abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130794805

Total War is een reeks van turn-based strategy computerspellen die ontwikkeld zijn door Creative Assembly en Activision. De Total War-reeks is vooral bekend om haar grootschalige oorlogsvoering waarbij tot wel 10.000 manschappen betrokken zijn. Er zijn onlangs 4 games ontwikkeld. De titel "Total War" slaat op de term Totale oorlog die een staat van oorlog aanduidt waarin alle mogelijke middelen worden gebruikt om de vijand te verslaan.

Vorige delen:
Shogun: Total War
Medieval: Total War
Rome: Total War
Medieval II: Total War
Empire: Total War
Napoleon: Total War
Total War: Shogun 2

En nu ook Total war: Rome 2

Video's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Rome

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carthage

SPOILER
Macedon

SPOILER
Iceni

SPOILER
Arverni

SPOILER
Suebi

SPOILER
Parthia

SPOILER
Egypt

SPOILER
DLC Factions

Pontus

SPOILER
Athens

SPOILER
Epirus

SPOILER
Sparta

SPOILER
The Seleucids

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Polacco op 03-09-2013 22:48:47 ]
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:40:26 #2
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130796606
Ik speel trouwens op hard, en het is best wel lastig :{. Moet zeggen dat het bij mij, met alles op ultra gewoon soepel draait.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130796909
Lees veel over een falende AI en diverse bugs, hoe verloopt de launch nu voor jullie? Veel issues?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_130797409
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:45 schreef DeeCruise het volgende:
Lees veel over een falende AI en diverse bugs, hoe verloopt de launch nu voor jullie? Veel issues?
Hier niet eigenlijk. Had 1 keer dat een siege ladder niet op z'n plek wilde komen, maar voor de rest loopt het goed.
No resentment ever evened out a weaker hand
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:54:23 #5
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130797443
AI is wel dom.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:54:48 #6
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130797483
En vind het ook pauper dat je al na 15 turns Marian Reforms kunt hebben.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130797497
Mijn laatste aankoop was SimCity en in tegenstelling tot die game heb ik nu in ieder geval verbinding :') Dat wil zeggen: ik ben nu de game aan het downloaden sinds 20:49u en zit nu op 6.8 GB van 9.0 GB... ik ga maffen en laat de pc wel aan staan :') Niet te hopen dat deze game net zo'n teleurstelling wordt als die simcity...
pi_130797657
Ben al ongeveer 20 turns ver met carthage op hard.

De public order is heel moeilijk te onderhouden omdat ik nog weinig inkomen heb..
Maar heb al eerste stap in Italie gemaakt. Heb ongeveer 8 settlements
pi_130797937
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:57 schreef Dientje12 het volgende:

De public order is heel moeilijk te onderhouden omdat ik nog weinig inkomen heb..
Kun je nog cheaten met geld dan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_130797969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:03 schreef Geerd het volgende:

[..]

Kun je nog cheaten met geld dan?
Denk het, maar ik doe nooit cheaten met total war games :9
pi_130798061
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:03 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Denk het, maar ik doe nooit cheaten met total war games :9
Anders kan ik niet winnen/noob
Ik zwaai naar dieren.
pi_130798081
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:05 schreef Geerd het volgende:

[..]

Anders kan ik niet winnen/noob
Ik hou van een uitdaging ^^
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:12:47 #13
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130798450
Mijn military upkeep is 7k :7
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130799014
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:57 schreef Dientje12 het volgende:

Ik was heel dom mijn visdorpjes in commercial ports aan het veranderen. Lui hadden niets te vreten, gaan ze Spartacus spelen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:29:55 #15
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130799288
Vorig topic was #4, daarna #6. Gaat snel. :)
  woensdag 4 september 2013 @ 00:47:19 #16
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130801382
Proloog gedaan (Samnite-hoofdstad ingenomen) en toch vermeldt het spel dat ik het niet gedaan heb. :') Kan ook komen door de vage bugs in de proloog, wat ik bijvoorbeeld ervoer:

• Had een vloot van één schip gemaakt met een nieuwe admiraal waarmee ik één schip van de vijand aanviel. Afijn, mijn admiraal ging dood door skirmishers, vermeldt het spel dat Silanus was gesneuveld. Verder gebeurde er niets mee.

• Mijn eerste aanval via zee op Buxentum faalde hard. Daarna namen rebellen Buxentum in, waarna de in-game conversaties toen ik de stad weer aanviel vertelden van Samnites.

• Vijandelijke vlootaanval op Buxentum triggerde de in-game conversaties van de zee-invasie die ik eigenlijk had uit moeten voeren.

Maar goed, verder een tof spel. Nog geen pathfindingfouten gevonden (die TW vaak heeft :') ).
Moira. is tof. :7
pi_130802045

Niet al te slecht voor de eerste dag. :).

[ Bericht 10% gewijzigd door ChocolateJesus. op 04-09-2013 02:16:25 ]
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
  woensdag 4 september 2013 @ 06:50:31 #18
356449 StefanW
It's all about the game..
pi_130802702
Kak! Mijn press reviewbuild heeft een houdbaarheidsdatum. Wel een vervangende code gekregen, maar kan fijn helemaal overnieuw beginnen. ;(
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
pi_130803253
Volgens mij hebben ze een nulletje te veel geplakt bij assassination kans :') 5 keer geprobeerd met 60% kans en niet verder gekregen dan wounded.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_130803277
En rip rang 6 generaal. ;(

Gelijk het spel opnieuw gestart :')
pi_130803773
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:23 schreef 2Happy4U het volgende:
Volgens mij hebben ze een nulletje te veel geplakt bij assassination kans :') 5 keer geprobeerd met 60% kans en niet verder gekregen dan wounded.
Dit inderdaad. Zo'n karakter proberen over te halen naar jouw factie lijkt trouwens helemaal niet te werken. Echt 10x een 50% kans, steeds failen. :')

En eindelijk een echt grote overwinning. Met 1300 een stad van 3200 aangevallen en slechts 200 dood. *O*
pi_130805103
Tweakers heeft nog een interessante review van de game, inclusief benchmarks: http://tweakers.net/revie(...)-op-oude-glorie.html

Apart om te zien dat er dus nog een hogere setting dan ultra blijkt te zijn, waarbij het verschil alleen gemaakt wordt door AA. Benieuwd hoe de game gaat draaien thuis..
pi_130805811
Problemen waar ik tegen aan loop zijn voornamelijk rare zwarte stukken op de campaign en battlemaps, die dan nogal soort van flitsen? of flikkeren? op je scherm.

Lijkt wat mij betreft op een LOD of shadow texture problemen, CA zelfs gooit het op driver issues maar in replays heb ik er stukken minder last van dus dat is gelul.

FPS had ook beter gemogen maar dat valt nog mee tenminste (ergens tussen de 30 en en 60), ik loop niet tegen de 5-10fps aan zoals sommige met high end system.
pi_130806484
Volgens de benchmark heb ik een gemiddelde FPS van 36.5. Dat terwijl ik op de campaign map en battlemap toch vaak framedrops heb. Zeker op de campaign map als ik over een stad of leger ga.

Dat is toch raar met zo'n systeem: ?

Graphicscard: GeForce GTX 770 WindForce 3X OC 2GB Edition
CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.40GHz (4 CPU's)
RAM: 8GB DDR3
Motherboard: Z87-HD3
pi_130806783
Ik vind het nog best een lastig spel :o vond rome 1 veel makkelijker :P
Speel nu als rome. misschien eerst even met een andere beginnen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_130806945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:01 schreef over_hedge het volgende:
Ik vind het nog best een lastig spel :o vond rome 1 veel makkelijker :P
Speel nu als rome. misschien eerst even met een andere beginnen.
Rome is denk ik wel 1 van de makkelijkere facties die je kan spelen. :P
pi_130807082
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:08 schreef Silv het volgende:

[..]

Rome is denk ik wel 1 van de makkelijkere facties die je kan spelen. :P
Op youtube zeggen paar van niet. Omdat je meer moet regelen.
Maar zie het vanzelf wel :P Het gaat best oke met rome. Alleen heb zo weinig geld :(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_130807285
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:51 schreef Romanus het volgende:
Volgens de benchmark heb ik een gemiddelde FPS van 36.5. Dat terwijl ik op de campaign map en battlemap toch vaak framedrops heb. Zeker op de campaign map als ik over een stad of leger ga.

Denk dat het belangrijk is om de load en temps van je cpu en gpu actief te monitoren op zo'n momenten om uit te sluiten waar de drops door veroorzaakt worden. Heb online ook al vermeldingen gevonden van performancewinst van de laatste nvidia betadriver t.o.v. de whql.
pi_130807393
Rampzalige framedrops doen zich voor wanneer je een leger of stad selecteert op de campaign map. Die gele gloed lijkt een enorme impact te hebben. Ook op spatie drukken tijdens een gevecht om zo te zien waar je troepen heen gaan leidt tot een 15/20 fps verlies...
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
pi_130807412
Serieus wat is het met die kansenpercentages? :') zelfs bij 95% faal ik telkens
pi_130807543
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik ook... fucked up.

Verders; geen guard mode, troepen blijven niet in formatie (belachelijk dat een phalanx zijn formatie opbreekt en met zwaardjes gaat vechten. Veldslagen zijn binnen 5 minuten voorbij, veel special abilities moeten zo snel mogelijk verwijderd worden (flaming javelin!?) UI is veel te groot, Shogun II UI was prima. Geen fatsonlijke AA. Verders nog veel kleine dingen.

SHAMEFUR DISPLAY!
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
pi_130807666
quote:
Wat, ik win bijna altijd. :P
  woensdag 4 september 2013 @ 11:38:03 #33
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_130807789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:02 schreef Silv het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Zo'n karakter proberen over te halen naar jouw factie lijkt trouwens helemaal niet te werken. Echt 10x een 50% kans, steeds failen. :')

En eindelijk een echt grote overwinning. Met 1300 een stad van 3200 aangevallen en slechts 200 dood. *O*
Ik denk dat het te maken heeft met hoeveel agents je zelf al hebt en dat het sowieso niet zal lukken als je al aan je limiet zit voor dat type agent. Zelf had ik een 95% kans op over halen en het lukte telkens niet.

Verder erger ik mijzelf ook kapot aan die wounded dingen, heb tot nu toe maar 1 kill gemaakt.

Verder is het even winnen vergeleken met Shogun II wat toch een stuk simpeler was qua gebouwen. Begon in Frankrijk, nam nog een provincie en had amper eten, nu een keer begonnen in Engeland, belachelijk veel eten en amper geld. :')

Die gevechten die snel voorbij zijn kan ik wel waarderen, de cavalry voelt bijvoorbeeld zo veel sneller aan vergeleken met Shogun II.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_130807992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:23 schreef S-te-Fan het volgende:
Rampzalige framedrops doen zich voor wanneer je een leger of stad selecteert op de campaign map. Die gele gloed lijkt een enorme impact te hebben. Ook op spatie drukken tijdens een gevecht om zo te zien waar je troepen heen gaan leidt tot een 15/20 fps verlies...
Ik kan hopelijk vanavond eens een sessie gaan doen, zal eens monitoren.
pi_130808115
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:38 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ik denk dat het te maken heeft met hoeveel agents je zelf al hebt en dat het sowieso niet zal lukken als je al aan je limiet zit voor dat type agent. Zelf had ik een 95% kans op over halen en het lukte telkens niet.

Verder erger ik mijzelf ook kapot aan die wounded dingen, heb tot nu toe maar 1 kill gemaakt.

Verder is het even winnen vergeleken met Shogun II wat toch een stuk simpeler was qua gebouwen. Begon in Frankrijk, nam nog een provincie en had amper eten, nu een keer begonnen in Engeland, belachelijk veel eten en amper geld. :')

Die gevechten die snel voorbij zijn kan ik wel waarderen, de cavalry voelt bijvoorbeeld zo veel sneller aan vergeleken met Shogun II.
Bij het opbouwen van je provincie moet je rekening houden met de strijd tussen public order en food. Je zult goed na moeten denken welke gebouwen je neerzet in iedere regio.
pi_130808152
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:44 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ik kan hopelijk vanavond eens een sessie gaan doen, zal eens monitoren.
Empire had overigens ongeveer hetzelfde probleem bij de release. Als je wat verder in het spel kwam en je selecteerde een leger/stad/vloot dan lag het spel ook 10 seconden stil om te berekenen waar die "gele gloed" zou moeten komen.
pi_130808434
Rome II is het eerste deel sinds medieval II dat ik weer heb gekocht in de total war serie. Maar wat is het een stuk ingewikkelder geworden zeg, die prologue ging in het begin bij mij ook niet goed. In plaats van één zo area die je moest capturen in medieval II (die stond in de townsquare) moet je er nu 3 ofzo pakken in rome II (dit had ik te laat door >_>).
pi_130808731
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:58 schreef Boomeister het volgende:
Rome II is het eerste deel sinds medieval II dat ik weer heb gekocht in de total war serie. Maar wat is het een stuk ingewikkelder geworden zeg, die prologue ging in het begin bij mij ook niet goed. In plaats van één zo area die je moest capturen in medieval II (die stond in de townsquare) moet je er nu 3 ofzo pakken in rome II (dit had ik te laat door >_>).
In het eerste gevecht had ik de samnites in de rug aangevallen ipv over de rivier te gaan om je bondgenoot te helpen. De slag bijna gewonnen, laatste vijandelijke units in de pan aan het hakken zegt ie dat ik op de een of andere manier verloren heb, ja zak dan door de stront met je prologue.
pi_130808745
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:58 schreef Boomeister het volgende:
Mediëval 2 Gold is ook mijn laatste total war game, al heb ik een tijdje terug wel getwijfeld over napoleon (steam actie). Ben dan ook benieuwd naar dit deel aangezien ik het gros van de tijd in de originele Rome heb gespendeerd.
  woensdag 4 september 2013 @ 12:47:38 #40
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_130809793
Heb nu een uurtje of zes in Rome II zitten. Speelt aardig weg, alleen de muziek kan mij totaal niet bekoren. Lijkt zelfs grotendeels afwezig. Ik mis de epic soundtrack van de originele Rome...
Qua performance valt het mij enorm mee. Game draait volgens de opties op ultra en het loopt soepel. Op een pc van 3 jaar oud. (Core i7 860, 4 gb RAM, Radeon HD 5850)
You know, I've learned something today
pi_130809865
Ben bang dat mijn pc een betere videokaart nodig heeft voor deze. Shogun 2 draaide hij heel behoorlijk, maar als ik her en der lees wat mensen in de kast hebben zitten moet ik nog even wachten.

quote:

Hier draai je Shogun 2 mee op de hoogste stand, lijkt me?
Dit, dus.
pi_130809903
quote:

Heb je al de laatste nvidia beta driver geinstalleerd?
Dat had bij mij het probleem verholpen op de battle map geen lag meer enzo..
pi_130809923
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:47 schreef ImMaxa het volgende:
Heb nu een uurtje of zes in Rome II zitten. Speelt aardig weg, alleen de muziek kan mij totaal niet bekoren. Lijkt zelfs grotendeels afwezig. Ik mis de epic soundtrack van de originele Rome...
Mischien komt er ooit een soundtrack mod..

In de battles hoor ik eigenlijk nooit muziek :?
  woensdag 4 september 2013 @ 13:01:11 #44
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130810096
Al je de historische accurraatheid wegdenkt, is het spel best vermakelijk. Alleen vond ik de building options bij Rome 1 en MEdieval 2 wel leuker. Why change something that ain't broken huh?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130810240
Okay i stand corrected ik heb mn meeste problemen weten op te lossen door de non beta versie voor mn Ati kaart te installeren.

de 13.4 catalyst suite.

Bijna alle problemen zijn weg nu eindelijk.
pi_130810418
quote:
Vaag, ik heb juist het gevoel dat het veel makkelijker geworden is. In Shogun 2 had ik hier altijd moeite mee maar in Rome 2 doe ik de één na de andere succesvolle agent actie.
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_130811052
Had net een bug(?) kon met geen enkele factie diplomatie aangaan. Kon er wel op klikken maar dan had ik geen opties bij 'add offer/demand'
pi_130811121
Het bouwen van gebouwen is wel minder overzichtelijk geworden. Ook ik heb liever de oude manier.

En wat ik niet snap is dat ik geen units kan retrainen. Oftewel, gehavende units weer helemaal gezond maken zodat mijn leger weer 100% is. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? En het gaat om units die elke stad kan leveren.
pi_130811137
Ik vind het spel super. Ten eerste moet je nu veel meer plannen om je food/public order en tax te balanceren.

Zo heb ik de barrack in Rome plat gemaakt en vervangen voor industrie = meer $.
Velathri maakt nu mijn troepen samen met Consentia. (Voor noorden en zuiden invasies)

Neapolis = Marine
Ariminium + Brundsimium + Alalia = Voedsel.

Verschillende handelsovereenkomsten gemaakt mij inkomen is nu zo'n 3000 per turn met 2 legions van ieder 13 man en 1 admiraal met 10 schepen. 17 voedsel om mijn steden nog groter te maken en zo meteen de invasie richting Syracusae omdat ze mijn handelsovereenkomst hebben beëindigt de eikels :P

Vanavond kijken of ik Syracusae erbij kan krijgen en Patavium!

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:45 schreef Inbouwkast het volgende:
Het bouwen van gebouwen is wel minder overzichtelijk geworden. Ook ik heb liever de oude manier.

En wat ik niet snap is dat ik geen units kan retrainen. Oftewel, gehavende units weer helemaal gezond maken zodat mijn leger weer 100% is. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? En het gaat om units die elke stad kan leveren.
Retraining heet nu "healing" en gaat vanzelf, kost een paar turns. Sommige generals hebben 10% sneller healing.
pi_130811168
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:45 schreef Inbouwkast het volgende:

Als je leger in je eigen gebied staat worden je troepen automatisch aangevuld. Duurt meestal een paar beurten. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')