abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 september 2013 @ 15:11:50 #201
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130849089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:02 schreef over_hedge het volgende:
Ik vind het nieuwe bouw systeem wel goed, het zorgt er voor dat je veel meer moet denken wat je bouwt. En rekening houden met je andere steden. Je kan niet zomaar alles in 1 stad bouwen.

Het unit systeem vind ik wel irritant.
Ik vind het irritant, geeft geen vrijheid. En het gebrek aan walls in minor settlements is ook kut. Die garrison is zwak, dus eigenlijk moet je altijd eena rmy in een stad hebben, en dat kan ook niet gezien je maar gelimiteerde legers hebt. Niet echt Total war.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 5 september 2013 @ 15:13:06 #202
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130849129
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:11 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Niet meer slots anders kan je alles bouwen. Wel stem ik ervoor dat je een van die slots kan gebruiken om muren te bouwen.
Alles bouwen is ook leuker, ze moeten gewoon zoals Roma surrectum, dat je niet in elke stad tot de maximale tier kan gaan als het ware. Dus een Rome kan well Circus Maximus maar een minor settlement kan maar tot amphitheatry en temple. Snap je wat ik bedoel?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 5 september 2013 @ 15:13:39 #203
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130849151
Het is toch veel leuker als je zelf kanp bepalen wat je main city is enz, vrijheid.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130849155
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:11 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik vind het irritant, geeft geen vrijheid. En het gebrek aan walls in minor settlements is ook kut. Die garrison is zwak, dus eigenlijk moet je altijd eena rmy in een stad hebben, en dat kan ook niet gezien je maar gelimiteerde legers hebt. Niet echt Total war.
Geeft je genoeg vrijheid. je moet er alleen over nadenken inplaats van alles maar in 1 stad gooien zoals in rome 1 :P

En walls heb je zo gemaakt. 1x upgrade en je hebt het. Een army in je stad is niet nodig. Ik heb nu groot stuk voor europa en al paar echt grote steden en echt niet in elke stad een leger. :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_130849162
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:13 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Alles bouwen is ook leuker, ze moeten gewoon zoals Roma surrectum, dat je niet in elke stad tot de maximale tier kan gaan als het ware. Dus een Rome kan well Circus Maximus maar een minor settlement kan maar tot amphitheatry en temple. Snap je wat ik bedoel?
Zo zou ik het ook wel fijn vinden ja. En wat je zegt, dat je een garrison kan plaatsen zonder generaal.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_130849231
Je moet nu echt nadenken over welke stad je voor inkomsten gebruikt, welke voor een leger te maken en welke voor food. Hier een goede mix in vinden. zoals in het echt dus.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_130849546
Wat ook wel immersie verpestend is is dat elke factie die Romeinse advisor heeft :')
pi_130849625
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:16 schreef over_hedge het volgende:
Je moet nu echt nadenken over welke stad je voor inkomsten gebruikt, welke voor een leger te maken en welke voor food. Hier een goede mix in vinden. zoals in het echt dus.
Kan ook wel vaak genoeg. Per regio in ieder geval. In meeste regio's heb ik eigenlijk wel alles wat ik zou willen.
pi_130849889
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:35 schreef Smoofie het volgende:
Ik ben trouwens niet de enige, als je de hoeveelheid rant topics ziet op twcenter.net en de officiele TW forums :7.
Op Steam ook. Er wordt veel gezeurd. Veel dingen zijn samen te vatten als: "Het is anders dan in deel 1". Beetje een wat-de-boer-niet-kent mentaliteit. Ik heb zelf eigenlijk niet zoveel te klagen. Ik geniet er wel van.
pi_130850287
Het enige wat beter moet is de AI in siege battles :')
  donderdag 5 september 2013 @ 15:48:09 #211
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130850362
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:35 schreef Young_David het volgende:

[..]

Op Steam ook. Er wordt veel gezeurd. Veel dingen zijn samen te vatten als: "Het is anders dan in deel 1". Beetje een wat-de-boer-niet-kent mentaliteit. Ik heb zelf eigenlijk niet zoveel te klagen. Ik geniet er wel van.
Ik niet :P. Ze hadden genoeg andere mogelijkheden kunnen verzinnen. Dat met die gelimiteerde legers vind ik al helemaal kut, het is Total War, geen AoE. In RTW, gemod dan, had je nog dat alleen bepaalde regios tot die barracks x konden en je kon in maar een bepaald aantal steden echt legions maken, voor de rest alleen Auxillia. En gewoon het principe met resources gold = gold mine, resources iron = iron mine etc. Nu slaat het nergens op dat als je als Sparta begint, je eigen stad niet volledig kunt developen. Ook dat province public order en Squalor is kut. Elke settlement zou het gewoon apart moeten hebben, handiger en leuker qua settlement management.

De combat is sowieso echt ongelofelijk slecht, of je het nieuwe systeem nou kut vindt of niet, een battle is binnen een paar min afgelopen. Heeft helemaal niets meer tactics of unit positioning te maken. Gewoon rushen en klaar. Gaat nergens meer over.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130850390
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:45 schreef Dientje12 het volgende:
De AI is altijd al een zwak punt bij de total war games, vooral met sieges. Wie weet kan het over 10 jaar eens wel.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 5 september 2013 @ 15:49:23 #213
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130850398
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:45 schreef Dientje12 het volgende:
Echt, ik had bijvoorbeeld mijn leger aan de voorkant van de stad geplaatst. Na het gevecht gestart te hebben, haal ik 4 groepen hastati weg naar de zijkant, beetje op hun dooie gemak de poort in de fik steken, gemarcheerd naar town centre en ingenomen. Hun afstandsmanschappen (skirmishers) bleven op het muurtje staan gericht op het grootste deel van mijn leger. :')
Moira. is tof. :7
pi_130850814
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:49 schreef Beach het volgende:

[..]

De AI is altijd al een zwak punt bij de total war games, vooral met sieges. Wie weet kan het over 10 jaar eens wel.
Bij shogun 2 was het een stuk beter.

Medieval 2 had ook een script mod waardoor de AI stukken beter werd. Hoop dat iemand eens met die scripts gaat rommelen kijken of het dan wel beter word
pi_130850873
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:49 schreef AthCom het volgende:

[..]

Echt, ik had bijvoorbeeld mijn leger aan de voorkant van de stad geplaatst. Na het gevecht gestart te hebben, haal ik 4 groepen hastati weg naar de zijkant, beetje op hun dooie gemak de poort in de fik steken, gemarcheerd naar town centre en ingenomen. Hun afstandsmanschappen (skirmishers) bleven op het muurtje staan gericht op het grootste deel van mijn leger. :')
Ja, ik had zonet ook siege battle en ze hadden niemand op de muren gezet maar bij de victory points en in de straten.

En als mijn mannen ze aanvallen gaan ze rondjes rennen omdat hun spearman alleen op mijn paarden afrennen :')
  donderdag 5 september 2013 @ 16:20:06 #216
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130851331
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:04 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Bij shogun 2 was het een stuk beter.

Medieval 2 had ook een script mod waardoor de AI stukken beter werd. Hoop dat iemand eens met die scripts gaat rommelen kijken of het dan wel beter word
Is lastig met de huidige games van TW series omdat toe te voegen. Darth mod was altijd wel goed voor AI fixes. Maar punt is dat CA het zelf maar eens moet fixen. Trouwens @ wie zei dat je meer moet nadenken nu met de provinces enz. Deels wel, maar het is wel allemaal versimpeld, je kunt niet meer taxes in elke stad zelf reguleren, army splitten en dat soort shit. Je hebt gewoon geen controle meer, maarja, prob hebebn ze dat gedaan om het spel te porten, lekker simpel houden.

Dit is mn laatste rant post :Y. :P.

Oh, waar zijn de phalanxes? :'). En die testudos :'). En loose formation met units, kan dat?

:D :') :'( :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Smoofie op 05-09-2013 16:34:07 ]
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130851866
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:20 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Is lastig met de huidige games van TW series omdat toe te voegen. Darth mod was altijd wel goed voor AI fixes. Maar punt is dat CA het zelf maar eens moet fixen. Trouwens @ wie zei dat je meer moet nadenken nu met de provinces enz. Deels wel, maar het is wel allemaal versimpeld, je kunt niet meer taxes in elke stad zelf reguleren, army splitten en dat soort shit. Je hebt gewoon geen controle meer, maarja, prob hebebn ze dat gedaan om het spel te porten, lekker simpel houden.

Dit is mn laatste rant post :Y. :P.

Oh, waar zijn de phalanxes? :'). En die testudos :'). En loose formation met units, kan dat?
Ja, dat is eigenlijk ook wel triest dat anderen hun werk opknappen om een beter AI te krijgen.
Hoop dat de patch van morgen wat verbetert, maar ik denk het niet.

Phalanx mode kan ik bij al mijn spear units gebruiken maar loose formation zit er niet in heel vreemd
  donderdag 5 september 2013 @ 16:36:33 #218
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130851903
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:35 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ja, dat is eigenlijk ook wel triest dat anderen hun werk opknappen om een beter AI te krijgen.
Hoop dat de patch van morgen wat verbetert, maar ik denk het niet.

Phalanx mode kan ik bij al mijn spear units gebruiken maar loose formation zit er niet in heel vreemd
Die Phalanx moet is niet echt een phalanx, ze gaan ook steeds uit formation.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 5 september 2013 @ 16:36:46 #219
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130851911
Zelfde met testudo, dat is ook niet echt een testudo formation.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130852282
Burnout ;(
Zal niet zo snel hebben gehad als de AI beter zou zijn.
  donderdag 5 september 2013 @ 16:55:09 #221
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_130852476
Iemand al eens succes gehad met een spy of champion? Mij nog niet gelukt met percentages tussen de 70% en 90%!
pi_130852535
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:55 schreef InGebruik het volgende:
Iemand al eens succes gehad met een spy of champion? Mij nog niet gelukt met percentages tussen de 70% en 90%!
Vaak genoeg met veel lagere percentages.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_130852672

Is dit waar?
pi_130852992
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:01 schreef 2Happy4U het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit waar?
Ja denk het wel :')
pi_130853047
Ik vind die onderste het mooist eruit zien.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')