100 puntenquote:
Daar kom je nu pas achter? Nooit stuivers gereinigd?quote:
klassiekertjequote:
jupquote:
Maar waarom?quote:Op maandag 2 september 2013 21:42 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Hier ook zo, alleen selectief tuig mag natuurlijk naar binnen
Bladeren harken, banden plakken, aula corvee... etc...quote:Op maandag 2 september 2013 21:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Maar waarom?
Ik persoonlijk zie het als een verkwisting van overheids- en/of onderwijsgeld. In 'mijn' tijd, zat er gewoon een congiërge in een hokkie bij de voordeur van de school, en die wist dondersgoed wie wél of niet op school hoorden te zijn.
Te laat, briefje halen bij de congiërge, naar de les, briefje overhandigen aan leraar, ging in administratie, en bij > 3x te laat melden bij con-rector. Straf, een week lang vroeger op school komen en het schoolplein vegen, of nog erger de schoolvijfer uitbaggeren
Door de tegenwoordige wisseling van opleidingen (mensen die stoppen, beginnen whatever)quote:Op maandag 2 september 2013 21:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Maar waarom?
Ik persoonlijk zie het als een verkwisting van overheids- en/of onderwijsgeld. In 'mijn' tijd, zat er gewoon een congiërge in een hokkie bij de voordeur van de school, en die wist dondersgoed wie wél of niet op school hoorden te zijn.
Te laat, briefje halen bij de congiërge, naar de les, briefje overhandigen aan leraar, ging in administratie, en bij > 3x te laat melden bij con-rector. Straf, een week lang vroeger op school komen en het schoolplein vegen, of nog erger de schoolvijfer uitbaggeren
Die is nieuw voor mijquote:Op maandag 2 september 2013 21:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bladeren harken, banden plakken, aula corvee... etc...![]()
Allemaal wel eens gezien...
Er waren natuurlijk altijd lui met een lekke band op school en bij genoeg lekke banden + straf kreeg je bandencorvee, kon je alle banden plakken plus die van de leraren als het een beetje uitkwam...quote:
OK, mensen die stoppen snap ik, maar kan je nu halverwege een jaar instromen?quote:Op maandag 2 september 2013 21:48 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Door de tegenwoordige wisseling van opleidingen (mensen die stoppen, beginnen whatever)
verandrt het leerlingen bestand zo snel dat dat helaas niet meer is bij te houden
+Dat soort straffen halen niks meer uit.
Je hebt genoeg opleidingen die in februari starten.quote:Op maandag 2 september 2013 21:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
OK, mensen die stoppen snap ik, maar kan je nu halverwege een jaar instromen?
En wat is er dan veranderd dat dat soort 'straffen' niets meer uithalen.
Ik voel mij nu echt even heel oud
Die hadden we dus gelukkig bij mij op school niet. Maar MM was ook een redelijk brave tiener, heb maar een paar keer vroeger op school moeten komenquote:Op maandag 2 september 2013 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er waren natuurlijk altijd lui met een lekke band op school en bij genoeg lekke banden + straf kreeg je bandencorvee, kon je alle banden plakken plus die van de leraren als het een beetje uitkwam...
Schijt aan de overheid figuren hadden we vroegah ook: punkers...quote:Op maandag 2 september 2013 21:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Je hebt genoeg opleidingen die in februari starten.
En de veranderingen in mentaliteit. En het 'scheit aan de overheid' natuurlijk.
quote:Op maandag 2 september 2013 21:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Die hadden we dus gelukkig bij mij op school niet. Maar MM was ook een redelijk brave tiener, heb maar een paar keer vroeger op school moeten komen
Die schoolvijfer uitbaggeren was echt niet leukom 0700 op school zijn onder leiding van Bio-leraar aan de slag, en ik viel er altijd in, dus vervolgens meurent naar vijfer-water in de schoolbanken zitten
Ah, ik had nog niet meegekregen dat MBO-opleidingen tegenwoordig ook in februari starten.quote:Op maandag 2 september 2013 21:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Je hebt genoeg opleidingen die in februari starten.
En de veranderingen in mentaliteit. En het 'scheit aan de overheid' natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |