quote:Taliban-kinderen 'terroriseren' Sliedrecht
Bart Baars uit Sliedrecht wist niet wat hem zaterdag overkwam: zijn zoontje kwam overstuur thuis nadat hij door een groep 'Taliban-kinderen' lastig was gevallen in de wijk De Horst in Sliedrecht. Het ventje van acht jaar oud werd door de verklede meute van een speelapparaat getrokken en bedreigd met stokken.
'Kijk vroeger speelden we allemaal wel eens cowboy en indiaantje, maar dit leek me toch te ver gaan. Ik ging daarop naar buiten om verhaal te halen en trof daar die groep verklede kinderen aan, de oudste was niet ouder dan een jaar of elf', zegt Baars tegen AD.nl.
'Een normaal gesprek was niet mogelijk met ze, dus ging ik maar weer terug naar huis. Die groep 'Taliban-kinderen' was overigens erg gevarieerd: er zat een Hollandse jongen tussen, maar ook wat Somalische en Turkse en Marokkaanse kinderen.'
Foto's
De vrouw van Bart Baars liet het er echter niet bij zitten, en ging op haar beurt ook verhaal halen bij de groep. Toen de groep zich tegen haar dreigde te keren, keerde ze eveneens terug naar huis.
'Ik kookte toen van woede, vertelt Bart Baars. 'Ik ging weer terug naar die jongens en heb toen die foto's gemaakt die ik op Twitter heb gezet.' Enige conversatie bleek niet mogelijk. Ze bleven maar vragen waar mijn zoontje was. Ook moest ik stoppen met foto's nemen, maar dat deed ik natuurlijk niet
Foto spreekt boekdelen. Ongelofelijk dat dit blijkbaar als cool wordt gezien. Zegt genoeg over de ouders.twitter:BartBaars1970 twitterde op zondag 01-09-2013 om 22:21:15#sliedrecht #horst zoon van 8 #lastiggevallen #geslagen #taliban spelende kinderen #MoetNietGekkerWorden http://t.co/IgEaqHUvXs reageer retweet
Omdat hij door had dat hij alleen maar zielig aan het huilen was natuurlijk.quote:Op maandag 2 september 2013 16:59 schreef sonnyspek het volgende:
Die man heeft zijn tweets verwijderd, jammer.
staat er nog gewoon; https://twitter.com/BartBaars1970/status/374265718948507649quote:Op maandag 2 september 2013 16:59 schreef sonnyspek het volgende:
Die man heeft zijn tweets verwijderd, jammer.
Jij ziet niet het verschil tussen een werkelijke politieke boodschap en het simpelweg naspelen van wat de kinderen op tv hebben gezien? (Dit naast het verschil in fysiek contact)quote:Op maandag 2 september 2013 16:55 schreef nolamoetblijven het volgende:
Ook leuk, Joodse kindertjes die bijvoorbeeld melkpoeder over moslims gooien en dan roepen; we spelen fosfortje. De wereld zal te klein zijn. En er is natuurlijk niets mis met het gooien van melkpoeder.
Hij had een heel verslag getypt.quote:Op maandag 2 september 2013 17:02 schreef kibhaon het volgende:
[..]
staat er nog gewoon; https://twitter.com/BartBaars1970/status/374265718948507649
quote:'Ik ging weer terug naar die jongens en heb toen die foto's gemaakt die ik op Twitter heb gezet.' Enige conversatie bleek niet mogelijk. Ze bleven maar vragen waar mijn zoontje was. Ook moest ik stoppen met foto's nemen, maar dat deed ik natuurlijk niet
Indd, de reacties van Nicole Boer ook.quote:Op maandag 2 september 2013 17:02 schreef kibhaon het volgende:
[..]
staat er nog gewoon; https://twitter.com/BartBaars1970/status/374265718948507649
Ik snap wat je bedoelt. Maar kinderen van nu spelen nog gewoon soldaatje. Niet 'talibantje'.quote:Op maandag 2 september 2013 17:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij ziet niet het verschil tussen een werkelijke politieke boodschap en het simpelweg naspelen van wat de kinderen op tv hebben gezien? (Dit naast het verschil in fysiek contact)
Toegeven, ik kan niet in hun hoofden kijken, maar kans is groot dat deze kinderen simpelweg oorlogje spelen in hedendaagse setting. Vroeger was het cowboy en indiaantje toen dat veel op tv was, daarna Tour of Duty en nu zie je veel rebellen en Talibanachtige figuren op tv, dus kan 't zijn dat kinderen dat simpelweg naspelen, net zoals ze vroeger de cowboyfilms en tour of duty naspeelden.
Jouw voorbeeld is eerder te vergelijken met kinderen die bijvoorbeeld opeens gericht mensen uit bepaalde groepen, bijvoorbeeld ongelovigen, (zogenaamd) gaan onthoofden. Kinderen die zich dus gericht inhoudelijk bezig houden met de boodschap die een bepaalde partij verspreidt. Dat zijn twee totaal verschillende situaties.
Dat provocerende en agressieve is dan wel weer de standaardnorm.quote:Op maandag 2 september 2013 17:03 schreef regiliopeace het volgende:
[..]Dit is ook al zo'n prachtpassage.
Alsof ie het tegen een bende doorgesnoven ghetto figuren durfde op te nemen.. wat een held !quote:Op maandag 2 september 2013 17:03 schreef regiliopeace het volgende:
[..]Dit is ook al zo'n prachtpassage.
Nou, berg je dan maar. Als Nicole boos is zijn de rapen gaar.quote:Op maandag 2 september 2013 17:03 schreef t-8one het volgende:
[..]
Indd, de reacties van Nicole Boer ook.
5 maal haar verontwaardiging uiten![]()
quote:Op maandag 2 september 2013 17:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat provocerende en agressieve is dan wel weer de standaardnorm.
Who cares voor kleine kinderen zijn dat allemaal 'soldaatjes'quote:Op maandag 2 september 2013 17:03 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Maar kinderen van nu spelen nog gewoon soldaatje. Niet 'talibantje'.
Die man maakt eerst een foto van die kinderen, dan smijt hij de foto op twitter, en dan is hij verbaasd dat de kinderen niet open staan voor verdere conversatie.quote:Op maandag 2 september 2013 17:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat doen ze nu toch ook? In de kleding van figuren die ze nu continu op tv zien.quote:Op maandag 2 september 2013 17:03 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Maar kinderen van nu spelen nog gewoon soldaatje. Niet 'talibantje'.
Nee voor die kinderen.quote:Op maandag 2 september 2013 17:05 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Who cares voor kleine kinderen zijn dat allemaal 'soldaatjes'
Gingen die kinderen met hem mee naar huis toen hij het twitterde?quote:Op maandag 2 september 2013 17:05 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Die man maakt eerst een foto van die kinderen, dan smijt hij de foto op twitter, en dan is hij verbaasd dat de kinderen niet open staan voor verdere conversatie.
Durf je nog wel naar buiten?quote:Op maandag 2 september 2013 17:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee, ze zien hen blijkbaar als leuke voorbeelden. Kinderen in mijn buurt altijd als gewone soldaten.quote:Op maandag 2 september 2013 17:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat doen ze nu toch ook? In de kleding van figuren die ze nu continu op tv zien.
En hebben ze überhaupt letterlijk gezegd dat ze 'Talibannetje' spelen?
Probeer ze zelfs tegen te komen. Heerlijk zon verzetje.quote:
Misschien had ie snoepjes moeten aanbieden, als een echte autochtoon.quote:Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gingen die kinderen met hem mee naar huis toen hij het twitterde?
Niet? Vertel, ze zien op tv gasten met AK47 en een doek om hun hoofd. Hoezo zouden dat opeens geen soldaten zijn voor die kinderen?quote:
Bart heeft het op twitter gezet, met hashtags. Dus het is een feit.quote:Op maandag 2 september 2013 17:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat doen ze nu toch ook? In de kleding van figuren die ze nu continu op tv zien.
En hebben ze überhaupt letterlijk gezegd dat ze 'Talibannetje' spelen?
En de ene dag spelen ze cowboy en de andere dag zijn ze opeens de indiaan. En een dag later robocop omdat dat nieuwer is. Wat is je punt? Dat ze nu opeens achter de boodschap staan van de Taliban?quote:Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nee, ze zien hen blijkbaar als leuke voorbeelden. Kinderen in mijn buurt altijd als gewone soldaten.
Hij heeft het nu weer verwijderd toch? Dan is het ook geen feit meer.quote:Op maandag 2 september 2013 17:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Bart heeft het op twitter gezet, met hashtags. Dus het is een feit.
Das wel stoer indd, jongetje van 8 verkleed als Taliban tegenkomen.quote:Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Probeer ze zelfs tegen te komen. Heerlijk zon verzetje.
Waarom zie je dan nooit blanken jochies in de biblebelt ermee lopen?quote:Op maandag 2 september 2013 17:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet? Vertel, ze zien op tv gasten met AK47 en een doek om hun hoofd. Hoezo zouden dat opeens geen soldaten zijn voor die kinderen?
quote:Op maandag 2 september 2013 17:08 schreef The_stranger het volgende:
Doet me denken aan de aflevering van southpark waar die kids heel graag Somalische piraat wilden spelen..
[ afbeelding ]
Ouders mogen hun kinderen best uitleggen dat oorlog in werkelijkheid niet zo leuk is als in het spelletje. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op maandag 2 september 2013 17:07 schreef BesottedOrb het volgende:
Zo kan je ook 10 topics openen dat kinderen geen soldaatje mogen spelen omdat ze elkaar 'neerschieten'
Zover komt het niet. Ik ben wat korter van stof dan die wijven.quote:Op maandag 2 september 2013 17:08 schreef t-8one het volgende:
[..]
Das wel stoer indd, jongetje van 8 verkleed als Taliban tegenkomen.
Kun je mooi op twitter je verontwaardiging over uit, wieweet schrijft er nog een kwaliteitskrant een stukje over.
Dan ben je nog nooit in de biblebelt geweest.quote:Op maandag 2 september 2013 17:08 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Waarom zie je dan nooit blanken jochies in de biblebelt ermee lopen?
Spelen die geen oorlogje?quote:Op maandag 2 september 2013 17:08 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
'Remember, only shoot the black guys'quote:Op maandag 2 september 2013 17:08 schreef The_stranger het volgende:
Doet me denken aan de aflevering van southpark waar die kids heel graag Somalische piraat wilden spelen..
[ afbeelding ]
Omdat het doorgaans geen 'nieuws' is wanneer een 10-jarig jongetje oorlog speelt, al dan niet met gelaatsbedekking?quote:Op maandag 2 september 2013 17:08 schreef sonnyspek het volgende:
https://twitter.com/BartBaars1970/status/374265718948507649quote:Op maandag 2 september 2013 17:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hij heeft het nu weer verwijderd toch? Dan is het ook geen feit meer.
Kan me voorstellen, discusseren met 8 jarigen valt ook niet mee.quote:Op maandag 2 september 2013 17:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zover komt het niet. Ik ben wat korter van stof dan die wijven.
Ik woon er. Ben maar weer vanuit de stad weggegaan, bevalt me prima.quote:Op maandag 2 september 2013 17:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan ben je nog nooit in de biblebelt geweest.
Wie wil er nou geen piraat zijn?quote:Op maandag 2 september 2013 17:08 schreef The_stranger het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het over als een talibanstrijder.quote:Op maandag 2 september 2013 17:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omdat het doorgaans geen 'nieuws' is wanneer een 10-jarig jongetje oorlog speelt, al dan niet met gelaatsbedekking?
Als ik een tennisbal gooi, ga jij hem dan halen?quote:Op maandag 2 september 2013 17:09 schreef t-8one het volgende:
[..]
Kan me voorstellen, discusseren met 8 jarigen valt ook niet mee.
Nee, die waren vermoedelijk aan het spelen.quote:Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gingen die kinderen met hem mee naar huis toen hij het twitterde?
Juist wel voor die kinderen sjaak. Of was jij je op 8 jarige leeftijd al bewust van wat er in de wereld aan de hand was? Wie wel en niet tot een officiële strijdkracht hoort, wie rebel of terrorist is en wie verzetsstrijder is? Zelfs volwassenen hebben hier tegenwoordig moeite mee.quote:
Natuurlijk mag dat wel, openbare weg toch.quote:Op maandag 2 september 2013 17:08 schreef nikk het volgende:
Hopelijk komt deze "vader" nog in de problemen. Foto's van andermans kinderen maken en openbaren mag niet.
En je hebt nog nooit christelijke jongens met geweren of iets soldaatje zien spelen?quote:Op maandag 2 september 2013 17:09 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik woon er. Ben maar weer vanuit de stad weggegaan, bevalt me prima.
Waarom breng je het dan in die volgorde?quote:Op maandag 2 september 2013 17:10 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Nee, die waren vermoedelijk aan het spelen.
Omdat het nu door heel "islamiseringsdenkend" Nederland wordt opgepikt als "bewijs" voor de "tsunami" van "islamisering".quote:Op maandag 2 september 2013 17:10 schreef sonnyspek het volgende:
Ik heb het over als een talibanstrijder.
Tering wat is Nederland een sneu land geworden.quote:
Ik zette mijn Aziatische buurtgenootjes altijd op een rijtje en speelde My Laitje met ze.quote:Vroeger was het cowboy en indiaantje toen dat veel op tv was, daarna Tour of Duty en nu zie je veel rebellen en Talibanachtige figuren op tv, dus kan 't zijn dat kinderen dat simpelweg naspelen, net zoals ze vroeger de cowboyfilms en tour of duty naspeelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |