Kijk je dan alleen naar de korte termijn? Ik zou wat meer op lange termijn kijken, bijvoorbeeld hoe het volgend jaar gaat Als er dan nog zo'n jaar komt, moeten we hem misschien maar eens gaan afschrijven.quote:Op dinsdag 3 september 2013 02:16 schreef moonwalker27 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet hij dat zelf weten.
Het zal er alleen niet makkelijker op worden nu.
Weer een flinke mentale tik dit.
Waar doet hij nog allemaal voor? Alles gewonnen, jarenlang nr 1.
En dan nu 2 gs toernooien achter elkaar kansloze nederlagen.
Ik heb hem wel afgeschreven, met pijn in het hart :-(
Zeg dat wel. Wat een suf programma op Ashe zeg.quote:Op dinsdag 3 september 2013 02:39 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Morgen zou ik toch liever een kaartje voor armstrong dan voor ashe hebben.
Azarenka krijst, anorexia Ivanovic is geen eyecandy meer, Li kan me niet zo boeien, Djokovic-Granollers wordt niet spannend, Williams wordt een veegpotje en Istomin-Murray.
Op armstrong kan China en Taipei samen zien spelen, heb je potentiele krakers met Youzhny-Hewitt en Wawrinka-Berdych () en een leuke dubbel met Stepanek-Paes versus Rojer-Qureshi.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:51 schreef jojomen4 het volgende:
Als Federer verstandig is gaat hij nog een jaar of 5 door.
Ondanks dat die als een oud vrouwtje speelt kan hij zich de komende jaren vast wel plaatsen voor de eerste rondes van GS's.
Wanneer Rafa dan stopt met tennis heeft hij in ieder geval nog 1 record in handen. 80 keer op rij meegedaan aan GS.
De zogenaamde GOAT.
Ramptoerist.quote:
Wat gebeurt er volgens jou precies met je lichaam als je 32 bent. Je praat er - overigens net als de meeste mensen - over alsof hij een soort bejaarde is. Met zijn op souplesse gebaseerde speeklstijl komt hij volgens mij eigenlijk nooit fysiek tekort. Wat is het probleem van zijn leeftijd?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:26 schreef Rosario het volgende:
Het maakt geen reet uit wat het probleem is. Federer is gewoon een oude bok die te kloppen is, en af en toe nog wat overwinninkjes boekt. Ik denk vooral dat mensen het vervelend vinden dat al deze nederlagen en al die lelijke fouten tornen aan zijn status als GOAT. Dat ze het tijdperk waarin hij zijn vele slams pakte gaan herzien, het een 'weak era' gaan noemen.
[...]
Oh, ik had moeten verduidelijken dat oude 'bok' een grapje is omdat hij natuurlijk zogezegd de GOAT is. Er staat dan eigenlijk; "Federer is een tennisser die te kloppen is".quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat gebeurt er volgens jou precies met je lichaam als je 32 bent. Je praat er - overigens net als de meeste mensen - over alsof hij een soort bejaarde is. Met zijn op souplesse gebaseerde speeklstijl komt hij volgens mij eigenlijk nooit fysiek tekort. Wat is het probleem van zijn leeftijd?
Oké, got it.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:55 schreef Rosario het volgende:
[..]
Oh, ik had moeten verduidelijken dat oude 'bok' een grapje is omdat hij natuurlijk zogezegd de GOAT is. Er staat dan eigenlijk; "Federer is een tennisser die te kloppen is".
Ja, inderdaad. Maar het hoeft niet permanent te zijn lijkt mij.quote:Dat hij er op de baan veel ouder uitziet dan bijvoorbeeld Robredo en Haas, daar kan ik niet veel aan doen. Ik denk dat daar de bejaardeverwijzingen vandaan komen. Verder zou hij nog prima mee moeten kunnen inderdaad. Als ik iets aan zou moeten wijzen, zou ik zeggen dat er mentaal iets geknapt is.
Ja, precies. Dit is het enige zinnige wat erover te zeggen is.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:06 schreef Angelof9 het volgende:
Ik denk ook dat het mentaal is. Lichamelijk is er niets mis mee, maar om te kunnen winnen, moet je je lichaam overwinnen, net iets verder kunnen gaan dan dat je eigenlijk lichamelijk in huis hebt. En daar is mentale kracht voor nodig. Of het tijdelijk of permanent is, moeten we afwachten.
Ik denk dat je hier een goed punt te pakken hebt. Ik kom nogal eens 'tennisfans' tegen die bijvoorbeeld geen flauw idee hebben hoe waanzinnig goed Fed wel niet was in zijn hoogtijdagen (2004-2008 zeg maar), en daarom schijnen te denken dat Fed in die tijd al zijn titels 'cadeau' heeft gekregen. Wat natuurlijk vette onzin is, maar het is moeilijk om dat uit te leggen aan iemand die hem in die tijd niet heeft zien spelen, en kennelijk ook niet de moeite neemt om eens een wedstrijd uit die tijd van hem te bekijken...quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:26 schreef Rosario het volgende:
Het maakt geen reet uit wat het probleem is. Federer is gewoon een oude bok die te kloppen is, en af en toe nog wat overwinninkjes boekt. Ik denk vooral dat mensen het vervelend vinden dat al deze nederlagen en al die lelijke fouten tornen aan zijn status als GOAT. Dat ze het tijdperk waarin hij zijn vele slams pakte gaan herzien, het een 'weak era' gaan noemen.
Zou-ie al weten dat Nadal daar ook gaat tennissen?quote:Ik hoop wel dat hij in Basel in ieder geval de finale behaald. Het startgeld daar is niet mis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
www.ATPworldtour.comquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:56 schreef opgebaarde het volgende:
Als je zo kijkt naar de statistieken van gisteren, serveerde Fed slecht (60% 1ste service in, is laag?) en lijkt hij vooral tegen zichzelf te tennissen / mentaal het niet meer heeft
Hoe deed Fed het vroeger qua statistieken, is daar toevallig een handige site voor om naar oude wedstrijdstatistieken te kijken?
Zijn leeftijd heeft er alles mee te maken. Hij lijkt het mentaal niet meer te kunnen opbrengen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat heeft zijn leeftijd ermee te maken? Hij heeft zo ongeveer de minst fysieke speelstijl van alle spelers. Er staan er bij de heren vier van boven de 30 in de vierde ronde en bij de dames vijf (of andersom).
(L)quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:07 schreef rhubarb het volgende:
[..]
www.ATPworldtour.com
Per wedstrijd kun je de statistieken bekijken op (via speler, playing activity).
Bij match record meer algemene statistieken.
Bij score & stats - ATP matchfacts kun je ook per jaar bepaalde statistieken bekijken.
Ik ben met je eens dat het minder is geworden. Maar waaruit leid je af dat het aan zijn leeftijd ligt en niet bijvoorbeeld aan het feit dat hij al zoveel gewonnen heeft of dat hij nu een gezin heeft? Dat vind ik veel meer voor de hand liggen. Ik heb bij Federer werkelijk nog geen enkele partij gezien waarbij hij er fysiek gesloopt uitzag.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:11 schreef moonwalker27 het volgende:
[..]
Zijn leeftijd heeft er alles mee te maken. Hij lijkt het mentaal niet meer te kunnen opbrengen.
Als je ziet hoe hij met die breekpunten omging. Damn.
Fysiek vind ik het hem ook flink minder geworden. Staat vaker dan vroeger verkeerd voor de bal. Timing is ook achteruit gegaan.
Kijk maar naar al die mishits.
[...]
Dat heeft er ook mee te maken lijkt me. Jaar in, jaar uit alles opzij zetten voor je sport. Er zijn maar weinig topatleten die dat zo lang als Federer kunnen opbrengen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat het minder is geworden. Maar waaruit leid je af dat het aan zijn leeftijd ligt en niet bijvoorbeeld aan het feit dat hij al zoveel gewonnen heeft of dat hij nu een gezin heeft? Dat vind ik veel meer voor de hand liggen. Ik heb bij Federer werkelijk nog geen enkele partij gezien waarbij hij er fysiek gesloopt uitzag.
Je conditie gaat ook niet veel achteruit voor je 40ste. In het wielrennen bijvoorbeeld ligt de piek leeftijd een stuk hoger dan in de meeste sporten. 23 is een jonkie in de wielrennen, terwijl Wilander toen al over zijn top heen was.quote:Ik heb bij Federer werkelijk nog geen enkele partij gezien waarbij hij er fysiek gesloopt uitzag.
Ja, het lijkt me ook lastig voor federer om dezelfde wil om te winnen te hebben als voorheen. Het enige wat hij nu nog lijkt te kunnen bewijzen (als hij geluk heeft) is dat we hem te vroeg hebben afgeschreven.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:41 schreef moonwalker27 het volgende:
[..]
Dat heeft er ook mee te maken lijkt me. Jaar in, jaar uit alles opzij zetten voor je sport. Er zijn maar weinig topatleten die dat zo lang als Federer kunnen opbrengen.
Er komt een tijd dat dat niet meer lukt.
Dat zijn ook wel fysieke dingen inderdaad.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:42 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Dingen die na je 25ste wel afnemen zijn explosiviteit en reactievermogen. [...]
Ja, kan me voorstellen dat hij die twee hummeltjes veel belangrijk vindt dat zijn tennis. Zou het raar vinden als dat niet zo was.quote:Verder vermoed ik dat papa Roger minder had traint dan vroeger en wellicht speelt de slijt in zijn lichaam ook mee.
Hij heeft alles te danken aan tennis, en tennis aan hem. Ik denk dat hij beide heel belangrijk vindt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:31 schreef Federer-fan het volgende:
Ja, kan me voorstellen dat hij die twee hummeltjes veel belangrijk vindt dat zijn tennis. Zou het raar vinden als dat niet zo was.
idd gewoon mooiquote:
Als je bedoelt dat ze heel veel met slice spelen, dan ja.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:06 schreef Rosario het volgende:
Ligt het aan mijn software of spelen Youzhny en Hewitt echt zo langzaam als een stel bejaarden?
Ook de forehands lijken absurd sloom te gaan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:12 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ze heel veel met slice spelen, dan ja.
Ik vermaak me prima hoor. Leuk tennisquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:42 schreef Rosario het volgende:
Leuk voor Hewitt dat hij weer eens een kwartfinale gaat halen, maar wat een zaadpot zeg.
En voorheen zag ze er zo goed uit. Nu is het een rattenkop op een spinnenlijf. Oh, en tenniste ze beter omdat ze meer woog dan de bal.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:06 schreef TheGeneral het volgende:
Veel te mager zelfs.
[ afbeelding ]
Het is leuk dat het momentum heen en weer swingt, maar ze zitten maar een beetje heen en weer te slicen, bang om een UE te slaan, lijkt het wel.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:43 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ik vermaak me prima hoor. Leuk tennis
Ze heeft nog wel een leuk koppie, vind ik. Ik zie eerder een konijntje dan een rat.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:46 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
En voorheen zag ze er zo goed uit. Nu is het een rattenkop op een spinnenlijf. Oh, en tenniste ze beter omdat ze meer woog dan de bal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |