Die docu is prachtig. Over het werk van fotograaf Edward Burtynsky. Dat werk is sowieso al briljant.quote:Op maandag 2 september 2013 22:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar de volledige docu van Manufactuering landscapes
In het grote verhaal over wat poëzie is of zou zijn, is jouw (of mijn) persoonlijke mening niet zo relevant.quote:Op maandag 2 september 2013 22:10 schreef Loekie1 het volgende:
Ik loop liever door een bloemenveld dan door dat veld met lichtgevende glazen buizen van Roosegaarde dat nu in het Stedelijk museum is te zien.
Waarom niet?quote:Op maandag 2 september 2013 22:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
In het grote verhaal over wat poëzie is of zou zijn, is jouw (of mijn) persoonlijke mening niet zo relevant.
Die minutenlange scene langs de werkplekken, dat was poezie. Dat die voice overbij kwam stoorde mequote:Op maandag 2 september 2013 22:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die docu is prachtig. Over het werk van fotograaf Edward Burtynsky. Dat werk is sowieso al briljant.
Het is dus gewoon niet jouw smaak. Waarom hij dan wel een slimme verkoper moet zijn, ontgaat me. Iemand die een mooi romantisch landschapsschilderij maakt omdat zoiets lekker makkelijk verkoopt, is dan per definitie wel een goede schilder? Kunst (en ook poezie) gaat niet over wat iedereen mooi vindt, maar ook om het ongemakkelijke en schoonheid in het lelijke, of het onverwachte zien. Anders wordt het dodelijk saai en nietszeggend.quote:Op maandag 2 september 2013 22:10 schreef Loekie1 het volgende:
Ik loop liever door een bloemenveld dan door dat veld met lichtgevende glazen buizen van Roosegaarde dat nu in het Stedelijk museum is te zien. Is zie daar de meerwaarde niet van, en het verhaal van interactie met de omgeving en zogenaamde poezie zie ik als een, zoals hierboven gezegd, sllimme verkooptruc.
Die zin associeer ik juist bijquote:Op maandag 2 september 2013 22:30 schreef mane het volgende:
[..]
Anders wordt het dodelijk saai en nietszeggend.
Technisch vernuft staat net zomin garant voor een gebrek aan artistieke kwaliteit, of poëzie, of hoe je het wil noemen. Het zijn onafhankelijke grootheden.quote:Op maandag 2 september 2013 22:46 schreef Loekie1 het volgende:
Ik dacht: even kijken of er een recensie op internet is. Ik vond meteen dit:
http://www.ongekunsteld.net/2013/08/schaarste-in-het-stedelijk/
'Het feit dat een kunstwerk interactief is en technisch vernuftig in elkaar steekt, garandeert geen kwaliteit.' Dat is het precies.
was het uitgaan leuk?quote:Op dinsdag 3 september 2013 02:40 schreef Manono het volgende:
Fun altijd, gasten die daar zitten beoordelen naar maatstaven van diepgang volwassenheid maatschappelijke relevantie papieren tijger blah blah
Het zijn de personen wie ze zijn, denken anders of niet. Maar ze zitten daar fucking 3 uur hun ding te vertellen, naakt als een pasgeboren kind.
Als je posts van Paternotte leest, pardon columns, komt die zelfoverschatte observer eigenlijk nooit verder dan een volgevreten mening en uit de stoel commentaar op personen die leven.
Bas share jij eens wat nuttigs. Behalve rooie gordijnen ophangen waar niemand nl een moer om geeft. Als je er toch zo veel verstand van hebt.
Er is ook niemand die dat beweert. Kijk naar de machines van Tinguely.quote:Op maandag 2 september 2013 23:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Technisch vernuft staat net zomin garant voor een gebrek aan artistieke kwaliteit, of poëzie
We zijn een land van meninkjes, volgens Roosegaarde. Ondertussen zit hij wel drie uur lang zijn mening te verkondigen.Ik bespeur bij hem een soort angst dat hij niet in staat is om te filosoferen over zijn eigen werk aan de hand van wat anderen over zijn werk zeggen, en liever zelf kant en klare meningkjes over zijn werk verkondigt.quote:Op maandag 2 september 2013 22:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
In het grote verhaal over wat poëzie is of zou zijn, is jouw (of mijn) persoonlijke mening niet zo relevant.
meninkjes.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
We zijn een land van meninkjes, volgens Roosegaarde. Ondertussen zit hij wel drie uur lang zijn mening te verkondigen.Ik bespeur bij hem een soort angst dat hij niet in staat is om te filosoferen over zijn eigen werk aan de hand van wat anderen over zijn werk zeggen, en liever zelf kant en klare meningkjes over zijn werk verkondigt.
Ik heb in drie uur geen spoortje angst gezien, wel een man die enthousiast over zijn werk en visie verteldequote:Op dinsdag 3 september 2013 08:58 schreef Loekie1 het volgende:
Ik bespeur bij hem een soort angst dat hij niet in staat is om te filosoferen over zijn eigen werk aan de hand van wat anderen over zijn werk zeggen, en liever zelf kant en klare meningkjes over zijn werk verkondigt.
Die romantische landsschapsschilder is absoluut niet per definitie een goede kunstenaar, misschien wel een ambachtelijk goede schilder. Maar Dune is absoluut niet ongemakkelijk of lelijk. Was het dat maar. Iedereen kan wel bedenken dat een uitgestrekt veld met lampjes mooi is. Het is meer kitsch, maar dan met technologie. Je weet al hoe je er op moet reageren. Plastic buisjes met lampjes, dat kopen mensen bij de Ikea. En in 'Dune' zit volgens mij ook weinig ironie.quote:Het is dus gewoon niet jouw smaak. Waarom hij dan wel een slimme verkoper moet zijn, ontgaat me. Iemand die een mooi romantisch landschapsschilderij maakt omdat zoiets lekker makkelijk verkoopt, is dan per definitie wel een goede schilder? Kunst (en ook poezie) gaat niet over wat iedereen mooi vindt, maar ook om het ongemakkelijke en schoonheid in het lelijke, of het onverwachte zien. Anders wordt het dodelijk saai en nietszeggend.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:11 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Die romantische landsschapsschilder is absoluut niet per definitie een goede kunstenaar
Net verder even je post gelezen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij begrijpt het. Ben benieuwd naar de uitzending.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Net verder even je post gelezen.
We staan toch tegenover elkaar denk ik.
Thuis kan je het ook heel leuk hebbenquote:
Laatste is t bestequote:Op vrijdag 6 september 2013 00:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zijn de anderen het kijken waard?
Daar hadden ze het bij moeten laten.quote:
Mooi fragment.quote:
Eindredacteur.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Mooi fragment.
Tong, volgens mij heb jij wel eens gezegd dat Peter van Ingen één van de betere presentatoren van Zomergasten was. Hij is nog steeds betrokken bij het programma, maar waarom presenteert hij het niet meer?
Derksen lijkt me ook wel interessant, al zou je dan misschien als eis moeten stellen dat het maximaal 15 minuten over voetbal mag gaan.quote:Op zondag 29 september 2013 19:01 schreef Karina het volgende:
Met Johan Derksen zou best interessant zijn denk ik. Met die anderen eerder leuk
Ja Johan is interessant ... Ik ken hem van vroeger toen ik nog een puber was ... gaf hij voetballes ..quote:Op zondag 29 september 2013 19:01 schreef Karina het volgende:
Met Johan Derksen zou best interessant zijn denk ik. Met die anderen eerder leuk
Ik zie liever dat ze Ronald Waterreus eens ondervragen over zijn ontzettend interessante mening.quote:Op zondag 29 september 2013 18:43 schreef Evertjan het volgende:
volgend jaar graag een serie Zomergasten met Wilfred Genee, Johan Derksen, Rene van der Gijp, Johan Boskamp, Hans Kraaij jr en Emile Schelvis
Denk dat ie die 15 min niet eens haalt ...quote:Op zondag 29 september 2013 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Derksen lijkt me ook wel interessant, al zou je dan misschien als eis moeten stellen dat het maximaal 15 minuten over voetbal mag gaan.
Kan makkelijk, wordt gewoon een muziekshowtje.quote:Op zondag 29 september 2013 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Derksen lijkt me ook wel interessant, al zou je dan misschien als eis moeten stellen dat het maximaal 15 minuten over voetbal mag gaan.
quote:Op zondag 29 september 2013 18:43 schreef Evertjan het volgende:
volgend jaar graag een serie Zomergasten met Wilfred Genee, Johan Derksen, Rene van der Gijp, Johan Boskamp, Hans Kraaij jr en Emile Schelvis
Zijn grootste interesse ligt in de muziek.quote:Op zondag 29 september 2013 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit dusquote:Op zondag 29 september 2013 19:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kan makkelijk, wordt gewoon een muziekshowtje.
Dat Wilfried het waarschijnlijk nog een jaar presenteert.quote:Op donderdag 5 juni 2014 20:46 schreef Ajacied422 het volgende:
Is er al wat bekend over de nieuwe editie van Zomergasten?
Het is net een parodie van de speld op die knaap die de oceaan wil ontdoen van plasticquote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:10 schreef Disana het volgende:
http://www.joop.nl/kijk-n(...)tofzuiger_voor_smog/
Hé, een reactie op een stokoude postquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is net een parodie van de speld op die knaap die de oceaan wil ontdoen van plastic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |