Oke.quote:Op zondag 1 september 2013 19:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mwah. Niet echt een bubble, meer gewoon een injectie die nodig is om alles even op gang te krijgen als andere monetaire middelen niet meer ingezet kunnen worden.
Mwoh, die faciliteiten zijn dan ook in het leven geroepen omdat onze economie qua schaal anders niet meer te monitoren en te managen is natuurlijk. Je kan moeilijk 20.000 koeien transporteren naar China in ruil voor 100.000 koptelefoons etc. Geld, aandelen, obligaties en futures hebben gewoon een functie voor handel, en het enige dat financiële instellingen doen is dit mogelijk maken.quote:Op zondag 1 september 2013 19:43 schreef waht het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat de financiele wereld het altijd faciliteert. Of het nou aandelen, obligaties, futures of derivaten hiervan betreft, er zitten altijd ergens financiele instellingen die het moeten faciliteren (en eventueel meespelen).
Maar goed, dat faciliteren is tamelijk belangrijk.
Je beschrijft gewoon een bubble.quote:Op zondag 1 september 2013 19:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mwah. Niet echt een bubble, meer gewoon een injectie die nodig is om alles even op gang te krijgen als andere monetaire middelen niet meer ingezet kunnen worden.
Dat vernietigen is nog amper aan de orde. Men wacht vol angst op het moment dat de centrale bank daadwerkelijk terugtrekt. Voorlopig blijven ze op grote schaal opkopen om het vertrouwen niet te schaden.quote:Op zondag 1 september 2013 19:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het heeft alleen weinig met schulden te maken, vriend. Het geld wordt gewoon geprint, geïnvesteerd in obligaties en vervolgens weer verbrand.
"Het was allemaal maar een garp."quote:Op zondag 1 september 2013 19:46 schreef De_Coulance het volgende:
Alsof ik verstand van economie heb. Leuk dat jullie mij serieus nemen. Ik ga met mijn babynichtje chillen, bye.
En dit keer zijn die instellingen lekker creatief geworden met het aanbieden van allerlei financiele producten. Ik vind het allemaal prima zo lang het faciliteren van het systeem en het deelnemen aan het spel gescheiden blijven.quote:Op zondag 1 september 2013 19:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwoh, die faciliteiten zijn dan ook in het leven geroepen omdat onze economie qua schaal anders niet meer te monitoren en te managen is natuurlijk. Je kan moeilijk 20.000 koeien transporteren naar China in ruil voor 100.000 koptelefoons etc. Geld, aandelen, obligaties en futures hebben gewoon een functie voor handel, en het enige dat financiële instellingen doen is dit mogelijk maken.
Zij het tegen een kostenplaatje.
Eindelijk converseren op niveau, dat moet een warm bad voor je zijn.quote:Op zondag 1 september 2013 19:46 schreef De_Coulance het volgende:
Alsof ik verstand van economie heb. Leuk dat jullie mij serieus nemen. Ik ga met mijn babynichtje chillen, bye.
Dijsselkneus volgt gewoon blindelings de orders vanuit Brussel, terwijl ze allemaal wel beter weten, dat door de lastenverzwaringen er alleen maar minder in de staatskas komt omdat helemaal niemand meer gaat consumeren.quote:Op zondag 1 september 2013 19:47 schreef KoosVogels het volgende:
Bankiers opknopen en alle macht naar Dijsselbloem.
Het kabinet moet van Brussel de lasten verzwaren?quote:Op zondag 1 september 2013 19:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dijsselkneus volgt gewoon blindelings de orders vanuit Brussel, terwijl ze allemaal wel beter weten, dat door de lastenverzwaringen er alleen maar minder in de staatskas komt omdat helemaal niemand meer gaat consumeren.
Maar prima, laat ze lekker.
Volgens mij zit dat ook in de pijpleiding. Nutsbanken creëren, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik het daar mee eens ben of niet. Voornamelijk omdat het mijn werk nogal saai zou maken, dus dat is meer eigenbelang denk ik.quote:Op zondag 1 september 2013 19:48 schreef waht het volgende:
[..]
En dit keer zijn die instellingen lekker creatief geworden met het aanbieden van allerlei financiele producten. Ik vind het allemaal prima zo lang het faciliteren van het systeem en het deelnemen aan het spel gescheiden blijven.
Het IMF vindt dat allemaal wel best hoor, die verdienen er lekker aan.quote:Op zondag 1 september 2013 19:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zijn talloze experts van het IMF met mij eens.
Oh nee, de enige order die vanuit Brussel komt is het budget aanhouden.quote:Op zondag 1 september 2013 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het kabinet moet van Brussel de lasten verzwaren?
Maar hmm, in de VS heeft Q1 Q2 en Q3 toch wel zijn vruchten afgeworpen?quote:Op zondag 1 september 2013 19:46 schreef waht het volgende:
[..]
Dat vernietigen is nog amper aan de orde. Men wacht vol angst op het moment dat de centrale bank daadwerkelijk terugtrekt. Voorlopig blijven ze op grote schaal opkopen om het vertrouwen niet te schaden.
Het begrotingstekort niet boven de 3 procent laten uitstijgen. Lijkt me geen onredelijke eis.quote:Op zondag 1 september 2013 19:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh nee, de enige order die vanuit Brussel komt is het budget aanhouden.
Frankrijk had ook economische groei Robin.quote:Op zondag 1 september 2013 19:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar hmm, in de VS heeft Q1 Q2 en Q3 toch wel zijn vruchten afgeworpen?
In principe niet nee, ik ben er ook niet tegen.quote:Op zondag 1 september 2013 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het begrotingstekort niet boven de 3 procent laten uitstijgen. Lijkt me geen onredelijke eis.
Dat is toch niet de schuld van Brussel, flapdrol?quote:Op zondag 1 september 2013 19:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In principe niet nee, ik ben er ook niet tegen.
Ik ben enkel tegen die nutteloze lastenverzwaringen, en tegelijkertijd 100 piek gaan uitdelen aan de onderklasse. Waarom in hemelsnaam de crisis gebruiken als verkapt nivelleringsexcuus terwijl we wel andere zaken aan de kop hebben die duizendmaal belangrijker zijn dan de onderbuik van wat schreeuwende remlofjes die aan de broekspijpen van de PvdA trekken met hun geblaat tegen de 1%.
Het is vooral hun arbeidsmarkt die muurvast zit. En nee, verder niet een lichtend voorbeeld, maar ik zie ook niet hoe Frankrijk relevant is.quote:Op zondag 1 september 2013 19:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Frankrijk had ook economische groei Robin.
1: Is Frankrijk nu een lichtend voorbeeld?
Ik ben inderdaad tegen consumentisme, maar het is fijn voor mensen als ze tenminste nog een baan hebben en eten op tafel.quote:2: Je had recentelijk nog ellenlange betogen over dat we niet altijd moeten streven naar meer-meer-meer. Kennlijk is het nog steeds de belangrijkste graadmeter voor je.
Wat is het nou?
Mwoh, verlangen van lidstaten dat ze bij 3% tekort moeten blijven danwel minder, en zelf de begroting met eenzelfde percentage vergroten, vind ik wel kwalijk.quote:Op zondag 1 september 2013 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch niet de schuld van Brussel, flapdrol?
Maar hoe zie je jezelf hierin eigenlijk, je gaat straks een baan krijgen wat je leuk vindt (hoop ik dan maar) en dan blijf je lekker zitten, elke dag hetzelfde, geen wensen, gewoon brood en water op tafel en dan is 't prima, of wat?quote:Op zondag 1 september 2013 19:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Ik ben inderdaad tegen consumentisme, maar het is fijn voor mensen als ze tenminste nog een baan hebben en eten op tafel.
Nu begin je weer over compleet iets anders. Jij vond de EU net kut want lastenverzwaringen. Maar de EU schrijft niet voor hoe wij die 3 procent halen.quote:Op zondag 1 september 2013 19:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwoh, verlangen van lidstaten dat ze bij 3% tekort moeten blijven danwel minder, en zelf de begroting met eenzelfde percentage vergroten, vind ik wel kwalijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |