Dat je haar terug wil pakken prima dat kan ik begrijpen. Alleen waarom je haar ouders er ongevraagd bij moet betrekken is me een raadsel. Je hebt een probleem met haar, niet met haar ouders. Maak het dan ook niet hun probleem. Alsof jij erop zit te wachten dat de ex van je dochter voor je snufferd staat met een boekwerk aan geprinte mails met seksueel getinte boodschappen.quote:Op maandag 2 september 2013 08:39 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Volwassen is ze blijkbaar allerminst, anders gedraag je je niet zo. En zelfs al was t een wraakactie, wat dan nog? Wou je beweren dat ze t niet verdient na wat zij hem heeft geflikt? Kan je niet ergens anders de white knight uit gaan hangen?
Juist. Haar vriendinnen. Niet zijn vriendinnen.quote:Op maandag 2 september 2013 10:11 schreef Leandra het volgende:
Grote kans dat haar vriendinnen (en ieder ander die nu lelijk tegen jou doet) alleen maar haar kant van het verhaal gehoord hebben, en ik gok dat haar leugens en bedrog geen onderdeel zijn van haar verhaal.
Dat is natuurlijk niet met deze situatie te vergelijken.quote:Op maandag 2 september 2013 10:10 schreef Impossibruuu het volgende:
Trouwens, aan de moraalridders die vinden dat je absoluut niet wraakzuchtig mag zijn: kom nog maar eens een keer terug als je partner waar je alles voor doet en over hebt je niet alleen besodemieterd, maar ook nog eens je halve kennissen-, vrienden en familiekring tegen je opstookt en voorliegt waardoor jij een barrage van haatspam over je heen krijgt.
Wie kaatst kan de bal verwachten. Als je mails doorstuurt van je ex aan degene met wie ze vreemdging aan haar ouders kan je verwachten dat ze kwaad wordt.quote:Op maandag 2 september 2013 10:10 schreef Impossibruuu het volgende:
Trouwens, aan de moraalridders die vinden dat je absoluut niet wraakzuchtig mag zijn: kom nog maar eens een keer terug als je partner waar je alles voor doet en over hebt je niet alleen besodemieterd, maar ook nog eens je halve kennissen-, vrienden en familiekring tegen je opstookt en voorliegt waardoor jij een barrage van haatspam over je heen krijgt.
ja, hoiquote:Op maandag 2 september 2013 10:10 schreef Impossibruuu het volgende:
Zwakkeling? Dat zijn je eigen woorden. Maar trots en zelfrespect heb je naar mijn mening niet als je dit zomaar laat gebeuren en het allemaal maar goed vindt...quote:Op maandag 2 september 2013 11:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
ja, hoi
En hem nooit zoiets geflikt.
Maar goed, dan ben ik zeker een zwakkeling
Trots en zelfrespect door wraakzuchtigheid? Ja, ja.quote:Op maandag 2 september 2013 11:27 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Zwakkeling? Dat zijn je eigen woorden. Maar trots en zelfrespect heb je naar mijn mening niet als je dit zomaar laat gebeuren en het allemaal maar goed vindt...
Dat je geen wraak neemt, wil natuurlijk niet zeggen dat je geen trots hebt.quote:Op maandag 2 september 2013 11:27 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Zwakkeling? Dat zijn je eigen woorden. Maar trots en zelfrespect heb je naar mijn mening niet als je dit zomaar laat gebeuren en het allemaal maar goed vindt...
Want?quote:Op maandag 2 september 2013 11:37 schreef JedimindhaX het volgende:
maar als man spelen dat soort dingen je hele leven veel meer een rol natuurlijk
quote:Op maandag 2 september 2013 11:37 schreef JedimindhaX het volgende:
Misschien is dat voor jullie als vrouwen wat lastiger te begrijpen.. dat bedoel ik niet lullig maar als man spelen dat soort dingen je hele leven veel meer een rol natuurlijk
als je niet over je heen laat lopen, dan kan je toch juist iemand makkelijker uit je leven bannen?quote:Op maandag 2 september 2013 11:42 schreef JedimindhaX het volgende:
Als man wordt er vanuit je omgeving je hele leven lang meer verwacht van je op t gebied van trots, niet over je heen laten lopen, sterk zijn. Als vrouw een stuk minder. Dus ja, als vrouw kan je makkelijker je ex uit je leven snijden zonder er verder iets mee te doen en gezichtsverlies te leiden. Als man ligt dat denk ik lastiger.
Is TS bij haar gebleven dan? Nee. ts heeft t perfect aangepakt. Weet niet waar jij op doelt verderquote:Op maandag 2 september 2013 11:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
als je niet over je heen laat lopen, dan kan je toch juist iemand makkelijker uit je leven bannen?![]()
Als iemand je zoiets flikt en je blijft bij diegene dan laat je je volgens mij sneller over je heen lopen
In welke macho, alpha-douche omgeving leef jij dan?quote:Op maandag 2 september 2013 11:42 schreef JedimindhaX het volgende:
Als man wordt er vanuit je omgeving je hele leven lang meer verwacht van je op t gebied van trots, niet over je heen laten lopen, sterk zijn. Als vrouw een stuk minder. Dus ja, als vrouw kan je makkelijker je ex uit je leven snijden zonder er verder iets mee te doen en gezichtsverlies te leiden. Als man ligt dat denk ik lastiger.
Over je zinquote:Op maandag 2 september 2013 11:46 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Is TS bij haar gebleven dan? Nee. ts heeft t perfect aangepakt. Weet niet waar jij op doelt verder
Dus als man moet je wel wraak nemen, omdat je er anders op aangekeken wordt?quote:Op maandag 2 september 2013 11:42 schreef JedimindhaX het volgende:
Vreemd wereldbeeld, gast.quote:Op maandag 2 september 2013 11:49 schreef JedimindhaX het volgende:
Mn punt is t is lastig om als man er vanaf te stappen en het geen consequenties voor je ex te laten hebben. Dan ben je er wel klaar mee, maar voel je toch als de verliezer. Zij was dan namelijk de agressor. Jij bent de schlemiel die bedrogen is. Ts heeft die 'macht' teruggekregen door zijn handelen. Chapeau.
Jij moet nog volwassen worden denk ik.quote:Op maandag 2 september 2013 11:49 schreef JedimindhaX het volgende:
Mn punt is t is lastig om als man er vanaf te stappen en het geen consequenties voor je ex te laten hebben. Dan ben je er wel klaar mee, maar voel je toch als de verliezer. Zij was dan namelijk de agressor. Jij bent de schlemiel die bedrogen is. Ts heeft die 'macht' teruggekregen door zijn handelen. Chapeau.
Ooooh!quote:Op maandag 2 september 2013 11:49 schreef JedimindhaX het volgende:
Mn punt is t is lastig om als man er vanaf te stappen en het geen consequenties voor je ex te laten hebben. Dan ben je er wel klaar mee, maar voel je toch als de verliezer. Zij was dan namelijk de agressor. Jij bent de schlemiel. die bedrogen is. Ts heeft die 'macht' teruggekregen door zijn handelen. Chapeau.
Hij heeft redelijk goed gehandeld, die gesprekken van z'n ex naar z'n schoonouders.. dat ging te ver.quote:Op maandag 2 september 2013 11:53 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik ben echt niet de enige man die t zo ziet hooren ik vind wat ts heeft gedaan ook geen wraak. Ik vind wat ts heeft gedaan haar exposen voor wie ze echt is. Wraak zou zijn haar naaktfoto's online zetten bijv. Dat gaat wel wat tever.
Was jij degene die hem had bedrogen? Had je niet moeten doen dan. Eigen schuld, dikke bult. Jij onvolwassen, hij onvolwassen.quote:Op maandag 2 september 2013 11:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ooooh!
Dus het feit dat hij mijn ouders, huisarts, werkgever lastigviel met verhalen over mij, was gewoon omdat hij anders gezichtsverlies zou lijden! Nee, dan snap ik het en is het natuurlijk niet erg!![]()
Hij móest gewoon wel omdat hij een man is!
Hoezo, hij heeft hier nergens gezegd wat ie precies allemaal gezegd heeft. En dan nog, beter dat dan al haar zooi op straat flikkeren.quote:Op maandag 2 september 2013 11:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hij heeft redelijk goed gehandeld, die gesprekken van z'n ex naar z'n schoonouders.. dat ging te ver.
Nee. Gewoon. Nee.quote:Op maandag 2 september 2013 11:54 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Was jij degene die hem had bedrogen? Had je niet moeten doen dan. Eigen schuld, dikke bult. Jij onvolwassen, hij onvolwassen.
Is het voor jou een cultuurdingetje?quote:Op maandag 2 september 2013 11:53 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik ben echt niet de enige man die t zo ziet hooren ik vind wat ts heeft gedaan ook geen wraak. Ik vind wat ts heeft gedaan haar exposen voor wie ze echt is. Wraak zou zijn haar naaktfoto's online zetten bijv. Dat gaat wel wat tever.
Het lijkt me dat je je trots, zelfrespect en "macht" prima behoudt/terugkrijgt, als je je partner gewoon onmiddellijk dumpt, het huis uit zet en diegene daarna volkomen/voorgoed negeert. Iets wat de TS gedaan heeft en waarvoor hij ook mijn complimenten krijgt. Wraak nemen doet daar alleen maar afbreuk aan in mijn ogen. Iets wat de TS helaas ook gedaan heeft (in de vorm van die mails doorsturen) en waarvoor hij dus NIET mijn complimenten krijgt.quote:Op maandag 2 september 2013 11:49 schreef JedimindhaX het volgende:
Ze bedoelt de e-mails doorsturen.quote:Op maandag 2 september 2013 11:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hoezo, hij heeft hier nergens gezegd wat ie precies allemaal gezegd heeft. En dan nog, beter dat dan al haar zooi op straat flikkeren.
Ik vind er verder weinig mis mee, maar zijn schoonouders hebben toch geen bal te maken met gesprekken van zijn ex? Zij hoeven toch geen dingen als: "Ik kan niet wachten tot ik je weer zie en je paarsgepunte lans in mijn donkere grotje kan voelen,, neem me ajb van alle kanten!" te lezen? Sterker nog, ik zou dat niet eens wíllen lezen van mn dochter.quote:Op maandag 2 september 2013 11:53 schreef JedimindhaX het volgende:
Nee hoor, ik wilde gewoon niet met hem verder.quote:Op maandag 2 september 2013 11:54 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Was jij degene die hem had bedrogen? Had je niet moeten doen dan. Eigen schuld, dikke bult. Jij onvolwassen, hij onvolwassen.
Maandagochtendquote:Op maandag 2 september 2013 11:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze bedoelt de e-mails doorsturen.
Erm, waar gaat dit hele topic nou over? Ja, natuurlijk gaat het alleen over bedrogen worden! Wel blijven opletten hequote:Op maandag 2 september 2013 11:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wilde gewoon niet met hem verder.
Maar dat maakt in feite niet uit voor je verhaal toch? Als je gedumpt wordt, ben je een schlemiel als man zijnde. Of ging het puur over wanneer je bedrogen bent?
Ik had beter kunnen weten, want wanneer ben ik het nou eens niet met je eensquote:
Blond haar, blauwe ogen. Part german. Arischer kan haast niet.quote:Op maandag 2 september 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is het voor jou een cultuurdingetje?
Als hij dat zegt, is het zijn woord tegen het hare. En dat soort manipulatieve typjes zorgen er dan wel weer voor dat haar ouders haar geloven. Dus voldoende? Nee, denk ik niet. Ik vind t absoluut prachtig dat er geen mogelijkheid is dat ze er mee wegkomt nu. T enige wat ik lullig vind is voor die ouders, erachterkomen dat je dochter een vrij verrot mens is. Met die dochter heb ik geen medelijden. Ze heeft t zelf gedaan. Tough luck dat je ouders je nu een vies wijf vinden.quote:Op maandag 2 september 2013 11:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind er verder weinig mis mee, maar zijn schoonouders hebben toch geen bal te maken met gesprekken van zijn ex? Zij hoeven toch geen dingen als: "Ik kan niet wachten tot ik je weer zie en je paarsgepunte lans in mijn donkere grotje kan voelen,, neem me ajb van alle kanten!" te lezen? Sterker nog, ik zou dat niet eens wíllen lezen van mn dochter.
Als hij zegt dat ze vreemd is gegaan, is dat wel voldoende lijkt mij.
Ok, vooruit, nu ik teruglees, lees ik het ook wel zo.quote:Op maandag 2 september 2013 12:00 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Erm, waar gaat dit hele topic nou over? Ja, natuurlijk gaat het alleen over bedrogen worden! Wel blijven opletten he
Dat klopt toch niet? In feite hoeft hij e'n niets te maken te hebben met haar ouders als ze uit elkaar zijn, dus het maakt niet uit als ze haar geloven én hij heeft hier dus, zoals je zelf al zegt, haar ouders óók mee, en daar heeft hij nooit problemen mee gehad.quote:Op maandag 2 september 2013 12:05 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Als hij dat zegt, is het zijn woord tegen het hare. En dat soort manipulatieve typjes zorgen er dan wel weer voor dat haar ouders haar geloven. Dus voldoende? Nee, denk ik niet. Ik vind t absoluut prachtig dat er geen mogelijkheid is dat ze er mee wegkomt nu. T enige wat ik lullig vind is voor die ouders, erachterkomen dat je dochter een vrij verrot mens is. Met die dochter heb ik geen medelijden. Ze heeft t zelf gedaan. Tough luck dat je ouders je nu een vies wijf vinden.
Nou, die stonden ook bekend om hun 'eer'.quote:Op maandag 2 september 2013 12:02 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Blond haar, blauwe ogen. Part german. Arischer kan haast niet.
Wat zou hem het uitmaken wat die ouders wel/niet geloven. Ja misschien niet leuk als ze je niet geloven, maar het is op dat moment je ex, je haalt diegene uit je leven en dus ook de schoonouders. Je zal ze niet meer spreken/zien/etc. En daarbij is het vervolgens iets tussen de ex en haar ouders.quote:Op maandag 2 september 2013 12:05 schreef JedimindhaX het volgende:
Als hij dat zegt, is het zijn woord tegen het hare. En dat soort manipulatieve typjes zorgen er dan wel weer voor dat haar ouders haar geloven. Dus voldoende? Nee, denk ik niet. Ik vind t absoluut prachtig dat er geen mogelijkheid is dat ze er mee wegkomt nu. T enige wat ik lullig vind is voor die ouders, erachterkomen dat je dochter een vrij verrot mens is. Met die dochter heb ik geen medelijden. Ze heeft t zelf gedaan. Tough luck dat je ouders je nu een vies wijf vinden.
Ik snap je punt wel in principe, maar wat wil je dan? Dat die ouders t niet weten? Hoe hun dochter is? Hoe leert ze er dan van? Dit is toch juist een mooi leermoment voor haar? Dat ze ziet van oh, dit gedrag is dus echt fout, en mensen kijken me erop aan? Ik snap echt niet dat mensen hier er allemaal zoveel moeite hiermee hebben.quote:Op maandag 2 september 2013 12:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat klopt toch niet? In feite hoeft hij e'n niets te maken te hebben met haar ouders als ze uit elkaar zijn, dus het maakt niet uit als ze haar geloven én hij heeft hier dus, zoals je zelf al zegt, haar ouders óók mee, en daar heeft hij nooit problemen mee gehad.
Misschien dat ik er meer moeite mee heb omdat ik weet hoe moeilijk het is als je ouders niet achter jou staan, maar achter je ex...
Hij heeft haar toch onmiddellijk gedumpt en uit huis gezet?! Daar zit al wel een leermoment in volgens mij (zeker aangezien die andere gast haar nu ook gedumpt heeft).quote:Op maandag 2 september 2013 12:17 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel in principe, maar wat wil je dan? Dat die ouders t niet weten? Hoe hun dochter is? Hoe leert ze er dan van? Dit is toch juist een mooi leermoment voor haar? Dat ze ziet van oh, dit gedrag is dus echt fout, en mensen kijken me erop aan? Ik snap echt niet dat mensen hier er allemaal zoveel moeite hiermee hebben.
Ik snap wel dat je t dan lastiger vindt, maar ik zelf heb dan weer nooit onvoorwaardelijke liefde gehad van mn ouders, dus vind t ook niet zo normaal, zeker niet als die inmiddels volwassen genoeg zijn om beter te weten.
Maybe, maar gezien hoe erg ze nog kwam aanzetten met "heeft t dan allemaal niks voor je betekend?" etc was t nog niet erg doorgedrongen hoe fout ze zelf zat, denk ik.quote:Op maandag 2 september 2013 12:21 schreef Forbry het volgende:
[..]
Hij heeft haar toch onmiddellijk gedumpt en uit huis gezet?! Daar zit al wel een leermoment in volgens mij (zeker aangezien die andere gast haar nu ook gedumpt heeft).
Die ouders weten het toch ook zónder die mails?quote:Op maandag 2 september 2013 12:17 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel in principe, maar wat wil je dan? Dat die ouders t niet weten? Hoe hun dochter is? Hoe leert ze er dan van? Dit is toch juist een mooi leermoment voor haar? Dat ze ziet van oh, dit gedrag is dus echt fout, en mensen kijken me erop aan? Ik snap echt niet dat mensen hier er allemaal zoveel moeite hiermee hebben.
Ik snap wel dat je t dan lastiger vindt, maar ik zelf heb dan weer nooit onvoorwaardelijke liefde gehad van mn ouders, dus vind t ook niet zo normaal, zeker niet als die inmiddels volwassen genoeg zijn om beter te weten.
Oh, dat denk ik juist wel, want dat geeft namelijk alleen maar de wanhoop bij haar aan en laat juist heel goed zien dat de acties van TS haar niet in de koude kleren zijn gaan zitten. Als TS nu voet bij stuk blijft houden en haar blijft negeren is de boodschap dus meer dan duidelijk.quote:Op maandag 2 september 2013 12:24 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Maybe, maar gezien hoe erg ze nog kwam aanzetten met "heeft t dan allemaal niks voor je betekend?" etc was t nog niet erg doorgedrongen hoe fout ze zelf zat, denk ik.
Ja en zij zorgt er dan wel weer voor dat haar ouders haar geloven, zoals ik al zei. Maargoed, boeiend ook verderquote:Op maandag 2 september 2013 12:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Die ouders weten het toch ook zónder die mails?
Dat is nl het probleem.
Het zeggen, prima, die andere vriend bellen, tja, hóeft niet, maar is ook niet zoveel mis mee imo, mails doorsturen naar dr ouders
ik denk dat dat wel meevalt en als ze haar wel geloven, dan nog, het zijn háár ouders, niet die van hem.quote:Op maandag 2 september 2013 12:38 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Ja en zij zorgt er dan wel weer voor dat haar ouders haar geloven, zoals ik al zei. Maargoed, boeiend ook verder
Dit inderdaad.quote:Op zondag 1 september 2013 16:53 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Over 10 jaar als de boosheid plaats heeft gemaakt voor acceptatie zijn die foto's leuke herinneringen. Ik zou nooit en te nimmer foto's wegdoen.
Of gewoon negeren... Sinds wanneer is daar iets mis mee?quote:Op maandag 2 september 2013 12:42 schreef ShinobizWinter het volgende:
Als haar vriendinnen je niet met rust laten, dan moet je gewoon screenshots van die seksueel getinte mailtjes sturen naar haar vriendinnen. Zonder iets erbij te zeggen.
Er is niks mis met negeren, maar aan de andere kant waarom zou je?quote:Op maandag 2 september 2013 12:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Of gewoon negeren... Sinds wanneer is daar iets mis mee?
Omdat je je laat kennen als je erop in gaat.quote:Op maandag 2 september 2013 12:48 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Er is niks mis met negeren, maar aan de andere kant waarom zou je?
Nou ja, soms/vaak wel idd, maar dat durf ik in dít geval toch wel te betwijfelenquote:Op maandag 2 september 2013 12:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Omdat je je laat kennen als je erop in gaat.
Niks laten horen en nergens op reageren, is vaak zelfs pijnlijker dan ergens tegenin gaan.
Doordat TS bestookt wordt door haar vriendinnen, begint hij zich nu schuldig te voelen. Zij praten hem een schuldgevoel aan, terwijl hij helemaal niet fout zit. Hij is immers niet vreemd gegaan. Als hij passages van die mailtjes gewoont replied zonder commentaar, gaat hij zich steeds beter en beter voelen. Waarschijnlijk houden ze dan ook snel op.quote:Op maandag 2 september 2013 12:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Omdat je je laat kennen als je erop in gaat.
Niks laten horen en nergens op reageren, is vaak zelfs pijnlijker dan ergens tegenin gaan.
Kennelijk weet iedereen hier hoe TS' ex denkt/in elkaar zit.quote:Op maandag 2 september 2013 12:53 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, soms/vaak wel idd, maar dat durf ik in dít geval toch wel te betwijfelen
Ik ook, want die ouders snappen heus wel dat hun dochter echt wel iets (ergs) gedaan moet hebben, wil haar (ex)vriend haar opeens dumpen en haar spullen bij hun aan de deur afleveren. Dat is in de meeste gevallen toch wel een actie van iemand met het "gelijk aan zijn zijde" zeg maarquote:Op maandag 2 september 2013 12:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik denk dat dat wel meevalt en als ze haar wel geloven, dan nog, het zijn háár ouders, niet die van hem.
Nee, dat betekend dat ie zich laat kennen en z'n enige uitweg ziet in haar zwart te maken. Terwijl ze dat zelf al genoeg gedaan heeft.quote:Op maandag 2 september 2013 12:53 schreef ShinobizWinter het volgende:
Doordat TS bestookt wordt door haar vriendinnen, begint hij zich nu schuldig te voelen. Zij praten hem een schuldgevoel aan, terwijl hij helemaal niet fout zit. Hij is immers niet vreemd gegaan. Als hij passages van die mailtjes gewoont replied zonder commentaar, gaat hij zich steeds beter en beter voelen. Waarschijnlijk houden ze dan ook snel op.
Nee hoor, hij maakt haar helemaal niet zwart, hij zoekt immers geen contact uit zichzelf. Hij wilt alleen met rust gelaten worden en dat is 1 van de manieren om dat zsm te bewerkstelligen.quote:Op maandag 2 september 2013 12:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, dat betekend dat ie zich laat kennen en z'n enige uitweg ziet in haar zwart te maken. Terwijl ze dat zelf al genoeg gedaan heeft.
De reden dat ie zich schuldig begint te voelen is omdat hij nog wat voor haar voelt.
O, en hoe TS in elkaar zitquote:Op maandag 2 september 2013 12:53 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Doordat TS bestookt wordt door haar vriendinnen, begint hij zich nu schuldig te voelen. Zij praten hem een schuldgevoel aan, terwijl hij helemaal niet fout zit. Hij is immers niet vreemd gegaan. Als hij passages van die mailtjes gewoont replied zonder commentaar, gaat hij zich steeds beter en beter voelen. Waarschijnlijk houden ze dan ook snel op.
Ja, dat dus.quote:Op maandag 2 september 2013 12:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, dat betekend dat ie zich laat kennen en z'n enige uitweg ziet in haar zwart te maken. Terwijl ze dat zelf al genoeg gedaan heeft.
De reden dat ie zich schuldig begint te voelen is omdat hij nog wat voor haar voelt.
TS zegt zelf toch dat hij zich schuldig begint te voelen? Dat zijn niet mijn woordenquote:Op maandag 2 september 2013 12:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
O, en hoe TS in elkaar zit
Gewoon ongelezen wegmieteren is dus ook een oplossing
Ik zeg niet dat je er niet op in mag gaan btw, als TS dat wil, prima, hij is immers niet degene die het initiatief steeds neemt, maar vaak is dat juist wat de tegenpartij wil, een reactie, welke dan ook.
Laat het dan gewoon zitten en ga nergens op in denk ik dan.
Nou ja, ik spreek even uit mijzelf dan... ik zou liever hebben dat iemand mij en mijn vriendinnen compleet negeert, dan dat die mailtjes (naar nog meer mensen) doorgestuurd worden.quote:Op maandag 2 september 2013 12:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Kennelijk weet iedereen hier hoe TS' ex denkt/in elkaar zit.
Dan moet je hem dus ook niet lastig vallen, want dan kan je een reactie verwachten.quote:Op maandag 2 september 2013 12:58 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, ik spreek even uit mijzelf dan... ik zou liever hebben dat iemand mij en mijn vriendinnen compleet negeert, dan dat die mailtjes (naar nog meer mensen) doorgestuurd worden.
Je nam aan dat hij zich steeds beter gaat voelen als hij die berichtjes doorstuurt, daar doelde ik op.quote:Op maandag 2 september 2013 12:58 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
TS zegt zelf toch dat hij zich schuldig begint te voelen? Dat zijn niet mijn woorden.
Ze willen toch een reactie, prima toch?
Hij kan ze ook gewoon duidelijk maken dat hij er niet van gediend is. Want heb tot nu toe weinig gelezen van wat hij heeft geprobeerd om die vriendinnen een halt toe te roepen (of ik heb er overheen gelezen).quote:Op maandag 2 september 2013 12:56 schreef ShinobizWinter het volgende:
Nee hoor, hij maakt haar helemaal niet zwart, hij zoekt immers geen contact uit zichzelf. Hij wilt alleen met rust gelaten worden en dat is 1 van de manieren om dat zsm te bewerkstelligen.
Negatieve aandacht is nog altijd aandacht.quote:Op maandag 2 september 2013 12:58 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, ik spreek even uit mijzelf dan... ik zou liever hebben dat iemand mij en mijn vriendinnen compleet negeert, dan dat die mailtjes (naar nog meer mensen) doorgestuurd worden.
Je hebt gelijkt, dat nam ik even voor het gemak aanquote:Op maandag 2 september 2013 12:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je nam aan dat hij zich steeds beter gaat voelen als hij die berichtjes doorstuurt, daar doelde ik op.
Er kwam iemand zelfs bij hem aan de deur en hij is er niet op ingegaan, maar nog steeds zoeken zij contact. Ik denk niet dat een vriendelijke "ik ben er niet van gediend" werkt. Dat haar vriendinnen het nog voor haar opnemen zegt toch al genoeg? Dat werkt niet bij zulke mensen.quote:Op maandag 2 september 2013 12:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hij kan ze ook gewoon duidelijk maken dat hij er niet van gediend is. Want heb tot nu toe weinig gelezen van wat hij heeft geprobeerd om die vriendinnen een halt toe te roepen (of ik heb er overheen gelezen).
Ja, daar ben ik het dus juist wel een beetje mee eens. Als die vriendinnen hem maar lastig BLIJVEN vallen, vind IK dat doorsturen van die mailtjes naar die VRIENDINNEN ook niet zo'n probleemquote:Op maandag 2 september 2013 12:58 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Dan moet je hem dus ook niet lastig vallen, want dan kan je een reactie verwachten.
Dat zei ik dus ook, als je er maar niet vanaf komt, veel plezier.quote:Op maandag 2 september 2013 13:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het dus juist wel een beetje mee eens. Als die vriendinnen hem maar lastig BLIJVEN vallen, vind IK dat doorsturen van die mailtjes naar die VRIENDINNEN ook niet zo'n probleemJuist omdat ik denk dat het doorsturen in dit geval harder aan komt dan alleen maar negeren
Het doosturen van die mailtjes naar die ouders is wat mij betreft wel een heel ander geval (dat vind ik echt niet kunnen).
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op maandag 2 september 2013 13:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook, als je er maar niet vanaf komt, veel plezier.
Ik vind alleen niet dat zoiets een eerste optie hoeft te zijn.
Nou, ouders denken meestal het beste over hun kind. Ze kunnen haar zelfs gaan verdedigen (zelf meegemaakt). Doordat hij dat heeft gedaan, heeft hij die optie weggenomen en ook dat zijn ex hem zwart kan maken tegenover haar ouders. Ik denk dat dat zijn reden is geweest.quote:Op maandag 2 september 2013 13:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het dus juist wel een beetje mee eens. Als die vriendinnen hem maar lastig BLIJVEN vallen, vind IK dat doorsturen van die mailtjes naar die VRIENDINNEN ook niet zo'n probleemJuist omdat ik denk dat het doorsturen in dit geval harder aan komt dan alleen maar negeren
Het doorsturen van die mailtjes naar die ouders is wat mij betreft wel een heel ander geval (dat vind ik echt niet kunnen).
^ Wat ik ook al heb aangegeven iddquote:Op maandag 2 september 2013 13:10 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Nou, ouders denken meestal het beste over hun kind. Ze kunnen haar zelfs gaan verdedigen (zelf meegemaakt). Doordat hij dat heeft gedaan, heeft hij die optie weggenomen en ook dat zijn ex hem zwart kan maken tegenover haar ouders. Ik denk dat dat zijn reden is geweest.
Hij krijgt een shitstorm van zijn vriendinnen over zich heen, het gaat dus eigenlijk over de termijn van negeren voordat je reageert, want verder ben je het wel met me eens.
Slim, lekker verder escalerenquote:
Ouders zijn heus niet blind voor de fouten van hun kind hoor, de meesten althans niet.quote:Op maandag 2 september 2013 13:10 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Nou, ouders denken meestal het beste over hun kind. Ze kunnen haar zelfs gaan verdedigen (zelf meegemaakt). Doordat hij dat heeft gedaan, heeft hij die optie weggenomen en ook dat zijn ex hem zwart kan maken tegenover haar ouders. Ik denk dat dat zijn reden is geweest.
Hij krijgt een shitstorm van zijn vriendinnen over zich heen, het gaat dus eigenlijk over de termijn van negeren voordat je reageert, want verder ben je het wel met me eens.
Wat die vriendinnen betreft wel ja (en alleen als het gezeik van/met die vriendinnen maar door blijft gaan dus). Neemt niet weg dat ik blijven negeren óók nog steeds wel een goede optie vind hoor.quote:Op maandag 2 september 2013 13:10 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Eensquote:Op maandag 2 september 2013 13:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ouders zijn heus niet blind voor de fouten van hun kind hoor, de meesten althans niet.
Maar nogmaals, zelfs áls ze haar gaan verdedigen... Daar hoeft hij niets mee te maken te hebben.
Ws heeft hij geen contact meer met hen als het eenmaal over is, of iig niet genoeg om zich daar druk om te hoeven maken.
Als zij nou bij hem komen met:" Jij zei dat ze vreemdging, maar zij zegt dat jij dat juist hebt gedaan!" en hem lastig gaan vallen en aanvallen op vanalles (zoals die vriendinnen nu doen) kan hij altijd nog die mails doorsturen om van het gezeik af te zijn, dat hoef je niet uit voorzorg oid te doen.
I feel ya broquote:Op maandag 2 september 2013 13:12 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
^ Wat ik ook al heb aangegeven idd
Ik heb juist andere ervaringen, dat ouders vaak denken dat hun kinderen engeltjes zijn en vaak niet het ernstige willen inzien. Daarnaast waarom zou hij daarop moeten wachten? Hij heeft het gewoon gelijk afgekapt. Dan is hij ook van dat gezeik af ipv dat het later terug komt.quote:Op maandag 2 september 2013 13:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ouders zijn heus niet blind voor de fouten van hun kind hoor, de meesten althans niet.
Maar nogmaals, zelfs áls ze haar gaan verdedigen... Daar hoeft hij niets mee te maken te hebben.
Ws heeft hij geen contact meer met hen als het eenmaal over is, of iig niet genoeg om zich daar druk om te hoeven maken.
Als zij nou bij hem komen met:" Jij zei dat ze vreemdging, maar zij zegt dat jij dat juist hebt gedaan!" en hem lastig gaan vallen en aanvallen op vanalles (zoals die vriendinnen nu doen) kan hij altijd nog die mails doorsturen om van het gezeik af te zijn, dat hoef je niet uit voorzorg oid te doen.
Ik vind negeren ook een goede optie, alleen moet hij dan geen shitstorm over zich heen krijgen, waardoor hij zich schuldig gaat voelen.quote:Op maandag 2 september 2013 13:15 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wat die vriendinnen betreft wel ja (en alleen als het gezeik van/met die vriendinnen maar door blijft gaan dus). Neemt niet weg dat ik blijven negeren óók nog steeds wel een goede optie vind hoor.
Dat zei ik inderdaad ook!quote:Op maandag 2 september 2013 13:23 schreef dikke_donder het volgende:
Ik durf te wedden dat als hij pas na afloop met die mails kwam dat ze dan zou zeggen dat hij deze heeft vervalst onder haar eigen naam waardoor hij er nog niets mee opschiet.
Wat TS nu heeft gedaan is prima. Ik geloof dat de meeste ouders juist wel kortzichtig zijn op het gebied van hun eigen kinderen. "Mijn Pietje slaat nooit iemand" of "Mijn Jantje maakt altijd zijn huiswerk heel goed!". Zelfs met tegenbewijs in de vorm van mails onder hun neus geloven ze hun kinderen eerder.
Als ik TS was had ik een sjabloon gemaakt met de mails erin en die gestuurd naar elke vriendin die contact met mij zocht. Dan druipen ze zelf langzaam wel af omdat ze wel moeten zien dat zei fout zat en niet hij.
Nou, de ouders van mijn ex waren ook zo. Dusja.quote:Op maandag 2 september 2013 13:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Serieus?
Ik ken geen enkele ouder die zo over zijn/haar kind denkt. Tenminste, niet nadat hun kinderen de puberteit hebben bereikt.
Wel ouders die hun kind zullen steunen ondanks de fouten die hij/zij maakt. En daar is imo niets mis mee.
Ik weet dat het wel kán voorkomen, ik denk alleen dat het veel minder vaak voorkomt dan gesuggereerd wordt.quote:Op maandag 2 september 2013 13:31 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Nou, de ouders van mijn ex waren ook zo. Dusja.Steunen is overigens wat anders dan vergoelijken, imo. Wat de ouders van mijn ex dus bijv. wel deden.
Misschien heb jij de omgekeerde ervaring, omdat jij een vrouw bent, en ouders hun zonen miss wat minder op die manier 'beschermen' dan een dochter cq. hun prinsesje?quote:Op maandag 2 september 2013 13:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik weet dat het wel kán voorkomen, ik denk alleen dat het veel minder vaak voorkomt dan gesuggereerd wordt.
Mwah, mijn ouders geloofden mn ex volledig en die lulde gewoon uit zn nek, dus ik heb die ervaring dat ik n prinsesje zou zijn helemaal nietquote:Op maandag 2 september 2013 13:38 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
Misschien heb jij de omgekeerde ervaring, omdat jij een vrouw bent, en ouders hun zonen miss wat minder op die manier 'beschermen' dan een dochter cq. hun prinsesje?Waar wij mannen dus wel mee in aanraking komen? Ik weet ook niet hoor.
Dank je.quote:
Er is een verschil tussen wat ouders echt denken en wat ouders tegenover anderen zeggen hequote:Op maandag 2 september 2013 13:23 schreef dikke_donder het volgende:
k geloof dat de meeste ouders juist wel kortzichtig zijn op het gebied van hun eigen kinderen. "Mijn Pietje slaat nooit iemand" of "Mijn Jantje maakt altijd zijn huiswerk heel goed!"
En door die emails kunnen ze er dus echt niet omheenquote:Op maandag 2 september 2013 13:47 schreef Forbry het volgende:
Als mijn ouders echt niet om het gegeven heen zouden kunnen dat ik mijn vriend zou hebben bedonderd, zouden ze me echt de volle laag geven en hoef ik er echt niet op te rekenen dat zij mij zouden gaan verdedigen. Mijn ouders kennende is daar geen twijfel over mogelijk. (Dat ze -gelukkig- nog wel van me zouden blijven houden, is iets anders).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |