Dan wordt er hopelijk niet ingegrepen. Zou een goede zaak zijn aangezien wél ingrijpen eea alleen maar erger maakt voor de onschuldige burgerbevolking en de deur op een kier zet naar WOIII.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Hij heeft de steun van het Amerikaanse volk al niet, de steun van de VN niet, de steun van de Britten niet en als het Congres hem de 9e september niet steunt, ..... wat dan?
Dat denk ik dus ook.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:54 schreef penny-wise het volgende:
Maar wat denkt de VS wat er zal veranderen als ze zouden aanvallen?
De boel escaleert eerder dan verbeteren denk ik
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:54 schreef penny-wise het volgende:
Wat een flauwekul! Het is juist andersom. Die 'regime-change'-agenda van de VS en haar bondgenoten, ten behoeve van 'Nóg een Amerikaanse Eeuw', maakt dat 'westerse' landen verworden tot modelstaten waar Orwell wakker van lag. '1984' en 'Animal Farm' gaan over onze 'maakbaarheids-landen'. Bij ons stuiteren we met het grootste gemak door naar 'legitiem', op het moment dat iets domweg illegaal is. Het begon ooit als 'gedogen'. Nu is het een excuus om anderen aan onze wil te onderwerpen, en het internationaal recht, én alles wat je maar kunt bedenken aan morele grenzen en fatsoensnormen aan onze laars te lappen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:40 schreef remlof het volgende:
Nee, de UNSC wordt verlamd door het veto van Rusland en China.
Zeggen ze ja..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarna dus. Na 9 september zelfs, want pas dan komt het congres weer bijeen.
De powerpointpresentatie a Irak-2003 is vermoedelijk nog niet af.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:01 schreef wolferl het volgende:
Dus Kerry heeft bewijs, maar laat het niet zien. Vanwege geheimhouding.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De powerpointpresentatie a Irak-2003 is vermoedelijk nog niet af.
Kerry heeft helemaal niets dat sluitend in de richting van Assad wijst anders had hij daar allang mee staan zwaaien.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:01 schreef wolferl het volgende:
Dus Kerry heeft bewijs, maar laat het niet zien. Vanwege geheimhouding.
Mja, Israël heeft meer belang bij een stabiel en zichtbaar regime in Syrië dan bij een verzameling van wazige militantenclubjes die aan de macht zijn.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:56 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
In dit oogpunt is Amerika natuurlijk totaal ongeloofwaardig, omdat Israel heeft geweigerd het non-proliferatieverdrag te ondertekenen. En laten we eerlijk wezen, deze hele oorlog gaat over Israel (en de daar uit voortvoeiende macht van Amerika).
Zelf vind ik '9/11' wel een goede datum voor een Amerikaanse terreurdaad.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:57 schreef remlof het volgende:
Daarna dus. Na 9 september zelfs, want pas dan komt het congres weer bijeen.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Even offtopic he. Wat is die Obama grijs geworden. Dat presidentschap kan niet gezond zijn,lijkt me
Er zijn weinig mensen die met 52 jaar nog niet grijs halverwege grijs zijn hoor. Ik kan het weten, want ben het ook bijnaquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Even offtopic he. Wat is die Obama grijs geworden. Dat presidentschap kan niet gezond zijn,lijkt me
Republikeinen geilen best wel op oorlog, icm olie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:03 schreef -jos- het volgende:
Opvallend feit: De meerderheid van het Amerikaanse congres is Republikeins, Obama is Democraat.
Zo duidelijk is dat vooralsnog niet. Tenslotte heeft Israël echt ALLES gedaan wat binnen haar macht lag om Assad te verleiden terug te meppen, door al die bomaanvallen ten behoeve van Al Qaida. En ze hebben zelfs een veldhospitaal op de Golan ingericht, om gewonde Salafisten weer op te lappen voor de strijd. Daarnaast is nog onduidelijk wat er de grens over ging, toen Salafisten op de grens van Syrië en Israël de VN-waarnemers daar tot twee keer toe gijzelden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:04 schreef Nibb-it het volgende:
Mja, Israël heeft meer belang bij een stabiel en zichtbaar regime in Syrië dan bij een verzameling van wazige militantenclubjes die aan de macht zijn.
Wat er ook gebeurt, het is sowieso een win/win voor Israël.
Volgens mij staat het( de aanval) al vast sinds Irak..de "lost' weapons of mass distrucktion..ze zouden van Irak overgebracht zijn naar Syrië..(zou dus toch nog zomaar wel waar kunnen zijn..;(quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Hij heeft de steun van het Amerikaanse volk al niet, de steun van de VN niet, de steun van de Britten niet en als het Congres hem de 9e september niet steunt, ..... wat dan?
Ik kan me de overwinninsspeecht van Obama op Grant Park in 2008 nog herinneren, Zo zwart als roetquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:06 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Er zijn weinig mensen die met 52 jaar nog niet grijs halverwege grijs zijn hoor. Ik kan het weten, want ben het ook bijna
Wie weet verfde ie wel, hequote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik kan me de overwinninsspeecht van Obama op Grant Park in 2008 nog herinneren, Zo zwart als roet
Dat de oorlog wat langer duurt zodat zeker alles kapot wordt geschoten en alle wapen handelaren nog wat meer kunnen verdienen. Ze willen denk ik het liefst chaos in het midden oosten wat wel aardig lukt eigenlijk.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:54 schreef penny-wise het volgende:
Lijkt me sterk. Assad is niet achterlijk. Die weet al vanaf het begin dat hij knokt tegen de militair machtigste naties ter wereld, waarbij Saoedi Arabië en Qatar de rekeningen voldoen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:56 schreef remlof het volgende:
Ik vind het op zich wel een goeie stunt van Obama, zolang ze niet aanvallen schijt Assad en z'n leger in hun broek.
Ik denk dat zo'n job meer stress met zich meebrengt als typische FOK!-beroepen als pallets sorteren of websites bouwenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Dat sowieso, ja.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n job meer stress met zich meebrengt als typische FOK!-beroepen als pallets sorteren of websites bouwen
Zo ver ik weet is dat veldhospitaal alleen voor gewonde burgers. Welke bomaanvallen bedoel je trouwens? Die luchtaanvallen op Syrische wapenkonvooien?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:08 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Zo duidelijk is dat vooralsnog niet. Tenslotte heeft Israël echt ALLES gedaan wat binnen haar macht lag om Assad te verleiden terug te meppen, door al die bomaanvallen ten behoeve van Al Qaida. En ze hebben zelfs een veldhospitaal op de Golan ingericht, om gewonde Salafisten weer op te lappen voor de strijd. Daarnaast is nog onduidelijk wat er de grens over ging, toen Salafisten op de grens van Syrië en Israël de VN-waarnemers daar tot twee keer toe gijzelden.
I'm proud to be an American where at least I know I'm free.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:12 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
De VS wil gewoon graag dat het overal eerlijk democratisch wordt
En nu maar weer popcorn en bier gaan pakken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:16 schreef Jian het volgende:
Arme bevolking ...
Um Ahmad, 45, crossed to Lebanon with her five children Wednesday, fearing U.S. strikes on Damascus.
"Isn't it enough, all the violence and fighting that we already have in the country, now America wants to bomb us, too?"
http://www.spitsnieuws.nl(...)len-ook-bang-voor-vsquote:Syrische rebellen ook bang voor VS
Syrische islamitische rebellen die banden hebben met al-Qaeda zijn bang dat zij doelwit zijn van eventuele Amerikaanse aanvallen. Ze evacueren hun bases en brengen voertuigen en wapens in veiligheid.
"Natuurlijk verplaatsen we onze strijders en materiaal. Denkt u dat we de Amerikanen vertrouwen? We weten dat wij het werkelijke doelwit zijn'', zei een strijder van Liwa al-Islam.
Ook radicale groepen als het Nusra Front en de Islamitische Staat van Irak en de Levant vrezen aanvallen. "ISIL heeft veel van zijn centra, vooral in het noorden en oosten van Syrië geëvacueerd. Ze hebben de veiligheidsmaatregelen rond hun leiders aangescherpt en veranderen steeds van locatie'', aldus een bron die banden heeft met deze groepering.
Opvallend!quote:Hala Gorani @HalaGorani 1h
Syrian state television took Obama speech live with translation. Can't imagine regime members watching weren't pleased/relieved. #syria
En tegelijkertijd de hele dag door FOK!ken...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n job meer stress met zich meebrengt als typische FOK!-beroepen als pallets sorteren of websites bouwen
Mijn grijze haren heb ik daarvan. Met name van jouw vileine opmerkingen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En tegelijkertijd de hele dag door FOK!ken...
Ik vrees van niet, Rem.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:56 schreef remlof het volgende:
Ik vind het op zich wel een goeie stunt van Obama, zolang ze niet aanvallen schijt Assad en z'n leger in hun broek.
Ik ben nog niet zo grijs.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn grijze haren heb ik daarvan. Met name van jouw vileine opmerkingen.
Nee, miljoenen slachtoffers willen we zien.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:31 schreef LXIV het volgende:
Ik hoop in ieder geval niet dat dit weer zo'n halfzachte proxywar wordt als Irak of Afghanistan. Zet nu de hele regio plus omringende landen maar eens goed in lichterlaaie.
De mens leert het oorlogvoeren toch alleen maar af als het goed fout gaat, zoals in WOI en WOII. Met betrokkenheid van Rusland, China, Iran aan de ene zijde en de VS, Europa, Saoudie-Arabië en Israel aan de andere zijde moet er toch wat van te maken zijn.
In Irak kwam de teller al over het miljoen. Dat was blijkbaar niet genoeg.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, miljoenen slachtoffers willen we zien.
Laat ons erbuitenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:31 schreef LXIV het volgende:
Ik hoop in ieder geval niet dat dit weer zo'n halfzachte proxywar wordt als Irak of Afghanistan. Zet nu de hele regio plus omringende landen maar eens goed in lichterlaaie.
De mens leert het oorlogvoeren toch alleen maar af als het goed fout gaat, zoals in WOI en WOII. Met betrokkenheid van Rusland, China, Iran aan de ene zijde en de VS, Europa, Saoudie-Arabië en Israel aan de andere zijde moet er toch wat van te maken zijn.
Jij zit gewoon te hopen dat het een flinke oorlog gaat worden, zeg maar.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:31 schreef LXIV het volgende:
Omwille van de vrede, hé. Een war to end all wars.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij zit gewoon te hopen dat het een flinke oorlog gaat worden, zeg maar.
Dat was de vorige keer ook een succes.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omwille van de vrede, hé. Een war to end all wars.
Je spreekt over ons. maar eigenlijk doe je het voor jezelf. het lijkt wel alsof je oorlog verheerlijkt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie is ons? We rommelen onszelf er toch in?
Waar ben je op uit chaos? of denk je dat Syrië, Hezbollah en Iran zich zullen beperken tot het Midden Oosten en niet volop en op grote schaal soft targets in het Westen zullen aanvallen?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:31 schreef LXIV het volgende:
Wat mij irriteert is dat er heel gemakkelijk geroepen wordt om bombardementen, drone-attacks, grootschalige inzet van cluster-munitie e.d. zonder dat men zich men realiseert wat het is. Hier zit men hoog en droog, dus kan er gemakkelijk om oorlog geroepen worden. Zeker door onze linkse medemensen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:38 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat was de vorige keer ook een succes.
Hezbollah cum suis maken natuurlijk niets klaar op enige schaal in het Westen. Ik heb het dan over Rusland of China.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Waar ben je op uit chaos? of denk je dat Syrië, Hezbollah en Iran zich zullen beperken tot het Midden Oosten en niet volop en op grote schaal soft targets in het Westen zullen aanvallen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |