abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:55:43 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130903923
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:53 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik ook niet. Waar ik over struikel is dat Hoatzin zo stellig zegt dat de TeNaCH met geen woord rept over een wederopkomst. Ik ben daar niet helemaal mee eens, nou zeker van. Hij heeft gewoon Wiki gebruikt en een joodse site teksten gecopieerd over oa Jesaja 53. Daar heb ik mijn twijfels over. Maar ja: interpretatie .
Interpretatie is één ding, leugens verspreiden over een of andere vage code is iets héél anders.
quote:
[..]

Is nodig om het Licht te ontvangen
Jouw god wil dat jij je gedraagt als een irrationele lul om het licht te ontvangen? Shit, wat een kutgod heb je dan. :D
quote:
Einde discussie
Oké, bij dezen einde discussie.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:56:09 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130903936
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Het koninkrijk van God huist in jezelf
Juist, het is allemaal een verzinsel ontstaan in je hersenen.
pi_130903968
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Juist, het is allemaal een verzinsel ontstaan in je hersenen.
Daarom is het doel nog steeds zeer gewenst, meen ik dan.

Of het nu wel of niet waar is.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_130903998
De Bijbel spreekt over 2 Messiaanse taken die vervuld moeten worden. Dit hadden de rabbijnen ook in de gaten en daardoor ontstond de leer van 2 Messiassen: De zoon van Josef (die zoals Josef uit Genesis zou lijden) en de zoon van David (die net als koning David zou heersen). Het is zelfs zo dat volgens bepaalde bronnen binnen de orthodoxie de Messias zo´n 2000 jaar geleden al zou moeten zijn gekomen. Ahum...

"Al de profeten, allemaal, hebben niet anders geprofeteerd dan van de dagen van de Messias" (Babylonische Talmoed, Sanhedrin 99a )

'De wereld zal 6000 jaar bestaan. 2000 jaar van verwoesting (Adam tot Avraham), 2000 jaar van Tora (Avraham tot ongeveer het begin van deze jaartelling) en 2000 jaar van de tijdperk van de Messias (om en bij de laatste 2000 jaar),maar door onze zonden is dit allemaal verloren gegaan (Sanhedrin 97a-b)

De Messias werd dus om en bij de 2000 jaar geleden verwacht, maar zoals ook Rasjii toegeeft:

"Na de 2000 jaar van Tora, was het G'ds voornemen dat de Messiach zou verschijnen en het slechte koninkrijk tot een eind zou komen en de onderwerping van Israël vernietigd zou worden."

Jezus???? Ik weet het niet. Ik probeer hier zelf antwoorden op te vinden , die er niet zijn ;)
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:57:49 #55
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130904000
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:57 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Daarom is het doel nog steeds zeer gewenst, meen ik dan.

Of het nu wel of niet waar is.
Welk doel? Allemaal eeuwig leven? Lijkt mij kut.
pi_130904037
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Het koninkrijk van God huist in jezelf, toch niet in een Bijbel. Ontdoe jezelf van al je lasten en vorm jezelf als een mens met hart en een ziel, en voila, je bent er!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij die het Licht ontvangt is Israel
pi_130904046
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welk doel? Allemaal eeuwig leven? Lijkt mij kut.
Het paradijs op aarde natuurlijk.

Het leven hierna interesseert mij helemaal niets, daar doe ik het zeker niet voor. Hier moeten we het allemaal doen!
pi_130904070
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:59 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Hij die het Licht ontvangt is Israel
Maar wat kun je daarmee, of moet je ermee?
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:00:40 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130904089
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:59 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Het paradijs op aarde natuurlijk.

Het leven hierna interesseert mij helemaal niets, daar doe ik het zeker niet voor. Hier moeten we het allemaal doen!
Het paradijs op aarde zullen we nooit bereiken. Zeker niet als al die relifanaten zo hard bezig zijn met het zoeken van een plaatsje in het hiernamaals dat ze elkaar de kop inslaan.
pi_130904159
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het paradijs op aarde zullen we nooit bereiken. Zeker niet als al die relifanaten zo hard bezig zijn met het zoeken van een plaatsje in het hiernamaals dat ze elkaar de kop inslaan.
Het kan beter inderdaad... Maar dat vraagt toch om iets anders dan schriften doornemen en woorden binnenstebuiten keren..

Maargoed, ik zie het ook niet gebeuren vooralsnog, helaas.
pi_130904169
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Jouw god wil dat jij je gedraagt als een irrationele lul om het licht te ontvangen? Shit, wat een kutgod heb je dan. :D
Oké, bij dezen einde discussie.
Pas nadat ik de volledige duisternis als een voordeel (Itaron) heb ervaren begin ik iets waar te nemen dat groter (Yoter) is dan de duisternis: ik leer het Licht herkennen. Met andere woorden: ik moet ruw zijn, grof, “een grote zondaar”, met de bedoeling een staat te bereiken die tegenovergesteld is aan het Licht. Pas dan zal ik in staat zijn om al zijn macht te verwerven

Inderdaad einde discussie. Ik ga douchen

:W
pi_130904213
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:02 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Pas nadat ik de volledige duisternis als een voordeel (Itaron) heb ervaren begin ik iets waar te nemen dat groter (Yoter) is dan de duisternis: ik leer het Licht herkennen. Met andere woorden: ik moet ruw zijn, grof, “een grote zondaar”, met de bedoeling een staat te bereiken die tegenovergesteld is aan het Licht. Pas dan zal ik in staat zijn om al zijn macht te verwerven

Vandaar dat ik het licht heb gezien... :P
pi_130904306
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:03 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Vandaar dat ik het licht heb gezien... :P
:P
pi_130904404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:06 schreef Skillsy het volgende:

[..]

:P
Verblind door het licht lag het pad verborgen in duisternis.. :P
pi_130908029
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:43 schreef Skillsy het volgende:

Dat mensen meteen op hun tenen getrapt zijn en het gaan controleren is voor mij een teken dat ik hier te maken heb met goyim
Nee hoor. Dat mensen een bewering gaan controleren is normale achterdocht. En terecht: je wordt over het algemeen in het leven belazerd waar je bijstaat.
Ik controleer zelfs de beweringen van mijn allerbeste vrienden. En soms slaan ze nergens op en kan ik ze herkennen als ironie, cynisme, pastiche, overdrijving, grapjes of andere vormen van humor.
Soms herken ik ze niet en trap ik er in.
Maar boude beweringen van onbekenden controleren: heel verstandig! Het allereerste wat je moet doen in het leven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 7 september 2013 @ 08:05:20 #66
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130909565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:02 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Bron?
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:05:41 #67
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_130924248
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Allang op gereageerd....

Dat zijn dingen die in de toekomst zouden liggen, niet in zijn leven op aarde.
Dus kom niet met zulk soort onzin aan
Wijs bijbeltekst aan in OT waar staat dat de messias een wederkomst nodig heeft. Is er niet want gewoon verzonnen.

Kijk dat krijg je dus he? Als je zelf niet op onderzoek uitgaat maar alleen de beweringen van je sekteleiders nakletst.
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:07:09 #68
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_130924292
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:57 schreef Skillsy het volgende:
Ik weet het niet. Ik probeer hier zelf antwoorden op te vinden , die er niet zijn
Dan ben je eindelijk op de goede weg. ^O^
pi_130925080
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dan ben je eindelijk op de goede weg. ^O^ begrijpt er niks van
Maak jij je ineens druk om de joodse traditie? Jij gaat herhaaldelijk tegen de joodse traditie in. Hilarisch is dat jij je weer op dezelfde TeNaCH gaat beroepen, die jij zo verfoeid hebt, om iets te bewijzen. Dit toont de zwakte van jouw argument.
pi_130979729
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Onzin.

Adam betekent 'grond, aarde' (bron) --> onjuist
Adam betekent 'man', maar ook 'mens'. Waarom ook 'mens': omdat Adam in het begin zowel mannelijk als vrouwelijk is. "Nu zei God: Laat Ons de mens maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis {?} Toen schiep God de mens naar Zijn beeld, naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij ze." (Beresjiet 1:26 en 27).

Het woord 'aarde' in het Hebreeuws is 'adama'. Vandaar dat er een verband is tussen 'Adam' en 'adama', oftewel ook Adam is uit 'aarde' gevormd. Bovendien krijgt hij 'adem' ingeblazen. Maar 'adem' is een Nederlands woord, dus dat heeft niets met 'Adam' te maken.

-mobiel kent geen hebreeuws- zo schrijf je Adam

-mobiel kent geen Hebreeuws - zo schrijf je adama

De 'mem' aan het eind van het woord Adam is iets anders geschreven dan de 'mem' in adama, want de letter 'mem' wordt anders geschreven aan het eind van een woord dan midden in een woord. Voor de rest klopt de vertaling van de Hebreeuwse woorden prima in het Engels.

quote:
Moraal van het verhaal: check je beweringen op Wikipedia voordat je ze post.
De Tora bevat codes waarin alles onthuld zit , elke letter komma, in alles zit iets verborgen (Kabbala)

Moraal van het verhaal : leer eerst eens het Hebreeuws voordat je iemand onderuit probeert te halen met Wikipedia (die overigens een betrouwbare bron is)
  maandag 9 september 2013 @ 10:59:49 #71
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130980169
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 10:45 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Adam betekent 'man', maar ook 'mens'. Waarom ook 'mens': omdat Adam in het begin zowel mannelijk als vrouwelijk is. "Nu zei God: Laat Ons de mens maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis {?} Toen schiep God de mens naar Zijn beeld, naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij ze." (Beresjiet 1:26 en 27).

Het woord 'aarde' in het Hebreeuws is 'adama'. Vandaar dat er een verband is tussen 'Adam' en 'adama', oftewel ook Adam is uit 'aarde' gevormd. Bovendien krijgt hij 'adem' ingeblazen. Maar 'adem' is een Nederlands woord, dus dat heeft niets met 'Adam' te maken.

-mobiel kent geen hebreeuws- zo schrijf je Adam

-mobiel kent geen Hebreeuws - zo schrijf je adama

De 'mem' aan het eind van het woord Adam is iets anders geschreven dan de 'mem' in adama, want de letter 'mem' wordt anders geschreven aan het eind van een woord dan midden in een woord. Voor de rest klopt de vertaling van de Hebreeuwse woorden prima in het Engels.

[..]

De Tora bevat codes waarin alles onthuld zit , elke letter komma, in alles zit iets verborgen (Kabbala)

Moraal van het verhaal : leer eerst eens het Hebreeuws voordat je iemand onderuit probeert te halen met Wikipedia (die overigens een betrouwbare bron is)
De naam 'Karel' is ook anders geschreven dan het originele 'Cearl'. Toch zal niemand beweren dat de naam 'Karel' een andere betekenis heeft dan 'Cearl'. Het is dus stom om te zeggen dat Adam een andere betekenis heeft dan het grondwoord waarop het gevormd is.

Al zou een verandering van vorm ook een verandering van betekenis inhouden, dan heb je nog geen reden om 'Adam' plots als 'mens' of 'man' te vertalen.

Daarnaast klopt jouw vertaling van de Hebreeuwse woorden niet in het Engels. Je geeft ook geen objectieve bron om je vertaling te ondersteunen. Ik kan naast Wikipedia nog andere bronnen geven die mijn kritiek ondersteunen. En Wikipedia is niet onbetrouwbaarder dan andere encyclopedieën.

Moraal van het verhaal blijft: check je beweringen voordat je ze post.
pi_130981930
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De naam 'Karel' is ook anders geschreven dan het originele 'Cearl'. Toch zal niemand beweren dat de naam 'Karel' een andere betekenis heeft dan 'Cearl'. Het is dus stom om te zeggen dat Adam een andere betekenis heeft dan het grondwoord waarop het gevormd is.

Al zou een verandering van vorm ook een verandering van betekenis inhouden, dan heb je nog geen reden om 'Adam' plots als 'mens' of 'man' te vertalen.

Daarnaast klopt jouw vertaling van de Hebreeuwse woorden niet in het Engels. Je geeft ook geen objectieve bron om je vertaling te ondersteunen. Ik kan naast Wikipedia nog andere bronnen geven die mijn kritiek ondersteunen. En Wikipedia is niet onbetrouwbaarder dan andere encyclopedieën.

Moraal van het verhaal blijft: check je beweringen voordat je ze post.
Nou Adam in Bereshjit betekent gewoon mens.Ga daar verder niet in discussie want heb het al uitgelegd. Overigens is mijn bron de sjoel met commentaren van rabbijnen die toch wel het iets van Hebreeuws beheersen.

Jaja we hebben genoeg andere bronnen, het internet zit vol met bronnen, ge kunt miljoenen bronnen bekijken! hebrewnames.com is ook wel redelijk.

Ik bekijk alles vanuit de Kabbala. Jij Wikipedia.
  maandag 9 september 2013 @ 12:16:37 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130982131
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:07 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Nou Adam in Bereshjit betekent gewoon mens.Ga daar verder niet in discussie want heb het al uitgelegd. Overigens is mijn bron de sjoel met commentaren van rabbijnen die toch wel het iets van Hebreeuws beheersen.

Jaja we hebben genoeg andere bronnen, het internet zit vol met bronnen, ge kunt miljoenen bronnen bekijken! hebrewnames.com is ook wel redelijk.

Ik bekijk alles vanuit de Kabbala. Jij Wikipedia.
Laat me raden, die rabbijnen in de sjoel bekijken ook alles vanuit de kabbala? :D

Oftewel: jouw hele frame of reference bestaat uit bevooroordeelde mensen, mijn frame of reference bestaat uit onafhankelijke bronnen.

En je hebt helemaal niet uitgelegd waarom 'Adam' 'mens' zou betekenen. Je hebt alleen gezegd dat je dat aanneemt.
pi_130982793
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Laat me raden, die rabbijnen in de sjoel bekijken ook alles vanuit de kabbala? :D
Neen ze zijn geen kabbalisten. Zij beheersen het Hebreeuws

quote:
En je hebt helemaal niet uitgelegd waarom 'Adam' 'mens' zou betekenen. Je hebt alleen gezegd dat je dat aanneemt.
Adam betekent 'man', maar ook 'mens'.
Het woord 'aarde' in het Hebreeuws is 'adama'. Vandaar dat er een verband is tussen 'Adam' en 'adama', oftewel ook Adam is uit 'aarde' gevormd.

De 'MEM' aan het eind van het woord Adam IS IETS ANDERS geschreven dan de 'MEM' in adama, want de letter 'MEM' wordt ANDERS geschreven aan het EIND van een woord dan MIDDEN in een woord
  maandag 9 september 2013 @ 12:53:16 #75
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130982944
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:46 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Neen ze zijn geen kabbalisten. Zij beheersen het Hebreeuws

[..]

Adam betekent 'man', maar ook 'mens'.
Bron?
quote:
Het woord 'aarde' in het Hebreeuws is 'adama'. Vandaar dat er een verband is tussen 'Adam' en 'adama', oftewel ook Adam is uit 'aarde' gevormd.

De 'MEM' aan het eind van het woord Adam IS IETS ANDERS geschreven dan de 'MEM' in adama, want de letter 'MEM' wordt ANDERS geschreven aan het EIND van een woord dan MIDDEN in een woord
Dat de laatste letter anders geschreven wordt, geloof ik wel. Maar dat verandert niets aan de betekenis van de stam.
pi_130982953
-edit ,kan geen hebreeuws typen op mobiel om het te laten zien, doe ik een keer als ik op een pc zit-
  maandag 9 september 2013 @ 13:05:36 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130983206
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:53 schreef Skillsy het volgende:
-edit ,kan geen hebreeuws typen op mobiel om het te laten zien, doe ik een keer als ik op een pc zit-
Wat wil je dan in het Hebreeuws schrijven? Dat kan ik toch niet lezen. Geef me gewoon een onafhankelijke bron waarin staat dat Adam 'mens' betekent.

Overigens heb je dan de correctheid van één naam bewezen. Dat is nog steeds slechts 4,5 op 10...
pi_130983462
Welke namen zijn verkeerd vertaald volgens jou? Ipv wiki bron te sturen zou je zelf niet de juiste vertaling neerzetten? Ik schreef in hjet Engels omdat het dan beter tot zijn recht komt de vertaling. Maar jij schrijft het juist weer (expres?)In het Nederlands

Verder is het natuurlijk absurd dat ik jouw goedkeuring nodig heb voor 'een' correcte vertaling van het Hebreeuws. Erg hooghartig van jou dat je zo laat kennen door dingen 'goed' te keuren in jouw ogen. Ten eerste: je beheerst geen Hebreeuws -> dus helemaal: back off. En ten tweede: het Hebreeuws is niet zo gemakkelijk. Vaak kun je een woord niet eens vertalen. Nog niet te spreken van hetzelfde woord/stam wat wel tientallen betekenissen kan hebben. En dan mij nog beschuldigen van ''leugens' verspreiden. Mafkees

Het Hebreeuws is een G'ddelijke taal. Alle woorden die met elkaar verbonden zijn, zijn dat in zin(ne)beelden, in getallen, in vormen en/of in klanken. Je kunt hier heel ver mee doorgaan hahah

Wat betekent 'alma" volgens jou dan?
Ik ben geen student van het Hebreeuws noch aramees. Ik studeer vanuit het Nederlands.Studeer jij Hebreeuws? Hoeveel jaar? Maar ja dit is weer offtopic

[ Bericht 28% gewijzigd door Skillsy op 09-09-2013 22:24:55 ]
pi_130983540
Haushofer heeft ooit hier op F&L een topc geplaatst over de Hebreeuwse taal. Mischien eens leuk om erin te pluizen. Zeker voor dummies ,zoals ikke

F&L / Klassiek Hebreeuws voor dummies

[ Bericht 4% gewijzigd door Skillsy op 09-09-2013 13:29:51 ]
  maandag 9 september 2013 @ 17:04:09 #80
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_130990651
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:33 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Maak jij je ineens druk om de joodse traditie? Jij gaat herhaaldelijk tegen de joodse traditie in. Hilarisch is dat jij je weer op dezelfde TeNaCH gaat beroepen, die jij zo verfoeid hebt, om iets te bewijzen. Dit toont de zwakte van jouw argument.
Oh ik verfoei dat niet. Ik verfoei alleen mensen die de Tenach of ander religieus boek gebruiken om anderen de das om te doen.
  maandag 9 september 2013 @ 17:06:53 #81
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_130990750
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:16 schreef Skillsy het volgende:
Het Hebreeuws is een G'ddelijke taal.
:?

Ps, als bijvoeglijk naamwoord is goddelijk met een kleine letter en daarom hoef je volgens mij ook niet de apostrof te gebruiken...
pi_130991101
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:04 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Oh ik verfoei dat niet. Ik verfoei alleen mensen die de Tenach of ander religieus boek gebruiken om anderen de das om te doen.
Prima, maar jij hebt dit paar posten terug ,en in het andere topic dit zitten doen . Je hebt teksten van Jesaja (oa) gebruikt om anderen (in dit geval Bianconeri) de das om te doen. En nu zeg je dat je de mensen verfoeid die de TeNaCH gebruiken om anderen de mond te snoeren. 8)7
En dat terwijl je nog geen week geleden notabene zegt dat je de Tora barbaars vindt ! Dus, de Tora (TeNaCH) is verwerpelijk/ barbaars (jouw woorden) maar als je iemand de mond wil snoeren gebruik je de teksten waar je (even eerlijk : NIKS vanaf weet ) iemand de mond mee te snoeren.

Tegenstrijdige belangen
pi_130993003
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:05 schreef hoatzin het volgende:

Wijs bijbeltekst aan in OT waar staat dat de messias een wederkomst nodig heeft. Is er niet want gewoon verzonnen.

Kijk dat krijg je dus he? Als je zelf niet op onderzoek uitgaat maar alleen de beweringen van je sekteleiders nakletst.
Dan 2:44 spreekt over Gods koninkrijk dat opgericht zou worden in de hemel.
Das niet iets wat Jezus als koning op aarde deed. Dat kan ja niet.

Sekteleiders?
Je verwart me met iemand want ik zit en niet bij een sekte en ik ga juist heel erg op onderzoek uit.
Zoals al eerder gezegd zou het voor mij veel makkelijker zijn te stoppen als JG.
Maar als de bewijzen zo duidelijk zijn.... Dan kun je gwn niet meer anders.
pi_130995488
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat wil je dan in het Hebreeuws schrijven? Dat kan ik toch niet lezen. Geef me gewoon een onafhankelijke bron waarin staat dat Adam 'mens' betekent.

Wat vinden we hiervan (Strong’s 120):

http://www.sacrednamebible.com/kjvstrongs/CONHEB11.htm#S120

http://biblesuite.com/hebrew/120.htm

http://www.abarim-publications.com/Meaning/Adam.html#.Ui4AItK-3Bc
pi_131005593

[ Bericht 100% gewijzigd door Skillsy op 09-09-2013 22:24:36 ]
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:04:56 #86
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_131014643
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dan 2:44 spreekt over Gods koninkrijk dat opgericht zou worden in de hemel.
Das niet iets wat Jezus als koning op aarde deed. Dat kan ja niet.

Sekteleiders?
Je verwart me met iemand want ik zit en niet bij een sekte en ik ga juist heel erg op onderzoek uit.
Zoals al eerder gezegd zou het voor mij veel makkelijker zijn te stoppen als JG.
Maar als de bewijzen zo duidelijk zijn.... Dan kun je gwn niet meer anders.
Ik geef je maar geen inhoudelijk antwoord want er staan nog een hoop onbeantwoorde vragen open die je weigert te beantwoorden. Of niet kunt beantwoorden....

Cherry picking heet dat, maar goed daar is jouw beweging erg goed in.
pi_131058749
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:04 schreef hoatzin het volgende:

Ik geef je maar geen inhoudelijk antwoord want er staan nog een hoop onbeantwoorde vragen open die je weigert te beantwoorden. Of niet kunt beantwoorden....

Cherry picking heet dat, maar goed daar is jouw beweging erg goed in.
Ik heb omdat ik even niet op forum was een paar hele pagina's van jou, skillsy en weet ik veel wie niet gelezen. Geen idee wat je tegen mij gezegd/gevraagd hebt.
En aan cherry picking doen we niet, daar zijn niet-gelovigen juist een ster in.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:16 schreef Skillsy het volgende:

Je hebt teksten van Jesaja (oa) gebruikt om anderen (in dit geval Bianconeri) de das om te doen.
Uhm dat heeft ie nooit gedaan hoor...
pi_131059288
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Israël is nooit gods volk geweest, want god bestaat niet, maar dat terzijde.

Daarna ligt het maar net aan welke boekjes je voor waar aanneemt. Als je alleen afgaat op de Thora, is Israël nog steeds G*ds volk. Als je afgaat op de christelijke Bijbel, dan is Gods verbond met de joden ingelost door de kruisdood van Jezus en zijn de christenen de geestelijke opvolgers van de joden (zeg maar, jood 2.0).
En dat is zeker ook de reden dat de US of A zo close met Israel wil blijven in de hoop als de Dag des Oordeel daar is,zij door de "Joden" aan God zullen worden voorgesteld als vrienden die ook naar het hemelse hiernamaals moeten... omdat zij zo goed waren voor de staat Israël en de Joden over het algemeen.

Amerikanen doen immers nooit iets zo maar. Het heeft altijd een reden en wel dat zij er beter van worden.
  woensdag 11 september 2013 @ 14:52:31 #89
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_131059340
quote:
15s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:50 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En dat is zeker ook de reden dat de US of A zo close met Israel wil blijven in de hoop als de Dag des Oordeel daar is,zij door de "Joden" aan God zullen worden voorgesteld als vrienden die ook naar het hemelse hiernamaals moeten... omdat zij zo goed waren voor de staat Israël en de Joden over het algemeen.

Amerikanen doen immers nooit iets zo maar. Het heeft altijd een reden en wel dat zij er beter van worden.
Ik denk dat het meer te maken heeft met de grote invloed van rijke joden op de Amerikaanse regering. Daarnaast, als de VS vrienden is met de grote antagonist in het Midden-Oosten, dan is er makkelijk een reden gevonden tot invasie.
pi_131062621
quote:

[..]

Wat heeft Israel te maken met politiek? Want dit topic gaat niet over een staat (?)
Israel is een heilige gemeenschap geen landje daar in het MO.

Veel joden stellen ook dat de poging door de zionisten om het joodse volk te beschermen het zodanig veranderd heeft dat het bijna onherkenbaar is geworden.Waarom scheppen zionisten steevast verwarring tussen geloof en nationaliteit?

Zionisme is een politieke ideologie en heeft het joodse identiteit misbruikt om iets voor elkaar te krijgen. Dit wordt door de meeste joden (Haredim) gezien als de ergste misdaad tegen de joden.
De geschiedenis en het geluid van de antizionistische joden is weinig bekend omdat de zionistische lobby in Europa en de VS er telkens weer in slaagt het traditionele jodendom en zijn spirituele rijkdom te overstemmen en - prima facie - het gelijk aan zijn kant heeft. Het probleem is dat elke kritiek op dat (russische)staat Israel gezien wordt als antisemitisme ook als dat van joden zelf komt.

Maar ik denk dat het land Israel erg offtopic is , daar dit topic daar helemaal niet over gaat.
pi_131062731
quote:

[..]

Door alleen goede daden te doen al is het voor het Joodse volk kom je echt niet in de hemel.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 12 september 2013 @ 08:37:44 #92
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_131085896
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb omdat ik even niet op forum was een paar hele pagina's van jou, skillsy en weet ik veel wie niet gelezen. Geen idee wat je tegen mij gezegd/gevraagd hebt.
En aan cherry picking doen we niet, daar zijn niet-gelovigen juist een ster in.

Oh ik wel best nog een keer herhalen wat voor stommiteiten je aanhaalt. Dat een varken genetisch dichter bij een mens staat dan een chimpansee bijvoorbeeld.

Om je te bescheuren.... _O-
pi_131091303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:37 schreef hoatzin het volgende:

Oh ik wel best nog een keer herhalen wat voor stommiteiten je aanhaalt. Dat een varken genetisch dichter bij een mens staat dan een chimpansee bijvoorbeeld.

Eerder bescheuren dat je daarom lacht..
pi_131091731
en toch maakt die ene 2 procent verschil in dna ook een zeer groot verschil in denk vermogen en het uiterlijk.
hoewel bij sommige mensen op deze wereld het denk vermogen toch bijna gelijk is aan dat van een varken, maar dat terzijde gelaten.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 12 september 2013 @ 13:12:37 #95
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_131092107
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Eerder bescheuren dat je daarom lacht..
Whahaaa... oh want je gaat ook nog beweren dat het waar is?

Ik weet dat jullie vreemde zaken leren van je sekteleiders in New York (door God zelf gekozen), maar zo zout heb ik het nog niet gegeten. :D
pi_131095356
Toch even meelezen, vind dit wel een heel bizarre discussie worden :)
  donderdag 12 september 2013 @ 18:01:10 #97
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_131100714
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:29 schreef bianconeri het volgende:
Uhm dat heeft ie nooit gedaan hoor...
Omdat jij gewoon niet reageert als je in de hoek gepraat bent. ;)
pi_131117058
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:37 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Oh ja? Een varken staat inderdaad aardig dicht bij een mens. Genetisch zou ik zo meteen niet weten, maar wat betreft eiwitsamenstelling toch wel weer.
Toppunt van hergebruik/recycling?
Een Duitser die een varken eet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131118234
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 01:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh ja? Een varken staat inderdaad aardig dicht bij een mens. Genetisch zou ik zo meteen niet weten, maar wat betreft eiwitsamenstelling toch wel weer.
Toppunt van hergebruik/recycling?
Een Duitser die een varken eet.
Klopt wel ongeveer hoor. Het is mogelijk om, bij leverfalen, tijdelijk de lever van een varken 'aan te sluiten' op het menselijk filtratiesysteem en daarmee dus de menselijke lever te vervangen. Vertrouw me er niet volledig op, want ik heb het zelf niet onderzocht.
pi_131134051
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:01 schreef hoatzin het volgende:

Omdat jij gewoon niet reageert als je in de hoek gepraat bent. ;)
Er is hier niemand die zeker over de bijbel ook maar enigszins mij in de hoek gepraat heeft....
Er zit ook een verschil in het een tijdje niet kijken en dus een post niet lezen en niet reageren

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:12 schreef hoatzin het volgende:

Whahaaa... oh want je gaat ook nog beweren dat het waar is?

Ik weet dat jullie vreemde zaken leren van je sekteleiders in New York (door God zelf gekozen), maar zo zout heb ik het nog niet gegeten. :D
Zucht...

En hou ook eens op over je sekte gedoe...
We zijn overduidelijk geen sekte.... Alleen al het punt van volgen menselijke leider klopt al niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')