abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130902971
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. :')

Waar in de Tora staat die betekenis van die namen?
Wat weet jij over de Tora?
pi_130903029
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:14 schreef Skillsy het volgende:
Israel is een heilige gemeenschap, het gaat om de ziel.
Hij die de Ziel ontvangt is Israel.
Dus niet perse in Israel?
“When there is no desire, all things are at peace.”
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:38:23 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130903033
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:36 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wat weet jij over de Tora?
Ik ken de christelijke Bijbel, die een vertaling is van sommige boeken van de Tora plus wat toevoegingen. Al met al ben ik er dus niet bijzonder vertrouwd mee. Daarom vraag ik je: waar in de Tora staat dat die namen de betekenis hebben die jij gebruikt?
pi_130903095
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:38 schreef Skillsy het volgende:

Hoe kom jij aan deze wijsheid?
Lol... dat staat in het OT kerel. Tis alleen iets over de toekomst en niet wat tijdens Jezus' aardse leven zou komen

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Waar staat dat dat in de toekomst ligt?
De Bijbel
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:41:13 #45
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130903146
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Lol... dat staat in het OT kerel. Tis alleen iets over de toekomst en niet wat tijdens Jezus' aardse leven zou komen

[..]

De Bijbel
Waar precies? Kom eens met Bijbelcitaten en verwijzingen, waar nodig met uitleg.
pi_130903225
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:38 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dus niet perse in Israel?
Land in het MO? Neen

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ken de christelijke Bijbel, die een vertaling is van sommige boeken van de Tora plus wat toevoegingen. Al met al ben ik er dus niet bijzonder vertrouwd mee. Daarom vraag ik je: waar in de Tora staat dat die namen de betekenis hebben die jij gebruikt?
Toevoegingen? Van wie? Ik zeg niet dat ik de waarheid ik pacht heb! Ik stel zelf vragen. Antwoorden krijg ik niet in dit leven. Kan alleen de juiste vragen stellen.

Dat mensen meteen op hun tenen getrapt zijn en het gaan controleren is voor mij een teken dat ik hier te maken heb met goyim
pi_130903303
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ehm, ja dat zeg ik toch? Ik heb het niet tegen jou, maar tegen iemand anders.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:46:37 #48
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130903403
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:43 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Land in het MO? Neen

[..]

Toevoegingen? Van wie? Ik zeg niet dat ik de waarheid ik pacht heb! Ik stel zelf vragen. Antwoorden krijg ik niet in dit leven. Kan alleen de juiste vragen stellen.
De indeling in verzen is niet origineel. En er zullen vast wel wat dingen ingeslopen zijn bij het vertalen en dergelijke. Zoals ik al zei, zo goed ken ik de Tora niet.
quote:
Dat mensen meteen op hun tenen getrapt zijn en het gaan controleren is voor mij een teken dat ik hier te maken heb met goyim te maken heb
En het feit dat jij op je tenen getrapt bent, geeft aan dat je een relifanaat bent. Normale mensen reageren niet zo als ze op hun fouten gewezen worden.

Overigens stelde je geen vraag, je gaf een of andere zwakzinnige argumentatie voor een vermeende code in de Tenach.
pi_130903800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De indeling in verzen is niet origineel. En er zullen vast wel wat dingen ingeslopen zijn bij het vertalen en dergelijke. Zoals ik al zei, zo goed ken ik de Tora niet.
Ik ook niet. Waar ik over struikel is dat Hoatzin zo stellig zegt dat de TeNaCH met geen woord rept over een wederopkomst. Ik ben daar niet helemaal mee eens, nou zeker van. Hij heeft gewoon Wiki gebruikt en een joodse site teksten gecopieerd over oa Jesaja 53. Daar heb ik mijn twijfels over. Maar ja: interpretatie .

quote:
En het feit dat jij op je tenen getrapt bent, geeft aan dat je een relifanaat bent. Normale mensen reageren niet zo als ze op hun fouten gewezen worden.
Is nodig om het Licht te ontvangen

Einde discussie
pi_130903888
Het koninkrijk van God huist in jezelf, toch niet in een Bijbel. Ontdoe jezelf van al je lasten en vorm jezelf als een mens met hart en een ziel, en voila, je bent er!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:55:43 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130903923
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:53 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik ook niet. Waar ik over struikel is dat Hoatzin zo stellig zegt dat de TeNaCH met geen woord rept over een wederopkomst. Ik ben daar niet helemaal mee eens, nou zeker van. Hij heeft gewoon Wiki gebruikt en een joodse site teksten gecopieerd over oa Jesaja 53. Daar heb ik mijn twijfels over. Maar ja: interpretatie .
Interpretatie is één ding, leugens verspreiden over een of andere vage code is iets héél anders.
quote:
[..]

Is nodig om het Licht te ontvangen
Jouw god wil dat jij je gedraagt als een irrationele lul om het licht te ontvangen? Shit, wat een kutgod heb je dan. :D
quote:
Einde discussie
Oké, bij dezen einde discussie.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:56:09 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130903936
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Het koninkrijk van God huist in jezelf
Juist, het is allemaal een verzinsel ontstaan in je hersenen.
pi_130903968
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Juist, het is allemaal een verzinsel ontstaan in je hersenen.
Daarom is het doel nog steeds zeer gewenst, meen ik dan.

Of het nu wel of niet waar is.
pi_130903998
De Bijbel spreekt over 2 Messiaanse taken die vervuld moeten worden. Dit hadden de rabbijnen ook in de gaten en daardoor ontstond de leer van 2 Messiassen: De zoon van Josef (die zoals Josef uit Genesis zou lijden) en de zoon van David (die net als koning David zou heersen). Het is zelfs zo dat volgens bepaalde bronnen binnen de orthodoxie de Messias zo´n 2000 jaar geleden al zou moeten zijn gekomen. Ahum...

"Al de profeten, allemaal, hebben niet anders geprofeteerd dan van de dagen van de Messias" (Babylonische Talmoed, Sanhedrin 99a )

'De wereld zal 6000 jaar bestaan. 2000 jaar van verwoesting (Adam tot Avraham), 2000 jaar van Tora (Avraham tot ongeveer het begin van deze jaartelling) en 2000 jaar van de tijdperk van de Messias (om en bij de laatste 2000 jaar),maar door onze zonden is dit allemaal verloren gegaan (Sanhedrin 97a-b)

De Messias werd dus om en bij de 2000 jaar geleden verwacht, maar zoals ook Rasjii toegeeft:

"Na de 2000 jaar van Tora, was het G'ds voornemen dat de Messiach zou verschijnen en het slechte koninkrijk tot een eind zou komen en de onderwerping van Israël vernietigd zou worden."

Jezus???? Ik weet het niet. Ik probeer hier zelf antwoorden op te vinden , die er niet zijn ;)
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:57:49 #55
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130904000
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:57 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Daarom is het doel nog steeds zeer gewenst, meen ik dan.

Of het nu wel of niet waar is.
Welk doel? Allemaal eeuwig leven? Lijkt mij kut.
pi_130904037
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Het koninkrijk van God huist in jezelf, toch niet in een Bijbel. Ontdoe jezelf van al je lasten en vorm jezelf als een mens met hart en een ziel, en voila, je bent er!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij die het Licht ontvangt is Israel
pi_130904046
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welk doel? Allemaal eeuwig leven? Lijkt mij kut.
Het paradijs op aarde natuurlijk.

Het leven hierna interesseert mij helemaal niets, daar doe ik het zeker niet voor. Hier moeten we het allemaal doen!
pi_130904070
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:59 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Hij die het Licht ontvangt is Israel
Maar wat kun je daarmee, of moet je ermee?
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:00:40 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_130904089
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:59 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Het paradijs op aarde natuurlijk.

Het leven hierna interesseert mij helemaal niets, daar doe ik het zeker niet voor. Hier moeten we het allemaal doen!
Het paradijs op aarde zullen we nooit bereiken. Zeker niet als al die relifanaten zo hard bezig zijn met het zoeken van een plaatsje in het hiernamaals dat ze elkaar de kop inslaan.
pi_130904159
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het paradijs op aarde zullen we nooit bereiken. Zeker niet als al die relifanaten zo hard bezig zijn met het zoeken van een plaatsje in het hiernamaals dat ze elkaar de kop inslaan.
Het kan beter inderdaad... Maar dat vraagt toch om iets anders dan schriften doornemen en woorden binnenstebuiten keren..

Maargoed, ik zie het ook niet gebeuren vooralsnog, helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')