Wat weet jij over de Tora?quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee.
Waar in de Tora staat die betekenis van die namen?
Dus niet perse in Israel?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:14 schreef Skillsy het volgende:
Israel is een heilige gemeenschap, het gaat om de ziel.
Hij die de Ziel ontvangt is Israel.
Ik ken de christelijke Bijbel, die een vertaling is van sommige boeken van de Tora plus wat toevoegingen. Al met al ben ik er dus niet bijzonder vertrouwd mee. Daarom vraag ik je: waar in de Tora staat dat die namen de betekenis hebben die jij gebruikt?quote:
Lol... dat staat in het OT kerel. Tis alleen iets over de toekomst en niet wat tijdens Jezus' aardse leven zou komenquote:
De Bijbelquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waar staat dat dat in de toekomst ligt?
Waar precies? Kom eens met Bijbelcitaten en verwijzingen, waar nodig met uitleg.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lol... dat staat in het OT kerel. Tis alleen iets over de toekomst en niet wat tijdens Jezus' aardse leven zou komen
[..]
De Bijbel
Land in het MO? Neenquote:Op vrijdag 6 september 2013 22:38 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dus niet perse in Israel?
Toevoegingen? Van wie? Ik zeg niet dat ik de waarheid ik pacht heb! Ik stel zelf vragen. Antwoorden krijg ik niet in dit leven. Kan alleen de juiste vragen stellen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ken de christelijke Bijbel, die een vertaling is van sommige boeken van de Tora plus wat toevoegingen. Al met al ben ik er dus niet bijzonder vertrouwd mee. Daarom vraag ik je: waar in de Tora staat dat die namen de betekenis hebben die jij gebruikt?
Ehm, ja dat zeg ik toch? Ik heb het niet tegen jou, maar tegen iemand anders.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lol... dat staat in het OT kerel. Tis alleen iets over de toekomst en niet wat tijdens Jezus' aardse leven zou komen
De indeling in verzen is niet origineel. En er zullen vast wel wat dingen ingeslopen zijn bij het vertalen en dergelijke. Zoals ik al zei, zo goed ken ik de Tora niet.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:43 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Land in het MO? Neen
[..]
Toevoegingen? Van wie? Ik zeg niet dat ik de waarheid ik pacht heb! Ik stel zelf vragen. Antwoorden krijg ik niet in dit leven. Kan alleen de juiste vragen stellen.
En het feit dat jij op je tenen getrapt bent, geeft aan dat je een relifanaat bent. Normale mensen reageren niet zo als ze op hun fouten gewezen worden.quote:Dat mensen meteen op hun tenen getrapt zijn en het gaan controleren is voor mij een teken dat ik hier te maken heb met goyim te maken heb
Ik ook niet. Waar ik over struikel is dat Hoatzin zo stellig zegt dat de TeNaCH met geen woord rept over een wederopkomst. Ik ben daar niet helemaal mee eens, nou zeker van. Hij heeft gewoon Wiki gebruikt en een joodse site teksten gecopieerd over oa Jesaja 53. Daar heb ik mijn twijfels over. Maar ja: interpretatie .quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De indeling in verzen is niet origineel. En er zullen vast wel wat dingen ingeslopen zijn bij het vertalen en dergelijke. Zoals ik al zei, zo goed ken ik de Tora niet.
Is nodig om het Licht te ontvangenquote:En het feit dat jij op je tenen getrapt bent, geeft aan dat je een relifanaat bent. Normale mensen reageren niet zo als ze op hun fouten gewezen worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“When there is no desire, all things are at peace.”
Interpretatie is één ding, leugens verspreiden over een of andere vage code is iets héél anders.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:53 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik ook niet. Waar ik over struikel is dat Hoatzin zo stellig zegt dat de TeNaCH met geen woord rept over een wederopkomst. Ik ben daar niet helemaal mee eens, nou zeker van. Hij heeft gewoon Wiki gebruikt en een joodse site teksten gecopieerd over oa Jesaja 53. Daar heb ik mijn twijfels over. Maar ja: interpretatie .
Jouw god wil dat jij je gedraagt als een irrationele lul om het licht te ontvangen? Shit, wat een kutgod heb je dan.quote:[..]
Is nodig om het Licht te ontvangen
Oké, bij dezen einde discussie.quote:Einde discussie
Juist, het is allemaal een verzinsel ontstaan in je hersenen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Het koninkrijk van God huist in jezelf
Daarom is het doel nog steeds zeer gewenst, meen ik dan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Juist, het is allemaal een verzinsel ontstaan in je hersenen.
Welk doel? Allemaal eeuwig leven? Lijkt mij kut.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:57 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Daarom is het doel nog steeds zeer gewenst, meen ik dan.
Of het nu wel of niet waar is.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:54 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Het koninkrijk van God huist in jezelf, toch niet in een Bijbel. Ontdoe jezelf van al je lasten en vorm jezelf als een mens met hart en een ziel, en voila, je bent er!Hij die het Licht ontvangt is IsraelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het paradijs op aarde natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Welk doel? Allemaal eeuwig leven? Lijkt mij kut.
Maar wat kun je daarmee, of moet je ermee?quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:59 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Hij die het Licht ontvangt is Israel
Het paradijs op aarde zullen we nooit bereiken. Zeker niet als al die relifanaten zo hard bezig zijn met het zoeken van een plaatsje in het hiernamaals dat ze elkaar de kop inslaan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:59 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Het paradijs op aarde natuurlijk.
Het leven hierna interesseert mij helemaal niets, daar doe ik het zeker niet voor. Hier moeten we het allemaal doen!
Het kan beter inderdaad... Maar dat vraagt toch om iets anders dan schriften doornemen en woorden binnenstebuiten keren..quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het paradijs op aarde zullen we nooit bereiken. Zeker niet als al die relifanaten zo hard bezig zijn met het zoeken van een plaatsje in het hiernamaals dat ze elkaar de kop inslaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |