abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130627839
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Kerel JIJ zegt dat het leiderschap uitgeschakeld dient te worden.
Wat wil je daarmee bereiken is de vraag die ik je stel?
Ik stel je ook een vraag. En wat je daarmee bereikt heb ik al eerder genoemd.
pi_130627867
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:56 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Hij denkt dat jijChadi dat denkt. ;)
Hij denkt dat anderen net zo dom zijn en dat daarom denken. ... :') of zoiets :P
pi_130627928
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:57 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Oh zo, ik dacht dat hij dacht dat ik dacht dat hij zo dacht
Ik dacht dat jij dacht dat ik dacht dat jij dacht...
8)7
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130627969
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik stel je ook een vraag. En wat je daarmee bereikt heb ik al eerder genoemd.
Wat ik dus zeg is dat als de regering wegvalt het anarchie gaat worden met salafisten die hun gang zullen gaan. Was dat nu zo moeilijk te begrijpen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:02:00 #130
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130627975
Arabist Martin Janssen vraagt zich in een opiniestuk in de Volkskrant af of een regulier bombardement mogelijk een opslagplaats voor chemische wapens heeft geraakt.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:02:12 #131
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130627982
Een opslagplaats van de rebellen, dus.
pi_130628002
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:02 schreef Nibb-it het volgende:
Een opslagplaats van de rebellen, dus.
Ook nog een beste optie natuurlijk.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_130628053
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:02 schreef Nibb-it het volgende:
Arabist Martin Janssen vraagt zich in een opiniestuk in de Volkskrant af of een regulier bombardement mogelijk een opslagplaats voor chemische wapens heeft geraakt.
Gifgas dat al kant-en-klaar lag dan ?
Ik lees hier soms dat het uit verschillende componenten bestaat die gemengd moeten worden ?

Het is idd ook een mogelijkheid natuurlijk.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130628094
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:02 schreef b4kl4p het volgende:
Ook nog een beste optie natuurlijk.
Blijft natuurlijk nog de kwestie van de toevallige perfect timing.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130628144
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Gifgas dat al kant-en-klaar lag dan ?
Ik lees hier soms dat het uit verschillende componenten bestaat die gemengd moeten worden ?

Het is idd ook een mogelijkheid natuurlijk.
Ze hebben gewoon geen idee waar ze het over hebben. Sarin, VX etc, zijn binary weapons; ongemixte componenten (zgn. precursors) hebben nagenoeg geen effect.

Ze kunnen het ook niet gemixt op de plank hebben staan omdat het eindprodukt (sarin, vx, etc.) snel bederft.
pi_130628213
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:21 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nou nou wat een schokkende beelden :')

leuk ook hoe een aantal slachtoffers in een kamertje gezet worden zodat ze kunnen poseren ipv ze van hulp te voorzien
Zegt meneer in zijn zolderkamer........
pi_130628233
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:06 schreef deleriouz het volgende:

[..]

Ze hebben gewoon geen idee waar ze het over hebben. Sarin, VX etc, zijn binary weapons; ongemixte componenten (zgn. precursors) hebben nagenoeg geen effect.

Ze kunnen het ook niet gemixt op de plank hebben staan omdat het eindprodukt (sarin, vx, etc.) snel bederft.
Als je een bom op die ongemixede componenten gooit mix je ze natuurlijk. Maargoed ik denk ik zeg het even maar ik denk nu dat je dit ook bedoelde
Wie dit leest is een lezer van dit.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:09:52 #138
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130628273
Ik vraag me alleen af: waarom zou Assad gifgas gebruiken? Hij was vóór de oorlog al geen populaire leider bij het westen, hij raakt slechts onschuldige burgers, hij werkt de rebellen alleen maar in de hand...

Ik betwijfel of hij echt verantwoordelijk is hiervoor.
pi_130628293
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:48 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Precies.
De regering heeft haar vliegtuigen reeds in versterkte shelters gezet.
Daarbij is het Noorden voor nu een verloren zaak. Het beperkt aantal toestellen wordt gebruikt voor vuursteun aan de landmacht, niet om scholen te beschieten in gebied reeds lang in handen van rebellen. En napalm? Dat hebben ze nog nooit gebruikt naar mijn weten...
Hoe weet jij dit allemaal zo zeker?

Waarom zou de regering/het leger geen scholen aanvallen?
pi_130628375
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe weet jij dit allemaal zo zeker?

1. Waarom wel?
2. Ze hebben niet enorm veel vliegtuigen in bruikbare staat en ze hebben een veel belangrijker front in Damascus, Homs en Aleppo stad zelf.
3. De SAF heeft zijn toestellen in shelters gezet heb ik gelezen.
pi_130628378
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:10 schreef theunderdog het volgende:
Misschien omdat de rebellen zich daar verschansen of een HQ hebben ?
Net zoals die beelden waar je kinderen met AK's ziet mee rondtrekken met de rebellen.
pi_130628867
Duitsland heeft besloten niet deel te nemen aan een militaire interventie in Syrië, dat meldt persbureau AFP.
pi_130628981
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:53 schreef SeLang het volgende:
Er kwam gisteren een interessante theorie voorbij waarom Assad die chemische aanval zou hebben gepleegd:

In Iran zijn net presidentsverkiezingen geweest waar een gematigde president is gekozen die toenadering tot het westen zoekt. Dit is een nachtmerrie voor Assad want die raakt daardoor verder geïsoleerd. Door een westerse aanval op Syrië uit te lokken wordt het echter voor Iran onmogelijk om toenadering tot het westen te zoeken. Verder weet Assad dat het westen bij een aanval toch niet "all-in" gaat dus de schade zal voor hem beperkt zijn. Met andere woorden, een beperkte westerse aanval versterkt zijn positie.

Het is maar een theorie, maar eigenlijk best denkbaar...
Hmm, ik vind het niet zo denkbaar. De ayatollah beslist over zulke dingen en die laat Syrië om religieuze en geopolitieke redenen niet zo makkelijk vallen ongeacht hoe de president daarover denkt.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:28:45 #144
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130629004
NRC: BUITENLAND De Franse president François Hollande verklaarde vanochtend dat de stem van het Britse parlement tegen een militair ingrijpen in Syrië geen invloed heeft op de Franse wil om mogelijk actie te ondernemen in het land.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:29:04 #145
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130629012
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:09 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Hij was vóór de oorlog al geen populaire leider bij het westen
wut, welke assad gaat dit over?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:30:17 #146
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130629052
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

wut, welke assad gaat dit over?
Voordat de stront echt de fan raakte, in 2012. Daarvoor was er weinig aan de hand idd.
pi_130629053
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:28 schreef Djibril het volgende:

[..]

Hmm, ik vind het niet zo denkbaar. De ayatollah beslist over zulke dingen en die laat Syrië om religieuze en geopolitieke redenen niet zo makkelijk vallen ongeacht hoe de president daarover denkt.
Is er geen scheiding van kerk en staat in Iran dan?
pi_130629112
quote:
Hollande au "Monde" : "Le massacre de Damas ne peut ni ne doit rester impuni"
quote:
le président de la République estime la France peut agir sans son allié britannique, et que "chaque pays est souverain pour participer ou non à une opération. Cela vaut pour le Royaume-Uni comme pour la France". "J'aurai aujourd'hui même un échange approfondi avec Barack Obama",
Of te wel Frankrijk kan ook zonder de engelsen mee doen. Ze gaan het vandaag bespreken met de Amerikanen

edit: oh is al gezegd
pi_130629192
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:30 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Is er geen scheiding van kerk en staat in Iran dan?
Ik weet niet hoe hen grondwet dit verwoord, maar informeel hebben de religeuze leiders ontzettend veel macht. Vergeet niet dat mensen die president kandidaat willen worden eerst goedkeuring moeten krijgen van religieuze leiders daar.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:34:56 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130629238
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:33 schreef Djibril het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe hen grondwet dit verwoord, maar informeel hebben de religeuze leiders ontzettend veel macht. Vergeet niet dat mensen die president kandidaat willen worden eerst goedkeuring moeten krijgen van religieuze leiders daar.
In Iran heeft de religieus leider veto over alles
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')