Mensen die zich overgeven aan de vijand wanneer die niet absoluut noodzakelijk isquote:
En dan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:25 schreef Chadi het volgende:
Vraag me af waarom ze niet meteen voor het kop stuk gaan. leg die Assad gewoon om.
mensen die denken in Zij/Wijquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mensen die zich overgeven aan de vijand wanneer die niet absoluut noodzakelijk is.
Alleen een Nederlander zou zo iets debiels kunnen verzinnen.
Maar aan wat voor aanval moeten wij dan denken? Want hij zou in die theorie wel aan de macht blijven?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:53 schreef SeLang het volgende:
Er kwam gisteren een interessante theorie voorbij waarom Assad die chemische aanval zou hebben gepleegd:
In Iran zijn net presidentsverkiezingen geweest waar een gematigde president is gekozen die toenadering tot het westen zoekt. Dit is een nachtmerrie voor Assad want die raakt daardoor verder geïsoleerd. Door een westerse aanval op Syrië uit te lokken wordt het echter voor Iran onmogelijk om toenadering tot het westen te zoeken. Verder weet Assad dat het westen bij een aanval toch niet "all-in" gaat dus de schade zal voor hem beperkt zijn. Met andere woorden, een beperkte westerse aanval versterkt zijn positie.
Het is maar een theorie, maar eigenlijk best denkbaar...
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:26 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
mensen die denken in Zij/Wij
Vijand, wat de fuck is een vijand en waarom zou je een vijand hebben?
Maar wat wil je dan in feite bereiken?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan pak je de bovenste laag aan die het zooitje aanstuurt en zet je die onder druk.
Je kan evengoed de rebellen elimineren ... dan hoeft Assad geen bommen meer te gooien ?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan pak je de bovenste laag aan die het zooitje aanstuurt en zet je die onder druk.
Wat zou er gebeuren als de kopstukken 1 voor 1 weg vallen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan in feite bereiken?
Paniek in de rangen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren als de kopstukken 1 voor 1 weg vallen?
Er ontstaat mogelijk een machtsvacuüm. Nu is er nog enige stabiliteit binnen het regime en een overzichtelijk staatsapparaat.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
En bij welke van deze dingen heeft die top profijt? Ik bedoel die zitten nu in een lastige situatie en kijken ook naar hun toekomst.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Paniek in de rangen?
Uiteenvallen van de krijgsmacht?
Salafistische take-over?
Genocide?
???
Profit?
Dat is wat je krijgt als het leiderschap wegvalt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
En bij welke van deze dingen heeft die top profijt? Ik bedoel die zitten nu in een lastige situatie en kijken ook naar hun toekomst.
Bij welke hebben zij profijt?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat is wat je krijgt als het leiderschap wegvalt.
Kerel JIJ zegt dat het leiderschap uitgeschakeld dient te worden.quote:
Waarschijnlijk denkt ie gewoon dat als Assad dood is, alles stopt en iedereen terug naar huis gaat ?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:45 schreef IPA35 het volgende:
Kerel JIJ zegt dat het leiderschap uitgeschakeld dient te worden.
Wat wil je daarmee bereiken is de vraag die ik je stel?
Dat denk ik ook ja.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denkt ie gewoon dat als Assad dood is, alles stopt en iedereen terug naar huis gaat ?
Hij denkt dat jijChadi dat denkt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:56 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Jij denkt dat als Assad dood is alles over is?
Oh zo, ik dacht dat hij dacht dat ik dacht dat hij zo dachtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:56 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hij denkt dat jij dat denkt.
Jij ziet de VS duidelijk nog als een soort oppermacht. Natuurlijk, ze hebben het beste leger ter wereld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 05:27 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het raken van het Amerikaanse vasteland. Plus, Syrische kamikazepiloten zijn geen partij voor Amerikaanse AA. Syrische beste vliegtuigen, MiG-29's stammen uit de jaren '70. Zelfs een geüpgrade versie van de MiG-29, MiG-35 heeft nauwelijks radarverhullendemaatregelen (STEALTH). En dus is het niet meer dan een 20-ton zware mikschijf voor CIWS en de Patriots.
[..]
Een directe oorlogsverklaring is dan ook niet meer van deze tijd. Je kunt wel meer subversieve activiteiten richting Amerika verwachten van Rusland en China zal op den duur de banden met haar doorgedraaide schuldenaar ook willen afkappen. De spanning loopt in ieder geval steeds verder op.
[..]
De Amerikaanse overheid heeft dan een aanleiding om Amerika in de zoveelste all-out war te storten. En waarschijnlijk neemt Amerika Iran dan ook gelijk mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |