Je hebt gelijk. Weg met onsquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Er ligt nu nog te veel macht bij de nationale parlementen inderdaad, maar ik hoop dat die lokale macht snel wordt afgebouwd en overgedragen aan Brussel.
Wat moet een kutlandje als Nederland met een eigen buitenlandbeleid?
Onze handel gaat via Europese instantiesquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Die handel gaat al bijna helemaal via Europese instanties en verdragen. Juist daarom is het zo krom dat we per land nog een eigen buitenlandbeleid hebben.
Dit is geen fout van hem, maar een Europees handelsdictaat.quote:
Geloof niet dat je ook maar een greintje intentie hebt om het te willen snappenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Leg me eens haarfijn uit wat ik mis dan?
Buitenlands beleid heeft uiteindelijk ook veel te maken met de relaties met je directe Europese buren, dat kun je uiteraard niet op Europees niveau regelen. Verder is het handig om in bilaterale contacten met landen waar bedrijven verbonden zijn met de regering (veel Arabische en voormalige Sovjetlanden, bijvoorbeekd) een lokale diplomatieke vertegenwoordiging te hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Leg me eens haarfijn uit wat ik mis dan?
Dat heb je helemaal verkeerd dan. Of je snapt het zelf niet, dat kan ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geloof niet dat je ook maar een greintje intentie hebt om het te willen snappen
Ook bilaterale verdragen zijn onderhevig aan Europese wetgeving, dus er is voor lidstaten al heel weinig ruimte om te manouvreren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Buitenlands beleid heeft uiteindelijk ook veel te maken met de relaties met je directe Europese buren, dat kun je uiteraard niet op Europees niveau regelen. Verder is het handig om in bilaterale contacten met landen waar bedrijven verbonden zijn met de regering (veel Arabische en voormalige Sovjetlanden, bijvoorbeekd) een lokale diplomatieke vertegenwoordiging te hebben.
Het gaat niet om verdragen, maar om handelscontracten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ook bilaterale verdragen zijn onderhevig aan Europese wetgeving, dus er is voor lidstaten al heel weinig ruimte om te manouvreren.
Ook die mogen niet in strijd zijn met Europese wetgeving.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Het gaat niet om verdragen, maar om handelscontracten.
Israel is ook een Unie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:59 schreef waht het volgende:
Dat was wel weer genoeg EU-waanzin voor vandaag.
Nee, Israël is gewoon een kunstmatig kutlandje dat zonder Amerikaanse steun niet eens levensvatbaar zou zijn.quote:
Op welke manier zou dat een diplomatieke vertegenwoordiging in die landen overbodig maken?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ook die mogen niet in strijd zijn met Europese wetgeving.
Ja, maar dat is een functionerende unie, dat kennen de Europeanen niet.quote:
Israel is een fusie tussen twaalf stammen, remlof.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, Israël is gewoon een kunstmatig kutlandje dat zonder Amerikaanse steun niet eens levensvatbaar zou zijn.
Zelfs binnen het Europees Parlement hebben mensen nog meer realiteitszin dan remlof.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:59 schreef waht het volgende:
Dat was wel weer genoeg EU-waanzin voor vandaag.
Nog niet, omdat die vertegenwoordigingen ook vooral de belangen van de burgers van een lidstaat in dat land behartigen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Op welke manier zou dat een diplomatieke vertegenwoordiging in die landen overbodig maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |