Wel als je Christen of Alawiet bent.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
Als dat zo overkomt, dan bedoel ik dat niet.
Het is wel zo dat ik me altijd afvraag waarom de soenni met hun broederschap intrinsiek zo erg als monsterlijk gevaar worden gezien...
Een weldenkend persoon staat sws mijlen ver van de praktijken als in Syrië....quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wel als je Christen of Alawiet bent.
Of vrouw of weldenkend persoon in het algemeen.
Een weldenkend persoon leeft liever in een land waar wel persoonlijke vrijheid is zoals Syrië dan in een sharia staat.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een weldenkend persoon staat sws mijlen ver van de praktijken als in Syrië....
Er was geen persoonlijke vrijheid in het Syrië van de beide Assads. Kom op mensen werden van hun bed afgelicht en gemarteld. Het heeft nooit een schijn gehad van enige persoonlijke vrijheid zoals men dat in het Westen kende...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Een weldenkend persoon leeft liever in een land waar wel persoonlijke vrijheid is zoals Syrië dan in een sharia staat.
Mensen in Syrië kunnen gewoon leren, werken, consumeren en dergelijke. Mensen daar kunnen gewoon een normaal leven leiden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er was geen persoonlijke vrijheid in het Syrië van de beide Assads. Kom op mensen werden van hun bed afgelicht en gemarteld. Het heeft nooit een schijn gehad van enige persoonlijke vrijheid zoals men dat in het Westen kende...
De vraag blijft waarom de broederschap zo monsterlijk is, om dat tekort aan persoonlijke vrijheid te rechtvaardigen...
http://www.nu.nl/syrie/35(...)idsraad-bijeen-.htmlquote:Als de VS in Syrië in actie komen, dan zou die operatie "zeer beperkt" zijn. Een vergelijking met de oorlog in Irak is dan ook niet op zijn plaats, zo bevestigde het Witte Huis donderdag.
Omdat?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:47 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
de enige reden dat rusland de veiligheidsraad bij elkaar roept, is denk ik dat ze van mening zijn veranderd
Bazige rant houden?quote:
Ja, doet me denken aan een vraag aan een collega, waarom is er zo"n verschil in soenni en shii, zegt-ie: ja shii zijn goed...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:05 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mensen in Syrië kunnen gewoon leren, werken, consumeren en dergelijke. Mensen daar kunnen gewoon een normaal leven leiden.
Als militante Soennieten aan de macht komen krijg je als Alawi een kogel in je hoofd en als Soenniet moet je in ene keer een doek om je kop en klep dicht. En als Christen zul je ook het land uit gepest worden.
Daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, doet me denken aan een vraag aan een collega, waarom is er zo"n verschil in soenni en shii, zegt-ie: ja shii zijn goed...
Russen gaan hun mening niet zomaar verleggen, of iemand moet ze een bot hebben gegeven. (Lees ruil van iets hebben aangeboden.)quote:
Dat denk ik eerder ja, laatste beetje oorlogs geilheid uit die landjes te persen.quote:
Nee dat is het simplistische vertoog om seculiere westerlingen om de tuin te leiden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Het gaat hier om secularisme en (soennietisch) islamisme.
Kies maar uit.
Het gaat erom dat wij Westerlingen de boel niet kunnen begrijpen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Het gaat hier om secularisme en (soennietisch) islamisme.
Kies maar uit.
Waar gaat het dan om, oh wijze Coulance.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:14 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nee dat is het simplistische vertoog om seculiere westerlingen om de tuin te leiden.
Ze zijn niet seculier.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat wij Westerlingen de boel niet kunnen begrijpen.
Je kunt niet eens zeggen waarom de broederschap zo erg is.
Nee, maar het staat überhaupt ver af van onze alledaagse beleving, dit soort dingen kunnen hier niet voorkomen, alleen in Noord-Ierland dan, maar die zijn ook gesjochten...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waar gaat het dan om, oh wijze Coulance.
[..]
Ze zijn niet seculier.
Wat heeft dit met ons te maken?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar het staat überhaupt ver af van onze alledaagse beleving, dit soort dingen kunnen hier niet voorkomen, alleen in Noord-Ierland dan maar die zijn ook gesjochten...
Ik hoor van onze Turkse vrienden steeds dat de MB gematigd is geworden en een soort middle of the road CDA beleid voorstaat... tegelijkertijd zie ik dat men hen in het Midden-Oosten met hand en tand bestrijd... dit terwijl aan de miserabele verdeling van de welvaart gewoon niets gedaan wordt...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat heeft dit met ons te maken.
Alle wilde verhalen over Alawitische complotten terzijde is de Ba'ath regering min of meer een seculiere regering. De Moslimbroederschap is diezelfde organisatie die destijds in Hama opriep voor 'jihad tegen de ongelovingen'. Wat is je niet duidelijk?
Laat me raden. Zij vinden Erdogan ook een beste kerel?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik hoor van onze Turkse vrienden steeds dat de MB gematigd is geworden en een soort middle of the road CDA beleid voorstaat... tegelijkertijd zie ik dat men hen in het Midden-Oosten met hand en tand bestrijd... dit terwijl aan de miserabele verdeling van de welvaart gewoon niets gedaan wordt...
Ja, maar daar gaat het niet om, Erdogan is geen Baath, die is economisch rechts.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Laat me raden. Zij vinden Erdogan ook een beste kerel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |