Het lijkt meer op een test. Beetje inschatten waar het neer komt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het punt is dat de munitie die in dat filmpje is aangetroffen ook is gevonden in de gebieden die zijn aangevallen met chemische wapens, dat betekent niet dat de raket in die video ook daadwerkelijk een chemische inhoud heeft. Zover ik weet zijn die aanvallen altijd 's nachts gebeurd ook.
true, zoveel belang hecht ik er dan ook niet aan.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:40 schreef -jos- het volgende:
[..]
En dan? Iedereen kan een rood petje opzetten hoor.
Goed mogelijk. We weten natuurlijk ook niet wanneer de video is genomen. Maar het gaat dus puur en alleen om de raket en de raketwerper.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:41 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Het lijkt meer op een test. Beetje inschatten waar het neer komt.
http://www.presstv.ir/det(...)eat-us-allies-assad/quote:Syrian President Bashar al-Assad says his country will emerge “victorious” in any possible military confrontation with the United States and its allies.
hier;quote:
het is helemaal niet onlogisch, zij hebben namelijk belang bij een militaire interventie van het Westen.quote:ik sluit absoluut niet uit dat rebellen dit hebben gebruikt, maar het is minstens zo onlogisch.
Wat snap je niet aan mijn opmerking over de Luchtmobiele brigade die immers ook (ja wel zeker) rode baretten dragen, ...... sarcasme! De essentie van mijn verhaal zit 'm in het feit dat die filmpjes van de ene en van de andere kant niets zeggen, gemanipuleerd, op een andere tijdstip opgenomen, rebellen met rode baretten op, Syrische soldaten gehuld in kleding van rebellen. Die filmpjes zeggen helemaal niets, van beide kanten.quote:Kom eens met een bron dan dat buiten de militaire politie en republikeinse garde er nog een groep in Syrië is met rode baretten.
dit dus.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:40 schreef -jos- het volgende:
[..]
En dan? Iedereen kan een rood petje opzetten hoor.
http://rogueadventurer.co(...)aq-2-type-launchers/quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:43 schreef DeToffifee het volgende:
Hoi, is er nog nieuws?
Kom net weer binnen.
Wat kan ons het verrotten wat er met bezetter Israël gebeurd of met Saudi-Arabië?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:18 schreef De_Ilias het volgende:
Nee misschien is Assad geen directe vijand van ons als Nederland geweest, maar indirect is het wel een vijand van ons geweest. En voor Israël is het altijd een bedreiging geweest, en vooral voor Saudi Arabië! Iran en Syrië zullen samen zweren om Saudi Arabië over te nemen, dat willen ze graag!
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:47 schreef Smack10 het volgende:
Thursday, August 29
12:31 GMT: The UK government on Thursday published internal legal advice saying that it was legally entitled to launch a military strike against Syrian President Bashar Assad’s forces – even if the UN Security Council blocked such action.
Hoe kan dat dan legaal zijn?
The UK also revealed its intelligence material on the alleged chemical weapons attack near Damascus last week, saying it had no doubt the attack took place and that it was “highly likely” that the Syrian government was behind it. The government said it had “some intelligence” proving Assad’s responsibility.
Nou, wat een gedraai.. rutten is er niks bij.
Waarbij ze zich baseren op de doctrine van de humanitaire interventie. Die niet zonder haken en ogen is.quote:I
If action in the Security Council is blocked, the UK would still be permitted under
international law to take exceptional measures in order to alleviate the scale of the
overwhelming humanitarian catastrophe in Syria by deterring and disrupting the further
use of chemical weapons by the Syrian regime.
Such a legal basis is available, under the doctrine of humanitarian intervention,
provided three conditions are met:
+ drie voorwaarden
Assad mag blij zijn dat jij zijn adviseur niet bent. Dat is dus een aanval op de NAVO ..... "en een aanval op één van ons is een aanval op ons allen", weet u wel! Dat betekent dus dat Assad 48 uur later begraven is onder zijn presidentieel paleis.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:54 schreef IPA35 het volgende:
Als ik Assad was zou ik Israël even links laten liggen en Incirlik en Cyprus bestoken met Iskanders, Scuds en Tishreens mocht de poep de ventilator raken.
Goed idee toch?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Assad mag blij zijn dat jij zijn adviseur niet bent. Dat is dus een aanval op de NAVO ..... "en een aanval op één van ons is een aanval op ons allen", weet u wel! Dat betekent dus dat Assad 48 uur later begraven is onder zijn presidentieel paleis.
Omdat we het zeggen, wijsneus.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat kan ons het verrotten wat er met bezetter Israël gebeurd of met Saudi-Arabië?
Hoe is een dictator in een land duizenden kilometers verderop een dreiging voor onze nationale veiligheid?
quote:Inlichtingendiensten VS: twijfel over bewijzen chemische aanval Assad
Bewerkt door: redactie − 29/08/13, 11:00 − bron: AP
Het bewijsmateriaal dat de Amerikaanse regering zegt te hebben dat de Syrische president Bashar Assad achter de aanval met chemische wapens zat, vorige week woensdag in Damascus, is lang niet zo eenduidig als het lijkt. Dat zeggen medewerkers van de Amerikaanse inlichtingendiensten. Zo is onduidelijk wie de controle heeft over de opslagplaatsen van chemische wapens in Syrië en of Assad zelf wel opdracht geeft gegeven tot de aanval.
In een rapport opgesteld door het kantoor van de hoogste baas binnen de Amerikaans inlichtingendiensten worden talloze voorbehouden gemaakt.
Zo zijn de Amerikaanse inlichtingendiensten niet in staat om precies aan te geven waar het Syrische regime chemische wapens heeft opgeslagen. Dat betekent dat bij een eventuele Amerikaanse raketaanval op Syrië opslagplaatsen van chemische wapens geraakt kunnen worden waardoor, per ongeluk, een nieuwe, mogelijk dodelijke, dosis chemische stoffen vrij zou komen.
In het afgelopen half jaar zijn de Amerikanen en hun bondgenoten ook het zicht kwijtgeraakt op wie nu precies de chemische wapenvoorraden in Syrië controleert. Er zijn wel beelden van spionagesatellieten waarop te zien is dat Syrische legertrucks naar opslagplaatsen toerijden en spullen weghalen. Maar waar dat was en waar die spullen naar toe zijn gegaan, is onduidelijk. Verder staat niet vast dat het Syrische leger alles heeft kunnen weghalen voordat opstandelingen een gebied in handen kregen.
Het onderschepte telefoongesprek tussen Syrische militairen waarin zij een aanval met chemische wapens bespraken, blijkt te zijn gevoerd door twee officieren van lage rang. Er is geen link te leggen met iemand in Assads directe omgeving of een hooggeplaatste legercommandant. De Amerikaanse inlichtingendiensten zijn er niet zo zeker van dat de aanval met chemische wapens is uitgevoerd op bevel van Assad. Ze zijn er zelfs niet zeker van dat het Syrische leger er achter zat.
De VS hebben maar enkele honderden medewerkers van inlichtingendiensten, inclusief het leger, op de zaak-Syrië zitten. De CIA en het ministerie van defensie beweren dat zij niet meer mensen en gelden vrij kunnen maken. Dat is er ook de oorzaak van dat het rapport van de inlichtingendiensten over Syrië is vertraagd.
De onzekerheid bij de inlichtingendiensten steekt schril af bij de stellige verklaringen van president Barack Obama, vicepresident Joe Biden en minister van buitenlandse zaken John Kerry. President Obama zei woensdagavond in een tv-interview: 'Wij hebben geconcludeerd dat de Syrische regering achter de aanval zat.'
Marie Harf, woordvoerster van Kerry, zei woensdag dat het eigenlijk niet uitmaakt of de regering-Assad alle details kende over de aanval. 'President Assad is uiteindelijk verantwoordelijk, ongeacht de vraag waar het bevel werd gegeven en wie de controle had.'
De Britse minister van buitenlandse zaken William Hague wees de suggestie dat de opstandelingen in Syrië achter de aanval zaten woensdag af. 'Er is geen bewijs dat enige oppositiegroep in Syrië de mogelijkheden heeft, laat staan de wil, om een zo grote aanval met chemische wapensuit te voeren.'
In dit geval ben ik Pro-Assad, zucht, hoe we ook ons best doen, wij zullen het wel nooit eens zijn, sorryquote:
Jij moet nodig een lesje 'geopolitiek voor nitwits' krijgen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat kan ons het verrotten wat er met bezetter Israël gebeurd of met Saudi-Arabië?
Hoe is een dictator in een land duizenden kilometers verderop een dreiging voor onze nationale veiligheid?
O?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:04 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Dank je![]()
Tweede link toont dus Syrische betrokkenheid bij chemische wapens.
Clockwork orangequote:Op donderdag 29 augustus 2013 02:05 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de beelden vroeger machtig mooi vond maar nu ik me wat meer met het voorafgaande proces bezighoud irriteer ik me mateloos en zijn die beelden waarschijnlijk ook niet cool meer. Mocht ik ooit nog eens Fuhrer worden dan dwing ik iedere burger iedere week 2 uur lang te kijken naar afgerukte ledematen, dode kindertjes en van dat soort popcorn spul om ze eens te leren dat oorlog meer is dat een mooie indrukwekkende vuurpijl en een in de brand staand paleis van de grote bad guy. Net zolang tot het aantal idioten die voorstander zijn van dit soort interventies tot onder de 10% is gedaald. Met van die ogen trackende software natuurlijk zodat ze niks missen.
ja wat dacht je van die belgoslims die straks hier de boel op komen blazenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja, maar alleen voor de naïevelingen onder onsquote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:04 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Dank je![]()
Tweede link toont dus Syrische betrokkenheid bij chemische wapens.
Oh, en voor degenen die sowieso al tegen Amerika waren niet natuurlijk. Snap ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar alleen voor de naïevelingen onder ons
immers ben je niet naief door toch vooral zonder bewijs wel onomstotelijk te beweren dat het toch vooral de rebellen warenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar alleen voor de naïevelingen onder ons
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |