Ik fietste daar toen er alleen nog boerderijen stonden.quote:
Nee, je leest duidelijk alleen wat je wilt lezen, beetje kortzichtig.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:10 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Waarom is het lastig om op jezelf te willen zitten in een kleine gemeenschap? Daar stoor je toch niemand verder mee?
Je kan alleen een goede buur zijn als je je tot op zekere hoogte conformeert aan de gereformeerde levensstijl in dat soort gebieden? Beetje kortzichtig imo.
Oke, dus het gras maaien op zondag, of je auto wassen op zondag waar we het eerder over hadden heeft hier dus niks mee te maken. Ze zullen je nog steeds als goede buur beschouwen, ook al voer jij dat soort werkzaamheden op zondag uit? Dus maw, het is geen enkel probleem?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je leest duidelijk alleen wat je wilt lezen, beetje kortzichtig.
Of je wel of niet naar de kerk gaat boeit niet zozeer, maar als je ervoor kiest om in een kleine gemeenschap te gaan wonen, en jezelf helemaal buitensluit, dan denk ik niet dat je een goede buur bent, en dus heb je dan ook geen goede buur.... wat misschien nog wel eens vervelend is als die verre vriend je niet kan helpen.
Dit snap ik niet zo goed, wie ben jij om te bepalen waar mensen moeten gaan wonen als ze niet zoveel contact willen hebben met de mensen om zich heen? Als die mensen daar zin in hebben, laat ze toch. Niet iedereen heeft behoefte aan een goede buur. Respecteer dat ipv te zeggen dat ze maar beter ergens anders kunnen gaan wonen omdat ze geen goede buur zijn voor de mensen die naast ze wonen. Leven en laten leven.quote:Iemand die op een eilandje wil wonen kan dat misschien beter op een andere plek doen dan in een kleine gemeenschap, bijvoorbeeld in het buitengebied waar je helemaal geen buren hebt,
Ik weet niet in welke grote stad je woont, maar ik heb prima contact met mijn buren. (Twee homo's, zoiets kan gewoon openlijk in de stad!)quote:of in de stad waar mensen hun buren niet kennen omdat het ze geen ruk kan schelen wie hun buren zijn.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ben juist uit de stad vertrokken omdat ik helemaal op verkeerde pad kwam en door in dorp te gaan wonen kon ik er afstand van nemen en heb totaal andere dingen gevonden.
Die Refo's hier hebben nog steeds wel enige moeite met mijn manier van denken maar ik moet zeggen ze zijn minder bekrompen dan het algemene beeld wat heerst.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou er bijna in lezen dat je in de Heere was geraakt Piet
Denk dat het nog wel een beetje meevalt hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:51 schreef Hexagon het volgende:
Het lijkt mij echt afschuwelijk om in zo'n oord te moeten wonen.
Nee, ik weet dat het mijn buren zou storen, daarom zou ik het niet doen....quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:24 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Oke, dus het gras maaien op zondag, of je auto wassen op zondag waar we het eerder over hadden heeft hier dus niks mee te maken. Ze zullen je nog steeds als goede buur beschouwen, ook al voer jij dat soort werkzaamheden op zondag uit? Dus maw, het is geen enkel probleem?
Waarom ga je in een kleine gemeenschap wonen als je niet in een kleine gemeenschap wilt wonen?quote:[..]
Dit snap ik niet zo goed, wie ben jij om te bepalen waar mensen moeten gaan wonen als ze niet zoveel contact willen hebben met de mensen om zich heen? Als die mensen daar zin in hebben, laat ze toch. Niet iedereen heeft behoefte aan een goede buur. Respecteer dat ipv te zeggen dat ze maar beter ergens anders kunnen gaan wonen omdat ze geen goede buur zijn voor de mensen die naast ze wonen. Leven en laten leven.
Je neemt met je complete gebrek aan kennis wel een heleboel dingen aan die echt kant noch wal raken.quote:Ik weet niet in welke grote stad je woont, maar ik heb prima contact met mijn buren. (Twee homo's (zoiets kan gewoon openlijk in de stad!)
Dit dus.... men verzint er een hoop bij wat echt werkelijk nergens op slaat.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die Refo's hier hebben nog steeds wel enige moeite met mijn manier van denken maar ik moet zeggen ze zijn minder bekrompen dan het algemene beeld wat heerst.
Ze hebben best wel humor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Denk dat het nog wel een beetje meevalt hoor.
We leven nu eenmaal in een land vol met van die mafketels en je verdiept je even in hun afwijkingen en er is niets aan de hand.quote:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
We leven nu eenmaal in een land vol met van die mafketels en je verdiept je even in hun afwijkingen en er is niets aan de hand.
Daar zit nu juist het probleem. We vinden tegenwoordig veel te snel dingen storend en daar is dit dan weer een extreem voorbeeld van. Maar als je er even langer over nadenkt, wat is er dan op tegen om je auto te wassen op zondag? Wie stoor je er nu daadwerkelijk mee? Wat is er in "godsnaam" storend aan een buurman die zijn auto wast? Hoe kun je je daar nu aan ergeren? Ik zie het gewoon niet! Leg het me alsjeblieft uit.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat het mijn buren zou storen, daarom zou ik het niet doen....
[..]
klopt, al blijf ik met gereformeerden wel wat problemen houden. Ze zijn me vaak net iets te hypocriet.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
We leven nu eenmaal in een land vol met van die mafketels en je verdiept je even in hun afwijkingen en er is niets aan de hand.
Heel kort. De zondag geldt in die gemeenschappen als rustdag. Die rust verstoor je dus niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Daar zit nu juist het probleem. We vinden tegenwoordig veel te snel dingen storend en daar is dit dan weer een extreem voorbeeld van. Maar als je er even langer over nadenkt, wat is er dan op tegen om je auto te wassen op zondag? Wie stoor je er nu daadwerkelijk mee? Wat is er in "godsnaam" storend aan een buurman die zijn auto wast? Hoe kun je je daar nu aan ergeren? Ik zie het gewoon niet! Leg het me alsjeblieft uit.
Stiekem toch even TV kijken bij studio sport.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
klopt, al blijf ik met gereformeerden wel wat problemen houden. Ze zijn me vaak net iets te hypocriet.
Het gaat erom dat ik, volgens mij, niemands rust verstoor als ik mijn auto ga wasen. Alleen mijn eigen rust. Bij grasmaaien kan ik me nog voorstellen dat men over het geluid zou kunnen vallen. Maar een auto wassen.......quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heel kort. De zondag geldt in die gemeenschappen als rustdag. Die rust verstoor je dus niet.
Dat is het basisprincipe.
Of naar Volendam.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:50 schreef arjan1212 het volgende:
Verhuis maar niet naar Limburg dan
Een wat grotere plaats met een SGP burgemeester, woon je in Barendrecht?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik woon zelf in een gemeente met een SGP-burgemeester en met een gemeenteraad waarin de christelijke partijen de meerderheid hebben. Ik merk er niet zo heel veel van, behalve dat er geen koopzondag is. Ik merk er niet zo veel van, omdat ik in het relatief nieuwe deel van de gemeente woon met veel invloeden uit de grote stad. In de oude kern van de gemeente zou ik er meer van hebben gemerkt.
Inderdaad.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:52 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Een wat grotere plaats met een SGP burgemeester, woon je in Barendrecht?
Ik vind zelf dat de (streng) gereformeerden altijd behoorlijk overdrijven met hun zondagsrust, een auto wassen of verven op zondag heeft niemand last van. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen liever geen hard lawaai horen op zondag, dus geen gras maaien en geen verbouwingen aan de buitenkant van het huis. En dat is niet een typisch gereformeerd standpunt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Daar zit nu juist het probleem. We vinden tegenwoordig veel te snel dingen storend en daar is dit dan weer een extreem voorbeeld van. Maar als je er even langer over nadenkt, wat is er dan op tegen om je auto te wassen op zondag? Wie stoor je er nu daadwerkelijk mee? Wat is er in "godsnaam" storend aan een buurman die zijn auto wast? Hoe kun je je daar nu aan ergeren? Ik zie het gewoon niet! Leg het me alsjeblieft uit.
Vooral het oude deel.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:56 schreef arjan1212 het volgende:
ik wist niet dat Barendrecht zo christelijk is.
Benthuizen, daar woont Kees van der Staaij.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:00 schreef StarmanFR het volgende:
In het dorp waar ik woon (Benthuizen) is misschien wel de helft van de inwoners behoorlijk protestants, maar toevallig niet de straat waar ik woon. In mijn straat heb ik meerdere malen geluid gehoord op zondag (grasmaaien en verbouwingen).
Klopt. Benthuizen is wel verreweg de meest gelovige plek in de gemeente Rijnwoude. Hazerswoude-Dorp, Hazerswoude-Rijndijk en Koudekerk veel minder. In Hazerswoude-Dorp vind je ook een katholieke kerk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:12 schreef freako het volgende:
[..]
Benthuizen, daar woont Kees van der Staaij..
Alles aan de oostkant, zuidkant en westkant van Rotterdam is zwaar christelijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:56 schreef arjan1212 het volgende:
ik wist niet dat Barendrecht zo christelijk is.
Staat de kroeg ernaast?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:14 schreef StarmanFR het volgende:
. In Hazerswoude-Dorp vind je ook een katholieke kerk.
Nou daar word je ook niet vrolijk van. Eerste halte in het noorden is wat mij betreft Den Haag.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:59 schreef arjan1212 het volgende:
Vlucht dan naar het noorden... berkel nieuwerkerk whaha
Protestanten zijn juist niet van de beelden (Beeldenstorm, dat is toch basisschool geschiedenis), dus dat maakt het alleen maar erger. Beelden zijn een katholiek trekje.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:42 schreef k3vil het volgende:
Gewoon dit ding in de tuin zetten, probleem opgelost:
[ afbeelding ]
Nee, die staat naast een hervormde kerk.quote:
Wat een vreemd dorp.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 01:17 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nee, die staat naast een hervormde kerk.
Katholieke kerk staat aan de rand van het dorp, de hervormde kerk staat wat centralerquote:
In Hazerswoude-Dorp is het protestantisme toch wat dominanter. En de meeste hervormden zijn lang niet zo strikt als de gereformeerden. Dus een café kan wel denk ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 01:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
Normaal staat de kroeg naast de katholieke kerk.
Afgezien daarvan: even afgezien van een stevige groepsdruk in de meer strengere groepen zijn de meesten uiteindelijk helemaal niet zo streng. Ze pretenderen naar de buitenwereld alles voor zoete koek te slikken, maar een niet onaanzienlijk deel is veel soepeler dan ze beweren.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 01:22 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
In Hazerswoude-Dorp is het protestantisme toch wat dominanter. En de meeste hervormden zijn lang niet zo strikt als de gereformeerden. Dus een café kan wel denk ik.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 01:41 schreef Rens_Wilders het volgende:
Het lijkt me zo bizar om als 'normaal', modern mens in zo een omgeving te wonen!
Het zijn ook net mensen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:02 schreef justanick het volgende:
[..]
Afgezien daarvan: even afgezien van een stevige groepsdruk in de meer strengere groepen zijn de meesten uiteindelijk helemaal niet zo streng. Ze pretenderen naar de buitenwereld alles voor zoete koek te slikken, maar een niet onaanzienlijk deel is veel soepeler dan ze beweren.
Ik heb hetzelfde met Eindhoven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:51 schreef Hexagon het volgende:
Het lijkt mij echt afschuwelijk om in zo'n oord te moeten wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |