Wanneer je zoals meeste Nederlanders in een rijtjeshuis woont dan is het vanzelfsprekend dat je rekening met de buren houd en op tijd de tuin verzorgt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:21 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Is dat nodig om mijn gras op zondag te kunnen maaien?
Dat klopt, en dat doe ik ook... iedere zondag maai ik netjes mijn gras en was ik mijn auto. Geen probleem toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer je zoals meeste Nederlanders in een rijtjeshuis woont dan is het vanzelfsprekend dat je rekening met de buren houd en op tijd de tuin verzorgd.
Ik had een complete hooiberg in de voortuin omdat de platte kar net niet langs het huis kon, het dorp moest lachen om mij en dan kun je daarna veel meer voor elkaar krijgen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:25 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat doe ik ook... iedere zondag maai ik netjes mijn gras en was ik mijn auto. Geen probleem toch?
Ik heb me laten vertellen dat hoerenbuurt in Zwolle groot geworden is door de naburige wat christelijke gemeentes?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:06 schreef 99.999 het volgende:
Een schopje naar POL. Wel een interessant onderwerp met een leuke politieke en sociale insteek
.
Ben zelf niet in zo'n gemeente opgegroeid maar wel in een buurgemeente van Staphorst, dan krijg je toch wel wat mee over de discussies die daar spelen. Dus de lokale disco in Staphorst die om 24.00 sluit zodat ze met de taxi naar Meppel gaan om door te zuipen.
Zou goed kunnen, ze zijn daar redelijk omringd door de biblebelt. Ik woon in Meppel en dat grenst aan Staphorst maar dat is toch wel echt het eindpunt van grote grefo-invloed.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat hoerenbuurt in Zwolle groot geworden is door de naburige wat christelijke gemeentes?
Weet je, als het gaat om buitenlanders die naar NL komen dan moeten zij zich maar aanpassen, het liefst passen we de wet zelfs aan om ze te kunnen pesten (onverdoofd slachten), maar als jij ervoor kiest om ergens te gaan wonen dan moet de omgeving van jou maar accepteren wat bij hen niet de standaard is en het nog leuk vinden ook?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:18 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Naja, dat jij zo coulant bent om je aan te passen betekent natuurlijk niet dat het voor een ieder een plicht is om dat te doen he. Je bent in Nederland gewoon vrij om te wonen waar je wil, tot in hoeverre je jezelf aan wil passen is een persoonlijke kwestie.
Ik zeg nergens dat men het leuk hoeft te vinden maar een beetje tolerantie zou geen kwaad kunnen, wel? Je kan ook gewoon accepteren dat er mensen zijn met een andere levensvisie, en dat respecteren zonder een ander iets op te willen leggen/te willen laten leven volgens het (gelovige) moraal dat daar schijnbaar overheerst.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
maar als jij ervoor kiest om ergens te gaan wonen dan moet de omgeving van jou maar accepteren wat bij hen niet de standaard is en het nog leuk vinden ook?
Je denkt dat ze niet tolerant zijn, maar je wilt wel graag de vlakken bepalen waarop ze tolerant zijn....quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:33 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat men het leuk hoeft te vinden maar een beetje tolerantie zou geen kwaad kunnen, wel? Je kan ook gewoon accepteren dat er mensen zijn met een andere levensvisie, en dat respecteren zonder een ander iets op te willen leggen/te willen laten leven volgens het (gelovige) moraal dat daar schijnbaar overheerst.
Het is een vrij land, je bent vrij om te wonen waar je wilt en zolang je niet voor dusdanige overlast zorgt dat je wetten en regels aan het overtreden bent dan is het: 'live and let live'. Het is coulant van je dat je jezelf aan wil passen, maar dat betekent niet dat het een plicht is voor iedereen die er voor kiest om daar te gaan wonen.
Ik denk niet dat ze tolerant omdat ze je scheef aan gaan kijken als jij op zondag je gras gaat maaien (niet volgens hun religieus moraal leeft), en omdat jij jezelf schijnbaar afvraagt of de nieuwe overburen weggepest gaan worden omdat ze gordijnen dicht laten. Is dat heel erg gek? Doet me qua bekrompenheid een beetje denken aan volksbuurtjes, waar ze je ook weg pesten als je niet 'hun soort volk bent'.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat ze niet tolerant zijn, maar je wilt wel graag de vlakken bepalen waarop ze tolerant zijn....
Ik heb in de afgelopen 15 jaar nooit problemen gehad, maar ik ben ook tolerant en ga niet expres dingen doen waarvan ik weet dat het mijn buren voor het hoofd stoot, zoals gras maaien en voor de deur de auto wassen op zondag.
Het is, als je binnen de wettelijke kaders blijft, aan ieder persoon om voor zichzelf te bepalen tot in hoeverre mee te gaan met lokale gewoontes. Op zondag je auto niet kunnen wassen/gras maaien zou mij persoonlijk te ver gaan omdat dat te veel beperkingen legt op hoe ik mijn weekend in wil delen. Stukje principe komt er ook nog bij kijken.quote:Als je ergens leuk wilt wonen dan zorg je dat je geen dingen doet die de ander storen, tenzij echt nodig (boren stoort altijd, maar je kunt dat best op een ander moment doen dan op zondag, of terwijl de buurkinderen liggen te slapen).
Als je er wilt gaan wonen en je hebt geen bal te maken met wat de gewoontes daar zijn, dan denk ik dat het leuk wonen er al snel af is, want ook binnen wettelijke kaders kunnen anderen je het leven flink zuur maken.
Zal ik mezelf even quoten:quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:53 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
[..]
Nee ik denk niet dat ze tolerant zijn als ze je scheef aan gaan kijken als jij op zondag je gras gaat maaien, en je jezelf afvraagt of de nieuwe overburen weggepest gaan worden omdat ze gordijnen dicht laten. Is dat heel erg gek?
Niet m'n woorden verdraaien.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:41 schreef Leandra het volgende:
Overigens ben ik benieuwd hoe lang dat hier met de nieuwe overburen gaat duren (vrije sector huur).... de hele dag de gordijnen dicht, onkruid tussen de stoeptegels.
Ik verwacht niet dat ze weggepest gaan worden, maar vooralsnog stellen ze zich weinig sociaal op.
Het hangt er helemaal van af hoe je er met omgaat, kom zelf uit Tilburg en de manier hoe mensen elkaar daar benaderen, was ook niet geweldig.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:51 schreef Hexagon het volgende:
Het lijkt mij echt afschuwelijk om in zo'n oord te moeten wonen.
Haha, heb mijn puberjaren in Tilburg doorgebracht dus ken hetquote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het hangt er helemaal van af hoe je er met omgaat, kom zelf uit Tilburg en de manier hoe mensen elkaar daar benaderen, was ook niet geweldig.
Broekhoven dat zegt je dus wel wat.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Haha, heb mijn puberjaren in Tilburg doorgebracht dus ken het
Ja, al woonde ik in de Reeshof.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Broekhoven dat zegt je dus wel wat.
Nee, dat vraag ik mezelf niet af, ik vraag me wel af hoelang ze hier blijven wonen, want kennelijk willen compleet op zichzelf zitten, en dat gaat lastig in een kleine gemeenschap in een hoekwoning.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:58 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Je verwacht niet dat ze weggepest gaan worden. Dan weet je het toch niet zeker? Dan vraag je het jezelf toch af?
"Gaan ze weg gepest worden of niet? Ik denk het niet, maar de mogelijkheid zit er wel in."
Waarom is het lastig om op jezelf te willen zitten in een kleine gemeenschap? Daar stoor je toch niemand verder mee?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat vraag ik mezelf niet af, ik vraag me wel af hoelang ze hier blijven wonen, want kennelijk willen compleet op zichzelf zitten, en dat gaat lastig in een kleine gemeenschap in een hoekwoning.
Je bent bekend met het principe "beter een goede buur dan een verre vriend"?
Dat vereist onder andere dat je zelf ook een goede buur bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |