abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130540850
Wanneer er aandacht is voor de SGP, bijvoorbeeld nu met Lilian Janse die zich als eerste vrouw kandidaat stelt als lijsttrekker, ben ik altijd benieuwd hoe het is om als ongelovige in een gemeente te wonen waar een groot deel van de inwoners op de SGP stemt. Ik woon zelf in Amsterdam en daar is niet eens een SPG-fractie...

Naast de enorme scores van de SGP zie ik echter bijvoorbeeld dat toch tien procent van de inwoners van Staphorst op de plaatselijke PvdA stemt, en dat er op Urk vorig jaar tijdens de landelijke verkiezingen 6% van de stemmen naar de VVD en 0,8% naar de SP is gegaan.

Zijn er hier PVDA/VVD/D66/GroenLinks/Wilders-stemmers die in de Biblebelt wonen? Hoe ervaar je dat? Het lijkt me zo bizar om als 'normaal', modern mens in zo een omgeving te wonen!
pi_130540959
Eigenlijk heb ik geen recht van spreken want ik woon zelf niet in een SGP-gemeente maar ik ken wel veel mensen die in een gemeente wonen met een zeer streng gereformeerde meerderheid. Wat ik van hun verhalen ken is dat het eigenlijk niet super bizar is alhoewel je wel een duidelijke tweesplitsing hebt qua vriendschappen etc. Ik bedoel; ik ken iemand die een hekel heeft aan de zondagse kerkgangers en die ze s'morgens vroeg wel eens van de weg heeft getoeterd tijdens hun pelgrimstocht op weg naar de kerk. Het blijft dan bij een paar boze blikken maar het is niet zo dat hij diezelfde avond nog gelynchd wordt door een zwarte kousen-brigade. Niet super bizar vanuit dat oogpunt.
Digo
pi_130541361
Wildersstemmers normale, moderne mensen noemen :')
pi_130541376
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:13 schreef WJHunt het volgende:
Wildersstemmers normale, moderne mensen noemen :')
Je hebt gelijk 8)7
pi_130541416
ik woon in een gemeente waar de ChristenUnie de sgp en het cda de meerderheid hebben

* er is geen enkele winkel open op zondag, behalve dan de texaco

* er is geen enkel café alleen een cafe-restaurant met een bar

* op zondag is er minder verkeer

Er is een pannenkoekenhuis dat op zondag gesloten is..

Dat is het wel zo een beetje denk ik.
pi_130541444
Woon in Ede en hier is SGP en ander Christelijk gespuis ruim vertegenwoordigd.
Door veel import wordt die invloed minder maar ze hebben allemaal hun eigen kerk en school.
pi_130542555
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:17 schreef arjan1212 het volgende:
ik woon in een gemeente waar de ChristenUnie de sgp en het cda de meerderheid hebben

* er is geen enkele winkel open op zondag, behalve dan de texaco

* er is geen enkel café alleen een cafe-restaurant met een bar

* op zondag is er minder verkeer

Er is een pannenkoekenhuis dat op zondag gesloten is..

Dat is het wel zo een beetje denk ik.
Zo is dat hier in de omgeving ook.
Op dinsdag 12 maart 2013 20:02 schreef Drakire het volgende:
Held _O_ kan deze gast niet een award krijgen of zo.
pi_130542665
Bij ons kan je op zondag tanken en op maandag terugkomen om te betalen
pi_130542677
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 07:59 schreef Ballys het volgende:
Bij ons kan je op zondag tanken en op maandag terugkomen om te betalen
Dat moet dan haast een klein dorp zijn.
pi_130542687
Je mag op zondag de auto niet wassen ;(
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130542701
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:02 schreef DroogDok het volgende:
Je mag op zondag de auto niet wassen ;(
Het mag wel maar je hoort er niet bij dan.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:03:41 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130542702
Midden in een dorp waar 50% SGP stemt, en ik woon er al 15 jaar prima.
Helaas binnenkort wel verhuizen, want voor mijn lief is naar het werk reizen hiervandaan wel een hele lange rit.

Op zondag niets open, behalve de 3 kerken, op zondag het gras maaien, of de auto voor de deur wassen is er niet bij, maar dat betekent vooral dat dat op andere momenten moet gebeuren en ik dus altijd de zondag over heb om leuke dingen te gaan doen.

Het heeft me wat dat betreft wel veranderd, want in het nieuwe huis op zondag gaan boren heb ik ook nog niet gedaan, terwijl ik denk dat het de buurman helemaal niet uitmaakt.

Altijd VVD/D66 gestemd trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_130542735
Heb me reuze geamuseerd om mensen die zich druk maken over slijptol geluiden op de zondag, dat heb ik daarna nog weken volgehouden zelfs toen het niet meer nodig was. :P
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:52:46 #14
408948 JamesTKirk
Beyond frontiers
pi_130543320
Ieder zijn meug. Zelf zou ik me niet prettig voelen tussen de reli-fundi's. Gristelijk of anderszins. Mijn persoonlijke ervaring met streng gereformeerden is dat je nogal snel een oordeel krijgt, in woord of in blikken. Houd ik niet van.
The more complex the mind, the greater the need for the simplicity of play.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:57:46 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130543392
Mijn persoonlijke ervaring is dat dat eigenlijk reuze meevalt.
En dan ben ik hier destijds als alleenstaande moeder komen wonen, dus wat dat betreft ook nog eens anders.

Maar er wordt hier gewoon vriendelijk gegroet en een babbeltje gemaakt, ook met de zwarte kousen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130543453
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:03 schreef Leandra het volgende:
Midden in een dorp waar 50% SGP stemt, en ik woon er al 15 jaar prima.

Op zondag niets open, behalve de 3 kerken, op zondag het gras maaien, of de auto voor de deur wassen is er niet bij,
Hoezo niet? Hoe willen ze dat tegen houden?
ze zijn fucking nice.
pi_130543456
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:57 schreef Leandra het volgende:
Mijn persoonlijke ervaring is dat dat eigenlijk reuze meevalt.
En dan ben ik hier destijds als alleenstaande moeder komen wonen, dus wat dat betreft ook nog eens anders.

Maar er wordt hier gewoon vriendelijk gegroet en een babbeltje gemaakt, ook met de zwarte kousen.
Ja klopt helemaal, het zijn allemaal mensen en je gaat niet met iedereen dikke vrienden worden.
pi_130543472
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:01 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Dat regelen ze op hun manier.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:04:34 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130543485
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:01 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Nee, maar als je een beetje leuk wilt leven op de plek waar je woont, dan is het wel zo handig je een beetje aan te passen.
Of je gaat er gewoon niet wonen natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130543548
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar als je een beetje leuk wilt leven op de plek waar je woont, dan is het wel zo handig je een beetje aan te passen.
Of je gaat er gewoon niet wonen natuurlijk.
Als echte Tilburger is het mij aardig gelukt en die werelden liggen aardig ver uiteen. 8-)
pi_130543598
Het kan dus wel gewoon. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ze zijn fucking nice.
pi_130543682
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:10 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Het kan dus wel gewoon. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het draait er gewoon om, in hoeverre je wilt aanpassen.
Kun je dat niet moet je blijven wonen waar je geboren bent.
pi_130543716
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het draait er gewoon om, in hoeverre je wilt aanpassen.
Kun je dat niet moet je blijven wonen waar je geboren bent.
Naja, dat jij zo coulant bent om je aan te passen betekent natuurlijk niet dat het voor een ieder een plicht is om dat te doen he. Je bent in Nederland gewoon vrij om te wonen waar je wil, tot in hoeverre je jezelf aan wil passen is een persoonlijke kwestie.
ze zijn fucking nice.
pi_130543729
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:18 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Naja, dat jij zo coulant bent om je aan te passen betekent natuurlijk niet dat het voor een ieder een plicht is om dat te doen he. Je bent in Nederland gewoon vrij om te wonen waar je wil, tot in hoeverre je jezelf aan wil passen is een persoonlijke kwestie.
Je woont in vrijstaand huis met veel grond erom?
pi_130543753
quote:
11s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je woont in vrijstaand huis met veel grond erom?
Is dat nodig om mijn gras op zondag te kunnen maaien?
ze zijn fucking nice.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')