abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 augustus 2013 @ 06:55:40 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_130542209
Assad exit... so what... noem de volgende dictator.
Zonder dictator heb je in het midden-oosten niks te zoeken... democratie kennen ze niet.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 06:58:13 #202
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130542223
quote:
15s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 00:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan iedereen dus ongestraft gifgas gebruiken... Is dat wat je wil?
Ongestraft....

Ten eerste heeft de VS het zelf ook gebruikt. Wie gaat de VS dan straffen?

Ten tweede waarom zal de VS anderen moeten straffen?
Feyenoord!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 06:59:05 #203
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 07:06:23 #204
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130542266
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 00:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Je denkt echt dat een strafexpeditie tegen het armzalige Syrië zal leiden tot een derde wereldoorlog? :')

En ja ik denk dat de burgers er beter uitkomen als Assad's regime weg is. Misschien moet het land opgedeeld worden, maar slechter dan nu kan het niet worden voor ze.
Dat heeft ook zo goed gewerkt voor de burgers in Irak inderdaad........
Feyenoord!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:04:26 #205
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130542711
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:18 schreef Matamalam het volgende:
Stel WW3 breekt uit en Nederland stelt op grond van EU verordening een dienstplicht in om mee te vechten tegen bepaalde partijen. Zou je dan vrijwillig meegaan of hangt dat af van de vijand? Wat zou je tegen je zoon zeggen, tegen je vader, je broer? Puur hypothetisch. Binnen een dag of twee word je achter vijandelijke linies grdropped. Lijkt me vet eng..
Nederland heeft nog een dienstplicht, echter is die opgeschort. Als je wordt opgeroepen kun je gewoon vooraan gaan staan met je Diemaco'tje.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:06:37 #206
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130542732
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:20 schreef Baws het volgende:

[..]

Ik heb een slechte rug dus ik hoef denk ik pas het leger in als 'ze' hier aan de grens staan.
Slechte knieën, dienstongeschikt dus vrijgesteld voor alle verplichtingen.

Tevens eervol ontslag gehad.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:12:40 #207
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130542783
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een rare logica. De NAVO is helemaal niet vergelijkbaar met een ketting, dat zou suggereren dat elk lid net zo veel last en risico draagt. IJsland is ook NAVO-lid, die hebben een leger van 130 man :')
Iedereen hobbelt dan gewoon achter de Amerikaanse tropen aan. :D :D
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:15:12 #208
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130542806
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:56 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

dus Hongarije had in '40 een flink stuk van roemenie en Slowakije geannexeerd ?
Teruggevorderd.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:19:53 #209
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130542853
Weet je wat me zo verbaast, maar vooral ook teleurstelt? Niemand is kritisch. Niemand in de media stelt kritische vragen. We storten ons bijna in de zoveelste oorlog. Niemand stelt zich de vraag, waarom of op basis waarvan? Is het niet handiger om uit de lessen van het verleden te leren? Iedereen lijkt klakkeloos aan te nemen dat het bewezen is dat Assad achter de gifgasaanval zat. Omdat Cameron het roept, de Saudi's, De Arabische Liga. Ik vind dat een onvoorstelbare denkwijze. Irrationeel, dom en hysterisch. Een goede reden om je te schamen voor de Westerse massa die deze denkwijze volgt en vertegenwoordigt.

De VN doen daar veldonderzoek, maar kennelijk is het resultaat ervan niet relevant. Dan handel je toch niet integer, als Westerse beschaving?

En wat als deze rebellen het Syrische volk met gifgas bestoken, wat is dan de vergelding? De Rebellen wellicht uit hun grotten roken, zoals in Afghanistan, Jemen, Pakistan? Daar wordt niet over gesproken en dat is voor mij het bewijs dat dit niks rationeels bevat, maar louter hysterie en hypocrisie.

Mijn hoop is nu gevestigd op Barack Obama. Dat hij deze criminele missie toch niet aan zijn naam wil verbinden. Ik heb namelijk de indruk dat hij integer en beschaafd is. En bovendien wil breken met het oorlogsverleden van de VS.
pi_130542867
quote:
Mijn hoop is nu gevestigd op Barack Obama. Dat hij deze criminele missie toch niet aan zijn naam wil verbinden. Ik heb namelijk de indruk dat hij integer en beschaafd is. En bovendien wil breken met het oorlogsverleden van de VS.
_O-
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:22:48 #211
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130542884
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:21 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

_O-
Laat mij naïef zijn. En eerlijk gezegd is het inderdaad gebaseerd op mijn onderbuik. Ik heb vertrouwen in die man.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:23:26 #212
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_130542896
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:22 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Laat mij naïef zijn. En eerlijk gezegd is het inderdaad gebaseerd op mijn onderbuik. Ik heb vertrouwen in die man.
Die man kan ook geen kant op.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:26:52 #213
132191 -jos-
Money=Power
pi_130542953

http://www.washingtonpost(...)a-is-so-complicated/

quote:
Strike on Syria Would Cause One on Israel, Iran Declares
http://news.nytco.com/201(...)l-iran-declares.html

Dit is denk ik de reden waarom Israël niet echt voor de oorlog is.

quote:
Gasoorlog om Syrië

Het conflict in Syrië gaat al lang niet meer alleen over de persoon van president al-Assad. Evenmin is het een louter interne aangelegenheid. In Syrië ontmoeten de belangen van diverse internationale en regionale grootmachten elkaar. Zij voeren een 'war by proxi', een oorlog waarbij ze hun belangen via lokale gewapende groepen of het regeringsleger uitvechten. Een van die belangen draait rond de ontsluiting en het transport van gas uit het zuidelijke Parsveld (Iraanse benaming)/Noordveld (Qatarese benaming) in de Perzische Golf dat Qatar en Iran delen met de Europese markt als inzet.
http://www.uitpers.be/ind(...)2-gasoorlog-om-syrie

quote:
Western attack to punish Syria likely to begin with barrage of more than 100 missiles in 48 hour blitz
A British and American attack to punish Syria for using chemical weapons will see the two allies launch a barrage of more than 100 missiles in a blitz lasting up to 48 hours, according to military insiders and diplomatic sources.
http://www.telegraph.co.u(...)n-48-hour-blitz.html

http://killerapps.foreign(...)_a_us_cruise_missile

https://twitter.com/medea(...)390389317632/photo/1

quote:
US defense official: strike on Syria to last hours not days. Limited to Naval assets
http://backchannel.al-mon(...)-diplomacy-on-syria/
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:27:01 #214
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130542957
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die man kan ook geen kant op.
Jawel, hij moet rationeel blijven handelen. Dat houdt in, bewijsvoering afwachten en alleen vergelden als onomstotelijk en onafhankelijk bewezen is, dat Assad de dader is.
Hij is namelijk opperbevelhebber en heeft altijd het laatste woord.
pi_130543015
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:27 schreef Schurkenstaat het volgende:
Jawel, hij moet rationeel blijven handelen. Dat houdt in, bewijsvoering afwachten en alleen vergelden als onomstotelijk en onafhankelijk bewezen is, dat Assad de dader is.
Hij is namelijk opperbevelhebber en heeft altijd het laatste woord.
Vandaag herdenkt hij "I have a dream" ...
We zullen snel weten wat Obama zijn dream is ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:32:35 #216
132191 -jos-
Money=Power
pi_130543041
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Inderdaad, het zou wel heel, heel erg ironisch zijn als de VS echt vandaag Syrie gaat aanvallen....
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130543060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:05 schreef waht het volgende:

[..]

Een klein land als Nederland kan de dans makkelijk ontspringen, maar dat is weinig interessant. Het draait hier om de machtsbalans van het MO, over directe en indirecte economische belangen van talloze landen en ergens achteraan om het welbevinden van de volkeren in de buurt.

Maar specifieker gezegd is er heel wat interesse om Irakese olie door Syrië naar de Middellandse Zee te brengen, waardoor de Perzische Golf gemeden kan worden. Bashar ligt vanzelfsprekend dwars, zijnde geen vriend van 'het westen'.
Vanuit Nederlands en zelfs Europees oogpunt is het economisch niet interessant om een nieuwe oorlog te starten vanwege een oliepijpleiding. Ik denk dat je je teveel tot dat soort retoriek laat leiden. Nederland en Europa kunnen zich prima in hun oliebehoefte voldoen. Zelfs Amerika komt prima aan haar vraag. We hebben zelfs teveel olie omdat we het prima vinden dat de olietoevoer uit Iran geboycot wordt.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:34:31 #218
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130543071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Obama zal zich heus realiseren dat geen enkele Sji'iet, Alewiet, Jood, Christen of Koerd kans op leven heeft, zodra de primaten aan de macht komen die Assad probeert te bevechten momenteel.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:38:51 #219
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130543129
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 07:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat heeft ook zo goed gewerkt voor de burgers in Irak inderdaad........
Daar was geen volksopstand.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:41:23 #220
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130543164
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar was geen volksopstand.
In Syrië kun je ook niet van een volksopstand spreken.

In Egypte, daar is een volksopstand. In Tunesië was een volksopstand. En dat ziet er heel anders uit. Het grootste verschil is dat een volksopstand het altijd wint van de regerende partij. Dat is niet tegen te houden. En zo geschiedde in zowel Egypte, als Tunesië.
Het zou in Syrië niet anders zijn gegaan, met een volksopstand.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:42:02 #221
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_130543176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:34 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Obama zal zich heus realiseren dat geen enkele Sji'iet, Alewiet, Jood, Christen of Koerd kans op leven heeft, zodra de primaten aan de macht komen die Assad probeert te bevechten momenteel.
Dit is gewoon een lose/lose/lose scenario.

Als Assad wint, versterkt dat Iran. Als de rebellen winnen versterkt dat Al Qaida en aanverwante groeperingen. Niks doen zal als zwak worden gezien (zeker omdat hij al gezegd had dat chemische wapens een rode lijn was).

Dus nee, hij kan geen kant op.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_130543224
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als Assad wint, versterkt dat Iran. Als de rebellen winnen versterkt dat Al Qaida en aanverwante groeperingen. Niks doen zal als zwak worden gezien (zeker omdat hij al gezegd had dat chemische wapens een rode lijn was).

Dit is zeker een blunder geweest.
pi_130543277
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Vanuit Nederlands en zelfs Europees oogpunt is het economisch niet interessant om een nieuwe oorlog te starten vanwege een oliepijpleiding. Ik denk dat je je teveel tot dat soort retoriek laat leiden. Nederland en Europa kunnen zich prima in hun oliebehoefte voldoen. Zelfs Amerika komt prima aan haar vraag. We hebben zelfs teveel olie omdat we het prima vinden dat de olietoevoer uit Iran geboycot wordt.
Welke retoriek? Niemand in de officiele kanalen heeft het over olie.

Verder komt die Iraanse olie gewoon op de markt, alleen niet naar het westen. Het draagt dus wel bij aan het totale aanbod.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:49:43 #224
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130543278
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit is gewoon een lose/lose scenario.

We kunnen ongetwijfeld gemakkelijk vaststellen dat de intenties van Iran een stuk vriendelijker en beschaafder zijn dan die van Al-Qaeda. Dat wijst de geschiedenis simpelweg uit.

Het Westen zal moeten beseffen, dat de tijden van koloniale overheersing voorbij zijn. Want dat is werkelijk gaande: repressie uit neo-kolonialisme. We spreken schande van slavernij, politionele acties in Indonesië, vieren de val van de muur.
Maar we zijn in de tussentijd bezig slavenregimes te installeren in het Midden-Oosten die slechts één zaak mogen uitvoeren: Het dienen van Westerse belangen. Zoals de golfstaten doen, Saudi-Arabië en het nieuwe Libië. Zodra zo'n natie een eigen weg wil inslaan en niet langer buigt voor Westerse overheersers, is het plotseling een rechtenloze vijand. Dat hebben we gezien bij Khadaffi en bij Mossadeq van Iran.

Het is allemaal zo voorspelbaar inmiddels. Neo-kolonialisme viert nog steeds hoogtij.

Dat politiek Nederland dit niet inziet, onze columnistjes van de Volkskrant en de verslaggevers van de journaals heeft met pure onwetendheid en domheid te maken. Dan ben je aangewezen op een Harry van Bommel van de SP, die altijd iets verder kijkt dan z'n neus lang is. Roepende in de duisternis.
pi_130543281
quote:
Hoeft niet per se...Hoe hoe hard het ook is...de vraag blijft: wat te te doen als je vijanden het met elkaar aan de stok hebben.

Niets lijkt mij, laat ze elkaar maar bevechten en verzwakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')