SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Een beetje te leuk, ik ben echt kapotquote:Op maandag 26 augustus 2013 10:04 schreef Sarabi het volgende:
Iedereen een leuk weekend gehad?
Ik ben weinig online geweest want ik was bij mijn ouders.
Verder wel netjes elke dag gehoepeld en geen rare dingen gegeten.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een beetje te leuk, ik ben echt kapot
Da's waar maar ik merk gewoon dat ik oud wordquote:
Zo herkenbaar! Ben de hele week ziek geweest en zit nu nog te hoesten. Lowlandsquote:Op maandag 26 augustus 2013 09:49 schreef Lonaa het volgende:
Kwak, dat idee heb ik ook. Verder heeft mijn gezondheid ook wel een tik gehad van het Lowlandsweekend. Regen, in een tent slapen met 7 graden, drank.
Hoest al de hele week maar ben inderdaad ook strontmoe. En misselijk met vlagen. Gisteren had ik ook diarree waar je u tegen zegt.
Naja, ik heb iig iets gesport. Geprobeerd m'n krachttraining wel te doen, maar toen hield t ook echt op. Inmiddels gedouched, wat opgeruimd in huis en voel me iets minder ogpeblazen.
Straks nog de afwas, even wat fruit halen en de hond uitlaten. Verder lekker van het weer genieten denk ik.
Oh, en een nieuwe bril kopen voor 39 euro!
I knowquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:01 schreef Sarabi het volgende:
Een banaan is natuurlijk geen ontbijt he
En waarom weer een dieet?
Het minder gezonde zat hem vooral in drankjes als cola en weer meer brood eten. Doordat ik elke ochtend yoghurt neem en regelmatig een salade bij de lunch ben ik op gewicht gebleven dus dat heb ik nu wel onder de kniequote:Op maandag 26 augustus 2013 11:10 schreef Sarabi het volgende:
Maar wat at je tijdens je minder gezonde periode?
En was er niemand die boodschappen voor je kon doen?
Waarom de cup a soup? Daar zit niks voedzaams in... En als je de verse jus nou eens laat en de sinaasappel gewoon opeet?quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:36 schreef MaJo het volgende:
Net naar de winkel geweest en meteen mijn hele planning overhoop gegooid
O: banaan
L: salade met zalm, verse jus
T: blikje tonijn, cup a soup tomatencrème
D: geen visDenk kip met groenten
Beetje kort door de bocht, deze reactie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom de cup a soup? Daar zit niks voedzaams in... En als je de verse jus nou eens laat en de sinaasappel gewoon opeet?
Cup a soup voedt wel degelijk hoorquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom de cup a soup? Daar zit niks voedzaams in... En als je de verse jus nou eens laat en de sinaasappel gewoon opeet?
Je krijgt veel meer van de voedingsvezels binnen als je de sinaasappel gewoon op eet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Cup a soup voedt wel degelijk hoorEn waarom? Omdat ik het lekker vind
Ik zie trouwens niet in waarom verse jus minder goed is dan gewoon een sinaasappel?
Ja ok, maar het is toch niet slechter? En dit is gewoon als drinken bij mijn salade, anders zit ik daar met mijn salade en een sinaasappel ernaastquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je krijgt veel meer van de voedingsvezels binnen als je de sinaasappel gewoon op eet.
Dan drink je een glas water.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ok, maar het is toch niet slechter? En dit is gewoon als drinken bij mijn salade, anders zit ik daar met mijn salade en een sinaasappel ernaast
Ik drink al de hele dag waterquote:
Dat staat je vrij, natuurlijk.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik drink al de hele dag waterIk vind het ook lekker om even wat anders te drinken bij de lunch
quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
^^ En die cup a soup bevat gewoon héél erg veel zout en zooi (3e ingrediënt is suiker) en bevat 75 kcal voor wat vocht met smaak. Maar goed, als iemand dat heel erg lekker vindt moet het kunnen. En een max van 1 glaasje vruchtensap per dag moet ook kunnen. Dat zijn geen dingen waar je dik van geworden bent.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:38 schreef Tink89 het volgende:
Dat is een heel mooie redenering, die ga ik onthouden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:33 schreef Ruby88 het volgende:
Hopelijk lukt dat, L_S! Want volgens mij smaakt je comfortfood lekkerder als je weet dat het niet al te veel schade zal opleveren, omdat je de week ervoor keurig gegeten hebt. (En dan heb je er dus meer aan, aan dat comfortfood.)
Ik ga mezelf nu naar de sportschool sturen.
Wat veel!quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:36 schreef Sarabi het volgende:
Mooi lijstje L_S! Succes straks.
Wilde vandaag met Jillian beginnen maar aangezien ik vandaag al 3,3 uur sport heb ik het naar morgen verzet
Ja de komende 3 weken duren de buikdanstrainingen 3 uur ipv 1,5 uur.quote:
Maak van de valkuilen een cross country parcoursquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:13 schreef Sarabi het volgende:
Als je de valkuilen van te voren kent kan je zo goed mogelijk alternatieven bedenken
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:26 schreef eleusis het volgende:
[..]
Maak van de valkuilen een cross country parcours
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:26 schreef eleusis het volgende:
[..]
Maak van de valkuilen een cross country parcours
3,3 uur? Hoeveel is dat?quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:36 schreef Sarabi het volgende:
Mooi lijstje L_S! Succes straks.
Wilde vandaag met Jillian beginnen maar aangezien ik vandaag al 3,3 uur sport heb ik het naar morgen verzet
quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:51 schreef Qwea het volgende:
Speltbrood
Hele dag geen honger gehad.
Om 15u een dropje genomen want ik had zin in een dropje. Nu inmiddels 18:00 bijna en ik begin een beeeetje trek te krijgen.
Dus, we eten gewoon spelt tussen de middag
*schouderklopje voor mezelf, want stress, en ik wilde gelijk slecht gaan eten, want emotie eter en dus snacks gaan pakken, maar toen heb ik niks gepakt
quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:51 schreef Qwea het volgende:
Speltbrood
Hele dag geen honger gehad.
Om 15u een dropje genomen want ik had zin in een dropje. Nu inmiddels 18:00 bijna en ik begin een beeeetje trek te krijgen.
Dus, we eten gewoon spelt tussen de middag
*schouderklopje voor mezelf, want stress, en ik wilde gelijk slecht gaan eten, want emotie eter en dus snacks gaan pakken, maar toen heb ik niks gepakt
Ach, ik heb net 14 dagen hotel-ontbijtjes, werk-lunches, werk-recepties en uit eten achter de rug zonder noemenswaardige schade.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:12 schreef sorcees het volgende:
Ik moet van mijn werk 3 dagen op pad, het hotel in, met als gevolg toch redelijk slecht eten, verlokkelijk ontbijt en geen sport (ik neem mijn loopschoenen wel mee).
Bovendien ontaard dit vaak toch toch barhangen met mede-lotgenoten.
Ik ga proberen sterk te zijn.
Ik vind het best knap hoe je daar je weg in weet te vinden! En je sport dan toch ook nog, als je in het buitenland bent? (hardlopen, Jillian?)quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ach, ik heb net 14 dagen hotel-ontbijtjes, werk-lunches, werk-recepties en uit eten achter de rug zonder noemenswaardige schade.Kwestie van gewoon goede keuzes maken. Je hoeft je niet vol te stoppen bij het ontbijt zodat je iig daar zelf nog wat kan compenseren voor lunches etc. waar je geen invloed op hebt en in een bar kan je ook gewoon water drinken natuurlijk.
Kroketten in de oven? Zijn dat speciale of kan je die van de aldi er ook gewoon in bakken?quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:50 schreef Zeester het volgende:
Het is een biefstukje met gebakken champignons, 300 gram worteltjes en peultjes, en aardappelkroketjes uit de oven geworden. Was het gezondste waar ik puf voor had. Nu nog ff wachten tot het klaar is
Je weet van jezelf wel wanneer het te veel wordt dus dan horen we het wel en geven we je een schop onder je kontquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:51 schreef LadyOracle het volgende:
Ik durf even een paar dagen niet te posten hier. Ik eet te weinig en ongezond en drink te vroeg en te veel. Maar het was wel een heel fijn weekend.![]()
Ik heb een beetje een'you only live once'
bui.
![]()
En verder ben ik helemaal niet hyper.![]()
Waar is de stuitersmiley?
Jij bent Belg toch? Ik weet niet precies of het daar hetzelfde is, maar in NL staat op de verpakking van de aardappelkroketjes 3 verschillende manieren om te bereiden: in de pan (bah), in de frituur (vet!) en in de oven. Dus ik doe altijd in de oven. Moet ook zeggen dat ik het, behalve in een restaurant, ook nooit anders heb gegeten. Zo aten we ze vroeger bij paps en mams thuis al!quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:04 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Kroketten in de oven? Zijn dat speciale of kan je die van de aldi er ook gewoon in bakken?
Hier staat enkel de frietpot eropquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:07 schreef Zeester het volgende:
[..]
Jij bent Belg toch? Ik weet niet precies of het daar hetzelfde is, maar in NL staat op de verpakking van de aardappelkroketjes 3 verschillende manieren om te bereiden: in de pan (bah), in de frituur (vet!) en in de oven. Dus ik doe altijd in de oven. Moet ook zeggen dat ik het, behalve in een restaurant, ook nooit anders heb gegeten. Zo aten we ze vroeger bij paps en mams thuis al!
Ik vind het ideaal, want ik eet niet vaak genoeg aardappels in de zomer om een zak op te kunnen maken zonder enorme uitschieters, zelfs kilo-zakjes worden lelijk hier. En AVG is mijn favoriete makkelijke maaltijd, want weinig snijwerk
Je kunt het misschien een x proberen. Op de mijne (van de AH) staat bij 220 graden in een voorverwarme oven, 14-16 minuten, halverwege draaien. Maar ik doe de mijne altijd op zo'n ovenrekje en draai ze niet en ze zijn prima dan!quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:09 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Hier staat enkel de frietpot erop
Ik ga het zeker proberen, bedanktquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:10 schreef Zeester het volgende:
[..]
Je kunt het misschien een x proberen. Op de mijne (van de AH) staat bij 220 graden in een voorverwarme oven, 14-16 minuten, halverwege draaien. Maar ik doe de mijne altijd op zo'n ovenrekje en draai ze niet en ze zijn prima dan!
Aardappel kroketten he! Dus niet de gewone bij de snackbar weg.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:04 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Kroketten in de oven? Zijn dat speciale of kan je die van de aldi er ook gewoon in bakken?
Ik heb ze nog nooit lekker weten te krijgen in de oven. Eenmaal gefrituurd gewend, is altijd gefrituurd gegeten (of iig gewild).quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:10 schreef Zeester het volgende:
[..]
Je kunt het misschien een x proberen. Op de mijne (van de AH) staat bij 220 graden in een voorverwarme oven, 14-16 minuten, halverwege draaien. Maar ik doe de mijne altijd op zo'n ovenrekje en draai ze niet en ze zijn prima dan!
Nee, dat is me deze keer niet gelukt helaas. De wekker ging elke dag sws om 6 uur en nog eerder om dan te gaan lopen oid was niet te doen want meestal was het niet vroeger dan 12 uur voor ik ging slapen en scherp zijn en goed functioneren was belangrijker dan sporten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het best knap hoe je daar je weg in weet te vinden! En je sport dan toch ook nog, als je in het buitenland bent? (hardlopen, Jillian?)
quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, dat is me deze keer niet gelukt helaas. De wekker ging elke dag sws om 6 uur en nog eerder om dan te gaan lopen oid was niet te doen want meestal was het niet vroeger dan 12 uur voor ik ging slapen en scherp zijn en goed functioneren was belangrijker dan sporten.En ik heb geen enkele vrije avond gehad verder.
De laatste drie dagen zaten we gewoon prive ergens op een bounty strand en heb ik vnml groente (ik heb broccoli helemaal ontdekt!) gegeten.
En tijdens het congres dus dan idd met mezelf afspreken dat ik alleen op de laatste dag van de zoete dingen bij het ontbijtbuffet mag kiezen.
En de vegetarische lunch broodjes kiezen.
En verder hielp het deze keer wel behoorlijk dat veel van het echten echt super-spicy was en dat je dan na drie happen wel klaar bent.![]()
Het uitzicht vanuit mijn hotelkamer op het bounty-eiland:
[ afbeelding ]
En een foto'tje van mezelf tijdens het congres:
[ afbeelding ]
Ik heb heel veel complimentjes gekregen, mede dankzij alle jurkjes en rokjes die ik volop gedragen heb. Wat ben ik blij dat ik die drempel overwonnen heb.
^^ maar dan zonder dequote:
Calorie-technisch valt het anders wel mee. Of de verpakking liegt, maar dat lijkt me niet. Ik eet het ook niet dagelijks, maar op dagen als vandaag, wanneer mijn voeten gewoon niet meer willen staan is het fijn om gewoon iets in de oven te kunnen schuiven. Ik had vooruit kunnen koken, maar dat gaat niet voor 5 dagen met slechts een mini-vriesvakje, en ik had al eens soep gegeten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:56 schreef kwakz0r het volgende:
BE
Maar dames!!! Aardappelkroketten uit de oven zijn nog steeds fokking ongezond hoor
Wij eten ze heel af en toe als uitzondering. Al die oven/diepvries/aviko meuk is gewoon al een keer gefrituurd. Wel iets beter dan uit de frituur als je ze in de oven doet, maar echt geen gezonde keuze
Als je graag ovenfrites of aardappel kroketten eet zijn dit betere opties:
Aardappel rauw tot frietjes snijden, omschudden met kruiden, evt knoflook en wat (olijf)olie, uitspreiden op bakplaat en ca 30 minuten in de oven op 180-200 graden.
Aardappelen voorkoken 10 minuten, in een ovenschaal doen met wat olie omschudden en nog een half uur afbakken. Kan ook met kant en klare voorgekookte krieltjes.
Aardappelpuree maken van gekookte aardappelen wat kookvocht of melk en evt een klontje boter en kruiden, in een ovenschaal scheppen, met een vork en soort bergtopjes maken, paneermeel erop en een paar mini klontjes boter, onder de grill laten bruinen (dit is al niet heel gezond maar nog steeds beter dan die vette prefab bende)
Aardappelen dunne plakjes snijden, kniflook uitpersen en dunne uienringen, boter en of wat olie onder in de koekenpan, door elkaar flikkeren en rauw in de pan, deksel erop en af en toe voorzichtig omkeren. Door de stoom due ontstaat wordt t eerst gaar en daarna ook bruin.
Dat heb ik ook nergens gezegd toch?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:46 schreef Vanyel het volgende:
Kwak, t zijn allemaal heerlijke ideeen voor heerlijke aardappelgerechten. Daar moet de keus ook voornamelijk op vallen als je gezond wil eten.
Maar.
Aardappelkroketjes uit de frituurpan zijn van een uitzonderlijk jeugdsentimentgenot en horen ook een keer per jaar (helaas haal ik dat niet, geen frietpan) gebuffeld te worden met veel helacurry en mayo
Als ik het kan, kun jij het ookquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:08 schreef Brighteyes het volgende:
De schade is 1 kilo en dat is 24u na een lange vlucht. Absoluut niet ontevreden.
En dan nu... op naar de 80 kilo voor het einde van het jaar. Het moet en het zal toch verdorie!
Uiteraard ben je niet ontevreden! Ik vind het hartstikke knap gedaan, respect!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:08 schreef Brighteyes het volgende:
De schade is 1 kilo en dat is 24u na een lange vlucht. Absoluut niet ontevreden.
En dan nu... op naar de 80 kilo voor het einde van het jaar. Het moet en het zal toch verdorie!
Ja maar het vergt zoveel van mijn lichaam op dit moment de spanning. Ik jank elke dag wel een keer. En de klachten (pijntjes die er eigenlijk niet zijn.) worden erger.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:44 schreef Sarabi het volgende:
Morning
Het opstaan en dan meteen een half uur hoepelen gaat nog steeds goed.
Weegschaal was ook weer lief, ben benieuwd of ik deze week nog een nieuw getal krijg te zien
@Joyce goed dat je de stap hebt gezet!
Ik vind het echt knap dat je hebt doorgezet. Er zijn vast veel mensen die de stap niet durven te zetten. Veel sterkte komende maand.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:47 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja maar het vergt zoveel van mijn lichaam op dit moment de spanning. Ik jank elke dag wel een keer. En de klachten (pijntjes die er eigenlijk niet zijn.) worden erger.
Ik slaap heel veel. Heb maar weinig energie over. Ben blij als het verlossende woord er uit is!
Ik heb voor deze week alles in huis.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:48 schreef Sarabi het volgende:
Dat begrijp ik.
Proberen te zorgen dat je makkelijke gezonde maaltijden in voorraad hebt.
Je lichaam heeft inderdaad veel energie nodig.
Dank je wel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het echt knap dat je hebt doorgezet. Er zijn vast veel mensen die de stap niet durven te zetten. Veel sterkte komende maand.
Ja, ik. Ben er nog niet over uit wat ik er van vind.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:08 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iemand trouwens de biggest loser holland gisteren gezien? Zit nu te kijken.
Ik heb dat dus nog nooit op!quote:
Word wel een keer tijd dan. Ik had mijn ontbijt om 7 uur. Heb de afwas al gedaan en ben al op de markt geweest.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:18 schreef Sarabi het volgende:
Lekker!
Ik moet nog steeds aan mijn ontbijt beginnen.
Ik, tot zonet, ook niet. Maar gedroogde vijgen vind ik lekker, mijn vijgenbalsamico is goddelijk, dus besloot ik verse vijgen te kopen. Nomnomnom.quote:
Ik was dan ook nog niet wakker om 7 uurquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Word wel een keer tijd dan. Ik had mijn ontbijt om 7 uur. Heb de afwas al gedaan en ben al op de markt geweest.
geef mij een beetje van jouw energie!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Word wel een keer tijd dan. Ik had mijn ontbijt om 7 uur. Heb de afwas al gedaan en ben al op de markt geweest.
Exact mijn dilemma.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:19 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb trouwens de aardappels geschild voor vanavond. Nu alleen nog bedenken wat voor vlees ik wil bij de spinazie.
Ik heb geen energie.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
geef mij een beetje van jouw energie!
waar haal jij al die lekkere azijnen/dressings?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik, tot zonet, ook niet. Maar gedroogde vijgen vind ik lekker, mijn vijgenbalsamico is goddelijk, dus besloot ik verse vijgen te kopen. Nomnomnom.
ik eet spinazie met aardappels en een ei. En een stukje vlees. Gewone gekookte aardappels.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Exact mijn dilemma.
Vanavond spinazie, maar ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Pasta, aardappels? Stamppot?
Ik ook niet. En je zou mijn huis eens moeten zien!quote:
Ik ben laatst bij Oil & Vinegair geweest. Een keur aan azijnen en olie's. Maakt je salade echt tot een feestje hoor.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
waar haal jij al die lekkere azijnen/dressings?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Mja, dat vind ik zo...saai.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:21 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
ik eet spinazie met aardappels en een ei. En een stukje vlees. Gewone gekookte aardappels.
Mijn huis is oke, hoewel, de deur van de slaapkamer zit dicht en dat is maar goed ook. En stofzuigen zou geen overbodige luxe zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:22 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ook niet. En je zou mijn huis eens moeten zien!
Directiesecretaresse klinkt wel fijn. En dan heb je je eigen dag, ergens in maart ofzo.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Luxeprobleem... Ik kan niet kiezen hoe ik mezelf wil laten betalen. We willen de ICT CAO gaan aanhouden maar ik weet niet of ik nou directiesecretaresse of marketing/communicatie of PZ persoontje ben. Ik noem mezelf nu office manager maar dat bestaat niet in de CAO. En ik doe ook all of the above.
Tijd voor een nectarine, misschien geeft die me inspiratie.
Ik vind secretaresse veel te onderdanig klinken. En ze weigeren al 8 jaar om iets aan secretaressedag te doen dus ik denk ook niet dat dat ooit nog gaat gebeuren. Ik mag wel een kerstpakket voor mezelf kopenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Directiesecretaresse klinkt wel fijn. En dan heb je je eigen dag, ergens in maart ofzo.
Risottoquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Exact mijn dilemma.
Vanavond spinazie, maar ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Pasta, aardappels? Stamppot?
Jaaaaquote:
Dan laat maar. Tsskquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind secretaresse veel te onderdanig klinken. En ze weigeren al 8 jaar om iets aan secretaressedag te doen dus ik denk ook niet dat dat ooit nog gaat gebeuren. Ik mag wel een kerstpakket voor mezelf kopen
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben laatst bij Oil & Vinegair geweest. Een keur aan azijnen en olie's. Maakt je salade echt tot een feestje hoor.Goed ideetje!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leo vind gekookte aardappels op zijn tijd lekker![]()
Die stamppot klinkt wel yum!!Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Zo lekker! Paddestoelen risotto! Yum!!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit risotto gemaakt...
Tja, mijn 'bazen' zijn mijn vriend en zwager. Als ik 'laat maar' zou doen werkt hij alleen maar nog meer omdat hij mijn werk ook moet doen dus dan zie ik hem helemaal nooit meer. Maar ik denk dat ik dit jaar gewoon een grote bos bloemen voor mezelf bestel voor secretaressedag. Dat neem ik me al jaren voor maar ik vergeet het altijd. Ik zet het nu gelijk in mijn agendaquote:
Nee, je moet er wel de juiste rijst voor hebben, arboria. Hebben ze gewoon bij de supermarkt.quote:
Hmm. Misschien maar eens proberen volgende week. Voor vanavond heb ik net besloten dat het spinaziestamppot wordt, omdat ik nog veel heb dat i kdaar in kwijt kan (paprika, tomaat, spekjes)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je moet er wel de juiste rijst voor hebben, arboria. Hebben ze gewoon bij de supermarkt.
Volgens mij alleen met risottorijst.quote:
Het leuke van risotto is dat je er bijna alles in kunt mikken waar je zin in hebtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hmm. Misschien maar eens proberen volgende week. Voor vanavond heb ik net besloten dat het spinaziestamppot wordt, omdat ik nog veel heb dat i kdaar in kwijt kan (paprika, tomaat, spekjes)
Morgen wordt het hachee met wortel en aardappelknoflookpuree, daar heb ik nu al zin in.
lijkt me zo apart met bietjes..quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het leuke van risotto is dat je er bijna alles in kunt mikken waar je zin in hebt
Ik maak van combinaties met broccoli/zalm, spinazie/gorgonzola, bietjes/feta, iets met champignons, bijna alles kan.
Ja, is het ookquote:
Fijn is dat he! Ik was de bietjes aan het ontvellen nadat ik ze gekookt had. Heel mijn handen zijn een paar dagen rood gebleven!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:42 schreef Lonaa het volgende:
De katten hebben mijn bietjes uit de kast getrokken en toen gingen ze kapot en was de hele keuken rood.
Hoi! Er posten hier ook wel mannen hoor. Alleen de vrouwen zijn wel in de meerderheid en posten meer en vaker.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:48 schreef Freddeh het volgende:
Zijn maar weinig mannen die zich voor hun lichaam interesseren hier, zou je bijna zeggen.
Goed, ik heb dus ook al jaren overgewicht. Heb 5 jaar geleden voor een periode van 2 jaar iedere dag naar mijn werk gefietst waarmee ik op 95kg ben gekomen. Voor mij een hele prestatie. Maar helaas kreeg ik een andere baan, een auto van de zaak, en 10kg cadeau. Inmiddels ben ik verhuisd, heb een nieuwe baan, en begin een beetje rust te krijgen in mijn leven. Ik probeer 3x per week hard te lopen, en 1x per week (+/- 60km) te fietsen. In de zomervakantie had ik verwacht te zijn aangekomen, maar ik ben juist afgevallen. Die trend lijkt zich vorige week (1e week na de vakantie) en deze week nog door te zetten ook
Oktober 2012: 105kg
Vanochtend gewogen: 99.4kg
We zijn op weg,en ik probeer hier af en toe even in te checken
Welkom!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:48 schreef Freddeh het volgende:
Zijn maar weinig mannen die zich voor hun lichaam interesseren hier, zou je bijna zeggen.
Goed, ik heb dus ook al jaren overgewicht. Heb 5 jaar geleden voor een periode van 2 jaar iedere dag naar mijn werk gefietst waarmee ik op 95kg ben gekomen. Voor mij een hele prestatie. Maar helaas kreeg ik een andere baan, een auto van de zaak, en 10kg cadeau. Inmiddels ben ik verhuisd, heb een nieuwe baan, en begin een beetje rust te krijgen in mijn leven. Ik probeer 3x per week hard te lopen, en 1x per week (+/- 60km) te fietsen. In de zomervakantie had ik verwacht te zijn aangekomen, maar ik ben juist afgevallen. Die trend lijkt zich vorige week (1e week na de vakantie) en deze week nog door te zetten ook
Net als dat ik altijd mijn haren verfde zonder handschoenen. Toen ik voor het eerst met henna ging verven negeerde ik alle "trek handschoenen aan"waarschuwingen. 2 weken oranje handen gehad.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:48 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Fijn is dat he! Ik was de bietjes aan het ontvellen nadat ik ze gekookt had. Heel mijn handen zijn een paar dagen rood gebleven!
Hahahaha!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Net als dat ik altijd mijn haren verfde zonder handschoenen. Toen ik voor het eerst met henna ging verven negeerde ik alle "trek handschoenen aan"waarschuwingen. 2 weken oranje handen gehad.
Henna is goedkoop, maar dan wordt je haar wel oranje/roodquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Hahahaha!
Ik zit er aan te denken om mijn haren voorlopig niet te verven. Omdat het zo duur is. En ikbhet niet alleen kan omdat het vrij dik en lang is. Maar ben bang dat ik erg grijs ben onder mijn geverfde haar
Even een overzichtje van de gemiddelde werkdag:quote:
Het lijkt me ook weinig en er zijn veel betere keuzes te maken, maar de basis is prima.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Even een overzichtje van de gemiddelde werkdag:
Ontbijt: Schaaltje havermoutpap (halfvolle melk/havervlokken)
Tussendoor: Banaan
Lunch: 2 Boterhammen (1x vleeswaren/1x pindakaas), 1 Cup-a-soup
Tussendoor: Appel
Avondeten: Normale bord warme prak
Tussendoor (voor 20:00 's avonds): 1 Koekje
Zelf vind ik het niet heel veel, maar als ik meer ga eten kom ik aan. Ik heb gemerkt dat ik met deze energie toevoer de dag goed door kom en me niet flauw voel.
Op de dagen dat ik fiets eet ik overigens nog 2 plakjes ontbijtkoek extra.
Thanksquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het lijkt me ook weinig en er zijn veel betere keuzes te maken, maar de basis is prima.
He, jij hier?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:48 schreef Freddeh het volgende:
Precies dat. Freddeh zou misschien om wat meer inzicht te krijgen een weekje of twee zijn eten kunnen wegen en in kunnen voeren in bijvoorbeeld de Fatsecret/Calorieteller app.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het lijkt me ook weinig en er zijn veel betere keuzes te maken, maar de basis is prima.
Op zich niet slecht. Alleen misschien dat je wat eiwitten kunt toevoegen. Zeker op de sportdagen. Je kunt beter een eitje eten of wat kwark op de dagen dat je fietst dat peperkoek.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zelf vind ik het niet heel veel, maar als ik meer ga eten kom ik aan. Ik heb gemerkt dat ik met deze energie toevoer de dag goed door kom en me niet flauw voel.
Boodschappen doen is ook leukquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Henna is goedkoop, maar dan wordt je haar wel oranje/rood
Maar ook gezond!
Ik ben een weekmenu in elkaar aan het draaien omdat ik heel overgebleven eten heb liggen overal. Stiekem vind ik boodschappen doen veels te leuk.
Ontbijt: Schaaltje havermoutpap (halfvolle melk/havervlokken) => In essentie prima, maar yoghurt en zeker kwark bevatten meer eiwitten en zit je langer vol van.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
ThanksWat zou ik kunnen wijzigen bijvoorbeeld?
Bij mij ook niet. Ik heb heel rode wangen en verder een bleke huid dus dat vloekt. Ik kan ook nooit lipstick op.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:01 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Boodschappen doen is ook leuk
Oranje/rood haar is hier geen optie. Dat word ik lijkwit!
Je eet eerder wat weinig dan wat veel. Met zo weinig is het moeilijk aan voldoende voedingsstoffen (wat iets anders is dan calorieen) te komen. Je zou kunnen proberen wat koolhydraten te schappen (mijn stokpaardje: schap alle granen, en eet verder alle koolhydraten die je wil). Dan kan je wat meer 'nuttigs' eten. Mogelijk krijg je met wat meer voedingsstoffen een wat andere balans in je lichaam.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mja, dan is het een slecht idee. Oranje/rood blijkt echt mijn kleur te zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:01 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Boodschappen doen is ook leuk
Oranje/rood haar is hier geen optie. Dat word ik lijkwit!
Ook hier inderdaad. Je moest eens weten hoe breed mijn interesses zijnquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:58 schreef sigme het volgende:
[..]
He, jij hier?
Welkom
Van gewoon wandelen val je ook af. Uniekhoorn is er wel 30 kilo (blijvend) mee kwijtgeraakt (ok, in combinatie met wijziging van eetgewoontes). Tip: neem een hond.
Dan zou ik dat in een excel sheetje moeten kukelen, omdat ik een toestel heb met het Bada OS. Nee, ik doe niet aan iOS of Androidquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies dat. Freddeh zou misschien om wat meer inzicht te krijgen een weekje of twee zijn eten kunnen wegen en in kunnen voeren in bijvoorbeeld de Fatsecret/Calorieteller app.
Staat genoteerd, dank jequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:59 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Op zich niet slecht. Alleen misschien dat je wat eiwitten kunt toevoegen. Zeker op de sportdagen. Je kunt beter een eitje eten of wat kwark op de dagen dat je fietst dat peperkoek.
Is dat niet zelf te doen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:02 schreef Myraela het volgende:
Ik wil heel graag een dipdye in mijn haar doen, maar het is zo duur.
Ik droomde vannacht dat ik blond was.
En welkom, fred.
Krullen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Is dat niet zelf te doen?
Mijn haar is niet stijl genoeg voor dat soort dingen, vindt het best leuk wel
http://fatsecret.nl/Default.aspx?pa=mquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:03 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ook hier inderdaad. Je moest eens weten hoe breed mijn interesses zijnFlauwe tip
[..]
Dan zou ik dat in een excel sheetje moeten kukelen, omdat ik een toestel heb met het Bada OS. Nee, ik doe niet aan iOS of AndroidMaar je hebt een goed punt!
[..]
Staat genoteerd, dank je
Is wel te doen, maar mijn vriend denkt dat de kleur dan weer niet lang blijft zitten en ik het weer om de zoveel dagen bij moet werken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Is dat niet zelf te doen?
Mijn haar is niet stijl genoeg voor dat soort dingen, vindt het best leuk wel
Bepaalde kleuren staan me wel. Maar rood bijv niet heb nu een roze tint die heel mooi staan. Maar daarbij moet ik wel foundation dragen en afpoederen. Zodat de roodheid een beetje weg is uit mijn gezicht.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij mij ook niet. Ik heb heel rode wangen en verder een bleke huid dus dat vloekt. Ik kan ook nooit lipstick op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1e aflevering wat is niet zo bijzonder inderdaadquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:09 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja, ik. Ben er nog niet over uit wat ik er van vind.
Op zich is havermout ook een goed ontbijt. Zitten bepaalde stofjes in die helpen je suikerspiegel stabiel te houden. Dus je hebt ook weinig honger de uren erna. Alleen als je meer eiwitten wilt dan kun je het beste kwark eten!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ontbijt: Schaaltje havermoutpap (halfvolle melk/havervlokken) => In essentie prima, maar yoghurt en zeker kwark bevatten meer eiwitten en zit je langer vol van.
Tussendoor: Banaan => Veel suikers en koolhydraten. Prima na bijv. lichaamsbeweging, liever niet iedere dag.
Lunch: 2 Boterhammen (1x vleeswaren/1x pindakaas), 1 Cup-a-soup => Wat voor brood? Vleeswaren en pindakaas zijn prima. Pindakaas is natuurlijk wel vet, maar goede vetten, dus prima. Cup-a-soup is water met een smaakje, veel zooi en zout. Voegt niet zoveel toe.
Tussendoor: Appel => Prima natuurlijk.
Avondeten: Normale bord warme prak => Meer groente, however, meer groente.
Tussendoor (voor 20:00 's avonds): 1 Koekje => Waarom een koekje? Bakje yoghurt met fruit? Wat noten? Gekookt ei'tje?
Edit: En ontbijtkoek is vooral veel suiker. Beter neem je op die dagen een banaan of iets met eieren.
Dan snap je ook gelijk waarom er zo weinig mannen in het kippenhok zitten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:09 schreef Freddeh het volgende:
Goeiemorgen wat posten jullie snel. Krijg m'n reacties niet weggetikt joh
Ik duik er ff in Lucky_Strike! Thanks!
De voorstukjes vond ik al vreselijk emo zeg maar. En dat kwam in de 1e aflevering ook veel naar voren.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
1e aflevering wat is niet zo bijzonder inderdaad
Geen idee ofhet kan, maar waarom zou t niet kunnen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:10 schreef Cathmar het volgende:
Overnight oats met kwark. Kan dat? Iemand een receptje?
Dat kan volgens mij wel ja. Alleen heb geen receptje. Ik moet ook nog steeds een poging wagen voor mijn eerste keer overnight oats!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:10 schreef Cathmar het volgende:
Overnight oats met kwark. Kan dat? Iemand een receptje?
Waarom standaard een koekje? En ik zou ook eens kijken naar wat een "normaal bord warme prak" is. Bedoel, eet je daar nog jus bij? Hoeveel aardappels? Hoeveel en wat voor vlees? En eet je wel voldoende groenten? En niet de helft van de week witte bonen in tomatensaus of iets.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
hahaha nee dat hoef ik ook niet zo nodig in zo'n programma te zien.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:11 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
De voorstukjes vond ik al vreselijk emo zeg maar. En dat kwam in de 1e aflevering ook veel naar voren.
(Hoor wie het zegt, mevrouw emo herself!, hahaha)
Ik zal eens kwark op het lijstje zetten. Probeer ik het gewoon een keer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:12 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij wel ja. Alleen heb geen receptje. Ik moet ook nog steeds een poging wagen voor mijn eerste keer overnight oats!
Jij had laatst toch ook de amandelmelk geprobeerd? Ik heb nu een pak staan. Zou dat ook lekker zijn voor de overnight oats?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
hahaha nee dat hoef ik ook niet zo nodig in zo'n programma te zien.
Verder net gewone havermout op maar dat is toch lang niet zo lekker als overnight oats.
Waarom standaard een koekje... Omdat de mens een gewoontedier is denk ik. Nooit echt over na gedacht, en nooit mee gestopt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waarom standaard een koekje? En ik zou ook eens kijken naar wat een "normaal bord warme prak" is. Bedoel, eet je daar nog jus bij? Hoeveel aardappels? Hoeveel en wat voor vlees? En eet je wel voldoende groenten? En niet de helft van de week witte bonen in tomatensaus of iets.
Ik ga het eens proberen! Doe je het fruit er al gelijk bij of pas als je het gaat eten?quote:
Is het hele idee van afvallen niet dat je zulke gewoontes afleert, of in ieder geval niet meer uit gewoonte hebt maar gewoon omdat je er echt trek in hebt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:19 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Waarom standaard een koekje... Omdat de mens een gewoontedier is denk ik. Nooit echt over na gedacht, en nooit mee gestopt.
Ik eet nooit ergens jus bij, dus ook aardappels 'droog' zeg maar. Hoeveel aardappels, qua gewicht weet ik het niet. Normaal gesproken 2 grote, 3 normale of 4 kleintjes. Vlees verschilt, meestal is dat niet het gezondste, bijvoorbeeld gehaktbal. Sommige dagen een visburger. Groenten eet ik vrij veel tegenwoordig (voor mijn gevoel), vaak 4 of 5 opscheplepels. Bonen in tomatensaus... dát is lang geleden...
Diepvriesfruit doe ik er al gelijk bij, vers fruit pas later.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:22 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ga het eens proberen! Doe je het fruit er al gelijk bij of pas als je het gaat eten?
ok!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Diepvriesfruit doe ik er al gelijk bij, vers fruit pas later.
Kip/Vis (kabeljauw soort)/biefstuk/kalkoek/griekse yoghurt/magere yoghurt/magere of halfvolle melk/magere kwark/ongezouten noten. Je kan ook wel een ei nemen, maar ik vind dat teveel moeite voor een kleine hoeveelheid eiwit (6/7 gram, zonder eigeel). Dat soort eten zou eigenlijk in ieder voedselschema verwerkt moeten worden. Ontbijtkoek/koek/cup-a-soup voegen niks toe aan een dieet behalve misschien wat energie.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
ThanksWat zou ik kunnen wijzigen bijvoorbeeld?
Mee eens, ik sta ook wel open voor inputquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is het hele idee van afvallen niet dat je zulke gewoontes afleert, of in ieder geval niet meer uit gewoonte hebt maar gewoon omdat je er echt trek in hebt.
Thanks. Zal de vrouw vragen of ze e.e.a. wil halen voor me bij de supermarkt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:30 schreef Kiid het volgende:
[..]
Kip/Vis (kabeljauw soort)/biefstuk/kalkoek/griekse yoghurt/magere yoghurt/magere of halfvolle melk/magere kwark/ongezouten noten. Je kan ook wel een ei nemen, maar ik vind dat teveel moeite voor een kleine hoeveelheid eiwit (6/7 gram, zonder eigeel). Dat soort eten zou eigenlijk in ieder voedselschema verwerkt moeten worden. Ontbijtkoek/koek/cup-a-soup voegen niks toe aan een dieet behalve misschien wat energie.
Overigens is een 'normale bord warme prak' natuurlijk erg vaag. Wat voor mij een normale hoeveelheid is kan voor jou abnormaal zijn en andersom. In ieder geval voldoende groentes en varieer daar ook in.
Hoeveel kcal zit daar eigenlij in, weet jij dat?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:12 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij wel ja. Alleen heb geen receptje. Ik moet ook nog steeds een poging wagen voor mijn eerste keer overnight oats!
let wel op dat er ook amandelmelk is waar suiker of agavestroop aan toegevoegd is. Dat was voir mij de reden om dan maar voor rijstmelk te gaan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:19 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Jij had laatst toch ook de amandelmelk geprobeerd? Ik heb nu een pak staan. Zou dat ook lekker zijn voor de overnight oats?
Denk dat ik het programma wel ga kijken. Voor wat sport en eettips misschien. Zolang de irritatiefactor niet te erg wordt.
In overnight oats weet ik het niet. Ligt aab het product maar mee je het maakt. Havermoutpap was voor mij rond de 260 kcals uit mijn hoofd. Met een klein beetjeehoning en kaneel. En dan bereid met 250 ml halfvolle melk. En ongeveer 50 gram havervlokken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoeveel kcal zit daar eigenlij in, weet jij dat?
Ik heb de amandelmelk van alpro. Zal eens kijken!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:43 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
let wel op dat er ook amandelmelk is waar suiker of agavestroop aan toegevoegd is. Dat was voir mij de reden om dan maar voor rijstmelk te gaan.
jij gaat een spierbundel wordenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:49 schreef Qwea het volgende:
Ik zat trouwens eens te kijken, ik eet dus gewoon rond de 120gr eiwitten op een dag
Alleen als je de spieren ook daadwerkelijk traint, anders komt het overschot met de urine het lichaam weer uitquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:55 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
jij gaat een spierbundel worden
Ik ga ook proberen om wat minder melkproducten te eten en drinken. Maar het is zo lekker! En dat andere spul is allemaal zo verschrikkelijk zoet. Lekker voor door een smoothie hoor maar ik zou nooit een glas amandelmelk of soyamelk drinken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb de amandelmelk van alpro. Zal eens kijken!
3gr suiker op 100 ml.
Dan moet ik er gewoon geen honing bij doen om het zoeter te maken.
Ik wil een beetje van de melk af. Kwark en yogurt wil ik niet laten staan maar de melk kan ik vervangen.
Dus ga nu soyamelk en amandelmelk proberen.
Edit: in gewone melk zit trouwens meer suiker! 4,6 gr.
Ik heb het nog nooit op..... Dus ben benieuwd. Ik wil het vooral gebruiken voor havermout en brinta.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga ook proberen om wat minder melkproducten te eten en drinken. Maar het is zo lekker! En dat andere spul is allemaal zo verschrikkelijk zoet. Lekker voor door een smoothie hoor maar ik zou nooit een glas amandelmelk of soyamelk drinken.
Dat is precies wat ik van het programma verwachtte en waarom ik niet ben gaan kijken. Plus ik kan niet tegen al dat gejank en dat was bij Obese al verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:02 schreef kwakz0r het volgende:
The Biggest Loser(het is trouwens al eens op tv geweest, in een reality format, toen heette het Big Diet, maar ze doen net alsof dat niet hetzelfde programma was. Leek precies op Teh Biggest Loser USA
Ik werd er helemaal naar van gisteren. Dat wegen, en dan die trainster die geschokt staat te doen en te zuchten omdat ze zo vreselijk dik zijn allemaal, en dan tegen een huilend meisje zeggen dat ze de zwaarste is van allemaal, of ze dat beseft. Ja jezus, natuurlijk beseft ze dat. ARGH. Ik kan er niet naar kijken. Die mensen worden maanden op streng dieet gezet en afgebeuld dag in dag uit, en dan vallen ze keihard af, en een paar jaar later zijn ze weer dik want ze hebben nooit geleerd dat afvallen niet alleen maar op wilskracht kan berusten, en dat je aankomt als je van 8 u sporten per dag naar 8u sporten per week gaat...sorry, de haat zit diep. Obese vind ik een veel meer integer en realistisch programma, en zelfs daar is het zo begeleid dat het nauwelijks vol te houden is daarna...
5x p/w 2u in de sportschoolquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Alleen als je de spieren ook daadwerkelijk traint, anders komt het overschot met de urine het lichaam weer uit
Bij mij is het wat meer verspreid over verschillende producten. Yoghurt bij de muesli of yoghurt/kwark door een smoothie als ontbijt. Kaas bij de lunch. Kwark als tussendoortje. Glas magere melk bij het avondeten. Dat is alles bij elkaar toch best veel. Ik denk dat ik de kwark door het ontbijt en de melk bij het avondeten ga schrappen of vervangen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:04 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit op..... Dus ben benieuwd. Ik wil het vooral gebruiken voor havermout en brinta.
Maar ik gebruik nu gewoon te veel zuivel naar mijn zin.
Naja ik zit nu ook niet in een goede flow. Dus ik drink zo een liter melk weg als ik er niet op let.
de lactose in kwark is minder dan in melk, en als je niet streng lactose-intolerant bent (wie was dat ook alweer, Tink toch?) of veganist, is er niks mis met kwarkquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze zouden eigenlijk een kwark van soya ofzo moeten maken.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie met name "McBean, L.D. & G.D. Miller (1998). Allaying Fears and Fallacies about Lactose Intolerance, J Am Diet Assoc. 98:671-676."quote:Onderzoek heeft uitgewezen dat lactosegehaltes vaak worden overschat en diëtisten waarschuwen voor al te rigoureuze verwijdering van melkproducten uit het dieet, omdat deze een waardevolle bron zijn van onder meer calcium. Zij bevelen aan om niet veel minder dan het maximaal te verdragen gehalte te consumeren. Bij de meeste volwassen lactose-intoleranten ligt dat gehalte hoger dan 3 gram per dag.[3] Vaak wordt zelfs ongeveer 10 gram (evenveel als in een glas melk) verdragen zonder nadelige gevolgen, zeker als het gaat om kleine porties die gedurende de dag worden ingenomen, of als melk tijdens een maaltijd wordt gedronken.
Misschien is het door een smoothie wel te doen. Ik zal het eens proberen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Er is wel yoghurt van soya maar die schijnt niet lekker te zijn!
Ik ben dat niet maar ik heb wel eens gehoord dat je wat winderig kan worden van melkproductenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
de lactose in kwark is minder dan in melk, en als je niet streng lactose-intolerant bent (wie was dat ook alweer, Tink toch?) of veganist, is er niks mis met kwark
[..]
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie met name "McBean, L.D. & G.D. Miller (1998). Allaying Fears and Fallacies about Lactose Intolerance, J Am Diet Assoc. 98:671-676."
Mja, ik weet het ook niet precies waarom ik dat wilquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:08 schreef kwakz0r het volgende:
ik gebruik zelf geen zuivel (want licht intolerant en ik vind het vooral erg vies), maar ik snap niet waarom je zou willen schrappen in magere zuivel? 450 ml per dag is de aanbevolen hoeveelheid, en het schijnt dat magere zuivel ook goed helpt om je verzadigd te voelen waardoor het helpt bij afvallen...
edit: ah, windjes. ja die laat ik toch wel
Geitenmelk kan ik je niet aanbevelen. Als je het proeft smaakt het heel scherp, heel anders dan bijvoorbeeld gewone halfvolle melk. M'n vrouw daarentegen heeft een koemelkintolerantie en wil niet anders dan geitenmelk (en lust ook niet anders trouwens). Aan mij is het niet besteed door die scherpe smaak.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mja, ik weet het ook niet precies waarom ik dat wilSowieso wat variatie aanbrengen. Ik wil ook eens geitenmelk proberen.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mja, ik weet het ook niet precies waarom ik dat wilSowieso wat variatie aanbrengen. Ik wil ook eens geitenmelk proberen.
Dat lijkt me erg weinig!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:41 schreef mrspoeZ het volgende:
O dubbele boterham 30+kaas
T -
L grote bak rauwkostspul op 3 crackers met schrapje pindakaas
T fruit, suikervrij dropje
D witlof/piccalilly/hamreepjesstamppot zonder de aardappels
T yoghurt
S -
Extra fietsenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:50 schreef Lonaa het volgende:
Had ik eindelijk besloten dat i kverse worst bij mijn spinaziestamppot ging eten, was de verse worst op bij de C1000. Godver.
Koppig en eigenwijs als ik ben ben ik toen naar een andere supermarkt gefietst.
En nu is het saladetijd.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze zouden eigenlijk een kwark van soya ofzo moeten maken.
Nee, die smaakt heel vreemd. Ik ben blij dat er lactosevrije melkproducten zijn tegenwoordig die ik wel gewoon kan eten (mits ik er geen halve liter per dag van neem natuurlijk, dan gaat het nog steeds mis). Ook wel fijn voor lasagne en pannenkoeken. Die zijn met soya toch echt minder lekker.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Er is wel yoghurt van soya maar die schijnt niet lekker te zijn!
Juist die kleine dingetjes die een gewoonte zijn kun je eenvoudiger laten dan je denkt. Neem 's avonds eens een appel (eventueel uit de magnetron met wat kaneel). Stukken gezonder en net zo lekker. Dat geldt ook voor je kant en klare visburgers. Vervang die eens voor een lekker stuk verse vis (mag ook uit de diepvries, da's makkelijker). Over een tijdje hoef je die voorgefrituurde dingen niet meer hoorquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:19 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Waarom standaard een koekje... Omdat de mens een gewoontedier is denk ik. Nooit echt over na gedacht, en nooit mee gestopt.
Ik eet nooit ergens jus bij, dus ook aardappels 'droog' zeg maar. Hoeveel aardappels, qua gewicht weet ik het niet. Normaal gesproken 2 grote, 3 normale of 4 kleintjes. Vlees verschilt, meestal is dat niet het gezondste, bijvoorbeeld gehaktbal. Sommige dagen een visburger. Groenten eet ik vrij veel tegenwoordig (voor mijn gevoel), vaak 4 of 5 opscheplepels. Bonen in tomatensaus... dát is lang geleden...
Ziet er lekker uit, maar wel als heel veel voor drie personen... Maar dat ligt aan je hoeveelheden natuurlijkquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:11 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben al aan het koken voor vanavondwe krijgen een vriend van J te eten. Ik maak:
-nasi (rijst ga ik zo koken, dan kan hij goed afkoelen voor ik vanavond de nasi afmaak, vlees ga ik zo marineren)
-kip met kruiden en ketjap (staat al te bakken, kan straks een uurtje smoren en dan vanavond opwarmen)
- sambalboontjes (ga ik vanmiddag alvast blancheren, dan kan ik ze vanavond afmaken in de pan waar nu de kip in zit
-zoetzure komkommer (ga ik vanmiddag alvast maken, kan t lekker intrekken)
-kroepoek (gewoon uit een zakje)
ik hou van koken voor gasten...
ja, vlees in de nasi en erbij kip, er gaat maar heel weinig vlees in de nasi hoor! maar ik heb het wel eens zonder gemaakt en dan smaakte het gewoon niet naar mijn nasi. en die jongens zijn allebei latjes, dus die mogen even goed eten vanavond
ik schreef ook alleen wat ik maak he? niet wat ik ga eten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit, maar wel als heel veel voor drie personen... Maar dat ligt aan je hoeveelheden natuurlijkHet enige wat ik zou laten liggen is de kroepoek. Da's qua kcals en voedingswaarde eigenlijk gewoon chips. Wel tof dat je zo lekker aan de slag bent! Ik eet vanavond ook nasi, maar dat klinkt een stuk minder lekker dan die van jou
Gratis geldquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:20 schreef Myraela het volgende:
Ik kijk net op mijn rekening, staat er gewoon 40 euro fooi bij.Wist niet dat ik fooi zou krijgen als kok.
De amerikaanse versie vind ik wel leuk, en vroeger Big Diet ookquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:02 schreef kwakz0r het volgende:
The Biggest Loser(het is trouwens al eens op tv geweest, in een reality format, toen heette het Big Diet, maar ze doen net alsof dat niet hetzelfde programma was. Leek precies op Teh Biggest Loser USA
Ik werd er helemaal naar van gisteren. Dat wegen, en dan die trainster die geschokt staat te doen en te zuchten omdat ze zo vreselijk dik zijn allemaal, en dan tegen een huilend meisje zeggen dat ze de zwaarste is van allemaal, of ze dat beseft. Ja jezus, natuurlijk beseft ze dat. ARGH. Ik kan er niet naar kijken. Die mensen worden maanden op streng dieet gezet en afgebeuld dag in dag uit, en dan vallen ze keihard af, en een paar jaar later zijn ze weer dik want ze hebben nooit geleerd dat afvallen niet alleen maar op wilskracht kan berusten, en dat je aankomt als je van 8 u sporten per dag naar 8u sporten per week gaat...sorry, de haat zit diep. Obese vind ik een veel meer integer en realistisch programma, en zelfs daar is het zo begeleid dat het nauwelijks vol te houden is daarna...
Hup. Eten, werken, eten sporten. hup hup.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:26 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik word zo moe van mezelf.
En vind het zo rot voor mijn vriend dat ik zo nutteloos en emo ben de laatste tijd. Hij verdient beter.
Zo werken. Vanavond sporten denk ik.
Ik heb nog niets gegeten op een bakje kwark vanmorgen na. Ik moet beter voor mezelf zorgen.. juist nu..
Janken. Mascara bijwerken. Banaan. Werken. Sporten. Eten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hup. Eten, werken, eten sporten. hup hup.
Neem wat te eten mee.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:34 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Janken. Mascara bijwerken. Banaan. Werken. Sporten. Eten.
Op een bakje kwark en banaan kan je toch geen hele middag werken en daarna sporten?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:34 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Kan wel. Is niet goed. Krijg gewoon geen hap door mijn keel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Op een bakje kwark en banaan kan je toch geen hele middag werken en daarna sporten?
Ga dan niet sporten.....quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:37 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Kan wel. Is niet goed. Krijg gewoon geen hap door mijn keel.
Ik kom weer even mijn evangelie verkondigenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg weinig!
Hoe maak je die stamppot? Ik heb een pot piccalilly staan waarvan ik niet weet wat ik er mee moet.
Knolselderijquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:44 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ik kom weer even mijn evangelie verkondigen: alle stamppotten zijn heerlijk te maken met knolselderij ipv aardappels! Dubbele winst, want het is extra groente bij je diner, en veel minder calo's. Als puree is het ook trouwens heel lekker
.
Neeeee, ik zei gebeurdquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:53 schreef kwakz0r het volgende:
gebeurtsorry, dat is de enige die ik echt niet kan aanzien, elke keer ga ik van binnen een klein beetje dood.
Ik heb de rijst verneuktik kook altijd in ruim water met afgieten, alleen was t niet genoeg water, en dan kun je niet afgieten en wordt t dus of te gaar of plakkerig en kapot. het is nu het laatste. hoop dat t nog een beetje bijtrekt met afkoelen en uitstomen (heb t goed uitgespreid nu op een dienblad)... mijn vriendje kookt altijd de rijst omdat t bij mij ALTIJD fout gaat, ik had het kunnen weten...
als je wilt koken in ruim water moet er genoeg water op zitten, anders krijg je vieze plakrijst die te nat is om droog te stomen en te droog om af te gieten. waarvan akte.quote:
Je kan het in de magnetron koken, met een laagje van 2 cm water er op (in een glazen schaal)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je wilt koken in ruim water moet er genoeg water op zitten, anders krijg je vieze plakrijst die te nat is om droog te stomen en te droog om af te gieten. waarvan akte.
koken in afgepast water is bij mij nog nooit anders geeindigd dan met aangebrande rijst.
ik weet dat elke jan lul het kan, maar ik dus niet.![]()
gelukkig kan ik weer andere dingen die elke jan lul niet kan.
wij hebben geen magnetron.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:04 schreef Probability het volgende:
[..]
Je kan het in de magnetron koken, met een laagje van 2 cm water er op (in een glazen schaal)
af en toe omroeren. Dan kan het niet aanbranden..
http://view.publitas.com/(...)agazine-3/page/68-69quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe maak je die stamppot? Ik heb een pot piccalilly staan waarvan ik niet weet wat ik er mee moet.
Ik weet niet wat er is, maar sterkte.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:34 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
heel veel van die mie is ook gewoon smerig. die van de toko is wel lekker, maar ook alleen als mijn surinaamse vriendinnetje ermee aan de slag gaat met haar hele arsenaal aan kruiden en specerijen enzoquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan geen mie koken. Ook zoiets doms. Het is gewoon nooit lekker.
nee, maar dat is ook mijn eer te na. ik heb gewoon verkeerd gegokt met de hoeveelheid rijst die in de pan kon, het is ook teveel voor drie personen. naja, de smaak is vanavond als ik er nasi van gemaakt heb vast lekker, en wat over is vries ik wel in (het is nu goed snel afgekoeld dus hoef niet bang te zijn voor gifjes in de rijst)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:05 schreef Probability het volgende:
[..]
Oh dan wordt dit hem ook niet:
[ afbeelding ]
*Bookmarked*quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:05 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
http://view.publitas.com/(...)agazine-3/page/68-69
[..]
Ik weet niet wat er is, maar sterkte.
Duidelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je wilt koken in ruim water moet er genoeg water op zitten, anders krijg je vieze plakrijst die te nat is om droog te stomen en te droog om af te gieten. waarvan akte.
koken in afgepast water is bij mij nog nooit anders geeindigd dan met aangebrande rijst.
ik weet dat elke jan lul het kan, maar ik dus niet.![]()
gelukkig kan ik weer andere dingen die elke jan lul niet kan.
Ik schrok me de tering van die maaltijd ciabatta. Mooi dat dat geen 190kcal of 290kcal was. Heb het in de winkel uitgerekend. Eerder 600quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:43 schreef Bamba het volgende:
Ik heb de chiazaadjes20 km voor moeten fietsen en 2 km voor huis kreeg ik een platte band, vond het al zo zwaar worden met fietsen
![]()
L: 1 ciabattabroodje met roomkaas, yorkham en cherry tomaatjes. Recept wat Qwea van de week postte. Klein schaaltje met Griekse yoghurt, muesli, banaan en chiazaadjes. Ik zit propvol nu![]()
Ook dat. En zelf maken is ook veeeeeeeeeeeel lekkerder, maar soms ben ik lui. Zoals vorige week, toen ik van Lowlands terug kwam, toen had ik zo een zin in shcnitzel met champginonssaus, gebakken aardappels en boontjes.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij voorgepaneerde schnitzels kan ik niet zien of er vieze dingetjes aan het vlees zitten dus dat komt er hier sowieso niet in.
Die ciabatta alleen al is 180 ofzo.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik schrok me de tering van die maaltijd ciabatta. Mooi dat dat geen 190kcal of 290kcal was. Heb het in de winkel uitgerekend. Eerder 600
250 volgens de verpakking. Ik stond in de winkel en zat echt zo van "Ja, doei. 290, dan moet er nog van alles op, no way wat dat 290 is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die ciabatta alleen al is 180 ofzo.
Omdat de kwak (quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom doe je altijd yoghurt door je kwark Qwea? Er staat kwak trouwens
Ik moet nog wat dingen doen, moet ik half de stad voor doorfietsen, maar ik heb niet zoeen zinquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geen zin om te wandelen. Ik ga maar heel hard lopen, dan ben ik zsm weer terug
bloemkoolbodempizza? What did I miss?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:42 schreef Ruby88 het volgende:
Goede tip, van die knolselder, een paar pagina's terug. Ik ben allemaal leuke recepten met niet al te veel koolhydraten aan het opschrijven, om binnenkort uit te proberen. Een knolselderpuree komt er ook bij. En de bloemkoolbodempizza die een paar topics geleden genoemd is staat er ook al bij.
Mocht ik nog leuke dingen tegen komen, ergens anders dan in dit topic, dan laat ik ze wel weten.
Ik snap dat je heus echt slachtoffer bent van dingen atm en dat dat loodzwaar en kut is. Maar ze verdwijnen niet wanneer je zo in de slachtofferrol wentelt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:26 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik word zo moe van mezelf.
En vind het zo rot voor mijn vriend dat ik zo nutteloos en emo ben de laatste tijd. Hij verdient beter.
Zo werken. Vanavond sporten denk ik.
Ik heb nog niets gegeten op een bakje kwark vanmorgen na. Ik moet beter voor mezelf zorgen.. juist nu..
Nee joh! Dat valt toch reuze mee? Ik heb zo'n ciabatta broodje genomen. Dit geeft voedingswijzer aan:quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik schrok me de tering van die maaltijd ciabatta. Mooi dat dat geen 190kcal of 290kcal was. Heb het in de winkel uitgerekend. Eerder 600
ja zeg, wrijf het erin, ik weet wel dat ik te dik ben *kras*quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat de kwak (oops) anders te dik is IMHO. Gaat 50gr yoghurt doorheen.
enige wat helpt is genoeg boter en evt een beetje oliequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Duidelijk.
Ik kan geen voorgepaneerde schnitzel bakken. Daarom paneer ik ze altijd zelf.
wat fijn Isa!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:21 schreef Isabeau het volgende:
Niet mijn haarkleur, Myraela![]()
Clumsy, is je kat alweer terug?
Mijn nieuwe baan is zo tofVandaag dagje meegelopen om in te werken.
Ziet er gaaf uit!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:03 schreef Myraela het volgende:
Boodschapjes en haarverf in huis.
Deze kleur gaat het worden, hopelijk, dipdye dan.Eerst maar eens mijn haar bleken.
[ afbeelding ]
Wist niet dat je een nieuwe baan hebt, wat tof! Vooral in deze tijdquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:21 schreef Isabeau het volgende:
Niet mijn haarkleur, Myraela![]()
Clumsy, is je kat alweer terug?
Mijn nieuwe baan is zo tofVandaag dagje meegelopen om in te werken.
Kibbeling is toch gefrituurd? (ik weet er zo weinig van)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:45 schreef MaJo het volgende:
Gisteren werd het onverwacht druk op het werk waardoor ik een paar uur langer moest blijven dan ik had verwacht en dat zonder dingen meegenomen te hebben. Moest daarna ook nog boodschappen doen dus had flink trek toen we om negen uur gingen eten, net als mijn vriend
Vandaag gelukkig beter voorbereid dan gisteren
Lijstje:
O: Yoghurt met frambozen en blauwe bessen
T: Appel
L: 250 gram kibbeling, glas karnemelk
T: Banaan, paar pruimen, glaasje verse jus
D: Zelfgemaakte groentesoep met ballen
Coolquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:03 schreef Myraela het volgende:
Boodschapjes en haarverf in huis.
Deze kleur gaat het worden, hopelijk, dipdye dan.Eerst maar eens mijn haar bleken.
[ afbeelding ]
Jaquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kibbeling is toch gefrituurd? (ik weet er zo weinig van)
jup, niet een gezonde keuze. wel lekker though...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niet zo handig op een tweede dag gezond doen dus.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
jup, niet een gezonde keuze. wel lekker though...
Kloptquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik kom uit op 1300 calorieën inclusief de kibbeling, valt nogal mee dusquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niet zo handig op een tweede dag gezond doen dus.
Je lijstje zit vol met suiker.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt![]()
Maar aangezien ik al geen brood, pasta, rijst en suiker binnenkrijg vind ik dit wel kunnen
Natuurlijke suikers jaquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je lijstje zit vol met suiker.
En ik weet niet hoe handig het is om kibbeling te eten ipv (volkoren) brood/pasta/rijst
het korstje van kibbeling is van tarwe, dus dan kun je dat beter ook niet eten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Natuurlijke suikers jaIk heb ontdekt dat ik met minder brood veel beter op gewicht blijf, bovendien ben ik ook een beetje gluten intolerant. Ik zie niet wat er mis is met af en toe kibbeling.
magnetronrijststomerquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:53 schreef kwakz0r het volgende:
gebeurtsorry, dat is de enige die ik echt niet kan aanzien, elke keer ga ik van binnen een klein beetje dood.
Ik heb de rijst verneuktik kook altijd in ruim water met afgieten, alleen was t niet genoeg water, en dan kun je niet afgieten en wordt t dus of te gaar of plakkerig en kapot. het is nu het laatste. hoop dat t nog een beetje bijtrekt met afkoelen en uitstomen (heb t goed uitgespreid nu op een dienblad)... mijn vriendje kookt altijd de rijst omdat t bij mij ALTIJD fout gaat, ik had het kunnen weten...
Een beetje is ook niet erg, zoals in dit geval. Maar echt brood probeer ik even te vermijdenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het korstje van kibbeling is van tarwe, dus dan kun je dat beter ook niet eten.
Dat zijn ook suikersquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Natuurlijke suikers jaIk heb ontdekt dat ik met minder brood veel beter op gewicht blijf, bovendien ben ik ook een beetje gluten intolerant. Ik zie niet wat er mis is met af en toe kibbeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |