Wat betreft Nusra ben ik het met je eens, ze zijn een "pain in the ass". De rest zal ik later op reageren!quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jij hebt makkelijk praten, je zit of in het veilige Nederland of Marokko. Als het om Marokko ging had je wel anders gepiept....maar over een land ver weg is het makkelijk wat dingen te roepen zonder de gevolgen zelf ooit te zullen voelen. Want 12% van je land proberen eruit te trappen gaat heel veel chaos brengen en is bijna onmogelijk zonder veel zuiveringen. Assad moet zo snel mogelijk afgezet worden zodat de Alawieten minder door zijn zelfmoordpolitiek gegijzeld worden. Daarnaast moeten die Nusra-neanderthalers door Syriers zelf bestreden worden. Maar zodra Assad weg is gebeurt dat vanzelf, Syriers kennen een te grote historie om een tweede Somalie, Mali of Afghanistan te worden. Zijn wat dat betreft totaal niet te vergelijken met eerder genoemde andere landen.
Correctie: dat geloof jij als salafistje ja. Door je bazen in Saudie Arabie wijsgemaakt en verspreid zodat ze volgelingen hebben om Iran te bestrijden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:11 schreef De_Ilias het volgende:
Iran en Hezbollaah vermoorden Sunnieten en dat is altijd hun doel geweest, als er verraders zijn dan zijn zij dat wel. Wij moslims geloven dat de Sjiieten schadelijker zijn dan de Joden!
Edit: oud nieuws.twitter:nbbrk twitterde op maandag 26-08-2013 om 17:11:19SYRIE - Rusland stuurt VS een niet mis te verstaan signaal: minstens 12 Russische oorlogsschepen onderweg naar Syri. http://t.co/AGouArUijz reageer retweet
Duurt jaren voor dat die eindelijk ter plaatse zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:20 schreef theNull het volgende:
Edit: oud nieuws.twitter:nbbrk twitterde op maandag 26-08-2013 om 17:11:19SYRIE - Rusland stuurt VS een niet mis te verstaan signaal: minstens 12 Russische oorlogsschepen onderweg naar Syri. http://t.co/AGouArUijz reageer retweet
Dan zegt het dus een hoop dat jij en Assad dat clubje steunenquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ha nee, Hamas was altijd al een slecht clubje. Al jaren terug hebben zij de strijd tegen het zionisme ingeruild voor de heerschappij in Gaza (in ruil voor centjes uit Qatar e.d.).
Assad valt massaal burgerdoelen aan met het doel burgers te terroriseren. Dus wel. En voor bewijs daarvoor verwijs ik je wederom door naar mijn post aan Veldkamp, waar ik verschillende bronnen aanhaal van mensen die het hebben meegemaakt.quote:Doet de Syrische overheid dus ook niet.
Die risico's ken ik, maar op Hatla na heb ik daar nog vrij weinig van gezien. Dat is wel anders met die pro-Assad milities die lekker zijn losgegaan in Houla, Baniyas etc. 'Toevallig' zijn deze plekken allemaal sunni.quote:De rebellen wel, die doden minderheden vanwege hun geloof.
Bron? Kan er niks over vinden op wikipedia of google.quote:Ook hebben ze honderden Koerdische burgers gedood om hun Koerd zijn.
Maar ik dacht dat jij zo'n hekel had aan Allah Snackbar-baardenquote:Het Syrische regime werkt inderdaad samen met Islamisten namenlijk Hezbollah en Iran
Er is ook gewoon een grote groep christenen tegen Hezbollah. Hezbollah is gewoon een knechtje van Iran, voert terreuraanvallen uit en jat land van christenen en druzen. Niks gematigd.quote:(onder andere). Hezbollah kun je geen seculiere organisatie noemen, hoewel zij tegenwoordig redelijk gematigd zijn en ook steun zoeken bij Christenen.
Die terroristen die Iran steunt zijn eigenlijk lieve jongens?quote:Iran doet verder weinig om haar model te exporteren. Het enige land waar dit eventueel zou kunnen is Irak want Twaalvers zijn nou die dusdanig wijdverbreid.
Dat heb je fout. Iran steunt net zo goed takfiri's als dat Syri en de golflanden dat doen. Kijk maar eens naar de support die Iran geeft aan Ansar al-Sharia in Yemen.quote:Komt er iig op neer dat de Iraanse overheid geen Christenen en Sji'itische ghulats aan het doden is zoals militante Soennieten maar al te graag doen.
Een leugen herhalen maakt het nog niet waar. Ik heb je nu al meerdere keren gevraagd om te bewijzen dat Isral en de VS die radicalen steunen(van het begin). Daar ben je niet toe in staat. Ik heb echter wel bewezen dat radicalen en Assad goede vriendjes zijn dus mijn punt blijft gewoon staan. Dus voor jou nog maar eens:quote:Ik zal het even voor je aanpassen hoor.
quote:Ondanks al jouw beschuldigingen en van andere regime-aanhangers heb ik in de afgelopen 2,5 jaar tot nu toe geen enkel feit gezien die zulke verregaande westerse bemoeienis in Syri bewijzen. Slechts een hoop hersenspinsels.
Assad is een crimineel die de eerste zes maanden ongewapende demonstranten liet afknallen. Jij ziet dit heel anders en beweert dat vanaf dag 1 wahabistische, salafistische, tafiri, jihadistische, islamistische(ben ik nog wat vergeten?) terroristen zorgde voor de onrust. Volgens jou is dat overduidelijk, dus aan jou is nu om eens met bronnen aan te tonen waaruit blijkt dat vanaf het begin, de grote meerderheid van de demonstraties constant door die islamistische terroristen uit de hand liepen die de Syrische veiligheidsdiensten en burgers beschoten.
En vervolgens toon ook maar eens, met bronnen, aan dat het hier gaat om proxy agenten van die zogenaamde Amerikaans-Turks-Saoedische alliantie die vanaf dag n die terroristen Syri hebben ingestuurd, bewapend en getraind. Op zo'n grote schaal? Daar moeten keiharde bewijzen van zijn, maar ik heb je daar nog nooit mee zien komen, ondanks dat het je meerdere keren is gevraagd.
Dat het tegendeel waar is lijkt me toch zo goed als duidelijk. We zijn hier niet aan het praten over n vrouwtje met haar conveusebabies-verhaal, maar over talloze getuigen, mensenrechtenorganisaties, journalisten, overgelopen regeringspersoneel, militairen en insiders in de top van het regime etc etc. Die erbij waren en het hebben gezien toen Assad wreed liet optreden. Die allen hetzelfde verhaal vertellen. Dat zijn tienduizenden, zo niet honderdduizenden mensen. Ik ben benieuwd hoe jij gaat bewijzen dat al die mensen liegen, dat het allemaal propaganda is en dat dit conflict n groot complot is.
1000 leden is toch een behoorlijke groep. Wanneer het daartoe in staat is pleegt de PFLP-GC gewoon een aanval. Je punt?quote:Neen. Het is inderdaad een andere groep, een zeer marginale afsplitsing van de PFLP en vormt de facto een hulplegertje bestaande uit Palestijnse vluchtelingen voor het Syrische leger. Ook zijn ze actief in Libanon waar ze vriendjes met Hezbollah zijn.
quote:Elke fatsoenlijke patriot zou strijden voor zijn land en als je daardoor gedwongen wordt vrouwen en kinderen te doden dan moet dat maar. Wij als Nederlanders zijn een verwijfd volk, een stel makke lammetjes, vandaar dat mijn woorden als schokkend kunnen worden aanvaard maar in feite niet zo raar zijn. Wanneer buitenlandse kolonisten je uit je land verdrijven en jou plaats inpikken dan is het legitiem hen te doden.
Terrorisme en geweld is een wereld van verschil.quote:Uiteraard gaat de voorkeur naar een vreedzame oplossing maar zo niet dan blijft geweld als enige optie openstaan.
De Palestijnse bevolking van Syri is, net als de Koerden, ook gewoon flink slachtoffer van het racistische beleid van Assad. Hij beperkt ze in hun vrijheid en huisvesting en weigert ze Syrisch staatsburgerschap. Is gewoon culturele segragatie. Als kers op de taart stuurt Assad ook nog eens terroristische proxy's op hun land af. En Assad zelf leunt achterover. Geweldige hulpquote:En als een naburig broedervolk zo'n lot leidt dan is het legitiem hen te hulp te schieten.
Jawel. Terrorisme is volgens internationaal recht gewoon verboden. Dus Assad zit fout. Period.quote:Daarom kun je de acties van Hamas en Hezbollah niet afkeuren, het doel heiligt immers de middelen.
Ik heb geen flauw idee of Iran en Syri daarmee zo intensief samenwerkten. Maar dat het aandeel van Syri in het steunen van Al-Qaida in Irak enorm is geweest heb ik al bewezen met bronnen. Maar dat Iran dat prima vond klinkt wel logisch, er zijn toch sjiieten zat in Irak, die hulp zullen zoeken bij Iran.quote:Jij beweert hier nu serieus dat Iran baat heeft bij een oorlog tussen Soennieten en Sji'iten in Irak?
Probleem is dan dat Iran en Irak rekening moeten houden met soennieten.quote:Veel liever hadden zij n front gezien gericht tegen de Amerikaanse bezetter. Geen clusterfuck van milities die het te druk hebben met het doden van elkaar in plaats van de externe vijand.
Ik bedoelde eigenlijk dat Syri een van de grootste sponsors is, dus dat was een typo. Maar als je het objectief bekijkt is Syri inderdaad een grotere sponsor van Soennitisch extremisme dan Saoedistan.quote:De grootste sponsors van Soennitische extremisten zijn de Golfstaten met Saoedistan voorop, gevolgd door Qatar en in mindere mate de VAE en Koeweit.
Sorry wie?quote:De Amerikanen ondersteunen hen met adviseurs, training, logistieke steun zo niet openlijk dan wel door infiltranten binnen deze organisaties.
In het geval van Jordani was dat slechts een kleine periode dat in mei dit jaar alweer is beindigd. Nu gaat het minder snel. Die leveringen waren echter aan gematigden niet aan extremisten. Wat je nu dus ziet in het zuiden van Syri is dat extremistische rebellen een veel minder groot aandeel hebben dan in het Noorden of Oosten. Dus wat dat betreft denk ik wel dat dat een redelijk positief effect heeft gehad.quote:In het geval van Syri heb je dan nog Sultan 'Borstelsnor' Tayyip die zijn land (Hatay/Gaziantep regio) laat gebruikt als kampeerplek voor baardapen en als doorvoerhaven voor wapens. (Gaat nog leuk worden als die gasten er achter komen dat de bevolking van Hatay ook grotendeels Alawitisch is en die niet tot de tanden bewapend zijn.) Daarnaast heb je Jordani dat hetzelfde doet en daarnaast de staatsluchtvaartmaatschappij wapens uit Kroati met tonnen tegelijk laat invliegen.
Dat ontken ik helemaal niet en dat is juist onderdeel van mijn punt. Je vergaat namelijk een nog veel enger groepje in Iran dat onder andere door de VS gesteunt werd: De Jundallah. Lees maar de artikelen van ABC news of de artikelen van Seymour Hersh waarin dat aangetoond wordt. Veel bewijs van de vinden en het is een groepje van max 2000 man. Ik vind het dus niet zo vreemd klinken dat Westerse landen extremistische groepen in Syri zouden steunen. Maar er is geen enkel bewijs van te vinden. En dat is toch vreemd waarom van de Jundallah wel en die zogenaamde tienduizenden extremisten in Syri niet? En van Westerse steun aan de Taliban is ook zat te vinden en dat komt zelfs uit een internetloos tijdperk. Dat het tegendeel waar is in Syri zijn echter wel genoeg aanwijzingen van te vinden.quote:In het verleden hebben de Amerikanen natuurlijk meer van dit soort dingen gedaan. Ik noem een Taliban, ik noem een Iraanse Volksmoejahedien.
Dat heb je fout. In Libi is nooit sprake geweest van grote aantallen AQ. Libi had grote aantallen overlopers waardoor ze meteen eigen authoriteit hadden. Invloed van AQ in het huidige Libi is dan ook beperkt.quote:En vergeet Libi niet.
Onzin. Geef me eens bronnen van die steun aan Tsjetsjeense Mujahideen.quote:Daarnaast steunen de Amerikanen al die eerder genoemde Soennitische Paradijzen. En diezelfde prachtige gidslanden hebben weer Tsjetsjenen bewapend tegen Rusland etc. etc.
Jup. Ik dacht dat mijn bronnen toch vrij duidelijk waren. Een Syrische link met Al-Qaida zou zelfs meer de regel dan de uitzondering zijnquote:Maar nee, het kleine Syri is de spin in het web van de internationale jihad.
Een Syri wat geen enkele ideologische binding heeft met Islamisme (de relaties met Iran en Hezbollah zijn dan ook absoluut niet ideologisch).
Maar ze zijn wel verdomd handig om te gebruiken, ook nu. Het artikel van nowlebanon dat ik je gaf legde dat toch goed uit. Omdat ze een mooi excuus vormen voor zijn staatsterreur:quote:Radicale soennieten vormen juist een bedreiging van een min of meer seculiere staat als Syri.
Nou, bedankt Assad.quote:Ook vormen zij een existentile bedreiging voor alle minderheden in Syri, van de esoterische sektes met een Sji'itische achtergrond tot alle Christelijke denominaties en de Yezidi's. Als ook voor de Koerden want die zijn immers niet streng van leer genoeg.
Dikke party bij De_Ilias mensuhquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:56 schreef De_Ilias het volgende:
Als Iran (grootste rattenland op aarde) 1 voetstap zet op Saudie Arabie dan wordt dat rattenland een nieuwe parkeerplaats! Als Iran kapot wordt gemaakt zal ik persoonlijk een feest houden voor FOK! members, en iedereen zal uitgenodigd worden.
Wat een haat tegen een land, absurd. De meeste mensen die er wonen zullen dezelfde wensen en dromen hebben als ons. Ze hebben alleen de pech geboren te worden in een land geregeerd door een stel haatbaarden. Persoonlijk vind ik Iran net zo erg als saudie arabie,. En dat land levert ons veel meer problemen op als iran, 16 van de 19 terroristen van 11 september waren afkomstig uit SA. Dat zijn dus eigenlijk veel grotere ratten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:56 schreef De_Ilias het volgende:
Als Iran (grootste rattenland op aarde) 1 voetstap zet op Saudie Arabie dan wordt dat rattenland een nieuwe parkeerplaats! Als Iran kapot wordt gemaakt zal ik persoonlijk een feest houden voor FOK! members, en iedereen zal uitgenodigd worden.
Zeg er dan ook even bij door wie ze kapot gemaakt zouden worden. In ieder geval niet door de Saoedi's.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:56 schreef De_Ilias het volgende:
Dat zei ik min of meer toch ook. Maar je moet daar niet openlijk van buiten ingrijpen, dan krijgt het westen die jonge generatie ook tegen zich.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:48 schreef arjan1212 het volgende:
Ben jij getikt ofzo, Iran zal alleen veranderen door een gewapende opstand / revolutie
Saoedistan koop flitsende wapens maar houdt haar reguliere krijgsmacht bewust slecht getraind omdat ze er bang voor zijn, dus hebben ze alleen een fatsoenlijk getrainde nationale garde en tribale ruiters (!) en shit.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zeg er dan ook even bij door wie ze kapot gemaakt zouden worden. In ieder geval niet door de Saoedi's.
Die hebben een rode knop waar hun analfabete koning op drukt. Dan stijgen er in de Golf overal Amerikaanse vliegtuigen op.
Want laten we eerlijk zijn, zelf krijgen de Saoedi's niks voor elkaar. Als niemand hen helpt zouden ze echt geen kans maken.
Leg eens uit waarom het onnozel is dan. Ik trek nu gewoon de conclusie dat ik je helemaal klem heb geluld. Ik vind het prima verder. Je moet zelf weten of je in Assad's propaganda wil geloven en je laat gebruiken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:40 schreef IPA35 het volgende:
Ik ga niet eens meer reageren op deze onnozelheid.
Ze is een Syrische Koerd (die man van Leefbaar Delft zegt niets nieuws, ze is op tv geweest en er werd erbij verteld dat ze een ambtenaar is):quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:46 schreef -jos- het volgende:
[..]
Een Delfste ambtenaar zat ook in Syrie:
http://www.leefbaar-delft(...)-aan-syrische-grens/
Omdat het een herhaling van wat ik al gezegd heb zou worden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom het onnozel is dan. Ik trek nu gewoon de conclusie dat ik je helemaal klem heb geluld. Ik vind het prima verder. Je moet zelf weten of je in Assad's propaganda wil geloven en je laat gebruiken.
en een prettige verjaardag alvast.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:56 schreef De_Ilias het volgende:
Ondertussen op het schiereiland:quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Varken, hoop dat je snel teringhard van een trap flikkert en alle non vitale botten breekt.
groeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
LOLquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Varken, hoop dat je snel teringhard van een trap flikkert en alle non vitale botten breekt.
groeten.
Dat zijn nog nieteens de mooiste fotos, mensen die er zijn geweest weten dat het een prachtig land is, jij bent zelf achterlijk, dat laat je nu al meerdere dagen goed zien hier op het forum.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:10 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
LOL
De beste foto's verzameld om dat rattenland mooi te doen lijken? Iran is een achterlijk land, met een achterlijke leider en achterlijke cultuur! Daar is de gehele wereld getuigen van, alleen baajguardian weet dat nog niet.
Wie wilt er nou reizen naar Iran? Dan moet er wel iets mis met je zijn!quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat zijn nog nieteens de mooiste fotos, mensen die er zijn geweest weten dat het een prachtig land is, jij bent zelf achterlijk, dat laat je nu al meerdere dagen goed zien hier op het forum.
Je theedoek zit zeker te strak om die biggekop van je.
Ga terug onder je brug troll.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:13 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Wie wilt er nou reizen naar Iran? Dan moet er wel iets mis met je zijn!
Heb er als kind gewoond, erg mooi landquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:13 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Hoort "Libya" nog wel in dat rijtje nu Kaddafi dood is?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:15 schreef einszweiachtung het volgende:
Libya-Syria-Russia-China-Iran
Real soldiers of the world
Dat geloof ik best, elk land heeft wat moois. Syri is ook een prachtig land! Noord Afrika is ook prachtig, elk land heeft wel wat unieks.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb er als kind gewoond, erg mooi land
Niet meer maar ik zal zijn gedachte goed nooit vergeten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hoort "Libya" nog wel in dat rijtje nu Kaddafi dood is?
quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:10 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Iran is een achterlijk land, met een achterlijke leider en achterlijke cultuur!
Dan is er iets mis met mijquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:13 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Iran reageert door te zeggen dat Rusland het niet zal pikken als Syri wordt aangevallen en de Russen zeggen dat ze geen oorlog zullen voeren vanwege Syri.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:17 schreef sonnyspek het volgende:
Hoe gaat Rusland reageren? En Iran?
Dat er iets mis met jou is wist ik al lang! Dat hoefde je mij niet te bevestigen! Hoe kan een taal jou nou oorkanker geven?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"What disturbs me most is not your lack of respect for my judgment, but your contempt for a world far older than ours."
[..]
Dan is er iets mis met mij.
Iran
(En hun taal geeft me tenminste geen oorkanker.)
Waarom voeg jij je niet gewoon bij je terroristische vrienden in Syri, in plaats van hier je walgelijke sympathie voor pathologische soennietische moordenaars uit te spreken? Ga lekker sarin happen o.i.d.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:20 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat er iets mis met jou is wist ik al lang! Dat hoefde je mij niet te bevestigen! Hoe kan een taal jou nou oorkanker geven?
quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:23 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Waarom voeg jij je niet gewoon bij je terroristische vrienden in Syri, in plaats van hier je walgelijke sympathieke voor pathologische soennietische moordenaars uit te spreken? Ga lekker sarin happen o.i.d.
Maar sympathie voor de walgelijke sjiietische milities is geen probleem?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:23 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Waarom voeg jij je niet gewoon bij je terroristische vrienden in Syri, in plaats van hier je walgelijke sympathieke voor pathologische soennietische moordenaars uit te spreken? Ga lekker sarin happen o.i.d.
Ga deze twee videos kijken om te kalmeren.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:13 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het zijn patriotten die kwaad bestrijden. Niks mis mee. Een goede terrorist is een dode terrorist.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:24 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Maar sympathie voor de walgelijke sjiietische milities is geen probleem?
Dat staat er niet, er staat 'we zijn niet bezig een oorlog te plannen'. Dat wil niet zeggen dat Rusland niet ingrijpt als er een bondgenoot wordt aangevallen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:19 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Iran reageert door te zeggen dat Rusland het niet zal pikken als Syri wordt aangevallen en de Russen zeggen dat ze geen oorlog zullen voeren vanwege Syri.
http://www.thedailyshow.c(...)-of-menace-revisitedquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik kampeer al jaren ieder jaar in Iran. Prachtig land en lieve mensen.
quote:maandag 26 augustus 2013 18:23 schreef Terminator2000bc het volgende:[/b]
Waarom voeg jij je niet gewoon bij je terroristische vrienden in Syri, in plaats van hier je walgelijke sympathie voor pathologische soennietische moordenaars uit te spreken? Ga lekker sarin happen o.i.d.
Pas als Obama spreekt kijk ik misschien.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:40 schreef deleriouz het volgende:
Om 2PM (19:00 NL tijd) houdt Sjon Kerrie een toespraak.
At this moment the first bombs will fall on Damascusquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:40 schreef deleriouz het volgende:
Om 2PM (19:00 NL tijd) houdt Sjon Kerrie een toespraak.
Nah, dat doet de prez altijd om klokslag 9PM vanuit het ovulair officequote:Op maandag 26 augustus 2013 18:42 schreef theNull het volgende:
[..]
At this moment the first bombs will fall on Damascus
quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:43 schreef IPA35 het volgende:
http://rt.com/news/lavrov-syria-press-conference-003/
Hysteria around chemical attack suits those who want military intervention in Syria - Lavrov
Lavrov
Er staat dat Rusland geen oorlog zal voeren over Syri .... en dat gaan ze natuurlijk ook echt niet doen, die Russen zijn ook niet gek.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:25 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dat staat er niet, er staat 'we zijn niet bezig een oorlog te plannen'. Dat wil niet zeggen dat Rusland niet ingrijpt als er een bondgenoot wordt aangevallen.
quote:On this day two years ago, Libyan rebels were transferring their government to Tripoli. However, the anniversary is marred by an acute parliamentary crisis, a severe economic slump and the country becoming the main base for Al-Qaeda in the Maghreb.
http://rt.com/news/libya-gaddafi-fall-anniversary-981/quote:The euphoria of the revolution has all but gone now, as Libya finds itself mired in deep political crisis as well as economic turmoil.
“We do not feel the taste of happiness, security and stability,” a resident of Tripoli is cited as saying by Libya Herald, “nor did we have any benefit from the government. People are now feeling insecure and live in fear because of killings that are being witnessed all over Libya.”
The government’s ruling Justice and Construction party, controlled by the Muslim Brotherhood movement, has been facing tough confrontation with the opposition. Fearing the Egypt-style scenario, the president of congress, Nuri Abu Sahmain, had militias allied to the Brotherhood summoned to the capital.
Hoe kom je hier bij? Het zou kunnen hoor. Maar ik vraag me af of dit soort berichten een kern van waarheid hebben, of dat je gist.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:51 schreef deleriouz het volgende:
Er hangt duidelijk iets in de lucht. Ik denk dat er al een besluit is genomen in Amman, en dat binnen +/- 24h de eerste Tomahawks doel treffen.
Pure speculaas.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:54 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoe kom je hier bij? Het zou kunnen hoor. Maar ik vraag me af of dit soort berichten een kern van waarheid hebben, of dat je gist.
Lijkt me niet zolang die waarnemers daar nog zitten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:51 schreef deleriouz het volgende:
Er hangt duidelijk iets in de lucht. Ik denk dat er al een besluit is genomen in Amman, en dat binnen +/- 24h de eerste Tomahawks doel treffen.
Ja lekker opslagplaatsen van chemische wapens in puin schieten, dat wordt een feest!quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:51 schreef deleriouz het volgende:
Kan prima hoor. Sarin en VX worden pas na een mengproces bruikbaar voor gebruik, en zodra het mengsel klaar is, moet dit snel gebruikt worden i.v.m. 'degradation'. Wordt dus niet kant en klaar opgeslagen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja lekker opslagplaatsen van Chemische wapens in puin schieten, dat wordt een feest!
Ik heb hier C-SPAN (tv) opstaan, die zenden het 100% zeker uit. Wellicht hebben ze ook een webstream lopen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:04 schreef Polyfemos het volgende:
Linkje voor toespraak van meneer kip kerry?
Dat zullen niet de enige chemische wapens zijn waarover Assad beschikt. Los daarvan zou ik als ik Assad was, het wel weten wanneer er een kruisraket op zo'n opslagplaats terecht komt, dan ontsnapt er natuurlijk sowieso een geweldige gifwolk, wat kun je je tegenstanders beter in hun schoenen schuiven?!quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:00 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Kan prima hoor. Sarin en VX worden pas na een mengproces bruikbaar voor gebruik, en zodra het mengsel klaar is, moet dit snel gebruikt worden i.v.m. 'degradation'. Wordt dus niet kant en klaar opgeslagen.
Die VN-inspecteurs zijn natuurlijk gewoon CIA/MI6/Mossad/BND/AIVD/MIT-agenten die potentile doelwitten in kaart brengen voor de komende bombardementen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hehe... zie het opschrift op die UN wagens...
[ afbeelding ]
Syri heeft Trojaanse paarden binnen gehaald.
Exact, die stream moet je hebben!quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:06 schreef Polyfemos het volgende:
http://www.c-span.org/Live-Video/C-SPAN/
slechts een spaanse kerel tot nu toe dan, als ik goed zit
Ik zie iets heel andersquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:07 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Exact, die stream moet je hebben!
Ja, Kerry speech wordt ook nog niet uitgezonden. (Zat verkeerd in mijn eerdere post, moet 20:00 NL tijd zijn i.p.v. 19:00)quote:
Gezakt. Ik mis Irak. Op naar de herkansing. Succes.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:13 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.washingtonpost(...)of-terrifying-chart/
Geweldig om het Midden-Oosten te begrijpen.
Dan ontploft je computer.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:15 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Gezakt. Ik mis Irak. Op naar de herkansing. Succes.
Een gevaarlijk spelletje ja. Net wanneer je dacht dat sjiieten en soennieten elkaars bloed wel kunnen drinken, word je in je rug gestoken door Iran dat onderdak biedt aan top al-Qaeda leden (die anti-sjiitisch zijn). En net wanneer je dacht dat sjiieten twee soennitische moskeen in Libanon hebben opgeblazen, blijkt de dader een soenniet te zijn die sympathiseert met Assad.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:17 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dan ontploft je computer.
Eigenlijk kan je het M-O zien als een soort spel.
wat bewezen onjuist is, kijk naar hun steun aan Ansar-al sharia.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat het een herhaling van wat ik al gezegd heb zou worden.
Iran steunt geen takfiri's (want dat zijn Soennieten), doodt geen aanhangers van andere religies om hun religie.
Ik zou niet weten wat er zo seculier zou moet zijn aan Syri.quote:Syri heeft een seculier regime, want dat is de enige optie om een land leefbaar te houden met verschillende sektes die elkaar eigenlijk haten.
Nope. Ik heb al bewezen, met bronnen, dat je ongelijk hebt. Dus ga je beweringen eens onderbouwen.quote:Syri steunt op grond van haar Arabisch-Nationalistische achtergrond groeperingen die strijden tegen Isral en anderzijds de Amerikaanse aanwezigheid in de regio (Irak dus). Dit doen zij echter niet omdat zij voorstanders zijn van religieuze conflicten of sektarisch geweld maar puur om pragmatische redenen.
Neemt niet weg dan zijn support aan andere takfiri's zoals AQ zeer groot is geweest.quote:Hun grootste steun gaat echter naar Hezbollah, een groep die helemaal niet te vergelijken is met takfiri's.
Kun je allemaal ook over saudi arabie zeggen. Maar itt SA heeft Iran een erg rijke historie en is het samen met irak de bakermat van onze hele cultuur. Blijft ontzettend spijtig dat islam daar de dominante religie is geworden en de geschiedenis daarvoor onder gesneeuwd heeft.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:10 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
LOL
De beste foto's verzameld om dat rattenland mooi te doen lijken? Iran is een achterlijk land, met een achterlijke leider en achterlijke cultuur! Daar is de gehele wereld getuigen van, alleen baajguardian weet dat nog niet.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:23 schreef Disorder het volgende:
Het Midden Oosten is een soort van Game of Thrones.
Game of Dronesquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:23 schreef Disorder het volgende:
Het Midden Oosten is een soort van Game of Thrones.
quote:
Male bonding!quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:45 schreef DeParo het volgende:
[..]![]()
Daarnaast is mannenliefde niet toegestaan in Rusland dus beter trek je je smileys in.
?quote:
twitter:ceylanozbudak twitterde op maandag 26-08-2013 om 19:50:48there are rumors there is a new #chemical attack in #Aleppo. Can anyone confirm? #Syria reageer retweet
Ik zie niks op haar account?quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:59 schreef theNull het volgende:
twitter:ceylanozbudak twitterde op maandag 26-08-2013 om 19:50:48there are rumors there is a new #chemical attack in #Aleppo. Can anyone confirm? #Syria reageer retweet
Om wat te doen? Het land verlaten?quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:04 schreef Ketchupcurry het volgende:
Kerry gaat zo spreken:
http://www.state.gov/index.htm
Waarschijnlijk een ultimatum van 48 uur voor Assad.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Om wat te doen? Het land verlaten?
twitter:MahirZeynalov twitterde op maandag 26-08-2013 om 20:00:07Kerry may give Assad 48 hours to leave or face consequences of military action. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |