abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131909866
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:13 schreef MangoLotion het volgende:
Ik bedoel het niet verkeerd. :)

Maar dit klinkt alsof het bijna niet voor komt/raar is dat iemand een jaar single is.
Ik ben sinds mijn 12e niet single. Voor mij is het nieuw om een jaar geen mannen in mijn leven te hebben. Denk dat dat pas raar is.
pi_131910166
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:23 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Ik ben sinds mijn 12e niet single. Voor mij is het nieuw om een jaar geen mannen in mijn leven te hebben. Denk dat dat pas raar is.
Oh op die manier, sorry OP niet goed gelezen :)

Heel veel succes, al moet ik zeggen dat je niet te streng voor jezelf moet zijn bij eventuele verleidingen ;)
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:33:57 #203
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_131910305
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:30 schreef MangoLotion het volgende:

[..]

Oh op die manier, sorry OP niet goed gelezen :)

Heel veel succes, al moet ik zeggen dat je niet te streng voor jezelf moet zijn bij eventuele verleidingen ;)
Ik zie dit door de cannabisbril, een terugval is snel gemaakt. Maar ik weet niet hoe universeel een verslaving is.

Enfin. TS geeft toe dat ze een probleem heeft, dat is voor verslaafden vaak al moeilijk. Dus dat is goed.
pi_131910363
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:14 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Je groeit sinds je gestopt was met het 'rondzoeken'? Want verder groeit iedereen, dat is levenservaring in mijn ogen.
Ik heb een ietwat andere achtergrond: ik heb mijn comfortzone verlaten om te worden wie ik wil zijn. Ik leefde een leven en had doelen en dromen die pastten in het plaatje van mijn ouders, familie, omgeving. Nu ik dat doorbreek merk ik dat alles aan me verandert. Ik zoek mezelf op spiritueel gebied (welke geloofsovertuiging past bij me en in hoeverre wordt dat mijn houvast?). Hoe wil ik mijn tijd besteden en waaraan, aan wie? Waar wil ik heen met mijn studie, werk? Waar wil ik wonen? Wat wil ik nog meer ontdekken. Op welke gebieden wil ik mezelf verder ontwikkelen? Ga ik meer lezen of ga ik meer ondernemen? Welke nieuwe hobbies neem ik? Wat boeit mij wat ik nog niet weet? Waar ga ik voor sparen? Wat zijn mijn korte en lange termijn doelen? Waar zie ik mezelf over 5 jaar?
quote:
M.a.w. hoe weet je wie je wilt zijn. Of hoe denk je dat te weten (interessante vraag, filosofisch van aard).
quote:
Wat is oppervlakkig niveau?
Uiterlijk, status, charmes.
quote:
Ja nu ik het wat uitgebreider lees omdat ik je post een beetje opgeknipt heb snap ik je. In de link die je poste stond het al in contrast met andere verslavingen omdat liefde iets is wat iedereen zoekt en in die zin dus niet voor iedereen verslavend is maar in jouw geval kan je dit plan best een tijdje in de spreekwoordelijke ijskast leggen.

Laatste edit: Na dit jaar, niemand is 100% qua raakvlakken, dus wellicht ... 90% ofzo moet dan wel kunnen :P
90% is prima. Ik wil geen perfectie. Ik heb veel minder steeds, omdat ik te graag verliefd wil zijn. Als ik terugkijk naar mijn verleden is het niet gelukt omdat we zo 'verschillend' waren. Op eerste gezicht vind je ook snel raakvlakken. En dan lijk je soulmates. Na een paar weken worden de verschillen zichtbaar en dat is bij mij meer dan de overeenkomsten steeds. Of ik ging tijdens de relatie erg groeien waardoor de kloof zo groot werd (nog meer dan het al was).
pi_131910679
Ik denk dat het een goed idee is, wat wel meer mensen eens zouden moeten proberen. Ik ben al een tijd single omdat een relatie niet in mijn leven past, met plannen om veel te reizen en te emigreren. Het bevalt me prima en ik heb om eerlijk te zijn al een tijd lang geen verlangen naar een vaste relatie meer. Wat bij mij helpt is je blijven herinneren aan de voordelen van single zijn en de nadelen van een relatie.

Enorm voordeel is dat je geen afhankelijkheid meer hebt van iemand. Het is gewoon niet nodig, een relatie, om gelukkig te zijn. Dat geeft mij een heel vrij gevoel, en zorgt dat ik sterker in mijn schoenen sta.

Binnenkort een jaar zonder enkele vorm van intimiteit / sex (ook niet solo :') ). Dat wordt misschien wel wat lastig maar dat gaat vast ook wel lukken en ik weet nu al dat ik daar beter uitkom. Omdat dan ook die afhankelijkheid minder sterk wordt.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131910736
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:47 schreef helplesssss het volgende:
Dat geldt nog steeds :)

Ik heb gewoon moeite met alleen zijn. Gevoel en verstand hebben soms oorlog wanneer er mannen hun best doen om van mij hun vriendin te willen maken. Ik zoek niets op, maar ik vind het lastig om de hele tijd weg te rennen. Voor de verandering doe ik tijdelijk ook niet aan social network. Hoe dood ik die verlangen?
Als ik zie hoe je in het begin schreef, en hoe je nu schrijft heb je toch een heel andere state of mind vermoed ik zo? Als je je hele leven je gevoel boven je verstand hebt lopen prefereren, dan lijk je het nu niet slecht te doen. Even doorzetten dus.

Het voelt wellicht onwerkelijk aan maar je 'moet' je verstand blijven sterker maken, je verlangen heeft je al veel te vaak voor de gek gehouden. Je wilt je toch niet weer zwak voelen en aan dit verlangen toe te geven?

Er komt echt een moment dat je een rotsvast persoon bent en zowel je gevoel als je verstand in de hand hebt. Nelson Mandela zei ooit:

"Er is niets sterkers dan terug te keren naar een plek die onververanderd is gebleven om door te krijgen hoe je zelf bent veranderd..."
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:45:20 #207
203089 Scuidward
pi_131910787
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:35 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Ik heb een ietwat andere achtergrond: ik heb mijn comfortzone verlaten om te worden wie ik wil zijn. Ik leefde een leven en had doelen en dromen die pastten in het plaatje van mijn ouders, familie, omgeving. Nu ik dat doorbreek merk ik dat alles aan me verandert. Ik zoek mezelf op spiritueel gebied (welke geloofsovertuiging past bij me en in hoeverre wordt dat mijn houvast?). Hoe wil ik mijn tijd besteden en waaraan, aan wie? Waar wil ik heen met mijn studie, werk? Waar wil ik wonen? Wat wil ik nog meer ontdekken. Op welke gebieden wil ik mezelf verder ontwikkelen? Ga ik meer lezen of ga ik meer ondernemen? Welke nieuwe hobbies neem ik? Wat boeit mij wat ik nog niet weet? Waar ga ik voor sparen? Wat zijn mijn korte en lange termijn doelen? Waar zie ik mezelf over 5 jaar?

[..]

[..]

Uiterlijk, status, charmes.

[..]

90% is prima. Ik wil geen perfectie. Ik heb veel minder steeds, omdat ik te graag verliefd wil zijn. Als ik terugkijk naar mijn verleden is het niet gelukt omdat we zo 'verschillend' waren. Op eerste gezicht vind je ook snel raakvlakken. En dan lijk je soulmates. Na een paar weken worden de verschillen zichtbaar en dat is bij mij meer dan de overeenkomsten steeds. Of ik ging tijdens de relatie erg groeien waardoor de kloof zo groot werd (nog meer dan het al was).
Ik lees veel overeenkomsten als het gaat om hoe je die zoektocht verwoord, spiritualiteit is een mooi gegeven en je zult ongetwijfeld je draai wat al die dingen die je opnoemt wel gaan vinden en als je ze hebt gevonden weet je ook dat je ze hebt gevonden en dan ben je inderdaad een ander persoon. Ik herken mezelf niet meer als ik denk aan hoe ik ongeveer 4 jaar geleden was (of 1 jaar voor dat gemak).

Ergens is het een mooi doel wat je nastreeft, jammer dat het ontstaan is uit een 'negatief verleden' met bijbehorende ervaringen en dingen die je hebt meegemaakt maar dat zal je allemaal gaan verwerken, dat weet ik wel zeker. Komt goed, meer heb ik op dit moment niet toe te voegen maar ik zal blijven meelezen. Grappig dat je het woord comfort zone gebruikt, dat is echt een modewoord geworden als ik naar mijn leven kijk maar dat is erg off-topic wat dit specifieke onderwerp betreft.
pi_131910971
Wat een hoop letters voor iets simpels
pi_131911595
Oh wauw, wat een mooie reacties!

Ik merk zelf inderdaad een hoop vooruitgang bij mezelf. In plaats van mijn iemand-obsessie erken ik mijn probleem en probeer ik eraan te werken. Dat heb ik aan enkele fok-leden te danken die de volgende quote probeerden uit te leggen aan mij:

Truth is: Wherever you go, there you are.
The problem is your pattern, not who you are with.

Het valt vies tegen om vanuit het verstand te leven, als je altijd je gevoel hebt gevolgd. Hoe betrouwbaar is een gevoel wanneer het geen kans heeft gekregen om af te koelen?.. denk ik nu.

Hebben jullie enkele praktische tips voor de zwakkere momenten? Het is heel moeilijk om het om te gooien wanneer je altijd met liefde bent bezig geweest. Mijn hele onbewuste zit vol met die neigingen om te dromen over liefde e.d. Dat is echt zwaar vervelend! Ik en mijn vrienden moeten mij regelmatig wakker schudden wanneer ik weer neig te denken ik termen van "Oh, zal hij degene zijn met wie ik oud ga worden?". Ik word hier zo misselijk van, maar het is een mindset die ik jarenlang heb gevoed. Hoe ga ik dat doodmaken?

Mijn verstand is nu sterker. Dat sowieso. Anders zat ik nu te flirten met een man ipv hier te posten. Maar het liefst schakel ik dat destructieve helemaal uit, but how? Ik wil een compleet nuchter persoon worden, want dit zit mij in de weg in het worden wie ik wil zijn en de persoon te ontmoeten op een gezonde manier waarmee een relatie toekomst heeft.
pi_131912382
Be inspired!

Make that footprint on the sands of time & know that there was something that you left behind.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hineni op 06-10-2013 20:34:32 ]
pi_131912887
Geluisterd en lyrics gelezen. Dank je! Ik ben al een tijdje bezig met mijn footprint. Ik heb een eigen blog waar ik artikelen schrijf. Uiteraard met minder spelfouten, omdat ik het vaker nalees en feedback vraag van vrienden. Daar wil ik alleen maar beter in worden met tijd...
pi_131913274
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:06 schreef helplesssss het volgende:
Oh wauw, wat een mooie reacties!

Ik merk zelf inderdaad een hoop vooruitgang bij mezelf. In plaats van mijn iemand-obsessie erken ik mijn probleem en probeer ik eraan te werken. Dat heb ik aan enkele fok-leden te danken die de volgende quote probeerden uit te leggen aan mij:

Truth is: Wherever you go, there you are.
The problem is your pattern, not who you are with.

Het valt vies tegen om vanuit het verstand te leven, als je altijd je gevoel hebt gevolgd. Hoe betrouwbaar is een gevoel wanneer het geen kans heeft gekregen om af te koelen?.. denk ik nu.

Hebben jullie enkele praktische tips voor de zwakkere momenten? Het is heel moeilijk om het om te gooien wanneer je altijd met liefde bent bezig geweest. Mijn hele onbewuste zit vol met die neigingen om te dromen over liefde e.d. Dat is echt zwaar vervelend! Ik en mijn vrienden moeten mij regelmatig wakker schudden wanneer ik weer neig te denken ik termen van "Oh, zal hij degene zijn met wie ik oud ga worden?". Ik word hier zo misselijk van, maar het is een mindset die ik jarenlang heb gevoed. Hoe ga ik dat doodmaken?

Mijn verstand is nu sterker. Dat sowieso. Anders zat ik nu te flirten met een man ipv hier te posten. Maar het liefst schakel ik dat destructieve helemaal uit, but how? Ik wil een compleet nuchter persoon worden, want dit zit mij in de weg in het worden wie ik wil zijn en de persoon te ontmoeten op een gezonde manier waarmee een relatie toekomst heeft.
Heej,

Het is mijns inziens niet een kwestie van verstand versus gevoelens. Er is niets mis met gevoelens, maar je moet wel weten welke gevoelens het waard zijn om te voeden en welke niet. En soms moet je bepaalde gevoelens gewoon echt voelen zonder erop te reageren. Bijvoorbeeld een verlangen om een relatie te beginnen of verlangens van intimiteit, als je dit gewoon voelt zonder erop in te gaan, dan voel je ook dat het vanzelf weer over gaat. Dan krijgt het vanzelf minder grip op je, omdat je weet dat die gevoelens weg gaan, ook zonder erop te reageren. En dan bedoel ik dus gewoon echt ervoor gaan zitten om te voelen hoe iets voelt. Niet beredeneren met verstand of ervoor wegrennen.

Sommige gevoelens lijken dan misschien tijdelijk wel heviger te worden, en bijvoorbeeld ook terug te komen in dromen, maar mij is verteld dat dat juist een goed teken is. En ik denk dat dat inderdaad ook zo is. Je geest/lijf/whatever probeert een tijdje harder omdat het merkt dat er niet op ingegaan wordt, maar uiteindelijk zwakt het weer af. Het is dus ook een kwestie van geduld en ik merk dat het met de tijd steeds makkelijker gaat.

Daarnaast eerlijk en realistisch tegenover jezelf blijven. Wat wilde je bereiken, is dat haalbaar en is dat inderdaad goed voor je? Als je jezelf eraan herinnert waarom je ergens aan begonnen bent, dan helpt dat altijd bij de lastigere momenten.

[ Bericht 1% gewijzigd door rijsttafel op 06-10-2013 20:52:30 ]
pi_131913379
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:26 schreef Koral het volgende:
Be inspired!

Make that footprint on the sands of time & know that there was something that you left behind.

:P
pi_131914670
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:45 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Heej,

Het is mijns inziens niet een kwestie van verstand versus gevoelens. Er is niets mis met gevoelens, maar je moet wel weten welke gevoelens het waard zijn om te voeden en welke niet. En soms moet je bepaalde gevoelens gewoon echt voelen zonder erop te reageren. Bijvoorbeeld een verlangen om een relatie te beginnen of verlangens van intimiteit, als je dit gewoon voelt zonder erop in te gaan, dan voel je ook dat het vanzelf weer over gaat. Dan krijgt het vanzelf minder grip op je, omdat je weet dat die gevoelens weg gaan, ook zonder erop te reageren. En dan bedoel ik dus gewoon echt ervoor gaan zitten om te voelen hoe iets voelt. Niet beredeneren met verstand of ervoor wegrennen.

Sommige gevoelens lijken dan misschien tijdelijk wel heviger te worden, en bijvoorbeeld ook terug te komen in dromen, maar mij is verteld dat dat juist een goed teken is. En ik denk dat dat inderdaad ook zo is. Je geest/lijf/whatever probeert een tijdje harder omdat het merkt dat er niet op ingegaan wordt, maar uiteindelijk zwakt het weer af. Het is dus ook een kwestie van geduld en ik merk dat het met de tijd steeds makkelijker gaat.

Daarnaast eerlijk en realistisch tegenover jezelf blijven. Wat wilde je bereiken, is dat haalbaar en is dat inderdaad goed voor je? Als je jezelf eraan herinnert waarom je ergens aan begonnen bent, dan helpt dat altijd bij de lastigere momenten.
Hey,

Je doet me een beetje denken aan de username Canillas. Die is ook een voorstander van het accepteren van emoties. Zoals jij zegt maakt het me gewoon bang zodra ik ze accepteer, ze sterker te lijken. Dan ga ik het keihard willen onderdrukken. Wellicht moet ik daar meer geduld hebben zodat ik in de fase kom waarin het afzwakt. Ik ga er meer mee oefenen.

Bedankt voor je inzicht :)
pi_131915447
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 21:10 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Hey,

Je doet me een beetje denken aan de username Canillas. Die is ook een voorstander van het accepteren van emoties. Zoals jij zegt maakt het me gewoon bang zodra ik ze accepteer, ze sterker te lijken. Dan ga ik het keihard willen onderdrukken. Wellicht moet ik daar meer geduld hebben zodat ik in de fase kom waarin het afzwakt. Ik ga er meer mee oefenen.

Ik denk dat Canillas daar wel een goed punt heeft, hoor.

Ja, soms lijken emoties net een tsunami zo sterk, dat ze je bijna meesleuren. Maar uiteindelijk kun je er altijd voor kiezen om er niet te veel op in te gaan maar er toch open voor te staan. In mijn ervaring is het juist het onderdrukken wat ervoor zorgt dat bepaalde gevoelens maar terug blijven komen, en is het juist het open zijn ervoor dat ze uiteindelijk doet afnemen.

Net alsof je een dier steeds terug in z'n hok stopt omdat je er bang voor bent, maar die telkens weer probeert te ontsnappen. Je kan 't beter laten gaan zodat het niet meer terugkomt. Dan komt het wel even dichterbij, maar dat kan je niet voorkomen. En een gevoel wat je dichterbij laat komen kan je ook beter onderzoeken.

Even soort los daarvan, laat dit maar links liggen als het je niet aanspreekt: Onlangs ben ik 6 weken in een klooster geweest waar ook op deze manier werd geleerd met gevoelens om te gaan. Soms kunnen dan best heftige dingen opkomen, maar die raak je dan wel kwijt en als gevolg ben je vrijer en lichter in het leven. En dat gaat dan over gevoelens in alle soorten en maten, bij elke persoon anders. Maar in een klooster weten ze ook alles van single zijn. :P En zeggen ze ook dat er geen truc is voor dit soort dingen, behalve telkens weer de wil en het lef om het door te staan als zulke gevoelens opkomen.

Op een gegeven moment wordt het ook best wel leuk en interessant om gevoelens gewoon te voelen en te zien zoals ze zijn. Als je er niet bang meer voor bent om ze binnen te laten.
pi_131915906
Ja :)

Weet er even niets op te zeggen. Moet het even laten bezinken..
pi_131940010
Nogmaals bedankt. Ik voel me super nuchter op moment. Heb geen moment gedacht aan diT onderwerp. Mijn vrije momenten besteed ik dan nu ook aan school en mijn 3-jaarlijkse planning vanwege mijn keuze stage en afstuderen in het buitenland. Geeft mij motivatie om mijn voorbereidingen te treffen (ja, dat moet nu al).

Bedankt jullie allen :)
pi_131941310
quote:

[..]

Toch kan ik het niet laten om de zoveelste te zijn die het best zielig vind dat je het een hele 'happening' maakt.
Het gaat echt nergens over dat je 1 jaar zelfstandig zijn als een uitdaging ziet, je hebt zelf toch ook gewoon een leven? Net alsof je jezelf niet hebt ontplooit en het hebt 'gesupplementeerd' met relaties.

Aan de andere kant moet ik wel toegeven dat het voor mij juist een uitdaging zou zijn om een relatie te hebben in mijn leven, ben liever zelfstandig qua verantwoordelijkheden etc.
Alles moet ROOD.
pi_131941995
Het klinkt sick, maar mijn leven bestond uit: studie, fitness, vrienden, dansen. Was verder nooit zo bezig met andere zaken. Wanneer liefde niet goed ging hadden de andere zaken al gauw geen voorrang meer, terwijl dat wel hoort.
pi_131952423
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:06 schreef helplesssss het volgende:
Hebben jullie enkele praktische tips voor de zwakkere momenten?
Meer weddenschappen afsluiten zodat je je het echt helemaal niet kan veroorloven om te bezwijken. Zo neem ik bijvoorbeeld iedere weddenschap die je wil noemen aan dat je het geen 11 maanden meer volhoudt zonder helemaal door te draaien.
Ja, ik generaliseer.
pi_131954715
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 21:10 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Hey,

Je betaalt een enorme prijs voor geluk, indien het verwordt tot een krampachtige zoektocht waarbij "zoveel mogelijk genieten en zoveel mogelijk plezier hebben" het enige is dat telt. Het "moeten" wat achter die zoektocht zit is nu niet echt bevordelijk voor geluk en gezondheid. Het gevecht om tegenslag en verdriet te vermijden levert dan wellicht meer ellende op dan de kwaal. Dus wat onderdruk je dan nu eigenlijk precies?
pi_131955627
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:20 schreef Wazzim het volgende:

[..]

Toch kan ik het niet laten om de zoveelste te zijn die het best zielig vind dat je het een hele 'happening' maakt.
Het gaat echt nergens over dat je 1 jaar zelfstandig zijn als een uitdaging ziet, je hebt zelf toch ook gewoon een leven? Net alsof je jezelf niet hebt ontplooit en het hebt 'gesupplementeerd' met relaties.

Aan de andere kant moet ik wel toegeven dat het voor mij juist een uitdaging zou zijn om een relatie te hebben in mijn leven, ben liever zelfstandig qua verantwoordelijkheden etc.
Als je een overwogen besluit maakt om vrijgezel te blijven dan geeft dat een totaal andere mindset dan als je door omstandigheden vrijgezel bent. Met vrijgezel bedoel ik hier ook geen korte dates/one-night-dingen. Daar hoort dus ook bij niet op avances ingaan en dergelijke, wat soms best veel zelfbeheersing en wilskracht vraagt. Dan denk ik wel dat het helpt om er een beetje een 'happening' van te maken.

Het is van buitenaf denk ik ook lastig te begrijpen. Vergelijk het anders met een besluit een jaar geen alcohol te drinken of een jaar lijnen of wat dan ook. Het feit dat je dat besluit maakt verandert ook al hoe je tegen dingen aan kijkt. Een chocoladetaart kan je dan bijvoorbeeld niet nemen als je lijnt, ookal wil je het wel. Ik denk dat je dan wel snapt hoe dat heel anders is dan uberhaupt geen toegang tot taart hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door rijsttafel op 07-10-2013 23:23:34 ]
pi_131955782
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:41 schreef helplesssss het volgende:
Nogmaals bedankt. Ik voel me super nuchter op moment. Heb geen moment gedacht aan diT onderwerp. Mijn vrije momenten besteed ik dan nu ook aan school en mijn 3-jaarlijkse planning vanwege mijn keuze stage en afstuderen in het buitenland. Geeft mij motivatie om mijn voorbereidingen te treffen (ja, dat moet nu al).

Bedankt jullie allen :)
^O^
pi_131955875
Een verlangen die ik accepteer, maar er voorlopig niets mee ga doen en wanneer ik nuchter ben, ervoor klaar ben en weet wat ik wil pas, op een rustige manier, opbouwend (naar een sterke fundamentele basis) :)

(Gare zin maar lesson learnt!)

Ik heb vandaag een paar keer avances voorbij laten vliegen. Had geen neiging om erop in te gaan. Ik flirtte subtiel mee, maar ging daarna mijn eigen gang. Het deed me niets. Ik dacht aan niets, verlangde naar niets. Mijn gedachten gingen steeds naar mijn stage en afstudeerplannen in het buitenland waar ik binnenkort voor begin te sparen (doordat ik een nieuwe bijbaan heb). Verder moet ik nog flink aan 2 talen werken tot die tijd. Heb er zo'n zin in!
pi_131956615
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:13 schreef helplesssss het volgende:
Een verlangen die ik accepteer, maar er voorlopig niets mee ga doen en wanneer ik nuchter ben, ervoor klaar ben en weet wat ik wil pas, op een rustige manier, opbouwend (naar een sterke fundamentele basis) :)

Ik heb vandaag een paar keer avances voorbij laten vliegen. Had geen neiging om erop in te gaan. Ik flirtte subtiel mee, maar ging daarna mijn eigen gang. Het deed me niets. Ik dacht aan niets, verlangde naar niets. Mijn gedachten gingen steeds naar mijn stage en afstudeerplannen in het buitenland waar ik binnenkort voor begin te sparen (doordat ik een nieuwe bijbaan heb). Verder moet ik nog flink aan 2 talen werken tot die tijd. Heb er zo'n zin in!
Met hobbies en andere dingen bezig zijn helpt zeker. Muziek over liefde enzo negeren ook. :P

Als je vrienden of vriendinnen hebt die ook besloten hebben een tijdje vrijgezel te zijn dan is dat trouwens ook heel fijn. Dan kan je trouwens samen op een heel andere manier uitgaan, wat best wel vet is. :D
pi_131956918
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:07 schreef rijsttafel het volgende:
Als je een overwogen besluit maakt om vrijgezel te blijven dan geeft dat een totaal andere mindset dan als je door omstandigheden vrijgezel bent. Met vrijgezel bedoel ik hier ook geen korte dates/one-night-dingen. Daar hoort dus ook bij niet op avances ingaan en dergelijke, wat soms best veel zelfbeheersing en wilskracht vraagt. Dan denk ik wel dat het helpt om er een beetje een 'happening' van te maken.
Of... dan ben je gewoon een beetje een dramaqueen die niet zonder aandacht kan. Verklaart ook gelijk het niet zonder man kunnen.

quote:
Het is van buitenaf denk ik ook lastig te begrijpen. Vergelijk het anders met een besluit een jaar geen alcohol te drinken of een jaar lijnen of wat dan ook.
Ook daar maken de meeste mensen geen happening van, inclusief dag tot dag verslag van de ups en downs.
Ja, ik generaliseer.
pi_131957342
-

[ Bericht 84% gewijzigd door rijsttafel op 07-10-2013 23:57:57 ]
pi_131960363
quote:
15s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:49 schreef Letsstaytogether het volgende:
Wat een hoop letters voor iets simpels
_O- dachetzelfde :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 03:10:52 #229
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_131960587
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:07 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Het is van buitenaf denk ik ook lastig te begrijpen. Vergelijk het anders met een besluit een jaar geen alcohol te drinken of een jaar lijnen of wat dan ook. Het feit dat je dat besluit maakt verandert ook al hoe je tegen dingen aan kijkt. Een chocoladetaart kan je dan bijvoorbeeld niet nemen als je lijnt, ookal wil je het wel. Ik denk dat je dan wel snapt hoe dat heel anders is dan uberhaupt geen toegang tot taart hebben.
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:13 schreef helplesssss het volgende:

Wat een bizar contrast met iedereen die niet aan een partner of zelfs maar een keer sex kan komen 8)7

(Ik noem een datingsite-ervaringen-topic of een als-versieren-niet-zo-makkelijk-gaat-topic, maar ook die 2 miljoen singles die niet op FOK! zitten)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_131960656
quote:

[..]

Vrouwen willen graag aandacht, daar ben je beetje verslaafd aan geraakt en nu wil je even zien of het zonder ook werkt toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 03:27:35 ]
pi_131960746
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 03:10 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

[..]

Wat een bizar contrast met iedereen die niet aan een partner of zelfs maar een keer sex kan komen 8)7

(Ik noem een datingsite-ervaringen-topic of een als-versieren-niet-zo-makkelijk-gaat-topic, maar ook die 2 miljoen singles die niet op FOK! zitten)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu niet automatisch denken dat bij mij hetzelfde geldt als helplesss. ;) Ookal kan ik dingen herkennen, mijn motivatie is anders. Ik ben al een tijd vrijgezel en niet ingegaan op advances omdat ik m'n leven daarnaar wil inrichten, niet omdat ik te veel in een relatie zat of in een emotionele rollercoaster.

Al begon het -toegegeven- opzich wel met het bijkomen van een relatie, het ontwikkelde zich over een paar jaar. En nu is het dat ik me niet bezig wil houden met alles tussen geflirt en relatie, omdat ik merk dat ik op de langere termijn eigenlijk gelukkiger ben zonder.

Soms neemt de kortetermijn-geest echter even over en dan is wel wat wilskracht nodig, helemaal als je dan té geflirt wordt. Wat me gelukkig niet zo vaak gebeurt. :P Maar er hoort ook bij om niet op je eigen zwakheid voor anderen in te gaan; er niets mee te doen. Dat is allebei soms dus wel lastig; niet eenvoudig zoals sommige mensen hier beweren. Die mensen hebben geen idee waar ze het over hebben, met alle respect.

En ja, de motivatie is denk ik ook wel moeilijk voor te stellen en qua motivatie ligt er zeker wel een contrast met de topics die je noemt. :P Maar het is wel serieus van mijn kant en ik weet zeker van helplesss ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door rijsttafel op 08-10-2013 04:42:41 ]
pi_131961061
Ach meid wat heb je het zwaar :')
pi_131961218
Typisch eerste wereld vrouwenprobleempje. Who gives a fuck.
pi_131961472
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 04:20 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Nu niet automatisch denken dat bij mij hetzelfde geldt als helplesss. ;) Ookal kan ik dingen herkennen, mijn motivatie is anders. Ik ben al een tijd vrijgezel en niet ingegaan op advances omdat ik m'n leven daarnaar wil inrichten, niet omdat ik te veel in een relatie zat of in een emotionele rollercoaster.

Al begon het -toegegeven- opzich wel met het bijkomen van een relatie, het ontwikkelde zich over een paar jaar. En nu is het dat ik me niet bezig wil houden met alles tussen geflirt en relatie, omdat ik merk dat ik op de langere termijn eigenlijk gelukkiger ben zonder.

Soms neemt de kortetermijn-geest echter even over en dan is wel wat wilskracht nodig, helemaal als je dan té geflirt wordt. Wat me gelukkig niet zo vaak gebeurt. :P Maar er hoort ook bij om niet op je eigen zwakheid voor anderen in te gaan; er niets mee te doen. Dat is allebei soms dus wel lastig; niet eenvoudig zoals sommige mensen hier beweren. Die mensen hebben geen idee waar ze het over hebben, met alle respect.

En ja, de motivatie is denk ik ook wel moeilijk voor te stellen en qua motivatie ligt er zeker wel een contrast met de topics die je noemt. :P Maar het is wel serieus van mijn kant en ik weet zeker van helplesss ook.

Net mijn woorden :)

Oh, ik ben bloedserieus. Liever hier worden uitgemaakt voor aandachtshoer, dan straks met iemand te lopen kutten waar ik straks weer aan vast zit, omdat ik niet heb geleerd om van mijn korte termijn geest af te komen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 08:34:58 #235
407722 LeonardoFibonacci
0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21 ..
pi_131961579
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:47 schreef TerryStone het volgende:
Typisch eerste wereld vrouwenprobleempje. Who gives a fuck.
  Redactie Sport dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:40:01 #236
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131962382
Ik denk dat zo'n jaar me wel werkelijk heeft geholpen eigenlijk. Ondanks dat het niet echt bewust was, want als je er tegenaan loopt loop je er tegenaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131966002
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 03:10 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
Niet serieus? Jij had TS ook kunnen zijn. Het is ook niet zo zwart wit. Mensen die single zijn kunnen ook genoeg mensen krijgen, het heeft vooral te maken met houding en zelfrespect. Vrouwen die dagelijks heel veel aandacht krijgen zijn vaak best makkelijk/zien er makkelijk uit en dáárom vliegen mannen daar ook op af. Geen moeite doen, een beetje aandacht en je hebt iemand zoals TS. TS is blijkbaar erg onzeker en heeft aandacht nodig (van een man) om zichzelf 'iets' te voelen. Het is best vervelend om zo te leven, want dan ben je gewoonweg niet blij met jezelf.
pi_131966236
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:16 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Niet serieus? Jij had TS ook kunnen zijn. Het is ook niet zo zwart wit. Mensen die single zijn kunnen ook genoeg mensen krijgen, het heeft vooral te maken met houding en zelfrespect. Vrouwen die dagelijks heel veel aandacht krijgen zijn vaak best makkelijk/zien er makkelijk uit en dáárom vliegen mannen daar ook op af. Geen moeite doen, een beetje aandacht en je hebt iemand zoals TS. TS is blijkbaar erg onzeker en heeft aandacht nodig (van een man) om zichzelf 'iets' te voelen. Het is best vervelend om zo te leven, want dan ben je gewoonweg niet blij met jezelf.
Aldus een vrouw die net zo aandachtsgeil is als TS en duidelijk niet weet hoe het is om aan de andere kant te staan.
pi_131966287
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:25 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Aldus een vrouw die net zo aandachtsgeil is als TS en duidelijk niet weet hoe het is om aan de andere kant te staan.
Welke kant? Elk zwijn kan aandacht krijgen, das geen kunst.
pi_131966764
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:27 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Welke kant? Elk zwijn kan aandacht krijgen, das geen kunst.
Waarmee je maar even benadrukt dat je er geen reet van snapt.
Wat is erger, geen (seksuele) aandacht van de andere sekse of jouw "ik krijg teveel aandacht, wat moet ik doen boohoo" "probleem"?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:48:53 #241
203089 Scuidward
pi_131966816
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:46 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat is erger, geen (seksuele) aandacht van de andere sekse of jouw "ik krijg teveel aandacht, wat moet ik doen boohoo" "probleem"?
Zodra we het over een 'probleem' hebben is een 'probleem' altijd erger dan 'geen probleem'.

Problemen zijn ook altijd persoonlijk. Als het bijv. voor jou een probleem is dat je geen seksuele aandacht krijgt van vrouwen is dat natuurlijk heel vervelend maar dan kan je net zo goed een eigen topic openen om advies te vragen voor jouw specifieke situatie. TS heeft dat probleem niet, ze heeft wellicht eerder het tegenovergestelde.
pi_131966849
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:46 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed. Het probleem van TS is niet dat ze teveel aandacht krijgt, het enige probleem is zij zelf. Het ligt allemaal aan jezelf hoeveel (seksuele) aandacht je krijgt.
pi_131967352
Het gaat niet om de aandacht van een random guy (dat vleit, maar doet me niet veel). Het gaat om de aandacht van mannen met wie ik meer aanknooppunten heb en ik (lees:) leuk vind, maar rationeel bekeken het toch niet lang gaat duren, omdat ik sneller neiging heb om te gaan voor 50% ipv 80% van mijn criteria. En dan krijg je een breakup na een paar maanden of een jaar of twee.
pi_131967452
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:49 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed. Het probleem van TS is niet dat ze teveel aandacht krijgt, het enige probleem is zij zelf. Het ligt allemaal aan jezelf hoeveel (seksuele) aandacht je krijgt.
Als je een vrouw bent wel inderdaad. Voor de rest zijn jullie problemen bijna hilarisch als het niet zo verschrikkelijk zielig was.
Gelukkig lossen dit soort problemen zichzelf op na een bepaalde leeftijd... enjoy your cats! ;)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:18:53 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131967557
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:11 schreef helplesssss het volgende:
Het gaat niet om de aandacht van een random guy (dat vleit, maar doet me niet veel). Het gaat om de aandacht van mannen met wie ik meer aanknooppunten heb en ik (lees:) leuk vind, maar rationeel bekeken het toch niet lang gaat duren, omdat ik sneller neiging heb om te gaan voor 50% ipv 80% van mijn criteria. En dan krijg je een breakup na een paar maanden of een jaar of twee.
In hoeverre weet je voordat je aan een relatie begint of het 50% of 80% is?

Als je er zelf met die 50% gedachte aan begint, is het een beetje een selffulfilling prophecy als het foutloopt. Maar loopt het dan fout door die 50% criteria, of ergens anders door?
The love you take is equal to the love you make.
pi_131967819
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In hoeverre weet je voordat je aan een relatie begint of het 50% of 80% is?

Als je er zelf met die 50% gedachte aan begint, is het een beetje een selffulfilling prophecy als het foutloopt. Maar loopt het dan fout door die 50% criteria, of ergens anders door?
Mijn laatste relatie is daar een voorbeeld van: we verschilden in religie, bezigheden en karakter. Hij keek in zijn vrije tijd tv, ik ging liever sporten. Hij keek Amerikaanse films, ik Indiase, hij dronk liever wat thuis met vrienden, ik ging liever stappen, ik hou van lezen en schrijven, hij heeft daar een hekel aan en schrijft als een scholier, hij is van de comfortzone, ik probeer nieuwe dingen uit, ik leer graag nieuwe mensen kennen, hij gaat alleen om met vrienden die hij al 10 jaar kent, ik wil meer uit mezelf en het leven halen, hij wilt na zijn studie werken en zich niet verder ontwikkelen, ik wil voor een periode naar het buitenland, hij niet.

Ik had op deze dingen kunnen letten in het begin. Wat we wel gemeen hadden waren onze opleidingen die overeenkomsten hadden. We werkten samen. Daarnaast hadden we een zelfde soort humor. Hij had een pure hart en dat voelde heel fijn. Hij was eerlijk. Buiten alles om vond ik het wel fijn om een zorgzame man te hebben die voor me ging. Nu realiseer ik me dat die niet per se zoals hem hoeven te zijn... ik kan heus wel die 80% ontmoeten. Ik dacht dat we de verschillen wel konden overbruggen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:31:45 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131967917
En waar liep het op stuk?
pi_131967937
Ben jij buitenlands ofzo?

Waar maak je je druk om man, ook met de dingen die jij opnoemt kun je wel een stabiele relatie hebben. Je hoeft toch niet alles maar hetzelfde te doen/willen.
pi_131968106
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:31 schreef Lienekien het volgende:
En waar liep het op stuk?
De verschillen.. maar druppel van de emmer was toen ik met wat dingen zat en ik ze voor de verandering zelf wou oplossen en hij me gek maakte met zijn overoveroverzorgzaamheid (die ik in mijn onzekere periode wel fijn vond, maar nu zelf wil fixen). Ik gaf al maanden aan dat ik geen ongevraagde advies en tips wil, maar hij bleef dominant zijn gang gaan. Ik heb het vaker aangegeven dat ik daardoor ongelukkig word van hem, maar hij kon niet stoppen (was zijn karakter zei hij).

Doordat het zo kut ging, gingen we ons afvragen wat er meer was. We hadden gewoon bijna niets wat we samen deelden dus hadden we beide gewoon een aparte leventje gekregen. Daarbovenop liet ik hem ook niet meer toe in mijn eigen problemen, waardoor hij helemaal geen aandeel meer had in mijn leven.

Dat was een beetje onze beginbasis geweest: hij was mijn veilige haven, mijn houvast. Ik ben gewoon heel erg gegroeid de afgelopen 2 jaar in onze relatie.

Zelfs op seksueel gebied verschilden we heel erg en dat frustreerde ook heel erg.
pi_131968121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:32 schreef Letsstaytogether het volgende:
Ben jij buitenlands ofzo?

Waar maak je je druk om man, ook met de dingen die jij opnoemt kun je wel een stabiele relatie hebben. Je hoeft toch niet alles maar hetzelfde te doen/willen.
Ja, ben buitenlands.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:40:58 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131968172
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:38 schreef helplesssss het volgende:

[..]

De verschillen.. maar druppel van de emmer was toen ik met wat dingen zat en ik ze voor de verandering zelf wou oplossen en hij me gek maakte met zijn overoveroverzorgzaamheid (die ik in mijn onzekere periode wel fijn vond, maar nu zelf wil fixen). Ik gaf al maanden aan dat ik geen ongevraagde advies en tips wil, maar hij bleef dominant zijn gang gaan. Ik heb het vaker aangegeven dat ik daardoor ongelukkig word van hem, maar hij kon niet stoppen (was zijn karakter zei hij).

Doordat het zo kut ging, gingen we ons afvragen wat er meer was. We hadden gewoon bijna niets wat we samen deelden dus hadden we beide gewoon een aparte leventje gekregen. Daarbovenop liet ik hem ook niet meer toe in mijn eigen problemen, waardoor hij helemaal geen aandeel meer had in mijn leven.

Dat was een beetje onze beginbasis geweest: hij was mijn veilige haven, mijn houvast. Ik ben gewoon heel erg gegroeid de afgelopen 2 jaar in onze relatie.

Zelfs op seksueel gebied verschilden we heel erg en dat frustreerde ook heel erg.
Wat is dan nu je top 3 van criteria voor je volgende relatie?
pi_131968560
Iemand van dezelfde religie, afkomst en met een gezonde leefstijl.
pi_131968846
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:55 schreef helplesssss het volgende:
Succes ermee.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:15:42 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131970924
quote:
En krijg jij dan de ruimte om te groeien, een behoefte die toch wel heel duidelijk naar voren komt?
pi_131971011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En krijg jij dan de ruimte om te groeien, een behoefte die toch wel heel duidelijk naar voren komt?
Bij 99% van de mannen van mijn afkomst niet. Althans niet hier in Nederland. Vandaar dat ik wil experimenteren hoe het leven daar in het buitenland is. Schijnt daar anders te zijn volgens zoveel mensen die daar zijn geweest.
pi_131971075
Mijn beste vriendin en mijn achternicht zijn geemigreerd en zijn niet van plan terug te komen. 1 ervan is recent ook getrouwd.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:35:07 #257
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_131971473
quote:
Religies :')
pi_131972254
quote:
Wat is je afkomst dan?
pi_132021496
Jij komt erg labiel over. Dus ik zou inderdaad eerst een jaartje op zoek gaan naar jezelf voordat je je problemen weer neerlegt in een relatie.
pi_132059048
Hmm interesting topic!.

Ik ben vorig jaar naar Miami verhuisd om te studeren.. het is toen dus uitgegaan met mijn toenmalige vriendin door de afstand en het tijdverschil. Heb al een jaar geen sex gehad, alleen met een meid gezoend hier in Miami :')...

Het was eigenlijk totaal niet me bedoeling om een jaar niks te doen op het gebied van relaties/sex maar goed.. het is zoals het is :).

Verder.. ja heel veel lopen nadenken over het leven hier, leef gezonder, spaar veel geld :P, veel fitnessen, echt kunnen doen wat jij wilt wanneer jij wilt, hobby kunnen oppikken, en vooral goed kunnen nadenken wat voor persoon ik in mijn leven wil hebben, dus niet meer alles pakken wat je pakken kan omdat ik ergens me penis in wil drukken, maar echt meer de persoon gaan waarderen om karakter dan uiterlijk.

Wat is voor jou het uiteindelijk doel?, en waarom heb je eigenlijk besloten om zoiets te doen?.
Waz met jou!
pi_132059477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 05:46 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Hmm interesting topic!.

Ik ben vorig jaar naar Miami verhuisd om te studeren.. het is toen dus uitgegaan met mijn toenmalige vriendin door de afstand en het tijdverschil. Heb al een jaar geen sex gehad, alleen met een meid gezoend hier in Miami :')...

Het was eigenlijk totaal niet me bedoeling om een jaar niks te doen op het gebied van relaties/sex maar goed.. het is zoals het is :).

Verder.. ja heel veel lopen nadenken over het leven hier, leef gezonder, spaar veel geld :P, veel fitnessen, echt kunnen doen wat jij wilt wanneer jij wilt, hobby kunnen oppikken, en vooral goed kunnen nadenken wat voor persoon ik in mijn leven wil hebben, dus niet meer alles pakken wat je pakken kan omdat ik ergens me penis in wil drukken, maar echt meer de persoon gaan waarderen om karakter dan uiterlijk.

Wat is voor jou het uiteindelijk doel?, en waarom heb je eigenlijk besloten om zoiets te doen?.
Om jouw ena laatste alinea! Wat me erg goed af gaat overigens!

De reden waarom is dat ik emotioneel gewoon was uitgeput. Ik liet mijn eigenwaarde bepalen door de stand van zaken :') Gewoon omdat ik er zo'n zootje van had gemaakt, dat ik niet meer wist waar ik mee bezig was. Ik was veel te veel gefixeerd op de ander dan op mezelf en mijn eigen leven. Wanneer je achter elkaar rent en niet afkoelt begin je ook vreemd te rennen en abnormaal te hijgen. Ik neem een laaaaange rust zodat liefde op een natuurlijke wijze arriveert.

Ik had af en toe downs deze maand, maar ik geef niet op. Sindsdien heb ik zoveel nieuwe doelen en bezigheden. Ik voel me steeds rationeler worden en daar ben ik zo blij om!
pi_132060583
Hele topic gelezen zo op de vroege(?) ochtend :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:03 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Om jouw ena laatste alinea! Wat me erg goed af gaat overigens!

De reden waarom is dat ik emotioneel gewoon was uitgeput. Ik liet mijn eigenwaarde bepalen door de stand van zaken :') Gewoon omdat ik er zo'n zootje van had gemaakt, dat ik niet meer wist waar ik mee bezig was. Ik was veel te veel gefixeerd op de ander dan op mezelf en mijn eigen leven. Wanneer je achter elkaar rent en niet afkoelt begin je ook vreemd te rennen en abnormaal te hijgen. Ik neem een laaaaange rust zodat liefde op een natuurlijke wijze arriveert.

Ik had af en toe downs deze maand, maar ik geef niet op. Sindsdien heb ik zoveel nieuwe doelen en bezigheden. Ik voel me steeds rationeler worden en daar ben ik zo blij om!
Dat rationeel willen zijn zie ik in meerdere posts van jou terug. Bij mij was het omgekeerd, ik leefde met alleen maar ratio en was me niet eens bewust dat ik ook emoties had (beetje omgekeerde wereld dus :P ).

Tevens verkapte tvp :P
pi_132061745
Hee TS,

Is dit boek toevallig wat voor jou?

Klik
pi_132062641
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hele topic gelezen zo op de vroege(?) ochtend :P

[..]

Dat rationeel willen zijn zie ik in meerdere posts van jou terug. Bij mij was het omgekeerd, ik leefde met alleen maar ratio en was me niet eens bewust dat ik ook emoties had (beetje omgekeerde wereld dus :P ).

Tevens verkapte tvp :P
Lastig he.. de middenweg :) Was jij altijd al zo of heb je jezelf getraind om rationeel te zijn?
pi_132062648
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:26 schreef Molleman het volgende:
Hee TS,

Klik
Hmmmm interessant!!!

Bedankt!
pi_132062673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:05 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Lastig he.. de middenweg :) Was jij altijd al zo of heb je jezelf getraind om rationeel te zijn?
Ik heb mezelf moeten trainen om emotioneel te zijn, dat heb ik echt moeten leren.

De middenweg is niet zo moeilijk hoor, als je hem eenmaal door hebt :)
pi_132062979
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb mezelf moeten trainen om emotioneel te zijn, dat heb ik echt moeten leren.

Vind je het moeilijk om op de middenweg te zitten?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132063247
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja. Vereist inzichten..

Ik ga dat boek opzoeken! Positieve reviews!
pi_132064204
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:22 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Vind je het moeilijk om op de middenweg te zitten?
Niet meer, het is jaren geleden dat ik "ineens!" besefte dat er ook zoiets als "gevoel" bestond.
Tegenwoordig ben ik meer een gevoelsmens, maar als mijn gevoel twijfelt, dan neemt m'n verstand het naadloos over en vice versa :)
pi_132064565
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Niet meer, het is jaren geleden dat ik "ineens!" besefte dat er ook zoiets als "gevoel" bestond.
Tegenwoordig ben ik meer een gevoelsmens, maar als mijn gevoel twijfelt, dan neemt m'n verstand het naadloos over en vice versa :)
Ok, ik vind het zelf wel heel moeilijk en dat gaat misschien ook niet meer weg. We verschillen wat qua starheid denk ik. Ik ben meer star.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132064618
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:26 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ok, ik vind het zelf wel heel moeilijk en dat gaat misschien ook niet meer weg. We verschillen wat qua starheid denk ik. Ik ben meer star.
Kun je leren :*
pi_132065177
Eens met koffie, starheid kun je leren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_132065266
Doe nog maar eens een quote uit de doeken voor alle starre mensen onder ons ;)

Als het denken inzicht krijgt in zichzelf, identificeert het zich niet langer met zijn gedachten. Dan ontstaat een grote open ruimte. Een volgroeid denken kan alle ideeen koesteren.
Als het geen standpunt (of gevoel, zo u wilt) heeft dat verdedigd moet worden en geen identiteit heeft die beschermd moet worden kan het gaan en staan waar het wil!

B. Katie - schrijfster

TL;DR
Starheid belemmert je te volgroeien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hineni op 11-10-2013 12:59:40 ]
pi_132065297
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Eens met koffie, starheid kun je leren.
Godsamme _O-

Maar het klopt wel, maar was niet waar ik op doelde :P
Edit:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:51 schreef Koral het volgende:
TL;DR
zie een gevoel of nieuwe/andere denkwijze niet als een bedreiging maar als een kans verder te volgroeien.
Precies, je kunt altijd wel iets oppikken van iemand waar je nog wat van kan leren. Dan voel ik een bepaalde aantrekkingskracvht ofzo :P
pi_132074291
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:51 schreef Koral het volgende:
Doe nog maar eens een quote uit de doeken voor alle starre mensen onder ons ;)

Als het denken inzicht krijgt in zichzelf, identificeert het zich niet langer met zijn gedachten. Dan ontstaat een grote open ruimte. Een volgroeid denken kan alle ideeen koesteren.
Als het geen standpunt (of gevoel, zo u wilt) heeft dat verdedigd moet worden en geen identiteit heeft die beschermd moet worden kan het gaan en staan waar het wil!

B. Katie - schrijfster

TL;DR
Starheid belemmert je te volgroeien.
Thank you :)
pi_132074305
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:26 schreef Molleman het volgende:
Hee TS,

Klik
Heb 'm gereserveerd bij de Bieb! Ben erg benieuwd!
  maandag 14 oktober 2013 @ 08:35:21 #277
407722 LeonardoFibonacci
pi_132148019
Ben je het weekend goed doorgekomen?
pi_132148760
Jezus wat een verkapt 'kijk mij eens populair bij mannen zijn' topic :') de triestheid straalt ervan af.
There are only 151 Pokémon.
pi_132149503
pi_132149586
Net een klein kind die trots verkondigt dat ze al een paar uur geen snoep meer gegeten heeft terwijl ze in de snoepwinkel staat. Knap hoor.
pi_132149946
Zoals anderen al hebben gezegd: Je intentie is goed maar qua mentaal doe je het volkomen fout.

Je maakt een fout door te zeggen: 'Zo moet het gaan'.

Er moet geen 'vastgestelde' tijd zijn, haal dat uit je hoofd! Je weet niet hoelang dit gaat duren en je kunt het ook niet berekenen. Doe wat je leuk lijkt, doe wat je wilt doen maar limiteer jezelf niet alleen maar om het verleden, want daarmee ga je de toekomst berekenen, iets wat je nooit moet doen.

Zie je leven als een waterval, kijk hoe alle druppels samen stromen naar beneden. Jij bent 1 van die druppels, je gaat mee met de flow. Je weet niet wat er te wachten staat voor jou en je maakt beslissingen aan de hand waarop mensen met je communiceren en wat jou leuk lijkt.

Ik denk als ik het zo hoor, dat het probleem ergens anders ligt en niet zozeer relaties.
pi_132150322
Ik begrijp je punt en je hebt ook gelijk. Ik wou gewoon van dat dwangmatig streven naar een vriendje af en sinds een maandje kijk ik niet meer naar mannen met de potentiebril. Dat was al een kunst voor mij. Ik sta zeker open voor ontmoetingen en ik leer nog steeds mannen kennen. Voorbeeld: heb afgelopen zaterdag meegetraind met een jongen die priveles kreeg van een personal trainer. Daarna heb ik nog een uurtje met hem gekletst over van alles. Het was gezellig, maar daar bleef het bij. Net als elke random guy atm. Ik maak het niet meer dan het is omdat ik per se liefde moet ervaren. Ik weet wat ik wil en mijn doelgroep heb ik nog niet ontmoet.
pi_132150847

[ Bericht 100% gewijzigd door helplesssss op 14-10-2013 11:38:51 ]
  maandag 14 oktober 2013 @ 15:35:57 #284
407722 LeonardoFibonacci
pi_132157194
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:24 schreef helplesssss het volgende:
gelukkig maar
pi_132271447
Jeej, een 2e bijbaan erbij als journalist/redacteur voor de magazine van mijn school :)

Ik weet mijn jaar wel goed te benutten. Heb al een hoop nieuwe doelen en bezigheden erbij. Ik voel me als persoon steeds rijker worden en de behoefte aan een man neemt steeds meer af.

Er zijn wel een hoop contacten die ik expres laat verwateren ivm mijn ontwikkeling op moment. Ik vermoed dat ze niet meer passen in het nieuwe plaatje van de persoon die ik aan het worden ben. Maar met een paar houd ik goed contact. Dat zijn de vrienden die met mij meegroeien. Daarnaast spreek ik veel nieuwe mensen op oppervlakkig niveau die ik casual tegen kom. Ik ben op moment veelal bezig met mijn studie, sport, lezen, werk en ontspanning...

Ik dacht serieus dat het heel moeilijk zou zijn alleen, maar na een maandje valt het reuze mee :)
pi_132273210
Zo'n opdracht op FOK! beginnen, damn. Dit kan een serieus spannende strijd worden.

TVP voor in de 22e eeuw.
pi_132275732
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:21 schreef MAJESTICS het volgende:
Zo'n opdracht op FOK! beginnen, damn. Dit kan een serieus spannende strijd worden.

TVP voor in de 22e eeuw.
Waarom denk je zo?
pi_132284771
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:43 schreef helplesssss het volgende:
Jeej, een 2e bijbaan erbij als journalist/redacteur voor de magazine van mijn school :)

Ik weet mijn jaar wel goed te benutten. Heb al een hoop nieuwe doelen en bezigheden erbij. Ik voel me als persoon steeds rijker worden en de behoefte aan een man neemt steeds meer af.

Er zijn wel een hoop contacten die ik expres laat verwateren ivm mijn ontwikkeling op moment. Ik vermoed dat ze niet meer passen in het nieuwe plaatje van de persoon die ik aan het worden ben. Maar met een paar houd ik goed contact. Dat zijn de vrienden die met mij meegroeien. Daarnaast spreek ik veel nieuwe mensen op oppervlakkig niveau die ik casual tegen kom. Ik ben op moment veelal bezig met mijn studie, sport, lezen, werk en ontspanning...

Ik dacht serieus dat het heel moeilijk zou zijn alleen, maar na een maandje valt het reuze mee :)
Heb je al een kat gekocht?
pi_132288694
Nope. Geen tijd voor.
pi_132289984
Een beetje rondneuken zou toch zo'n evaluatie niet in de weg staan?
Snap dat je je niet op nieuwe relatie wilt storten, maar zo rigoureus snap ik niet helemaal.
Anyway, succes!
pi_132290811
Al geprobeerd. Werkte niet zo.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:49:55 #292
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132291868
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:09 schreef helplesssss het volgende:
kijk ik niet meer naar mannen met de potentiebril.
Misschien moet je je bril laten vervangen. Als je 'bril' goed was dan zou je leuke relaties hebben gehad en niet een jaar vrijgezel willen zijn persé.. dan zou je je ook hebben 'ontplooit' terwijl je relaties had... het vrijgezel zijn een tijd is geen oplossing lijkt mij (ook al kan het vast wel helpen voor het richten op andere zaken, misschien), beter filteren en nadenken voordat je in een relatie stapt kan wel een oplossing zijn denk ik. Niet een jaar maar vrijgezel blijven en jezelf op allerlei gebieden veranderen (contacten laten verwateren die niet meer bij je 'nieuwe ik' passen e.d.

Te drastisch, te weinig gericht op wat het probleem is, naar mijn mening.
we dan
pi_132292197
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Misschien moet je je bril laten vervangen. Als je 'bril' goed was dan zou je leuke relaties hebben gehad en niet een jaar vrijgezel willen zijn persé.. dan zou je je ook hebben 'ontplooit' terwijl je relaties had... het vrijgezel zijn een tijd is geen oplossing lijkt mij (ook al kan het vast wel helpen voor het richten op andere zaken, misschien), beter filteren en nadenken voordat je in een relatie stapt kan wel een oplossing zijn denk ik. Niet een jaar maar vrijgezel blijven en jezelf op allerlei gebieden veranderen (contacten laten verwateren die niet meer bij je 'nieuwe ik' passen e.d.

Lees de voorgaande reeks over helplessss nog eens door :')

Voor sommigen komt een balans tussen eq en iq niet aanwaaien. Ben van mening dat ts erg goed bezig is en naar haar mogelijkheden handeld. Respect!

Zolang ze er maar voor zorgt dat 'de vervangers' uiteindelijk zorgen dat bepaalde dingen makkelijker te accepteren zijn voor haarzelf, en niet een continue vlucht worden ;)
pi_132296047
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Brillen heb je in soorten en maten, maar vaak past het bij je hoofd en zijn de sterktes aangepast op je ogen.
Figuurlijk onderga ik een operatie, waardoor ik die bril straks niet meer nodig heb ;) Daar heb ik tijd voor nodig. Iets met herstel e.d.

Mijn blik was nooit een probleem. Mijn emoties zijn gewoon beschadigd door die emotionele rollercoaster van jarenlang, waardoor ik niet in staat ben om rationele keuzes te maken. Ook al kan ik wel rationeel zijn. Dus je theorie klopt niet in mijn geval. Bedankt voor het meedenken though :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:00 schreef Koral het volgende:

[..]

Lees de voorgaande reeks over helplessss nog eens door :')

Voor sommigen komt een balans tussen eq en iq niet aanwaaien. Ben van mening dat ts erg goed bezig is en naar haar mogelijkheden handeld. Respect!

Zolang ze er maar voor zorgt dat 'de vervangers' uiteindelijk zorgen dat bepaalde dingen makkelijker te accepteren zijn voor haarzelf, en niet een continue vlucht worden ;)
Bedankt :)
pi_132297542
Ik vind het heel knap dat TS op zoek is naar zichzelf ( algemene doel).
Dat kan ik alleen maar bewonderen.
Ik ben nu ook in zo een fase van op zoek naar mijzelf, maar mijn achtergrond en aanpak ,zijn in veel maten anders.
Maar wat de aanpak of achtergrond ook is, het beste leert men met :vallen en opstaan.

En in geval van TS zal 1 jaar single zijn (= doel 1), haar toestaan niet meer te "vallen" in haar oude patroon.
Nadien zal TS om zich echt te ontwikkelen andere manieren ondervinden (=doel 2).
Ik wens TS veel succes en heb toch zo te lezen het vertrouwen dat het haar zal lukken.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_132300738
TS kan niet zoveel alleen volgens mij. Kon ook al niet alleen stoppen met social media en zocht medestanders, nu ook al single blijven. Mens, doe toch eens wat je zelf wilt zonder je gesterkt te voelen doordat anderen hetzelfde doen; daar word je een stuk gelukkiger van. Als je al gelukkig zou worden van een jaar geforceerd vrijgezel blijven, ondanks eventuele leuke potentiële partners die op je pad komen.
Ja doei.
pi_132304721
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:48 schreef motorbloempje het volgende:
TS kan niet zoveel alleen volgens mij. Kon ook al niet alleen stoppen met social media en zocht medestanders, nu ook al single blijven. Mens, doe toch eens wat je zelf wilt zonder je gesterkt te voelen doordat anderen hetzelfde doen; daar word je een stuk gelukkiger van. Als je al gelukkig zou worden van een jaar geforceerd vrijgezel blijven, ondanks eventuele leuke potentiële partners die op je pad komen.
Ik ben inderdaad aan het afkicken van afhankelijkheid en ga de goede richting naar (emotionele) zelfstandigheid toe.

Dat ik me niet geobsesseerd bezig houd met liefde betekent trouwens niet dat ik mijn ogen sluit voor mannen. Ik signaleer de leuke mannen nog steeds en ik praat ook met mannen (ook nieuwe). Ik denk wel eens van "Past deze persoon bij mij?". En bij deze vraag ben ik rationeler t.o.v. vroeger. Toen dacht ik "Zal hij mij ook leuk vinden?". Mijn gesprekken met mannen zijn nu ook anders. Ik stel andere vragen en heb daardoor andere gesprekken, waardoor ik iemand leer kennen. Hiervoor had ik wel gezelschap, maar was ik meer gefocust op het naar een romance/relatie toeleven. Dus een grote verandering richting een gezonde toekomst :)
pi_132304753
Hoe kom je aan al die nieuwe contacten overigens als je daar niet naar zoekt?
Rustig aan.
pi_132305079
Ik ben extravert :) Sportschool, school, werk, uitgaan, winkelcentrum, overal eigenlijk. Zelfs in de tram, metro, trein ontmoet ik mensen. Ik onderhoud met 9 van de 10 keer geen contact, maar dat maakt niet veel uit. Het is altijd gezellig.
pi_132305256
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:53 schreef complicate het volgende:
Ik vind het heel knap dat TS op zoek is naar zichzelf ( algemene doel).
Dat kan ik alleen maar bewonderen.
Ik ben nu ook in zo een fase van op zoek naar mijzelf, maar mijn achtergrond en aanpak ,zijn in veel maten anders.
Maar wat de aanpak of achtergrond ook is, het beste leert men met :vallen en opstaan.

En in geval van TS zal 1 jaar single zijn (= doel 1), haar toestaan niet meer te "vallen" in haar oude patroon.
Nadien zal TS om zich echt te ontwikkelen andere manieren ondervinden (=doel 2).
Ik wens TS veel succes en heb toch zo te lezen het vertrouwen dat het haar zal lukken.
Dank je :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')