abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131956918
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:07 schreef rijsttafel het volgende:
Als je een overwogen besluit maakt om vrijgezel te blijven dan geeft dat een totaal andere mindset dan als je door omstandigheden vrijgezel bent. Met vrijgezel bedoel ik hier ook geen korte dates/one-night-dingen. Daar hoort dus ook bij niet op avances ingaan en dergelijke, wat soms best veel zelfbeheersing en wilskracht vraagt. Dan denk ik wel dat het helpt om er een beetje een 'happening' van te maken.
Of... dan ben je gewoon een beetje een dramaqueen die niet zonder aandacht kan. Verklaart ook gelijk het niet zonder man kunnen.

quote:
Het is van buitenaf denk ik ook lastig te begrijpen. Vergelijk het anders met een besluit een jaar geen alcohol te drinken of een jaar lijnen of wat dan ook.
Ook daar maken de meeste mensen geen happening van, inclusief dag tot dag verslag van de ups en downs.
Ja, ik generaliseer.
pi_131957342
-

[ Bericht 84% gewijzigd door rijsttafel op 07-10-2013 23:57:57 ]
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131960363
quote:
15s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:49 schreef Letsstaytogether het volgende:
Wat een hoop letters voor iets simpels
_O- dachetzelfde :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 03:10:52 #229
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_131960587
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:07 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Als je een overwogen besluit maakt om vrijgezel te blijven dan geeft dat een totaal andere mindset dan als je door omstandigheden vrijgezel bent. Met vrijgezel bedoel ik hier ook geen korte dates/one-night-dingen. Daar hoort dus ook bij niet op avances ingaan en dergelijke, wat soms best veel zelfbeheersing en wilskracht vraagt. Dan denk ik wel dat het helpt om er een beetje een 'happening' van te maken.

Het is van buitenaf denk ik ook lastig te begrijpen. Vergelijk het anders met een besluit een jaar geen alcohol te drinken of een jaar lijnen of wat dan ook. Het feit dat je dat besluit maakt verandert ook al hoe je tegen dingen aan kijkt. Een chocoladetaart kan je dan bijvoorbeeld niet nemen als je lijnt, ookal wil je het wel. Ik denk dat je dan wel snapt hoe dat heel anders is dan uberhaupt geen toegang tot taart hebben.
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:13 schreef helplesssss het volgende:
Een verlangen die ik accepteer, maar er voorlopig niets mee ga doen en wanneer ik nuchter ben, ervoor klaar ben en weet wat ik wil pas, op een rustige manier, opbouwend (naar een sterke fundamentele basis) :)

(Gare zin maar lesson learnt!)

Ik heb vandaag een paar keer avances voorbij laten vliegen. Had geen neiging om erop in te gaan. Ik flirtte subtiel mee, maar ging daarna mijn eigen gang. Het deed me niets. Ik dacht aan niets, verlangde naar niets. Mijn gedachten gingen steeds naar mijn stage en afstudeerplannen in het buitenland waar ik binnenkort voor begin te sparen (doordat ik een nieuwe bijbaan heb). Verder moet ik nog flink aan 2 talen werken tot die tijd. Heb er zo'n zin in!
Wat een bizar contrast met iedereen die niet aan een partner of zelfs maar een keer sex kan komen 8)7

(Ik noem een datingsite-ervaringen-topic of een als-versieren-niet-zo-makkelijk-gaat-topic, maar ook die 2 miljoen singles die niet op FOK! zitten)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_131960656
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:23 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Ik ben sinds mijn 12e niet single. Voor mij is het nieuw om een jaar geen mannen in mijn leven te hebben. Denk dat dat pas raar is.
Vrouwen willen graag aandacht, daar ben je beetje verslaafd aan geraakt en nu wil je even zien of het zonder ook werkt toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 03:27:35 ]
pi_131960746
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 03:10 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

[..]

Wat een bizar contrast met iedereen die niet aan een partner of zelfs maar een keer sex kan komen 8)7

(Ik noem een datingsite-ervaringen-topic of een als-versieren-niet-zo-makkelijk-gaat-topic, maar ook die 2 miljoen singles die niet op FOK! zitten)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu niet automatisch denken dat bij mij hetzelfde geldt als helplesss. ;) Ookal kan ik dingen herkennen, mijn motivatie is anders. Ik ben al een tijd vrijgezel en niet ingegaan op advances omdat ik m'n leven daarnaar wil inrichten, niet omdat ik te veel in een relatie zat of in een emotionele rollercoaster.

Al begon het -toegegeven- opzich wel met het bijkomen van een relatie, het ontwikkelde zich over een paar jaar. En nu is het dat ik me niet bezig wil houden met alles tussen geflirt en relatie, omdat ik merk dat ik op de langere termijn eigenlijk gelukkiger ben zonder.

Soms neemt de kortetermijn-geest echter even over en dan is wel wat wilskracht nodig, helemaal als je dan té geflirt wordt. Wat me gelukkig niet zo vaak gebeurt. :P Maar er hoort ook bij om niet op je eigen zwakheid voor anderen in te gaan; er niets mee te doen. Dat is allebei soms dus wel lastig; niet eenvoudig zoals sommige mensen hier beweren. Die mensen hebben geen idee waar ze het over hebben, met alle respect.

En ja, de motivatie is denk ik ook wel moeilijk voor te stellen en qua motivatie ligt er zeker wel een contrast met de topics die je noemt. :P Maar het is wel serieus van mijn kant en ik weet zeker van helplesss ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door rijsttafel op 08-10-2013 04:42:41 ]
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131961061
Ach meid wat heb je het zwaar :')
pi_131961218
Typisch eerste wereld vrouwenprobleempje. Who gives a fuck.
pi_131961472
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 04:20 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Nu niet automatisch denken dat bij mij hetzelfde geldt als helplesss. ;) Ookal kan ik dingen herkennen, mijn motivatie is anders. Ik ben al een tijd vrijgezel en niet ingegaan op advances omdat ik m'n leven daarnaar wil inrichten, niet omdat ik te veel in een relatie zat of in een emotionele rollercoaster.

Al begon het -toegegeven- opzich wel met het bijkomen van een relatie, het ontwikkelde zich over een paar jaar. En nu is het dat ik me niet bezig wil houden met alles tussen geflirt en relatie, omdat ik merk dat ik op de langere termijn eigenlijk gelukkiger ben zonder.

Soms neemt de kortetermijn-geest echter even over en dan is wel wat wilskracht nodig, helemaal als je dan té geflirt wordt. Wat me gelukkig niet zo vaak gebeurt. :P Maar er hoort ook bij om niet op je eigen zwakheid voor anderen in te gaan; er niets mee te doen. Dat is allebei soms dus wel lastig; niet eenvoudig zoals sommige mensen hier beweren. Die mensen hebben geen idee waar ze het over hebben, met alle respect.

En ja, de motivatie is denk ik ook wel moeilijk voor te stellen en qua motivatie ligt er zeker wel een contrast met de topics die je noemt. :P Maar het is wel serieus van mijn kant en ik weet zeker van helplesss ook.

Net mijn woorden :)

Oh, ik ben bloedserieus. Liever hier worden uitgemaakt voor aandachtshoer, dan straks met iemand te lopen kutten waar ik straks weer aan vast zit, omdat ik niet heb geleerd om van mijn korte termijn geest af te komen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 08:34:58 #235
407722 LeonardoFibonacci
0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21 ..
pi_131961579
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:47 schreef TerryStone het volgende:
Typisch eerste wereld vrouwenprobleempje. Who gives a fuck.
  Redactie Sport dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:40:01 #236
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131962382
Ik denk dat zo'n jaar me wel werkelijk heeft geholpen eigenlijk. Ondanks dat het niet echt bewust was, want als je er tegenaan loopt loop je er tegenaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131966002
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 03:10 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
Niet serieus? Jij had TS ook kunnen zijn. Het is ook niet zo zwart wit. Mensen die single zijn kunnen ook genoeg mensen krijgen, het heeft vooral te maken met houding en zelfrespect. Vrouwen die dagelijks heel veel aandacht krijgen zijn vaak best makkelijk/zien er makkelijk uit en dáárom vliegen mannen daar ook op af. Geen moeite doen, een beetje aandacht en je hebt iemand zoals TS. TS is blijkbaar erg onzeker en heeft aandacht nodig (van een man) om zichzelf 'iets' te voelen. Het is best vervelend om zo te leven, want dan ben je gewoonweg niet blij met jezelf.
pi_131966236
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:16 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Niet serieus? Jij had TS ook kunnen zijn. Het is ook niet zo zwart wit. Mensen die single zijn kunnen ook genoeg mensen krijgen, het heeft vooral te maken met houding en zelfrespect. Vrouwen die dagelijks heel veel aandacht krijgen zijn vaak best makkelijk/zien er makkelijk uit en dáárom vliegen mannen daar ook op af. Geen moeite doen, een beetje aandacht en je hebt iemand zoals TS. TS is blijkbaar erg onzeker en heeft aandacht nodig (van een man) om zichzelf 'iets' te voelen. Het is best vervelend om zo te leven, want dan ben je gewoonweg niet blij met jezelf.
Aldus een vrouw die net zo aandachtsgeil is als TS en duidelijk niet weet hoe het is om aan de andere kant te staan.
pi_131966287
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:25 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Aldus een vrouw die net zo aandachtsgeil is als TS en duidelijk niet weet hoe het is om aan de andere kant te staan.
Welke kant? Elk zwijn kan aandacht krijgen, das geen kunst.
pi_131966764
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:27 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Welke kant? Elk zwijn kan aandacht krijgen, das geen kunst.
Waarmee je maar even benadrukt dat je er geen reet van snapt.
Wat is erger, geen (seksuele) aandacht van de andere sekse of jouw "ik krijg teveel aandacht, wat moet ik doen boohoo" "probleem"?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 12:48:53 #241
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_131966816
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:46 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat is erger, geen (seksuele) aandacht van de andere sekse of jouw "ik krijg teveel aandacht, wat moet ik doen boohoo" "probleem"?
Zodra we het over een 'probleem' hebben is een 'probleem' altijd erger dan 'geen probleem'.

Problemen zijn ook altijd persoonlijk. Als het bijv. voor jou een probleem is dat je geen seksuele aandacht krijgt van vrouwen is dat natuurlijk heel vervelend maar dan kan je net zo goed een eigen topic openen om advies te vragen voor jouw specifieke situatie. TS heeft dat probleem niet, ze heeft wellicht eerder het tegenovergestelde.
pi_131966849
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:46 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed. Het probleem van TS is niet dat ze teveel aandacht krijgt, het enige probleem is zij zelf. Het ligt allemaal aan jezelf hoeveel (seksuele) aandacht je krijgt.
pi_131967352
Het gaat niet om de aandacht van een random guy (dat vleit, maar doet me niet veel). Het gaat om de aandacht van mannen met wie ik meer aanknooppunten heb en ik (lees:) leuk vind, maar rationeel bekeken het toch niet lang gaat duren, omdat ik sneller neiging heb om te gaan voor 50% ipv 80% van mijn criteria. En dan krijg je een breakup na een paar maanden of een jaar of twee.
pi_131967452
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:49 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed. Het probleem van TS is niet dat ze teveel aandacht krijgt, het enige probleem is zij zelf. Het ligt allemaal aan jezelf hoeveel (seksuele) aandacht je krijgt.
Als je een vrouw bent wel inderdaad. Voor de rest zijn jullie problemen bijna hilarisch als het niet zo verschrikkelijk zielig was.
Gelukkig lossen dit soort problemen zichzelf op na een bepaalde leeftijd... enjoy your cats! ;)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:18:53 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131967557
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:11 schreef helplesssss het volgende:
Het gaat niet om de aandacht van een random guy (dat vleit, maar doet me niet veel). Het gaat om de aandacht van mannen met wie ik meer aanknooppunten heb en ik (lees:) leuk vind, maar rationeel bekeken het toch niet lang gaat duren, omdat ik sneller neiging heb om te gaan voor 50% ipv 80% van mijn criteria. En dan krijg je een breakup na een paar maanden of een jaar of twee.
In hoeverre weet je voordat je aan een relatie begint of het 50% of 80% is?

Als je er zelf met die 50% gedachte aan begint, is het een beetje een selffulfilling prophecy als het foutloopt. Maar loopt het dan fout door die 50% criteria, of ergens anders door?
The love you take is equal to the love you make.
pi_131967819
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In hoeverre weet je voordat je aan een relatie begint of het 50% of 80% is?

Als je er zelf met die 50% gedachte aan begint, is het een beetje een selffulfilling prophecy als het foutloopt. Maar loopt het dan fout door die 50% criteria, of ergens anders door?
Mijn laatste relatie is daar een voorbeeld van: we verschilden in religie, bezigheden en karakter. Hij keek in zijn vrije tijd tv, ik ging liever sporten. Hij keek Amerikaanse films, ik Indiase, hij dronk liever wat thuis met vrienden, ik ging liever stappen, ik hou van lezen en schrijven, hij heeft daar een hekel aan en schrijft als een scholier, hij is van de comfortzone, ik probeer nieuwe dingen uit, ik leer graag nieuwe mensen kennen, hij gaat alleen om met vrienden die hij al 10 jaar kent, ik wil meer uit mezelf en het leven halen, hij wilt na zijn studie werken en zich niet verder ontwikkelen, ik wil voor een periode naar het buitenland, hij niet.

Ik had op deze dingen kunnen letten in het begin. Wat we wel gemeen hadden waren onze opleidingen die overeenkomsten hadden. We werkten samen. Daarnaast hadden we een zelfde soort humor. Hij had een pure hart en dat voelde heel fijn. Hij was eerlijk. Buiten alles om vond ik het wel fijn om een zorgzame man te hebben die voor me ging. Nu realiseer ik me dat die niet per se zoals hem hoeven te zijn... ik kan heus wel die 80% ontmoeten. Ik dacht dat we de verschillen wel konden overbruggen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:31:45 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131967917
En waar liep het op stuk?
The love you take is equal to the love you make.
pi_131967937
Ben jij buitenlands ofzo?

Waar maak je je druk om man, ook met de dingen die jij opnoemt kun je wel een stabiele relatie hebben. Je hoeft toch niet alles maar hetzelfde te doen/willen.
pi_131968106
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:31 schreef Lienekien het volgende:
En waar liep het op stuk?
De verschillen.. maar druppel van de emmer was toen ik met wat dingen zat en ik ze voor de verandering zelf wou oplossen en hij me gek maakte met zijn overoveroverzorgzaamheid (die ik in mijn onzekere periode wel fijn vond, maar nu zelf wil fixen). Ik gaf al maanden aan dat ik geen ongevraagde advies en tips wil, maar hij bleef dominant zijn gang gaan. Ik heb het vaker aangegeven dat ik daardoor ongelukkig word van hem, maar hij kon niet stoppen (was zijn karakter zei hij).

Doordat het zo kut ging, gingen we ons afvragen wat er meer was. We hadden gewoon bijna niets wat we samen deelden dus hadden we beide gewoon een aparte leventje gekregen. Daarbovenop liet ik hem ook niet meer toe in mijn eigen problemen, waardoor hij helemaal geen aandeel meer had in mijn leven.

Dat was een beetje onze beginbasis geweest: hij was mijn veilige haven, mijn houvast. Ik ben gewoon heel erg gegroeid de afgelopen 2 jaar in onze relatie.

Zelfs op seksueel gebied verschilden we heel erg en dat frustreerde ook heel erg.
pi_131968121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:32 schreef Letsstaytogether het volgende:
Ben jij buitenlands ofzo?

Waar maak je je druk om man, ook met de dingen die jij opnoemt kun je wel een stabiele relatie hebben. Je hoeft toch niet alles maar hetzelfde te doen/willen.
Ja, ben buitenlands.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')