Wat is dan nu je top 3 van criteria voor je volgende relatie?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:38 schreef helplesssss het volgende:
[..]
De verschillen.. maar druppel van de emmer was toen ik met wat dingen zat en ik ze voor de verandering zelf wou oplossen en hij me gek maakte met zijn overoveroverzorgzaamheid (die ik in mijn onzekere periode wel fijn vond, maar nu zelf wil fixen). Ik gaf al maanden aan dat ik geen ongevraagde advies en tips wil, maar hij bleef dominant zijn gang gaan. Ik heb het vaker aangegeven dat ik daardoor ongelukkig word van hem, maar hij kon niet stoppen (was zijn karakter zei hij).
Doordat het zo kut ging, gingen we ons afvragen wat er meer was. We hadden gewoon bijna niets wat we samen deelden dus hadden we beide gewoon een aparte leventje gekregen. Daarbovenop liet ik hem ook niet meer toe in mijn eigen problemen, waardoor hij helemaal geen aandeel meer had in mijn leven.
Dat was een beetje onze beginbasis geweest: hij was mijn veilige haven, mijn houvast. Ik ben gewoon heel erg gegroeid de afgelopen 2 jaar in onze relatie.
Zelfs op seksueel gebied verschilden we heel erg en dat frustreerde ook heel erg.
Succes ermee.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:55 schreef helplesssss het volgende:
Iemand van dezelfde religie, afkomst en met een gezonde leefstijl.
En krijg jij dan de ruimte om te groeien, een behoefte die toch wel heel duidelijk naar voren komt?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:55 schreef helplesssss het volgende:
Bij 99% van de mannen van mijn afkomst niet. Althans niet hier in Nederland. Vandaar dat ik wil experimenteren hoe het leven daar in het buitenland is. Schijnt daar anders te zijn volgens zoveel mensen die daar zijn geweest.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En krijg jij dan de ruimte om te groeien, een behoefte die toch wel heel duidelijk naar voren komt?
Religiesquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:55 schreef helplesssss het volgende:
Wat is je afkomst dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:55 schreef helplesssss het volgende:
Om jouw ena laatste alinea! Wat me erg goed af gaat overigens!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 05:46 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Hmm interesting topic!.
Ik ben vorig jaar naar Miami verhuisd om te studeren.. het is toen dus uitgegaan met mijn toenmalige vriendin door de afstand en het tijdverschil. Heb al een jaar geen sex gehad, alleen met een meid gezoend hier in Miami...
Het was eigenlijk totaal niet me bedoeling om een jaar niks te doen op het gebied van relaties/sex maar goed.. het is zoals het is.
Verder.. ja heel veel lopen nadenken over het leven hier, leef gezonder, spaar veel geld, veel fitnessen, echt kunnen doen wat jij wilt wanneer jij wilt, hobby kunnen oppikken, en vooral goed kunnen nadenken wat voor persoon ik in mijn leven wil hebben, dus niet meer alles pakken wat je pakken kan omdat ik ergens me penis in wil drukken, maar echt meer de persoon gaan waarderen om karakter dan uiterlijk.
Wat is voor jou het uiteindelijk doel?, en waarom heb je eigenlijk besloten om zoiets te doen?.
Dat rationeel willen zijn zie ik in meerdere posts van jou terug. Bij mij was het omgekeerd, ik leefde met alleen maar ratio en was me niet eens bewust dat ik ook emoties had (beetje omgekeerde wereld dusquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:03 schreef helplesssss het volgende:
[..]
Om jouw ena laatste alinea! Wat me erg goed af gaat overigens!
De reden waarom is dat ik emotioneel gewoon was uitgeput. Ik liet mijn eigenwaarde bepalen door de stand van zakenGewoon omdat ik er zo'n zootje van had gemaakt, dat ik niet meer wist waar ik mee bezig was. Ik was veel te veel gefixeerd op de ander dan op mezelf en mijn eigen leven. Wanneer je achter elkaar rent en niet afkoelt begin je ook vreemd te rennen en abnormaal te hijgen. Ik neem een laaaaange rust zodat liefde op een natuurlijke wijze arriveert.
Ik had af en toe downs deze maand, maar ik geef niet op. Sindsdien heb ik zoveel nieuwe doelen en bezigheden. Ik voel me steeds rationeler worden en daar ben ik zo blij om!
Lastig he.. de middenwegquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hele topic gelezen zo op de vroege(?) ochtend
[..]
Dat rationeel willen zijn zie ik in meerdere posts van jou terug. Bij mij was het omgekeerd, ik leefde met alleen maar ratio en was me niet eens bewust dat ik ook emoties had (beetje omgekeerde wereld dus).
Tevens verkapte tvp
Hmmmm interessant!!!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:26 schreef Molleman het volgende:
Hee TS,
Is dit boek toevallig wat voor jou?
Klik
Ik heb mezelf moeten trainen om emotioneel te zijn, dat heb ik echt moeten leren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:05 schreef helplesssss het volgende:
[..]
Lastig he.. de middenwegWas jij altijd al zo of heb je jezelf getraind om rationeel te zijn?
Vind je het moeilijk om op de middenweg te zitten?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb mezelf moeten trainen om emotioneel te zijn, dat heb ik echt moeten leren.
De middenweg is niet zo moeilijk hoor, als je hem eenmaal door hebt
Ja. Vereist inzichten..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb mezelf moeten trainen om emotioneel te zijn, dat heb ik echt moeten leren.
De middenweg is niet zo moeilijk hoor, als je hem eenmaal door hebt
Niet meer, het is jaren geleden dat ik "ineens!" besefte dat er ook zoiets als "gevoel" bestond.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:22 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Vind je het moeilijk om op de middenweg te zitten?
Ok, ik vind het zelf wel heel moeilijk en dat gaat misschien ook niet meer weg. We verschillen wat qua starheid denk ik. Ik ben meer star.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet meer, het is jaren geleden dat ik "ineens!" besefte dat er ook zoiets als "gevoel" bestond.
Tegenwoordig ben ik meer een gevoelsmens, maar als mijn gevoel twijfelt, dan neemt m'n verstand het naadloos over en vice versa
Kun je lerenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ok, ik vind het zelf wel heel moeilijk en dat gaat misschien ook niet meer weg. We verschillen wat qua starheid denk ik. Ik ben meer star.
Godsammequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Eens met koffie, starheid kun je leren.
Precies, je kunt altijd wel iets oppikken van iemand waar je nog wat van kan leren. Dan voel ik een bepaalde aantrekkingskracvht ofzoquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:51 schreef Koral het volgende:
TL;DR
zie een gevoel of nieuwe/andere denkwijze niet als een bedreiging maar als een kans verder te volgroeien.
Thank youquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:51 schreef Koral het volgende:
Doe nog maar eens een quote uit de doeken voor alle starre mensen onder ons
Als het denken inzicht krijgt in zichzelf, identificeert het zich niet langer met zijn gedachten. Dan ontstaat een grote open ruimte. Een volgroeid denken kan alle ideeen koesteren.
Als het geen standpunt (of gevoel, zo u wilt) heeft dat verdedigd moet worden en geen identiteit heeft die beschermd moet worden kan het gaan en staan waar het wil!
B. Katie - schrijfster
TL;DR
Starheid belemmert je te volgroeien.
Heb 'm gereserveerd bij de Bieb! Ben erg benieuwd!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:26 schreef Molleman het volgende:
Hee TS,
Is dit boek toevallig wat voor jou?
Klik
Waarom denk je zo?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:21 schreef MAJESTICS het volgende:
Zo'n opdracht op FOK! beginnen, damn. Dit kan een serieus spannende strijd worden.
TVP voor in de 22e eeuw.
Heb je al een kat gekocht?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:43 schreef helplesssss het volgende:
Jeej, een 2e bijbaan erbij als journalist/redacteur voor de magazine van mijn school![]()
Ik weet mijn jaar wel goed te benutten. Heb al een hoop nieuwe doelen en bezigheden erbij. Ik voel me als persoon steeds rijker worden en de behoefte aan een man neemt steeds meer af.
Er zijn wel een hoop contacten die ik expres laat verwateren ivm mijn ontwikkeling op moment. Ik vermoed dat ze niet meer passen in het nieuwe plaatje van de persoon die ik aan het worden ben. Maar met een paar houd ik goed contact. Dat zijn de vrienden die met mij meegroeien. Daarnaast spreek ik veel nieuwe mensen op oppervlakkig niveau die ik casual tegen kom. Ik ben op moment veelal bezig met mijn studie, sport, lezen, werk en ontspanning...
Ik dacht serieus dat het heel moeilijk zou zijn alleen, maar na een maandje valt het reuze mee
Misschien moet je je bril laten vervangen. Als je 'bril' goed was dan zou je leuke relaties hebben gehad en niet een jaar vrijgezel willen zijn persé.. dan zou je je ook hebben 'ontplooit' terwijl je relaties had... het vrijgezel zijn een tijd is geen oplossing lijkt mij (ook al kan het vast wel helpen voor het richten op andere zaken, misschien), beter filteren en nadenken voordat je in een relatie stapt kan wel een oplossing zijn denk ik. Niet een jaar maar vrijgezel blijven en jezelf op allerlei gebieden veranderen (contacten laten verwateren die niet meer bij je 'nieuwe ik' passen e.d.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:09 schreef helplesssss het volgende:
kijk ik niet meer naar mannen met de potentiebril.
Lees de voorgaande reeks over helplessss nog eens doorquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Misschien moet je je bril laten vervangen. Als je 'bril' goed was dan zou je leuke relaties hebben gehad en niet een jaar vrijgezel willen zijn persé.. dan zou je je ook hebben 'ontplooit' terwijl je relaties had... het vrijgezel zijn een tijd is geen oplossing lijkt mij (ook al kan het vast wel helpen voor het richten op andere zaken, misschien), beter filteren en nadenken voordat je in een relatie stapt kan wel een oplossing zijn denk ik. Niet een jaar maar vrijgezel blijven en jezelf op allerlei gebieden veranderen (contacten laten verwateren die niet meer bij je 'nieuwe ik' passen e.d.
Te drastisch, te weinig gericht op wat het probleem is, naar mijn mening.
Brillen heb je in soorten en maten, maar vaak past het bij je hoofd en zijn de sterktes aangepast op je ogen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:49 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Misschien moet je je bril laten vervangen. Als je 'bril' goed was dan zou je leuke relaties hebben gehad en niet een jaar vrijgezel willen zijn persé.. dan zou je je ook hebben 'ontplooit' terwijl je relaties had... het vrijgezel zijn een tijd is geen oplossing lijkt mij (ook al kan het vast wel helpen voor het richten op andere zaken, misschien), beter filteren en nadenken voordat je in een relatie stapt kan wel een oplossing zijn denk ik. Niet een jaar maar vrijgezel blijven en jezelf op allerlei gebieden veranderen (contacten laten verwateren die niet meer bij je 'nieuwe ik' passen e.d.
Te drastisch, te weinig gericht op wat het probleem is, naar mijn mening.
Bedanktquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:00 schreef Koral het volgende:
[..]
Lees de voorgaande reeks over helplessss nog eens door
Voor sommigen komt een balans tussen eq en iq niet aanwaaien. Ben van mening dat ts erg goed bezig is en naar haar mogelijkheden handeld. Respect!
Zolang ze er maar voor zorgt dat 'de vervangers' uiteindelijk zorgen dat bepaalde dingen makkelijker te accepteren zijn voor haarzelf, en niet een continue vlucht worden
Ik ben inderdaad aan het afkicken van afhankelijkheid en ga de goede richting naar (emotionele) zelfstandigheid toe.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:48 schreef motorbloempje het volgende:
TS kan niet zoveel alleen volgens mij. Kon ook al niet alleen stoppen met social media en zocht medestanders, nu ook al single blijven. Mens, doe toch eens wat je zelf wilt zonder je gesterkt te voelen doordat anderen hetzelfde doen; daar word je een stuk gelukkiger van. Als je al gelukkig zou worden van een jaar geforceerd vrijgezel blijven, ondanks eventuele leuke potentiële partners die op je pad komen.
Dank jequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:53 schreef complicate het volgende:
Ik vind het heel knap dat TS op zoek is naar zichzelf ( algemene doel).
Dat kan ik alleen maar bewonderen.
Ik ben nu ook in zo een fase van op zoek naar mijzelf, maar mijn achtergrond en aanpak ,zijn in veel maten anders.
Maar wat de aanpak of achtergrond ook is, het beste leert men met :vallen en opstaan.
En in geval van TS zal 1 jaar single zijn (= doel 1), haar toestaan niet meer te "vallen" in haar oude patroon.
Nadien zal TS om zich echt te ontwikkelen andere manieren ondervinden (=doel 2).
Ik wens TS veel succes en heb toch zo te lezen het vertrouwen dat het haar zal lukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |