ik ben het niet van plan. kan wel 1 a 2 uur zonder bierquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal5 euro voor een blikje Heineken
.
Je hebt gelijk, inderdaad niet geheel relevant voor dit topic. Ik ga nu weer over op Ryanairquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:50 schreef Nielsch het volgende:
nou jongens lekker boeiend die minuten.
Heb vorige vlucht nog inderdaad heel gezellig gehad met een chickie waar ik later nog mee heb afgesprokenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:30 schreef Nielsch het volgende:
gewoon bier drinken en lullen met alleen-reizende vrouwen...
Laatst wel een flesje water voor 3 euro oid, omdat na de instapcontrole geen shop meer was en ik niet zoals een slim iemand hier boven een leeg flesje mee had.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal5 euro voor een blikje Heineken
.
Volledig mee eens, ze komen aanvliegen als een bezetene zo hard. En dan vol in de remmen inclusief dat kutmuziekje "another on time flight"quote:Op zondag 25 augustus 2013 01:05 schreef Palomar het volgende:
[..]
Laatst wel een flesje water voor 3 euro oid, omdat na de instapcontrole geen shop meer was en ik niet zoals een slim iemand hier boven een leeg flesje mee had.
Ook irritant vond ik dat blije muziekje toen het vliegtuig geland was, terwijl dat een bijzonder oncomfortabele landing was, waarbij veel te hard geremd werd
Het is ook zo dat ze hun vluchttijden veel te ruim nemen, waardoor het lijkt alsof ze bijna altijd op tijd zijn. Tsja, dat is Ryanairquote:Op zondag 25 augustus 2013 03:34 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Volledig mee eens, ze komen aanvliegen als een bezetene zo hard. En dan vol in de remmen inclusief dat kutmuziekje "another on time flight"
Het zogenaamde padden van de schematijden voor de vluchten gebeurd door alle luchtvaartmaatschappijen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 07:45 schreef larsico het volgende:
[..]
Het is ook zo dat ze hun vluchttijden veel te ruim nemen, waardoor het lijkt alsof ze bijna altijd op tijd zijn. Tsja, dat is Ryanair
Volgens mij zei laatst iemand hier dat de aankomsttijd officieel de tijd is dat het vliegtuig landt, dus daar was ik van uit gegaan.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:15 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het zogenaamde padden van de schematijden voor de vluchten gebeurd door alle luchtvaartmaatschappijen.
En hoewel de daadwerkelijke vluchttijd natuurlijk korter is dan de schematijd, moet je natuurlijk ook niet rekenen het moment dat je opstijgt en het moment dat je land. Juist het taxiën van en naar de gate kost veel tijd.
Bij Eindhoven Airport bijvoorbeeld komt het voor dat het 15 minuten duurt voordat je op kan stijgen omdat men niet mag/kan opstijgen bij de terminal maar eerst naar de andere kant van de landingsbaan moet rijden en ondertussen moet wachten op elk binnenkomend vliegtuig, vanaf de Polderbaan op Schiphol ben ik sneller de lucht in.
Daarnaast komt het ook voor dat je in de wachtrij staat om op te mogen stijgen of landen, al deze zaken moeten natuurlijk wel in de schematijd meegenomen worden.
Dus 15 minuten taxi op Eindhoven, 32 minuten vliegen naar London Stansted, en dan nog 13 minuten taxiën is eigenlijk helemaal niet zo ruim voor het uurtje wat gerekend wordt.
Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:19 schreef larsico het volgende:
[..]
Volgens mij zei laatst iemand hier dat de aankomsttijd officieel de tijd is dat het vliegtuig landt, dus daar was ik van uit gegaan.
Overigens plant ryanair de vluchten wel ruimer dan gebruikelijk is.
Maar ze doen de irritante op tijd jingle al bij het landen en niet bij het docken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.
Zoals gesteld, Ryanair houdt rekening met de taxitijden en daar bovenop komt de geplande vluchttijd.
Voorbeeld Easyjet;
Amsterdam - Londen Stansted, 09:30 - 09:35, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 314 kilometer.
Voorbeeld Ryanair;
Eindhoven - Londen Stansted, 09:20 - 09:25, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 359 kilomter.
Met andere woorden, de vluchttijd voor beide vluchten is hetzelfde, ondanks dat de nominale afstand voor Ryanair langer is. En ook op Eindhoven kan je pech hebben met baangebruik. Elke luchtvaartmaatschappij heeft dus een buffer om dit op te vangen.
Je zal dan wel gelijk hebben, maar mijn ervaring met 'normale' luchtvaartmaatschappijen is dat de aankomsttijd dichter bij de tijd van landen dan de tijd van aankomst bij de gate ligt. Heb je trouwens ergens een bron ofzo, ben wel benieuwd hoe het nou precies zit?quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.
Zoals gesteld, Ryanair houdt rekening met de taxitijden en daar bovenop komt de geplande vluchttijd.
Voorbeeld Easyjet;
Amsterdam - Londen Stansted, 09:30 - 09:35, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 314 kilometer.
Voorbeeld Ryanair;
Eindhoven - Londen Stansted, 09:20 - 09:25, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 359 kilomter.
Met andere woorden, de vluchttijd voor beide vluchten is hetzelfde, ondanks dat de nominale afstand voor Ryanair langer is. En ook op Eindhoven kan je pech hebben met baangebruik. Elke luchtvaartmaatschappij heeft dus een buffer om dit op te vangen.
Inderdaad, dus eigenlijk zeggen ze dan dat de landingstijd de aankomsttijd is toch?quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar ze doen de irritante op tijd jingle al bij het landen en niet bij het docken.
Natuurlijk kennen we dat concept en door dit 'gezeik' (wat overigens niet alleen betrekking heeft op low-cost airlines) probeer ik het gewoon nog beter te begrijpen. Tegenwoordig is het zeker verboden om nieuwsgierig te zijn?quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:58 schreef danos het volgende:
Wat een gezeik hier, begrijpen mensen het concept lowcost airline niet?
Laatste keer met Ryanair een panini ham kaas gekocht a 5 euro oid. Had zo'n hongerquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal5 euro voor een blikje Heineken
.
Ja, nu je het zo zegt klinkt het ook veel logischer om de tijd van de gate tot gate aan te houden, ben niet goed geïnformeerd dus.quote:Op zondag 25 augustus 2013 10:50 schreef ozzietukker het volgende:
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat de tijd van aankomst de daadwerkelijke aankomsttijd bij de gate betreft, in ieder geval bij Easyjet, waar specifiek wordt genoemd dat ze bij een kleine vertraging min of meer op tijd bij de gate op de plek van bestemming zullen zijn, wordt bij Ryanair inderdaad bij of net na de landing de fanfare gespeeld.
Bij de berekening van de schematijden door de luchtvaartmaatschappijen wordt in ieder geval gerekend van gate to gate, want dat zijn de bloktijden dat het vliegtuig wordt ingezet, en daar bovenop komt de omdraaitijd van het vliegtuig. Het zal geen zin hebben om bij het berekenen van de bloktijden niet het stukje rijden van en naar de gate mee te rekenen, want dan loop je automatisch vertraging op, en bij vertrek wordt in ieder geval aangehouden op het moment dat de deuren gesloten zijn en de pushback plaatsvindt.
Gelukkig vliegt Ryanair over het algemeen op de secondary airports waarbij na het landen niet al teveel tijd kwijt is met het taxiën.
Misschien kan je je vraag hier: TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging! het best kwijtquote:Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Nee, geen ervaring mee.quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Wat was de reden?quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Heb zelf weleens 20 uur vertraging gehad.quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Het is inderdaad heel moeilijk om bewijs te leveren dat er geen overmacht was. Dit is volgens de luchtvaartmaatschappij eigenlijk bijna altijd het gevalquote:Op maandag 26 augustus 2013 08:48 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Heb zelf weleens 20 uur vertraging gehad.
TRV / Vertraging van 20 uur.
Ben toen de procedure aangegaan en heb uiteindelijk 0,0 euro teruggekregen. Schijnbaar wendt men bij Ryanair zulke claims altijd af als technisch mankement, of buitengewone omstandigheden. Hiervoor hoeft dus geen claim voor uitgekeerd te worden.
Als je het wilt proberen, zorg dan in ieder geval dat je bewijs van je vertraging hebt.
Eigenlijk moet je daar een onafhankelijke toezichthouder hebben.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:13 schreef larsico het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel moeilijk om bewijs te leveren dat er geen overmacht was. Dit is volgens de luchtvaartmaatschappij eigenlijk bijna altijd het geval
In het genoemde topic zal je daar meer informatie over vinden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:10 schreef Konev het volgende:
Hmm ok, de reden weet ik niet maar ryanair zal het inderdaad op overmacht steken. Echter is overmacht toch alleen een natuurramp of verhoogd risico op terrorisme etc? Niemand ervaring met vlucht-vertraagd.nl of euclaim.nl? Dit is no-cure no pay maar toch heb ik mijn twijfels bij zulke sites.
Business class is dan weer het andere uiterste, maar wil ook best wel wat extra's betalen als ze niet meer zo moeilijk doen over handbagage. Alternatief is dan natuurlijk ruimbagage inchecken, maar dan moet je weer wachten bij de bagageband etc..quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:20 schreef de__vakantieman het volgende:
Als je low budget vliegt krijg je troep, dat weet je op moment van boeken. Als je een beetje relaxed wil reizen boek je een business class ticket...
De no frills airlines binnen Europa stellen nog niets voor vergeleken met partijen als Spirit of Allegiant in de Verenigde staten. Ooit betaald voor je handbagage? Wait for it
Je handbagage mag/hoort ook gewoon onder de stoel voor je. Behalve bij een nooduitgang. De kans dat het reddingsvest je leven redt is heel heel heeel erg klein. En als ik het goed herinner zit het reddingsvest in die Boeing 737-800's in een soort huls waardoor je het er gewoon uit kunt trekken ookal zit de tas van je achterbuur tegenaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:46 schreef Palomar het volgende:
Heb mn tas toen maar onder de stoel gepropt, maar dat is wel de plek waar ook het reddingsvest zit. Lekker veilig...
Handbagage leg je onder de stoel voor je. Je eigen reddingsvest ligt onder je eigen stoel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:46 schreef Palomar het volgende:
Vind Ryanair wel erg panisch doen met handbagage in vergelijking met bijvoorbeeld Easyjet. Met EJ kon ik met dezelfde tas altijd gewoon doorlopen en werd er nooit strikt gecontroleerd, zolang je maar geen zichtbaar enorm zware tas had. Bij Ryanair meteen een weegschaaltje en mensen met maar 1 kilo teveel mochten niet verder (ws. even wat shirts/truien over elkaar aan doen en dan alsnog verder, lekker hypocriet). Op de terugweg kreeg ik in de wachtrij ook nog eens een aantekening op mijn ticket en moest ik bij de gate mijn tas nog weer in zo'n rekje proppen.
Verder moesten we ook bijna als laatste instappen (waren als een van de eersten op de gate, maar toen wijzigde de gate opeens, waardoor de mensen die achteraan stonden opeens vooraan konden staan...), waardoor er helemaal geen bagagevakken meer vrij waren (waar slaat dat hele handbagagebeleid dan op als er alsnog niet genoeg plek is?). Heb mn tas toen maar onder de stoel gepropt, maar dat is wel de plek waar ook het reddingsvest zit. Lekker veilig...
Vind al met al Ryanair nog wel een stapje meer ´low budget´ dan bijv. Easyjet. Vraag me dan ook af wat dat betekent voor de veiligheid (bijv. ook die lompe landingen om een afslag eerder op het vliegveld te kunnen pakken).
Heb EUclaim.nl vorig jaar gedaan voor de heen- en terugvlucht met Czech Airlines. Claimbedrag was per claim 250 euro, hiervan kreeg ik ongeveer 160 uitbetaald per claim. Stuk minder dus. Maar ik had al m'n boardingpasses al weggegooid, dus vandaar dat ik dit via hen probeerde. Duurde eventjes, maar uiteindelijk dus wel gelukt. W.b. de terugvlucht werd deze uitgevoerd door KLM. Die meldde inderdaad dat het overmacht was (technisch verhaal of zo). EUclaim naar toezichthouder geweest etc, rechtszaak aangespannen en na lang wachten m'n geld gehad.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:10 schreef Konev het volgende:
Hmm ok, de reden weet ik niet maar ryanair zal het inderdaad op overmacht steken. Echter is overmacht toch alleen een natuurramp of verhoogd risico op terrorisme etc? Niemand ervaring met vlucht-vertraagd.nl of euclaim.nl? Dit is no-cure no pay maar toch heb ik mijn twijfels bij zulke sites.
oh ok, die steward zei 'under your chair', maar ja misschien bedoelde die ook wel de stoel voor me. Was sowieso behoorlijk chaotisch aan boord met iedereen die nog met tassen stond die ze niet kwijt konden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 07:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Handbagage leg je onder de stoel voor je. Je eigen reddingsvest ligt onder je eigen stoel.
De steward bedoelde zeker onder de stoel voor jouw, want de kans dat jij succesvol je handbagage onder de stoel waar je op zit kan plaatsen als ik achter jouw zit is nihil, want ik ga mijn beenruimte niet inleveren voor jouw handbagagequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:47 schreef Palomar het volgende:
[..]
oh ok, die steward zei 'under your chair', maar ja misschien bedoelde die ook wel de stoel voor me. Was sowieso behoorlijk chaotisch aan boord met iedereen die nog met tassen stond die ze niet kwijt konden.
Dat doe ik ook, ook bij Ryanair.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:05 schreef de__vakantieman het volgende:
Meestal strek ik m'n benen, en kan daaronder mijn aktetas, onder/voor de stoel waar ik op zit. Dat lukt prima. Maar ik vlieg geen Ryanair dus ik loop ook bijna nooit tegen problemen met handbagage die niet in de overheadlockers past aan
Vorig jaar werd mijn vlucht geannuleerd toen ik van Eindhoven naar Stansted wilde vliegen. Er was iets met het vliegtuig aan de hand en kon dus niet vertrekken. Heb toen alle bonnetjes van het hotel en eten bewaard en bij thuiskomst een claim ingediend via de ryanair website. Kreeg toen netjes al het geld terug binnen 10 werkdagen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Je hotelkosten ben je dan toch kwijt in zo'n geval omdat dat dat apart geboekt is?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:12 schreef Raiment het volgende:
[..]
Vorig jaar werd mijn vlucht geannuleerd toen ik van Eindhoven naar Stansted wilde vliegen. Er was iets met het vliegtuig aan de hand en kon dus niet vertrekken. Heb toen alle bonnetjes van het hotel en eten bewaard en bij thuiskomst een claim ingediend via de ryanair website. Kreeg toen netjes al het geld terug binnen 10 werkdagen.
Volgens mij heb je gewoon recht op vergoeding van het hotel, ongeacht hoe het geboekt is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:49 schreef LUFC het volgende:
I
[..]
Je hotelkosten ben je dan toch kwijt in zo'n geval omdat dat dat apart geboekt is?
Dat zou wel fijn zijn. Want ik had juist een hotel geboekt wat je evt. gratis kon annuleren, in geval de vlucht gecancelled wordt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:50 schreef larsico het volgende:
[..]
Volgens mij heb je gewoon recht op vergoeding van het hotel, ongeacht hoe het geboekt is.
We zaten dus vast op Eindhoven, en omdat we niet wilden overnachten op het vliegveld hebben we daar een hotel geregeld. En dat geld hebben we teruggekregenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:49 schreef LUFC het volgende:
I
[..]
Je hotelkosten ben je dan toch kwijt in zo'n geval omdat dat dat apart geboekt is?
Te boeken of te vliegen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:43 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemande een idee wanneer de goedkoopste tickets naar London vanuit Eindhoven weer te boeken zijn in 2014?
Volgens mij wel gewoon hoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:43 schreef Teis91 het volgende:
Klopt het dat er zomers niet naar Krakau gevlogen wordt vanaf Eindhoven/Charleroi?
Dan ga je toch ergens anders heen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:02 schreef Teis91 het volgende:
[..]
Hmm, nog niks te zien, terwijl dat voor andere bestemmingen al wel zo is..
Vanaf Charleroi ook geen resultatenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:23 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Dan ga je toch ergens anders heen.
Of je vliegt vanaf Charleroi natuurlijk.
Geen idee op wat voor manier je zoekt, maar via Skyscanner kan ik wel gewoon tickets Eindhoven naar Krakau vinden in de zomerquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef Teis91 het volgende:
[..]
Vanaf Charleroi ook geen resultaten
ze halen ze weleens uit de verkoop wanneer er aanpassingen in de schema's gedaan worden. Heb verder nog niks over het annuleren van deze routes gehoord, Polen wordt juist steeds belangrijker voor Ryanair. Skyscanner scrapet de Ryanair website onregelmatig dus hey kan zijn dat hier nog resultaten vindbaar zijn, als je eenmaal doorklikt naar Ryanair zie je dan pas dat er geen beschikbaarheid meer is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:16 schreef larsico het volgende:
[..]
Geen idee op wat voor manier je zoekt, maar via Skyscanner kan ik wel gewoon tickets Eindhoven naar Krakau vinden in de zomer
Ik ga er inderdaad ook niet vanuit dat die route wordt geannuleerd, zover ik weet zijn de vliegtuigen van/naar Krakau meestal goed gevuld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
ze halen ze weleens uit de verkoop wanneer er aanpassingen in de schema's gedaan worden. Heb verder nog niks over het annuleren van deze routes gehoord, Polen wordt juist steeds belangrijker voor Ryanair. Skyscanner scrapet de Ryanair website onregelmatig dus hey kan zijn dat hier nog resultaten vindbaar zijn, als je eenmaal doorklikt naar Ryanair zie je dan pas dat er geen beschikbaarheid meer is.
Ik ben afgelopen zomer ik Krakau geweest (ff opzoeken eind July)quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:43 schreef Teis91 het volgende:
Klopt het dat er zomers niet naar Krakau gevlogen wordt vanaf Eindhoven/Charleroi?
Weet ik, ik vermoed dat die reizen voor 2014 nog niet zijn ingeladen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:02 schreef Teis91 het volgende:
[..]
Hmm, nog niks te zien, terwijl dat voor andere bestemmingen al wel zo is..
Die zoeken we op.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:26 schreef revpolen het volgende:
Naar Warschau 6 tot 9 december ( kerstwinkelen )
voor 20,- PP
Ze hebben wel een Bavaria bar.... maar niet open om 07:30 (Madrid).quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:15 schreef Nielsch het volgende:
Onlangs voor de vierde keer met Ryanair gevlogen. Wederom prima; zowel de heen- en terugvlucht op tijd, erg vriendelijk personeel en goedkoop.
Eindhoven Airport is wel mooi geworden trouwens, nouja het stuk voordat je door de security gaat dan. Daarachter is het nog steeds boring as shit.
Vroeg boeken is bij ryanair meestal niet goedkoper. Op zo'n 6-8 weken voor vertrek zijn de vluchten het goedkoopst.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:00 schreef DjimmyR het volgende:
Misschien staat het al ergens, maar wanneer komen de reizen voor mei 2014 beschikbaar? Moet daar naar Barcelona en dacht dat vroeg boeken goedkoop zou zijn maar er staat nog niks.
Dan moet het niet in de voorjaarsvakantie vallen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:04 schreef larsico het volgende:
[..]
Vroeg boeken is bij ryanair meestal niet goedkoper. Op zo'n 6-8 weken voor vertrek zijn de vluchten het goedkoopst.
Wizz Air vliegt zo'n 10x per week op die verbinding.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:50 schreef Deezertje het volgende:
Eindhoven - Boedapest staat er niet meer op voor november-december? Dacht er ff leuk kerst/oud-nieuw te vieren...
En hier van de originele site, in het Engels:quote:Niet Ryanair, maar Pegasus goedkoopste prijsvechter in Europa
LONDEN - Ryanair is lang niet de goedkoopste low cost carrier in Europa. Dit blijkt uit een onderzoek dat de Britse website WhichAirline.com uitvoerde. Het Turkse Pegasus Airlines, een codeshare-partner van KLM, blijkt over de gehele linie de laagste gemiddelde ticketprijs te berekenen, gevolgd door het Hongaarse Wizz Air en Blue Air uit Roemenië. De Ierse prijsvechter Ryanair staat op plek vier.
Bij Pegasus ligt de gemiddelde ticketprijs, inclusief alle toeslagen op 62 euro. Een ticket bij Wizz Air kost 75 euro en bij Blue Air 81. Ryanair rekent gemiddeld 82 euro voor een ticket. Volgens WhichAirline zitten er bij Ryanair veel kosten in de toeslagen, die aanvankelijk niet zichtbaar zijn. Ryanair is de grootste maatschappij voor vervoer binnen Europa en Noord-Afrika, in aantallen passagiers gerekend. Bij nummer twee, easyJet kost een ticket gemiddeld 89 euro.
Thomas Cook duur
De hoogste ticketprijs die WhichAirline vond onder de low cost was bij Thomas Cook, waar een ticket gemiddeld 205 euro kost. Ook Jet2 is duur, met 165 euro voor een ticket. Transavia zit in de middenmoot met, volgens de berekening van de site, een gemiddelde ticketprijs van 155 euro.
WhichAirline, dat ook een site in het Nederlands heeft, waarschuwt reizigers van Ryanair al bij het boeken goed op te passen. "Ryanair verstopt sommige toeslagen heel listig, zoals een reisverzekering. En als u bagage wilt opgeven bij uw boeking, denk dan goed na of het 15 kilo of 20 kilo is. Als u voor het eerste kiest en toch met vijf kilo meer komt, kost u dat gauw 100 euro extra."
Ook op het niet printen (of kwijtraken) van een instapkaart staat bij Ryanair een forse toeslag van 70 euro. Overigens zijn dergelijke kosten in het onderzoek van WhichAirline niet doorberekend, want als consumenten goed opletten hoeven ze die toeslagen niet te betalen.
bron
quote:Battle of the low-cost airlines: is Ryanair knocked off the perch?
We all know that Ryanair is the cheapest, right? Well, not quite. Ryanair is famous for their hidden fees, and our recent research shows that they make a big impact on the final cost. In fact, when all costs are counted, there are three other airlines that come out cheaper: Pegasus Airlines, Wizz Air and Blue Air.
Who is the cheapest of them all?
Even though Ryanair is considered to be the cheapest airline, this is true only when comparing the basic fare without fees. When the total fare is counted, including transaction fee and checked baggage fee for 20 kg bag, the cheapest carrier is Pegasus Airlines with a total average price of ¤63.19, followed by Wizz Air (¤75.74) and Blue Air (¤82.45). Ryanair comes in at 4th place with ¤83.45.
On the other end of the list there are airlines with relatively high prices – e.g. the average flight with fees operated by Fly Thomas Cook costs ¤206.76, making it three times more expensive than Pegasus and more than twice the price of Ryanair.
Be careful where you click…
Low-cost airlines make a lot of money on the various fees, and their creativity seems to be endless. For example, when booking your flights with Ryanair, be very careful in every step of the booking procedure. Ryanair hides some of the fees very smartly (e.g. travel insurance). When adding checked baggage to your booking, think twice before you choose whether you want to carry 15 kg or 20 kg. If you buy the smaller one and bring 5 excess kilos to the airport it will cost you ¤100! And of course, do not forget to print out and bring your boarding pass, otherwise you will have to pay ¤70 boarding card re-issue fee.
Wizz Air goes even further with its fee to carry on larger hand baggage. And that is not all – priority boarding fee, reserved seating fee, sms confirmation fee, more legroom fee or “free of charge changes” fee.
Travelling low-cost can be a minefield with all the companies trying to “offer” you extras. These optional features can cost you a fortune and their real value is questionable. Priority boarding for example will not make your journey shorter. You will spend the same time waiting for your flight, just more of it in the aircraft itself instead at the gate. And finally, try to fit everything into hand baggage and pay with a debit card, as payment with credit cards often leads to extra transaction fees.
Comparing the total price including fees
List of low-cost airlines according to the average total price (20 kg baggage and transaction fees included).Natuurlijk moet je er ook rekening mee houden dat niet alle maatschappijen naar dezelfde plaatsen vliegen. Zo is een maatschappij die voornamelijk vakantievluchten uitvoert naar Griekenland, Turkije en de Canarische eilanden uiteraard gemiddeld duurder dan een maatschappij die korte vluchten in Europa uitvoert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apart from the average ticket price, the total price includes checked baggage fee for 20 kg bag and transaction (payment processing) fees. Checked baggage fee may vary according to the destination. The stated price is always for one-way international short-haul flights in the cheapest tariff operated in October/November 2013. Transaction fees are based on payments with a VISA debit card.
bron
Thanks voor de tip!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:04 schreef larsico het volgende:
[..]
Vroeg boeken is bij ryanair meestal niet goedkoper. Op zo'n 6-8 weken voor vertrek zijn de vluchten het goedkoopst.
Zelf eigenlijk ook helemaal niet naar gekeken, ga eens kijken. Bedankt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:34 schreef Thetallguy het volgende:
Ik sta nog op gemiddeld ¤9,05 per oneway met Ryanair (42 oneways, inclusief evt. bagage en alle CC-toeslagen).
Merk ook vaak dat mensen er vanuit gaan dat Ryanair toch wel de goedkoopste is en klakkeloos -bijvoorbeeld- een retourtje Girona of Reus boeken voor een weekendje Barcelona, terwijl je goedkoper en makkelijker naar BCN zelf vliegt met KLM, transavia.com of Vueling..
Ja, IN de handbagage, dus geen los tasje voor de camera meesjouwen etc. Zelf vaak zat meegenomen. Zonder batterij kan je moeilijk fotograferen héquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:22 schreef Mirel het volgende:
Ik lees nu telkens verschillende dingen op internet dus ik vraag het even hier! Ik ga vliegen met Ryanair met alleen handbagage, een schoudertas. Ik wil een spiegelreflex camera meenemen, mag dat? En ik las ook iets dat apparaten met lithium batterijen ook niet mogen. Ben nu niet thuis om te checken of de accu van de camera ook zo'n soort batterij is. Maar telefoons hebben ook zo'n soort batterij :s
Mag mijn camera mee in de handbagage?
Ik stop het eerst in mijn tas (dikke built), en daarna hangt deze vrolijk verborgen onder mijn jas. Niet om de nek maar om slechts 1 schouder met mijn jas ervover. Zodat er niks visueel zichtbaar is. Mijn handbagage slaagt makkelijk voor de test. Nog nooit geen gezeik mee gehad.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:22 schreef Mirel het volgende:
Ik lees nu telkens verschillende dingen op internet dus ik vraag het even hier! Ik ga vliegen met Ryanair met alleen handbagage, een schoudertas. Ik wil een spiegelreflex camera meenemen, mag dat? En ik las ook iets dat apparaten met lithium batterijen ook niet mogen. Ben nu niet thuis om te checken of de accu van de camera ook zo'n soort batterij is. Maar telefoons hebben ook zo'n soort batterij :s
Mag mijn camera mee in de handbagage?
True.... ff opzoeken naar vluchthaven codes en mapping kan een boel ellende besparen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:34 schreef Thetallguy het volgende:
Ik sta nog op gemiddeld ¤9,05 per oneway met Ryanair (42 oneways, inclusief evt. bagage en alle CC-toeslagen).
Merk ook vaak dat mensen er vanuit gaan dat Ryanair toch wel de goedkoopste is en klakkeloos -bijvoorbeeld- een retourtje Girona of Reus boeken voor een weekendje Barcelona, terwijl je goedkoper en makkelijker naar BCN zelf vliegt met KLM, transavia.com of Vueling..
Eindhoven is geen probleem.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:46 schreef Samsonneke het volgende:
Ik probeerde een vlucht van Weeze naar Warschau Modlin te boeken voor eind november. Probleem is echter dat er geen vluchten meer na 4 november beschikbaar zijn.
Het lijkt me stug dat ze deze route geschrapt hebben, aangezien de kisten op dit traject vaak bomvol zitten (vooral op vrijdag en zondag uiteraard).
Verder staat hier ook gewoon dat ze van december t/m januari op dit traject vliegen, terwijl dit niet te boeken is (http://www.ryanair.com/en(...)orf-to-warsaw-modlin).
Weet iemand misschien meer? Wellicht zie ik iets over het hoofd.
Klopt, maar Weeze is juist zo makkelijk voor mijquote:
quote:RYANAIR ANNOUNCES CUSTOMER SERVICE IMPROVEMENTS OVER NEXT 6 MONTHS
Ryanair, Europe’s favourite low fares airline today (25 Oct) unveiled a programme of enhancements to its industry leading customer service which has seen the airline’s traffic grow to over 80m p.a. thanks to Ryanair’s unbeatable combination of lowest fares, on-time flights, new aircraft fleet and the reassuring guarantee of no fuel surcharges.
After an extensive customer feedback programme through its “Tell MOL” page on the Ryanair.com website, Ryanair confirmed that it was introducing the following customer service improvements over the next 6 months to end March 2014.
1. The “Recaptcha” security code will be removed from the Ryanair.com website for individual bookings next week (on 1 Nov next).
2. From 1 Nov, customers who book directly on the Ryanair.com website (i.e. not via travel agents or screenscrapers) will be given a 24 hour grace period from the time of their original booking, to correct any minor errors (i.e. spelling, names, routings) made in their original booking.
3. From 1 Nov, Ryanair will operate “quiet flights”, prior to 8am in the mornings and after 9pm in the evenings. During these quiet flight periods no PA’s will be made on board other than required safety announcements. Ryanair will also dim the lights during these quiet flights so that any customers who wish to snooze, can comfortably do so.
4. From 1 Dec, Ryanair will allow passengers to bring a 2nd small carry-on bag (small ladies handbag or small airport shopping bag) no bigger than 35 x 20 x 20 cms which will allow a bottle of wine or equivalent to be carried.
5. From 1 Dec, Ryanair’s boarding card reissue fee will be cut from ¤70/£70 to ¤15/£15 for customers who have already checked in online. Customers who fail to check-in online will continue to pay a ¤70 airport check-in fee.
6. From 5 Jan, Ryanair’s standard airport bag fees will be cut from ¤60/£60 to ¤30/£30 at the bag drop desk, and from ¤60/£60 to ¤50/£50 at the boarding gate, bringing them into line with competitor airline standard airport bag fees.
Ryanair’s Michael O’Leary said:
“We are very excited at these significant improvements in what is already Europe’s No.1 customer service airline. As we implement our plans to grow from 80m to over 110m customer p.a. over the next 5 years, we are actively listening and responding to our customers so that they can continue to expect low fares and on-time flights on Ryanair, but will now enjoy easier website access, 24 hour grace periods, a 2nd small carry-on bag, reduced airport bag fees and quiet flights. We hope that our passengers will enjoy these service improvements, while still enjoying Ryanair’s low fares and on-time flights.”
Ryanair’s Director of Customer Service, Caroline Green said:
“These are the first in a series of customer service improvements which Ryanair is actively working on to make our low fare services easier to access and even more enjoyable for our millions of customers. As some of these policy changes will require website changes and handling staff retraining, we will be rolling them out over the next few months as we strive to further improve Europe’s No.1 customer service airline. If customers have any other suggestions or feedback they want us to hear, then please use our customer feedback service “Tell MOL” on the Ryanair.com website.”
Dat heeft volgens mij een andere oorzaak (slechte werkomstandigheden) dus zal via een andere weg opgelost moeten worden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:19 schreef 18konijn het volgende:
Toch wel opmerkelijk, al die versoepelingen. O' Leary heeft blijkbaar enorm op zijn flikker gekregen van de aandeelhouders. Hopelijk verandert ook de attitude van de check-in-medewerkers nu ten goede. Chagrijnigheid is daar veel te vaak troef (ik check wel eens een fiets in).
Dat is een aardig mooi gemiddeldequote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:34 schreef Thetallguy het volgende:
Ik sta nog op gemiddeld ¤9,05 per oneway met Ryanair (42 oneways, inclusief evt. bagage en alle CC-toeslagen).
Merk ook vaak dat mensen er vanuit gaan dat Ryanair toch wel de goedkoopste is en klakkeloos -bijvoorbeeld- een retourtje Girona of Reus boeken voor een weekendje Barcelona, terwijl je goedkoper en makkelijker naar BCN zelf vliegt met KLM, transavia.com of Vueling..
Het doel van Ryanair is om elke zitplaats tegen de best mogelijk prijs te verkopen. Dus aan liefdadigheid doet Ryanair niet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:05 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat Ryanair hierdoor duurder gaat worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |