Leg pressquote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:02 schreef -Menn0- het volgende:
Is er iets te doen aan die belachelijke misselijkheid op legday? Wordt elke keer na het squaten ontzettend misselijk (vast iets te maken met het feit dat er heel veel bloed naar je benen gaat maar pffft.. Trainingsmaatje staat ook altijd bijna te kokhalsen, hadden het er gister over maar konden niet echt iets bedenken. Wij kwamen op maybe iets anders drinken dan water. Zou dit helpen? Of andere suggesties?
En anders Allsports (wel duuuuuur). Er zit ook iets in uilenstede maar weet niet zeker of dat goed is. Anders beste optie USC Science Park, 2 powercages, 3 squatrekken en groot powerlift gebied. Is wel ruim een uur met OV of ~20 minuten auto van centrum Amstelveen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:41 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk is het deze: http://www.specialsports.nl/
Die ja.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:41 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk is het deze: http://www.specialsports.nl/
Dextrose om je bloedsuiker op peil te houden. En beginnen met squatten, als eerste oefening.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:02 schreef -Menn0- het volgende:
Is er iets te doen aan die belachelijke misselijkheid op legday? Wordt elke keer na het squaten ontzettend misselijk (vast iets te maken met het feit dat er heel veel bloed naar je benen gaat maar pffft.. Trainingsmaatje staat ook altijd bijna te kokhalsen, hadden het er gister over maar konden niet echt iets bedenken. Wij kwamen op maybe iets anders drinken dan water. Zou dit helpen? Of andere suggesties?
Beginnen altijd met squatten, dit doen we op legday:quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:28 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dextrose om je bloedsuiker op peil te houden. En beginnen met squatten, als eerste oefening.
Ja dat lukt me.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:25 schreef RaymondK het volgende:
Kunnen jullie dit?
[ afbeelding ]
't is een goeie strech voor je schouders en polsen voor bijv. front squats.
Ik kan het nie, en kom met frontsquats dus echt Rom voor ellebogen naar voren en die knik in je polsen te kort hierdoor...
Ja, zelfde gevoel hier.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:48 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Lijkt me moeilijk haalbaar zonder te snoepen.
Sinds mijn conditie beter is ben ik ook niet meer kapot door squatten.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:40 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Beginnen altijd met squatten, dit doen we op legday:
Front Squat
Squat
Legpress(voeten hoog voor de hammies)
Leg curl
Calve raises
Maar zal eens kijken voor wat Dextrose dan!
Dat. Een beetje uithoudingsvermogen maakt het een stuk makkelijker. Niet na iedere rep happen als een vis op t droge naar adem.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:23 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Sinds mijn conditie beter is ben ik ook niet meer kapot door squatten.
Ben idd benieuwd naar studies op getrainde populaties. En tot dan blijf ik voorstander van trainen tot of op failure (op laatste set) ongeacht je rep range voor maximale hypertrofie.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:39 schreef Diabox het volgende:
Is er iemand die deze voor me heeft:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23955603
?
Ik maak persoonlijk meer progressie sinds ik in een lagere rep range zit (6-8) tov de 10 waarmee ik begon.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ben idd benieuwd naar studies op getrainde populaties. En tot dan blijf ik voorstander van trainen tot of op failure (op laatste set) ongeacht je rep range voor maximale hypertrofie.
Dan kan je, op je laatste set, nog steeds tot failure trainen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:59 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Ik maak persoonlijk meer progressie sinds ik in een lagere rep range zit (6-8) tov de 10 waarmee ik begon.
Ik doe sinds 2 weken full body, 3x per week. Maandag 4 x 8, dinsdag 3 x 12, vrijdag 5 x 5, met op sommige oefeningen 5 x 3, om te maxen. Het is iets te kort dag om er echt iets serieus over te zeggen, ik ben deze week ziek geweest helaas, maar ik maakte er in de eerste week al goede progressie op.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:27 schreef Stereotomy het volgende:
ik heb altijd tussen 5-12 getrained... nieuw gewicht, dan 5x5 proberen, en dan langzaam richting 3x12 bijvoorbeeld, met tussenstops op 4x8 etc. Hou me niet vast aan vaste rep ranges; er is niks evolutionair of fysiologisch logisch aan het star vasthouden aan vaste reps of sets zonder het af en toe te veranderen.
Lijkt me trouwens ook niet wenselijk als je plateaus wil verbreken...
3 keer zelfde programma?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:35 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik doe sinds 2 weken full body, 3x per week. Maandag 4 x 8, dinsdag 3 x 12, vrijdag 5 x 5, met op sommige oefeningen 5 x 3, om te maxen. Het is iets te kort dag om er echt iets serieus over te zeggen, ik ben deze week ziek geweest helaas, maar ik maakte er in de eerste week al goede progressie op.
Er zijn meerdere manieren om dat op te lossen. Met full-body bijv. een week alles op 70% en een week op 85% en een week op 90-95%. Een andere oplossing is af te wisselen per week per workout.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:17 schreef stinkie het volgende:
[..]
3 keer zelfde programma?
wat doe je dan? Ik bleef het lastig vinden een gebalanceerd schema te maken dat ook nog een afzienbare duur had.
ik deed altijd zwaar - licht. Zelfde schema. En om de paar weken wisselen van volgorde van oefening.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:30 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Er zijn meerdere manieren om dat op te lossen. Met full-body bijv. een week alles op 70% en een week op 85% en een week op 90-95%. Een andere oplossing is af te wisselen per week per workout.
Oftewel:
Week 1: workout 1(5 reps) workout 2(12 reps) workout 3(8 reps).
Week 2: workout 1(8 reps) workout 2(5 reps) workout 3(12 reps).
Week 3: workout 1(12 reps) workout 2(8 reps) workout 3(5 reps).
Andere optie is op een bepaalde dag een rep range aan te houden zonder deze per week te rouleren.
lolquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja dat lukt me.
Zijn m'n lats te klein of ben ik gewoon flexibel?
drink je wel genoeg voor en tijdens de training? Teweinig vocht in je maag kan ook misselijkheid en zelfs kotsen geven.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:02 schreef -Menn0- het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |