abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:07:57 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130422532
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, een gebrekkig argument. Sterker er is geen enkel valide argument voor ingrijpen.
Jawel. Mensenrechten. Genocide.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_130422708
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Nu heb je een slepende burgeroorlog die honderdduizenden burgers het leven kost, een land dat compleet vernietigd is en een totaal gedestabiliseerde staat ,waar radicale groeperingen dood en verderf blijven zaaien, mocht deze burgeroorlog al tot een einde komen. Soms moet je de processen in een land gewoon z'n gang laten gaan zonder al teveel bemoeienis. Wij hadden ook niet van vandaag op morgen democratie in Nederland.

Aangezien het eigenlijk helemaal niet om Syrie gaat en er hele andere belangen spelen zal de ellende voorlopig nog niet voorbij zijn.
Onze geschiedenis is ook gepaard gegaan met flink wat bloedvergieten en vernietiging. Maar goed, die processen duren eeuwen, we hebben geen flauw idee hoe het er over honderd jaar uit kan zien met of zonder inmenging.

Verder klopt het wel dat het niet alleen om Syrië gaat, maar conflicten tussen staten worden steeds zeldzamer. Derhalve zijn dit soort conflicten binnen staten veel meer de realiteit dan twee eeuwen geleden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130422793
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, een gebrekkig argument. Sterker er is geen enkel valide argument voor ingrijpen.
Gezien de subjectieve aard zijn er toch wel overtuigende argumenten. Ik ben niet perse voor ingrijpen (bij gebrek aan persoonlijke binding) maar snap prima waarom zoveel regeringen daar wel toe beslissen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130422845
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jawel. Mensenrechten. Genocide.
Nee.

Art 2 lid 4:

…In hun internationale betrekkingen onthouden alle leden zich van bedreiging met of het gebruik van geweld tegen de territoriale integriteit of de politieke onafhankelijkheid van een staat…’

De uitzonderingen, zijn slechts Art 51 (zelfverdediging) de andere uitzonderingen alleen door een beslissing van de veiligheidsraad. Aangezien die er niet is is er geen valide reden in te grijpen.
pi_130423398
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zoals burgers die massaal demonstreren en net zo massaal worden afgeknald door het regime waarna overlopende soldaten een burgeroorlog beginnen?
Massaal?
Afgeknald? Je bedoelt zoals die mannen van de veiligheidsdiensten die door snipers gedood werden in de eerste weken?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130424080
Hier gaat de hulp naar toe; in een westerse truck spullen vervoeren.. hoe durf je.

http://www.liveleak.com/view?i=657_1377364923
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:03:11 #107
pi_130424513
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:30 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Massaal?
Afgeknald? Je bedoelt zoals die mannen van de veiligheidsdiensten die door snipers gedood werden in de eerste weken?
Voor antwoord op die propaganda moet je een paar delen terug bladeren.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:04:56 #108
pi_130424577
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nee.

Art 2 lid 4:

…In hun internationale betrekkingen onthouden alle leden zich van bedreiging met of het gebruik van geweld tegen de territoriale integriteit of de politieke onafhankelijkheid van een staat…’

De uitzonderingen, zijn slechts Art 51 (zelfverdediging) de andere uitzonderingen alleen door een beslissing van de veiligheidsraad. Aangezien die er niet is is er geen valide reden in te grijpen.
Uitzonderingen door een beslissing van de Veiligheids raad. Waar argumenten als mensenrechten een rol kunnen spelen.
pi_130425759
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:30 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Massaal?
Dat die mannen van de veiligheidsdiensten door hun eigen collega's werden gedood omdat ze weigerde op vreedzame burgers te schieten is toch juist een extra argument.
Incelfrikandel
pi_130425959
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat die mannen van de veiligheidsdiensten door hun eigen collega's werden gedood omdat ze weigerde op vreedzame burgers te schieten is toch juist een extra argument.
:') _____________!!!

Daarbij moeten aanhangers van het Moslimsbroederschap natuurlijk ook gewoon deaud, die zijn te gevaarlijk om te laten leven omdat zij nietsontziende mongolen zijn.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130426372
Ingrijpen, ik heb weer zin in wat trotse Amerikaanse gevoelens :) Kan Nederland niet even gaan lollen en dat land binnenvallen?
pi_130428056
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Uitzonderingen door een beslissing van de Veiligheids raad. Waar argumenten als mensenrechten een rol kunnen spelen.
er is geen beslissing van de veiligheidsraad en na het misbruik van het mandaat van de veiligheidsraad in Libië zal elke resolutie die geweld toestaat een veto krijgen van de Russen. Elk geweld tegen het regime van Assad is derhalve een oorlogsmisdaad en een directe schending van artikel 2 lid 4. Syrie is dan volgens artikel 51 gerechtigd terug te slaan.
pi_130428112
De lemmings die voor ingrijpen in Syrië zijn, zijn eigenlijk een groter gevaar voor de Nederlandse staatsveiligheid dan de moslimterroristen waar Assad tegen vecht.

Deze 5de colonne, is nog gevaarlijker dan de mocro-jihadi's die naar Syrië afreizen omdat zij nauwelijks herkenbaar zijn en heimelijk hun subversieve activiteiten middels demoncratie ontplooien.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:39:41 #114
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_130428203
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:50 schreef kurk_droog het volgende:
Ingrijpen, ik heb weer zin in wat trotse Amerikaanse gevoelens :) Kan Nederland niet even gaan lollen en dat land binnenvallen?
Ben toch wel heel benieuwd wat dan de reactie van de andere westerse landen is :P
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_130428964
Ja westerse troepen moeten Syrie binnenvallen en haatbaarden aan de macht helpen. Top idee
pi_130429048
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 24-08-2013 23:20:50 ]
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:23:09 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130429735
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

:') _____________!!!

Daarbij moeten aanhangers van het Moslimsbroederschap natuurlijk ook gewoon deaud, die zijn te gevaarlijk om te laten leven omdat zij nietsontziende mongolen zijn.
goed argument voor ingrijpen zou kunnen zijn om te voorkomen dat die malloten aan de macht komen

moet wel VN ingrijpen en niet puur een Westers/Amerikaans feestje zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130429915
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

goed argument voor ingrijpen zou kunnen zijn om te voorkomen dat die malloten aan de macht komen
Als het westen zou stoppen met steunen van terroristen is ingrijpen überhaupt niet nodig. Hoe dubbel wil je het hebben, westers ingrijpen is nodig om te voorkomen dat 'malloten' aan de macht komen, terwijl diezelfde malloten door het westen gesteund worden.

quote:
moet wel VN ingrijpen en niet puur een Westers/Amerikaans feestje zijn
Noem eens een voorbeeld van succesvol, groot VN-ingrijpen zonder dat een grote speler zijn politieke agenda doordrukte? Dus puur om humanitaire/altruïstische redenen.
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:35:00 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130430068
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:29 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Als het westen zou stoppen met steunen van terroristen is ingrijpen überhaupt niet nodig. Hoe dubbel wil je het hebben, westers ingrijpen is nodig om te voorkomen dat 'malloten' aan de macht komen, terwijl diezelfde malloten door het westen gesteund worden.
ik geloof niet dat het westen terroristen steunt atm

en nee ik denk niet dat Assad ineens gaat winnen als 'het westen' stopt met oude Kalashnikov's aan die figuren te leveren

quote:
[..]

Noem eens een voorbeeld van succesvol, groot VN-ingrijpen zonder dat een grote speler zijn politieke agenda doordrukte? Dus puur om humanitaire/altruïstische redenen.
maakt mij die politieke agenda nu uit, voor mijn part leiden de Russen de missie

zolang het maar geen puur westers feestje is en de moslimbrothaz niet de baas zijn aan het einde van de dag vind ik het allemaal best
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:35:39 #120
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130430090
Obama heeft met Cameron gebeld voor mogelijke steun.
pi_130430356
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof niet dat het westen terroristen steunt atm
Oei, laat Veldkamp dit niet lezen.

Al negeer je alle feiten die wijzen op westerse steun aan terroristen, dus indirecte informatie. Je kunt er niet omheen dat het Arabisch schiereiland en turkije de spil is in de (financiële) logistiek voor de terroristen. Het enige wat Amerika hoeft te doen is haar vazalstaten tot orde roepen en die hele strijd bloedt binnen één week dood, letterlijk en figuurlijk.

quote:
en nee ik denk niet dat Assad ineens gaat winnen als 'het westen' stopt met oude Kalashnikov's aan die figuren te leveren
De terroristen krijgen steun en voornamelijk geavanceerde informatie van verschillende Europese veiligheidsdiensten, kunnen zich te allen tijde veilig en wel terugtrekken in turkije en Jordanië en hebben een constante toestroom van manschappen, versterkingen, AT / AA -wapens, medicijnen, voedsel en zelfs vrouwen.

Aangezien jij een van de weinige mod's bent die dit conflict constant hebt gevolgd sta ik er van te kijken dat jij de miljardensteun aan de terroristen bagatelliseert met kreten als 'oude AK's'.

quote:
[..]

maakt mij die politieke agenda nu uit, voor mijn part leiden de Russen de missie

zolang het maar geen puur westers feestje is en de moslimbrothaz niet de baas zijn aan het einde van de dag vind ik het allemaal best
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:48:15 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130430465
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:45 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Oei, laat Veldkamp dit niet lezen.

Al negeer je alle feiten die wijzen op westerse steun aan terroristen, dus indirecte informatie. Je kunt er niet omheen dat het Arabisch schiereiland en turkije de spil is in de (financiële) logistiek voor de terroristen. Het enige wat Amerika hoeft te doen is haar vazalstaten tot orde roepen en die hele strijd bloedt binnen één week dood, letterlijk en figuurlijk.

[..]

De terroristen krijgen steun en voornamelijk geavanceerde informatie van verschillende Europese veiligheidsdiensten, kunnen zich te allen tijde veilig en wel terugtrekken in turkije en Jordanië en hebben een constante toestroom van manschappen, versterkingen, AT / AA -wapens, medicijnen, voedsel en zelfs vrouwen.

Aangezien jij een van de weinige mod's bent die dit conflict constant hebt gevolgd sta ik er van te kijken dat jij de miljardensteun aan de terroristen bagatelliseert met kreten als 'oude AK's'.

[..]

ik snap niet zo heel goed wat mijn mod zijn ergens mee te maken heeft maar goed

ik volg dit conflict vrij redelijk ja en ik zie helemaal niets terug van die 'miljardensteun' van het Westen
ik zie geen Westers wapentuig, geen tactiek of training om van te spreken en geen enkel resultaat

als er al sprake is van steun dan zet het niet bepaald zoden aan de dijk
pi_130430773
De enige echte steun die je ziet waren in de vorm van de Kroatische spullen die geleverd werden, en als er opeens een stroom aan video's opduikt van ATGM's (nadat er zwaar voor is gehuild).

Die gasten van de Mengh airbase hebben het een jaar uitgehouden met wat tanks, totdat de poorten werden opgeblazen door jihadi's en ze ATGM's gebruikten. Net zoals er in de afgelopen tijd ook filmpjes opdoken van allerlei Konkurs, toevallig allemaal gevonden in overgenomen basissen.

Ik bedoel maar; als je de filmpjes kijkt van een gemiddelde Nusra-dude loopt hij ook maar flink in het rond te knallen met zo'n heavy machinegun.
pi_130430795
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik snap niet zo heel goed wat mijn mod zijn ergens mee te maken heeft maar goed
Als mod-zijnde ben jij natuurlijk extra oplettend naar de inhoud van alle posts. ;)

quote:
ik volg dit conflict vrij redelijk ja en ik zie helemaal niets terug van die 'miljardensteun' van het Westen
ik zie geen Westers wapentuig, geen tactiek of training om van te spreken en geen enkel resultaat

als er al sprake is van steun dan zet het niet bepaald zoden aan de dijk
Jij negeert de door mij opgenoemde punten dus gewoon? De openlijke politieke steun voor de terroristen en het, tegen alle internationale wetten in, de facto afzetten van een soevereine regering zie jij ook door de vingers?

Het westen is dan ook slim genoeg om het toneelstukje zodanig te orkestreren dat 'hen' geen blaam treft. Koppensnellers met M-16's op hun schouder doen het niet goed op het avondjournaal.
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 00:02:30 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130430962
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:57 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Als mod-zijnde ben jij natuurlijk extra oplettend naar de inhoud van alle posts. ;)
dat zou je denken idd _O-

quote:
[..]

Jij negeert de door mij opgenoemde punten dus gewoon? De openlijke politieke steun voor de terroristen en het, tegen alle internationale wetten in, de facto afzetten van een soevereine regering zie jij ook door de vingers?
das wat anders dan miljardensteun aan terroristen

quote:
Het westen is dan ook slim genoeg om het toneelstukje zodanig te orkestreren dat 'hen' geen blaam treft. Koppensnellers met M-16's op hun schouder doen het niet goed op het avondjournaal.
dan geef je ze een FAL ofzo, enige wat ik zie is mensen die al akhbar roepend vanuit de heup kogels sproeien op hoop van zeggen

zelfs de Afghanen doen dat beter en die kwamen van veel verder weg

ik zie vooral aannames dat 'we' echt wel vanalles aan het doen zijn daar stiekem maar de beelden wijzen er gewoon niet op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')