-laat maar, verkeerd gelezenquote:Op maandag 2 september 2013 00:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Zwaar oneens.
Niet iedereen gooit met modder. Sommige mensen hebben begrip dat niet iedereen oud genoeg is om tijd te hebben gehad om zich te verdiepen in muziek.
Verschillen in smaak vind je snel in muziektopicsquote:Op maandag 2 september 2013 00:10 schreef Myooze het volgende:
[..]
Dan hebben we puur een verschil in smaak denk ik haha. Nogmaals kan ik het best voorstellen dat ze je niet helemaal liggen. Dat 'fake' snap ik ook wel, ze hebben de neiging om wat over the top te gaan.
Nu ben ik een beetje jaloersquote:Op maandag 2 september 2013 00:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Verschillen in smaak vind je snel in muziektopics
Jij vindt ze geweldig, ik vind ze aardig. Heb ze in 2001 al eens live gezien, daarna was het wel goed.
Misschien gooit niet iedereen met modder, maar de mijn-muzieksmaak-is-beter-dan-de-jouwe-discussie vierde toch wel weer hoogtij in de eerste 120 posts.quote:Op maandag 2 september 2013 00:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Zwaar oneens.
Niet iedereen gooit met modder. Sommige mensen hebben begrip dat niet iedereen oud genoeg is om tijd te hebben gehad om zich te verdiepen in muziek.
Dat ligt meer aan de reacties, dan aan de vraag toch?quote:Op maandag 2 september 2013 00:19 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Misschien gooit niet iedereen met modder, maar de mijn-muzieksmaak-is-beter-dan-de-jouwe-discussie vierde toch wel weer hoogtij in de eerste 120 posts.
Dat zeg ik toch ook, met het idee van TS is niks mis. Pas in de laatste 30 posts wordt er een beetje aandacht geschonken aan de oorspronkelijke vraag, met uitzondering van een enkel denkend mens eerder in het topic. 'Zelfs' belsen vliegt erin met een kutpost waar niemand iets aan heeft.quote:Op maandag 2 september 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan de reacties, dan aan de vraag toch?
Het is wel zo dat er erg veel topics zijn waar ts om muziekadvies vraagt.quote:Op maandag 2 september 2013 00:22 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, met het idee van TS is niks mis. Pas in de laatste 30 posts wordt er een beetje aandacht geschonken aan de oorspronkelijke vraag, met uitzondering van een enkel denkend mens eerder in het topic. 'Zelfs' belsen vliegt erin met een kutpost waar niemand iets aan heeft.
Daar ben ik het heel erg met je eens, ik vind dat ook leuk om te doen.quote:Op maandag 2 september 2013 00:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Het is wel zo dat er erg veel topics zijn waar ts om muziekadvies vraagt.
Soms moet je ze gewoon last.fm, MuMe, RYM o.i.d. aanraden en het topic weer sluiten. Misschien is dit topic nog open, omdat ts overal netjes antwoord op geeft. Hoe dan ook, ik vind het nooit vervelend om mede-muziekliefhebbers advies te geven. Dat er veel schijtlollige eikels op Fok rondlopen, is algemeen bekend. Gewoon negeren
Klopt.quote:Op maandag 2 september 2013 00:36 schreef Darkestrah het volgende:
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die bewust een knop om hebben gezet waardoor ze zich gingen verdiepen in muziek. Wat in mijn ogen belangrijk is, is weten wat je fijn vindt aan muziek. Moet het gevoelens bij je oproepen, of moet het gewoon lekkere achtergrondmuziek zijn? Een oppervlakkig idee krijgen van wat je wilt kan makkelijk een paar maanden tijd in beslag nemen.
Enige waardevolle post in dit topic.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:07 schreef Mike4Ever het volgende:
Ik ga er vanuit dat je deze wel digt:
Als de internetradio-methode je wat lijkt, en je - uit eigen ervaring - een paar tips kunt gebruiken - want: goed geluid, lekker stabiel, hanteerbare websites én titelinformatie in het display:quote:Op zondag 1 september 2013 23:39 schreef Myooze het volgende:
Kijk, hier heb ik wat aan. Dank jullie wel!
Heb je Spotify? Zoek eens naar de 3voor12 jaarlijstjes (en dan vooral die tot 2004 a 2005) en naar de 3voor12DRAAIT playlist. Daar staat wel wat goeds tussen.quote:Op zondag 1 september 2013 23:45 schreef Myooze het volgende:
http://www.last.fm/user/kotturkat
Dit is mij last.fm trouwens, als het iemand interesseert.
En dan de belangrijkste band vergeten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:26 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Dan moet je naar oudere muziek luisteren van toen men het in ieder geval nog muziek mocht noemen.
- Rolling Stones
- Golden Earring
- Eric Clapton
- Led Zepplin
- Guns 'n Roses
- Scorpions
- Queen
- Deep Purple
- Madness
- Van Halen
- The Eagles
lijkt me wel genoeg, veel luisterplezier.
The Beatles kunnen mij niet zo bekoren.quote:Op maandag 2 september 2013 15:50 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
En dan de belangrijkste band vergeten.
Je kan niet fout gaan met The Beatles. In vrijwel elk genre hebben ze wel iets gedaan, van mierzoete pop tot hard rock, van baroque tot gitaargedreven nummers, van country tot elektronische muziek, singer-songwriter-ish met slechts een gitaartje als begeleiding tot nummers met alle toeters en bellen mogelijk; voor elk wat wils.
Zeg dat er dan gewoon even bij. Dan weten we tenminste dat we je uitspraken niet zo serieus hoeven te nemen.quote:Op maandag 2 september 2013 16:03 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
The Beatles kunnen mij niet zo bekoren.
Wat een waardeloze redenering. Ik denk dat we jou voortaan niet meer serieus hoeven te nemen.quote:Op maandag 2 september 2013 16:05 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Zeg dat er dan gewoon even bij. Dan weten we tenminste dat we je uitspraken niet zo serieus hoeven te nemen.
Redenering? Waar?quote:Op maandag 2 september 2013 16:06 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Wat een waardeloze redenering. Ik denk dat we jou voortaan niet meer serieus hoeven te nemen.
Gast. Omdat The Beatles niet tot mijn favorieten behoren zou men mijn reacties niet serieus moeten nemen? Wat een flauwekul.quote:Op maandag 2 september 2013 16:11 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Redenering? Waar?
Als je iemand tips geeft over welke oudere bands te beluisteren zijn kun je moeilijk ontzettend belangrijkse bands als the Beatles weg laten omdat dat jou niet zo kan bekoren.
Nee, dat is niet wat ik zeg.quote:Op maandag 2 september 2013 16:23 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Gast. Omdat The Beatles niet tot mijn favorieten behoren zou men mijn reacties niet serieus moeten nemen? Wat een flauwekul.
Dat zeg je wel.quote:Op maandag 2 september 2013 16:25 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik zeg.
Als je een lijst met belangrijke oude bands geeft en je laatst een minstens zo belangrijke band weg omdat je dat niet leuk vindt, neem ik je in ieder geval al niet serieus meer.
De 'ontdekken'knop in het linkermenu is ook wel een aanraderquote:Op maandag 2 september 2013 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb je Spotify? Zoek eens naar de 3voor12 jaarlijstjes (en dan vooral die tot 2004 a 2005) en naar de 3voor12DRAAIT playlist. Daar staat wel wat goeds tussen.
Dat vind ik toch net wat minder. Maar dat is ook persoonlijke voorkeur.quote:Op maandag 2 september 2013 16:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
De 'ontdekken'knop in het linkermenu is ook wel een aanrader
Het sluit in ieder geval beter aan dan de recommendations van Lastfm. Hoewel ik ook wel eens van die domme aanbevelingen zie hoor. En je kan ook playlists zoeken die worden geupdate; die zijn ook wel fijn.quote:Op maandag 2 september 2013 16:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat vind ik toch net wat minder. Maar dat is ook persoonlijke voorkeur.
Ja Einstein, het komt uit de jaren '60/'70.quote:
Dan heb je die remasters van een paar jaar terug nog niet gehoordquote:Op maandag 2 september 2013 17:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja Einstein, het komt uit de jaren '60/'70.
Je bedoelt vast dat het gedateerd klinkt. En ja, dat klopt ook.
Heeft niets met geluidskwaliteit te maken.quote:Op maandag 2 september 2013 19:39 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dan heb je die remasters van een paar jaar terug nog niet gehoord
Ja, inderdaad. dat heb ook vaak gedaan. zo kom je ook veel op bands uit die je nog niet kent. Zo kan je van de andere band/artiest naar de andere gaan.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:55 schreef Gehenna het volgende:
Daarnaast ging ik zelf b.v. altijd vrij snel uitchecken waar mijn favoriete bands hun inspiratie weg hadden.
Zo heeft Muse in het begin vrij veel weg van een Radiohead/Nirvana combinatie, maar met hun latere albums zijn er steeds meer richting Queen (en een stadion geluid) gegaan
en tot slot wat suggesties, als ik muse aanhoudt zou dit misschien wel iets voor je kunnen zijn:
en natuurlijk:
oh zo bedoel ja klopt het heeft wel heel erg de zeitgeist van de jaren 60/70 idd. (hoewel het toen behoorlijk vooruitstrevend natuurlijk)quote:Op maandag 2 september 2013 19:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Heeft niets met geluidskwaliteit te maken.
De muziek is niet tijdloos. Het blijft altijd verbonden met de jaren '60 en '70. De productie, de teksten. "Gedateerd" is absoluut geen negatief woord hoor, het oeuvre van The Beatles blijft geniaal
Dit was idd wat ik bedoelde.quote:Op maandag 2 september 2013 19:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Heeft niets met geluidskwaliteit te maken.
De muziek is niet tijdloos. Het blijft altijd verbonden met de jaren '60 en '70. De productie, de teksten. "Gedateerd" is absoluut geen negatief woord hoor, het oeuvre van The Beatles blijft geniaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |