quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:26 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
luister jij maar maanden naar hetzelfde nummer:)
Dat is een utopie, alleen wat oude albums van The Police kan ik helemaal waarderen. Tegenwoordig is het gewoon kak, als je geluk hebt zijn er misschien 5 nummers leuk van een album van 12 nummers. Daft Punk vind ik ook geweldig om naar te luisteren, maar van al hun albums zijn altijd maar een paar nummers leuk, behalve Alive 2007, wat weer een ratjetoe van remixes is van hun beste nummers. Dus eigenlijk blijf je bezig met muziek ontdekken. Het grappige is ook dat naarmate je ouder wordt de muziek die je misschien vroeger ouwbollig/ruk vond later misschien nog gaat waarderen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:26 schreef Myooze het volgende:
[..]
Als je tevreden bent met alleen de bekendste nummers van een band is dat een goed idee ja, maar ik wil dus juist alles van een band kunnen waarderen.
Van Elbow ken ik maar twee nummers (One Day Like This en Grounds for Divorce) en dat vind ik hele vette nummers. Van Arcade Fire ken ik er nog wel meer die ik ook allemaal heel goed vind. Maar ik weet dus niet of ik ook meer leuk zal vinden, maar ik zal ze eens proberenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:19 schreef JochemP het volgende:
Elbow
Arcade Fire![]()
![]()
Groetjes van een mede-Musefan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When I hear the engine pass
I'm kissing you wide
The hissing subsides
I'm in luck
Ik hoop maar dat dat bij mij ook gebeurt dan. thanksquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:17 schreef Joeri. het volgende:
Myooze, waarom wil jij je op dit moment 'forceren' om complete albums leuk/toegankelijk te vinden? Ik denk in ieder geval dat dit nog wel zal komen in de loop van de tijd, de meeste muziekliefhebbers maken volgens mij een groei mee op muziekgebied. Tijdens deze groei verandert niet alleen je aandacht van en naar het ene muziekgenre, maar ook je acceptatie, geduld oftewel je manier van luisteren. Dit was in ieder geval zo bij mij.
Voorbeeld: Ik denk dat ik ongeveer 20 was toen ik complete albums ben gaan waarderen en daadwerkelijk luisteren (dusdanig dat dit de standaard werd). Had hiervoor eigenlijk hetzelfde probleem, maar ben niet bewust naar complete albums gaan luisteren om mijzelf wijs te maken dat ik ze leuk vind en zo een beter gevoel te krijgen.
Naar jouw eigen platen of albums zul je toch echt zelf op zoek moeten gaan wat mij betreft
Dat is niet echt een verbetering.quote:Toen ik ongeveer 13 was begon ik naar 'betere' muziek te luisteren (na fan te zijn geweest van Tokio Hotel), en mijn eerste favoriete band was Coldplay.
Inderdaad. Laat je muzieksmaak zich gewoon op natuurlijke wijze ontwikkelen. Misschien ben je gewoon een 'losse tracks'-luisteraar (join the club...).quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:17 schreef Joeri. het volgende:
Myooze, waarom wil jij je op dit moment 'forceren' om complete albums leuk/toegankelijk te vinden?
Ik denk dat het je ook nooit lukt alles van een album goed te vinden. Ik luister sommige cd's al 15-20jr en ik skip nog steeds bepaalde tracks. Gewoon omdat een nummer mij niet aanstaat.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:32 schreef Myooze het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat dat bij mij ook gebeurt dan. thanks
Dat zeg ik.quote:
als je daar fan van bent, zal je inderdaad niet iets kennen dat hetkende is, immers rihanna is al op mtvquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:02 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Welke R&B artiest is vergelijkbaar met Rihanna? Naar mijn mening geen 1. Maargoed ik ken al haar muziek... jij waarschijnlijk alleen de nummers van de radio of tmf..
ik kan mijn elleboog likken, toch zit niemand daar op te wachten, hoe uniek het ook isquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:11 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Als je zegt dat queen en dus Freddy Mercury gewoon popmuziek is en het je niets doet, dan heb je blijkbaar geen verstand van muziek. Als je dat wel zou hebben dan zou je weten dat Freddy in vier octaven kan zingen, iets wat zeer zeer uitzonderlijk is voor een mannelijke artiest van zijn leeftijd.
goede muziek blijft goed..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:26 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
ik heb dat nooit getypt?
luister jij maar maanden naar hetzelfde nummer:)
Waarom? Waarom is dat voor jou een noodzaak? Heb je het gevoel dat je iets mist? En zo ja, waarom is dat voor jou erg?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:32 schreef Myooze het volgende:
Ik hoop maar dat dat bij mij ook gebeurt dan. thanks
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:57 schreef Myooze het volgende:
[..]
Van Elbow ken ik maar twee nummers (One Day Like This en Grounds for Divorce) en dat vind ik hele vette nummers. Van Arcade Fire ken ik er nog wel meer die ik ook allemaal heel goed vind. Maar ik weet dus niet of ik ook meer leuk zal vinden, maar ik zal ze eens proberenKan je van beide een album aanraden om mee te beginnen?
Funeral van Arcade Fire is een van de beste albums ooit gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat kan kloppen, post daar niet heel veel. Hoe heet jij daar dan?![]()
Die is ook mooi. Misschien vind ik Is This The World We Created mooier, ligt maar net aan hoe ik me voel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:17 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Wat denk je van de live-performance van Brian May met Love of my life? Daar krijg ik nou kippenvel van..
Is dit misschien wat voor je?quote:
Dat is een super goed nummer en als je dat niet in ziet heb je gewoon je 'iew-Coldplay'-bril opquote:
Ja, ik heb heel erg een gevoel dat ik iets mis. Ik heb eigenlijk niet echt hobbies, en daarom vind ik het zo vervelend dat muziek op dit moment niet echt een hobby voor me kan zijn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:52 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is dat voor jou een noodzaak? Heb je het gevoel dat je iets mist? En zo ja, waarom is dat voor jou erg?
Ja dat had ik al vaker gehoord, en ik ken daar ook al wat nummers van. Zal hem een keer beluisteren! Is 'ie net zo goed al Origin of Symmetry?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:57 schreef JochemP het volgende:
[..]
Funeral van Arcade Fire is een van de beste albums ooit gemaakt
En dat kan kloppen, post daar niet heel veel. Hoe heet jij daar dan?
Is dat Christelijk ofzo?quote:
Ja.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:27 schreef Myooze het volgende:
[..]
Is dat Christelijk ofzo?vind het best mooi!
kom op zeg, doe normaal, ik vind dit juist mooi om te lezenquote:
Muziek kan ook een hobby zijn als je losjes her en der een nummer vandaan plukt (híer al ruim twee decennia lang - zie ook m'n website...); blijkbaar is het album-format gewoon niet jouw ding.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:23 schreef Myooze het volgende:
[..]
Ja, ik heb heel erg een gevoel dat ik iets mis. Ik heb eigenlijk niet echt hobbies, en daarom vind ik het zo vervelend dat muziek op dit moment niet echt een hobby voor me kan zijn.
Gewoon zo veel mogelijk dingen proberen vind ikquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:31 schreef Rutten_VVD het volgende:
een tip
ga niet naar transe en danse muziek luisteren! je hersenen gaan daar door kapot! het is niet eens muziek
Pfff, top2000 muziekquote:
Grapjas.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:31 schreef Rutten_VVD het volgende:
een tip
ga niet naar transe en danse muziek luisteren! je hersenen gaan daar door kapot! het is niet eens muziek
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:39 schreef bondage het volgende:
[..]
Grapjas.
Er bestaan meer dan genoeg goede tranceplaten:
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:49 schreef Rutten_VVD het volgende:
[..]![]()
drugs gebruikertje! nu al weer een pil in je mik gestopt he verslaafde
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:50 schreef Moody het volgende:
[..]
En dan die plakkerige lange haren
xD, Het leukste vind ik nog als Slayer fans elkaar tegenkomen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Denk je dat Slayer fans altijd nuchter zijn?En dan die plakkerige lange haren
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:13 schreef MidnightShow_ het volgende:
Muziek is echt iets persoonlijks. Iedereen heeft zo zijn voorkeur, of zijn smaak betreft muziek. Ik heb gemerkt hoe mijn smaak is veranderd in de loop van de jaren, ik ontdek nu nog steeds ''nieuwe'' dingen, dit kunnen dus echt nieuwe dingen zijn maar ook oude. ik ben zelf 1 jaar ouder dan jou hoor, dus niet denken dat ik al 30 ben ofzo. haha
Ik had vroeger ook wat jij had, toen ik iets jonger was. dit is vanaf mijn 15de ongeveer veranderd.
Ik vond vroeger ook maar meestal paar nummers leuk van artiesten, ik kon albums nooit echt waarderen. rond de leeftijd van 11 ben ik al begonnen om naar wat oudere muziek te luisteren, 80's muziek vond ik wel leuk toen. maar vooral de echte pop klassiekers. tussen 11-14 was het veel top 40, losse liedjes, wat 80's klassiekers... meer ook niet.
vanaf mijn 14/15de ben ik verder gaan kijken. begon bij mij met Prince, daar ben ik meer in gaan verdiepen, om echt albums te gaan beluisteren van hem. dit ging ook niet meteen lekker, echt na paar keer luisteren vond ik het echt te gek. en zo ging het verder eigenlijk, toen werd ik echt geinteresseerd in muziek.
dus vanaf 14/15 jaar ongeveer tot nu is er veel veranderd en heb ik best veel ontdekt. Ik luister nu eigenlijk naar heel veel verschillende artiesten en genres. En ontdek, zoals ik al zei, nog elke week wel weer iets waar ik me in wil verdiepen, ik zoek graag op last.fm en youtube naar dingen oud en nieuw die ik nog niet goed ken.
Meeste artiesten/bands kost tijd om echt te gaan waarderen voor mij, maar ik geef het de tijd, vooral nu ik gemerkt heb dat na paar keer luisteren van albums/muziek van bands en artiesten, dat ik helemaal fan kan worden van die band of artiest. ik had nooit vroeger kunnen in denken dat ik van bepaalde bands/artiesten of genres zou gaan houden.... maar toch gebeurt. geef muziek de kans, niet alles is meteen geweldig.
Ik ben zelf overigens ook groot Muse fan(behoorlijk fan haha), maar dit ging ook niet zomaar hoor. Ook echt de tijd moeten geven. maar toen ik het eenmaal geweldig begon te vinden... was ik erg blij. :-)
Maar muziek is heel persoonlijk, wat ik al zei, wat nou goed is of niet is gewoon een mening, geen feit in mijn idee.
Kijk, hier heb ik wat aan. Dank jullie wel!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 04:53 schreef female81 het volgende:
[..]
Muziek kan ook een hobby zijn als je losjes her en der een nummer vandaan plukt (híer al ruim twee decennia lang - zie ook m'n website...); blijkbaar is het album-format gewoon niet jouw ding.
Aldus een user met zo'n 700 cd's, maar voor minstens driekwart verzamelaars en 'best of artist x'-dingen.
Ik wilde eigenlijk aanraden om eens internetradio te proberen (tussen al die duizenden zenders móeten er wel een paar zitten die zo nu en dan iets draaien wat in jouw straatje ligt), gewoon op de achtergrond, als je met iets anders bezig bent. Om de zoveel tijd zal een nummer je opvallen; schrijf dat op een blocnote, en zoek het een keertje op. Da's hoe het hier gaat.
T'is een ongedwongen manier van muziek ontdekken. Je stuurt het een beetje door de juiste zender aan te zetten, en verder laat je het op z'n beloop.
Maar ja, 'als je met iets anders bezig bent'... je zegt zelf dat je geen hobby's hebt. Lastig. Al kan je de tijd dat je achter de computer doorbrengt ook als zodanig zien.
Met de ogen dicht op de bank of bed gaan liggen, en mezelf gewoon mee laten voeren als er zo'n zender op staat, doe ik trouwens óók (dat ik er dus echt aandachtig naar ga luisteren), maar ik weet niet of je daar genoeg geduld voor hebt. Zeg maar, tot het moment dat er iets komt wat niet zomaar leuk is, maar er dermate uit springt dat je het ook uit jezelf zou willen opzetten.
Als je het wilt proberen, wat zenders waarvan er kans is dat er iets voor je tussen zit; deze zijn óf rock, óf van-alles-wat met de nadruk op rock:
http://www.kxradio.nl
http://pinguinradio.com
http://www.studiobrussel.be
(Ja, het zijn nogal standaard namen, maar ik weet niet of dat voor TS ook zo is.)
Niet opgeven trouwens wat betreft de ontwikkeling van je smaak, trouwens; er kan nog van alles gebeuren. Misschien komen er nog muzikale invloeden uit onverwachte hoek. Ikzelf was pas rond m'n zevenentwintigste verjaardag 'klaar', wat dat betreft, had in de late 90's van veel dingen niet kunnen voorspellen dat ik er anno nu met plezier naar luister (en bij sommigen blijft het het hele leven door gaan).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |