Nee 3fm is de reisnte bagger, verdommequote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Myooze het volgende:
[..]
Als je van 3fm kan genieten heb je geen smaak ontwikkeld?En doe eens wat aan je zinsopbouw, ik snap niks van die tweede zin
Ja ja doe ik!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:32 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
ga mijn liedje nou 's luisteren..
Jezus Christus dat kun je toch niet mooi vinden?quote:
Ok, ik kan popmuziek iig wel waarderen. Ik ben ook wel benieuwd waar jij dan van houdt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee 3fm is de reisnte bagger, verdomme
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Jezus Christus dat kun je toch niet mooi vinden?
goede muziekquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:34 schreef Myooze het volgende:
[..]
Ok, ik kan popmuziek iig wel waarderen. Ik ben ook wel benieuwd waar jij dan van houdt.
In die tijd deden muzikanten het nog voor de muziek zelf. Ga zelf eens in Nashville kijken...daar vind je nog de oude generatie...die stoppen pas als ze er bij neer vallen...kan je niet bepaald zeggen van moderne artiesten..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en dan lekker met je iron maiden bandshirt in een 50+ cafe zitten pratend over de goede tijd
reinste onzinquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:34 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
In die tijd deden muzikanten het nog voor de muziek zelf. Ga zelf eens in Nashville kijken...daar vind je nog de oude generatie...die stoppen pas als ze er bij neer vallen...kan je niet bepaald zeggen van moderne artiesten..
born in the wr0ng generationquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:26 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Dan moet je naar oudere muziek luisteren van toen men het in ieder geval nog muziek mocht noemen.
- Rolling Stones
- Golden Earring
- Eric Clapton
- Led Zepplin
- Guns 'n Roses
- Scorpions
- Queen
- Deep Purple
- Madness
- Van Halen
- The Eagles
lijkt me wel genoeg, veel luisterplezier.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:37 schreef Trollscience het volgende:
[..]
born in the wr0ng generationget over yourself, er bestaat sublieme muziek tegenwoordig
Als ik mocht kiezen zou ik zeker willen dat ik ca. 20 jaar eerder geboren was inderdaad.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:37 schreef Trollscience het volgende:
[..]
born in the wr0ng generationget over yourself, er bestaat sublieme muziek tegenwoordig
Daarmee wil je dus zeggen dat dat lijstje artiesten niet subliem is ?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:37 schreef Trollscience het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:39 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen zou ik zeker willen dat ik ca. 20 jaar eerder geboren was inderdaad.
nee, alhoewel een hoop afvalt als kitscherige namaakrock, ongeveer vijf bands op dat lijstje zijn precies hetzelfdequote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:39 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Daarmee wil je dus zeggen dat dat lijstje artiesten niet subliem is ?
Gast doe nou niet alsof jouw mening/smaak de 'juiste' is.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:42 schreef Trollscience het volgende:
[..]
[..]
nee, alhoewel een hoop afvalt als kitscherige namaakrock, ongeveer vijf bands op dat lijstje zijn precies hetzelfde
waar ik op doelde was dat "toen muziek nog goed was", van mijn 30 favoriete albums komen er volgens mij zeker 10 uit deze eeuw, de rest rond 1990-1995 ongeveer. dat muziek toen veel beter was is overdreven, alhoewel de jaren 60 zeker unieke bands heeft voortgebracht
insgelijks, en dan goddomme keihard op de KVP stemmen. Gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:39 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen zou ik zeker willen dat ik ca. 20 jaar eerder geboren was inderdaad.
Dat heet discussierenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:43 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Gast doe nou niet alsof jouw mening/smaak de 'juiste' is.
Altijd al hekel gehad aan dit soort figuren.
ik hoop oprecht dat je trollt, net zoals je tegenwoordig een hoop namaakmuziek hebt had je vroeger, "toen muziek nog goed was" (quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:43 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Gast doe nou niet alsof jouw mening/smaak de 'juiste' is.
Altijd al hekel gehad aan dit soort figuren.
Hoezo? Hij zegt nog net geen 'ik vind' in elke zin.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:46 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Dit kun je met alle fatsoen geen discussie noemen.
Wat echte Rock is, verschilt per persoon. Namaakrock bestaat dus eigenlijk niet, tenzij je zou praten over wettelijke plagiaat, maar wat je hier niet bedoelt denk ik. De muziek was toen beter in de zin van dat artiesten meer voor de muziek leven en leefden...vrijwel elk nummer wat je tegenwoordig op de radio hoort, is omgeven door een commercieel niveau wat je er ook echt van afhoort. Is een Cher-stem weer in, dan is TI de eerste die er mee aan de gang gaat...no hard feelings, het is een goede producer, maar wel zo commercieel om mee te draaien op elk vlak zon beetje.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:42 schreef Trollscience het volgende:
[..]
[..]
nee, alhoewel een hoop afvalt als kitscherige namaakrock, ongeveer vijf bands op dat lijstje zijn precies hetzelfde
waar ik op doelde was dat "toen muziek nog goed was", van mijn 30 favoriete albums komen er volgens mij zeker 10 uit deze eeuw, de rest rond 1990-1995 ongeveer. dat muziek toen veel beter was is overdreven, alhoewel de jaren 60 zeker unieke bands heeft voortgebracht
En dan jouw gebruikersnaam......quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:47 schreef Trollscience het volgende:
[..]
ik hoop oprecht dat je trollt, net zoals je tegenwoordig een hoop namaakmuziek hebt had je vroeger, "toen muziek nog goed was" () ook namaakmuziek. The Scorpions en Van Halen waren zeker niet vernieuwend qua sound of compositie.
verder heb ik ook al benadrukt dat er een hele hoop goede muziek uit die tijd komt, maar dat er tegenwoordig nog altijd vanallerlei goeds wordt uitgebracht. wel beetje pot/ketel situatie, zelf veroordeel je deze generatie terwijl ''vroeger' beter isgadverdamme
Daarom moet je dus ook verder kijken dan de radio.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:47 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Wat echte Rock is, verschilt per persoon. Namaakrock bestaat dus eigenlijk niet, tenzij je zou praten over wettelijke plagiaat, maar wat je hier niet bedoelt denk ik. De muziek was toen beter in de zin van dat artiesten meer voor de muziek leven en leefden...vrijwel elk nummer wat je tegenwoordig op de radio hoort, is omgeven door een commercieel niveau wat je er ook echt van afhoort. Is een Cher-stem weer in, dan is TI de eerste die er mee aan de gang gaat...no hard feelings, het is een goede producer, maar wel zo commercieel om mee te draaien op elk vlak zon beetje.
ga eens je smaak ontwikkelen voordat je roept niets leuk te vindenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:37 schreef Myooze het volgende:
Life2.0 ga even trollen in een ander topic aub
denk je dat ze in die tijd alleen maar pink floyd of hendrix op de radiostations draaiden? wat dacht je van disco en popmuziek, dat bestond toen ook en dat is ook vervlogen. net zoals rihanna en one direction over 20 jaar al niet meer herinnert zullen worden en bands zoals gy!be en swans geprezen zullen worden (om maar ff een voorbeeld te noemen). ik durf te wedden dat de volgende generatie precies hetzelfde zal zeggen, "was ik maar vroeger geboren"quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:47 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Wat echte Rock is, verschilt per persoon. Namaakrock bestaat dus eigenlijk niet, tenzij je zou praten over wettelijke plagiaat, maar wat je hier niet bedoelt denk ik. De muziek was toen beter in de zin van dat artiesten meer voor de muziek leven en leefden...vrijwel elk nummer wat je tegenwoordig op de radio hoort, is omgeven door een commercieel niveau wat je er ook echt van afhoort. Is een Cher-stem weer in, dan is TI de eerste die er mee aan de gang gaat...no hard feelings, het is een goede producer, maar wel zo commercieel om mee te draaien op elk vlak zon beetje.
van die harige bierdrinkers met een metallica shirtquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:47 schreef Trollscience het volgende:
[..]
ik hoop oprecht dat je trollt, net zoals je tegenwoordig een hoop namaakmuziek hebt had je vroeger, "toen muziek nog goed was" () ook namaakmuziek. The Scorpions en Van Halen waren zeker niet vernieuwend qua sound of compositie.
verder heb ik ook al benadrukt dat er een hele hoop goede muziek uit die tijd komt, maar dat er tegenwoordig nog altijd vanallerlei goeds wordt uitgebracht. wel beetje pot/ketel situatie, zelf veroordeel je deze generatie terwijl ''vroeger' beter isgadverdamme
ja, alsof er toen geen bagger was, mijn vader heeft/had een muziekstudio dus ik ben ook bekend met de 'normale' muziek uit die tijdquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:50 schreef Trollscience het volgende:
[..]
denk je dat ze in die tijd alleen maar pink floyd of hendrix op de radiostations draaiden? wat dacht je van disco en popmuziek, dat bestond toen ook en dat is ook vervlogen. net zoals rihanna en one direction over 20 jaar al niet meer herinnert zullen worden en bands zoals gy!be en swans geprezen zullen worden (om maar ff een voorbeeld te noemen). ik durf te wedden dat de volgende generatie precies hetzelfde zal zeggen, "was ik maar vroeger geboren"
Ik ben juist erg gecharmeerd van Rihanna. Dit geeft maar weer mijn punt aan: muziek is zo ontzettend relatief...er is geen schaal van goed of slecht te bedenken....enkel of het muziek is of niet...daar kunnen we het nog wel over eens zijn...bijvoorbeeld Hardcore is geen muziek....eens?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:50 schreef Trollscience het volgende:
[..]
denk je dat ze in die tijd alleen maar pink floyd of hendrix op de radiostations draaiden? wat dacht je van disco en popmuziek, dat bestond toen ook en dat is ook vervlogen. net zoals rihanna en one direction over 20 jaar al niet meer herinnert zullen worden en bands zoals gy!be en swans geprezen zullen worden (om maar ff een voorbeeld te noemen). ik durf te wedden dat de volgende generatie precies hetzelfde zal zeggen, "was ik maar vroeger geboren"
klopt maar objectiviteit bestaat altijd, zelfs in muziek, en dat heeft te maken met dingen doen die nooit vantevoren gedaan zijn. rihanna (verder geen haat op je smaak, iedereen mag vinden wat hij/zij zelf wil) deelt dezelfde sound met een hoop andere "R&B" artiesten uit deze tijd. vandaar dat critici daar niet gauw naar zullen kijken. eerder naar een band of artiest die nieuwe dingen doet, nieuwe opnametechnieken gebruikt of genres mengt die nog nooit eerder gecombineerd zijnquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:53 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ik ben juist erg gecharmeerd van Rihanna. Dit geeft maar weer mijn punt aan: muziek is zo ontzettend relatief...er is geen schaal van goed of slecht te bedenken....enkel of het muziek is of niet...daar kunnen we het nog wel over eens zijn...bijvoorbeeld Hardcore is geen muziek....eens?
de rest kunnen we over debatteren tot we er bij neervallen...
Welke R&B artiest is vergelijkbaar met Rihanna? Naar mijn mening geen 1. Maargoed ik ken al haar muziek... jij waarschijnlijk alleen de nummers van de radio of tmf..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:59 schreef Trollscience het volgende:
[..]
klopt maar objectiviteit bestaat altijd, zelfs in muziek, en dat heeft te maken met dingen doen die nooit vantevoren gedaan zijn. rihanna (verder geen haat op je smaak, iedereen mag vinden wat hij/zij zelf wil) deelt dezelfde sound met een hoop andere "R&B" artiesten uit deze tijd. vandaar dat critici daar niet gauw naar zullen kijken. eerder naar een band of artiest die nieuwe dingen doet, nieuwe opnametechnieken gebruikt of genres mengt die nog nooit eerder gecombineerd zijn
vergelijk het met films of schilderijen, surrealistische verhaallijnen zoals die van david lynch is het je van het van de afgelopen 20 jaar omdat hij het conventionele doorbrak en surrealistische beelden en verhaallijnen ging gebruiken. escher met zijn optische illusies was harstikke vernieuwend omdat men dat nog nooit had gezien. begrijp je wat ik bedoel? het draait om jezelf te onderscheiden van de rest, en dat betekent niet dat andere muziek niet goed is (ik luister zelf een hele hoop revival-bands), maar dat dat gewoon eerder in de vergetelheid zal raken omdat het niks significant kenmerkends of origineels heeft
niet precies hetzelfde maar het heeft gewoon heel veel van elkaar weg; het ligt lekker in het gehoor, het doet niks vreemds en het heeft radiovriendelijke melodietjes en teksten. pianoballads, teksten; het is allemaal al eerder gedaan. en zeg niet dat ik haar muziek niet ken want zusjelief heeft voordat ze verhuisde jarenlang haar albums gedraaid in de kamer hiernaastquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:02 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Welke R&B artiest is vergelijkbaar met Rihanna? Naar mijn mening geen 1. Maargoed ik ken al haar muziek... jij waarschijnlijk alleen de nummers van de radio of tmf..
Ik vind haar zeer vernieuwend, ze is eerst bekend geworden door de R&B scene, oa met Sean Paul die ik weer wat minder vind, is ze vervolgens de raprichting opgegaan...ondanks dat ze zeer succesvol was in de R&B...en dat album is zeer mooi...ze heeft ook zeer mooie lovesongs...als er iemand veelzijdig en vernieuwend is in de R&B scene dan is zij het wel:) although alleen mijn mening..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:05 schreef Trollscience het volgende:
[..]
niet precies hetzelfde maar het heeft gewoon heel veel van elkaar weg; het ligt lekker in het gehoor, het doet niks vreemds en het heeft radiovriendelijke melodietjes en teksten. pianoballads, teksten; het is allemaal al eerder gedaan. en zeg niet dat ik haar muziek niet ken want zusjelief heeft voordat ze verhuisde jarenlang haar albums gedraaid in de kamer hiernaast
die r&b scene bestond al tientallen jaren voor haar en zal ook daarna altijd blijven voortbestaan, het is gewoon commerciële muziek en dan kan het mooi zijn maar het is gewoon NIET vernieuwend, en dat heeft niets met smaak te makenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:09 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ik vind haar zeer vernieuwend, ze is eerst bekend geworden door de R&B scene, oa met Sean Paul die ik weer wat minder vind, is ze vervolgens de raprichting opgegaan...ondanks dat ze zeer succesvol was in de R&B...en dat album is zeer mooi...ze heeft ook zeer mooie lovesongs...als er iemand veelzijdig en vernieuwend is in de R&B scene dan is zij het wel:) although alleen mijn mening..
Daarbij moet ik zeggen dat het niet vreemd is...een vriend van mij luistert veel naar rolling stones...ik krijg er hoofdpijn van:P
Volgens last.fm is dat dus alles wat je in het hokje 'alternatief' kan stoppenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:12 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
http://www.last.fm/music/Muse/+similar
Switchen van genre is volgens mij wel vernieuwing, natuurlijk bestond die scene er al, zo oud is ze niet. Het is inderdaad commerciele muziek, dat punt wou ik juist maken. Een artiest maakt iets bij je los, wat andere punquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:12 schreef Trollscience het volgende:
[..]
die r&b scene bestond al tientallen jaren voor haar en zal ook daarna altijd blijven voortbestaan, het is gewoon commerciële muziek en dan kan het mooi zijn maar het is gewoon NIET vernieuwend, en dat heeft niets met smaak te maken
Ik ben ook fan van Queen, symphonische rock...dat was daarvoor ook al...zal ook altijd blijven bestaan...ook aardig commercieel...is het dan niet vernieuwend? Ik heb ook bepaalde herinneringen aan die nummers, net zoals jij. Ik weet dat het technisch niet veel voorstelt, maar er zit veel emotie in en kracht...en dat opzich is ook al wel vernieuwend te noemen...sinds het tegenwoordig van die slappe hap is geworden:Pquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:12 schreef Trollscience het volgende:
[..]
die r&b scene bestond al tientallen jaren voor haar en zal ook daarna altijd blijven voortbestaan, het is gewoon commerciële muziek en dan kan het mooi zijn maar het is gewoon NIET vernieuwend, en dat heeft niets met smaak te maken
queen is geen symfonische rock, queen is gewoon popmuziek en het doet mij niks. Overgepolijst, het steelt elementen uit de fijnere muziek en verpopt het tot een commerciëel uitbuitbaar formaat zoals rihanna dat ook doet. lekker de huidige trend volgen en geen fuck geven om originaliteit. dat iets van hetzelfde genre is betekent niet dat het niet origineel is maar dat het gewoon een bepaalde stijl adopteert. rihanna volgt wat het publiek wil horen en er is geen sprake meer van stijl, eerder van hebzucht voor nog meer geld en roemquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:20 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Switchen van genre is volgens mij wel vernieuwing, natuurlijk bestond die scene er al, zo oud is ze niet. Het is inderdaad commerciele muziek, dat punt wou ik juist maken. Een artiest maakt iets bij je los, wat andere pun
[..]
Ik ben ook fan van Queen, symphonische rock...dat was daarvoor ook al...zal ook altijd blijven bestaan...ook aardig commercieel...is het dan niet vernieuwend? Ik heb ook bepaalde herinneringen aan die nummers, net zoals jij. Ik weet dat het technisch niet veel voorstelt, maar er zit veel emotie in en kracht...en dat opzich is ook al wel vernieuwend te noemen...sinds het tegenwoordig van die slappe hap is geworden:P
Het is een prima startpunt om nieuwe muziek/artiesten te ontdekken.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:15 schreef Myooze het volgende:
[..]
Volgens last.fm is dat dus alles wat je in het hokje 'alternatief' kan stoppen
Als je zegt dat queen en dus Freddy Mercury gewoon popmuziek is en het je niets doet, dan heb je blijkbaar geen verstand van muziek. Als je dat wel zou hebben dan zou je weten dat Freddy in vier octaven kan zingen, iets wat zeer zeer uitzonderlijk is voor een mannelijke artiest van zijn leeftijd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:34 schreef Trollscience het volgende:
[..]
queen is geen symfonische rock, queen is gewoon popmuziek en het doet mij niks. Overgepolijst, het steelt elementen uit de fijnere muziek en verpopt het tot een commerciëel uitbuitbaar formaat zoals rihanna dat ook doet. lekker de huidige trend volgen en geen fuck geven om originaliteit. dat iets van hetzelfde genre is betekent niet dat het niet origineel is maar dat het gewoon een bepaalde stijl adopteert. rihanna volgt wat het publiek wil horen en er is geen sprake meer van stijl, eerder van hebzucht voor nog meer geld en roem
Wat denk je van de live-performance van Brian May met Love of my life? Daar krijg ik nou kippenvel van..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:15 schreef BlindeMeloen het volgende:
@trollscience: Dat Queen je niks doet, ok, kan ik me in vinden. Sommige dingen zijn ook daadwerkelijk 'gewoon popmuziek'. Maar zeker op de eerste twee albums staan wel echt hele toffe dingen. Soms tegen progrock aan. Daarna zwakte het wat af of gingen ze door in een andere stijl. Maar ook op een album als 'A Night at the Opera' staan geniale dingen, zoals Brian May die met zijn gitaar de blazers sectie van een big band imiteert.
want techniek staat gelijk aan kwaliteit? ik ken gitaristen die 64sten zonder moeite kunnen spelen maar dat betekent niet dat ze goed zijn, goed zijn betekent iets kunnen halen uit je instrument. luister jij eens naar beefheart, die vent haalt 5 octaven maar je schijt in je broek van die muziekquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:11 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Als je zegt dat queen en dus Freddy Mercury gewoon popmuziek is en het je niets doet, dan heb je blijkbaar geen verstand van muziek. Als je dat wel zou hebben dan zou je weten dat Freddy in vier octaven kan zingen, iets wat zeer zeer uitzonderlijk is voor een mannelijke artiest van zijn leeftijd.
het is een combinatie van theorie en praktijk uiteraard. En laat Freddy Mercury daar nou net koning in zijn.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:19 schreef Trollscience het volgende:
[..]
want techniek staat gelijk aan kwaliteit? ik ken gitaristen die 64sten zonder moeite kunnen spelen maar dat betekent niet dat ze goed zijn, goed zijn betekent iets kunnen halen uit je instrument. luister jij eens naar beefheart, die vent haalt 5 octaven maar je schijt in je broek van die muziek
ik heb dat nooit getypt?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:24 schreef Trollscience het volgende:
5 octaven, niet mooi? Dan heb je geen verstand van muziek
ik luister liever maanden naar muziek om het langzaam te waarderen dan dat ik fastfoodmuziek als queen luister
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |