Definieer eerst je muzieksmaak...waar krijg jij kippenvel van? Als je dat weet probeer je dat hier te omschrijven, dan doen wij wel suggesties:) mvgquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:01 schreef Myooze het volgende:
Heey, ik ben een meisje van 17 en ik hou heel erg van muziek, maar het probleem is dat ik niet zo snel veel van eenzelfde band leuk vind. Toen ik ongeveer 13 was begon ik naar 'betere' muziek te luisteren (na fan te zijn geweest van Tokio Hotel), en mijn eerste favoriete band was Coldplay. Ik vond al hun muziek meteen leuk. Daarna ontdekte ik Muse waarvan ik nog steeds erg fan ben. Ik vind wel meer bands dan dat leuk, maar die hebben dus meestal maar een album of ik vind maar 1 of 2 albums van ze leuk, en dat zijn er ook nog niet veel (bands). De rest vind ik gewoon saai. Ik weet niet hoe het komt, en ik heb het gevoel dat ik bijna de enige ben met dit probleem. Ik vind het heel vervelend want ik heb al haast geen hobbies en ik hou wel echt veel van muziek dus ik zou er graag mijn passie van willen maken en heel veel bands ontdekken.
Heeft iemand een oplossing en/of hetzelfde probleem?
Groetjes
Die kan ik vaak ook wel waarderen (zie m'n sig) maar ook lang niet alles...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:03 schreef Worsteman het volgende:
Pink Floyd (hoewel er ook mensen zijn die het niks vinden)
Dit is daadwerkelijk een goede tip. Door klassieke muziek te luisteren leer je de technieken herkennen in muziek...en leer je dat bands zoals Coldplay eigenlijk poep zijn:) sorryquote:
Daar hoef je geen klassieke muziek voor te luisteren, om te weten dat Coldplay een kutband is.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Dit is daadwerkelijk een goede tip. Door klassieke muziek te luisteren leer je de technieken herkennen in muziek...en leer je dat bands zoals Coldplay eigenlijk poep zijn:) sorry
Dan heb je ook echt bewijzen:)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:07 schreef deadprez het volgende:
[..]
Daar hoef je geen klassieke muziek voor te luisteren, om te weten dat Coldplay een kutband is.
Hmm, ik neig een beetje naar 2 dingen: toegankelijke indie en rock/progressive rock. Dat zijn de twee genres waar ik het vaakst iets in vind wat ik leuk vind.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:04 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Definieer eerst je muzieksmaak...waar krijg jij kippenvel van? Als je dat weet probeer je dat hier te omschrijven, dan doen wij wel suggesties:) mvg
Want je leert de technieken alleen herkennen als je klassieke muziek luistert?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:08 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Dan heb je ook echt bewijzen:)
Dat heb ik nooit getypt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:08 schreef deadprez het volgende:
[..]
Want je leert de technieken alleen als je klassieke muziek luistert?
Hou je meer van het rauwe (denk aan Rolling Stones als voorbeeld) of meer van het symphonische (Queen)?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:08 schreef Myooze het volgende:
[..]
Hmm, ik neig een beetje naar 2 dingen: toegankelijke indie en rock/progressive rock. Dat zijn de twee genres waar ik het vaakst iets in vind wat ik leuk vind.
het is gewoon muziek voor battieboisquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:09 schreef Myooze het volgende:
Als je alles van Coldplay slecht vindt neem ik aan dat je of ze niet heel goed kent of een muzieksnob bent
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:07 schreef Mike4Ever het volgende:
Ik ga er vanuit dat je deze wel digt:
Het is een kwestie van Techniek. Polulaire muziek maken is wat anders dan mooie muziek maken. Het kan best mooi klinken en technisch een zooitje zijn. Maar een goede artiest zijn vereist kennis van muziek vind ik..maargoed dat is zo relatief:)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:09 schreef Myooze het volgende:
Als je alles van Coldplay slecht vindt neem ik aan dat je of ze niet heel goed kent of een muzieksnob bentMaar dat is weer een andere discussie
Wat maakt het nog uit of het een technisch hoogstandje is als het je raakt? Daarbij zijn veel Coldplay-nummers technisch ook heel goed.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:11 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is een kwestie van Techniek. Polulaire muziek maken is wat anders dan mooie muziek maken. Het kan best mooi klinken en technisch een zooitje zijn. Maar een goede artiest zijn vereist kennis van muziek vind ik..maargoed dat is zo relatief:)
Ik vind zelf Anouk wel vet....ze heeft soul emotie en kracht in haar stem...en ze heeft pakkende teksten:)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:08 schreef Myooze het volgende:
[..]
Hmm, ik neig een beetje naar 2 dingen: toegankelijke indie en rock/progressive rock. Dat zijn de twee genres waar ik het vaakst iets in vind wat ik leuk vind.
Heb van hun gehoord ja, zal het een keer luisterenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |