Is dit misschien wat voor je?quote:
Dat is een super goed nummer en als je dat niet in ziet heb je gewoon je 'iew-Coldplay'-bril opquote:
Ja, ik heb heel erg een gevoel dat ik iets mis. Ik heb eigenlijk niet echt hobbies, en daarom vind ik het zo vervelend dat muziek op dit moment niet echt een hobby voor me kan zijn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:52 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is dat voor jou een noodzaak? Heb je het gevoel dat je iets mist? En zo ja, waarom is dat voor jou erg?
Ja dat had ik al vaker gehoord, en ik ken daar ook al wat nummers van. Zal hem een keer beluisteren! Is 'ie net zo goed al Origin of Symmetry?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:57 schreef JochemP het volgende:
[..]
Funeral van Arcade Fire is een van de beste albums ooit gemaakt
En dat kan kloppen, post daar niet heel veel. Hoe heet jij daar dan?
Is dat Christelijk ofzo?quote:
Ja.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:27 schreef Myooze het volgende:
[..]
Is dat Christelijk ofzo?vind het best mooi!
kom op zeg, doe normaal, ik vind dit juist mooi om te lezenquote:
Muziek kan ook een hobby zijn als je losjes her en der een nummer vandaan plukt (híer al ruim twee decennia lang - zie ook m'n website...); blijkbaar is het album-format gewoon niet jouw ding.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:23 schreef Myooze het volgende:
[..]
Ja, ik heb heel erg een gevoel dat ik iets mis. Ik heb eigenlijk niet echt hobbies, en daarom vind ik het zo vervelend dat muziek op dit moment niet echt een hobby voor me kan zijn.
Gewoon zo veel mogelijk dingen proberen vind ikquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:31 schreef Rutten_VVD het volgende:
een tip
ga niet naar transe en danse muziek luisteren! je hersenen gaan daar door kapot! het is niet eens muziek
Pfff, top2000 muziekquote:
Grapjas.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:31 schreef Rutten_VVD het volgende:
een tip
ga niet naar transe en danse muziek luisteren! je hersenen gaan daar door kapot! het is niet eens muziek
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:39 schreef bondage het volgende:
[..]
Grapjas.
Er bestaan meer dan genoeg goede tranceplaten:
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:49 schreef Rutten_VVD het volgende:
[..]![]()
drugs gebruikertje! nu al weer een pil in je mik gestopt he verslaafde
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:50 schreef Moody het volgende:
[..]
En dan die plakkerige lange haren
xD, Het leukste vind ik nog als Slayer fans elkaar tegenkomen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Denk je dat Slayer fans altijd nuchter zijn?En dan die plakkerige lange haren
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:13 schreef MidnightShow_ het volgende:
Muziek is echt iets persoonlijks. Iedereen heeft zo zijn voorkeur, of zijn smaak betreft muziek. Ik heb gemerkt hoe mijn smaak is veranderd in de loop van de jaren, ik ontdek nu nog steeds ''nieuwe'' dingen, dit kunnen dus echt nieuwe dingen zijn maar ook oude. ik ben zelf 1 jaar ouder dan jou hoor, dus niet denken dat ik al 30 ben ofzo. haha
Ik had vroeger ook wat jij had, toen ik iets jonger was. dit is vanaf mijn 15de ongeveer veranderd.
Ik vond vroeger ook maar meestal paar nummers leuk van artiesten, ik kon albums nooit echt waarderen. rond de leeftijd van 11 ben ik al begonnen om naar wat oudere muziek te luisteren, 80's muziek vond ik wel leuk toen. maar vooral de echte pop klassiekers. tussen 11-14 was het veel top 40, losse liedjes, wat 80's klassiekers... meer ook niet.
vanaf mijn 14/15de ben ik verder gaan kijken. begon bij mij met Prince, daar ben ik meer in gaan verdiepen, om echt albums te gaan beluisteren van hem. dit ging ook niet meteen lekker, echt na paar keer luisteren vond ik het echt te gek. en zo ging het verder eigenlijk, toen werd ik echt geinteresseerd in muziek.
dus vanaf 14/15 jaar ongeveer tot nu is er veel veranderd en heb ik best veel ontdekt. Ik luister nu eigenlijk naar heel veel verschillende artiesten en genres. En ontdek, zoals ik al zei, nog elke week wel weer iets waar ik me in wil verdiepen, ik zoek graag op last.fm en youtube naar dingen oud en nieuw die ik nog niet goed ken.
Meeste artiesten/bands kost tijd om echt te gaan waarderen voor mij, maar ik geef het de tijd, vooral nu ik gemerkt heb dat na paar keer luisteren van albums/muziek van bands en artiesten, dat ik helemaal fan kan worden van die band of artiest. ik had nooit vroeger kunnen in denken dat ik van bepaalde bands/artiesten of genres zou gaan houden.... maar toch gebeurt. geef muziek de kans, niet alles is meteen geweldig.
Ik ben zelf overigens ook groot Muse fan(behoorlijk fan haha), maar dit ging ook niet zomaar hoor. Ook echt de tijd moeten geven. maar toen ik het eenmaal geweldig begon te vinden... was ik erg blij. :-)
Maar muziek is heel persoonlijk, wat ik al zei, wat nou goed is of niet is gewoon een mening, geen feit in mijn idee.
Kijk, hier heb ik wat aan. Dank jullie wel!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 04:53 schreef female81 het volgende:
[..]
Muziek kan ook een hobby zijn als je losjes her en der een nummer vandaan plukt (híer al ruim twee decennia lang - zie ook m'n website...); blijkbaar is het album-format gewoon niet jouw ding.
Aldus een user met zo'n 700 cd's, maar voor minstens driekwart verzamelaars en 'best of artist x'-dingen.
Ik wilde eigenlijk aanraden om eens internetradio te proberen (tussen al die duizenden zenders móeten er wel een paar zitten die zo nu en dan iets draaien wat in jouw straatje ligt), gewoon op de achtergrond, als je met iets anders bezig bent. Om de zoveel tijd zal een nummer je opvallen; schrijf dat op een blocnote, en zoek het een keertje op. Da's hoe het hier gaat.
T'is een ongedwongen manier van muziek ontdekken. Je stuurt het een beetje door de juiste zender aan te zetten, en verder laat je het op z'n beloop.
Maar ja, 'als je met iets anders bezig bent'... je zegt zelf dat je geen hobby's hebt. Lastig. Al kan je de tijd dat je achter de computer doorbrengt ook als zodanig zien.
Met de ogen dicht op de bank of bed gaan liggen, en mezelf gewoon mee laten voeren als er zo'n zender op staat, doe ik trouwens óók (dat ik er dus echt aandachtig naar ga luisteren), maar ik weet niet of je daar genoeg geduld voor hebt. Zeg maar, tot het moment dat er iets komt wat niet zomaar leuk is, maar er dermate uit springt dat je het ook uit jezelf zou willen opzetten.
Als je het wilt proberen, wat zenders waarvan er kans is dat er iets voor je tussen zit; deze zijn óf rock, óf van-alles-wat met de nadruk op rock:
http://www.kxradio.nl
http://pinguinradio.com
http://www.studiobrussel.be
(Ja, het zijn nogal standaard namen, maar ik weet niet of dat voor TS ook zo is.)
Niet opgeven trouwens wat betreft de ontwikkeling van je smaak, trouwens; er kan nog van alles gebeuren. Misschien komen er nog muzikale invloeden uit onverwachte hoek. Ikzelf was pas rond m'n zevenentwintigste verjaardag 'klaar', wat dat betreft, had in de late 90's van veel dingen niet kunnen voorspellen dat ik er anno nu met plezier naar luister (en bij sommigen blijft het het hele leven door gaan).
Ik vind Radiohead al wel tof, maar ken nog niet veel albums. Ik vind In Rainbows wel heeeel goedquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:08 schreef Moody het volgende:
Als je snel uitgekeken bent op muziek, moet je je smaak verbreden buiten de popmuziek.
Bands als Muse en Coldplay zijn zeer zeker genietbaar (het oudere werk dan), maar ook vrij vlak en voorspelbaar.
Ultiem zou zijn dat je je zou storten in de jazz, blues (rock) of avant garde, maar dat is wellicht een te grote stap.
Probeer als tussenstap artiesten/bands als Dave Matthews Band, Radiohead, Bill Withers, M. Ward, David Bowie, Elliott Smith, The National, Eels,...... Allemaal toegankelijke muziek, maar met wat langere houdbaarheidsdatum imo.
Daarna kun je JJ Cale, John Coltrane, Tom Waits, Miles Davies, Velvet Underground, Frank Zappa,....etc.etc.etc. eens proberen.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:31 schreef Rutten_VVD het volgende:
een tip
haha ok, vet!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:20 schreef belsen het volgende:
Dit is nu officieel een TOF topic!
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik onderschat niets. Ik vind de laatste albums van Muse gewoon niet goed genoeg. Gewoon 100-in-een-dozijn pop/rock. Bellamy heeft een fijne stem, dat houdt de boel gaande.quote:Op zondag 1 september 2013 23:43 schreef Myooze het volgende:
Ik vind trouwens wel dat je (en veel anderen hier) Muse een beetje onderschat. De laatste twee albums zijn misschien niet iedereens ding (ik vind er nog zat goeds op staan, alleen The Restistance is heel meh voor mij) maar in ieder geval hun tweede en derde albums hebben zeker 'een langere houdbaarheidsdatum'.
Maar er zijn toch heel veel bands die mindere albums hebben? Daarbij vind ik nummers als Undisclosed Desires, Animals en Supremacy gewoon net zo goed als hun oudere werk. Het valt gewoon niet te ontkennen dat hun albums Origin of Symmetry en Absolution klassiekers (zullen) zijn. En ik weet niet hoe ik later over ze zal denken, zou best kunnen dat ik ze dan niet zo goed meer vind (al betwijfel ik het).quote:Op zondag 1 september 2013 23:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik onderschat niets. Ik vind de laatste albums van Muse gewoon niet goed genoeg. Gewoon 100-in-een-dozijn pop/rock. Bellamy heeft een fijne stem, dat houdt de boel gaande.
Daarbij heeft hij het truukje ook niet uitgevonden. Gewoon langzaam je een weg banen door de muziekwereld. Wellicht ga je over 5-10 jaar Muse in een ander perspectief zien tot de bands die je dan hebt ontdekt
Nogmaals, Muse is geen bagger. Maar op enkele nummers na raak ik er ook niet opgewonden vanquote:Op maandag 2 september 2013 00:02 schreef Myooze het volgende:
[..]
Maar er zijn toch heel veel bands die mindere albums hebben? Daarbij vind ik nummers als Undisclosed Desires, Animals en Supremacy gewoon net zo goed als hun oudere werk. Het valt gewoon niet te ontkennen dat hun albums Origin of Symmetry en Absolution klassiekers (zullen) zijn. En ik weet niet hoe ik later over ze zal denken, zou best kunnen dat ik ze dan niet zo goed meer vind (al betwijfel ik het).
(sorry voor alle song/albumtitels, weet niet hoe bekend je met Muse bent)
Meen je dit? Dit topic is namelijk een totale aanfluiting.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:20 schreef belsen het volgende:
Dit is nu officieel een TOF topic!
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Zwaar oneens.quote:Op maandag 2 september 2013 00:07 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Meen je dit? Dit topic is namelijk een totale aanfluiting.![]()
Het idee van TS keur ik helemaal goed, maar er wordt hier nu al 150 posts met modder gegooid. Zoals in elk topic over dit onderwerp.
Dan hebben we puur een verschil in smaak denk ik haha. Nogmaals kan ik het best voorstellen dat ze je niet helemaal liggen. Dat 'fake' snap ik ook wel, ze hebben de neiging om wat over the top te gaan.quote:Op maandag 2 september 2013 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Nogmaals, Muse is geen bagger. Maar op enkele nummers na raak ik er ook niet opgewonden van
Ik vind Origin of Symmetry geweldig, maar daarna werd het al snel "fake". Live zijn ze wel erg sterk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |