Hmm, de ideale volgorde van rijden; Yammie, Soes, Honda.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Aangezien ik vandaag effe bij motoport was voor olie in den voorvork ging ik gelijk effe kijken of er mooie opvolger is voor mijn brik.
Het is enkel bij proefzitten gebleven maar ik heb wel een beeld gekregen.
Slachtoffers waren een Yammie XJR1300 en een Soes GS1400, een CB1300 was niet op voorraad helaasch.
Yammie XJR1300: Fijne zit, ik kon mijn lange benen kwijt en een semi actieve houding. Voelde ook nog vrij licht aan. Nadeel van de Yammie is de kwaliteitsbeleving (sorry Sala). Het voelde niet zo solide aan en her en der begonnen al meerdere boutjes en moeren te roesten. Niet dat het bij een oud brik als mijn Alp zo goed is, maar toch. Km stand: 67.000
Op naar de Soes. Zithouding was redelijk vergelijkbaar maar toch kwam ik niet lekker weg met mijn benen. Niet wereldschokkend maar na een goede rit zal dit vast gaan irriteren. Kwaliteitsbeleving was wel beter dan de Yammie, alles zag en voelde er zeer solide uit. De Soes voelde al wel wat zwaarder aan zoals een motor in deze klasse hoort te voelen, vind ik dan. +punt was de grote tank, tenminste iets tussen de benen. Km stand 50.000
Nu nog eens op de CB proefzitten en dan kan ik echt een beeld vormen. Daarna volgen de proefritten wel!
Veel te groot voor mijn poezelige handjesquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:42 schreef einschtein het volgende:
Kopuh?
V&A / [TK] Dane Billund Gore-Tex motorhandschoenen (XXL)
Maat valt enorm groot uit. Heb zelf L van reguliere handschoenen ofzo.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Veel te groot voor mijn poezelige handjes
dan valt 'ie dus kleinquote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:25 schreef einschtein het volgende:
[..]
Maat valt enorm groot uit. Heb zelf L van reguliere handschoenen ofzo.
Je motor klinkt als een grasmaaier met die externe micquote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:27 schreef Salatrel het volgende:
maatje van me had een clipon microfoon over die ook in de gopro past dus ik heb het eens getestu mag het zeggen. eerst een clipje zonder en daarna met externe mic.
echt he volgens mij is dit micrfoontje ook meer bedoeld om op een voice recorder aan te sluitenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je motor klinkt als een grasmaaier met die externe mic
Ik gebruik de mijne soms in-helmet in stadsverkeer, kan je live commentaar gevenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
echt he volgens mij is dit micrfoontje ook meer bedoeld om op een voice recorder aan te sluiten
probeer hem eens onder je jack te plaatsenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:51 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik gebruik de mijne soms in-helmet in stadsverkeer, kan je live commentaar gevenalles boven 50 per uur is er weer teveel windlawaai.
Dan hoor je alleen m'n scheten, dat werkt ook niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
probeer hem eens onder je jack te plaatsen
leuke hobby he zon helmcamquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:17 schreef KneusTeun het volgende:
Editten![]()
Weet ik weer waarom ik dit gedropped heb bij de opleiding.
Nouja, ik moet gewoon snel even keer 32gb SD kopen, Dan wordt het wat makkelijker.quote:
http://www.saake-shop.nl/ALGEMEEN/Geheugenkaarten/index.htmlquote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:02 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Nouja, ik moet gewoon snel even keer 32gb SD kopen, Dan wordt het wat makkelijker.
Nu allemaal kleine stukken en dan mis je net al het leuke
Ja heb ze wel gevonden voor leuke prijzen, maar nog niet mijn prioriteit.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
http://www.saake-shop.nl/ALGEMEEN/Geheugenkaarten/index.html
over het algemeen scherpe prijzen
Ik kan daar echt een hele dag zoet mee zijn, alles afmonteren op een honderdste van een secondequote:
Dat is dus exact de reden wat mij ervan weerhoud om zo'n cam te kopenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:17 schreef KneusTeun het volgende:
Editten![]()
Weet ik weer waarom ik dit gedropped heb bij de opleiding.
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:51 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik kan daar echt een hele dag zoet mee zijn, alles afmonteren op een honderdste van een secondem'n inner nerd neemt dan de overhand denk.
Had ik hem juist voor gehaald... maar kom niet meer aan duiken toe.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:35 schreef stinkie het volgende:
[..]
Daarom ben ikgestopt met filmen tijdens het duiken
Staan ze daar vaak dan?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:04 schreef Juicyhil het volgende:
Ik reed net hier: http://goo.gl/maps/eaPzZ in het tunneltje van de A10 west richting de Zuidas. Reed op de linkerbaan een kilometertje of 90 (is een donker tunneltje en nog al scherpe bocht) en rechts reed een auto. Kwam er zo'n motor mij rechts inhalen over dezelfde baan. Die ging geen 100Denk al gauw 130 in die bocht. Het duurde niet lang voor hij aan de horizon verdwenen was. Als ze stonden te laseren mocht hij denk ik z'n rijbewijs achterlaten
Verderop staan ze wel es. Maar dat tunneltje is vlak na de trajectcontrole waar je 80 magquote:
Ik hoefde niet te gassen. Ik reed daar zoals ik altijd rij. Alleen die pipo wilde graag dood ofzo.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:23 schreef Vinniiee het volgende:
Hij was er voorbij, dan kun je toch gas geven?
Ik doelde ook op die tjap. En op Maps lijkt die bocht helemaal niet zo scherpquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik hoefde niet te gassen. Ik reed daar zoals ik altijd rij. Alleen die pipo wilde graag dood ofzo.
Voor snelwegbegrippen is het een redelijk rotbocht. Zeker omdat je niet kan zien of er iets op de weg ligt ofzo. En vaak staat er ook file na die bocht, waar je zo achterop iemand zit als je even niet goed oplet.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik doelde ook op die tjap. En op Maps lijkt die bocht helemaal niet zo scherp
net als je onder de arena door komt, achter de tunnelwand zeker?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:09 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Verderop staan ze wel es. Maar dat tunneltje is vlak na de trajectcontrole waar je 80 mag
Ze stonden net wel bij mij in de wijk voor de ArenA te laserenGelukkig moest ik dus daar wezen. Want normaal rij ik daar rustig 80-90 waar je 50 mag
Ze stonden gewoon op dat kruispunt thv de ING.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
net als je onder de arena door komt, achter de tunnelwand zeker?
het is echt te lekker om met 100 daar doorheen te knallen ja
degene die het snelst schakelt wintquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:13 schreef DarkNoize het volgende:
Wat zou mijn Z1000 doen in een sprintje tegen zo'n dikke naked als een CB1300 denken jullie?
135pk vs 115 pk
96Nm vs 120Nm
198kg vs 235kg
Z1000 heeft wat pk's meer en duidelijk z'n gewicht mee. Maar dat koppel van zo'n CB1300 is ook wel lekker...
Voorwiel van de Z1000 komt wel leuk van de grond in z'n 1 bij 'sportief' optrekken
die ja. Keertje bijna op de bon gegaan omdat je daar het fietspad pakt om op school te komen...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:06 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ze stonden gewoon op dat kruispunt thv de ING.Ik kom daar inderdaad ook altijd met een aardige snelheid doorheen
Niet heel spannend heyquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:13 schreef DarkNoize het volgende:
Wat zou mijn Z1000 doen in een sprintje tegen zo'n dikke naked als een CB1300 denken jullie?
135pk vs 115 pk
96Nm vs 120Nm
198kg vs 235kg
Z1000 heeft wat pk's meer en duidelijk z'n gewicht mee. Maar dat koppel van zo'n CB1300 is ook wel lekker...
Voorwiel van de Z1000 komt wel leuk van de grond in z'n 1 bij 'sportief' optrekken
Waarvan aktequote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:42 schreef Vinniiee het volgende:
Tof verslag trouwens Deka, leest echt heerlijk weg!
80-100 euro bij zaak.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:39 schreef rulerofdeath het volgende:
keerringen vervangen van de voorvork, is dat duur? kun je dat nog een beetje zelf of is dat beter over te laten aan een motorzaak?
Is niet duur als je het zelf doet. Met enige technische inzicht heel goed zelf te doen en een uurtje werk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:39 schreef rulerofdeath het volgende:
keerringen vervangen van de voorvork, is dat duur? kun je dat nog een beetje zelf of is dat beter over te laten aan een motorzaak?
http://heavyduties.ro/yamaha/xt660z/xt660ztenere.htmlquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:28 schreef Salatrel het volgende:
Zo via email setje kisten besteld incl. Rek en montage systeem voor 480 euri. Vanavond thuis ff betalen en zal het eind volgende week ofO wel geleverd worden. Rek moeten ze apart bestellen bij hun leverancier en dat duurt 4 dagen voordat ze die binnen hebben
nee ARO koffers zitten in Olst. 130 euro per kist voor 36Lquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:34 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
http://heavyduties.ro/yamaha/xt660z/xt660ztenere.html
Deze?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |