Mensen die dat constant denken.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:33 schreef MichaelScott het volgende:
Ik vraag me af of hij ooit nog vrij komt omdat ik verwacht dat hij binnenkort een 'ongelukje' krijgt.
Precies, hij lekt alleen nog maar diarree.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:34 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Mensen die dat constant denken.Die jongen zal nooit meer iets lekken, heb je ooit zo'n bange hoofd gezien?
Hoeft ie niet te krijgen. Na 35 jaar cel ben je of compleet kapot of een psychopaat. Helemaal als je lang in eenzame opsluiting wordt gezet wat in de VS redelijk vaak gebeurd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:33 schreef MichaelScott het volgende:
Ik vraag me af of hij ooit nog vrij komt omdat ik verwacht dat hij binnenkort een 'ongelukje' krijgt.
Chantage, beste manier om je onschuld te bewijzenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er zou toch ook een Key worden vrijgegeven trouwens, als er iets met manning gebeurde? Om het eerste deel van de bestanden van wikileaks mee te openen.
Boeie, ik wil weten wat er in die bestanden staatquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Chantage, beste manier om je onschuld te bewijzen
Waarom? Wikileaks kan toch gewoon publiceren?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er zou toch ook een Key worden vrijgegeven trouwens, als er iets met manning gebeurde? Om het eerste deel van de bestanden van wikileaks mee te openen.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom? Wikileaks kan toch gewoon publiceren?
Dit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
35 jaarwat een bananenrepubliek.
'Het beest' maakt ook een kosten-baten-analyse. Als de baten (voordelen voor het bedrijfsleven) niet opwegen tegen de kosten (hoeveelheid bodybags) blijft het beest ook weg.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:38 schreef BaajGuardian het volgende:
Over 35 jaar mag je toch alle geheime documenten ook inzien? Het is nu gewoon relevant om alle misdaden binnensdeurs te houden zodat als straks een nieuwe generatie (nu kinderen) rond de 40 jaar oud zijn ze er toch niks mee hebben en het ze niet interreseert wat de vs 35 jaar geleden hebben geflikt.
Tja, wie doet er iets tegen het beest he?
quote:
Dit krijg je nu als je klokkenluider bent van een overheid.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
35 jaarwat een bananenrepubliek.
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:33 schreef speknek het volgende:
10 jaar met goed gedrag (laat Wilders het maar niet horen!), met aftrek van voorarrest is hij op zijn 33e 'al' vrij. Het valt me al met al mee. Ik vind ook dat hij enige straf verdient, hij heeft mensenlevens vrij onnodig in gevaar gebracht en als militair heb je een zekere hogere verantwoordelijkheid. Dat gezegd ben ik ook voor het gratieverzoek, waar Obama zich natuurlijk nooit aan gaat branden. Zou dit Snowden bewegen zich over te geven?
Het vrijgeven van de collateral moord beelden op de Reuters journalisten was wel terecht van belang.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:15 schreef Woods het volgende:
En vraag je dan eens af of het wel van belang was om deze staatsdocumenten te onthullen. Vrij veel wisten we al, alleen wordt het nu deels bevestigd.
Nouja hij was volgens mij bang nooit meer vrij te komen, maar zijn daad was een stuk minder zwaar dan die van Manning en hij is geen militair.quote:
Mensen en haar ideeën zijn tegenwoordig commoditeit en als het niet ingezet kan worden is het een obstakel, lekker rechtspersoonlijk wereldjequote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:20 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
'Het beest' maakt ook een kosten-baten-analyse. Als de baten (voordelen voor het bedrijfsleven) niet opwegen tegen de kosten (hoeveelheid bodybags) blijft het beest ook weg.
Je bedoeld ándere mensenlevens dan die anders onrechtmatig in gevaar waren.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:33 schreef speknek het volgende:
Ik vind ook dat hij enige straf verdient, hij heeft mensenlevens vrij onnodig in gevaar gebracht
Ik weet niet zo goed wat je hiermee bedoelt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:11 schreef BaajGuardian het volgende:
Je bedoeld ándere mensenlevens dan die anders onrechtmatig in gevaar waren.
Nee, ik vind wel dat de SSers onnodig het verzet in gevaar brachten. Maar goed, de vergelijking zou meer zijn Nederlanders die undercover verzetsleden in het openbaar brachten voor geen duidelijke reden.quote:Vind jij trouwens ook dat het verzet in de 2e wereldoorlog SSers onnodig in gevaar heeft gebracht?
Nee die vergelijking slaat kant nog wal..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat je hiermee bedoelt.
[..]
Nee, ik vind wel dat de SSers onnodig het verzet in gevaar brachten. Maar goed, de vergelijking zou meer zijn Nederlanders die undercover verzetsleden in het openbaar brachten voor geen duidelijke reden.
Officieel niet nee, praktisch wel. (als verlengstuk van)quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:54 schreef speknek het volgende:
Ik geloof niet dat die undercover agenten en ambassadeurs die halsoverkop het land moesten verlaten gestoorde moordenaars waren.
Het aantal mensenlevens dat hij in gevaar heeft gebracht valt in het niet bij het aantal mensenlevens dat de VS de afgelopen 100 jaar in gevaar heeft gebracht. Zoals recentelijk toen de VS willens en wetens een oorlog tegen Irak begon terwijl ze wisten dat het geen massavernietigings wapens had. Maarja, er moest een zondenbok gevonden worden na 9-11 en als de VS het doet dan is het wel ok en kan alles. En dat land moet dan oordelen over de schuldvraag van Manning? Laat me niet fucking lachen zeg, dat is pas hypocrisie ten top.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:33 schreef speknek het volgende:
hij heeft mensenlevens vrij onnodig in gevaar gebracht
niet die hele groep bestond uit Reuters journalisten en haat hier itt wat de schrijver van het artikel in de OP staat absoluut niet enkel om ongewapende mannenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Het vrijgeven van de collateral moord beelden op de Reuters journalisten was wel terecht van belang.
Welk recht? Is het zo gek dan om als je merkt dat je overheid liegt en bedriegt waarbij zelfs mensenlevens niet worden gespaard om dit naar buiten te brengen? Ik vind het een plicht.quote:
Lekker kortzichtig dit, aangezien je hierbij uitgaat van de aanname dat het rechtssysteem goed werkt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Chantage, beste manier om je onschuld te bewijzen
En wat dacht je van die soldaten van het bekende Irak-filmpje van Manning? Is daarvan bekend of ie ooit achterhaald en gestraft zijn?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:25 schreef polderturk het volgende:
En de personen die gevangenen hebben gemarteld in Abu Graib gaan een paar jaartjes de bak in.
de namen van die piloten zijn gewoon bekendquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:01 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
En wat dacht je van die soldaten van het bekende Irak-filmpje van Manning? Is daarvan bekend of ie ooit achterhaald en gestraft zijn?
Er zullen toch wel duidelijke regels zijn voor het aanvallen of zelfs doodschieten van onbewapende burgers die geen directe bedreiging zijn? Als je dat als Nederlandse soldaat doet, mag je direct met de marechaussee mee om je daarna voor de Millitaire rechtbank te verantwoorden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
de namen van die piloten zijn gewoon bekend
straffen is lastiger want dan moet je bewijzen dat ze iets fout deden
Toch kan je (zeker op gebied van defensie of de geheime dienst) natuurlijk niet alles zomaar openbaar maken.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:12 schreef tribalwars het volgende:
Dat dat kan in land als de VS. De VS is toch democratie. Waarom zou een land uber haupt geheimen hebben dan heb je geen eerlijk maatschapij. Als ze echt balen hebben zouden ze de NSA en PRISM afschaffen. Maar dat kan niet want dat willen onze eigenaren niet. Dat gaat nooit gebeuren als het aan hun ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |