abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130388817
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:00 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Ach overal in het midden-oosten flikken ze dat kunstje, het zou hetzelfde zijn als wij tegenover elkaar gaan schieten en om de beurt gaan roepen "Voor het Vaderland!". Van mij mogen ze elkaar daar lekker afblaffen, want tot een resolutie willen ze ook niet komen, anders was dat al wel gebeurd.
Ik snap je punt maar er zijn dinges gebeuren dat heeft wel 'n grote indruk gemaakt....zoals t moord op Yitzak Rabin die was bezig met peace talks. Israel had ook z'n peace movement.....en nu gaat t meer en meer die right-wing kant op jammer genoeg.
Volgens mij als Rabin niet vermoord was dan hadden we 'n heel ander verhaal in t MO.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tingo op 23-08-2013 17:31:58 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_130388939
quote:
Als het waar is of niet....Denk je dat bepaalde organisaties in t west gedragen wat beter?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_130389390
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:30 schreef Tingo het volgende:

[..]

Als het waar is of niet....Denk je dat bepaalde organisaties in t west gedragen wat beter?
Jij bent ook het westen. Betekent dat dus ook dat jij geen kritiek mag hebben?
Conscience do cost.
pi_130390081
Alles wat je over dit onderwerp gaat beweren is speculatief. We weten eigenlijk nog helemaal niets over dit gasaanval.
pi_130390245
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:22 schreef theunderdog het volgende:
Alles wat je over dit onderwerp gaat beweren is speculatief. We weten eigenlijk nog helemaal niets over dit gasaanval.
Dit.

Komt bij dat het hele land verscheurd is. Zoveel groeperingen die elkaar allemaal naar het leven staan.
Verschrikkelijk hoe dat daar uit de hand loopt.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:41:26 #107
132191 -jos-
Money=Power
pi_130394492
quote:
quote:
Dit is vrijdag vernomen van bronnen bij westerse veiligheidsdiensten die niet met naam genoemd willen worden.

Die benadrukken dat het om voorlopige conclusies gaat en dat er nog naar bewijs wordt gezocht. Dat kan dagen of weken duren.
Ze trekken eerst een conclusie en gaan dan bewijs zoeken. Normaal gesproken doe je het toch andersom? :')
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130394566
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:41 schreef -jos- het volgende:

[..]

[..]

Ze trekken eerst een conclusie en gaan dan bewijs zoeken. Normaal gesproken doe je het toch andersom? :')
Misschien omdat er aan alle kanten aan ze getrokken wordt om met een antwoord te komen?
pi_130396958
quote:
quote:
Dat is slechts een voorlopige conclusie. Bewijs is er nog niet.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:39:59 #110
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130399670
Ik geloof er niks van dat de regering het is dat is een leugen. Ze willen dat je dat gelooft. Assad is onschuldig syrie heeft nog geen grote illuminit bank in hun land staan. En hun land wordt gebruikt voor als opstapje van de derde wereld oorlog. Weet je wie het gifgas geheime groepen die getraint worden door Amerika.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_130469892
A US spokesman said yesterday that Syria has used chemical weapons.
Oh great ! So we know for sure now! Maybe its tha same US spokesman that said there were WMD's in Iraq.

The whole thing is a fckin disgrace!
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:31:44 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130470149
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:39 schreef tribalwars het volgende:
Ik geloof er niks van dat de regering het is dat is een leugen. Ze willen dat je dat gelooft. Assad is onschuldig syrie heeft nog geen grote illuminit bank in hun land staan. En hun land wordt gebruikt voor als opstapje van de derde wereld oorlog. Weet je wie het gifgas geheime groepen die getraint worden door Amerika.
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:15 schreef Tingo het volgende:
A US spokesman said yesterday that Syria has used chemical weapons.
Oh great ! So we know for sure now! Maybe its tha same US spokesman that said there were WMD's in Iraq.

The whole thing is a fckin disgrace!
ah we zijn er al over uit...
gelukkig maar ...
er moet nog een heel onderzoek komen gelukkig hebben we jullie 2 vanachter een pc di het natuurlijk beter weten.

wie belt het onderzoeks team ff af?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_130470342
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:31 schreef theguyver het volgende:

[..]

[..]

ah we zijn er al over uit...
gelukkig maar ...
er moet nog een heel onderzoek komen gelukkig hebben we jullie 2 vanachter een pc di het natuurlijk beter weten.

wie belt het onderzoeks team ff af?
Volgens mij zou jij beter passen bij 'n Jong VVD forum en niet BNW.
  maandag 26 augustus 2013 @ 09:59:55 #114
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130470665
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:42 schreef Tingo het volgende:

[..]

Volgens mij zou jij beter passen bij 'n Jong VVD forum en niet BNW.
nee hoor, ik meld hier gewoon wat ik te zeggen heb.
Ik leef in een vrij land!
en heb niks met de VVD.
En merk alleen weer wat op.
zoals gewoonlijk weten jullie het beter terwijl er nog geen onderzoek naar gedaan is en jullie waren er niet bij.
pi_130470744
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:59 schreef theguyver het volgende:

[..]

nee hoor, ik meld hier gewoon wat ik te zeggen heb.
Ik leef in een vrij land!
en heb niks met de VVD.
En merk alleen weer wat op.
zoals gewoonlijk weten jullie het beter terwijl er nog geen onderzoek naar gedaan is en jullie waren er niet bij.
Precies - er is geen onderzoek gedaan maar VS en UK zijn klaar om te aanvallen.
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:06:44 #116
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130470787
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:04 schreef Tingo het volgende:

[..]

Precies - er is geen onderzoek gedaan maar VS en UK zijn klaar om te aanvallen.
zie...
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:10:05 #117
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_130470852
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien omdat er aan alle kanten aan ze getrokken wordt om met een antwoord te komen?
En dus komen ze met een antwoord die gegarandeerd betrokkenheid van de UN en de VS uitlokt. Oftewel oorlog veroorzaakt. Handig...
pi_130470958
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:10 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En dus komen ze met een antwoord die gegarandeerd betrokkenheid van de UN en de VS uitlokt. Oftewel oorlog veroorzaakt. Handig...
De burgeroorlog in Syrië is al een feit.

Beter kan niemand zich hiermee bemoeien.
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:26:50 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130471228
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

dit inderdaad.
ik noemde bij de pol de rebellen en de regering er is ook een 3e clubje, waar je bijna niks van hoort dat zijn de koerden.

kaart is van Maart maar er is in de tussentijd niet veel veranderd.
GROEN • Cities controlled by pro-Assad forces
BRUIN • Cities controlled by anti-Assad forces
GEEL • Cities controlled by Kurdish forces
BLAUW • Ongoing fighting/unclear situation

Persoonlijk heb ik zoiets van niet mee bemoeien, hele land niet.
Ze liegen en bedriegen elkaar en oorlogsmisdaden gebeuren dagelijks.
Zowel de overheid als rebellen.
of de VN stuurt een gazant om met de groeperingen om de tafel te gaan zitten.
het lijkt me gewoon beste land in 3en splitsen deel voor rebellen deel voor regering aanhangers deel voor de koerden.
er zal dan een volksverhuizing aan te pas komen maar dan is het gezeik wel afgelopen.
+ de koerden hebben ook hun eigen stukje land.
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:45:48 #120
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130471603
Als het zo doorgaat daar in arabie krijgen jullie je geliefde depopulatie wel
pi_130472863
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:45 schreef kristalhelder het volgende:
Als het zo doorgaat daar in arabie krijgen jullie je geliefde depopulatie wel
Jullie?
pi_130473266
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar wij weten nog steeds niet als er chemische wapens gebruikt of door wie.
pi_130473330
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:57 schreef Tingo het volgende:

[..]

Maar wij weten nog steeds niet als er chemische wapens gebruikt of door wie.
Heb je met de mogelijkheid rekening gehouden dat ze er zelf verantwoordelijk voor zijn?
En met 'ze' bedoel ik de regering of de rebellen of god mag weten welke groepering van die vechtende meute daar.
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:06:05 #124
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130473472
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb je met de mogelijkheid rekening gehouden dat ze er zelf verantwoordelijk voor zijn?
En met 'ze' bedoel ik de regering of de rebellen of god mag weten welke groepering van die vechtende meute daar.
of..... BNW stijl het is in scene gezet.
vlak na de zo gezegdde gif gas aanval vier het regerings leger aan.

btw hypocriet VS is ook bezig eerst melden ze dat ze het niet willen onderzoeken.
nu lopen ze te zeiken op de regering van syrie dat ze nu pas toestemming hebben om het te gaan onderzoeken.
:')
pi_130473604
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

of..... BNW stijl het is in scene gezet.
vlak na de zo gezegdde gif gas aanval vier het regerings leger aan.

btw hypocriet VS is ook bezig eerst melden ze dat ze het niet willen onderzoeken.
nu lopen ze te zeiken op de regering van syrie dat ze nu pas toestemming hebben om het te gaan onderzoeken.
De VS kan het natuurlijk nooit goed doen. Als ze zich ermee bemoeien is het niet goed. Als ze zich er buiten houden is het niet goed.
'damned if they do , damned if they don't'
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:22:41 #126
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130473880
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jullie?
Ja, mijn lieve BNW-vriendjes :*
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:23:32 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130473907
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De VS kan het natuurlijk nooit goed doen. Als ze zich ermee bemoeien is het niet goed. Als ze zich er buiten houden is het niet goed.
'damned if they do , damned if they don't'
nee klopt maar dit vond ik wel appart om te lezen.

het is wel zo dat als de VS zich ergens mee bemoeit is het niet goed.
als iedereen naar de VS kijkt van hey... waarom doen jullie niks is het ook weer niet goed.
dat klopt inderdaad
pi_130474224
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De VS kan het natuurlijk nooit goed doen.
Yes they can - they just don't.
pi_130474401
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:36 schreef Tingo het volgende:

[..]

Yes they can - they just don't.
Wat moeten ze dan doen volgens jou?
pi_130474544
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat moeten ze dan doen volgens jou?
Mind their own business en doe wat nuttigs voor de veel armoede in hun eigen land....en dat vinden veel gewoon amerikanen ook trouwens.
pi_130474620
Dat vindt Amerika ook van jou.
Conscience do cost.
pi_130474625
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:47 schreef Tingo het volgende:

[..]

Mind their own business en doe wat nuttigs voor de veel armoede in hun eigen land....en dat vinden veel gewoon amerikanen ook trouwens.
Nou, dat zei ik dus een paar posts geleden. Niet gelezen zeker?
pi_130475163
Goed bezig daar in Syrië.
De auto van de VN-inspecteurs is al beschoten.
Wat willen die mensen nou?
pi_130477107
Een reactie van een Belgische journalist ter plaatse :

quote:
In het spoor van Rudi Vranckx

Laten we duidelijk zijn: het staat nog altijd lang niet vast wie verantwoordelijk was voor de aanval met chemische wapens in de buitenwijken van Damascus. Vandaag, vijf dagen na de aanval, worden de inspecteurs van de VN die al die tijd op enkele tientallen kilometers van de site zaten, eindelijk toegelaten.

Dus voorlopig zijn er niets meer dan aanwijzingen. En de belangrijkste aanwijzingen die n...iet puur gebaseerd zijn op interpretatie van YouTube-beelden en her en der bijeengesprokkelde geruchten, zijn de volgende:

1. Er is nog altijd nauwelijks een zinnig motief te bedenken waarom Assad uitgerekend nu, voor de neus van VN-inspecteurs, een gifgasaanval zou laten uitvoeren. Het regime is momenteel, en hoe relatief dat ook is, eerder aan de winnende hand.

2. De rebellen hebben absoluut luchtsteun nodig om een kans te maken. Een aanval met gifgas, en dat blijkt ook uit de recente ontwikkelingen, zou het definitieve argument kunnen zijn om die steun te verkrijgen.

3. Anderzijds is het erg moeilijk in te beelden dat zelfs extremistische rebellen een massamoord zouden uitvoeren op een bevolking die hen altijd al gunstig gezind geweest is. De buitenwijken van Damascus waar de aanval is uitgevoerd, zijn soennitisch, en van in het begin steunpunten van de opstand geweest. Ondanks massale aanvallen slaagt het regime er maar niet in om controle te krijgen over de buitenwijken waar de aanval gebeurd is.

4. Als een rebellengroep voor de neus van de VN-inspecteurs een aanval heeft uitgevoerd, is het bijzonder eigenaardig dat het regime dagenlang geweigerd heeft om diezelfde VN-inspecteurs op de site toe te laten, en daar pas van overtuigd werd nadat zelfs trouwe bondgenoot Rusland een onderzoek vroeg.

Maar dat zijn dus niet meer dan aanwijzingen. En zoals steeds in deze oorlog die zich niet alleen onderscheidt door zijn wreedheid maar ook door een ongeziene propagandacampagne, dreigt de zoektocht naar de waarheid op de achtergrond te verdwijnen. De Franse en Amerikaanse regeringen herhalen nog steeds telkens opnieuw "àls het regime gifgas gebruikt heeft".

Maar de Britse minister van buitenlandse zaken William Hague, die de mogelijkheid dat een rebellengroep achter de aanval zit eerder al van de hand wees, wijst er nu uitdrukkelijk op "dat het regime door zijn artillerie-aanvallen het bewijs al heeft kunnen doen verdwijnen". Dat klopt, maar dat lijkt ook op: het terrein voorbereiden om ook zónder bewijs in de aanval te gaan.

De propaganda van de aanhangers van het regime daarentegen, schiet alle kanten uit. Er circuleert intussen "bewijs" dat a) er geen gifgasaanval geweest is (het verhaal van de filmpjes die online zouden gezet zijn voor de aanval plaatsvond); b) het geen aanval met sarin kan geweest zijn (de symptomen op de beelden zouden niet kloppen); c) al-Nusra beschikt over sarin-gas (ongeverifieerde verklaringen van voormalige Al-Nusra-leden). Dat lijkt dan weer op: "als we alles tegelijk proberen zal er wel iets blijven hangen".

"Het eerste slachtoffer van een oorlog is de waarheid", de verleiding is groot om die wijsheid nog eens te gebruiken. Maar misschien is het relevanter er nog eens aan te herinneren dat het eerste slachtoffer van deze oorlog de meer dan honderdduizend dode Syriërs en de twee miljoen vluchtelingen zijn.
Maar ondertussen escaleert de situatie wel bijzonder snel ...

quote:
Steeds meer openlijke steun voor militair ingrijpen Syrië

Westerse mogendheden, met name de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk, denken hardop over een militaire actie tegen Syrië buiten de VN om. De Amerikaanse regering heeft beklemtoond dat het aanbod van de regering van de Syrische president Bashar al-Assad om een VN-onderzoek toe te laten, 'te weinig is en te laat komt'. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry liet weten dat de VS 'weinig twijfel' heeft dat Assad chemische wapens heeft ingezet. Assad noemde dat in een vraaggesprek met Russische media 'een belediging van het gezond verstand'.

Ook andere landen willen actie tegen het regime van Assad. De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu zei dat meer dan 30 landen bespreken hoe ze actie kunnen ondernemen als de VN-Veiligheidsraad daar niet toe overgaat. Davutoglu's Britse collega William Hague beklemtoonde maandag dat Londen meerdere opties overweegt, maar de reactie zal 'in overeenstemming zijn met het internationaal recht'. De Britse premier David Cameron breekt zijn vakantie af vanwege de Syrië-crisis. Hij keert dinsdag terug naar Londen. Cameron zit dan een vergadering voor van de Britse Nationale Veiligheidsraad.

De raad overlegt over een reactie op de vermeende inzet van chemische wapens door het regime van president Bashar al-Assad.

Frankrijk
Volgens de Franse minister van Buitenlandse Zaken Fabius is een antwoord op de gifaanval van vorige week in de maak. Frankrijk houdt het regime verantwoordelijk voor de gifgasaanval.
'Er wordt de komende dagen over onderhandeld', zei Fabius maandag op de radiozender Europe 1. Fabius erkende dat het problematisch is dat er nog geen steun is van de Verenigde Naties. 'Alle opties liggen nog open. De enige optie ik me niet kan voorstellen, is dat er niets wordt gedaan.'

Rusland
Rusland heeft gewaarschuwd dat het Westen weer in oude fouten vervalt. Aanvallen op Syrië zouden 'een tragische vergissing' zijn volgens het Kremlin. Dat vreest dat de VS weer aanvallen uitvoert zonder de VN-conclusies af te wachten zoals bijvoorbeeld in Irak (2003). Andere waarnemers zien overeenkomsten met de 'humanitaire aanvallen' op Joegoslavië die na de omstreden vondst van lijken in een dorp in Kosovo begonnen (1999).

Duitsland
De Duitse regering heeft maandag laten doorschemeren dat ze internationaal militair ingrijpen in Syrië steunt als blijkt dat het regime van president Assad een aanval met chemische wapens heeft uitgevoerd. Steffan Seibert, de woordvoerder van bondskanselier Angela Merkel, zei dat Syrië 'gestraft moet worden' als de gifgasaanval wordt bevestigd.

Volgens Seibert is de Duitse regering van mening dat 'een gifgasaanval zeer waarschijnlijk is'. Hij wilde niet speculeren over de maatregelen die getroffen moeten worden, maar hij sloot het gebruik van geweld niet uit. De Duitse minister van buitenlandse zaken Guido Westerwelle liet zich eerder in gelijkaardige bewoordingen uit.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ngrijpen-Syrie.dhtml
Het westen moet zich hier gewoon buitenhouden, voor dit conflict volledig uit de hand loopt.
Laat ze elkaar maar uitmoorden, doen ze sowieso toch , met of zonder interventie ... in Irak is dat ook nog dagelijkse kost.
Islam is nu eenmaal de religie van de vrede, wie zijn wij ongelovigen om ons daarmee te bemoeien ?

En waarom moet er nu ineens een interventie gebeuren ? Omdat ze chemische wapens gebruiken ? Als er al eerder beelden waren van beide partijen die slachtoffers onthoofden en hun hoofd zitten bakken in de pan e.d. , dan wordt er niet ingegrepen. Maar als er gas gebruikt wordt ineens wel ???
Als er eerder al geruchten waren dat de rebellen gas gebruikten, was er geen media hysterie, nu wel ...
Duidelijk dat wij in een bepaalde richting gepushed worden ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:21:09 #135
132191 -jos-
Money=Power
pi_130477297
Veel van de posts hier, zoals bovenstaande, kunnen ook in dit topic geplaatst worden:

NWS / Crisis in Syrië #33: Who dunnit? who didnt?
pi_130477374
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:21 schreef -jos- het volgende:
Veel van de posts hier, zoals bovenstaande, kunnen ook in dit topic geplaatst worden:

done
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130477533
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:14 schreef UncleScorp het volgende:
Een reactie van een Belgische journalist ter plaatse :

[..]

Maar ondertussen escaleert de situatie wel bijzonder snel ...

[..]

Het westen moet zich hier gewoon buitenhouden, voor dit conflict volledig uit de hand loopt.
Laat ze elkaar maar uitmoorden, doen ze sowieso toch , met of zonder interventie ... in Irak is dat ook nog dagelijkse kost.
Islam is nu eenmaal de religie van de vrede, wie zijn wij ongelovigen om ons daarmee te bemoeien ?

En waarom moet er nu ineens een interventie gebeuren ? Omdat ze chemische wapens gebruiken ? Als er al eerder beelden waren van beide partijen die slachtoffers onthoofden en hun hoofd zitten bakken in de pan e.d. , dan wordt er niet ingegrepen. Maar als er gas gebruikt wordt ineens wel ???
Als er eerder al geruchten waren dat de rebellen gas gebruikten, was er geen media hysterie, nu wel ...
Duidelijk dat wij in een bepaalde richting gepushed worden ...
Helemaal mee eens.
Wegblijven daar.
pi_130477561
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:21 schreef -jos- het volgende:

Kan in allebei.
Hier is misschien een wat andere benadering.
pi_130477755
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Wegblijven daar.
En ook geen westerse wapens aan de 'rebels' geven.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:57:28 #140
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130478368
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hey als ze niet van ons kopen kopen ze wel van de russen.
ook al is het gezeik daar lekker aan de gang ipv ingrijpen kunnen we er ook een mooi slaatje uit slaan :P $$$$

Nee flauwe kull.
Ik heb ook liever geen ingrijpen.
Ook ben ik bang dat ze er ingeluist zijn en daadwerkelijk weer heel wat burger slachtoffers gaan maken. en dat ze zich ondanks alles ook nog eens voor de verkeerde kant kiezen.

DUS PLEASE NSA ( VS GB EN FR) MOCHT U DIT LEZEN!!! NIET DOEN o|O
pi_130479138
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

Hey als ze niet van ons kopen kopen ze wel van de russen.
ook al is het gezeik daar lekker aan de gang ipv ingrijpen kunnen we er ook een mooi slaatje uit slaan :P $$$$

Nee flauwe kull.
Ik heb ook liever geen ingrijpen.
Ook ben ik bang dat ze er ingeluist zijn en daadwerkelijk weer heel wat burger slachtoffers gaan maken. en dat ze zich ondanks alles ook nog eens voor de verkeerde kant kiezen.

DUS PLEASE NSA ( VS GB EN FR) MOCHT U DIT LEZEN!!! NIET DOEN o|O
Ze krijgen gratis wapens want t west wil Assad uit de weg hebben.
pi_130479144
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

Met andere woorden: De 'rebels' af laten maken door hun grote en goede leider. Ik vraag me af of je hetzelfde zou denken op het moment dat wij in Nederland andersdenkenden (jou?) gaan vervolgen. Dat moet dan ook maar lekker intern opgelost worden?

Niet dat ik het oneens ben met dat we daar weinig te zoeken hebben, maar het ligt wat gecompliceerder dan alleen een vorm van 'bemoeizucht' van het westen.
Conscience do cost.
pi_130479181
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:27 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ze krijgen gratis wapens want t west wil Assad uit de weg hebben.
Bron?
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:32:32 #144
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130479297
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bron?

de duim van Tingo,
dit is een vermoedelijke foto, lichtelijk gebaaseerd op de werkelijke duim van Tingo :Y
pi_130479462
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bron?
Tis al welbekend dat het West geeft wapens aan iedereen die zijn tegen vijanden van t West.
Dus daarom is t West fout bezig met t belemmeren in ander lands z'n zaken.
pi_130479484
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:32 schreef theguyver het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
de duim van Tingo,
dit is een vermoedelijke foto, lichtelijk gebaaseerd op de werkelijke duim van Tingo :Y
even betrouwbare bron als de media tegenwoordig ...
:P
pi_130479498
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Met andere woorden: De 'rebels' af laten maken door hun grote en goede leider. Ik vraag me af of je hetzelfde zou denken op het moment dat wij in Nederland andersdenkenden (jou?) gaan vervolgen. Dat moet dan ook maar lekker intern opgelost worden?

Niet dat ik het oneens ben met dat we daar weinig te zoeken hebben, maar het ligt wat gecompliceerder dan alleen een vorm van 'bemoeizucht' van het westen.
Niemand weet precies wie de 'rebels' zijn....ze kunnen heel makkelijk buitenlandse soldaten te koop.
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:40:20 #148
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130479521
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tis al welbekend dat het West geeft wapens aan iedereen die zijn tegen vijanden van t West.
idd uit de grote duim van Tingo niks geen bron gewoon zeggen dat het zo is...
was het deze -> ^O^<- of deze duim?
pi_130479550
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Zoals Gertie Wilders?
pi_130479579
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:40 schreef theguyver het volgende:

[..]

idd uit de grote duim van Tingo niks geen bron gewoon zeggen dat het zo is...
was het deze -> ^O^<- of deze duim?
Sinds wanneer is het verplicht om 'n link te posten in 'n discussie forum.
Als je geloof me niet dan zoek het maar uit.
pi_130479593
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Oh tuurlijk. Dat ze elkaar onderling in Syrië naar het leven staan is de schuld van het westen.
Plus krijgen ze van wapenhandelaars gratis wapens want die willen niets verdienen.
Figures.
pi_130479709
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh tuurlijk. Dat ze elkaar onderling in Syrië naar het leven staan is de schuld van het westen.
Plus krijgen ze van wapenhandelaars gratis wapens want die willen niets verdienen.
Figures.
Nee - zo werkt het niet....westerse regeringen kopen de wapens en geeft hun weg.
Egypte bvb. krijgt 10 biljoen per jaar van t VS. Die 10biljoen blijft in t VS en Egypte mag 10biljoen waard in wapens krijgen per jaar.
Komt meestal van belasting geld eigenlijk maar dat maakt niet uit want aandeelhouders in t wapen industrie krijgen hun winst.
Is niet alleen t VS - alle landen in Europa verdienen ook van.
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:49:42 #153
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130479748
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:42 schreef Tingo het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het verplicht om 'n link te posten in 'n discussie forum.
Als je geloof me niet dan zoek het maar uit.
Nee hoor niks is verplicht maar als je iets beweerd..
Is wel leuk om te weten waar je die informatie vandaan haalt.

En een bewering er neer te planten zonder maar enige vorm van bewijs dat het enigsinds waar is.

daarom zeg ik ook alles wat de US of A op de vijanden gooit zijn CGI bommen op een gecaste burger bevolking.. rechtsreeks over gevlogen uit de VS omdat alles 1 groot complot is.

ik doe nu hetzelfde als jou en jij irriteert je er mateloos aan ...
pi_130479864
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:49 schreef theguyver het volgende:

[..]

En een bewering er neer te planten zonder maar enige vorm van bewijs dat het enigsinds waar is.

daarom zeg ik ook alles wat de US of A op de vijanden gooit zijn CGI bommen op een gecaste burger bevolking.. rechtsreeks over gevlogen uit de VS omdat alles 1 groot complot is.

ik doe nu hetzelfde als jou en jij irriteerd je er mateloos aan ...
Ik vraag niemand aan mij te geloven.....je kan het heel makkelijk opzoeken.
Dit soort info is goed gekend over t algemeen voor jarenlang en ik weet t zolang dat ik vergeet waar het komt vandaan.
Als je wil dit niet serieus discussieren is ook fijn.
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:56:36 #155
132191 -jos-
Money=Power
pi_130479939
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dit soort info is goed gekend over t algemeen voor jarenlang en ik weet t zolang dat ik vergeet waar het komt vandaan.
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:49 schreef theguyver het volgende:

[..]

ik doe nu hetzelfde als jou en jij irriteert je er mateloos aan ...
In het Syrie topic staan vele bronnen, o.a. The Guarden en Global Research.
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:56:50 #156
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130479949
quote:

[..]

ow jawel hoor...

maar je tovert beweringen uit de hoge hoed en als we vragen naar een bron omdat jij 20 jaar geleden ooit eens iets er over gezien hebt in een wazige documantaire komt het gewoon niet geloofwaardig over.
( ik noem dit maar even als voorbeeld)

de reden is, leuk al die beweringen maar sommige dingen klinken gewoon zwaar ongeloofwaardig.
dan zou ik en meerdere graag willen weten waar je het vandaan haalt zo niet kan ik ook van alles beweren.
pi_130480116
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:56 schreef -jos- het volgende:

[..]

[..]

In het Syrie topic staan vele bronnen, o.a. The Guarden en Global Research.
Dankje.
pi_130480261
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Veel ellende in t wereld is zeker tenminste delen van - de schuld van t West,ja.imo. en China en Rusland en alle landen die verkopen wapens.
pi_130480469
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:08 schreef Tingo het volgende:

[..]

Veel ellende in t wereld is zeker tenminste delen van - de schuld van t West,ja.imo. en China en Rusland en alle landen die verkopen wapens.
Dus als twee families in Syrië de pest aan elkaar hebben om welke reden dan ook is het de schuld van het westen?
Vat ik het zo goed samen?
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:19:24 #160
132191 -jos-
Money=Power
pi_130480605
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus als twee families in Syrië de pest aan elkaar hebben om welke reden dan ook is het de schuld van het westen?
Vat ik het zo goed samen?
Doe je nou net alsof je het niet begrijpt of wil je het niet begrijpen?
pi_130480628
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:39 schreef Tingo het volgende:

[..]

Niemand weet precies wie de 'rebels' zijn....ze kunnen heel makkelijk buitenlandse soldaten te koop.
Inderdaad. Of ze zijn gewoon CGI.
quote:

[..]

Wat jij zegt staat algemeen bekend onder onzin. Geloof je dat niet? Zoek het maar op.

[ Bericht 44% gewijzigd door ems. op 26-08-2013 16:25:23 ]
Conscience do cost.
pi_130480742
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:19 schreef -jos- het volgende:

[..]

Doe je nou net alsof je het niet begrijpt of wil je het niet begrijpen?
Ik ben het er niet mee eens, dat is heel wat anders.
Ik begrijp heel goed dat Tingo alle schuld van de burgeroorlog bij Amerika wil leggen .
Zoals hij alle ellende en oorlog op de wereld bij Amerika in de schoenen schuift. Of Israël. Net hoe zijn pet staat.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:25:44 #163
132191 -jos-
Money=Power
pi_130480800
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed dat Tingo alle schuld van de burgeroorlog bij Amerika wil leggen .
Zoals hij alle ellende en oorlog op de wereld bij Amerika in de schoenen schuift. Of Israël. Net hoe zijn pet staat.
Je wil het niet begrijpen dus.

Hij zegt dat veel ellende veroorzaakt wordt door het westen, dus niet alle. Dan heeft het dus totaal geen zin om een tegenvoorbeeld te geven.

Het is een feit dat vrijwel alle wapens in de wereld in het Westen zijn gemaakt.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Inderdaad. Of ze zijn gewoon CGI.

[..]

Wat jij zegt staat algemeen bekend onder onzin. Geloof je dat niet? Zoek het maar op.
Dus je wilt beweren dat The Guardian en Global Research onzin schrijven? :')
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:29:51 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130480927
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:25 schreef -jos- het volgende:

[..]

Hij zegt dat veel ellende veroorzaakt wordt door het westen, dus niet alle. Dan heeft het dus totaal geen zin om een tegenvoorbeeld te geven.

Het is een feit dat vrijwel alle wapens in de wereld in het Westen zijn gemaakt.

[..]

ooit gehoord van de AK47 het meest gebruikte wapen ter wereld, het ergste moordwapen allertijden? ( dit wapen heeft het meeste levens gekost meer als de atoombom)
Een persbericht van Oxfam Novib stelt dat er in 2006 100 miljoen AK-47-geweren in de wereld in omloop zijn.Tenminste 82 landen hebben AK-47-geweren in hun staatsarsenaal. In sommige delen van Afrika is een AK-47 voor slechts 10 dollar verkrijgbaar.
veel tanks en vliegtuigen zijn van russiche makelij migs en simpele tanks waarom?
veel goedkoper dan die amerikaanse dure meuk.
pi_130481001
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar wij weten nog steeds wie zijn de 'rebels' zijn.Het kan buitenlandse mercenaries zijn.
Het kan buitenlandse geheime diensten die zijn aan t rommelen om het hele regio te destabiliseren.
Misschien is ook 'maar' sociale onrust (dat we hebben ook in west europa gezien in de laaste jaren) dat is helemaal 'blown out of proportion' dan is t civil war genoemde in t media.
pi_130481051
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

Maar wij weten nog steeds wie zijn de 'rebels' zijn.Het kan buitenlandse mercenaries zijn.
Het kan buitenlandse geheime diensten die zijn aan t rommelen om het hele regio te destabiliseren.
Misschien is ook 'maar' sociale onrust (dat we hebben ook in west europa gezien in de laaste jaren) dat is helemaal 'blown out of proportion' dan is t civil war genoemde in t media.
Maar waarom wil de US zo graag de extremistische moslimbroederschap aan de macht helpen ?
pi_130481053
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:25 schreef -jos- het volgende:

[..]

[..]

Dus?
Houdt dat in dat ze die wapens gratis krijgen?
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:35:08 #168
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130481097
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

de rebellen bestaan iderdaad ook uit een aardig aantal europeanen maar ook aan de kant van Assad zijn er veel europeanen te vinden.

als we dan een kant kiezen.
stel ik voor dat we de koerden gaan helpen :P dat zijn namelijk de gene die in Syrie ( let op ) nog geen oorlogs misdaden hebben gepleegd, voor zover bekend is.
pi_130481107
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Maar waarom wil de US zo graag de extremistische moslimbroederschap aan de macht helpen ?
Dat is ook een goeie vraag. Dat lijkt me niet in hun belang.
pi_130481148
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

ooit gehoord van de AK47 het meest gebruikte wapen ter wereld, het ergste moordwapen allertijden? ( dit wapen heeft het meeste levens gekost meer als de atoombom)
Een persbericht van Oxfam Novib stelt dat er in 2006 100 miljoen AK-47-geweren in de wereld in omloop zijn.Tenminste 82 landen hebben AK-47-geweren in hun staatsarsenaal. In sommige delen van Afrika is een AK-47 voor slechts 10 dollar verkrijgbaar.
veel tanks en vliegtuigen zijn van russiche makelij migs en simpele tanks waarom?
veel goedkoper dan die amerikaanse dure meuk.
Ooit gehoord van de enorme gun trade op t mexicaanse grens.
Waar komen die goedkope wapens van?
pi_130481243
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Misschien willen het zo erg daar worden dan gaan ze binnen en ze zijn 'n stap verder op weg naar Iran.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:39:56 #172
132191 -jos-
Money=Power
pi_130481260
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus?
Houdt dat in dat ze die wapens gratis krijgen?
Volgens mij ben jij al best wel lang BNW mod dus ik hoef je niet uit te leggen dat 1+1=2.

Op BNW komen de gekste theorieën en beweringen voorbij en worden de meest vreemde verbanden gelegd maar nu moet opeens alles voorgekauwd worden zeker. Ja doei.
pi_130481306
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:39 schreef -jos- het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij al best wel lang BNW mod dus ik hoef je niet uit te leggen dat 1+1=2.

Op BNW komen de gekste theorieën en beweringen voorbij en worden de meest vreemde verbanden gelegd maar nu moet opeens alles voorgekauwd worden zeker. Ja doei.
Voel ik ook 'n beetje zo. :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:41:53 #174
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130481330
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:36 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ooit gehoord van de enorme gun trade op t mexicaanse grens.
Waar komen die goedkope wapens van?
mexicaanse grens vergelijken met groot gedeelte azie en zuid amrica africa.
is als een muis vergelijken met een olifant.
ik zeg niet dat westen abosluut geen wapen handel heeft.
ik geef alleen aan dat wapens van russische makelij veel meer in trek zijn.
en in verhouden veel meer verkocht worden.
klein lijstje waar men gebruik maakt van een AK47 denk dat als je foto's ziet van rebellen dat je dit wapen ook geregeld tegen komt zo ook de raketwerpers van russische makelij etc.
Afghanistan
Albania[97]
Algeria[97]
Angola[97]
Armenia[97]
Azerbaijan[97][98]
Bangladesh[97]
Belarus[97]
Benin[97]
Bosnia and Herzegovina[97]
Botswana[97]
Bulgaria[97]
Cambodia[97]
Cape Verde[97]
Central African Republic[97]
Chad[97]
Chile[99]
People's Republic of China: Type 56 variant was used.[100]
Comoros[97]
Republic of the Congo[97]
Democratic Republic of the Congo[97]
Cuba[97]
Egypt[97]
Eritrea[97]
Ethiopia[97]
Finland: Rk 62, Rk 95 Tp.
Gabon[97]
Georgia:[97] Replaced by the M4 carbine in 2008.[101]
East Germany[2]
Greece: EKAM counter-terrorist unit of the Hellenic Police.[102][103]
Guinea[97]
Equatorial Guinea[97]
Guinea-Bissau[97]
Guyana[97]
Hungary[97]
India:[97] Used by Force One.[104]
Iran[97]
Iraq[96][97]
Israel:[97] Captured from Arab armies over the course of the Arab-Israeli Conflict.[95]
Kazakhstan[97]
Kenya[citation needed]
North Korea: Type 56 and Type 58 variants were used.[97]
Iraqi Kurdistan[citation needed]
Laos[97]
Lesotho[97]
Liberia[97]
Libya[97]
Macedonia[97][105]
Madagascar[97]
Mali[97]
Malta: Type 56 variant.[97]
Mexico[97]
Moldova[97]
Mongolia[97]
Morocco[97]
Mozambique[97]
Myanmar: Used by the Myanmar Police Force (include the Chinese Type 56).[citation needed]
Namibia[97]
Pakistan: Type 56[106] and AK-103[107] used.
Palestine[108]
Peru[97]
Philippines: Used by the Santiago City PNP.[109]
Poland[2]
Qatar[97]
Rhodesia[110]
Romania[97]
Russia:[2] Replaced by the AK-74M since 1974.
Sahrawi Arab Democratic Republic[111]
Sao Tome and Principe[97]
Serbia[97]
Seychelles[97]
Sierra Leone[97]
Slovenia[97]
Somalia[97]
South Africa: Used by the Special Forces Brigade.[112]
Soviet Union: Adopted in 1949.[10]
Sri Lanka: Type 56 variant.[97]
Sudan[97]
South Sudan[citation needed]
Suriname[97]
Syria[97]
Tajikistan[97]
Tanzania[97]
Togo[97]
Turkey[97]
Turkmenistan[97]
Uganda[97]
Ukraine[97]
UAE[97]
Uzbekistan[97]
Vietnam: Type 56 variant was used extensively by the Viet Cong.[100]
Yemen[97]
Yugoslavia[2]
Zambia[97]
Zimbabwe[97]
pi_130481385
quote:

[..]

Tja. Wie beweert mag uitleggen. Zo simpel is het.
Het gaat hier om zware beschuldigingen dus bronnen zijn dan wel belangrijk.
En ja, dit is BNW en ik heb al de idiootste dingen voorbij zien komen en dat is allemaal prima, maar men mag gerust weerwoord geven want het blijft een discussie-forum.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:46:14 #176
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130481534
quote:

[..]

nee het is gewoon een vraag.
van leuk maar mogen we ook weten hoe je er bij komt.
als het echt zo is en je kan het aantonen dat het zo is, snap ik hetw el hoor.
het is meermaals in het nieuws geweest dat europa en de VS de rebellen steunen.

zie hier onder:
Syrië Gewapende oppositie Syrische Nationale Raad
Vrije Syrische Leger
Syrisch Bevrijdingsleger
Syrisch Islamitische Bevrijdingsfront

Militair gesteund door:
Vlag van Saoedi-Arabië Saoedi-Arabië [27]
Vlag van Turkije Turkije [27]
Vlag van Qatar Qatar [27]
Vlag van de Verenigde Staten Verenigde Staten coördinatie wapentoevoer en tactisch advies[28][29]
Vlag van Verenigd Koninkrijk Verenigd Koninkrijk militaire inlichtingen[30]
Vlag van Duitsland Duitsland militaire inlichtingen[31]
Vlag van Frankrijk Frankrijk militaire communicatie
Vlag van Nederland Nederland militaire communicatie[32]
Vlag van Libië Libië
militaire vrijwilligers[33]

Politiek gesteund door:
Vlag van Europa Europese Unie [34][35][36]
Flag of NATO.svg NAVO
Vlag van Arabische Liga Arabische Liga [37]
GCC Flag.svgGCC

maar van gratis wapens.... dat... had ik nog niet eerder gehoord.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:46:16 #177
132191 -jos-
Money=Power
pi_130481537
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tja. Wie beweert mag uitleggen. Zo simpel is het.
Het gaat hier om zware beschuldigingen dus bronnen zijn dan wel belangrijk.
En ja, dit is BNW en ik heb al de idiootste dingen voorbij zien komen en dat is allemaal prima, maar men mag gerust weerwoord geven want het blijft een discussie-forum.
Jij zit alleen maar om bronnen te vragen omdat je het er niet mee eens bent, niet omdat je wil discussiëren. Zoals ik al heb gezegd kun je bronnen vinden in het Syrie topic, o.a. The Guardian en Global Research. Toedeledokie.
pi_130481586
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:46 schreef -jos- het volgende:

[..]

Jij zit alleen maar om bronnen te vragen omdat je het er niet mee eens bent, niet omdat je wil discussiëren. Zoals ik al heb gezegd kun je bronnen vinden in het Syrie topic, o.a. The Guardian en Global Research. Toedeledokie.
Doe eens beleefd.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:47:52 #179
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130481591
The United States is set to arm the rebels in Syria for the first time after ‘conclusive evidence’ was uncovered that the government has employed chemical weapons against them.
President Barack Obama has given the green light to the supply of weapons to insurgent forces attempting to overthrow President Bashar Assad.
Mr Obama has repeatedly said the use of chemical weapons would cross a ‘red line’, suggesting it would trigger greater US intervention in the two-year crisis that has killed 93,000 people.
The US has so far provided the Syrian rebels with rations and medical supplies, but Ben Rhodes, Mr Obama’s deputy national security adviser, said: ’This is going to be different in both scope and scale in terms of what we are providing.’
Foreign secretary William Hague said the government agrees with the US assessment on chemical weapons use.
He said the crisis in Syria demands a ‘strong, determined and co-ordinated response from the international community’.
‘We agree with the US assessment that chemical weapons, including sarin, have been used in Syria by the Assad regime,’ he added.
‘The United Kingdom has presented evidence of the use of chemical weapons in Syria to the UN investigation, and we have been working with our allies to get more and better information about the situation on the ground

nou was dit een berichtje van Juni, en kwam afgelopen week dus weer naar voren en toen werd er gevraagd... gaat dit nou gebeuren dan???
pi_130481740
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:47 schreef theguyver het volgende:
...

nou was dit een berichtje van Juni, en kwam afgelopen week dus weer naar voren en toen werd er gevraagd... gaat dit nou gebeuren dan???

Er waren ook geruchten dat de rebellen chemische wapens gebruikt hadden, maar daar werd geen heisa over gemaakt.
Tja, ze kunnen moeilijk diegenen aanvallen die ze al gans de tijd steunen natuurlijk.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:54:54 #181
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130481835
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Er waren ook geruchten dat de rebellen chemische wapens gebruikt hadden, maar daar werd geen heisa over gemaakt.
Tja, ze kunnen moeilijk diegenen aanvallen die ze al gans de tijd steunen natuurlijk.
net als toen was het gewoon niet duidelijk.
het is gewoon chaos daar.

sommige denken dat de burgeroorlog net werkt als tennis ff stil leggen kijken of de bal in of uit was en weer verder..

nee zo gaat het niet, die pokke zooi gaat maar door en zo blijft het gewoon lekker onduidelijk.
en het westen gaat nu gelijk al met vingertje wijzen naar Assad, en hebben al gezegd dat ze achter de rebllen staan zie wikipedia.. is al duidelijk zat dat er gewoon al lang partij is gekozen.
pi_130481953
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97K0SB20130821

Russia says rebels may have staged alleged Syrian chemical attack

(Reuters) - Russia's Foreign Ministry called for a thorough investigation on Wednesday into reports that Syrian government forces had launched a chemical attack, suggesting that rebels could have staged the assault to provoke international action.
pi_130487619
Geveegd en on topic graag.
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:07:11 #184
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130487847
Srs :N
De amerika-haat isbij sommige users hier zwaar overdreven.
Onrealistisch gwn
pi_130497714
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:07 schreef kristalhelder het volgende:
Srs :N
De amerika-haat isbij sommige users hier zwaar overdreven.
Onrealistisch gwn
Ja, soms denk ik ook weleens: waar komt die haat toch vandaan :?
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:34:16 #186
132191 -jos-
Money=Power
pi_130499062
Waaruit blijkt amerika-haat?

Ik lees alleen dat er berichten geplaatst worden over het Westen die wapens levert en mensen die tegen geweld (door het Westen) zijn. Nergens staat iets negatiefs over amerika volgens mij?
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:37:08 #187
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130499173
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef -jos- het volgende:

Ik lees alleen dat er berichten geplaatst worden over het Westen die wapens levert en mensen die tegen geweld (door het Westen) zijn. Nergens staat iets negatiefs over amerika volgens mij?
Behalve dat murica het eigenlijk nooit goed kan doen?
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:38:45 #188
132191 -jos-
Money=Power
pi_130499241
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:37 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Behalve dat murica het eigenlijk nooit goed kan doen?
Waar staat dat?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 03:29:10 #189
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130502777
http://www.gewoon-nieuws.(...)wijzen/#.UhwAWJJM-Ut

De foto’s van Fotograaf Marco di Lauro, die werkzaam is voor “Getty Images Picture Agency” worden regelmatig gepubliceerd door kranten in de VS en Europa. Hij zei: “Toen ik vannacht om 3.00 thuiskwam opende ik de website van de BBC die een voorpaginaverhaal bevatte over de gebeurtenissen in Syrië. Ik viel bijna van mijn stoel toen ik de foto zag die de BBC had gebruikt bij dit verhaal. Zij beweerden dat op de foto de lichamen waren te zien van de slachtoffers van het bloedbad van gisteren in Syrië en dat zij deze van een activist hadden ontvangen. Deze foto is echter door mijzelf genomen en staat gepubliceerd op mijn website in een artikel over Irak met als onderwerp “De nasleep van Saddam Hoessein”
pi_130502920
Kijk Deze Muppet :') :') :')

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-23844643

Syria chemical attack undeniable, says John Kerry
pi_130502921
What's next.... Al Gore die beweert dat Syrië het klimaat bedreigt?
pi_130505101
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef -jos- het volgende:

Als je ben niet mee eens met amerikaanse neo-fascistisch foreign policy dan ben je 'n amerika-hater.
Just like Bush said : If you're not with us you're against us. :)
Er zijn echt 'n paar posters hier die hebben niks te maken met 'BNW' en kunnen beter gaan naar 'n Jong VVD forum.
pi_130505169
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:47 schreef theguyver het volgende:

Foreign secretary William Hague said the government agrees with the US assessment on chemical weapons use.
He said the crisis in Syria demands a ‘strong, determined and co-ordinated response from the international community’.
‘We agree with the US assessment that chemical weapons, including sarin, have been used in Syria by the Assad regime,’ he added.
‘The United Kingdom has presented evidence of the use of chemical weapons in Syria to the UN investigation, and we have been working with our allies to get more and better information about the situation on the ground

FYI - William Haig is 'n blue-eyed thatcher baby - and a right-wing c*** eigenlijk.
pi_130505186
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 05:54 schreef Salvad0R het volgende:
What's next.... Al Gore die beweert dat Syrië het klimaat bedreigt?
Ik wordt echt 'n beetje misselijk van de gasten.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:57:45 #195
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130505276
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:52 schreef Tingo het volgende:

[..]

FYI - William Haig is 'n blue-eyed thatcher baby - and a right-wing c*** eigenlijk.
de wat?
buitenechtelijke baby van Margaret Thatcher?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:59:50 #196
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130505319
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:50 schreef Tingo het volgende:

[..]

Als je ben niet mee eens met amerikaanse neo-fascistisch foreign policy dan ben je 'n amerika-hater.
Just like Bush said : If you're not with us you're against us. :)
Er zijn echt 'n paar posters hier die hebben niks te maken met 'BNW' en kunnen beter gaan naar 'n Jong VVD forum.
jij met je Jong VVD forum..
En hoezo niet wat geeft jou wel het recht om hier te posten en een ander niet.
En Tja als je alleen maar negatief over de VS bent dan vind ik het niet zo gek als iemand je een Amerika-hater noemt.
pi_130505558
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:59 schreef theguyver het volgende:

[..]

jij met je Jong VVD forum..
En hoezo niet wat geeft jou wel het recht om hier te posten en een ander niet.
En Tja als je alleen maar negatief over de VS bent dan vind ik het niet zo gek als iemand je een Amerika-hater noemt.
Het gaat om dat sommige hier kan het echt niet tegen dat westerse regeringen zijn echt fout bezig geweest en nog steeds zo.
Ik haat geen landen of mensen - alleen corrupte regeringen die doet alsof ze hebben een of ander 'moral high ground'.Alsof ze maken zorgen over gewoon burgers in Syria.o.a. landen dat ze willen aanvallen. Vergeet niet dat Saddam,Gaddafi e.a. waren grote vrienden van het west toen ze waren biljoenen dollars aan t betalen voor wapens uit t west.
De hypocrisie van deze white-collar criminelen is bijna lachwekkend.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:12:46 #198
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130505654
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:08 schreef Tingo het volgende:

[..]

Het gaat om dat sommige hier kan het echt niet tegen dat westerse regeringen zijn echt fout bezig geweest en nog steeds zo.
Ik haat geen landen of mensen - alleen corrupte regeringen die doet alsof ze hebben een of ander 'moral high ground'.Alsof ze maken zorgen over gewoon burgers in Syria.o.a. landen dat ze willen aanvallen. Vergeet niet dat Saddam,Gaddafi e.a. waren grote vrienden van het west toen ze waren biljoenen dollars aan t betalen voor wapens uit t west.
De hypocrisie van deze white-collar criminelen is bijna lachwekkend.
je weet dat een regering uit mensen bestaat?

annyhow, het lijkt er inderdaad op dat, zelfs als er geen bewijs word gevonden er alsnog met een kwaad vingertje zal worden gewezen naar Assad.
dit gaat inderdaad een aardig BNW scenario worden als ze besluiten tot aanvallen.
ze zoeken nu gewoon redenen om over te gaan tot bombardementen en het helpen van de Rebellen.
Wat ik best raar vind aangezien ze worden bestempeld als zijnde terroristen en dat dus weer in tegenstrijd is tot de war on terror.
pi_130505694
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 03:29 schreef theguyver het volgende:
http://www.gewoon-nieuws.(...)wijzen/#.UhwAWJJM-Ut

De foto’s van Fotograaf Marco di Lauro, die werkzaam is voor “Getty Images Picture Agency” worden regelmatig gepubliceerd door kranten in de VS en Europa. Hij zei: “Toen ik vannacht om 3.00 thuiskwam opende ik de website van de BBC die een voorpaginaverhaal bevatte over de gebeurtenissen in Syrië. Ik viel bijna van mijn stoel toen ik de foto zag die de BBC had gebruikt bij dit verhaal. Zij beweerden dat op de foto de lichamen waren te zien van de slachtoffers van het bloedbad van gisteren in Syrië en dat zij deze van een activist hadden ontvangen. Deze foto is echter door mijzelf genomen en staat gepubliceerd op mijn website in een artikel over Irak met als onderwerp “De nasleep van Saddam Hoessein”
Dankje voor dit. Het verbaast me niet - BBC had ook fotos van 'n protest in India gebruikt in 'n 'news' stuk over Libya 'n paar jaar terug.
Dus - de beelden op TV zijn niet betrouwbaar.
pi_130505744
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

dit gaat inderdaad een aardig BNW scenario worden als ze besluiten tot aanvallen.
Volgens mij hebben ze al 'n beslissing gemaakt.fckheads!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')