http://kotaku.com/ive-pla(...)tm_medium=Socialflowquote:I've Played Skylanders On The PS4, And There's No Going Back
I didn't fully appreciate the next generation of consoles until last Friday, when I got the chance to play Skylanders: Swap Force for a couple hours on the PlayStation 4. 1
It's not that I consider the third installment of Activision's wildly popular toys-meets-games franchise to be the pinnacle of gaming achievement or anything. I know there are more advanced games in the pipeline for the Xbox One and PlayStation 4.
It's just that, with more than 100 hours clocked between the first two entries, Skylanders has become my baseline. I've not played enough Call of Duty to recognize how much of an improvement Ghosts on next-gen is over Black Ops 2 on current-gen, but as soon as the PlayStation 4 version of Swap Force started up, I knew I was looking at the future.
I was eager to get my hands on the game. This was my first time, sitting on the couch in a hotel room near the Atlanta airport — members of the Swap Force team were in town for a meeting — but first, there was testing to be done.
Out of my backpack I pulled several of my own Skylanders toys — I'd come prepared. I set first-generation Cynder down on the new Swap Force portal, and there she was in all her disturbingly-chesty dragon glory. Each older Skylander I placed appeared on the screen, looking more animated than ever before. Dark Spyo. Ninjini. Slam Bam.
Of all the toys I brought with me, only one did not work, and that was because it was Disney Infinity's Mr. Incredible. I had to try.
Into the game proper, I was first treated to a pre-rendered cutscene in which the series' villain, Invader Zim Kaos, unveils his plan to harness the power of Petrified Darkness to strike at the very heart of the Skylands, the well of power that keeps the floating islands of the world afloat. Then came an in-engine cutscene featuring Patrick Warburton's womanizing bobcat-creature, Flynn. I could barely tell the difference.
The in-engine cutscene was crisper, as in-engine graphics generally are as compared to pre-rendered video, but damn if it wasn't just as gorgeous as the CG work. You see screenshots like this...
etc etc
Pas?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:00 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
WTF,is Sony gestoord of zo??PS4 op 29 November pas?![]()
Er gingen sterke geruchten dat die eind oktober uit zou komen. Daarom vond ik het ook tegenvallen. En stom dat het 2 weken later dan usa is.quote:
Ik ben er blij mee.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Er gingen sterke geruchten dat die eind oktober uit zou komen. Daarom vond ik het ook tegenvallen. En stom dat het 2 weken later dan usa is.
hoezo?quote:
Komt me geldtechnisch beter uit en het geeft me meer tijd om current-gen games als GTA V uitgebreid te spelen.quote:
twitter:PlayStationEU twitterde op donderdag 22-08-2013 om 11:46:18Check out this very cool and beautiful graphic using @MurasakiGame characters. Excited for it? #PlayStationGC http://t.co/DK3J7dkUAc reageer retweet
Skylandersquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
http://kotaku.com/ive-pla(...)tm_medium=Socialflow
trailerquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Nog een offscreen gameplay vid van Driveclub.
http://www.gamersyde.com/(...)r_more-14502_en.html
Nee meer 'Ik ben geen kind meer dus het is niks voor mij'.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:57 schreef emokid het volgende:
[..]
"Ik vind dit niet leuk dus is het kut."
Wat voor party? Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:23 schreef wonton het volgende:
Is het al bekend met hoeveel mensen je in de party kan?
Party-chat a la Xbox Live nu.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat voor party? Waar heb je het over?
Sorry, ik bedoel cross-game chatquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat voor party? Waar heb je het over?
Kijk hoe dat artikel geschreven is, net een roddelblad man.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:46 schreef emokid het volgende:
http://m.ign.com/articles(...)phics-lacking-on-ps4 Oh jeej....
feit blijft dat het ergens teleurstellend is natuurlijk. Ik had verwacht dat de next gen wel zou kunnen draaien op 1080p, 60 fps, full specs. Maar nu moeten ze blijkbaar kiezen voor 1080p met lagere framerate of lagere specs, of dus 720p met full specs en hoge framerate. Heb liever het laatste dan, maar toch teleurstellend dat de PS4 het blijkbaar (nog) niet aankan. Het is natuurlijk een launchtitel, dus wie weet hoe ver we nog gaan komen de komende jaren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:50 schreef videonatic het volgende:
[..]
Kijk hoe dat artikel geschreven is, net een roddelblad man.
Als je naar Killzone en Infamous Second Son kijkt zie je dat de hardware het probleem niet is. Ws. vroege code.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:43 schreef Retarded het volgende:
[..]
feit blijft dat het ergens teleurstellend is natuurlijk. Ik had verwacht dat de next gen wel zou kunnen draaien op 1080p, 60 fps, full specs. Maar nu moeten ze blijkbaar kiezen voor 1080p met lagere framerate of lagere specs, of dus 720p met full specs en hoge framerate. Heb liever het laatste dan, maar toch teleurstellend dat de PS4 het blijkbaar (nog) niet aankan. Het is natuurlijk een launchtitel, dus wie weet hoe ver we nog gaan komen de komende jaren.
Ook wel weer typerend dat een van de eerste console footage die DICE laat zien met BF4 een laffe 16 man server is, je zou haast denken dat ze weer iets te verbergen hebbenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:46 schreef emokid het volgende:
http://m.ign.com/articles(...)phics-lacking-on-ps4 Oh jeej....
Snel nog even solliciteren bij 1 van die winkels, denk dat je zo grootste kans maakt op launch ps4quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:38 schreef MDMAziing het volgende:
weet iemand waar je m nog wel kan bestellen met zekerheid dat je m op release dag krijgt? de grote ketens lijken allemaal uitverkocht maar misschien heeft er iemand nog een site/winkel?
PM mag ook
Killzone multiplayer op de PS4 op Gamescom was in 60 fps. Dus vroege code van DICE dan inderdaad. Of gewoon een faalspel als ze dat met Battlefield niet voor elkaar kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:53 schreef Catch_me het volgende:
Had niet anders verwacht van DICE en EA. 720P met 60 fps is GEEN vooruitgang en zeker geen 'next gen'. Zelfs een matige laptop of pc kan beter dan dat doen. Laten we niet hopen dat andere studios deze slechte start doorzetten, anders blijf je games krijgen waarbij de ontwikkelaar de easy way out neemt, zoals DICE nu doet.
of BF4 vergt gewoon veel meer geheugen/processor werk. Kan zijn dat het spel in de hoogste resolutie gewoon veel te zwaar is voor de console, en dat ze daarom kozen voor een lagere reso maar wel full details. Ik ben er ook niet blij mee, maar de beelden van BF4 op PC zijn wel echt ziekelijk mooi .... Het zal allemaal wel niet.. en voor een groot deel aan EA en Dice liggen, en het feit dat het een launchgame is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:29 schreef emokid het volgende:
[..]
Killzone multiplayer op de PS4 op Gamescom was in 60 fps. Dus vroege code van DICE dan inderdaad. Of gewoon een faalspel als ze dat met Battlefield niet voor elkaar kunnen krijgen.
Waarschijnlijk zal je deze PS 3 games via Gaikai kunnen gaan spelen in de toekomst op de PS 4.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:56 schreef Retarded het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de PS4 zich gaat ontwikkelen. Ergens een gemiste kans dat hij niet backwards comp is, want ik heb een 360 gehad en geen PS3. Zou graag nog een kans hebben om Uncharted en Last of Us te spelen, maar dat zit er dus niet inDaarintegen heb ik wel weer kunnen genieten van Gears, Halo en Alan Wake. Keuzes moet je maken ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 38% gewijzigd door Pheno op 26-08-2013 08:30:11 ]The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Pheno op 26-08-2013 08:30:18 ]
quote:
zin in dat spel. Infa 2 was super, infa 1 wat minder. Hopelijk wel een beetje dat comic sausje en wat referenties naar de eerdere 2 delen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gewoon omdat het kan:
[ afbeelding ]
'Second Son'. Ik denk dat Cole je opa is.quote:Op zondag 25 augustus 2013 10:17 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
zin in dat spel. Infa 2 was super, infa 1 wat minder. Hopelijk wel een beetje dat comic sausje en wat referenties naar de eerdere 2 delen.
Haha ja, die zullen wel een prima niveautje hebben ;-)quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:37 schreef xminator het volgende:
Naar de games die in 2016/2017 gereleased gaan worden
fifaquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:29 schreef Bolters het volgende:
Naar welke games voor de PS4 kijken jullie het meeste uit?
Same here! Al is dat niet echt een game waar ik een PS4 voor haal. Op de PS3 had ik daar ook zin in gehad. Fifa; altijd goedquote:
Klopt. Al zeggen veel dat de next gen versie wel echt stuk beter is.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:07 schreef Bolters het volgende:
[..]
Same here! Al is dat niet echt een game waar ik een PS4 voor haal. Op de PS3 had ik daar ook zin in gehad. Fifa; altijd goed
Je bent een beetje hetzelfde type games als ik denk ikquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Klopt. Al zeggen veel dat de next gen versie wel echt stuk beter is.
Van de rest weet ik nog niet welke game ik er nog meer bij ga kopen. bf4 of cod of zo. Ik zit ook te wachten op mma maar dat duurt nog 9 maanden.
Dat was op de eerste gameplay beelden vanaf Gamescom niet te zien.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Klopt. Al zeggen veel dat de next gen versie wel echt stuk beter is.
Sowieso is er weinig van te zien, merk je het pas als je zelf speelt. En beter dan 13 wordt het sowieso want wat was die kut zegquote:Op maandag 26 augustus 2013 08:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat was op de eerste gameplay beelden vanaf Gamescom niet te zien.
Leek eerder op een stap terug, weer veel te snel 'pingpongvoetbal'
FUT speel ik toch niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Sowieso is er weinig van te zien, merk je het pas als je zelf speelt. En beter dan 13 wordt het sowieso want wat was die kut zegVooral het fut gedeelte wat om je dood te ergeren.
Dat lijkt alleen zo, heb hem ook meerdere potjes gespeeld en het is veel meer in balans. Verdedigers ala Kompany pakken de bal van een Neymar of Messi met redelijk gemak af als ze op hen af komen lopen en wanneer ze er eentje omspelen reageert de AI van de andere spelers veel beter om het gat op te vullen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Leek eerder op een stap terug, weer veel te snel 'pingpongvoetbal'
Dat klinkt wel goed !quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:54 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat lijkt alleen zo, heb hem ook meerdere potjes gespeeld en het is veel meer in balans. Verdedigers ala Kompany pakken de bal van een Neymar of Messi met redelijk gemak af als ze op hen af komen lopen en wanneer ze er eentje omspelen reageert de AI van de andere spelers veel beter om het gat op te vullen.
Gameplay voelt juist wat trager aan doordat de aannames wat meer tijd vergen en je niet meer lukraak een steekpass kunt geven die toch wel aankomt. Ook het kappen en draaien met spelers gaat net iets trager waardoor je wat meer tijd krijgt om de opening te 'zien' en voor de ander om erop te anticiperen. Een hoop kleine details in ieder geval, maar wel details die ervoor zorgen dat je op andere manieren blijft opbouwen en kansen creëren en je hebt het gevoel dat verdedigers daadwerkelijk iets kunnen, ook tegen de te snelle en technisch begaafde voetballers.
Dat is knap next gen op een oude Playstation.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:31 schreef MMaRsu het volgende:
Pes 2014 ziet er echt next gen uit, de ps3 versie iig. Fifa14 ga ik niet halen dit jaar..
Zijn er nog mensen die pes beter vinden?quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:31 schreef MMaRsu het volgende:
Pes 2014 ziet er echt next gen uit, de ps3 versie iig. Fifa14 ga ik niet halen dit jaar..
quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is knap next gen op een oude Playstation.
Wat een vuile kut maroc is die van persie toch ook. Zie hem gaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:45 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Animaties zien er wel steengoed uit iig.
Nice.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:45 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
PES14 is beter dan FIFA14quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:15 schreef Bolters het volgende:
PES is tegenwoordig een lachertje. Vroeger van genoten, maar nu is het echt belabberd.
omdat? Sowieso heeft pes geen fut dus valt al af dan. En fifa krijgt 2 vs 2 geen idee of pes dat heeft maar dat zijn wel 2 dingen waarvoor ik fifa koopquote:
Hoe Klose daar over de keeper hupt, zeer elegant.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:45 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind hoe Boateng valt echt levensecht.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:42 schreef Principia het volgende:
[..]
Hoe Klose daar over de keeper hupt, zeer elegant.![]()
PES was op de PS2 zoveel beter dan FIFA, helaas zijn de laatste jaren echt slecht.
Boateng is wel elke keer de lulquote:
Heb maar even een PES 2014 topic aangemaakt, want hier is t eigenlijk best offtopic.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:11 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Boateng is wel elke keer de lul.
Ziet er tof uit maar ik zou waarschijnlijk alleen maar voor de hardst mogelijke tackle gaan en elke wedstrijd met 8 man eindigen
Te veel diepgang idd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Heb maar even een PES 2014 topic aangemaakt, want hier is t eigenlijk best offtopic.
Nee, want je geef geen argumentenquote:Op maandag 26 augustus 2013 15:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geloof me maar op mijn woord, okay?
FIFA is niets meer dan een reskin van FIFA08 (okay, met FUT) terwijl PES juist gaat voor het echt overbrengen van voetbal naar een game. Zie de bewegingen hierboven in die .gifs.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee, want je geef geen argumenten
Zeggen dat fifa alleen een reskin van 08 is, dan klink je gewoon als een pes fanboy die pes wilt verdedigenquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
FIFA is niets meer dan een reskin van FIFA08 (okay, met FUT) terwijl PES juist gaat voor het echt overbrengen van voetbal naar een game. Zie de bewegingen hierboven in die .gifs.
[ afbeelding ]
Die FOX engine (Metal Gear Solid V komt op dezelfde engine) is echt steengoed blijkbaar.
Ik speel al sinds FIFA RTWC98 geen voetbalgames meer, ik zag nooit verbetering. Met PES14 wel, de manier waarop de bal bij die penalty beweegt bijvoorbeeld. Kweenie, ik geloof echt dat PES14 een vooruitstrevende voetbalgame is. Voor het eerst in 15 jaarquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zeggen dat fifa alleen een reskin van 08 is, dan klink je gewoon als een pes fanboy die pes wilt verdedigen
Maar hoe de animatie er uit ziet zegt nog niks over hoe het spel aanvoelt. En daar gaat het toch om bij een voetbal spel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik speel al sinds FIFA RTWC98 geen voetbalgames meer, ik zag nooit verbetering. Met PES14 wel, de manier waarop de bal bij die penalty beweegt bijvoorbeeld. Kweenie, ik geloof echt dat PES14 een vooruitstrevende voetbalgame is. Voor het eerst in 15 jaar
Nogal, PES komt niet eens voor next-genquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Heb maar even een PES 2014 topic aangemaakt, want hier is t eigenlijk best offtopic.
Hoeft je niks te kosten hoor... Beetje dom omquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:37 schreef MMaRsu het volgende:
FUT
Dat is toch dat kaartspel vol met microtransacties?
Hij hd geen kinderen toch? Dat kan niet, want ze hebben deze gemaakt omdat hij in 2 dood ging omdat dat einde vaker was gekozen dan de ander.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
'Second Son'. Ik denk dat Cole je opa is.
Is zijn zoon niet nee. Het is een heel ander persoon. Zo iets had ik op de e3 gehoord geloof ik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:50 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Hij hd geen kinderen toch? Dat kan niet, want ze hebben deze gemaakt omdat hij in 2 dood ging omdat dat einde vaker was gekozen dan de ander.
wel referenties naar de eerdere delen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Is zijn zoon niet nee. Het is een heel ander persoon. Zo iets had ik op de e3 gehoord geloof ik.
geen idee.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:53 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
wel referenties naar de eerdere delen?
Schijnt wel heel tof te zijn MMaRsu!quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:37 schreef MMaRsu het volgende:
FUT
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:37 schreef MMaRsu het volgende:
FUT
Battlefield 4 ben ik sinds Gamescom sceptischer over geworden. Ze beloven 64 player en 60 fps (ik vind 720p prima) maar lieten het niet zien.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:12 schreef xminator het volgende:
[ afbeelding ]
http://pixelenemy.com/bat(...)or-for-easy-leaning/
Wel nice voor battlefield 4.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |