Op de noordsectie heeft een Fyra ook al eens een persoon aangereden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor Nederland lijkt me wel ja ...
Goed bezig!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:05 schreef DriekOplopers het volgende:
1-0 voor de instructeur
Vandaag een werkbezoek gebracht aan het opleidingscentrum van NS in Amersfoort.
Een dik halfuur op de VIRM-simulator gereden. Teleurgesteld beken ik: het is me niet gelukt om geen STS op mijn geweten te hebben. Maar, eerlijk is eerlijk, de meneer van het trainingscentrum vertelde mij na afloop dat hij wel alles uit de kast had moeten halen om dat voor mekaar te krijgen.
Waar ben ik niet ingetrapt: Ik ben niet klakkeloos voorbij een gedoofd sein gereden, maar ben gestopt om eerst de verkeersleider te bellen. Waar ben ik ook niet ingetrapt: Op zeker moment reed ik langs een snelheidsbord 11, terwijl de wijzer van de ATB 13 zei. Ik heb voor de veiligste snelheid gekozen. En ik reed langs een geel sein zonder cijferbak terwijl mijn ATB-wijzer later toch 13 aangaf. Dat vertrouwde ik niet en dus ben ik fijn toch 40 gaan rijden. En terecht, want het volgende sein stond op rood. Dus door gedoofde seinen en ATB-storingen heb ik mij niet van de wijs laten brengen. En ook telefoontjes van de treindienstleider op onhandige momenten hebben mij niet van de wijs gebracht.
Waarom toch een STS? Op de vrije baan reed ik ondanks die ATB-storing dus zo’n 35 km/h. Een volle perronlengte voor het rode sein zette ik de remming in. Het sneeuwde en het werd een verschrikkelijke glijpartij. Ik kwam twee meter tekort. De mededeling van de meneer van het trainingscentrum, dat de verkeersleider dit niet zou hebben gezien omdat het geen bediend sein was, vond ik maar een schrale troost.
Hoe dan ook: ik had er een erezaak van gemaakt om geen STS te maken. (Dat had ik aan het begin, bij de kennismaking misschien ook maar beter niet moeten zeggen…) Toch een beetje een kater…
Je ziet hier hoe je geld terug kan krijgen bij vertraging:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:48 schreef de__vakantieman het volgende:
Zou net de 22:55 fyra van Rotterdam naar Amsterdam pakken, staat de trein klaar maar toch opgegeven. Aanrijden in Lage Zwaluwe is nu mijn probleem geworden? What... fuck that
Ik heb overigens een fyra toeslag retour. Ik zit nu in de reguliere IC, kan ik dat nog ergens makkelijk zonder extreme rompslomp terugregelen?
Zou misschien gereden worden door personeel dat in die Fyra zat, of in Breda stond en niet in Rotterdam kon komen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:48 schreef de__vakantieman het volgende:
Zou net de 22:55 fyra van Rotterdam naar Amsterdam pakken, staat de trein klaar maar toch opgegeven. Aanrijden in Lage Zwaluwe is nu mijn probleem geworden? What... fuck that
Formuliertje invullen (vergeet de postzegel niet) en je krijgt het binnen 6 tot 8 weken teruggestort.quote:Ik heb overigens een fyra toeslag retour. Ik zit nu in de reguliere IC, kan ik dat nog ergens makkelijk zonder extreme rompslomp terugregelen?
Ja. Of in Geleen-Lutterade. Leve de pretroosters.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou misschien gereden worden door personeel dat in die Fyra zat, of in Breda stond en niet in Rotterdam kon komen.
Nah, dat geldt niet voor Fyra-medewerkers. Die doen niks anders dan Amsterdam - Breda, of soms Amsterdam - Rotterdam of Rotterdam - Breda.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Of in Geleen-Lutterade. Leve de pretroosters.
WAT??! OP de barricades! Die hebben natuurlijk ook recht op Marseille, Frankfurt, Basel, Budapest allesquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nah, dat geldt niet voor Fyra-medewerkers. Die doen niks anders dan Amsterdam - Breda, of soms Amsterdam - Rotterdam of Rotterdam - Breda.
Ook een goede redenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:32 schreef de__vakantieman het volgende:
Ik sprak de hc van de fyra waar ik in had moeten zitten. Daar kan het dus ook niet aan liggen. Zijn reden was"prorail"
Daluren only zeker?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:53 schreef greavy het volgende:
NS gaat per 1 september 2013 een nieuw ticket via E-ticket verkopen: De Groepsretour.
Voor 4 personen voor ¤49,95 kan je een retourtje kopen. De reizigers mogen wél vanaf verschillende stations opstappen. Wil je met meer dan 4 personen reizen, kan je voor elke extra reiziger ¤2,50 extra betalen tot een maximum van 10 reizigers totaal.
Daluren en weekends, inderdaad.quote:
Dan is dit dus vooral gericht op nieuwe reizigers. Mensen die ook in de daluren het volle pond zouden moeten betalen. En dan is het nog best aantrekkelijk ook. Zelfs voor minder dan 4 personen:quote:
soort shoenetagticketquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is dit dus vooral gericht op nieuwe reizigers. Mensen die ook in de daluren het volle pond zouden moeten betalen. En dan is het nog best aantrekkelijk ook. Zelfs voor minder dan 4 personen:
Bij 2 reizigers is het lonend vanaf 75 km enkele reis
Bij 3 reizigers is het lonend vanaf 48 km enkele reis
Bij 4 reizigers is het lonend vanaf 35 km enkele reis
Bij 5 reizigers is het lonend vanaf 28 km enkele reis
Bij 6 reizigers is het lonend vanaf 24 km enkele reis
Bij 7 reizigers is het lonend vanaf 21 km enkele reis
Bij 8 reizigers is het lonend vanaf 19 km enkele reis
Bij 9 reizigers is het lonend vanaf 17 km enkele reis
Bij 10 reizigers is het lonend vanaf 16 km enkele reis
Linkje
Nee.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:35 schreef James1988 het volgende:
Een Quer-Durchs-Land ticket (geldig vanaf 9:00) is te koop voor ¤ 42, iedere meereizende persoon (tot een maximum van 5) betaalt ¤ 6 meer. Het NS-aanbod is dus al snel goedkoper dan een QDL.
Zal wel door die storing komen van gisteravond.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daluren en weekends, inderdaad.
edit: er kwam zojuist een dubbele Thalys langs Lombardijen richting Rotterdam
Waarschijnlijk poortje uitrusten met barcodescanner?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:00 schreef ReisT het volgende:
Wel opmerkelijk trouwens dat ze nu toch weer nieuwe formules als E-ticket introduceren. Hebben ze dan al bedacht hoe je daar straks mee door de poortjes kan?
Nieuw? E-tickets bestaan al jaren hoor!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:00 schreef ReisT het volgende:
Wel opmerkelijk trouwens dat ze nu toch weer nieuwe formules als E-ticket introduceren. Hebben ze dan al bedacht hoe je daar straks mee door de poortjes kan?
Kan natuurlijk nooit. Het aantrekkelijk maken voor mensen om de trein in te stappen op het moment dat er al een "reizigersoverschot" is.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:53 schreef b2py het volgende:
Overigens beweert een maat van mij dat het gewoon een dagkaart is, dat retour.
wilde het net posten. Het kan al snel uit, tenzij je met van die 'goedkope' dagkaarten reist, dan duurt het iets langer.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is dit dus vooral gericht op nieuwe reizigers. Mensen die ook in de daluren het volle pond zouden moeten betalen. En dan is het nog best aantrekkelijk ook. Zelfs voor minder dan 4 personen:
Bij 2 reizigers is het lonend vanaf 75 km enkele reis
Bij 3 reizigers is het lonend vanaf 48 km enkele reis
Bij 4 reizigers is het lonend vanaf 35 km enkele reis
Bij 5 reizigers is het lonend vanaf 28 km enkele reis
Bij 6 reizigers is het lonend vanaf 24 km enkele reis
Bij 7 reizigers is het lonend vanaf 21 km enkele reis
Bij 8 reizigers is het lonend vanaf 19 km enkele reis
Bij 9 reizigers is het lonend vanaf 17 km enkele reis
Bij 10 reizigers is het lonend vanaf 16 km enkele reis
Linkje
Ja, dat weet ik ook, maar er komen nu dus blijkbaar weer nieuwe varianten van e-tickets bij. Terwijl ze eerst juist bezig van alles uit het e-ticket-assortiment te schrappen. (De dagkaart is afgeschaft en ook e-tickets met korting zouden gaan verdwijnen.)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nieuw? E-tickets bestaan al jaren hoor!
Modern, inclusief het beginnen voor de spits en doorreizen in de spits: http://www.treinreiziger.(...)_groepsretour-145538quote:
Er wordt nog eerder een achtbaan om de maan EN Mars heen gebouwd dan dat zoiets als dat Groepsretour verchippen "technisch mogelijk" zal zijnquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:13 schreef ReisT het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat nieuwe producten alleen nog in verchipte vorm (of als wegwerpchipkaartjes) aangeboden zouden worden.
En dan wachten tot NS High Orbit een belachelijk hoog bedrag biedt tijdens de openbare aanbesteding.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er wordt nog eerder een achtbaan om de maan EN Mars heen gebouwd
En AnsaldoKuttelikker voor een tientje geschikt materieel belooft te bouwenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dan wachten tot NS High Orbit een belachelijk hoog bedrag biedt tijdens de openbare aanbesteding.
je moet er dan wel rekening mee houden dat de levertijd ∞ isquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En AnsaldoKuttelikker voor een tientje geschikt materieel belooft te bouwen
Gaan er komende half december nog meer lijntjes van NS naar iemand anders eigenlijk?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:19 schreef dennistd het volgende:
Het is alleen wel jammer dat het NS-only is, en je dus een aantal plaatsen helemaal niet kunt bereiken en anderen alleen met een omweg...
nee. Alleen Almelo - Mariënberg wisselt van XX (uitgevoerd door Syntus) naar Arrivaquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaan er komende half december nog meer lijntjes van NS naar iemand anders eigenlijk?
Dat indelen van die concessies is dus ook maar willekeurig gegoochelquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
Laat dat lijntje nu deel uit maken van de nieuwe concessie Twente die door Syntus gewonnen is
dat kun je wel stellen ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat indelen van die concessies is dus ook maar willekeurig gegoochel
Ja man, kan jou het schelen. Lekker elke dag een ander tarief betalen en drie keer zo vaak overstappen als nodig is, omdat één of andere flapdrol met chauffeur vanuit een nuffig kantoor de kaart van Nederland als een messenwerper in vakjes verdeeld heeft. Top!quote:
gebeurt in de toekomst meer, want het NS net zal in de toekomst wel opgeknipt gaan worden vanwege Europese regelsquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja man, kan jou het schelen. Lekker elke dag een ander tarief betalen en drie keer zo vaak overstappen als nodig is, omdat één of andere flapdrol met chauffeur vanuit een nuffig kantoor de kaart van Nederland als een messenwerper in vakjes verdeeld heeft. Top!
Er was voorheen een concessie ZHO (Zutphen-Hengelo-Oldenzaal). Dit was de trein met een aantal omliggende buslijnen. Die concessie is opgeheven, waarbij de trein en de buslijnen in Twente bij de concessie Twente zijn gekomen, een aantal buslijnen naar Arriva (Achterhoek) is gegaan en een aantal naar Syntus (West-overijssel)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat indelen van die concessies is dus ook maar willekeurig gegoochel
Mooi moment om zo'n groepsretour te introduceren waar je over een paar jaar dus geen kut meer aan hebtquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gebeurt in de toekomst meer, want het NS net zal in de toekomst wel opgeknipt gaan worden vanwege Europese regels
Precies. Dus gaan Provinciale overheden en allerlei quasi-hippe tussenlaag-clubjes als Stadsregio's het vol enthousiasme overnemen. Iedereen gaat zijn eigen wiel uitvinden, het ene is vierkant en het andere zeshoekig. En over 20 jaar zijn we heel veel geld verder en heel veel tijd terugquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben benieuwd wat er richting 2025 zal gaan gebeuren op het spoor.
Eén ding is wel duidelijk: bij opknippen zal er een grotere regierol voor de (centrale) overheid nodig zijn. En laat met name de centrale overheid hier op dit moment niet echt toe in staat zijn
Ook geldig bij de regionalen hoor!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:19 schreef dennistd het volgende:
Het is alleen wel jammer dat het NS-only is, en je dus een aantal plaatsen helemaal niet kunt bereiken en anderen alleen met een omweg...
Nou, dan is hier mee de regel "Bij de OVC weten precies hoe veel geld naar wie wat waar moet" Ook weer keihard onderuit gesjefd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook geldig bij de regionalen hoor!
Ik bedoelde waar de boel al gedecentraliseerd is, daar is het mij om het even welke naam er rijdt, als ze het maar goed doenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja man, kan jou het schelen. Lekker elke dag een ander tarief betalen en drie keer zo vaak overstappen als nodig is, omdat één of andere flapdrol met chauffeur vanuit een nuffig kantoor de kaart van Nederland als een messenwerper in vakjes verdeeld heeft. Top!
als ze op de weg hetzelfde zouden doen als nu op het spoor gebeurt, dan heb je een behoorlijke warboel. Overal tolpoortjes met andere tarieven, anders gekleurde wegen en een janboel in de berm, omdat iedere bestuurder er een ander reclamebord wil hebben staanquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Dus gaan Provinciale overheden en allerlei quasi-hippe tussenlaag-clubjes als Stadsregio's het vol enthousiasme overnemen. Iedereen gaat zijn eigen wiel uitvinden, het ene is vierkant en het andere zeshoekig. En over 20 jaar zijn we heel veel geld verder en heel veel tijd terugGoed he?
in Rome zijn we wel eens onder toeziend oog van het personeel met 27 man op slechts negen kaartjes door de poortjes gegaanquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet natuurlijk ook wel dat je poortjes kan openhouden en kan laten tellen hoeveel self loading cargo er doorheen gaat voordat het weer sluit... dat heb ik al weleens gezien ergens. Maar dat zal in Nederland wel technisch niet mogelijk zijn...
Heb je dan ook met 27 man op een staplaats voor 9 op een bodemplaat gestaan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in Rome zijn we wel eens onder toeziend oog van het personeel met 27 man op slechts negen kaartjes door de poortjes gegaan
geloof dat de metro waar wij mee reden niet van Ansaldo wasquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb je dan ook met 27 man op een staplaats voor 9 op een bodemplaat gestaan?
Jawel, alle 41 stelletjes zijn van Ansaldoquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geloof dat de metro waar wij mee reden niet van Ansaldo was
is niet waar, want er rijdt nu ook veel van CAF rond, maar toen ik er was zal het spul idd nog wel van Ansaldo geweest zijn. Kennelijk maakten ze toen degelijker spulquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jawel, alle 41 stelletjes zijn van Ansaldo
Ja, verdorie, je hebt gelijk,sorryquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet waar, want er rijdt nu ook veel van CAF rond, maar toen ik er was zal het spul idd nog wel van Ansaldo geweest zijn. Kennelijk maakten ze toen degelijker spul
het mag wel opvallend genoemd worden dat ze niet weer voor Ansaldo gekozen hebbenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, verdorie, je hebt gelijk,sorry
Ja, jouw ex die met het kartonnetje van een pakje kauwgom rondliep, alleen maar daarvoorquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oh wacht, we gaan natuurlijk die gleufjes terughangen waarmee je met een stukje karton de poortjes kan openen, die hebben we nog liggen uit de tijd dat "De reiziger aan de poortjes kon wennen"
En dan roepen ze dat het nodig gecentraliseerd moet worden en dat er één tarief moet komen en dan vinden ze een kaart uit. Een kaart met stempelvakjes . Voor een reis stempel je dan een aantal vakjes. Die vakjes noemen we strippen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Dus gaan Provinciale overheden en allerlei quasi-hippe tussenlaag-clubjes als Stadsregio's het vol enthousiasme overnemen. Iedereen gaat zijn eigen wiel uitvinden, het ene is vierkant en het andere zeshoekig. En over 20 jaar zijn we heel veel geld verder en heel veel tijd terugGoed he?
Nee dat is ontwikkeling de verkeerde kant op. We geen gewoon steeds meer versnipperen totdat we in Nederland 30.000 vervoerders hebben die allemaal een stukje lijn van 200 meter berijden en beheren. En dan stoppen ze er gewoon allemaal mee want dat is kut natuurlijk. En dan gaat iedereen weer lekker met zijn koets overal heen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En dan roepen ze dat het nodig gecentraliseerd moet worden en dat er één tarief moet komen en dan vinden ze een kaart uit. Een kaart met stempelvakjes . Voor een reis stempel je dan een aantal vakjes. Die vakjes noemen we strippen.
Jij weet soms meer van mijn ex te herinneren dan ikzelf. Zegt dat wat over jou of over mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, jouw ex die met het kartonnetje van een pakje kauwgom rondliep, alleen maar daarvoor
Zolang het geen gezamenlijk ex wordt/is...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij weet soms meer van mijn ex te herinneren dan ikzelf. Zegt dat wat over jou of over mij
Over mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij weet soms meer van mijn ex te herinneren dan ikzelf. Zegt dat wat over jou of over mij
En lui hier vonden het nog steeds gek dat ik niet met de trein naar Schiphol ging..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed om te weten. De schipholtunnel een halve dag plat leggen kost je maar een paar euro: http://www.prorail.nl/nieuws/een-ballon-en-een-tunnel
Ja net of je een keuze hebtquote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
En lui hier vonden het nog steeds gek dat ik niet met de trein naar Schiphol ging..
Ik maak gewoon de keuze!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja net of je een keuze hebtOfjah, JIJ misschien wel.
Is er al een verbod op Dora-ballonnen in de winkels op Schiphol Airport afgekondigd?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed om te weten. De schipholtunnel een halve dag plat leggen kost je maar een paar euro: http://www.prorail.nl/nieuws/een-ballon-en-een-tunnel
ik had toch wel eens een foto gepost van de "verboden voor ballonen" bordjes bij ons op het tgv station? Dit ivm met het grote aantal aluminum mickey mouse ballonnen die kortsluting maakten en als het even tegenzat ook nog even voor een stevige steekvlam zorgden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed om te weten. De schipholtunnel een halve dag plat leggen kost je maar een paar euro: http://www.prorail.nl/nieuws/een-ballon-en-een-tunnel
En Arriva stelde in het contract alvast een vervolgorder voor zes treinstellen extra die in gebruik zijn voor de Stadsregio Arnhem - Nijmegen. Dat traject wordt weer uitgevoerd door Breng en is gewonnen door Hermesquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kun je wel stellen ja.
Leuk voorbeeldje is Achterhoek-Rivierenland. Groot gebied waar Arriva zowel met bussen als op het spoor rijdt, maar de treinverbinding Arnhem-Doetinchem hoort dan weer bij Stadsregio Arnhem-Nijmegen
negen stuks zelfs.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:13 schreef Brembo het volgende:
[..]
En Arriva stelde in het contract alvast een vervolgorder voor zes treinstellen extra die in gebruik zijn voor de Stadsregio Arnhem - Nijmegen. Dat traject wordt weer uitgevoerd door Breng en is gewonnen door Hermes. Snapt u het nog
.
Toevoeging: Dan zijn we er nog niet, Hermes is onderdeel van Connexxion, dat op haar beurt weer onderdeel is van Veolia. De concurrent van Arriva.
Nee via een oud-collega. Helaas geen werk in de spoorsector. Werk sinds 3 weken bij Phillips Indal Services in Emmen. Armaturen voor straatverlichting fabriceren. Zowel LED als conventionele verlichting.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
toch weer wat op de baan, GekkeHaan? Lijkt me niet dat je anders zo dicht bij de werkplaats kunt komen namelijk
Toch kan ik me wel voorstellen dat je de baan mist.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een baan is een baan tegenwoordig
op de railbussen is al behoorlijk wat afgeschreven en ik denk niet dat in het bestek zeer zware eisen aan het materieel voor Almelo - Mariënberg gesteld zijn, gegeven de enorme drukte die op het traject heerst. Dan is het leasen van bestaand materieel al snel goedkoper dan de aanschaf van nieuwe meukquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
En verder zie ik liever stadlerspul dan die Lintjes. Lintjes zijn echt het laagste wat we hebben in NL. Sinds de Wadlopers, de A32 en de DE2 eruit zijn.
Daarnaast zijn de coupe's volledig leeggehaald en word alles compleet vernieuwd. Zal ook wel weer het nodige schelen in vergelijking met aanschaf nieuw materieel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de railbussen is al behoorlijk wat afgeschreven en ik denk niet dat in het bestek zeer zware eisen aan het materieel voor Almelo - Mariënberg gesteld zijn, gegeven de enorme drukte die op het traject heerst. Dan is het leasen van bestaand materieel al snel goedkoper dan de aanschaf van nieuwe meuk
Dat durf ik niet te zeggen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
ook een technische revisie of dat niet?
Ik zou Veolia Nederland best willen kopen, heb er helaas het geld niet voor.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
negen stuks zelfs.
Breng is gewoon de merknaam waaronder Herpes haar diensten uitvoert. De naam Veolia gaat over enkele jaren uit Nederland verdwijnen. Er wordt ingezet op wat nu nog xx en haar dochterbedrijven is, terwijl het deel dat uit de BBA voortkomt momenteel in de verkoop staat.
De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
En verder zie ik liever stadlerspul dan die Lintjes. Lintjes zijn echt het laagste wat we hebben in NL. Sinds de Wadlopers, de A32 en de DE2 eruit zijn.
leuk klusje tussen alle onderhoudswerkzaamheden van de andere stellen doorquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:02 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen.
Foto van de binnenkant van een maand geleden:
[ afbeelding ]
Heb ik ook. Is altijd meer dan zat bij mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:12 schreef James1988 het volgende: ik had maar 35 MB aan data (Vodafone Dagbundel op Reis).
Moet je niet willen ook. Na 2016 is het een lege huls met alleen wat materieelquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zou Veolia Nederland best willen kopen, heb er helaas het geld niet voor.
Het was het eerste nieuwe dieselmaterieel op de onrendabele lijntjes sinds deze afgestoten werden door de NS, dus ja, dan is het logisch dat je niet te veel wilt investeren. Syntus heeft mede door te snijden in de busdiensten de stellen vol gekregen, waardoor ze veel DM'90 bij moesten huren.quote:De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je niet willen ook. Na 2016 is het een lege huls met alleen wat materieel
Voor mij ook wel. Soms ga ik er overheen, maar dat is niet meer dan een megabyte of 3, dat is niet zo heel duur meer (in vergelijking met vroeger dan).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb ik ook. Is altijd meer dan zat bij mij
Ja, die Lint'jes zijn goed te vertoeven, en DB gaat zelfs nog dichterbij huis met Lint rijden (ipv Talent of BR628). Het Dieselnetz Köln:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.
De Lintjes die DB heeft rijden (bijvoorbeeld op de Dortmund-Sauerland-Express) zijn van een wat hogere klasse. Toen ik daar (anderhalf jaar geleden alweer) bijna 2 uur (1e klas) in heb gezeten vond ik het zeer goed te doen.
gaat nu integraal Lint'54(tweedelig) of Lint'81(driedelig) worden.quote:RE 12 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Gerolstein – Trier Hbf
RE 22 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Gerolstein
RB 24 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Kall/Gerolstein
RB 83 Jünkerath – Gerolstein – Trier Hbf
RB 23 Bonn Hbf – Euskirchen – Bad Münstereifel
RB 25 Köln–Hansaring – Gummersbach – Marienheide – Meinerzhagen
RB 30 Bonn Hbf – Ahrbrück
Die worden in 2015 aanbesteed (start nieuwe concessie december 2016).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar alquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?
Jammer dat Brabant geen spoor heeft dat ze mogen aanbestedenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar al
Dan hebben ze daar ook niet lang plezier van gehadquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar al
Vind ik niet dichter bij huisquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef greavy het volgende:
Ja, die Lint'jes zijn goed te vertoeven, en DB gaat zelfs nog dichterbij huis met Lint rijden (ipv Talent of BR628). Het Dieselnetz Köln:
Ja maar dat is natuurlijk een lachertje als je materieel koopt met het idee dat het 30 jaar meegaat op zn minst.quote:
Hm, ik las even iets anders dan Dortmund[...].... Maar Köln is ook niet eens zover weg hoor :pquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind ik niet dichter bij huisMaar okee
Schrijft er gelijk niemand meer in natuurlijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Zou me niets verbazen als de nieuwe vervoerder ze gewoon over moet nemen in de nieuwe concessie en er verder mee moet rijden.
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.quote:
eerst moet de nieuwe concessie van de NS nog er doorheen, tot die tijd worden de Limburgse stoppers niet losgehaald van de restquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
Maar stoptreinen Limburg zouden toch ook aanbesteed worden? En die zouden - voor zover ik weet - onder dezelfde concessie als Maas- en Heuvellandlijn gaan vallen. Dus dan moet er vast ergens meuk besteld worden.
En dan gaan doorkoppelen ^^
- Sprinter Roermond -> Maastricht Randwyck
- Sneltrein Maastricht Randwyck -> Heerlen
- Stoptrein Heerlen -> Sittard
Ofzo
Noh ik krijg het al druk zat met andere gebieden waar we voorlopig nog wel ff rijden, zit niet op de tenderafdeling alhoewel dat ook weer zo kan veranderenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.
En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?quote:
Die hebben er dus net eentje gewonnen weer in Twentequote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
Owja. Syntus hadden we ook nog. Wanneer verloopt hun laatste concessie op treinengebied eigenlijk?
En hoe zit het eigenlijk met die Valleilijn (trein)concessie?
Gniffelquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?
Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hebben er dus net eentje gewonnen weer in Twente
Als ik het zo zie;quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.
En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:39 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als ik het zo zie;
http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168500
Zullen ze denk ik eerst kijken of elektrificatie doorgaat, en dan aanbesteden. Kan snel gaan, met de nadruk op kan
nee, dat was de Veluweconcessie waar ze te laag ingeschreven haddenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?
ah ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Noh ik krijg het al druk zat met andere gebieden waar we voorlopig nog wel ff rijden, zit niet op de tenderafdeling alhoewel dat ook weer zo kan veranderenNoord-Brabant sluit over een paar weken dus die is bijna klaar.
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140
Die hebben de Linten 36, 41 en 43 inmiddels ook, de rest van Syntus volgt nog.quote:beter te zijn dan de Lint'41en die wij in Nederland hebben. Mét toilet
Ja, en met e-mat sneller. Wat zonder spoorverdubbeling alleen maar resulteert in langer wachten op je kruisingquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:00 schreef dennistd het volgende:
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...
mja, met name Zwolle - Heino is bepalend voor de dienstregeling als je in de knoop in Zwolle wilt blijven. Is een behoorlijk lang stukje nog waar wat moet gebeuren qua dubbelspoor en/of snelheidsverhoging als je ergens het spoor wilt verdubbelen, kruisingen wilt verleggen en meer treinen wilt laten rijden.quote:
Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140
Tot dat je van Deventer naar Zwolle moet en alleen reist op een Arriva 10 euro-kaartje. Dan blijk je met de stoptrein naar Enschede te moeten overstappen en weer terugquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Beste zou zijn om Syntus en CXX eruit te flikkeren en het land gelijkelijk tussen Arriva en NS te verdelen. Dan wordt Arriva ook eens een keer serieus genomen. Allebei een discontinu netwerk, dan hebben we helemaal de poppen aan het dansen
Het is wel goedkoper rijden maar de investering zoals bij de Emmerlijn is eigenlijk totaal nutteloos met de komst van GTW-treinen. Dat spul trekt voor mijn gevoel bijna net zo snel op als elektrische treinen en zijn qua comfort prima. Vergeleken met DM'90 is het een verademing. Ik zie meer nut in totale / noodzakelijke verdubbeling van het traject.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:28 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)
Niet nodig voor de drgl, en "trekt goederenverkeer aan" zeggen ze. Weet niet of dat echt zo is, maar beter niet het risico nemen, want het is dus niet nodigquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:30 schreef Peter het volgende:
Verdubbel eerst olst-Deventer dan maar...
Ach, mij zal het op zich jeuken hoor. Behalve als daardoor de dienstregeling voor het reizigersverkeer in gevaar komt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
Oeh ja, goederentreinen, eng!
Gejank.
Dude ik woon BOVENOP een tankstation waar iedereen zijn reet veegt met het rookverbod. Dat staat nog tussen mij en het spoor in.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Mensen moeten er niet zo paniekerig over doen. De kans dat er iets fout gaat met gevaarlijke stoffen is klein*, de wagons zijn gemaakt om een ongeval te weerstaan en de kans dat er precies bij jou voor de deur iets misgaat met een goederentrein is nóg kleiner.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |