Heb ik ook. Is altijd meer dan zat bij mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:12 schreef James1988 het volgende: ik had maar 35 MB aan data (Vodafone Dagbundel op Reis).
Moet je niet willen ook. Na 2016 is het een lege huls met alleen wat materieelquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zou Veolia Nederland best willen kopen, heb er helaas het geld niet voor.
Het was het eerste nieuwe dieselmaterieel op de onrendabele lijntjes sinds deze afgestoten werden door de NS, dus ja, dan is het logisch dat je niet te veel wilt investeren. Syntus heeft mede door te snijden in de busdiensten de stellen vol gekregen, waardoor ze veel DM'90 bij moesten huren.quote:De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je niet willen ook. Na 2016 is het een lege huls met alleen wat materieel
Voor mij ook wel. Soms ga ik er overheen, maar dat is niet meer dan een megabyte of 3, dat is niet zo heel duur meer (in vergelijking met vroeger dan).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb ik ook. Is altijd meer dan zat bij mij
Ja, die Lint'jes zijn goed te vertoeven, en DB gaat zelfs nog dichterbij huis met Lint rijden (ipv Talent of BR628). Het Dieselnetz Köln:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.
De Lintjes die DB heeft rijden (bijvoorbeeld op de Dortmund-Sauerland-Express) zijn van een wat hogere klasse. Toen ik daar (anderhalf jaar geleden alweer) bijna 2 uur (1e klas) in heb gezeten vond ik het zeer goed te doen.
gaat nu integraal Lint'54(tweedelig) of Lint'81(driedelig) worden.quote:RE 12 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Gerolstein – Trier Hbf
RE 22 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Gerolstein
RB 24 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Kall/Gerolstein
RB 83 Jünkerath – Gerolstein – Trier Hbf
RB 23 Bonn Hbf – Euskirchen – Bad Münstereifel
RB 25 Köln–Hansaring – Gummersbach – Marienheide – Meinerzhagen
RB 30 Bonn Hbf – Ahrbrück
Die worden in 2015 aanbesteed (start nieuwe concessie december 2016).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar alquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?
Jammer dat Brabant geen spoor heeft dat ze mogen aanbestedenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar al
Dan hebben ze daar ook niet lang plezier van gehadquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar al
Vind ik niet dichter bij huisquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef greavy het volgende:
Ja, die Lint'jes zijn goed te vertoeven, en DB gaat zelfs nog dichterbij huis met Lint rijden (ipv Talent of BR628). Het Dieselnetz Köln:
Ja maar dat is natuurlijk een lachertje als je materieel koopt met het idee dat het 30 jaar meegaat op zn minst.quote:
Hm, ik las even iets anders dan Dortmund[...].... Maar Köln is ook niet eens zover weg hoor :pquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind ik niet dichter bij huisMaar okee
Schrijft er gelijk niemand meer in natuurlijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Zou me niets verbazen als de nieuwe vervoerder ze gewoon over moet nemen in de nieuwe concessie en er verder mee moet rijden.
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.quote:
eerst moet de nieuwe concessie van de NS nog er doorheen, tot die tijd worden de Limburgse stoppers niet losgehaald van de restquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
Maar stoptreinen Limburg zouden toch ook aanbesteed worden? En die zouden - voor zover ik weet - onder dezelfde concessie als Maas- en Heuvellandlijn gaan vallen. Dus dan moet er vast ergens meuk besteld worden.
En dan gaan doorkoppelen ^^
- Sprinter Roermond -> Maastricht Randwyck
- Sneltrein Maastricht Randwyck -> Heerlen
- Stoptrein Heerlen -> Sittard
Ofzo
Noh ik krijg het al druk zat met andere gebieden waar we voorlopig nog wel ff rijden, zit niet op de tenderafdeling alhoewel dat ook weer zo kan veranderenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.
En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?quote:
Die hebben er dus net eentje gewonnen weer in Twentequote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
Owja. Syntus hadden we ook nog. Wanneer verloopt hun laatste concessie op treinengebied eigenlijk?
En hoe zit het eigenlijk met die Valleilijn (trein)concessie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop