Met geluid.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Trekken mooie luchten voorbij hier bij Eindhoven.
Ik wist ook niet wat me overkwam.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:51 schreef roislecxe het volgende:
Breda meldt al zeker 20 minuten lang aan 1 stuk onweer en her en der nog mooie flitsen ook. Lekker diepe dreunen en de ramen hebben al meermalen getrild.
Weet niet wat ik meemaak. Iemand per ongeluk het schildknopje omgezet?
twitter:BuienRadarNL twitterde op maandag 19-08-2013 om 12:19:20Het is weer #MeteoMaandag! Welk weerfenomeen zie je hier? http://t.co/Hqh8Gtkj2k reply met #MeteoMaandag in je antwoord reageer retweet
Aardige rotatie ook boven het IJsselmeer, als ik naar de knmi buienradar kijkquote:Op maandag 19 augustus 2013 11:57 schreef marcel-o het volgende:
Het ijsselmeer wordt mooi gevuld [ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:29 schreef Frutsel het volgende:
dak van de AH in Winschoten is door de regen ingestort...
Dat maak ik nou nooit meequote:Op maandag 19 augustus 2013 13:29 schreef Frutsel het volgende:
dak van de AH in Winschoten is door de regen ingestort...
Zie je die bui in het noorden van Friesland? De enigste bui amper paar km van me vandaag.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:29 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
Als die bewolking zo samenkont in het noorden dan kan het best wel tekeer gaan.
Hagelstenen zo groot als bowlingballen. die van 15 kiloquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:37 schreef Klonk het volgende:
Code geel
Nog een paar jaar en we krijgen code rood en moeten verplicht de schuilkelders in voor een zomers buitje
Minimaalquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Hagelstenen zo groot als bowlingballen.
twitter:BRWGroningen twitterde op maandag 19-08-2013 om 13:43:26Winschoten: onze hoogwerker gaat ter plaatse om van bovenaf te schade aan het pand te bekijken. Voor zover bekend zijn er geen gewonden. reageer retweet
?¿quote:
quote:
quote:Het lijkt erop dat je geen toestemming hebt om bijlagen te bekijken of te downloaden in dit board.
Log hieronder in of klik op deze link om jezelf te registreren op Topshelf Meteo.
Nu zie ik hem wel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:17 schreef INViCTuS het volgende:
Vaag, ik zie 'm wel gewoon...Zoek de directe link zo wel even op.
Dat dus. De vakanties zijn voorbij, mensen hoeven geen hitte meerquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:22 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
optieven met die warmte,22 graden is warm zat
Ik zal het doorgeven.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:24 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. De vakanties zijn voorbij, mensen hoeven geen hitte meer
quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:59 schreef Djeez het volgende:
Haha, deze moet in de OP:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat maak ik nou nooit mee
[..]
Zie je die bui in het noorden van Friesland? De enigste bui amper paar km van me vandaag.
@fuckditweer
Wel lachen eigenlijk dat we er in Nederland zo langzamerhand een sport van maken om, als de straten weer blank zijn komen te staan, zo gek mogelijk op de foto te gaan in zwemkledij en met opblaasbeesten en alles.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:59 schreef Djeez het volgende:
Haha, deze moet in de OP:
[ afbeelding ]
Plaatjes genoeg maar geen zin om ze nu te plaatsen + dat ik niet de volle bak heb gehad + dat het nu een beetje regent maar niet genoeg is voor 0.2mm + zie INViCTuSquote:Op maandag 19 augustus 2013 15:46 schreef Junglebeast het volgende:
Oh waar zijn alle weerfreaks in het noorden van het land? Geen tijd om plaatjes te schieten en hier te posten?
Ik zit nu dus bij Eindhoven op weg naar home. Maar het lijkt er niet echt op dat die voorspelling uit gaat komen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:42 schreef INViCTuS het volgende:
Vanmiddag vooral in het oosten en zuiden nog plaatselijk flinke buien met onweer: in Nieuw Beerta zat om 14 uur 41 mm in de regenmeter en in het Duitse Ringe, net over de grens bij Nieuw-Schoonebeek, is ruim 90 mm gevallen. In Nieuw-Schoonebeek zelf is tenminste 45 mm gevallen. In het westen blijft het op de meeste plaatsen droog en laat de zon zich geregeld zien. De temperatuur komt uit op maximaal 20-22 graden: buien maar 15-17 graden. De wind waait matig uit het noorden tot noordwesten, later krimpend naar west.
Hmmm, lekker warremquote:
Dat paraplu vasthouden terwijl je bijna volledig onder water staat heeft wel wat ironisch.quote:
Als het haar maar droog blijftquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat paraplu vasthouden terwijl je bijna volledig onder water staat heeft wel wat ironisch.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat paraplu vasthouden terwijl je bijna volledig onder water staat heeft wel wat ironisch.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 02:07 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
een kaart waar de beste bowlers wonen?
gave fotoquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 07:05 schreef The_Terminator het volgende:
Goede morgen allemaal![]()
[ afbeelding ]
quote:
Nog 10 dagenquote:
no way, ik ben een zomerkindje en ben half september jarig, fuck de weermannenquote:
Yes wayquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:58 schreef Klonk het volgende:
[..]
no way, ik ben een zomerkindje en ben half september jarig, fuck de weermannen
Ik ook, join the clubquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:58 schreef Klonk het volgende:
[..]
no way, ik ben een zomerkindje en ben half september jarig, fuck de weermannen
ik voor de kerstboomquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:54 schreef Klonk het volgende:
ik ben klaar voor de herfst
wordt toch alweer vroeg donker
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:01 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Yes way
s'morgens voelt (en ruikt) het zich al aan als herfst
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 02:07 schreef Dawnbreaker het volgende:
een kaart waar de beste bowlers wonen?
Dat is zondagquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:56 schreef asco het volgende:
Ik hoor al de hele dag dat het zaterdag in heel Nederland mooi weer zou worden maar als ik dan kijk naar de laatste GFS run zie ik toch heel wat anders. Hoe zit dat?
[ afbeelding ]
Neequote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:39 schreef Resistor het volgende:
[..]heerlijk, dit weer mag het tot eind oktober zijn.
Dacht ik dus ookquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:16 schreef Coelho het volgende:
[..]
oeps... ik maar denken dat het de hele dag zo mooi zou blijven.
Ik ook, heb mijn doorwaaipak aan op de motor vandaag.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:16 schreef Coelho het volgende:
[..]
oeps... ik maar denken dat het de hele dag zo mooi zou blijven.
Wie huilt er dan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Oei, we gaan een regenachtige middag tegemoet.
Kat in de zak gekocht?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:57 schreef MaLo het volgende:
Laat het in Twente maar droog blijven, heb nog allerlei dingen in mijn fietstas die niet nat mogen worden (maar die ik er vergeten ben uit te halen)
Ik zag dat ook op Bild staan jaquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:53 schreef Klonk het volgende:
Ik weet dat bild.de telegraaf met nog wat extra's is maar deze link kreeg ik via een Duitse kennis binnen
http://www.bild.de/news/i(...)r-31929068.bild.html
Horloge van dochterquote:
Van dochter of voor dochter?quote:
extra realistisch voor als jaws uit het water springtquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:02 schreef LuciferRising het volgende:
Gaat naar de plein bios vanavond: JAWS op een groot scherm, komen er buien aan
Iedereen geniet van deze zomerdagquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:09 schreef roislecxe het volgende:
Gisteren bijna heel de middag regen gehad. Vandaag een stuk mooier![]()
(Overigens, wat een dooie boel hier)
woensdag zit ik in zuid limburg, graag droog en zonnigquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:43 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoop dat het volgende week een beetje mooi wordt in AntwerpenZit er alleen woensdag een beetje slecht uit.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:34 schreef beantherio het volgende:
De zomer is alweer bijna voorbij en we hebben gewoon bijna geen onweer gehad!![]()
![]()
quote:Nou dan maar weer sneeuw binnenkort
Och, in de 'nazomer' nog genoeg kansen op onweer. Top op heden inderdaad relatief weinig onweer gezien.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:34 schreef beantherio het volgende:
De zomer is alweer bijna voorbij en we hebben gewoon bijna geen onweer gehad!![]()
![]()
Nou dan maar weer sneeuw binnenkort
Meer water drinken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:53 schreef sararaats het volgende:
lekker warm vandaag maar ik heb helaas weer last van hoofdpijn
rauwe ui? gebakken ui? bosui?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 07:23 schreef Klonk het volgende:
We krijgen bijzonder weer vandaag...
[ afbeelding ]
http://uienradar.mediocre.nl/quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 07:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
rauwe ui? gebakken ui? bosui?
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:05 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
http://uienradar.mediocre.nl/
Stortuien.
staat idd weinig neerslag en temps van een graadje 20/23 in de lange termijnquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:42 schreef Kutjelik het volgende:
Klopt het echt dat het twee weken zomerweer word met nihiel kans op neerslag?
Waat ein verschil met gistere toen ik in Kölle waas...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:37 schreef Klonk het volgende:
Doe de groeten aan mijn geboortegrond vanuit het diepe en zwaar bewolkte zuiden
dit ziet er prima uit voor de meesten gok ik zoquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:30 schreef GekkePoes het volgende:
Afgelopen winter hadden we onweer met sneeuw.
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
staat idd weinig neerslag en temps van een graadje 20/23 in de lange termijn
Ook prima weer als je niet moet werken (vrijquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Prima weer als je moet werken.
quote:
ohhh nooossss, een paar regendruppeltjesquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:37 schreef UltraBrain het volgende:
Shiiiit! Regen in Haarlem! Dacht dat het alleen in het zuiden zou regenen vanavond? Flink balen, al mijn plannen storten in
Paar regendruppeltjes? Non-stop regen!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
ohhh nooossss, een paar regendruppeltjes![]()
binnen blijven, ramen en deuren dicht en wachten tot die gevaarlijke dingen weg zijn
paraplu, dramaqueenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:47 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
Paar regendruppeltjes? Non-stop regen!
Zeiknatte kleding, schoenen doordrenkt. Geen fun!
niet als je uit Frankrijk komtquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:50 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
Para plu... fucking vreemd woord eigenlijk.
Verdomd, je hebt gelijk, even de Wikipedia geraadpleegd:quote:
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:54 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
Verdomd, je hebt gelijk, even de Wikipedia geraadpleegd:
"Rond 1760 werden in Frankrijk de termen paraplu en parasol wettelijk vastgelegd. De paraplu werd toen in Europa vooral gezien als een product voor welgestelde dames. "
Jezus, zo simpelquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:59 schreef Klonk het volgende:
[..]
para plu betekend tegen regen en para sol tegen zon
En een para chute is een middel tegen de "val"quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:59 schreef Klonk het volgende:
[..]
para plu betekend tegen regen en para sol tegen zon
Uiteindelijk 7 mm gevallen, maar het blijft voorlopig wel droog.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:37 schreef UltraBrain het volgende:
Shiiiit! Regen in Haarlem! Dacht dat het alleen in het zuiden zou regenen vanavond? Flink balen, al mijn plannen storten in
regen en grijze lucht is er aan de handquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:04 schreef alors het volgende:
Heerlijk weertje, hopelijk houdt dit oneindig aan.
Wat is er trouwens in het zuiden aan de hand? Limburg 16 graden whut?
Hier schijnt de zon vollopquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
regen en grijze lucht is er aan de hand
regen is goed voor de tuin en het huis koelt lekker af, vind het prima zoquote:
True. Goed dat je erover begint trouwens; ik moet er ff aan denken de planten vanavond water te geven.quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
regen is goed voor de tuin en het huis koelt lekker af, vind het prima zo
ik nietquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:58 schreef bondage het volgende:
[..]
True. Goed dat je erover begint trouwens; ik moet er ff aan denken de planten vanavond water te geven.
Ik merk 's morgens vooral dat de zon later op komt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:19 schreef Fred0w het volgende:
Het lijkt wel zomer vandaag.
HvH 25,5
[ afbeelding ]
Al merk ik wel dat het s'morgens kouder word.
vind het juist wel grappig, overdag lekker warm en 's avonds gezellig de lampjes aanquote:Op maandag 26 augustus 2013 21:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik merk 's morgens vooral dat de zon later op komt.Ik moet het licht weer aan doen als ik op sta.
HvH geeft vaak een vertekend beeld door de opstelling tussen de zandduinen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:19 schreef Fred0w het volgende:
Het lijkt wel zomer vandaag.
HvH 25,5
[ afbeelding ]
Al merk ik wel dat het s'morgens kouder word.
Wij willen een filmpjequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:46 schreef Dven het volgende:
Tropisch buitje, inclusief straterval
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Te magere kwaliteitquote:
Mooie foto'squote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:46 schreef Dven het volgende:
Tropisch buitje, inclusief straterval
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog meer watervalletjesquote:
Voorlopig wat zwak gedonder en bliksemquote:
Tweetje ook waar mijn ouders zitten in Spanje. Die belde gister al hysterisch op dat er bizar heftige onweersbuien overtrokken en dat mijn moeder onder het bed zatquote:
Dalende trend, enkel de oper is een beetje (te) positief. Ook geen onweer dusquote:
Mogelijk....quote:
laatste lijkt me (helaas) ook logischer want het is best lekker zo, koele nachten en warme dagenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mogelijk....
Interessant zijn de ontwikkelingen op de lange termijn. De operationele uitvoer van het ECMWF laat een IJslands lagedrukgebied richting Ierland uitzakken. Dat is westelijker dan in de vorige runs. Op de oostflank komt boven West-Europa een hoogterug tot ontwikkeling. Dat betekent voor onze streken eind volgende week een overgang naar warm weer met temperaturen tot 25 graden en hoger.
Echter: de ‘oper’ zit helemaal boven in de pluim. Verreweg de meeste leden van het ensemble zinspelen, conform de vorige run, op een oostelijker uitzakkend IJslands laag. Dat betekent een veel ‘doorstroomder’ atmosfeer en dus wisselvalligheid en middagtemperaturen beneden het langjarig gemiddelde.
Moeder onder het bed hoeft geen mooie foto te zijn, als het maar herkenbaar isquote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:02 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Tweetje ook waar mijn ouders zitten in Spanje. Die belde gister al hysterisch op dat er bizar heftige onweersbuien overtrokken en dat mijn moeder onder het bed zat![]()
![]()
Op de vraag of ie ook toevallig wat mooie foto's had gemaakt moest ie me helaas teleurstellen. Mwehhh
Ik zou verhuizen, zulke lage temperaturen, niet te hardenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 07:41 schreef Dven het volgende:
Maar 25 graden vandaag.. Koudste dag in maanden
Over een paar dagen kan het zelfs 21 graden wordenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 07:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik zou verhuizen, zulke lage temperaturen, niet te harden
Heb je je winterjas al klaar liggen?
28 graden begin september is misschien iets te positief, ook niet erg fijn als er weer dingen gedaan moeten worden.quote:
Lekker nazomerdagje toch?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
28 graden begin september is misschien iets te positief, ook niet erg fijn als er weer dingen gedaan moeten worden.
Als je vrij bent wel ja, nu vind ik 20-25 prima voor de rest van september, oktober en november (zal wel niet uitkomen).quote:
28 graden is altijd prima. Liever nog wat warmerquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je vrij bent wel ja, nu vind ik 20-25 prima voor de rest van september, oktober en november (zal wel niet uitkomen).
In Bulga...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
28 graden is altijd prima. Liever nog wat warmer
Al die arme mensen in warme landenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:19 schreef GekkePoes het volgende:
28 graden is leuk als je niet hoeft te werken.
'maar' 23? Hier wordt het maar 18quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 07:32 schreef Dven het volgende:
Fris hier, wordt ook maar 23 graden vandaag
Precies, 28 graden is JUIST goed als je moet werken, want dat betekend dat als je klaar bent, je nog lekker buiten kan zitten. Bij 23 graden overdag begint het savonds toch alweer fris aan te voelen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
28 graden is altijd prima. Liever nog wat warmer
Hier al een paar malse buitjes gehad (omg. EHV)quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:35 schreef alors het volgende:
Wat is dat trouwens met die bangmakerij met regen steeds? Er is tot ver in de middag geen drupje te zien op de radar...
Oh ik zie het al op de motregenradar is wel iets in aantocht, hopelijk lost de zon het tijdig op.
De laatste hittegolf (buiten die van dit jaar) was 2006. Dus waar je deze onzin vandaan haalt. Oktober kent echt geen 30+ cijfers hoorquote:Op zondag 1 september 2013 12:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Het kan in Oktober ook nog prima zijn anders, twee jaar geleden hadden we nog een hittegolf begin Oktober.
Een officiële hittegolf misschien niet, maar ik heb 2 jaar geleden toch echt begin Oktober in de tuin gelegen met 30+ graden.quote:Op zondag 1 september 2013 12:53 schreef roislecxe het volgende:
[..]
De laatste hittegolf (buiten die van dit jaar) was 2006. Dus waar je deze onzin vandaan haalt. Oktober kent echt geen 30+ cijfers hoor
26 graden op 1 oktober 2011quote:Op zondag 1 september 2013 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een officiële hittegolf misschien niet, maar ik heb 2 jaar geleden toch echt begin Oktober in de tuin gelegen met 30+ graden.
Het was toen inderdaad de eerste 2 dagen wel heel mooi weer, her en der zelfs over de 25 graden. Maar dan is dan ook uiterst zeldzaamquote:Op zondag 1 september 2013 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een officiële hittegolf misschien niet, maar ik heb 2 jaar geleden toch echt begin Oktober in de tuin gelegen met 30+ graden.
Dit dus jaquote:Op zondag 1 september 2013 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Alles is geoorloofd zolang de kou maar wegblijft
20 tot 25 graden vind ik prima. De kou mag van nog even paar maand wegblijven. Al vind ik sneeuw ook wel heel tof.quote:Op zondag 1 september 2013 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Alles is geoorloofd zolang de kou maar wegblijft
quote:Op maandag 2 september 2013 13:03 schreef INViCTuS het volgende:
Anders schrik je je hier even bijna deaud...heftige regen in Taiwan:
Die paar dagen zijn jullie gegundquote:
Hier ookquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind het zelfs fris nu...
Ik zag die 23 graden ook. dus had al een korte broek aan getrokken. Maar ik vrees dat het niets word vandaag :-(quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:27 schreef Gwywen het volgende:
Van mij mag die bewolking wel eens opschieten met opschuiven naar het oosten. Het is nog steeds fris, kil, winderig en bewolkt, ik geloof er niks van dat het vanmiddag 23 graden wordt.
Ik laarzen en een vest. Vanmorgen was het 11 graden verdorie. Ik hoefde nog net niet te krabben voor ik wegreed.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:32 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Ik zag die 23 graden ook. dus had al een korte broek aan getrokken. Maar ik vrees dat het niets word vandaag :-(
Ik had gewoon een fleece jack aan op de fiets te doen. even afwachten dus.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:38 schreef Gwywen het volgende:
dorie. Ik hoefde nog net niet te krabben
Gisteren en vandaag hoorde ik op de radio dat het maar grijs en kil is, terwijl hier in Zeeland het al dagen zonnig weer is. Wel kurk en kurkdroog.quote:
Hier is het ook kurkdroog hoor. Die buien zijn allemaal overgedreven. Hier in het park hangen alle struiken met hen kopjes naar beneden van droogte.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:54 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Gisteren en vandaag hoorde ik op de radio dat het maar grijs en kil is, terwijl hier in Zeeland het al dagen zonnig weer is. Wel kurk en kurkdroog.
Dat was een lekker weekje zomerweer. Dit waren de Tmax metingen van Eindhoven in 2011:quote:Op zondag 1 september 2013 15:38 schreef mazaru het volgende:
[..]
26 graden op 1 oktober 2011
http://www.weerstatistieken.nl/2011/oktober
Ik ben er wel klaar mee,laat de temperatuur maar zakken tot een graad of 18quote:Op woensdag 4 september 2013 13:58 schreef INViCTuS het volgende:
Koudeput voorkomt eventuele regionale hittegolf
Een hogedrukgebied boven het midden van Europa zorgt voor een paar prachtige (na)zomerdagen met flink wat zon en bijzonder hoge temperaturen voor de tijd van het jaar. Vandaag wordt het in de zuidelijke provincies al een graad of 28 en morgen en vrijdag kan het er met gemak tropisch warm worden. Toch is het de vraag of een regionale hittegolf (waar we gisteren nog uitvoerig over schreven) gerealiseerd gaat worden. Gisteravond liet de nieuwste berekening van het ECMWF al zien dat de temperatuur vanaf zaterdag niet meer zo hoog zou uitkomen en ook de nieuwste berekeningen van het Europese weermodel kwamen vanmorgen met ongeveer dezelfde oplossing voor aankomend weekend. Een soortgelijke ontwikkeling zien we ook bij de lange termijn verwachting van het Amerikaanse GFS-model, al is het volgens de Amerikanen geen gelopen race.
Hogedrukgebied
Na een paar dagen met soms hardnekkige wolkenvelden, zorgt een hogedrukgebied boven het midden van Europa vanaf vandaag bij ons voor de aanvoer van droge en warme lucht uit Zuid-Europa. Ondanks dat in deze fase van het jaar de zon al duidelijk minder hoog staat dan tijdens de hoogzomer, kan het kwik de komende dagen toch fors oplopen. Zowel morgen als vrijdag stijgt het kwik in het zuiden en oosten van het land tot een tropische 30 of 31 graden. In het noorden en westen wordt het tussen 26 en 29 graden.
Koudeput
Bij IJsland is de luchtdruk laag, zowel aan de grond als in de hogere luchtlagen. Geholpen door een langzaam oostwaarts bewegend Azorenhoog, beweegt het lagedrukgebied in de bovenlucht zich de komende dagen langzaam richting de Britse Eilanden. Uiteindelijk lijkt er zelfs een bel met koudere lucht af te snoeren ten westen van onze omgeving. Een koudeput is geboren en deze gaat het weerbeeld (en de temperatuur) dit weekend bepalen.
Veel onzekerheid
De exacte positie van de eerder genoemde koudeput gaat bepalen of het zonnig en warm wordt, of bewolkt (buiig) en minder warm of misschien zelfs ronduit koel. Om een beeld te krijgen van wat ons de komende dagen staat te wachten is het als meteoroloog zaak om te kijken naar meerdere computermodellen en ook meerdere modelruns. Vaak zijn er “trends” zichtbaar en dat is nu ook zo. Werd de koudeput gisteren nog berekend boven het zuidwestelijke puntje van Ierland, in de nieuwste berekeningen komt de kern zo’n 750 km noordoostelijker boven het noorden van Engeland. De invloed van een onweerstoring gekoppeld aan de koudeput reikt hierdoor tot over de Benelux en dus is dit weekend van zonnig en heet zomerweer geen sprake omdat de koudeput in de jongste berekeningen niet naar het zuiden zakt (en oplost), maar noordwaarts beweegt en zich begin volgende week laat opnemen in een zeer noordelijk gelegen westcirculatie tussen IJsland en Nova Zembla. Hierdoor kan koele en onstabiele lucht uitstromen over het westen van Europa. Het gevolg is een licht wisselvallig weertype met vrij normale temperaturen voor de beginfase van september.
Warmte wel erg dichtbij.
De warme lucht blijft voorlopig dichtbij en een kleine wijziging in de positie van de koudeput is voldoende om de warme lucht langer in onze omgeving te houden. In de pluimgrafiek zien we daardoor een enorme spreiding qua temperatuur voor vooral zaterdag en zondag. Terwijl de operationele run kiest voor een gevoelige daling van de temperatuur, zijn er nog altijd enkele oplossingen die kiezen voor zomerse warmte op zowel zaterdag als zondag. Het Amerikaanse GFS-model kiest bijvoorbeeld voor deze optie.
Hoe het weer er na het weekend uitziet is nog wat onzeker, maar een doorbraak van een straffe westcirculatie met een ronduit kil en herfstachtig weertype lijkt uit te blijven. Het Azorenhoog heeft namelijk regelmatig een uitloper richting het westen van Europa waardoor een mooie nazomerdag ook dan nog tot de mogelijkheden behoort.
Nee joh, gewoon lekker genieten van deze laatste echt warme dagen. Mijn vakantie is maandag begonnen, van mij mag het drie weken zo door gaanquote:Op woensdag 4 september 2013 17:19 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
Ik ben er wel klaar mee,laat de temperatuur maar zakken tot een graad of 18
Dan heb je geluk! heb zelf ook drie weken prachtig weer gehad.ik gun het jequote:Op woensdag 4 september 2013 17:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon lekker genieten van deze laatste echt warme dagen. Mijn vakantie is maandag begonnen, van mij mag het drie weken zo door gaan
zat je er mooi naastquote:Op woensdag 4 september 2013 17:07 schreef Fred0w het volgende:
Drie weken geleden zei ik nog: het zal de laatste keer zijn dit jaar dat we de 30 graden halen.
twitter:Alpenweerman twitterde op donderdag 05-09-2013 om 10:05:54Nederland: op nadering van het hoogtelaagje icm een thermisch laag vrijdagmiddag -avond kans op stevige onweersbuien! http://t.co/1xykD2OVef reageer retweet
twitter:BeverNL twitterde op donderdag 05-09-2013 om 11:26:02Soms moet je geluk hebben voor een waanzinnige foto. Bij Luukinjärvi, Finland ©Teemu Lautamies http://t.co/DXFJZEITcN http://t.co/P2Rz3P3kjT reageer retweet
Het was vanaf zaterdag sowieso heel onzeker!quote:Op donderdag 5 september 2013 11:32 schreef Klonk het volgende:
opvallend trouwens de meerdaagse, tot gistermiddag nog dik 20+ en sinds gisteravond rond de 20
Geluk, en een camera van een paar duizend euro.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:27 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]twitter:BeverNL twitterde op donderdag 05-09-2013 om 11:26:02Soms moet je geluk hebben voor een waanzinnige foto. Bij Luukinjärvi, Finland ©Teemu Lautamies http://t.co/DXFJZEITcN http://t.co/P2Rz3P3kjT reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |