abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131141724
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:49 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Maar pratende braamstruiken, pratende slangen en pratende ezels of wandelstokken die in slangen veranderen en die andere stokken die in slangen veranderen, gezellig op gaan eten, en een ark met alle dieren uit de hééééle wereld die naar een houten boot komen wandelen om samen met Noach een stukje te gaan varen is natuurlijk héél normaal.

_O-
treffende samenvatting, deze vond ik ook nog:

Het geloof dat een kosmische Joodse zombie, die z'n eigen vader was, je voor altijd kan laten leven als je symbolisch zijn vlees eet en hem telepathisch vertelt dat je hem accepteert als je meester, zodat hij alle duivelse krachten uit je kan verwijderen die in de mens zitten omdat de ribvrouw van de kleiman overtuigt was door een pratende slang met pootjes om van een magische boom te eten
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_131143738
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:47 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Uh nee? Als er geen straf is voor het verkeerde geloof, dan maakt het dus niet uit wat je gelooft.
Het verschil zit hem in eeuwig leven...
Maar geen straf in een hel ofzo.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ja maar dat moet je anders zien. Voor Jehova getuigen betekent eerlijk dat je uitkomt op het bestaan van god. Dus zelfs als je liegt om god waarschijnlijker te maken ben je eerlijk omdat je mensen op weg helpt naar de waarheid. Snappie?
Wow wat een kansloze theorie haha :'(
Liegen is liegen.....

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:00 schreef Freddeh het volgende:

Oké, dan zoek naar het dodenrijk. Dan vind je vast meer.
Sjeool en Hades.
Alleen lees Pred 9 maar eens, met name vers 5 en 10 :)
Er bestaat geen hel, hoe kan een hel in overeenstemming zijn met een God die in de Bijbel een God van liefde genoemd wordt :O
pi_131143862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:41 schreef DoubleUU het volgende:
Christendom, Islam en al die fabels bestaan niet. Daarmee zijn alle vragen makkelijk te beantwoorden:
1: Katholieken zijn de extremere vorm van protestanten. Zo gebruiken katholieken beelden, iets wat nadrukkelijk verboden is in de Bijbel, en gebruiken ze veel meer rituelen. Al zijn er in beide kampen extremisten.
Mee eens ^O^

quote:
2: Het is waanzin om te denken dat een kruisje enig verschil maakt. Het dragen van een kruisje toont enkel aan hoe naïef je bent.
Mee eens ^O^

quote:
3: Veel mensen jammer genoeg wel. Dit is dan ook oorzaak van 90% van alle ellende in de wereld. Als we alles heel letterlijk moeten nemen, betekent dit ook dat de profeet Mohammed een pedofiel was, om maar even een voorbeeld te noemen. Mensen die weten dat ze de bijbel/koran misbruiken zeggen als eerste: Ja, maar het ligt er maar net aan hoe je het interpreteert. Dit is natuurlijk dikke onzin. Bovendien WETEN veel mensen dat ze regels buigen, maar ze hebben er werkelijk scheit aan. Zij vinden zichzelf erg goed en gunnen zichzelf het ene en het andere...zolang ze nog maar net goed genoeg zijn om in de hemel te komen. Iedereen die niet gelooft is automatisch slecht en komt nooit in de hemel. Bovendien zijn er veel moslims actief tegenwoordig die kerken platbranden. Laat ik je eraan herinneren dat we hun familie hier in de straat hebben wonen.
Mee eens ^O^
De Bijbel leert ons je vijand lief te hebben, niet aan politiek te doen en ga maar door.
De Bijbel leert je naaste lief te hebben, te delen en nog veel meer.
Als mensen echt naar de Bijbel zouden leven zou het super zijn!!

quote:
4: Een goede christen bestaat niet. Een christen is een verzinsel van het menselijk brein....Men weet niet waarom iets gebeurt, DUS het is bovennatuurlijk. Net zoals de kerk die waarschuwde dat je niet naar de rand van de aarde moet afreizen, want je dondert eraf.
Als afsluiter....Als je in een god gelooft, die allerlei rampen en misdaden heeft laten gebeuren, en die god zou echt bestaan, dan is dit ten eerste de grootste crimineel van de bovenste plank. Bovendien zou je dan als gelovige eigenlijk een zondaar zijn, gezien je deze man in crime steunt.
Dit vergeten de gelovigen liever, en richten zich meer op Mekka en alle andere bullshit.
Goede christenen bestaan wel, christenen die de Bijbel werkelijk navolgen (niet meedoen in oorlog dus, niet in de politiek zijn en ga maar door)
pi_131143990
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:31 schreef bianconeri het volgende:
Sjeool en Hades.
Alleen lees Pred 9 maar eens, met name vers 5 en 10 :)
Er bestaat geen hel, hoe kan een hel in overeenstemming zijn met een God die in de Bijbel een God van liefde genoemd wordt :O
Interessant hoe jij het noemt. Maar lees de Bijbel eens minder selectief. God is niet alleen een God van liefde, maar ook een God van rechtvaardigheid.
pi_131144085
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:36 schreef Freddeh het volgende:

Interessant hoe jij het noemt. Maar lees de Bijbel eens minder selectief. God is niet alleen een God van liefde, maar ook een God van rechtvaardigheid.
Haha hoor wie het zegt :'(

Wat heeft rechtvaardigheid met een hel te maken?
Mensen die goed leven worden beloond, mensen die niet goed leven worden niet beloond.
Hartstikke rechtvaardig EN liefdevol.

Als God mensen eeuwig zou straffen in de hel.... Dan is dat en niet rechtvaardig en al helemaal niet liefdevol.

Ik zou absoluut geen God willen aanbidden die een hel zou hebben...
pi_131144290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Haha hoor wie het zegt :'(

Wat heeft rechtvaardigheid met een hel te maken?
Mensen die goed leven worden beloond, mensen die niet goed leven worden niet beloond.
Hartstikke rechtvaardig EN liefdevol.

Als God mensen eeuwig zou straffen in de hel.... Dan is dat en niet rechtvaardig en al helemaal niet liefdevol.

Ik zou absoluut geen God willen aanbidden die een hel zou hebben...
Wat bedoel je nou weer met 'hoor wie het zegt'? :?

Als jij bewust satan volgt in plaats van God, zal God jou wel degelijk straffen.

Niemand verplicht jou om uberhaupt een God te aanbidden. Moet je helemaal zelf weten, maar kom dan niet hier vragen stellen als dit is hoe je er toch over blijft denken.
pi_131144777
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:42 schreef Freddeh het volgende:

Wat bedoel je nou weer met 'hoor wie het zegt'? :?

Als jij bewust satan volgt in plaats van God, zal God jou wel degelijk straffen.

Niemand verplicht jou om uberhaupt een God te aanbidden. Moet je helemaal zelf weten, maar kom dan niet hier vragen stellen als dit is hoe je er toch over blijft denken.
Hoor wie het zegt, nou dat jij selectief de Bijbel bekijkt.
Een tekst als Pred 9:5,10 is heel duidelijk. Of de tekst dat God liefde is.
Zeer liefdevol om mensen eeuwig te straffen!

God straft je in de zin van het verliezen van eeuwig leven, dat deed Hij met Adam en Eva ook.
Die werden gestraft met het verliezen van eeuwig leven, niet ineens in een hel.

Niemand verplicht me dat, maar de Bijbel leert dat God liefde is en er geen hel of iets soortgelijks bestaat. Als ik net als jou in zo'n haatvolle God zou geloven die mensen straft in de hel dan zou ik me vreselijk voelen om zo'n God te aanbidden.

Wat moet dat verschrikkelijk zijn zeg, zo'n God in angst volgen.
pi_131144929
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

God straft je in de zin van het verliezen van eeuwig leven, dat deed Hij met Adam en Eva ook.

Niemand verplicht me dat, maar de Bijbel leert dat God liefde is en er geen hel of iets soortgelijks bestaat. Als ik net als jou in zo'n haatvolle God zou geloven die mensen straft in de hel dan zou ik me vreselijk voelen om zo'n God te aanbidden.

Je noemt hem eerst liefdevol, daarna haatvol. Je weet niet waar je het over hebt. Héb jij de Bijbel eigenlijk wel eens gelezen, of strooi je met losse bijbelteksten?
  vrijdag 13 september 2013 @ 23:00:59 #259
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_131147963
quote:
Liegen is liegen.....
Het was eigenlijk in essentie sarcasme, maar ik kan me voorstellen dat 140 iq punten er net een paar te weinig zijn om dat eruit te halen. Je had beter mijn ''theorie'' aan kunnen grijpen om je eruit te lullen.

Maar als je het graag zwart-wit wil stellen, heel graag. Dan is dat varkensverhaal dus gewoon een keiharde leugen.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_131148984
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:27 schreef apelsinjuice het volgende:
Hallo,

ik heb een aantal vragen over het Christendom & heb ze al geprobeerd te stellen op
yahoo answers maar daar krijg je nooit serieuze antwoorden, helaas, dus probeer ik het hier.
Dus aub wees serieus.

1. Ik snap niet niet of je christelijk bent ook al ben je protestants of katholiek en de verschillen tussen deze twee?
2. Als Chirsten, vind je het goed om een kruisje te dragen?
3. Neem je de bijbel letterlijk?
4. Vind je dat je naar de kerk moet gaan om een goede Christen te zijn?

Misschien zijn het rare vragen, maar ik heb nooit iets ove rhet Christendom uit huis uit mee gekregen en heb niet echt iemand om het aan te vragen, dus aub wees serieus, dat zou ik héél erg waarderen!!

Alvast bedankt!
Grappig hoe veel beantwoorders impliciet hun eigen versie van het christendom promoten als het enige ware geloof.
1) Christenen geloven in één god. Die bestaat uit de zogenaamde vader, zoon en heilige geest, die samen toch één zijn: de drieëenheid. De zoon is door de vader naar de wereld gestuurd om daar als Jezus mens te worden en te sterven om de erfzonde van Adam en Eva op zich te nemen. Omdat hij ook god was, kon hij natuurlijk niet echt sterven en is hij opgestaan uit de dood en, na enige tijd, ten hemel opgevaren.
De avonturen van Jezus op aarde zijn beschreven in de evangeliën, waarvan er door de meeste christenen 4 geaccepteerd zijn. Zijn volgelingen hebben zijn leer verspreid en zijn christenen, omdat de bijnaam van Jezus Christos was, hetgeen Gezalfde betekent. Of Gewijd of Geheiligd of zo.
Er zijn vele soorten christenen. De katholieke kerk claimt de originele kerk te zijn, met de paus als opperhoofd. Vroege afscheidingen daarvan zijn de orthodoxe kerken in Oost-Europa. Afscheidingen van rond 1500 zijn de protestanten: die protesteerden tegen misstanden in de katholieke kerk (nee, geen misbruik van jongens en meisjes, maar verkoop van aflaten en corrupte pausen). Daarnaast had je allerlei kleinere groepen, zoals de Kopten, de Ethiopische kerk, Katharen en zo. Ook Jehovah's Getuigen en antroposofen geloven in Christus als de zoon van god die de mensheid verlost heeft.
2) Daar wordt, zoals vast al gezegd is, verschillend over gedacht. Grappig vind ik zelf, dat katholieken een kruis met een lijk erop gebruiken en protestanten een leeg kruis. Ik geloof dat de laatsten dat doen omdat hij zijn goddelijkheid bewezen heeft door uit de dood op te staan (dus niet tot leven gewekt worden door een ander, maar uit eigen kracht weer levend worden). En ik begreep hier dat Jehovah's Getuigen geen kruis gebruiken. Orthodoxen gebruiken soms kruizen met een afwijkende vorm, bijvoorbeeld met twee dwarshouten of met een schuin dwarshout. Onder het communisme werden soms afwijkende, geheime vormen gebruikt.
3) Ook daar wordt verschillend over gedacht. Het is onmogelijk om de hele bijbel letterlijk te nemen, omdat de verzameling boeken vol staat met tegenstrijdigheden. En onmogelijkheden. Het is uiterst vermakelijk om te zien in welke bochten gelovigen zich wringen om hun eigen favoriete stuk bijbel toch letterlijk te kunnen interpreteren.
4) Tja, ik heb op mijn 17e of zo besloten dat agnost zijn eigenlijk de enige rationele en gevoelsmatig bevredigende keuze was, dus ik ga niet meer. Ik geloof dat de regels voor het naar de kerk gaan ook per variant verschillen. Bij de katholieken moet een priester elke dag een mis opdragen met een consecratie, de gelovigen worden minstens een maal per week in de kerk verwacht. Ik geloof dat protestanten ook elke zondag in de kerk verwacht worden. Verder weet ik het niet zo.

Ik vind het niet zo raar dat je ernaar vraagt, zeker als je er niks van meegekregen hebt. Onze cultuur is doordrenkt van het christendom, bijvoorbeeld met de feestdagen als Kerstmis (de geboorte van Jezus), Pasen (de wederopstanding), Hemelvaart (de opstijging van Jezus naar de hemel) en Pinksteren (de bezieling van zijn apostelen om het geloof te gaan verkondigen). Ook veel uitdrukkingen en gebruiken komen uit de bijbel of het christelijk geloof.

Overigens delen christenen hun god met de joden en moslims.
De joden kennen ook het eerste deel van de bijbel, het zogenaamde oude testament. Maar zij erkennen Jezus niet als de verlosser (Messias) van de mensheid. De term joods-christelijk is onzin en vooral politiek geïnspireerd.
Moslims vinden het beledigend voor god dat hij een zoon zou hebben. Zij zien de qoran als het ware heilige boek en Mohammed als de laatste profeet.
Beide geloven erkennen Jezus wel als profeet. Maar Christus dus niet als zoon van god en basis van hun geloof.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131149001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:36 schreef Freddeh het volgende:

[..]

maar vooral een god van bloedige wraak tot in het zevende geslacht
pi_131149122
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

dus tegenover het eeuwig leven staat de "oplossing in het niets", en dat zou geen eeuwige straf zijn?
Dan ben ik nog liever boeddhist met een eeuwige aardse herkansing totdat ik genoeg heb geleerd voor het nirwana
pi_131149330
Hoe kan oplossing in het niets een straf zijn?
Hij heeft hier echt wel een punt!

Overigens lijkt eeuwig gelukkig zijn me ook wel ongelooflijk saai worden. Ik moet er toch niet aan denken.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_131149413
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je doet net of geloven een keuze is.
Als het geen keuze is (eventueel een beetje aangespoord door je omgeving en opvoeding), wat is het dan wel?
pi_131149515
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:38 schreef Kees22 het volgende:
Hoe kan oplossing in het niets een straf zijn?
Hij heeft hier echt wel een punt!

Overigens lijkt eeuwig gelukkig zijn me ook wel ongelooflijk saai worden. Ik moet er toch niet aan denken.
de arrogantie dat als je maar in een sprookje geloofd je eeuwig zal leven en als je niet in dat sprookje kan geloven je niet rechtvaardig genoeg zou zijn en dus onherroepelijk in de vergeetput belandt.

en vooral als mensen nog nooit van het sprookje gehoord hebben dat die ook geen eeuwig leven zullen hebben.

ik zal het sprookje nog even voor je samenvatten:

Het geloof dat een kosmische Joodse zombie, die z'n eigen vader was, je voor altijd kan laten leven als je symbolisch zijn vlees eet en hem telepathisch vertelt dat je hem accepteert als je meester, zodat hij alle duivelse krachten uit je kan verwijderen die in de mens zitten omdat de ribvrouw van de kleiman overtuigt was door een pratende slang met pootjes om van een magische boom te eten

[ Bericht 3% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 13-09-2013 23:49:13 ]
pi_131149519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De avonturen van Jezus op aarde zijn beschreven in de evangeliën, waarvan er door de meeste christenen 4 geaccepteerd zijn. Zijn volgelingen hebben zijn leer verspreid en zijn christenen, omdat de bijnaam van Jezus Christos was, hetgeen Gezalfde betekent. Of Gewijd of Geheiligd of zo.
Er zijn vele soorten christenen. De katholieke kerk claimt de originele kerk te zijn, met de paus als opperhoofd. Vroege afscheidingen daarvan zijn de orthodoxe kerken in Oost-Europa. Afscheidingen van rond 1500 zijn de protestanten: die protesteerden tegen misstanden in de katholieke kerk (nee, geen misbruik van jongens en meisjes, maar verkoop van aflaten en corrupte pausen). Daarnaast had je allerlei kleinere groepen, zoals de Kopten, de Ethiopische kerk, Katharen en zo.
Ja en dan hebben we de vele vele andere contradictionele en door de kerk verboden verhaaltjes nog en later ontdekte geschriften die buiten de bijbel zijn gehouden omdat Keizer Konstantijn graag een éénsluitende godsdienst wilde voor het paupervolk. Vele christelijke sekten in het laat Romeinse rijk werden vervolgd.

-Het Evangelie van de Hebreeën (in de Aramese taal).
-Het Evangelie volgens de Egyptenaren.
-Het Evangelie van Perfectheid.
-Het Evangelie volgens Andreas.
-Het Evangelie volgens Bartolomeüs.
-Het Evangelie volgens Filippus.
-Het Evangelie van de Syriërs.
-Het Evangelie van Eva.
-Het Evangelie volgens Mattias.
-Het Evangelie volgens Judas.
-Het Evangelie van Maria Magdalena.
-Het Evangelie volgens Nicodemus.
-Het Evangelie volgens Apelles.
-Het Evangelie volgens Barnabas.
-Het Evangelie volgens Basilides.
-Het Evangelie volgens Cerintus.
-De afdaling van het kruis, volgens Johannes.
-Het Evangelie van de Encriten.
-Het Evangelie van Thomas.
-Het Evangelie volgens Jacobus (ook wel Protevangelie).
-Het Evangelie van de jeugd van Christus (volgens Thomas).
-Het Evangelie van Petrus.
-Het Evangelie van het Leven.
-Het Evangelie van Marcion.

Daarenboven vinden we nog een lange lijst met andere geschriften die aan de apostelen zijn toegeschreven:

-Het onderwijs van de apostelen
-De Handelingen van Petrus.
-De Handelingen en het Martelaarschap van Andreas.
-De Handelingen van Petrus en Andreas.
-De Handelingen van Andreas en Mattias.
-De Handelingen van Johannes.
-De Handelingen van Maria.
-De Handelingen van Petrus en Paulus.
-De Handelingen van Paulus en Tekla.
-De Handelingen van Filippus.
-De Handelingen en het Martelaarschap van Mattheüs.
-De Handelingen van de heilige apostel Thomas.
-De Handelingen van Pilatus.
-De Openbaring van Petrus.
-De Openbaring van Paulus.
-De Openbaring van Bartolomeüs.
-De (tweede) Openbaring van Johannes.
-De Tenhemelvaring van Maria.
-De Geschiedenis van Jozef de timmerman.
-De Geschiedenis van Jozef van Arimathea.
-De Visioenen van Hermas.
-De Apocalyps van Petrus.

In de bibliotheek van Nag Hammadi die in 1945 werd ontdekt, bevonden zich naast bovengenoemd Evangelie van Thomas en het Evangelie van Filippus de volgende evangeliën en geschriften op naam van een apostel:

-Het gebed van de apostel Paulus.
-Een brief van Jacobus, de broer van Jezus.
-Het Evangelie van de Egyptenaren (een ander evangelie dan het hiervoor genoemde Evangelie van de Egyptenaren).
-De leer en openbaring van geheimenissen gegeven aan de apostel Johannes.
-Een conversatie van de Verlosser.
-De Apocalyps van Paulus.
-De Eerste Apocalyps van Jacobus.
-De Tweede Apocalyps van Jacobus.
-De Handelingen van Petrus en van de Twaalf apostels.
-De Apocalyps van Petrus (een andere Apocalyps dan de Apocalyps van Petrus gevonden in Akhmim).
-Een brief van Petrus aan Filippus.

Ook hier staan bizarre wonderverhalen in met totaal andere leerstellingen en voorschriften.

“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_131149833
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:44 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

de arrogantie dat als je maar in een sprookje geloofd je eeuwig zal leven en als je niet in dat sprookje kan geloven je niet rechtvaardig genoeg zou zijn en dus onherroepelijk in de vergeetput belandt.

en vooral als mensen nog nooit van het sprookje gehoord hebben dat die ook geen eeuwig leven zullen hebben.

ik zal het sprookje nog even voor je samenvatten:

Jaja, dat zal allemaal wel.
Maar hoe kan het niets een straf zijn? Je lijdt toch niet meer als je niet meer bestaat?
pi_131149974
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:44 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Ja en dan hebben we de vele vele andere contradictionele en door de kerk verboden verhaaltjes nog en later ontdekte geschriften die buiten de bijbel zijn gehouden omdat Keizer Konstantijn graag een éénsluitende godsdienst wilde voor het paupervolk. Vele christelijke sekten in het laat Romeinse rijk werden vervolgd.

-Het Evangelie van de Hebreeën (in de Aramese taal).
-Het Evangelie volgens de Egyptenaren.
[Nog een hele serie geschriften]

Ook hier staan bizarre wonderverhalen in met totaal andere leerstellingen en voorschriften.

De meeste kende ik niet eens. Maar dan nog: de vraag komt van een volslagen leek op dit gebied. Mijn verhaal leek me al erg ingewikkeld.
pi_131149990
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja, dat zal allemaal wel.
Maar hoe kan het niets een straf zijn? Je lijdt toch niet meer als je niet meer bestaat?
dood is een straf voor de overlevenden niet voor de overledenen.
pi_131150115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

het gaat me niet om de straf, het gaat me om de willekeur
Als de regels duidelijk zijn, en dat zijn ze volgens Bianconeri, is er geen sprake van willekeur.

Overigens: het hele leven is willekeur, daar valt niks aan te doen. Dat kan wel oneerlijk zijn, en dat is het ook, maar het is niet anders.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

dood is een straf voor de overlevenden niet voor de overledenen.
Ja, zo kan ik niet zinvol antwoorden. Dat is wel erg willekeurig van je. ;)
pi_131150145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als de regels duidelijk zijn, en dat zijn ze volgens Bianconeri, is er geen sprake van willekeur.

Overigens: het hele leven is willekeur, daar valt niks aan te doen. Dat kan wel oneerlijk zijn, en dat is het ook, maar het is niet anders.
god is toch de ultieme rechtvaardigheid?
nee de regels zijn volstrekt niet duidelijk, waarom denk je dat er zoveel religies zijn.
als ik uit een daad van medemenselijkheid bloed doneer dan ga ik volgens bianconeri in de vergeetput.
pi_131150420
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

dus tegenover het eeuwig leven staat de "oplossing in het niets", en dat zou geen eeuwige straf zijn?
Dan ben ik nog liever boeddhist met een eeuwige aardse herkansing totdat ik genoeg heb geleerd voor het nirwana
Zoals jij het hier stelt zou oplossing in het niets geen straf zijn.
Overigens kan ik wel in je keus meegaan.

En inderdaad: de regels in de bijbel zijn niet eenduidig, maar de regels van bianconeri weer wel.
En bloed geven is niet strafbaar, maar bloed accepteren wel (als ik het goed begrijp).
Bloed geven is dan zinloos.
pi_131150563
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De meeste kende ik niet eens. Maar dan nog: de vraag komt van een volslagen leek op dit gebied. Mijn verhaal leek me al erg ingewikkeld.
Het feit dat ze bestaan toont al overweldigend aan dat religie gewoon altijd "fucking mensenwerk" is geweest.

En alle verschillen en kerkelijke richtingen bewijst 1 ding: SYNCRETISME en dat "Goden" vreselijk dom zijn. Stom ook want communiceren kunnen ze niet.

:')

Ik begrijp werkelijk niet dat er nog steeds gelovigen bestaan. Stop toch eens met die belachelijke onzin. De mensheid staat verstandelijk voor het grootste deel nog maar aan het begin van zijn haperende rationaliteit. het is maar te hopen dat we deze strijd tegen onszelf als ras nog kunnen overleven. Ongeacht je nu een atheist bent of gelovige. Mezelf incluis!! We behoren allemaal bij dit achterlijke arrogante ras dat in staat is zichzelf te vernietigen. De mensheid zuigt mega.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_131150673
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:15 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Het feit dat ze bestaan toont al overweldigend aan dat religie gewoon altijd "fucking mensenwerk" is geweest.

En alle verschillen en kerkelijke richtingen bewijst 1 ding: SYNCRETISME en dat "Goden" vreselijk dom zijn. Stom ook want communiceren kunnen ze niet.

:')

Ik begrijp werkelijk niet dat er nog steeds gelovigen bestaan. Stop toch eens met die belachelijke onzin. De mensheid staat verstandelijk voor het grootste deel nog maar aan het begin van zijn haperende rationaliteit. het is maar te hopen dat we deze strijd tegen onszelf als ras nog kunnen overleven. Ongeacht je nu een atheist bent of gelovige. Mezelf incluis!! We behoren allemaal bij dit achterlijke arrogante ras dat in staat is zichzelf te vernietigen. De mensheid zuigt mega.
Ja, ik snap je wel. Maar daar gaat dit onderwerp niet over. TS wil gewoon een paar eenvoudige dingen weten over christendom en christenen. En hoe je het ook wendt of keert: er lopen nog heel veel van dat soort gasten rond.
pi_131151316
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, ik snap je wel. Maar daar gaat dit onderwerp niet over. TS wil gewoon een paar eenvoudige dingen weten over christendom en christenen. En hoe je het ook wendt of keert: er lopen nog heel veel van dat soort gasten rond.
voor de goede orde, de club van bianconeri is een randverschijnsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')