treffende samenvatting, deze vond ik ook nog:quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:49 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Maar pratende braamstruiken, pratende slangen en pratende ezels of wandelstokken die in slangen veranderen en die andere stokken die in slangen veranderen, gezellig op gaan eten, en een ark met alle dieren uit de hééééle wereld die naar een houten boot komen wandelen om samen met Noach een stukje te gaan varen is natuurlijk héél normaal.
Het verschil zit hem in eeuwig leven...quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:47 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Uh nee? Als er geen straf is voor het verkeerde geloof, dan maakt het dus niet uit wat je gelooft.
Wow wat een kansloze theorie hahaquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ja maar dat moet je anders zien. Voor Jehova getuigen betekent eerlijk dat je uitkomt op het bestaan van god. Dus zelfs als je liegt om god waarschijnlijker te maken ben je eerlijk omdat je mensen op weg helpt naar de waarheid. Snappie?
Sjeool en Hades.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:00 schreef Freddeh het volgende:
Oké, dan zoek naar het dodenrijk. Dan vind je vast meer.
Mee eensquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:41 schreef DoubleUU het volgende:
Christendom, Islam en al die fabels bestaan niet. Daarmee zijn alle vragen makkelijk te beantwoorden:
1: Katholieken zijn de extremere vorm van protestanten. Zo gebruiken katholieken beelden, iets wat nadrukkelijk verboden is in de Bijbel, en gebruiken ze veel meer rituelen. Al zijn er in beide kampen extremisten.
Mee eensquote:2: Het is waanzin om te denken dat een kruisje enig verschil maakt. Het dragen van een kruisje toont enkel aan hoe naïef je bent.
Mee eensquote:3: Veel mensen jammer genoeg wel. Dit is dan ook oorzaak van 90% van alle ellende in de wereld. Als we alles heel letterlijk moeten nemen, betekent dit ook dat de profeet Mohammed een pedofiel was, om maar even een voorbeeld te noemen. Mensen die weten dat ze de bijbel/koran misbruiken zeggen als eerste: Ja, maar het ligt er maar net aan hoe je het interpreteert. Dit is natuurlijk dikke onzin. Bovendien WETEN veel mensen dat ze regels buigen, maar ze hebben er werkelijk scheit aan. Zij vinden zichzelf erg goed en gunnen zichzelf het ene en het andere...zolang ze nog maar net goed genoeg zijn om in de hemel te komen. Iedereen die niet gelooft is automatisch slecht en komt nooit in de hemel. Bovendien zijn er veel moslims actief tegenwoordig die kerken platbranden. Laat ik je eraan herinneren dat we hun familie hier in de straat hebben wonen.
Goede christenen bestaan wel, christenen die de Bijbel werkelijk navolgen (niet meedoen in oorlog dus, niet in de politiek zijn en ga maar door)quote:4: Een goede christen bestaat niet. Een christen is een verzinsel van het menselijk brein....Men weet niet waarom iets gebeurt, DUS het is bovennatuurlijk. Net zoals de kerk die waarschuwde dat je niet naar de rand van de aarde moet afreizen, want je dondert eraf.
Als afsluiter....Als je in een god gelooft, die allerlei rampen en misdaden heeft laten gebeuren, en die god zou echt bestaan, dan is dit ten eerste de grootste crimineel van de bovenste plank. Bovendien zou je dan als gelovige eigenlijk een zondaar zijn, gezien je deze man in crime steunt.
Dit vergeten de gelovigen liever, en richten zich meer op Mekka en alle andere bullshit.
Interessant hoe jij het noemt. Maar lees de Bijbel eens minder selectief. God is niet alleen een God van liefde, maar ook een God van rechtvaardigheid.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:31 schreef bianconeri het volgende:
Sjeool en Hades.
Alleen lees Pred 9 maar eens, met name vers 5 en 10
Er bestaat geen hel, hoe kan een hel in overeenstemming zijn met een God die in de Bijbel een God van liefde genoemd wordt
Haha hoor wie het zegtquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:36 schreef Freddeh het volgende:
Interessant hoe jij het noemt. Maar lees de Bijbel eens minder selectief. God is niet alleen een God van liefde, maar ook een God van rechtvaardigheid.
Wat bedoel je nou weer met 'hoor wie het zegt'?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Haha hoor wie het zegt
Wat heeft rechtvaardigheid met een hel te maken?
Mensen die goed leven worden beloond, mensen die niet goed leven worden niet beloond.
Hartstikke rechtvaardig EN liefdevol.
Als God mensen eeuwig zou straffen in de hel.... Dan is dat en niet rechtvaardig en al helemaal niet liefdevol.
Ik zou absoluut geen God willen aanbidden die een hel zou hebben...
Hoor wie het zegt, nou dat jij selectief de Bijbel bekijkt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:42 schreef Freddeh het volgende:
Wat bedoel je nou weer met 'hoor wie het zegt'?![]()
Als jij bewust satan volgt in plaats van God, zal God jou wel degelijk straffen.
Niemand verplicht jou om uberhaupt een God te aanbidden. Moet je helemaal zelf weten, maar kom dan niet hier vragen stellen als dit is hoe je er toch over blijft denken.
Je noemt hem eerst liefdevol, daarna haatvol. Je weet niet waar je het over hebt. Héb jij de Bijbel eigenlijk wel eens gelezen, of strooi je met losse bijbelteksten?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoor wie het zegt, nou dat jij selectief de Bijbel bekijkt.
Een tekst als Pred 9:5,10 is heel duidelijk. Of de tekst dat God liefde is.
Zeer liefdevol om mensen eeuwig te straffen!
God straft je in de zin van het verliezen van eeuwig leven, dat deed Hij met Adam en Eva ook.
Die werden gestraft met het verliezen van eeuwig leven, niet ineens in een hel.
Niemand verplicht me dat, maar de Bijbel leert dat God liefde is en er geen hel of iets soortgelijks bestaat. Als ik net als jou in zo'n haatvolle God zou geloven die mensen straft in de hel dan zou ik me vreselijk voelen om zo'n God te aanbidden.
Wat moet dat verschrikkelijk zijn zeg, zo'n God in angst volgen.
Het was eigenlijk in essentie sarcasme, maar ik kan me voorstellen dat 140 iq punten er net een paar te weinig zijn om dat eruit te halen. Je had beter mijn ''theorie'' aan kunnen grijpen om je eruit te lullen.quote:Liegen is liegen.....
Grappig hoe veel beantwoorders impliciet hun eigen versie van het christendom promoten als het enige ware geloof.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:27 schreef apelsinjuice het volgende:
Hallo,
ik heb een aantal vragen over het Christendom & heb ze al geprobeerd te stellen op
yahoo answers maar daar krijg je nooit serieuze antwoorden, helaas, dus probeer ik het hier.
Dus aub wees serieus.
1. Ik snap niet niet of je christelijk bent ook al ben je protestants of katholiek en de verschillen tussen deze twee?
2. Als Chirsten, vind je het goed om een kruisje te dragen?
3. Neem je de bijbel letterlijk?
4. Vind je dat je naar de kerk moet gaan om een goede Christen te zijn?
Misschien zijn het rare vragen, maar ik heb nooit iets ove rhet Christendom uit huis uit mee gekregen en heb niet echt iemand om het aan te vragen, dus aub wees serieus, dat zou ik héél erg waarderen!!
Alvast bedankt!
maar vooral een god van bloedige wraak tot in het zevende geslachtquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Interessant hoe jij het noemt. Maar lees de Bijbel eens minder selectief. God is niet alleen een God van liefde, maar ook een God van rechtvaardigheid.
dus tegenover het eeuwig leven staat de "oplossing in het niets", en dat zou geen eeuwige straf zijn?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoor wie het zegt, nou dat jij selectief de Bijbel bekijkt.
Een tekst als Pred 9:5,10 is heel duidelijk. Of de tekst dat God liefde is.
Zeer liefdevol om mensen eeuwig te straffen!
God straft je in de zin van het verliezen van eeuwig leven, dat deed Hij met Adam en Eva ook.
Die werden gestraft met het verliezen van eeuwig leven, niet ineens in een hel.
Niemand verplicht me dat, maar de Bijbel leert dat God liefde is en er geen hel of iets soortgelijks bestaat. Als ik net als jou in zo'n haatvolle God zou geloven die mensen straft in de hel dan zou ik me vreselijk voelen om zo'n God te aanbidden.
Wat moet dat verschrikkelijk zijn zeg, zo'n God in angst volgen.
Als het geen keuze is (eventueel een beetje aangespoord door je omgeving en opvoeding), wat is het dan wel?quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:33 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je doet net of geloven een keuze is.
de arrogantie dat als je maar in een sprookje geloofd je eeuwig zal leven en als je niet in dat sprookje kan geloven je niet rechtvaardig genoeg zou zijn en dus onherroepelijk in de vergeetput belandt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:38 schreef Kees22 het volgende:
Hoe kan oplossing in het niets een straf zijn?
Hij heeft hier echt wel een punt!
Overigens lijkt eeuwig gelukkig zijn me ook wel ongelooflijk saai worden. Ik moet er toch niet aan denken.
Ja en dan hebben we de vele vele andere contradictionele en door de kerk verboden verhaaltjes nog en later ontdekte geschriften die buiten de bijbel zijn gehouden omdat Keizer Konstantijn graag een éénsluitende godsdienst wilde voor het paupervolk. Vele christelijke sekten in het laat Romeinse rijk werden vervolgd.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De avonturen van Jezus op aarde zijn beschreven in de evangeliën, waarvan er door de meeste christenen 4 geaccepteerd zijn. Zijn volgelingen hebben zijn leer verspreid en zijn christenen, omdat de bijnaam van Jezus Christos was, hetgeen Gezalfde betekent. Of Gewijd of Geheiligd of zo.
Er zijn vele soorten christenen. De katholieke kerk claimt de originele kerk te zijn, met de paus als opperhoofd. Vroege afscheidingen daarvan zijn de orthodoxe kerken in Oost-Europa. Afscheidingen van rond 1500 zijn de protestanten: die protesteerden tegen misstanden in de katholieke kerk (nee, geen misbruik van jongens en meisjes, maar verkoop van aflaten en corrupte pausen). Daarnaast had je allerlei kleinere groepen, zoals de Kopten, de Ethiopische kerk, Katharen en zo.
Jaja, dat zal allemaal wel.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:44 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
de arrogantie dat als je maar in een sprookje geloofd je eeuwig zal leven en als je niet in dat sprookje kan geloven je niet rechtvaardig genoeg zou zijn en dus onherroepelijk in de vergeetput belandt.
en vooral als mensen nog nooit van het sprookje gehoord hebben dat die ook geen eeuwig leven zullen hebben.
ik zal het sprookje nog even voor je samenvatten:
Het geloof dat een kosmische Joodse zombie, die z'n eigen vader was, je voor altijd kan laten leven als je symbolisch zijn vlees eet en hem telepathisch vertelt dat je hem accepteert als je meester, zodat hij alle duivelse krachten uit je kan verwijderen die in de mens zitten omdat de ribvrouw van de kleiman overtuigt was door een pratende slang met pootjes om van een magische boom te eten
De meeste kende ik niet eens. Maar dan nog: de vraag komt van een volslagen leek op dit gebied. Mijn verhaal leek me al erg ingewikkeld.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:44 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ja en dan hebben we de vele vele andere contradictionele en door de kerk verboden verhaaltjes nog en later ontdekte geschriften die buiten de bijbel zijn gehouden omdat Keizer Konstantijn graag een éénsluitende godsdienst wilde voor het paupervolk. Vele christelijke sekten in het laat Romeinse rijk werden vervolgd.
-Het Evangelie van de Hebreeën (in de Aramese taal).
-Het Evangelie volgens de Egyptenaren.
[Nog een hele serie geschriften]
Ook hier staan bizarre wonderverhalen in met totaal andere leerstellingen en voorschriften.
dood is een straf voor de overlevenden niet voor de overledenen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaja, dat zal allemaal wel.
Maar hoe kan het niets een straf zijn? Je lijdt toch niet meer als je niet meer bestaat?
Als de regels duidelijk zijn, en dat zijn ze volgens Bianconeri, is er geen sprake van willekeur.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
het gaat me niet om de straf, het gaat me om de willekeur
Ja, zo kan ik niet zinvol antwoorden. Dat is wel erg willekeurig van je.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
dood is een straf voor de overlevenden niet voor de overledenen.
god is toch de ultieme rechtvaardigheid?quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als de regels duidelijk zijn, en dat zijn ze volgens Bianconeri, is er geen sprake van willekeur.
Overigens: het hele leven is willekeur, daar valt niks aan te doen. Dat kan wel oneerlijk zijn, en dat is het ook, maar het is niet anders.
Zoals jij het hier stelt zou oplossing in het niets geen straf zijn.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:32 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
dus tegenover het eeuwig leven staat de "oplossing in het niets", en dat zou geen eeuwige straf zijn?
Dan ben ik nog liever boeddhist met een eeuwige aardse herkansing totdat ik genoeg heb geleerd voor het nirwana
Het feit dat ze bestaan toont al overweldigend aan dat religie gewoon altijd "fucking mensenwerk" is geweest.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De meeste kende ik niet eens. Maar dan nog: de vraag komt van een volslagen leek op dit gebied. Mijn verhaal leek me al erg ingewikkeld.
Ja, ik snap je wel. Maar daar gaat dit onderwerp niet over. TS wil gewoon een paar eenvoudige dingen weten over christendom en christenen. En hoe je het ook wendt of keert: er lopen nog heel veel van dat soort gasten rond.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:15 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Het feit dat ze bestaan toont al overweldigend aan dat religie gewoon altijd "fucking mensenwerk" is geweest.
En alle verschillen en kerkelijke richtingen bewijst 1 ding: SYNCRETISME en dat "Goden" vreselijk dom zijn. Stom ook want communiceren kunnen ze niet.
![]()
Ik begrijp werkelijk niet dat er nog steeds gelovigen bestaan. Stop toch eens met die belachelijke onzin. De mensheid staat verstandelijk voor het grootste deel nog maar aan het begin van zijn haperende rationaliteit. het is maar te hopen dat we deze strijd tegen onszelf als ras nog kunnen overleven. Ongeacht je nu een atheist bent of gelovige. Mezelf incluis!! We behoren allemaal bij dit achterlijke arrogante ras dat in staat is zichzelf te vernietigen. De mensheid zuigt mega.
voor de goede orde, de club van bianconeri is een randverschijnselquote:Op zaterdag 14 september 2013 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, ik snap je wel. Maar daar gaat dit onderwerp niet over. TS wil gewoon een paar eenvoudige dingen weten over christendom en christenen. En hoe je het ook wendt of keert: er lopen nog heel veel van dat soort gasten rond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |