abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131120759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:23 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Welke bijbelvertaling heb je hier gebruikt?
Weet ik niet meer precies. Vrij vertaald geheel uit de kont tekst. Het was in het leer en gebonden. En kan je dus ook ruim nemen. ~O>
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_131120784
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:06 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Weet ik niet meer precies. Vrij vertaald geheel uit de kont tekst. Het was in het leer en gebonden. En kan je dus ook ruim nemen. ~O>
Als je het uit de context trekt kun je er idd wel macaroni van maken ja :)
pi_131123013
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:07 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat is wat je nu zegt, maar als jij de Bijbel zou accepteren denk ik niet dat je vasthoudt aan die uitspraak.
Dat doe ik dan ook niet. Puur vanuit het perspectief van een ongelovige is de hel simpelweg een stuk aantrekkelijker.
Conscience do cost.
pi_131123069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet. Puur vanuit het perspectief van een ongelovige is de hel simpelweg een stuk aantrekkelijker.
Oké. Maar hoe stel jij je je de hel voor dan?
pi_131123099
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:38 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Oké. Maar hoe stel jij je je de hel voor dan?
Een fijne plaats zonder gelovigen met een 'baas' die niet bevooroordeeld is en iedereen verwelkomt.
Conscience do cost.
pi_131123164
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Een fijne plaats zonder gelovigen met een 'baas' die niet bevooroordeeld is en iedereen verwelkomt.
Oké, duidelijk.
pi_131123273
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:42 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Oké, duidelijk.
En jij? Hoe zie jij de hel voor je?
Conscience do cost.
pi_131123400
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:46 schreef ems. het volgende:

[..]

En jij? Hoe zie jij de hel voor je?
Zoals beschreven in de Bijbel.Kan het lastig uitleggen en zal er denk ik het boek Openbaringen op moeten naslaan om een duidelijke definitie ervan te geven.
Sowieso dus een stuk minder aantrekkelijk omdat ik in God geloof. Juist daarom wil je je zover mogelijk van de satan en zijn hel verwijderd houden.
pi_131123484
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:52 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Zoals beschreven in de Bijbel.Kan het lastig uitleggen en zal er denk ik het boek Openbaringen op moeten naslaan om een duidelijke definitie ervan te geven.
Sowieso dus een stuk minder aantrekkelijk omdat ik in God geloof. Juist daarom wil je je zover mogelijk van de satan en zijn hel verwijderd houden.
Oh, maar ik ging er voor het gemak maar even vanuit dat god zou bestaan en ik zou nog steeds de hel prefereren. Zeker gezien de enige bron wat betreft de hel de bijbel is zou het me niets verbazen als het allemaal een stuk toffer is dan de bijbel beschrijft.

Ook wetende dat god een zelfbewuste jaloerse god is lijkt het me heel aannemelijk dat hij in zn verhalen over de hel en satan flink wat overdreven heeft. Daarnaast is Satan gewoon all-round een veel "vriendelijker" karakter, zelfs in de bijbel.

Ik vind het altijd vreemd dat mensen de bijbel lezen en dan satan stout vinden omdat de bijbel dat zegt. Het is NOGAL een subjectief boek.
Conscience do cost.
pi_131123545
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:55 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh, maar ik ging er voor het gemak maar even vanuit dat god zou bestaan en ik zou nog steeds de hel prefereren. Zeker gezien de enige bron wat betreft de hel de bijbel is zou het me niets verbazen als het allemaal een stuk toffer is dan de bijbel beschrijft.

Ook wetende dat god een zelfbewuste jaloerse god is lijkt het me heel aannemelijk dat hij in zn verhalen over de hel en satan flink wat overdreven heeft. Daarnaast is Satan gewoon all-round een veel "vriendelijker" karakter, zelfs in de bijbel.

Ik vind het altijd vreemd dat mensen de bijbel lezen en dan satan stout vinden omdat de bijbel dat zegt. Het is NOGAL een subjectief boek.
Dat mag je vinden.

Ik merk wel dat jij er een haat op na houdt ten opzichte van het geloof in God. Klopt?
  vrijdag 13 september 2013 @ 12:33:14 #236
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_131124468
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:07 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat is wat je nu zegt, maar als jij de Bijbel zou accepteren denk ik niet dat je vasthoudt aan die uitspraak.
Je doet net of geloven een keuze is.
pi_131124485
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:57 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat mag je vinden.
Ik spreek niet graag in onweerlegbaarheden maar dat het een subjectief boek is is een feit. Het is eigenlijk niets anders dan een constante romantisering van één persoon/god.
quote:
Ik merk wel dat jij er een haat op na houdt ten opzichte van het geloof in God. Klopt?
Niet zozeer, hoewel ik het geloof wel een slecht verschijnsel vind. Het probleem is alleen niet zozeer het geloof zelf, het zijn vaker de gelovigen die de problemen veroorzaken. (logisch ook, want god bestaat dus niet in mijn wereld).

Verder neem ik het eerlijkgezegd niet zo serieus allemaal. Ik bedoel het niet als belediging, maar voor mij is de bijbel exact zo betrouwbaar (en een stuk minder relevant) als een willekeurige x-men strip. Daarom heb ik erg veel moeite om mij te identificeren met een gelovig iemand.
Conscience do cost.
pi_131124639
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja, mijn keuze voor God, omdat God voor mij gekozen heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik spreek niet graag in onweerlegbaarheden maar dat het een subjectief boek is is een feit. Het is eigenlijk niets anders dan een constante romantisering van één persoon/god.

[..]

Niet zozeer, hoewel ik het geloof wel een slecht verschijnsel vind. Het probleem is alleen niet zozeer het geloof zelf, het zijn vaker de gelovigen die de problemen veroorzaken. (logisch ook, want god bestaat dus niet in mijn wereld).

Verder neem ik het eerlijkgezegd niet zo serieus allemaal. Ik bedoel het niet als belediging, maar voor mij is de bijbel exact zo betrouwbaar (en een stuk minder relevant) als een willekeurige x-men strip. Daarom heb ik erg veel moeite om mij te identificeren met een gelovig iemand.
Duidelijk. Ik zie het ook niet als belediging hoor.
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:20:49 #239
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_131125678
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:40 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ja, mijn keuze voor God, omdat God voor mij gekozen heeft.
Je mist het punt. Geloven is geen keuze zo van: en nu ga ik eens geloven. Mijn ouders proberen dat ook steeds. Zij zeggen ook dat God voor mij gekozen heeft. Ik ben ook zwaar christelijk opgevoed. Maar ik ben nu eenmaal ongelovig. Ik geloof er niets van. Dat snappen ze niet. Ze denken dat mijn ongeloof een keuze is en dat ik diep in mijn hart wel beter weet. Maar dat is niet zo. Ik kan wel naar de kerk gaan en (nogmaals) belijdenis doen en zo maar dan nog geloof ik er niets van. Dan ben ik een huichelaar. Ik weet ook zeker dat in veel kerken huichelaars zitten. Die er ook niets van geloven maar voor de lieve vrede een geloof pretenderen.
pi_131125892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je mist het punt. Geloven is geen keuze zo van: en nu ga ik eens geloven. Mijn ouders proberen dat ook steeds. Zij zeggen ook dat God voor mij gekozen heeft. Ik ben ook zwaar christelijk opgevoed. Maar ik ben nu eenmaal ongelovig. Ik geloof er niets van. Dat snappen ze niet. Ze denken dat mijn ongeloof een keuze is en dat ik diep in mijn hart wel beter weet. Maar dat is niet zo. Ik kan wel naar de kerk gaan en (nogmaals) belijdenis doen en zo maar dan nog geloof ik er niets van. Dan ben ik een huichelaar. Ik weet ook zeker dat in veel kerken huichelaars zitten. Die er ook niets van geloven maar voor de lieve vrede een geloof pretenderen.
Als je het zo bekijkt heb je inderdaad gelijk. Maar op het moment dat je gelooft maak je imho wel zelf de keuze om voor God te leven.
pi_131133906
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:49 schreef Monomeism het volgende:

Maar pratende braamstruiken, pratende slangen en pratende ezels of wandelstokken die in slangen veranderen en die andere stokken die in slangen veranderen, gezellig op gaan eten, en een ark met alle dieren uit de hééééle wereld die naar een houten boot komen wandelen om samen met Noach een stukje te gaan varen is natuurlijk héél normaal.

_O-
Een Almachtige God die dingen doet is natuurlijk normaal...
Als Hij zelfs ons en alles kon scheppen dan zijn dat soort dingetjes toch een peulenschil....

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Als er geen straf op ongeloof staat, dan maakt het niet uit wat je gelooft, dan is namelijk iedereen "gered".
En dan hoef je dus ook niet langs de deuren om mensen te bekeren.
1. Tis niet om mensen te bekeren

2. Er staat geen straf op nee. God is een God van liefde, niet van straf.
Ja natuurlijk maakt het wel uit wat je gelooft.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:38 schreef Freddeh het volgende:

Tuurlijk wil je Gods liefde voor jou, en jouw liefde voor God delen met anderen. Maar dat houdt niet in dat je heel de straat over moet gaan om anderen proberen te overtuigen van jouw geloof. Want dat is wel waar het uiteindelijk op neer komt. Een gesprek over God wil ik best met jullie aan gaan, maar op het moment dat je me wil overtuigen van wat jíj precies gelooft, omdat ik er naast zit, dan kun je bij mij ook je biezen pakken.
Wij proberen niemand te overtuigen, we richten alleen aandacht op het goede nieuws van Gods koninkrijk. Als mensen daar geen behoefte aan hebben prima, dan zijn we binnen de minuut weer weg.
Wij praten gewoon over God en de Bijbel, spreken met mensen soms als ze vragen hebben over een leerstelling. Laten dan gewoon de Bijbel spreken, mensen moeten zelf de keus maken.

En als jij het zat wordt als iemand met jou over een leerstelling praat aan de hand van de Bijbel dan ben je niet oprecht geinteresseerd...

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:13 schreef ems. het volgende:

Kom gewoon niet langs en bewaar je onzin lekker voor je cultvrienden :)
Cult? Ja joh....

Er zijn heel veel mensen die het wel leuk vinden, en het is een belangrijk werk.
Als je het niet wilt dan zeg je toch lekker geen interesse en klaar.
pi_131133949
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:52 schreef Freddeh het volgende:

Er staat in de Bijbel geen enkele keer het woord hel...
Dus hoe wil jij in vredesnaam op de Bijbel baseren hoe jouw beschrijving van hel is :'(
pi_131133988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:33 schreef hoatzin het volgende:

Deels wel ja...

Als je grondig en eerlijk onderzoekt doet, kiest om dat te doen.
Dan kom je er snel genoeg achter dat er een God moet zijn.
En dan kun je er nog voor kiezen dat niet te willen accepteren omdat velen bang zijn om iemand boven zich te zien. Een God waar je verantwoording voor moet afleggen
pi_131134723
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Een Almachtige God die dingen doet is natuurlijk normaal...
Als Hij zelfs ons en alles kon scheppen dan zijn dat soort dingetjes toch een peulenschil.
...
Het is voor goden altijd een peuleschil want anders zijn het geen goden he? _O-

Zo was het ook een peuleschil voor Allah om Mohammed rond te laten vliegen op zijn paard Baraq.
Het was een peuleschil voor Shiva om het hoofd van zijn zoon Ganesha te vervangen met een olifantenkop. Het was een peuleschil voor Cavillace de maagdelijke godin om zichzelf en haar zonen in 2 rotsen te veranderen. Het was een superwonder maar Brahma werd geboren uit een lotusbloem die uit de navel van Maha Viṣṇu groeide.

Goden zijn zo creatief! Het zijn net mensen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 13-09-2013 18:01:35 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_131135530
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Er staat in de Bijbel geen enkele keer het woord hel...
Dus hoe wil jij in vredesnaam op de Bijbel baseren hoe jouw beschrijving van hel is :'(
Oké, dan zoek naar het dodenrijk. Dan vind je vast meer.
pi_131137650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:16 schreef bianconeri het volgende:
Als je grondig en eerlijk onderzoek doet
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:53 schreef bianconeri het volgende:
Genetisch zijn we nog verwanter aan varkens dan aan apen...
_O-
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:32:20 #247
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_131138150
Ja maar dat moet je anders zien. Voor Jehova getuigen betekent eerlijk dat je uitkomt op het bestaan van god. Dus zelfs als je liegt om god waarschijnlijker te maken ben je eerlijk omdat je mensen op weg helpt naar de waarheid. Snappie?
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_131138409
Christendom, Islam en al die fabels bestaan niet. Daarmee zijn alle vragen makkelijk te beantwoorden:
!: Katholieken zijn de extremere vorm van protestanten. Zo gebruiken katholieken beelden, iets wat nadrukkelijk verboden is in de Bijbel, en gebruiken ze veel meer rituelen. Al zijn er in beide kampen extremisten.
2: Het is waanzin om te denken dat een kruisje enig verschil maakt. Het dragen van een kruisje toont enkel aan hoe naïef je bent.
3: Veel mensen jammer genoeg wel. Dit is dan ook oorzaak van 90% van alle ellende in de wereld. Als we alles heel letterlijk moeten nemen, betekent dit ook dat de profeet Mohammed een pedofiel was, om maar even een voorbeeld te noemen. Mensen die weten dat ze de bijbel/koran misbruiken zeggen als eerste: Ja, maar het ligt er maar net aan hoe je het interpreteert. Dit is natuurlijk dikke onzin. Bovendien WETEN veel mensen dat ze regels buigen, maar ze hebben er werkelijk scheit aan. Zij vinden zichzelf erg goed en gunnen zichzelf het ene en het andere...zolang ze nog maar net goed genoeg zijn om in de hemel te komen. Iedereen die niet gelooft is automatisch slecht en komt nooit in de hemel. Bovendien zijn er veel moslims actief tegenwoordig die kerken platbranden. Laat ik je eraan herinneren dat we hun familie hier in de straat hebben wonen.
4: Een goede christen bestaat niet. Een christen is een verzinsel van het menselijk brein....Men weet niet waarom iets gebeurt, DUS het is bovennatuurlijk. Net zoals de kerk die waarschuwde dat je niet naar de rand van de aarde moet afreizen, want je dondert eraf.
Als afsluiter....Als je in een god gelooft, die allerlei rampen en misdaden heeft laten gebeuren, en die god zou echt bestaan, dan is dit ten eerste de grootste crimineel van de bovenste plank. Bovendien zou je dan als gelovige eigenlijk een zondaar zijn, gezien je deze man in crime steunt.
Dit vergeten de gelovigen liever, en richten zich meer op Mekka en alle andere bullshit.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_131140617
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ja maar dat moet je anders zien. Voor Jehova getuigen betekent eerlijk dat je uitkomt op het bestaan van god. Dus zelfs als je liegt om god waarschijnlijker te maken ben je eerlijk omdat je mensen op weg helpt naar de waarheid. Snappie?
Zo werkt dat blijkbaar ja. Het is tegenover god wel zo eerlijk om hier en daar wat te leugentjes de wereld in te helpen om zijn "bestaan" te waarborgen :Y

Niet liegen en grondig onderzoek doen, zoals de bijbel zegt, my ass!

Jammer dat dit soort mensen niet altijd eerlijk en grondig durven te zijn.
pi_131141419
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:13 schreef bianconeri het volgende:

1. Tis niet om mensen te bekeren

2. Er staat geen straf op nee. God is een God van liefde, niet van straf.
Ja natuurlijk maakt het wel uit wat je gelooft.

Uh nee? Als er geen straf is voor het verkeerde geloof, dan maakt het dus niet uit wat je gelooft.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')