hoe weet je dat? Ik ben ervaringsdeskundige als niet-gelovige en als gelovigequote:Op maandag 9 september 2013 18:15 schreef bianconeri het volgende:
Een niet gelovige is juist heel angstig, angstig dat er iemand (God) boven ons staat, ons geschapen heeft en wij zijn wat aan Hem verschuldigd. Dat is een gedachte waar veel niet tegen kunnen.
Ondanks alle bewijzen ontkennen ze God, vanwege angst.
MAHAHAHAHAHAquote:Op maandag 9 september 2013 16:09 schreef hoatzin het volgende:
Citaat van de tweede president van het wachttorengenootschap: Joseph Rutherford.
"Zij die bij ons aangesloten waren, maar zich van ons hebben afgescheiden, kunnen wij niet doden, aangezien de wet dat niet toestaat. Maar als wij nu al de volledige heerschappij zouden kunnen uitoefenen, dan zouden we ze ter plekke doden.
W.J. Schnell, treinta anos esclavo en la torre de Vigia, 1976
En gevaarlijk clubje dus....
HUH??quote:Op zondag 8 september 2013 16:08 schreef hoatzin het volgende:
Ze hebben zelf toegegeven dat ze afvalligen het liefst vermoorden. Dat kan alleen niet vanwege de wet.
Als je die gedachte had als gelovige duidt dat alleen maar op wat voor onkunde je had over de Bijbel.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:32 schreef UltraR het volgende:
Als gelovige was vaak heel boos op god over de dingen die in mijn leven en in de wereld in het algemeen niet goed gingen. Alles wat ik met betrekking daartoe deed was kijken naar god en me afvragen waarom hij er niet iets aan deed.
Omdat je dat al kunt weten door even logisch na te denken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:26 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
hoe weet je dat? Ik ben ervaringsdeskundige als niet-gelovige en als gelovige
Ik heb angst voor het sterven (wie houdt er wel van pijn?), niet voor de dood.
Als gelovige was ik constant bang om door een misstap in de eeuwige hel terecht te komen, van die angst ben ik nu bevrijdt. Ga een ander je sprookjesboek maar verkopen. en vertel hier geen leugens over zaken waar je de ballen verstand van hebt.
Destijds, als kind zijnde, niet echt nee. Klopt. Maar inmiddels heb ik hem twee keer gelezen. En ben tot de onvermijdelijke conclusie gekomen dat de god in dat boek een narcistische sadist is. Daar hoef je dus idd niets van te verwachten als het gaat om problemen in deze wereld oplossen. Zo'n type verdient bovendien mijn aanbidding niet.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je die gedachte had als gelovige duidt dat alleen maar op wat voor onkunde je had over de Bijbel.
Blijkbaar heb je nooit de Bijbel goed gelezen en onderzocht. Als je de Bijbel had gekend had je die gedachte totaal niet.
Dat narcistische sadist komt ook alleen maar van onkunde over de Bijbel.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:51 schreef UltraR het volgende:
Destijds, als kind zijnde, niet echt nee. Klopt. Maar inmiddels heb ik hem twee keer gelezen. En ben tot de onvermijdelijke conclusie gekomen dat de god in dat boek een narcistische sadist is. Daar hoef je dus idd niets van te verwachten als het gaat om problemen in deze wereld oplossen. Zo'n type verdient bovendien mijn aanbidding niet.
Daarnaast heb ik na mijn ontworsteling aan m'n religieuze opvoeding eindelijk de kans gegrepen mijn in aanleg sterk aanwezige kritisch denkvermogen te ontwikkelen waarna ik dus tot de conclusie ben gekomen dat er hoogst waarschijnlijk überhaupt geen god bestaat.
De relatie Boven en onder is gestoeld op de vraag van onder. Van Boven wordt nimmer iets gegeven waar beneden geen behoefte aan is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:32 schreef UltraR het volgende:
Als gelovige was vaak heel boos op god over de dingen die in mijn leven en in de wereld in het algemeen niet goed gingen. Alles wat ik met betrekking daartoe deed was kijken naar god en me afvragen waarom hij er niet iets aan deed.
Mensen zoeken altijd een zondebok, waar ze hun eigen feilen aan op kunnen hangen. Het is natuurlijk belachelijk om goden of elkaar de schuld te geven. Of je nu geloofd of niet geloofd.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:32 schreef UltraR het volgende:
Als ongelovige besef ik dat wij nu eenmaal een ontstane levensvorm zijn op een planeetje ergens in het gigantische universum en dat wij te maken hebben met voorspoed en ook tegenslag en daar het beste van moeten zien te maken. Als ongelovige kijk ik daarvoor niet meer naar een god maar probeer ik zelf m'n leven mooi te laten zijn en doe ik mijn best ook anderen daarin te ondersteunen. Juist omdat we bij gebrek aan een god het zelf zullen moeten doen. Mens tot mens.
Maar waarom ga jij dan langs de deuren, als er geen straf is?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:35 schreef bianconeri het volgende:
1. De Bijbel leert de hel niet, leert niet dat je een straf krijgt na je dood. Dus daar hoeft een gelovige absoluut niet bang voor te zijn. Je hebt je gewoon aangesloten bij een idiote kerk die leugens vertelt.
Waarom zou ik alleen langs de deuren gaan als er een straf op zou staan?quote:Op donderdag 12 september 2013 01:49 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Maar waarom ga jij dan langs de deuren, als er geen straf is?
Dank je wel voor de blijde boodschap. Nu kan ik rustig slapen.
maar hoeveel procent slagings kans heeft dat eigenlijk bij jullie?quote:Op donderdag 12 september 2013 12:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom zou ik alleen langs de deuren gaan als er een straf op zou staan?
Dat je het mensen vertelt is alleen maar logisch eigenlijk, zoals het spreekwoord ook zegt: Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over. Als je God leert kennen en de waarheid (bv geen hel of dat soort onzin) wil je dat delen met mensen
Je bedoelt dat je anderen wilt lastig vallen met je mening.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat je het mensen vertelt is alleen maar logisch eigenlijk, zoals het spreekwoord ook zegt: Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over. Als je God leert kennen en de waarheid (bv geen hel of dat soort onzin) wil je dat delen met mensen
We komen gewoon kort langs, iemand geen zin in? Prima lopen we verder.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:57 schreef ems. het volgende:
Je bedoelt dat je anderen wilt lastig vallen met je mening.
Het zal mensen verbazen hoeveel mensen uiteindelijk toch interesse hebben.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar hoeveel procent slagings kans heeft dat eigenlijk bij jullie?
Tuurlijk wil je Gods liefde voor jou, en jouw liefde voor God delen met anderen. Maar dat houdt niet in dat je heel de straat over moet gaan om anderen proberen te overtuigen van jouw geloof. Want dat is wel waar het uiteindelijk op neer komt. Een gesprek over God wil ik best met jullie aan gaan, maar op het moment dat je me wil overtuigen van wat jíj precies gelooft, omdat ik er naast zit, dan kun je bij mij ook je biezen pakken.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je de kans dat jij bestaat zou uitrekenen, afgezet tegen de kans dat er helemaal niets bestaat, noch ooit bestaan heeft of bestaan zal, kom je waarschijnlijk ook op ongeveer 0 uit.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:51 schreef UltraR het volgende:
[..]
Daarnaast heb ik na mijn ontworsteling aan m'n religieuze opvoeding eindelijk de kans gegrepen mijn in aanleg sterk aanwezige kritisch denkvermogen te ontwikkelen waarna ik dus tot de conclusie ben gekomen dat er hoogst waarschijnlijk überhaupt geen god bestaat.
Een kleine kans wil uiteraard niet zeggen dat het onmogelijk is. Dus ga je vervolgens naar de waarschijnlijkheid kijken op basis van beschikbaar bewijs. Het bewijs van mijn bestaan en dat van gekoppelde computers is vrij sterk. Dus daar is die minieme kans een zeer waarschijnlijke werkelijkheid geworden. Het bewijs voor het bestaan van een god is geheel afwezig, dus kan je rationeel gezien niet anders dan aannemen dat de minieme kans daarop zeer waarschijnlijk niet werkelijkheid is geworden.quote:Op donderdag 12 september 2013 16:37 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Als je de kans dat jij bestaat zou uitrekenen, afgezet tegen de kans dat er helemaal niets bestaat, noch ooit bestaan heeft of bestaan zal, kom je waarschijnlijk ook op ongeveer 0 uit.
De kans op het bestaan van een wereldwijd netwerk van gekoppelde computers is nog lager.
Toch bestaan zowel jij als het internet, dus kansberekening zegt me niet zoveel.
Dat zou je kunnen concluderen als ik niet had aangetoond dat kansberekening op dit gebied van geen enkele waarde is.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:24 schreef UltraR het volgende:
[..]
Een kleine kans wil uiteraard niet zeggen dat het onmogelijk is. Dus ga je vervolgens naar de waarschijnlijkheid kijken op basis van beschikbaar bewijs. Het bewijs van mijn bestaan en dat van gekoppelde computers is vrij sterk. Dus daar is die minieme kans een zeer waarschijnlijke werkelijkheid geworden. Het bewijs voor het bestaan van een god is geheel afwezig, dus kan je rationeel gezien niet anders dan aannemen dat de minieme kans daarop zeer waarschijnlijk niet werkelijkheid is geworden.
Nou, dan houd je er toch een heel irrationele gedachtegang op na hoor.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:47 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen concluderen als ik niet had aangetoond dat kansberekening op dit gebied van geen enkele waarde is.
Er is dus ook niets rationeels aan je aanname.
Als er geen straf op ongeloof staat, dan maakt het niet uit wat je gelooft, dan is namelijk iedereen "gered".quote:Op donderdag 12 september 2013 12:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, dat bewijs hebben we, maar het is alleen niet in overeenstemming met de kansberekening.quote:Op donderdag 12 september 2013 21:28 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nou, dan houd je er toch een heel irrationele gedachtegang op na hoor.![]()
Ik toon juist aan dat jouw post onjuist is. Je gaat toch niet serieus bekend met onbekend vergelijken?
Als een rood zelfbewust blokje dat over lava stuitert in een ander universum wordt gevraagd of er mensen, gekoppelde computers en een god bestaan dan zou jouw redenatie kloppen omdat dat blokje geen bewijs heeft voor alledrie die zaken.
Vanuit ons als mens gezien hebben wij echter wel degelijk bewijs voor het bestaan van de mens en gekoppelde computers, alleen niet voor een god.
Dat is wat je nu zegt, maar als jij de Bijbel zou accepteren denk ik niet dat je vasthoudt aan die uitspraak.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:35 schreef ems. het volgende:
Verder is het alleen maar een beloning als je na je dood ergens geplaats wordt waar geen gelovigen zijn. De hel lijkt mij daarom ook een stuk aantrekkelijker dan de hemel, voor zover iets dat niet bestaat aantrekkelijk kan zijn.
Maar pratende braamstruiken, pratende slangen en pratende ezels of wandelstokken die in slangen veranderen en die andere stokken die in slangen veranderen, gezellig op gaan eten, en een ark met alle dieren uit de hééééle wereld die naar een houten boot komen wandelen om samen met Noach een stukje te gaan varen is natuurlijk héél normaal.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je God leert kennen en de waarheid (bv geen hel of dat soort onzin) wil je dat delen met mensen
Welke bijbelvertaling heb je hier gebruikt?quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:49 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Maar pratende braamstruiken, pratende slangen en pratende ezels of wandelstokken die in slangen veranderen en die andere stokken die in slangen veranderen, gezellig op gaan eten, en een ark met alle dieren uit de hééééle wereld die naar een houten boot komen wandelen om samen met Noach een stukje te gaan varen is natuurlijk héél normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |