Hier aan andere versie:quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:09 schreef t-8one het volgende:
Zo ingewikkeld is de situatie ongeveer:
[ afbeelding ]
Vrij naar M.P./L.O.B.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:43 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hier aan andere versie:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/OmarKamel/status/369700937658404864/photo/1
Och erdogan moet weer simpele zieltjes winnen na wat er is gebeurd in Gezi park. Ook is hij al veel Arabische steun verloren die hij had opgebouwd na dat toneelstukje.quote:
Duitse Bron "Die Welt" bericht hierover dat Erdogan zijn bewijs van Youtube zou hebben gehaald (quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:19 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Dan moet hij dat bewijs maar eens laten zien of gewoon zijn grote bek houden.
https://twitter.com/judithineuropa/statuses/369842102278324225quote:Judith Sargentini @judithineuropa
Natuurlijk moet er nu geen financiële hulp naar Egypte, maar oproep Timmermans is voor de bühne. Er gaat al zeker half jaar geen cent heen.
De 5 miljard waar iedereen over zeurt was tijdens Mubarak gegeven volgens mij.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:33 schreef -jos- het volgende:
De Europarlementariër van GL weet niet dat de EU 5 miljard aan Egypte heeft gegeven?
[..]
https://twitter.com/judithineuropa/statuses/369842102278324225
Nee hoor, was nog dit jaar zelfs:quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:26 schreef rakotto het volgende:
[..]
De 5 miljard waar iedereen over zeurt was tijdens Mubarak gegeven volgens mij.
Blijft toch briljant hoe een onverkozen "president" als Van Rompuy 5 miljard overmaakt "als steun voor de democratie" ...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:32 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nee hoor, was nog dit jaar zelfs:
http://www.elsevier.nl/Eu(...)aar-Egypte-1145929W/
Egypte met Iran vergelijken... ? Alleen een leek zou daarin trappen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 03:52 schreef Charismatisch het volgende:
Congratulations pro-Coup Egyptians! on your marriage to the Secular Military. I heard the UAE and Kuwait paid the Dowry, the two witnesses were King Abdullah of Jordan, and King Abdullah of Saud (who was reportedly crying tears of joy), Barack Obama was the qadi (judge), and Benyamin Netanyahu threw the confetti. The red carpet was dyed to the right colour, using in the recently shed blood of the enemies of Israel, the US and the secularists - namely, those they call 'Islamists'. And the thrown bouquet was picked up by the Secularists of Tunisia - tradition holds their marriage may be next!
Enjoy the honeymoon with the Secular Military while it lasts...they do like it when the people they have oppressed love them, and support their excuses to massacre their enemies...although honeymoons don't last, and you, the bride, will at some point be as vulnerable as a single woman at a anti-morsi demo in tahrir square.
You have helped your beloved St. Fateh of Sisi and the felool, to have liberated the 'poor and suffering' Mubarak from the 'evil' clutches of a (now deposed) elected regime. He's out of jail in 48 hours! Alf Mabrook!
http://www.theguardian.co(...)-mubarak-freed-egypt
But before you disregard this post, claiming that the Muslim Brotherhood are a bunch of 'terrorists' (deja vu, where have I heard that argument before...hmm, Ghaddafi, Bashar, Hosni..Oh but THIS time it must be different right? Sure...
Just a quick reality check, considering Israel and the US hate Hamas, has the Egyptian (secular) military - who you claim rescued Egypt from 'foreign powers' helped, or hinder the enemies of Israel and the US? Is Hamas in a better place now?
If the US support democracy and elected government, why haven't they condemned the coup leaders? Have they cancelled their financial aid that they pay, that's right, to your husband, the Egyptian Military?
Is the US even calling for the release of Morsi?!
Did Morsi ever lock up anyone for insulting him?
Did Morsi ever order the Police to shoot anti-morsi protesters? (no one is even charging him or prosecuting him for it - they had to find an alleged charge all the way back in 2011!).
Did you ever wonder why under Morsi, you could insult him (which as you remember last year - virtually most media did) without punishment, but you couldn't insult the military or judiciary? (who are both secular).
You were told the Muslim Brotherhood were going to take Egypt back centuries, and create a state like Iran - but does SECULAR Egypt have its own SPACE PROGRAM like the 'Mullah ruled' Iran does? (oh that's right, it doesn't - and the US actually pressured Egypt to never have one, because Israel felt 'threatened').
http://www.anaonline.net/(...)st+says#.UhJqY2TuVYg
Do you have any heavy industry that doesn't require you to buy spare parts from foreign countries - unlike the 'Mullah ruled' Iran?
You were told that Morsi was surrendering Egypt to foreign powers, yet you were also told he was making Egypt like Iran (and he was opening up links with Iran) - but has Iran surrendered itself to foreign powers?
Does Iran's army hold joint maneuvers with Israel to maintain the security of its border? Does the US pay the Iranian military any money? Can you say the same for your beloved Egypt?
If Islam is the religion of compassion and mercy, Egyptian Secularism has certainly separated it from politics...
...congratulations again
- Abdullah al-Andalusi.
"Regeringe is niet in de handen van militairen".... tot zover wijze Afshin ja.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:03 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Wel een goed stuk naar mijn mening.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)terse-media-1337713W
Of het onderschrift van de foto:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:42 schreef Aloulou het volgende:
[..]
"Regeringe is niet in de handen van militairen".... tot zover wijze Afshin ja.
quote:Rechter gelast vrijlating Mubarak
Een rechtbank in Egypte heeft de
vrijlating gelast van oud-president
Mubarak.Dat heeft zijn advocaat tegen
de NOS bevestigd.Of dat betekent dat
de oud-dictator daadwerkelijk op vrije
voeten komt,is nog maar de vraag.Het OM
kan binnen 48 uur beroep aantekenen.
Er lopen meerdere zaken tegen Mubarak,
onder meer voor medeplichtigheid aan
moord.Vorig jaar werd hij veroordeeld
tot levenslang,onder meer voor de dood
van betogers tegen zijn bewind.
Een eventuele vrijlating van Mubarak
betekent geen vrijspraak,maar hangt
samen met het feit dat zijn voorarrest
niet langer verlengd kan worden.
Als dit waar is, kunnen we wel concluderen dat de counter-revolutie van het leger gelukt is. Wat ik mij afvraag is of ze in Egypte lijden aan collectief geheugenverlies. Hoe al die mensen om het tuintje zijn geleid door het leger is echt ongelofelijk.quote:
Toch gek dat twee advocaten een totaal tegenovergestelde mening over de wet hebben?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:47 schreef -jos- het volgende:
Volgens nu.nl komt Mubarak voorlopig niet vrij, tenminste, als de democratische rechtsstaat nog werkt...
http://www.nu.nl/buitenla(...)rarrest-blijven.html
Wat een idiot is het toch ook, waarom krijgt hij nog steeds een podium?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:03 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Afshin is een beetje inconsequent, maar goed.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:03 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Zo vreemd is zijn stelling niet. Mursi en zijn partij hebben veel stemmen gehaald, maar daar valt het nodige aan af te dingen. Het MB was als een van de weinigen en georganiseerd, en niet verbonden met het net afgezette regime. Het MB voert een redelijk goede mediacampagne: alle slechte dingen wordt ontkent, maar vindt (volgens andere bronnen) wel degelijk onder hoede van het MB plaats.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
Of het onderschrift van de foto:
"De meerderheid van de Egyptenaren steunt de Moslimbroeders niet ".
Misleidende quote, aangezien ze gewoon de grootste partij zijn.
Het is nu al behoorlijk onhoudbaar.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 01:41 schreef deelnemer het volgende:
Met de huidige bevolkingsgroei in Egypte zal de bevolking in 35 jaar verdubbelen (van 82 naar 164 miljoen). Dat lijkt me onhoudbaar voor een land dat nu al nauwelijks het hoofd boven water houd (al veel voedsel moet importeren) en grotendeels bestaat uit woestijn.
Mooi toch. De extremisten zijn van het toneel verdwenen zodat er nu ruimte is voor echte democratie.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen is Mubarak zonder protesten vrijgelaten ...
Wie zegt dat er geen protesten zijn?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen is Mubarak zonder protesten vrijgelaten ...
Grootste partij betekent niet dat meerderheid van Egyptenaren de MB steunt. Als er negen partijen zijn met 5 zetels en 1 partij met 6 zetels dan is die met zes zetels de grootste maar hebben ze de steun van slechts 11,8% van de bevolking.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
Of het onderschrift van de foto:
"De meerderheid van de Egyptenaren steunt de Moslimbroeders niet ".
Misleidende quote, aangezien ze gewoon de grootste partij zijn.
En hij wil wel een Egyptische rechtsstaat maar geen democratie. Ofwel het is een imperialist.
Ik zeg ook niet dat het niet klopt. Maar dat het misleidend is.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Grootste partij betekent niet dat meerderheid van Egyptenaren de MB steunt. Als er negen partijen zijn met 5 zetels en 1 partij met 6 zetels dan is die met zes zetels de grootste maar hebben ze de steun van slechts 11,8% van de bevolking.
Volgens mij steunt de meerderheid van NL de VVD ook helemaal niet. Je kunt hooguit zeggen dat de zin de lading niet helemaal dekt, want naast de VVD is er helemaal geen meerderheid die de ene of de andere partij steunt. Datzelfde geldt ook voor Egypte. Alsof de meerderheid een van de partijen steunt...het is allemaal een grote kutzooi daar.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:59 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet klopt. Maar dat het misleidend is.
Je zegt toch ook niet: "De meerderheid van de Nederlanders steunt de VVD niet ".
Het impliceert gewoon dat de journalist de steun voor het Moslimbroederschap op een negatieve manier aan het framen is.
Hij is er al gemakkelijk vanaf gekomen. De revolutionairen hebben verloren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 04:00 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wie zegt dat er geen protesten zijn?
Mubarak gaat er niet makkelijk van af komen.
Er was nooit twijfel dat de meerderheid van de Nederlanders de VVD niet steunt. Wat betreft de Moslimbroers was die twijfel er wel. Geen goede vergelijking dus.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:59 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet klopt. Maar dat het misleidend is.
Je zegt toch ook niet: "De meerderheid van de Nederlanders steunt de VVD niet ".
Het impliceert gewoon dat de journalist de steun voor het Moslimbroederschap op een negatieve manier aan het framen is.
De revolutie is niet voorbij. Het gaat voort. We hebben niet verloren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij is er al gemakkelijk vanaf gekomen. De revolutionairen hebben verloren.
Gezien de gang van zaken rond Mubarak én de huidige situatie met het leger, kunnen we prima vaststellen dat Egypte weer terug bij af is en dat de revolutionairen compleet voor lul zijn gezet door het leger.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:56 schreef rakotto het volgende:
[..]
De revolutie is niet voorbij. Het gaat voort. We hebben niet verloren.
Je weet dat dit onder Morsi was en dat er tientallen andere NDP figuren vrij kwamen tijdens zijn bewind?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gezien de gang van zaken rond Mubarak én de huidige situatie met het leger, kunnen we prima vaststellen dat Egypte weer terug bij af is en dat de revolutionairen compleet voor lul zijn gezet door het leger.
Ik weet dat de vrijlating onder het leger heeft plaatsgevonden. Wat niet zo heel gek is natuurlijk, ik bedoel het leger en Mubarak zijn twee handen op één buik. Ik weet ook dat Morsi de meest debiele aanklachten tegen zich heeft moeten horen. Komop man, denk nou eens na!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:01 schreef rakotto het volgende:
[..]
Je weet dat dit onder Morsi was en dat er tientallen andere NDP figuren vrij kwamen tijdens zijn bewind?
Dus NDP kwam niet vrij tijdens Morsi? De rechtzaak was niet naar de rechter gebracht tijdens Morsi?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet dat de vrijlating onder het leger heeft plaatsgevonden. Wat niet zo heel gek is natuurlijk, ik bedoel het leger en Mubarak zijn twee handen op één buik. Ik weet ook dat Morsi de meest debiele aanklachten tegen zich heeft moeten horen. Komop man, denk nou eens na!
Wat probeer je nu te vertellen. Werkelijk? Dat het leger net zo slecht is als Morsi, dat heb ik wel door hoor. De vraag is of de Egyptenaren het door hebben en of jij het door hebt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:07 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dus NDP kwam niet vrij tijdens Morsi? De rechtzaak was niet naar de rechter gebracht tijdens Morsi?
Ik heb het door en vele andere Egyptenaren hebben het ook door dat het Leger al 60 jaar aan de macht is en dat dat niet goed is. Maar wat velen zien is dat het leger nog altijd beter is dan Morsi.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat probeer je nu te vertellen. Werkelijk? Dat het leger net zo slecht is als Morsi, dat heb ik wel door hoor. De vraag is of de Egyptenaren het door hebben en of jij het door hebt.
Het leger is beter dan Morsi? Het leger is 60 jaar aan de macht, wat heeft het gedaan voor de bevolking, voor het land? Morsi was amper 1 jaar aan de 'macht'. Macht tussen haakjes want jij weet net zo goed als ik dat hij feitelijk geen macht had. Ik bedoel alleen het leger heeft, had en houdt de macht. Ten alle tijden. Kan ook niet anders indien je 40% van de economie in handen hebt. Hoe kan je dit soort dingen stellen. Het gaat er bij mij echt niet in... Maar goed, gewoon weer terug naar de oude situatie dus, het leger is weer aan de macht - en vandaar mijn eerdere stelling: de revolutionairen hebben gefaald.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:12 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik heb het door en vele andere Egyptenaren hebben het ook door dat het Leger al 60 jaar aan de macht is en dat dat niet goed is. Maar wat velen zien is dat het leger nog altijd beter is dan Morsi.
Maar wat ik dus wil zeggen is dat dit sowieso zou gebeuren en dat het nu niet aan het leger ligt dat hij vrij is.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Volgens mij steunt de meerderheid van NL de VVD ook helemaal niet. Je kunt hooguit zeggen dat de zin de lading niet helemaal dekt, want naast de VVD is er helemaal geen meerderheid die de ene of de andere partij steunt. Datzelfde geldt ook voor Egypte. Alsof de meerderheid een van de partijen steunt...het is allemaal een grote kutzooi daar.
Jullie missen mijn punt volgens mij.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:26 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Er was nooit twijfel dat de meerderheid van de Nederlanders de VVD niet steunt. Wat betreft de Moslimbroers was die twijfel er wel. Geen goede vergelijking dus.
Het lijkt erop dat jij de Moslimbroers steunt. Waarom is dat? Kan je daar eens inhoudelijke argumenten voor geven? Ik ben benieuwd.
Leger heeft er misschien 200? 300 doden op zijn geweten. Politie heeft er duizenden op zijn geweten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het leger is beter dan Morsi? Het leger is 60 jaar aan de macht, wat heeft het gedaan voor de bevolking, voor het land? Morsi was amper 1 jaar aan de 'macht'. Macht tussen haakjes want jij weet net zo goed als ik dat hij feitelijk geen macht had. Ik bedoel alleen het leger heeft, had en houdt de macht. Ten alle tijden. Kan ook niet anders indien je 40% van de economie in handen hebt. Hoe kan je dit soort dingen stellen. Het gaat er bij mij echt niet in... Maar goed, gewoon weer terug naar de oude situatie dus, het leger is weer aan de macht - en vandaar mijn eerdere stelling: de revolutionairen hebben gefaald.
Hoeveel doden heeft Morsi op zijn geweten, en hoeveel doden heeft het leger op zijn geweten?
Ik weet niet of de MB de beste partij voor Egypte is. Ik vind gewoon dat men de democratie moet respecteren. Dat doet het leger dus niet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:51 schreef JerryWesterby het volgende:
Van de MB werd gedacht dat ze, zeker samen met andere islamitische partijen, de meerderheid achter zich had. De MB maakte vervolgens nogal dictatoriaal de dienst uit. Die journalist zei dat dat niet terecht was, vooral omdat de MB de meerderheid niet of niet meer achter zich heeft.
De positie van een coalitiepartij als de VVD is heel anders.
Maar waarom denk jij nou dat de MB de beste partij voor Egypte is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |