Niet specifiek een van die gasten volgens mij, maar hier ligt er een met blijkbaar een buikwond en zodra iemand zijn shirt omhoog doet probeert hij zijn schone buikje te verbergen met zijn been.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zoals ik al zei : zijn er ergens foto's op nieuwsmedia te vinden waar specifiek de mensen uit dit filmpje opstaan ? Dan weet je meteen of het bericht klopt. Ik heb er nog geen gezien eigenlijk ...
Faalquote:Op zondag 18 augustus 2013 14:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niet specifiek een van die gasten volgens mij, maar hier ligt er een met blijkbaar een buikwond en zodra iemand zijn shirt omhoog doet probeert hij zijn schone buikje te verbergen met zijn been.
http://www.liveleak.com/view?i=7ec_1376774646
De EU heeft Morsi/Egypte 5 miljard euro gegeven dit jaar om de democratie te bevorderen. Ik weet alleen niet wat ze er dan precies mee doen...quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:09 schreef Matamalam het volgende:
Wat ik mij afvraag. Wie bepaalt de structuren en waarborgen voor de democratie na het afzetten van een dictator? Doen Egyptische staatsrechtgeleerden dat zelf of krijgen ze hulp van buitenaf, of op een andere manier?
Ik denk dat de musea in europa de enige plek zijn waar je voorlopig nog wat kan gaan bekijken van deze periodequote:Op zondag 18 augustus 2013 10:19 schreef SeLang het volgende:
Ik ben wel blij dat de Britten en Fransen veel van die antiquiteiten hebben geroofd zodat ze nu veilig in het British Museum en het Louvre liggen
NU.nlquote:Gevangen leden Moslim-broederschap omgekomen
Ongeveer 40 gedetineerde leden van de Moslimbroederschap in Egypte zijn zondag omgekomen. Dat hebben veiligheidsbronnen in het Arabische land laten weten.
Over de omstandigheden waaronder de leden zijn gedood, bestaat onduidelijkheid.
Volgens het Egyptische persbureau MENA kwamen 36 personen om toen ze met hulp van medestanders probeerden te ontsnappen tijdens hun vervoer naar een gevangenis. Het konvooi zou op weg zijn naar een cellencomplex ten noorden van de hoofdstad Caïro.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken wilde geen exact dodental noemen. Wel bevestigde het ministerie dat een aantal leden van de Moslimbroederschap is gedood tijdens een ontsnappingspoging.
Betoging
Eerder op de dag werd bekend dat de Moslimbroederschap een voor zondag geplande grote demonstratie in Caïro had geschrapt. De beweging, waaruit de afgezette president Mohamed Mursi is voortgekomen, liet weten dat het besluit uit veiligheidsoverwegingen is genomen.
Bij confrontaties tussen veiligheidsdiensten en aanhangers van de Moslimbroederschap zijn in de afgelopen week vele honderden doden gevallen. Ook in het weekeinde waren er gewelddadige confrontaties.
Zaterdag kwamen bij ongeregeldheden verspreid over het land 79 mensen om het leven en raakten 550 anderen gewond. Dat heeft persbureau MENA gemeld op basis van cijfers van de regering.
Het Egyptische ministerie van Binnenlandse Zaken meldde dat onder de doden zeker 70 politiemensen en andere veiligheidsfunctionarissen zijn.
Gewonden
Zondag waren er onder meer gevechten tussen aanhangers en tegenstanders van Mursi in de noordelijke provincie al-Buhaira. Volgens Egyptische media raakten tientallen mensen gewond toen inwoners van het stadje Etai al-Baroud betogende aanhangers van de Moslimbroederschap aanvielen.
De Egyptische legerleider Abdel Fattah al-Sisi riep de Moslimbroederschap zondag op hun protest op te geven. Hij nodigde de oppositiebeweging uit weer mee te doen aan het democratisch proces.
''In Egypte is plaats voor iedereen'', zei al-Sisi. ''Maar we zullen niet passief blijven als het land wordt verwoest en de bevolking wordt bedreigd.''
Geen geweld
Legerleider Abdel-Fatah el-Sissi heeft zondag gezegd dat het leger geen geweld meer zal dulden. Tegelijkertijd riep hij de islamistische aanhangers van de afgezette president Mohamed Mursi op deel te nemen aan het politieke proces. Hij herhaalde dat het leger niet uit is op de macht.
"De eer om het volk te verdedigen is het leger veel dierbaarder dan het heersen over Egypte', zei El-Sissi volgens de staatstelevisie op een bijeenkomst van militaire commandanten en politiechefs.
Maar 'wij zullen niet lijdzaam toekijken als het land en het volk verwoest worden en de natie in brand wordt gezet en de burgers geterroriseerd worden'
Islamisten
El-Sissi pleitte ervoor de islamisten te betrekken bij de politiek. Volgens een tijdsbestek dat het leger heeft opgesteld moet de grondwet worden aangepast en dienen er in 2014 presidents- en parlementsverkiezingen te worden gehouden.
"Wij hebben veel kansen gegeven (...) om de crisis vreedzaam te beëindigen en roepen de aanhangers van het vorige regime op deel te nemen aan het herbouwen van het het democratische pad en te integreren in het politieke proces en de toekomstkaart, in plaats van de confrontatie te zoeken en de Egyptische staat te vernietigen", aldus El-Sissi.
Ben bang dat keihard aanpakken de enigste taal is die het MB begrijpt. En daar zullen dan slachtoffers bij gaan vallen.quote:
Ze doen het zelf. Geen hulp van buitenaf.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:09 schreef Matamalam het volgende:
Wat ik mij afvraag. Wie bepaalt de structuren en waarborgen voor de democratie na het afzetten van een dictator? Doen Egyptische staatsrechtgeleerden dat zelf of krijgen ze hulp van buitenaf, of op een andere manier?
Hier is een hele andere versie van dit verhaal:quote:
Jij noemt 5 miljard steun van de EU geen hulp van buitenaf?quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:38 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ze doen het zelf. Geen hulp van buitenaf.
Ze hebben helemaal niets te eisen stelletje kutpaupersquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:42 schreef -jos- het volgende:
En het militaire regime eist dat de EU steun door blijft gaan:
http://www.theguardian.co(...)pt-eu-aid-death-toll
Waarschijnlijk werkt ze voor een westers bedrijf, met een korreltje zout nemen dus. Alles is de schuld van het Moslimbroederschap.quote:Eman Nabih is an internet marketing and social media expert, specialized in building awareness and passion for clients in private and public sector.
Youtube en liveleak zijn media sjaak.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zoals ik al zei : zijn er ergens foto's op nieuwsmedia te vinden waar specifiek de mensen uit dit filmpje opstaan ? Dan weet je meteen of het bericht klopt. Ik heb er nog geen gezien eigenlijk ...
http://www.eenvandaag.nl/(...)er_voor_journalistenquote:Dagboek uit Caïro: gevaarlijker voor journalisten
19-08-2013 Blog
Redactie Ester Meerman
Het was de afgelopen dagen niet makkelijk om verslag te doen vanuit Caïro. De demonstraties waren bijzonder gewelddadig en daarmee gevaarlijk en door de ingestelde avondklok is het ‘s avonds lastig überhaupt ergens heen te gaan. Daarnaast is de Egyptische overheid een ware haatcampagne begonnen tegen journalisten van Westerse media.
Al wekenlang is op staatzenders te horen dat alle Westerse media pro-Moslimbroederschap zijn en verschillende private kanalen hebben deze retoriek overgenomen.
Het Egyptische perscentrum heeft laten weten dat geen enkele journalist meer een accreditatie krijgt zonder eerst grondig doorgelicht te zijn door de geheime dienst. Nu was dat in principe al zo, maar dat ze daar opeens zo openlijk voor uit komen is nieuw en ongetwijfeld afschrikwekkend bedoeld.
Presidentieel adviseur Mostafa Hegazi hield zaterdag een persconferentie waarin de internationale pers beschuldigd werd van het negeren van feiten en subjectieve verslaggeving in het voordeel van de Moslimbroeders. Een paar uur later kwam de Staats Informatie Dienst met een verklaring waarin letterlijk staat dat ‘Egypte bitter is tegenover bepaalde Westerse media’, omdat die aan de kant van de Moslimbroederschap zouden staan en veel te positief over deze groep zouden berichten.
Ook valt er te lezen dat ‘sommige media de gebeurtenissen van 30 juni nog steeds niet beschrijven als uiting van de wil van de massa’. Oftewel: de Westerse media is collectief voor de Moslimbroederschap en daarmee tegen Egypte en dus slecht.
De haatcampagne heeft effect. In Egypte bestaat zoiets als het burgerarrest, wat zoveel betekent dat burgers elkaar op verdenking van ‘criminele activiteiten’ aan de politie mogen uitleveren. Daar komt nog eens bovenop dat nu de noodtoestand tijdelijk is uitgeroepen ook het leger en de politie zonder opgaaf van reden burgers mogen arresteren. Kortom: iedereen die je tegenkomt is opeens bevoegd om je van straat te plukken en bij een politiebureau af te leveren.
De ene na de andere journalist meldde het afgelopen weekeinde op Twitter dat hij of zij gearresteerd was of net weer vrijgelaten. Sommigen worden urenlang op politiebureaus vastgehouden, anderen staan na een half uur weer buiten. Vaak worden laptops, telefoons en cameras door politie of leger in beslag genomen, of door omstanders gestolen. Een Braziliaanse journalist verdwijnt zaterdag voor ruim negen uur van de radar, een Duitse journalist wordt een dag later meer dan zes uur opgesloten in een politiebureau, zonder duidelijke opgaaf van reden.
Zaterdagmiddag is live op televisie te zien hoe twee buitenlandse journalisten door het leger worden ontzet omdat ze dreigen aangevallen te worden door een woedende menigte. De correspondent van de Britse krant The Guardian wordt op die dag maar liefst drie keer bij de politie afgeleverd, de laatste keer zonder zijn laptop en telefoon. Die zijn gestolen door de mensen die hem naar het politiebureau brachten.
Sherif Mansour, directeur van de Committee to Protect Journalists, noemt de situatie zorgwekkend en verklaart dat het voor journalisten nu gevaarlijker is om hun werk te doen dan onder het bewind van Mubarak.
Ik ben in mijn twee jaar hier een keer bij het leger bezorgd. Toen ik in februari 2011 met twee andere buitenlanders over straat liep vond een boze menigte dat we eruit zagen als spionnen en werden we bij een militaire controlepost afgezet. Het liep met een sisser af toen de officier van dienst onze paspoorten had bestudeerd en besloot dat we toch geen medewerkers van buitenlandse geheime diensten waren. Ik hoop dat ik de komende weken ook doorkom zonder de binnenkant van politiebureaus of militaire pantserwagens te hoeven bezichtigen.
Ester Meerman schrijft voor EenVandaag een aantal blogs over de situatie in Caïro, waar ze ruim twee jaar woont en werkt als fotograaf/journaliste. Ze studeerde Journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en Communicatiewetenschap en Arabisch aan de Universiteit van Amsterdam. Meerman werkte onder andere voor de NOS, KRO, NRC Handelsblad, Algemeen Dagblad en de TROS. Kijk hier voor haar website.
NU.nlquote:Egyptische agenten gedood in hinderlaag Sinaï
Egyptische politieagenten zijn maandagochtend in de Sinaï in een hinderlaag van militanten gelopen. Daarbij kwamen 25 agenten om het leven. Dat hebben bronnen bij de veiligheidsdiensten gezegd.
Er raakten ook twee agenten gewond, aldus de bronnen die anoniem willen blijven omdat ze niet met journalisten mogen praten, meldt persbureau AP.
Toen de agenten in twee busjes door het grensstadje Rafah reden, werden ze volgens de bronnen tegengehouden en gedwongen uit te stappen en op de grond te gaan liggen. Vervolgens schoten de militanten hen dood.
De agenten zouden burgerkleding gedragen hebben.
Executies
Eerder zeiden de functionarissen dat de agenten onder vuur werden genomen met raketgranaten. Volgens AP is er vaker onduidelijkheid over details van dergelijke incidenten. Ook de Egyptische staatstelevisie meldt dat de agenten gedood zijn door executies.
Sinds de islamistische president Mohammed Mursi op 3 juli werd afgezet door het leger, worden in de Sinaïwoestijn bijna dagelijks aanvallen uitgevoerd door militanten. De Sinaï grenst aan de Gazastrook en Israël.
Het Egyptische leger en de veiligheidsdienst strijden al lang tegen militanten in de noorderlijke helft van het schiereiland.
Gevangenen
Zondag waren er onder meer gevechten tussen aanhangers en tegenstanders van Mursi in de noordelijke provincie al-Buhaira. Volgens Egyptische media raakten tientallen mensen gewond toen inwoners van het stadje Etai al-Baroud betogende aanhangers van de Moslimbroederschap aanvielen.
Ook kwamen zeker 36 opgepakte demonstranten om het leven tijdens een transport op weg naar de gevangenis. Ze waren volgens staatsmedia allemaal lid van de Moslimbroederschap en zijn opgepakt tijdens onlusten in Caïro. Het is nog niet duidelijk onder welke omstandigheden ze zijn omgekomen.
Legerleider Abdel Fattah al-Sisi riep de Moslimbroederschap op hun protest op te geven.
twitter:BreakingNews twitterde op maandag 19-08-2013 om 12:24:49Report: Former Egyptian President Hosni Mubarak expected to be freed this week, after prosecutor clears him, his lawyer says - @Reuters reageer retweet
quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:29 schreef Frutsel het volgende:
twitter:BreakingNews twitterde op maandag 19-08-2013 om 12:24:49Report: Former Egyptian President Hosni Mubarak expected to be freed this week, after prosecutor clears him, his lawyer says - @Reuters reageer retweet
inddquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:06 schreef Breekfast het volgende:
Straks maken ze het nog zo gek dat Mubarak zijn oude functie weer mag bekleden
Dan zal hij straks ongetwijfeld op miraculeuze wijze van zijn ziekte herstellen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:29 schreef Frutsel het volgende:
Ondertussen worden er dagelijks duizenden meer geboren. De bevolking groeit met een miljoen per jaar.quote:
Ik hou normaal niet van deze complot/doem-denkende suggestieve reacties maar ik lees de bronnen altijd met veel plezier door.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:12 schreef gembird het volgende:
De Arabische Lente is opgezet. Voordat er ook maar een Arabische Lente was zaten Arabische jongeren in Oost Europa te trainen. Toen was het afvragen waarvoor ze trainen, maar nu een paar jaar later mag het wel duidelijk zijn waarvoor ze zaten te trainen.
Ik hou me er ook niet mee bezig en baseer mij op informatie van een paar jaar terug toen op enkele sites info stond over Arabische jongeren die in Oost Europa zaten te trainen terwijl Mubarak en Ghaddafi nog aan de macht waren.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:14 schreef einszweiachtung het volgende:
[..]
Ik hou normaal niet van deze complot/doem-denkende suggestieve reacties maar ik lees de bronnen altijd met veel plezier door.
Serieus? Waarom?quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:13 schreef Aloulou het volgende:
Wat zijn veel Egyptenaren erin gestonken zeg, Mubarak weer op vrije voeten![]()
![]()
![]()
Fucking soap dit gewoon. Moet serieus verfilmt worden met bazenhoofdrol voor Sisi.
Sowieso is het achterlijk dat ze het Arabische "lente" noemen, dat is niet echt neutraal. Net zoals "jasmijnrevolutie"quote:
Foto's van de geexecuteerde: Wel schokkend voor sommigen.twitter:TheBigPharaoh twitterde op maandag 19-08-2013 om 18:14:16Report by ambulance worker on the death of the 27 policemen in Rafah. Nearly all gunshots in the back and head. http://t.co/qMemL7vAAi reageer retweet
tjah, als ie nergens voor veroordeeld isquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:06 schreef Breekfast het volgende:
Straks maken ze het nog zo gek dat Mubarak zijn oude functie weer mag bekleden
quote:Ruling generals want unchallenged power. Another amendment intends reinstating Mubarak’s National Democratic Party (NDP). On April 16, 2011, it was dissolved. Expect sham elections when held.
quote:“The Egyptian government acknowledged that its security forces had killed 36 Islamists in its custody on Sunday, as the country’s military leaders and Islamists vowed to keep up their fight over Egypt’s future.”
“The deaths were the fourth mass killing of civilians since the military took control on July 3, but the first time so many had died while in government custody.”
Egypt’s Interior Ministry claimed detainees tried to escape. It issued contradictory reports. It gave one account, then another. MB officials called what happened “assassinations.”
http://www.globalresearch.ca/police-state-terror-in-egypt/5346399quote:“Israel plans this week to intensify its diplomatic campaign urging Europe and the United States to support the military-backed government in Egypt despite its deadly crackdown on Islamist protesters, according to a senior Israeli official involved in the effort.”
Niemand uit de regering heeft toegegeven dat zij daadwerkelijk wat gedaan hebben?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:20 schreef -jos- het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://www.globalresearch.ca/police-state-terror-in-egypt/5346399
http://www.globalresearch(...)oup-in-egypt/5346394
Jawel, misschien niet de regering zelf maar wel regeringsfunctionarissen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:43 schreef rakotto het volgende:
[..]
Niemand uit de regering heeft toegegeven dat zij daadwerkelijk wat gedaan hebben?
Het is een quote van Russia Today van mensen uit het door het regime aangestelde comité die de grondwet gaat aanpassen.quote:Niemand, maar ook niemand en niets heeft het ook over de NDP gehad om die terug te krijgen.
RT en Aljazeera zijn tegenwoordig even betrouwbaar. En gisteren zijn ze begonnen met het onderzoeken van het incident.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:47 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jawel, misschien niet de regering zelf maar wel regeringsfunctionarissen.
[..]
Het is een quote van Russia Today van mensen uit het door het regime aangestelde comité die de grondwet gaat aanpassen.
Wat is dan wel betrouwbaar? RT en Al Jazeera zijn niet minder betrouwbaar dan westerse media. Ze hebben veel journalisten en camerateams in Egypte zitten. En wil je dan beweren dat het onderzoek van het regime wel betrouwbaar gaat zijn...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:48 schreef rakotto het volgende:
[..]
RT en Aljazeera zijn tegenwoordig even betrouwbaar. En gisteren zijn ze begonnen met het onderzoeken van het incident.
quote:Erdogan: Turkey has evidence that Israel is behind military coup in Egypt
Turkish newspaper Today's Zaman reports that Turkey's prime minister says Israel is responsible for military takeover in Egypt that ousted the Muslim Brotherhood from power.
Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan on Tuesday accused Israel of being responsible for the military takeover in Egypt, saying that he has "evidence" that points to Israel's involvement.
According to the Turkish newspaper Today's Zaman, Erdogan met with members of his party in Ankara on Tuesday and said: "Israel is behind the coup in Egypt, we have evidence."
The report also said that Erdogan mentioned the words of a French Jewish intellectual, who he did not name, who said in 2011 that the Muslim Brotherhood will not take power even if they were to be elected since "democracy is not the ballot box."
In March, reconciliation efforts between Israel and Turkey began after Prime Minister Benjamin Netanyahu called Erdogan to apologize for the botched raid on a Gaza-bound flotilla in 2010 that killed eight Turks and one Turkish-American.
Erdogan suggested that normalization of ties with Israel would take time, hinting that Turkey wanted to ensure the victims of the flotilla raid were compensated and Israel remained committed to the easing of restrictions of goods to Gaza before restoring relations. The two countries have yet to decide on the exact sum of compensation that would be given to the flotilla victims' families.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:29 schreef sonnyspek het volgende:
Morsi in de gevangenis, El-Baradei in Europa en Mubarak vrij.
Lijkt net op 2010.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |