Het is nu al behoorlijk onhoudbaar.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 01:41 schreef deelnemer het volgende:
Met de huidige bevolkingsgroei in Egypte zal de bevolking in 35 jaar verdubbelen (van 82 naar 164 miljoen). Dat lijkt me onhoudbaar voor een land dat nu al nauwelijks het hoofd boven water houd (al veel voedsel moet importeren) en grotendeels bestaat uit woestijn.
Mooi toch. De extremisten zijn van het toneel verdwenen zodat er nu ruimte is voor echte democratie.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen is Mubarak zonder protesten vrijgelaten ...
Wie zegt dat er geen protesten zijn?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen is Mubarak zonder protesten vrijgelaten ...
Grootste partij betekent niet dat meerderheid van Egyptenaren de MB steunt. Als er negen partijen zijn met 5 zetels en 1 partij met 6 zetels dan is die met zes zetels de grootste maar hebben ze de steun van slechts 11,8% van de bevolking.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
Of het onderschrift van de foto:
"De meerderheid van de Egyptenaren steunt de Moslimbroeders niet ".
Misleidende quote, aangezien ze gewoon de grootste partij zijn.
En hij wil wel een Egyptische rechtsstaat maar geen democratie. Ofwel het is een imperialist.
Ik zeg ook niet dat het niet klopt. Maar dat het misleidend is.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Grootste partij betekent niet dat meerderheid van Egyptenaren de MB steunt. Als er negen partijen zijn met 5 zetels en 1 partij met 6 zetels dan is die met zes zetels de grootste maar hebben ze de steun van slechts 11,8% van de bevolking.
Volgens mij steunt de meerderheid van NL de VVD ook helemaal niet. Je kunt hooguit zeggen dat de zin de lading niet helemaal dekt, want naast de VVD is er helemaal geen meerderheid die de ene of de andere partij steunt. Datzelfde geldt ook voor Egypte. Alsof de meerderheid een van de partijen steunt...het is allemaal een grote kutzooi daar.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:59 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet klopt. Maar dat het misleidend is.
Je zegt toch ook niet: "De meerderheid van de Nederlanders steunt de VVD niet ".
Het impliceert gewoon dat de journalist de steun voor het Moslimbroederschap op een negatieve manier aan het framen is.
Hij is er al gemakkelijk vanaf gekomen. De revolutionairen hebben verloren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 04:00 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wie zegt dat er geen protesten zijn?
Mubarak gaat er niet makkelijk van af komen.
Er was nooit twijfel dat de meerderheid van de Nederlanders de VVD niet steunt. Wat betreft de Moslimbroers was die twijfel er wel. Geen goede vergelijking dus.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:59 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet klopt. Maar dat het misleidend is.
Je zegt toch ook niet: "De meerderheid van de Nederlanders steunt de VVD niet ".
Het impliceert gewoon dat de journalist de steun voor het Moslimbroederschap op een negatieve manier aan het framen is.
De revolutie is niet voorbij. Het gaat voort. We hebben niet verloren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij is er al gemakkelijk vanaf gekomen. De revolutionairen hebben verloren.
Gezien de gang van zaken rond Mubarak én de huidige situatie met het leger, kunnen we prima vaststellen dat Egypte weer terug bij af is en dat de revolutionairen compleet voor lul zijn gezet door het leger.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:56 schreef rakotto het volgende:
[..]
De revolutie is niet voorbij. Het gaat voort. We hebben niet verloren.
Je weet dat dit onder Morsi was en dat er tientallen andere NDP figuren vrij kwamen tijdens zijn bewind?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gezien de gang van zaken rond Mubarak én de huidige situatie met het leger, kunnen we prima vaststellen dat Egypte weer terug bij af is en dat de revolutionairen compleet voor lul zijn gezet door het leger.
Ik weet dat de vrijlating onder het leger heeft plaatsgevonden. Wat niet zo heel gek is natuurlijk, ik bedoel het leger en Mubarak zijn twee handen op één buik. Ik weet ook dat Morsi de meest debiele aanklachten tegen zich heeft moeten horen. Komop man, denk nou eens na!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:01 schreef rakotto het volgende:
[..]
Je weet dat dit onder Morsi was en dat er tientallen andere NDP figuren vrij kwamen tijdens zijn bewind?
Dus NDP kwam niet vrij tijdens Morsi? De rechtzaak was niet naar de rechter gebracht tijdens Morsi?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet dat de vrijlating onder het leger heeft plaatsgevonden. Wat niet zo heel gek is natuurlijk, ik bedoel het leger en Mubarak zijn twee handen op één buik. Ik weet ook dat Morsi de meest debiele aanklachten tegen zich heeft moeten horen. Komop man, denk nou eens na!
Wat probeer je nu te vertellen. Werkelijk? Dat het leger net zo slecht is als Morsi, dat heb ik wel door hoor. De vraag is of de Egyptenaren het door hebben en of jij het door hebt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:07 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dus NDP kwam niet vrij tijdens Morsi? De rechtzaak was niet naar de rechter gebracht tijdens Morsi?
Ik heb het door en vele andere Egyptenaren hebben het ook door dat het Leger al 60 jaar aan de macht is en dat dat niet goed is. Maar wat velen zien is dat het leger nog altijd beter is dan Morsi.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat probeer je nu te vertellen. Werkelijk? Dat het leger net zo slecht is als Morsi, dat heb ik wel door hoor. De vraag is of de Egyptenaren het door hebben en of jij het door hebt.
Het leger is beter dan Morsi? Het leger is 60 jaar aan de macht, wat heeft het gedaan voor de bevolking, voor het land? Morsi was amper 1 jaar aan de 'macht'. Macht tussen haakjes want jij weet net zo goed als ik dat hij feitelijk geen macht had. Ik bedoel alleen het leger heeft, had en houdt de macht. Ten alle tijden. Kan ook niet anders indien je 40% van de economie in handen hebt. Hoe kan je dit soort dingen stellen. Het gaat er bij mij echt niet in... Maar goed, gewoon weer terug naar de oude situatie dus, het leger is weer aan de macht - en vandaar mijn eerdere stelling: de revolutionairen hebben gefaald.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:12 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik heb het door en vele andere Egyptenaren hebben het ook door dat het Leger al 60 jaar aan de macht is en dat dat niet goed is. Maar wat velen zien is dat het leger nog altijd beter is dan Morsi.
Maar wat ik dus wil zeggen is dat dit sowieso zou gebeuren en dat het nu niet aan het leger ligt dat hij vrij is.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Volgens mij steunt de meerderheid van NL de VVD ook helemaal niet. Je kunt hooguit zeggen dat de zin de lading niet helemaal dekt, want naast de VVD is er helemaal geen meerderheid die de ene of de andere partij steunt. Datzelfde geldt ook voor Egypte. Alsof de meerderheid een van de partijen steunt...het is allemaal een grote kutzooi daar.
Jullie missen mijn punt volgens mij.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:26 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Er was nooit twijfel dat de meerderheid van de Nederlanders de VVD niet steunt. Wat betreft de Moslimbroers was die twijfel er wel. Geen goede vergelijking dus.
Het lijkt erop dat jij de Moslimbroers steunt. Waarom is dat? Kan je daar eens inhoudelijke argumenten voor geven? Ik ben benieuwd.
Leger heeft er misschien 200? 300 doden op zijn geweten. Politie heeft er duizenden op zijn geweten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het leger is beter dan Morsi? Het leger is 60 jaar aan de macht, wat heeft het gedaan voor de bevolking, voor het land? Morsi was amper 1 jaar aan de 'macht'. Macht tussen haakjes want jij weet net zo goed als ik dat hij feitelijk geen macht had. Ik bedoel alleen het leger heeft, had en houdt de macht. Ten alle tijden. Kan ook niet anders indien je 40% van de economie in handen hebt. Hoe kan je dit soort dingen stellen. Het gaat er bij mij echt niet in... Maar goed, gewoon weer terug naar de oude situatie dus, het leger is weer aan de macht - en vandaar mijn eerdere stelling: de revolutionairen hebben gefaald.
Hoeveel doden heeft Morsi op zijn geweten, en hoeveel doden heeft het leger op zijn geweten?
Ik weet niet of de MB de beste partij voor Egypte is. Ik vind gewoon dat men de democratie moet respecteren. Dat doet het leger dus niet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:51 schreef JerryWesterby het volgende:
Van de MB werd gedacht dat ze, zeker samen met andere islamitische partijen, de meerderheid achter zich had. De MB maakte vervolgens nogal dictatoriaal de dienst uit. Die journalist zei dat dat niet terecht was, vooral omdat de MB de meerderheid niet of niet meer achter zich heeft.
De positie van een coalitiepartij als de VVD is heel anders.
Maar waarom denk jij nou dat de MB de beste partij voor Egypte is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |