Hier precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:40 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
350 huizen, inc 2 bol pakjes
Dat is echt helemaal niks!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:40 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
350 huizen, inc 2 bol pakjes
Ruilen ik had 1 hele volle tas en ook maar iets van 350 huizen ofzo.....quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde.
Nieuw persoonlijk record neergezet: 45 minuten.
Ik heb voor het eerst de hele wijk op de fiets gedaan.
ik 0.25quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:37 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had vandaag ook 1 volle tas (en ook zo'n 350 huizen) en ik heb er 1:15 uur over gedaan ofzoMaar ik was nogal langzaam vandaag.
Tja met de auto is het sneller zit natuurlijkwel in een boerendorp :-)quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik 0.25
Maar goed, ik was dan ook maar op de motor post gaan bezorgen, mijn zusje had mijn fiets gejat
Heel Brabant is een boerendorpquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:54 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Tja met de auto is het sneller zit natuurlijkwel in een boerendorp :-)
Jeej ik sowieso 16 sept tot 7 oktober :-) en komende week dan ook nog :-)quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:28 schreef V__L_N het volgende:
Alles buiten de randstad is een boerendorp
Vakantie aangevraagd en zo goed als gekregen. De eerste dag was wat lastig, dus die is onder voorbehoud. Maar ik ga lekker op vakantie van 12 september tot en met 3 oktober. Jippie
Alles binnen de randstad ook, al denken ze daar soms van niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:28 schreef V__L_N het volgende:
Alles buiten de randstad is een boerendorp
Als je TC ook de uren invoert, zal hij misschien het al doorgehad hebben en hopen dat je niet zou klagen...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lekkere chaos weer bij ons, hoor! Krijg ik m'n urenuitdraai per mail, mis ik gewoon 6 uur! Nadere inspectie leert dat er heel andere wijken zijn opgevoerd dan ik heb gelopen, en op 1 dag is er zelfs helemaal niets geboekt!
Dus ik op hoge poten naar de TC en zeg dat ik 6 uur mis. Okee, zegt íe, zet ik die er vandaag bij. Zonder mijn bewering te verifiëren of zelf maar te willen weten waar die 6 uur verschil vandaan komen.
Da's toch ook raar?
Aan de postbezorger!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:01 schreef Deezertje het volgende:
Laatste tijd valt me ook op dat de kwaliteit erg slecht aan het worden is.
Zelfs mijn eigen post krijg ik soms met een scheur!
Ligt dat aan de voorbereider of aan het sorteercentrum?
Heb hem net even doorgebladerd en hier en daar wat gelezen. Toch knap hoor, zo'n blaadje maken en dan alles zo positief doen overkomen! Hij ligt hier al bij het oud papier nadat ik evenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Iemand alweer het fantastische personeelsblad gelezen?Mag wat kosten, maar dan heb je ook niets!
nou, kan ook best bij het voorbereiden gebeuren hoor, vooral op daldagen als er weinig post is en toch ieder vakje apart wordt afgebundeld met 2 elastieken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:52 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Aan de postbezorger!![]()
Nee serieus, zulke scheuren ontstaan niet bij het voorbereiden, die zitten er dan al in.
Nou, er stonden deze keer toch ook wat kritische punten in. Je moest wel goed bladeren, maar toch! Oa een postbezorger (bij wie het behang van de muren en de vulling uit z'n bank kwam) die graag extra wilde werken maar dan pas om 17.30 gebeld werd of hij nog een wijk wilde lopen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:54 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Heb hem net even doorgebladerd en hier en daar wat gelezen. Toch knap hoor, zo'n blaadje maken en dan alles zo positief doen overkomen! Hij ligt hier al bij het oud papier nadat ik evenheb gedaan.
En de pakketbezorger die iedereen natuurlijk kent en overal koffie moet afslaan! Heel toevallig uit Den Haag. 6 jaar actief. Zal wel in vaste dienst zijn, subco's houden het nog geen jaar vol...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, er stonden deze keer toch ook wat kritische punten in. Je moest wel goed bladeren, maar toch! Oa een postbezorger (bij wie het behang van de muren en de vulling uit z'n bank kwam) die graag extra wilde werken maar dan pas om 17.30 gebeld werd of hij nog een wijk wilde lopen.
Wat ik wel opvallend vond dat er een folder van de PV bij zat of we toevallig een auto wilden leasen. Heb ik per ongeluk de managerseditie ontvangen, of geeft de Groene Toren er weer blijk van dat ze toch een wat te rooskleurig beeld hebben van wat de gemiddelde bezorger/besteller netto overhoudt?
Ook wordt er in dat blaadje een beetje een toon aangeslagen als van een juf voor de kleuterklas. Met name dat artikel "Staken in Amsterdam" was echt om te huilen. (Daar zijn de journalisten al, in hun busjes met glimmende omroeplogo's). Alsof je godverdomme Pietje Puk in f#cking Keteldorp zit te lezen. Denken ze echt dat we de debiel zijn, of is dit illustratief voor de verstandelijke vermogens (en het vocabulaire) van de doorsnee postbode/bezorger?
Subco's hebben ook geen tijd voor koffie. Die bij mij loopt elke dag te rennen en te vliegen van 8 uur 's ochtends tot half 10 's avonds!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En de pakketbezorger die iedereen natuurlijk kent en overal koffie moet afslaan! Heel toevallig uit Den Haag. 6 jaar actief. Zal wel in vaste dienst zijn, subco's houden het nog geen jaar vol...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
ben je mooi klaar meequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Leuk, zo'n wijk waar alle straatnamen op elkaar lijken. Vlietweg, Vlietkade, Oude Vlietweg, Oude Vlietkade, Verlengde Vlietweg, Vlietpark. Wie verzint zoiets
Om gek van te worden.quote:Leuk, zo'n wijk waar alle straatnamen op elkaar lijken. Vlietweg, Vlietkade, Oude Vlietweg, Oude Vlietkade, Verlengde Vlietweg, Vlietpark. Wie verzint zoiets
Dat valt mij ook altijd op. Volgens mij is het beleid dat ze er op rekenen dat er altijd wel genoeg mensen die het toch niet opvalt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lekkere chaos weer bij ons, hoor! Krijg ik m'n urenuitdraai per mail, mis ik gewoon 6 uur! Nadere inspectie leert dat er heel andere wijken zijn opgevoerd dan ik heb gelopen, en op 1 dag is er zelfs helemaal niets geboekt!
Dus ik op hoge poten naar de TC en zeg dat ik 6 uur mis. Okee, zegt íe, zet ik die er vandaag bij. Zonder mijn bewering te verifiëren of zelf maar te willen weten waar die 6 uur verschil vandaan komen.
Da's toch ook raar?
Dan had ik ook wel een keer genomineerd kunnen worden. Had een keer een rouwkaart voor iemand die niet meer op dat adres woonde. Ik wist toevalig dat die mensen 4 kilometer verderop zijn gaan wonen en heb de rouwkaart na afloop van mijn dienst nog even keurig bezorgd.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:32 schreef KatrienDuck het volgende:
Dat verhaal dan van die postbezorger die speciaal voor een meisje, dat een brief verwachtte van een school om te horen of ze was toegelaten, zijn loop onderbrak en naar de vestiging fietste om die brief te gaan zoeken en hem alsnog bezorgde.Zulke postbezorgers ken ik niet!
Is toch ook een apart verhaal? Waarom zat deze brief dan al gelijk niet bij zijn post? Lag ie al dagen op het depot, in een andere wijk, of zijn ze hem simpelweg vergeten? En collega's die klagen dat je in de post voor hun wijken neust? Als ik mijn eigen post tegenkom haal ik die er ook altijd tussenuit, weet ik in ieder geval dat ik niets mis.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:32 schreef KatrienDuck het volgende:
Dat verhaal dan van die postbezorger die speciaal voor een meisje, dat een brief verwachtte van een school om te horen of ze was toegelaten, zijn loop onderbrak en naar de vestiging fietste om die brief te gaan zoeken en hem alsnog bezorgde.Zulke postbezorgers ken ik niet!
Ja, ik vind het ook een vaag verhaal. Maar eigen post meenemen? Mag toch niet?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Is toch ook een apart verhaal? Waarom zat deze brief dan al gelijk niet bij zijn post? Lag ie al dagen op het depot, in een andere wijk, of zijn ze hem simpelweg vergeten? En collega's die klagen dat je in de post voor hun wijken neust? Als ik mijn eigen post tegenkom haal ik die er ook altijd tussenuit, weet ik in ieder geval dat ik niets mis.
Nou ja, voor een rouwkaart doe je extra moeite, daar kan ik nog inkomen. Maar een gewone brief...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan had ik ook wel een keer genomineerd kunnen worden. Had een keer een rouwkaart voor iemand die niet meer op dat adres woonde. Ik wist toevalig dat die mensen 4 kilometer verderop zijn gaan wonen en heb de rouwkaart na afloop van mijn dienst nog even keurig bezorgd.
Heb er toen geen tijd voor gevraagd, want het lag precies op de route naar huis toe
Waarom zou dat niet mogen? Als het je eigen post is (voor huisadres dan)quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:22 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook een vaag verhaal. Maar eigen post meenemen? Mag toch niet?
voor gewone brieven doe je idd niet al te veel extra moeite. Voor rouwbrieven en trombosekaarten welquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:23 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Nou ja, voor een rouwkaart doe je extra moeite, daar kan ik nog inkomen. Maar een gewone brief...
Volgens het artikel was hij niet naar de vestiging teruggegaan, maar naar het depot, waar hij tussen de post van collega's was gaan zoeken. Ik zou er persoonlijk niet zo blij mee zijn als een collega mijn tassen overhoop zou gaan halen en in de bundels gaan graaien, op zoek naar een bepaald poststuk. En dan druk ik me voorzichtig uit.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:32 schreef KatrienDuck het volgende:
Nee, mag bij ons echt niet. Ik heb meer dan een jaar mijn eigen straat (waar ik woon) voorbereid, maar nog nooit mijn post zelf meegenomen. Volgens de TC betaalt de klant om de post bij je thuis afgeleverd te krijgen door PostNL of zoiets.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Als het je eigen post is (voor huisadres dan)Doen zat collega's hier hoor. Of het makkelijk is en slim is een tweede...
Maar als jij als medewerker van PostNL je eigen post mee naar huis neemt is het toch afgeleverd door PostNL?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:19 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Nee, mag bij ons echt niet. Ik heb meer dan een jaar mijn eigen straat (waar ik woon) voorbereid, maar nog nooit mijn post zelf meegenomen. Volgens de TC betaalt de klant om de post bij je thuis afgeleverd te krijgen door PostNL of zoiets.
Maar ik zit alleen in de voorbereiding. Tja, sommige bezorgers nemen het wel zelf mee, maar ik doe dat maar niet, ons huis is het eerste van de hele wijk, dus ik heb het altijd vroeg.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar als jij als medewerker van PostNL je eigen post mee naar huis neemt is het toch afgeleverd door PostNL?
Vond het sowieso wel een wat vreemd verhaal. Hoe moet ik zoiets voor me zien? Heeft ie dan lukraak maar wat tassen en bundels open getrokken om te zien of die brief er toevallig ergens tussen lag? Terwijl ie niet eens zeker weet of die brief er uberhaupt wel was? Dingen lopen immers wel vaker vertraging op.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens het artikel was hij niet naar de vestiging teruggegaan, maar naar het depot, waar hij tussen de post van collega's was gaan zoeken. Ik zou er persoonlijk niet zo blij mee zijn als een collega mijn tassen overhoop zou gaan halen en in de bundels gaan graaien, op zoek naar een bepaald poststuk. En dan druk ik me voorzichtig uit.
Ja.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:11 schreef MervinMinky het volgende:
Ik ga volgende maand na 3 jaar als zaterdagbezorger te hebben gewerkt stoppen bij PostNL. Hoe zit dat met je verlofuren enz. krijg je die dan uitbetaald of iets dergelijks?
Of nog langer. Na een maand is als het meezit. Bij mij duurde het toen 3 maanden.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja.
Waarschijnlijk wel pas een maand na je stoppen.
Vraag dat vogeltje dan even wat ie wil of wat de bedoeling is!quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:01 schreef dud0r het volgende:
Wat ben ik blij dat we goede bezorgers hebben.
Werd afgelopen zaterdag gebeld dat iemand twee tassen voor z'n wijk miste. Blijkt dat er verkeerde kaartjes opgezeten hebben en dat iemand anders gewoon het verkeerde stukje weggebracht heeft zonder te aarzelen.
Heerlijk van die mensen die zelf nadenken ipv alles maar van zich af gooien.
Edit: Er zit hier een heel vervelend klein vogeltje voor het raam te piepen. Het is geen fluiten of een leuke toon. Het is alsof iemand constant in zo'n piepspeeltje voor de hond loopt te knijpen.
Zo kan ik toch niet normaal werken!![]()
![]()
Zo eentje had ik er vorige x ook. Musje wat uit de boom was gevallen en niet goed kon vliegen. Helaas was hij wel te snel om hem te vangenquote:Op maandag 19 augustus 2013 09:01 schreef dud0r het volgende:
Wat ben ik blij dat we goede bezorgers hebben.
Werd afgelopen zaterdag gebeld dat iemand twee tassen voor z'n wijk miste. Blijkt dat er verkeerde kaartjes opgezeten hebben en dat iemand anders gewoon het verkeerde stukje weggebracht heeft zonder te aarzelen.
Heerlijk van die mensen die zelf nadenken ipv alles maar van zich af gooien.
Edit: Er zit hier een heel vervelend klein vogeltje voor het raam te piepen. Het is geen fluiten of een leuke toon. Het is alsof iemand constant in zo'n piepspeeltje voor de hond loopt te knijpen.
Zo kan ik toch niet normaal werken!![]()
![]()
Kon je nog wat meekrijgen van ze?quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Oja en in een van de straten waar ik aan het bezorgen was rook het lekker naar wiet, de politie was bezig een illegale plantage te verwijderen
Maar toch niet voor 1 wijk, neem ik aan?quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
Had vandaag qua volume meer post dan vrijdag.
Denk het wel. Vier wijken vandaag en ik had één volle tas. Afgelopen vrijdag had ik drie bundeltjes.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:11 schreef posje het volgende:
[..]
Maar toch niet voor 1 wijk, neem ik aan?
als je bij de post werkt kan dat iedere week welquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:34 schreef gridjuh het volgende:
Ben benieuwd of ik van de week nog kan gaan vissen
Tja mijn rustvakantie...maar mijn vriend zijn neef is zaterdag bestolen van karpernet en feederhengel met molen van hun opa....de andere hengels zijn niet gestolen zitten beetverklikkers opquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je bij de post werkt kan dat iedere week wel
Waardeloos zeg! Wij krijgen de planning altijd op zondagavond per mail thuisgestuurd.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:39 schreef lololo het volgende:
Communicatie weer op zijn best: vandaag zouden de nieuwe werkpakketten ingaan. Die zouden zaterdag voor komen te hangen. Dat is natuurlijk al rijkelijk laat maar ze hangen er nog steeds niet. Resultaat: er is dus voor de hele week geen planning voor de voorbereiding op onze sector.
Niet voor het eerst trouwens dat er geen planning hangt terwijl de werkweek al begonnen is. Ik kon vandaag ook de motivatie niet opbrengen om er achter aan te gaan. Kom morgen wel gewoon binnenlopen op de tijd die ik meestal moet beginnen op piekdagen en dan zien we wel.
Mijn maandag-makker zei al dat ze best mochten bellen morgen, maar dat hij echt niet kwam
Welke gek van een tc gaat er werken op zondagavond?quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:06 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Waardeloos zeg! Wij krijgen de planning altijd op zondagavond per mail thuisgestuurd.
Gewoon aan de kant gaan liggen bier drinken, muziekje op en chillen.quote:
Jij bent TC binnen dan zeker? Hier is er zeker voor de TC buiten altijd een hoop planwerk, met veel verlofgangers en andere gaten in de planning. En diverse mensen, zoals ik, zijn algemeen reserve, en hebben dus geen vaste dienst.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Welke gek van een tc gaat er werken op zondagavond?
Ik stuur helemaal geen planning, iedereen begint om een standaard tijd en heeft een zo goed als vaste dienst. Mocht er daarin wat veranderen dan bel ik van te voren of spreek het de werkdag van tevoren af.
Hij doet ook grotendeels nachtvissen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:59 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gewoon aan de kant gaan liggen bier drinken, muziekje op en chillen.
Zo viste ik vroeger
Binnen ja, buiten stuurt wel een planning. Maar niet op zondagavond. :pquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jij bent TC binnen dan zeker? Hier is er zeker voor de TC buiten altijd een hoop planwerk, met veel verlofgangers en andere gaten in de planning. En diverse mensen, zoals ik, zijn algemeen reserve, en hebben dus geen vaste dienst.
Oh, ik krijg hier op de vreemdste tijdstippen mailtjes en telefoontjes. De TC buiten werkt hier vaak vanuit huis.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
Binnen ja, buiten stuurt wel een planning. Maar niet op zondagavond. :p
Dat gebeurt bij ons alleen bij de hsm operators als er 1 ziek is en dan wordt er onderling door ze gebeld.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
sprak zaterdag met iemand die was om 3 uur 's ochtends uit bed gebeld of hij die dag wilde komen werken
Het was volgens mij een chauffeur die voor acht uur al op het werk moest verschijnen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij ons alleen bij de hsm operators als er 1 ziek is en dan wordt er onderling door ze gebeld.
Laatste keer dat ik mensen om 3 uur s nachts belde was het om te horen in welke kroeg ze zaten. En dat waren ook mensen van werk
Dat deden ze bij mij vroeger ook. Tegenwoordig zet ik gewoon 's nachts mijn mobiel uit. Maar in het pre-gsm tijdperk, toen ik nog bij m'n ouders woonde, waren die er niet echt blij mee als om 5 of 6 uur 's ochtends de telefoon ging, en behalve ik zij ook gelijk wakker waren.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
sprak zaterdag met iemand die was om 3 uur 's ochtends uit bed gebeld of hij die dag wilde komen werken
Ik wist niet dat zo zoveel betalen bij de post.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze hadden hier wel een keer per ongeluk een collega gebeld die op vakantie was, door tijdverschil was dat voor hem ook midden in de nacht
De uren op je loonstrook zijn je contracturen van augustus plus de extra gewerkte uren van juli.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 07:55 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Goedesmorgens!
Even een vraagje. De uren op je loonstrook, is dat van voor de hele maand augustus of vanaf een deel van de vorige maand t.m. ongeveer zaterdag? Ik hoop het 2e anders klopt er geen zak van.
Mijn contracturen staan op 8 uur per week en ik kom ongeveer aan de 10 uur per week, die 2 uren extra per week krijg ik dus volgende maand als ik het goed begrijp?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
De uren op je loonstrook zijn je contracturen van augustus plus de extra gewerkte uren van juli.
Deze extra uren staan ook aangegeven als extra uren.
Het kan een paar dagen schelen maar het scheelt niet veel.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:12 schreef Troeta het volgende:
Niet heel juli, maar een deel juli en ik dacht juni. Er is hier vast wel iemand die die emolument-tijdvakken op papier heeft.
Wat voor contract heb je? Want niet alle contracten hebben toeslag op zaterdag.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:19 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
[..]
Mijn contracturen staan op 8 uur per week en ik kom ongeveer aan de 10 uur per week, die 2 uren extra per week krijg ik dus volgende maand als ik het goed begrijp?
En mijn norm op zaterdag is 2.15 uur maar van de toeslagen die ik op zaterdag krijg staat over de hele maand ¤4.50 terwijl dat ¤2.20 moet zijn per uur. Enig idee hoe dat komt?
Ja een parttimecontract en ze vertelden me dat je toeslag op zaterdag.kreeg. Maar die ¤4.50 zou best kunnen, 2 uurtjes van mijn eerste zaterdag in (was 27 juli). Misschien krijg ik dan de zaterdagtoeslagen van deze maand in september. Kan dat kloppen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:58 schreef dud0r het volgende:
[..]
Het kan een paar dagen schelen maar het scheelt niet veel.
[..]
Wat voor contract heb je? Want niet alle contracten hebben toeslag op zaterdag.
En de toeslagen krijg je ook pas een maand later.
Dan ben je rijkelijk laat. Je moet ALTIJD gelijk de volgende week, liefst op dinsdag al, de Harmony-uitdraai opvragen. Zie je het meteen als er iets niet klopt, en kan het ook sneller gecorrigeerd worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:09 schreef Deezertje het volgende:
Loonstrook gezien, en meteen maar uitdraai Harmony gevraagd. Heb alle uren opgeslagen, dus kan het mooi even vergelijken. Sneu dat het zo moet tegenwoordig, maar vertrouwen dat alles wel klopt kan niet meer bij de Post.
Fietsvergoeding lijkt ook een stuk lager als voorheen?
Ja weet ik, maar TC wil maar een keer per maand Harmony overzicht uitdraaien. En kom helaas niet meer op de vestiging zodat ik zelf even kan snuffelen... Gelukkig past hij het altijd wel aan achteraf mocht het niet kloppen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan ben je rijkelijk laat. Je moet ALTIJD gelijk de volgende week, liefst op dinsdag al, de Harmony-uitdraai opvragen. Zie je het meteen als er iets niet klopt, en kan het ook sneller gecorrigeerd worden.
Eens per maand? Dat ding hoort gewoon iedere week ter inzage op depot of waar dan ook te liggen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar TC wil maar een keer per maand Harmony overzicht uitdraaien. En kom helaas niet meer op de vestiging zodat ik zelf even kan snuffelen... Gelukkig past hij het altijd wel aan achteraf mocht het niet kloppen.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:26 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Eens per maand? Dat ding hoort gewoon iedere week ter inzage op depot of waar dan ook te liggen.
Moeten en willen zijn twee verschillende begrippen helaas. Volgens mij weet de gemiddelde postbezorger niet eens dat zijn uren inzichtbaar zijn en worden wijsgemaakt dat je vaste tijd hebt voor wijk, dus uren zullen altijd wel kloppen...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:26 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Eens per maand? Dat ding hoort gewoon iedere week ter inzage op depot of waar dan ook te liggen.
Misschien hopen ze dat je niet meer weet hoeveel uur je hebt gewerkt als ze lang genoeg wachten.
Beetje vreemd.
Nou ja, hier is het ook gewoon zo dat er voor de uitvoering vaste tijden staan, dus je moet wel een verdomd goede reden hebben als je extra tijd betaald wilt krijgen. Dus voor de postbezorgers hier is dat harmony overzicht niet echt belangrijk, hooguit om te kijken of ze wel de goede wijken betaald gekregen hebben. Maar goed, ook de postbezorgers krijgen dat harmony overzicht hier wel gewoon toegemaild.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Moeten en willen zijn twee verschillende begrippen helaas. Volgens mij weet de gemiddelde postbezorger niet eens dat zijn uren inzichtbaar zijn en worden wijsgemaakt dat je vaste tijd hebt voor wijk, dus uren zullen altijd wel kloppen...
Ja, dat klopt. We kunnen op voorhand natuurlijk niet zien welke toeslagen er uitgekeerd moeten worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:09 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
[..]
Ja een parttimecontract en ze vertelden me dat je toeslag op zaterdag.kreeg. Maar die ¤4.50 zou best kunnen, 2 uurtjes van mijn eerste zaterdag in (was 27 juli). Misschien krijg ik dan de zaterdagtoeslagen van deze maand in september. Kan dat kloppen?
Ik boek zelf m'n urenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
ik kijk altijd eenmaal per week naar mijn uren. Is wel nodig ook
Dat soort figuren...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:10 schreef Yreal het volgende:
Ik heb nu een wijk. De tiefus
mensen met een hek van 2 meter in de voortuin dat ze dan op slot doen en vervolgens boos worden als ik eraan sta te trekken omdat ik denkt dat hij knelt..
De gemiddelde voorbereider ook niet... Ik werk al sinds dec. 2011 en dit is mij pas een paar weken geleden duidelijk geworden. Ik kijk nu elke week in dat ding.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Moeten en willen zijn twee verschillende begrippen helaas. Volgens mij weet de gemiddelde postbezorger niet eens dat zijn uren inzichtbaar zijn en worden wijsgemaakt dat je vaste tijd hebt voor wijk, dus uren zullen altijd wel kloppen...
De meeste mensen die bij ons komen werken zijn vaak nog wat "naïef" op dat gebied, die denken nog serieus dat je de tijd die je doorgeeft ook wel betaald zult krijgen. Dat "naïeve" is er meestal snel vanaf als je ze erop wijst dat ze toch echt hun tijden moeten controleren omdat het heel vaak niet klopt. In het begin denken ze dan meestal nog dat een foutje kan gebeuren, totdat ze doorkrijgen dat ze gewoon stelselmatig te weinig tijd krijgen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:39 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
De gemiddelde voorbereider ook niet... Ik werk al sinds dec. 2011 en dit is mij pas een paar weken geleden duidelijk geworden. Ik kijk nu elke week in dat ding.
Inderdaad, schandalig eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De meeste mensen die bij ons komen werken zijn vaak nog wat "naïef" op dat gebied, die denken nog serieus dat je de tijd die je doorgeeft ook wel betaald zult krijgen. Dat "naïeve" is er meestal snel vanaf als je ze erop wijst dat ze toch echt hun tijden moeten controleren omdat het heel vaak niet klopt. In het begin denken ze dan meestal nog dat een foutje kan gebeuren, totdat ze doorkrijgen dat ze gewoon stelselmatig te weinig tijd krijgen.
terechte klacht!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:14 schreef VixenFromHell het volgende:
LINDA![]()
Zag ook dat boekje bij Veronica Magazine waar iemand laatst al voor waarschuwde
O wat zijn we hier als postbezorgers dan verwend als ik dit zo lees: elke week een harmony-uitdraai, h.a.h.-planning en inzet-planning die gemaild wordt. Heel af en toe mis ik wat in de harmony als ik zaterdag een inval-wijkje heb gedaan, maar dit wordt dan de week erop gecorrigeerd (daar ga ik wel zelf achteraan).quote:Moeten en willen zijn twee verschillende begrippen helaas. Volgens mij weet de gemiddelde postbezorger niet eens dat zijn uren inzichtbaar zijn en worden wijsgemaakt dat je vaste tijd hebt voor wijk, dus uren zullen altijd wel kloppen...
Ik heb ook mensen die in grijs NEE/NEE op hun zilvere bus hebbenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Meer mensen die al die verschillende stickers irritant vinden? Had nu ook ergens een doorzichtige met de tekst dan in een kleur, dat zag ik dus pas toen ik bij de deur stond en ze hadden uiteraard geen post
Of briefjes in het raam dat ze geen folders willen, zelfgemaakte 'stickers', heel klein op de bus geschreven geen reclame etc.. ik vind het maar irritantniet altijd even herkenbaar. Ook mooi, de sticker aan de binnenkant vd klep bij een buitenbus
En dan heb je ook nog die 'geen colportage' stickers die 9 vd 10 keer ook op de brievenbus zitten. Moet je eerst goed kijken wat er op staat...
Imo zou men het gewoon bij de herkenbare echte NEE/NEE of NEE/JA sticker moeten houden.
Leuk inderdaad, die zelfgemaakte stickers, of mensen die complete verhalen opschrijven, en dan verbaasd zijn dat ik dat niet allemaal ga lezen. Of mensen die verkeerde terminologie hanteren: hangt er een briefje met de tekst: GEEN DRUKWERK!! Okee, dan gaat die TV-gids weer retour afzender, hoor!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:59 schreef posje het volgende:
En 'geen reclame, wij hebben alles al'... oke, dan ook geen pakjes bestellen aub
heb ook een keer zoiets gezien ja. Die mensen krijgen van mij gewoon HAH, net als mensen die de sticker onder de klep hebben en ik zie dat pas op het laatste moment. Ga de HAH er niet meer uit klauwen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En wat moet je nou met die fancy ja-nee stickers, waar dan bijvoorbeeld op staat:
"NEE Geen Creationisme, JA Wel Darwin"
Moet ik die nou gewoon negeren, of ook geen hah bezorgen? Zeker vanaf de straatkant lijken die dingen sprekend op "echte" ja/nee stickers!
Wij hoeven geen reclame wij hebben alles al loesjequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:36 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb er eentje met "NEE, geen pepernoten voor Sinterklaas" oidIk vind al die stickers ook maar irritant ja. Ik negeer die sticker ook altijd.
Verder eentje van Loesje en een doorzichtig. Verder allleen de standaarddingen.
Die zou ik direct vervangen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:02 schreef Deezertje het volgende:
Zag laatst in een nieuw opgeleverde straat allemaal doorzichtige brievenbussen (aan de muur naast de deur). Wel handig om te kijken of je al post hebt, maar lijkt me niet echt veilig als je buren zien of je een blauwe brief hebt, bekeuring of er een pakje in de bus zit etc...
Die UPC pakjes hebben we hier verdeeld over twee dagen gehad. Je zult ze er donderdag dan wel weer bij hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:18 schreef MissionPhailed het volgende:
Enorme lading post vandaag; 5 bomvolle zakken post terwijl 2 a 2,5 normaal is op een dinsdag voor de wijk die ik vandaag liep. O.a tientallen pakketten van UPC, kantoormagazines en de Linda zorgden voor het extreme postvolume. Overigens 3x HAH, maar dat pastte wél in één zak.
Liep in sommige straten met zowat een halve meter post + HAH in mijn armen. Zal er vreemd hebben uitgezien voor de toeschouwer maar 't was pure fitness
Zo hard getraind dat melkzuur is veranderd in accuzuur. Wow!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 05:05 schreef dud0r het volgende:
Mogguh. Gisteravond iets teveel m'n benen getraind. Alsof er accuzuur in zit.
in ieder geval geen Acetylsalicylzuurquote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:56 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zo hard getraind dat melkzuur is veranderd in accuzuur. Wow!
Ik vraag me af wat het zou zijn geweest als je nog langer door was gegaan
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in ieder geval geen Acetylsalicylzuur
Dat zou ik wel een stuk beter kunnen waarderen als dat zo zou zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in ieder geval geen Acetylsalicylzuur
Alsnog veel plezier, voor zover dat dan mogelijk is!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:54 schreef superkimmi het volgende:
goedemorgen!
Nog 3 daagjes werken (za-di-do) en dan toch mijn best doen om vd vakantie te genieten.
Als het kan gaan we alsnog een paar daagjes weg. Wel dichter in de buurt.. maar de rest vh schooljaar kan het niet en nu hebben we het toch wel extra hard nodig
Dan blad wordt steeds saaier inderdaad.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:54 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Heb hem net even doorgebladerd en hier en daar wat gelezen. Toch knap hoor, zo'n blaadje maken en dan alles zo positief doen overkomen! Hij ligt hier al bij het oud papier nadat ik evenheb gedaan.
Die had ik zaterdag ook. Dat foldertje bleef maar uit de bundels vallen!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:21 schreef gridjuh het volgende:
Jeezus wat veel post en rot folder van albelli :-( vorige week had ik nog 1,5 zak post en 0,5 hah...nu 4 volle tassen post en 2 tassen hah....ben kapot voet en enkel doen zeer maar nu weekje rust
Serieus? Dan zal ik het ook nog eens gaan bekijken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:37 schreef superkimmi het volgende:
Overigens staat er een zooitje collegaatjes van mij in de dichtbij, op pagina 2. Ken ze allemaal. Toch grappig!
In Roosendaal ken ik ook zo'n wijk. Verder liggen er overal gebroken flessen, huisvuil en het stinkt in elke straat!quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Oja en in een van de straten waar ik aan het bezorgen was rook het lekker naar wiet, de politie was bezig een illegale plantage te verwijderen
Inderdaad! Ik heb daar ook een hekel aan. Vooral die doorzichtige exemplaren, of zelfgemaakte stickers. Ik liep gisteren een behoorlijke grote wijk (één die ik voor het laatst zo'n vier jaar geleden had gelopen) en bij een flat zag ik zelfs een aantal JA/JA stickers! Ja nee, dat heeft zin!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Meer mensen die al die verschillende stickers irritant vinden? Had nu ook ergens een doorzichtige met de tekst dan in een kleur, dat zag ik dus pas toen ik bij de deur stond en ze hadden uiteraard geen post
Of briefjes in het raam dat ze geen folders willen, zelfgemaakte 'stickers', heel klein op de bus geschreven geen reclame etc.. ik vind het maar irritantniet altijd even herkenbaar. Ook mooi, de sticker aan de binnenkant vd klep bij een buitenbus
En dan heb je ook nog die 'geen colportage' stickers die 9 vd 10 keer ook op de brievenbus zitten. Moet je eerst goed kijken wat er op staat...
Imo zou men het gewoon bij de herkenbare echte NEE/NEE of NEE/JA sticker moeten houden.
'This is battery acid you slime!'quote:Op woensdag 21 augustus 2013 05:05 schreef dud0r het volgende:
Mogguh. Gisteravond iets teveel m'n benen getraind. Alsof er accuzuur in zit.
De pakketdienst zijn bijna allemaal onderaannemers (zzp-ers), maar zeer weinig chauffeurs zijnen dienst van PostNL.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:53 schreef Mistress_X het volgende:
Heeft iemand een idee hoe het zit met betrekking tot een baan bij de pakketdienst van PostNL?
Een vriend van mij zou daar graag bij willen werken maar zijn internet is stuk.
Dat is dan wel jammer voor hem.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De pakketdienst zijn bijna allemaal onderaannemers (zzp-ers), maar zeer weinig chauffeurs zijnen dienst van PostNL.
nee, maar weet dat er een klein probleem met de instellingen was, voornamelijk voor Tele2-gebruikers. Is nu opgelostquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:00 schreef Atmosphere82 het volgende:
Waren er hier trouwens meer mensen die maandag niet op Fok konden inloggen?
Neerbuigende opmerking met taalfouten?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:22 schreef Rafierafie het volgende:
Dat soort grappen zijn wel een beetje boven het verwachtte niveau van de gemiddelde postbezorger.
Opmerking? Grapje bedoel je.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:31 schreef blijevis het volgende:
[..]
Neerbuigende opmerking met taalfouten?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:31 schreef blijevis het volgende:
[..]
Kon het toch niet laten, het is sterker dan ikzelf.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat soort grappen zijn is wel een beetje boven het verwachtte verwachte niveau van de gemiddelde postbezorger.
nicequote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:13 schreef Anonymousz het volgende:
ik ben niet overcompleet dus ik mag blijven
Is een grappig bedoelde opmerking een opmerking, een grapje, of beide?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:39 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Opmerking? Grapje bedoel je.Of neem je grapjes altijd letterlijk.
Een taalnazi, maar dat geeft niet, dat ben ik ookquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:12 schreef blijevis het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat ik een nationaal-socialist ben?
Een grapje.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:21 schreef blijevis het volgende:
[..]
Is een grappig bedoelde opmerking een opmerking, een grapje, of beide?
Maar daarnaast was het natuurlijk ook een opmerking. Net als dit trouwens.quote:
Straks komen de goedemorgennazi's ons gezelschap houden. Wordt het toch nog gezellig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Een taalnazi, maar dat geeft niet, dat ben ik ook
Is dit een grapje of een opmerking?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:22 schreef blijevis het volgende:
[..]
Straks komen de goedemorgennazi's ons gezelschap houden. Wordt het toch nog gezellig.
Na een hele goede ibuprofen, in iets grotere hoeveelheid als normaal.....(tja soms kan t ook niet anders) redelijk....quote:Op donderdag 22 augustus 2013 04:39 schreef dud0r het volgende:
Mogguh!
Nog veel last van je enkel van gisteravond gridjuh?
Vervelend. Zeker zo vlak voor je vrije week.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 06:04 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Na een hele goede ibuprofen, in iets grotere hoeveelheid als normaal.....(tja soms kan t ook niet anders) redelijk....
Ja de afgelopen 3 weken alle holen ontweken, maar deze kon je maar vanaf 1 kant zien :-(quote:Op donderdag 22 augustus 2013 06:08 schreef KatrienDuck het volgende:
Goedemorgen, wat al een drukte hier!
Vervelend Gridjuh van je enkel, rotkonijnen ook!
Ik neem standaard 800mg ibu(2 x400) anders heb ik niet het idee dat het wat doet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 06:19 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja de afgelopen 3 weken alle holen ontweken, maar deze kon je maar vanaf 1 kant zien :-(
Maar de ibuprofen heeft vannacht gelukkig wel een beetje geholpen. Mag ook wel in die hoeveelheid. Had nog 1 liggen van 800mg.
Maar ik mag om 9 uur weer naar fysio.
Ziek melden kan altijd! Ik heb me zelfs een ziek gemeld toen ik al twee uur aan het werk was, en plotseling helemaal niet lekker werd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:58 schreef asabeta1 het volgende:
Ik ben gisteren van het ene op het andere moment beroerd geworden en het is nog steeds niet over. Ineens snot verkouden, hoofdpijn en misselijk. Net wakker geworden en het is nog erger. Ziek melden kan niet meer, dus dat word maar even doorzetten voor 2 uurtjes
Sterkte Gridjuhquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:19 schreef gridjuh het volgende:
Verdorie....de fysio vroeg specifiek wanneer mijn vakantie is afgelopen...en wat ik de komende dagen ga doen. Dat is dus geen goed voorteken :-(
Maar als hij gaat zeggen wat ik denk dat hij gaat doen en dat kunnen nog 2 dingen zijn, zal ik wel de ziektewet in moeten.
Optie 1 nog meer rust
Optie 2 een spuit laten zetten
Hoop t beide van niet
Ooit van sarcasme gehoord? Per slot van rekening ben ik zelf ook pbz.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:31 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel erg weinig. Hoe kan dat?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:21 schreef Yreal het volgende:
220¤
verdomme iedere dag gelopen sinds half juli
2quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:33 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel erg weinig. Hoe kan dat?
Hoeveel contracturen heb jij dan?
Weet je zeker dat het sarcastisch is? Ik dacht dat je bij sarcasme juist altijd het tegenovergestelde zegt van hetgeen je bedoelt (bijv. als ik zeg dat mijn TC een zeer bekwaam man is die zeer goed communiceert). Dus tenzij jij bedoelde dat het denkniveau van de gemiddelde postbezorger juist zeer hoog ligt, was het volgens mij geen sarcasme.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ooit van sarcasme gehoord? Per slot van rekening ben ik zelf ook pbz.
De enige (of moet ik zeggen enigste) taalfout die ik zie is verwachtte.
Loonstrookje hier nog niet binnen, die bezorger loopt zo verrekte langzaam dat ik op piekdagen de post zelden voor 18.00 uur heb. Maar zal wel hetzelfde bedrag zijn als de afgelopen 15 jaar, te weten EUR 4,54 per maand, dus EUR 13,62 voor een kwartaal. Vroeger was het f 10,- per maand, dus da's precies EUR 4,54. In 15 jaar is het bedrag nooit aangepast.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:13 schreef Deezertje het volgende:
Hoeveel fietsvergoeding hebben jullie deze keer?
Regen? Stralende zon hier in het midden van land.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:09 schreef superkimmi het volgende:
bleegh.. laatste werkdag voor de vakantie en ik ga moeten werken in de stromende regen.. Gelukkig daarna wel vakantie en we kunnen lastminute toch nog even weg
De autobestellingen vallen ook gewoon onder het autobedrijf. Bezorgen betaald dat aan het autobedrijf en die betalen jou weer daarvoor.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:15 schreef Alovenac het volgende:
Hallo,
Ik werk sinds kort ook bij postnl, twee maanden ofzo. Maar de eerste maand heb ik alleen voor autodienst gewerkt, de afgelopen weken heb ik door de week veel voor autobestellingen gereden. Nav mijn loonuitbetaling heb ik twee vragen;
- wordt het loon van deze twee afdelingen apart uitbetaald? Zo ja heeft iemand de uitbetalingsdata?
- worden de opleidingsdagen/meerijddagen van een route ook vergoed?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
T regende heel hard hier en hele tijd ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Regen? Stralende zon hier in het midden van land.
Nou ja, beetje bewolkt hier maar wel aangename temperatuur.
[..]
De autobestellingen vallen ook gewoon onder het autobedrijf. Bezorgen betaald dat aan het autobedrijf en die betalen jou weer daarvoor.
Dus dat wordt niet apart uitbetaald.
De opleidingsdagen moet je gewoon betaald krijgen.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:11 schreef superkimmi het volgende:
[..]
T regende heel hard hier en hele tijd ja.
Maar: VAKANTIE!!!
44 euroquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:13 schreef Deezertje het volgende:
Hoeveel fietsvergoeding hebben jullie deze keer?
0 euroquote:
Stukje verderop geen zon gezien hoorquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Regen? Stralende zon hier in het midden van land.
Nou ja, beetje bewolkt hier maar wel aangename temperatuur.
[..]
Daarvoor in de plaats mag jij in een vw up 'je rijden, als goedmakertje?quote:
Het stomme is dat ik de afgelopen jaren al meerdere keren een brief heb gehad dat ik een variabele fietsvergoeding zou moeten krijgen. Maar elke keer het ik exact hetzelfde bedrag, of ik nou veel of weinig heb gelopen, en zelfs als ik 3 weken verlof heb gehad heb ik hetzelfde bedrag.quote:
Ik vermoed zo maar dat dit voorrecht alleen voor de TC's uitvoering is en niet voor de TC's voorbereiding. Correct me if I'm wrong.quote:Daarvoor in de plaats mag jij in een vw up 'je rijden, als goedmakertje?
Geen correctie nodig. Ik krijg geen up inderdaad.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:18 schreef allweather het volgende:
Fietsvergoeding van 51,95Nadat ik dit bedrag in juni i.v.m. een reparatie heb voorgeschoten en 3 keer een kopie van mijn bonnetje heb opgestuurd naar de afdeling front-office (pbz-contract, dus dan krijg je kosten voor fietsreparaties pas achteraf vergoed; normaal zou 1x een bonnetje op moeten sturen voldoende zijn).
[..]
Ik vermoed zo maar dat dit voorrecht alleen voor de TC's uitvoering is en niet voor de TC's voorbereiding. Correct me if I'm wrong.
Oh vandaar! Tsja, wij hebben thuis ook Tele2.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, maar weet dat er een klein probleem met de instellingen was, voornamelijk voor Tele2-gebruikers. Is nu opgelost
Sowieso zou dat dan vijf uur bezorgtijd worden. Dat is dan toch al best extreem veel eigenlijk?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:08 schreef VixenFromHell het volgende:
Bah. Zaterdag was ik ingepland voor een wijk van 2,5 uur en eentje van 1,5, de wijk waar ik zelf woon. Nu heb ik vandaag een mail gehad (zie ik nu pas ivm dagje weg), dat het gewijzigd is naar 2x een wijk van 2,5 uur en die nieuwe ligt veel verder van huis af. En, ik heb plannen en ik heb gerekend op die kleinere wijk. Neem aan dat ik toch wel redelijk in mijn recht sta om aan te geven dat dit mij niet uit komt?
Deze planning was vorige week zaterdag bekend gemaakt en ik heb mijn contracturen al wel vol dan. Ik baal er ook van dat dit niet even gevraagd is eerst
Irritant!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:20 schreef gridjuh het volgende:
Zo was gaan kijken bij t vissen vanavond...en vuurwerk van de kermis was daar ook mooi te zien.
Maar goed daarvoor nog x naar huis geweest, alle konijnenhollen ontweken, blijft mijn voet op een gegeven hangen, ik zak door mijn enkel en corrigeer....konijnenhol in het gras.
Maar het was verdorie mijn verkeerde enkel
Taalnazi 3 meldt zich...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:58 schreef asabeta1 het volgende:
Ik ben gisteren van het ene op het andere moment beroerd geworden en het is nog steeds niet over. Ineens snot verkouden, hoofdpijn en misselijk. Net wakker geworden en het is nog erger. Ziek melden kan niet meer, dus dat wordt maar even doorzetten voor 2 uurtjes
Erg veel spelfouten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:28 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik werd teruggeroepen voor een verkeerd bezorgde brief,
van ING, er stond alleen op 'port betaald' zoiets, geen PostNL.
Heb m die middag nog bezorgd onderweg, niet mijn wijk, maar ach...
Gister had ik een brief in mn handen die dr op leek, van ING,
dar stond op : 'PostNL port betaald'.
Kan ik daaruit afleiden dat ik die eerste brief niet verkeerd bezorgd heb, maar Sandd?
Of kan t zijn dat PostNL verschillende stempels hanteert? TNT kom ik ook wel es tegen....
??
Dat is mooi!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:09 schreef superkimmi het volgende:
bleegh.. laatste werkdag voor de vakantie en ik ga moeten werken in de stromende regen.. Gelukkig daarna wel vakantie en we kunnen lastminute toch nog even weg
Het blijkt allebei 2u20 te zijn.. antwoord was dat het eigenlijk allemaal erg lastig was qua planning met nog veel verlof etc en of ik het toch alsjeblieft wel wilde doen. Zou rustig moeten worden, dat hopen we dan maarquote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:24 schreef Atmosphere82 het volgende:
Sowieso zou dat dan vijf uur bezorgtijd worden. Dat is dan toch al best extreem veel eigenlijk?
Dat zijn geen stempels van ons, maar gewoon bedrijven die oude Port Betaald-enveloppen aan het opmaken zijn.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:28 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik werd teruggeroepen voor een verkeerd bezorgde brief,
van ING, er stond alleen op 'port betaald' zoiets, geen PostNL.
Heb m die middag nog bezorgd onderweg, niet mijn wijk, maar ach...
Gister had ik een brief in mn handen die dr op leek, van ING,
dar stond op : 'PostNL port betaald'.
Kan ik daaruit afleiden dat ik die eerste brief niet verkeerd bezorgd heb, maar Sandd?
Of kan t zijn dat PostNL verschillende stempels hanteert? TNT kom ik ook wel es tegen....
??
die zitten er ook niet meer in. De boco is ruim twee jaar geleden al afgeschaft.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:34 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Wat een down!er zeg.
Onze tc buiten scheurt er aardig in rond. Die zal vast geen boco in de auto hebben..
OK tnx, ga ik es op letten....quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat zijn geen stempels van ons, maar gewoon bedrijven die oude Port Betaald-enveloppen aan het opmaken zijn.
Als er geen PostNL (of evt TNT) op de envelop staat, is deze bijna 100% zeker afkomstig van Sandd. Voor de zekerheid kun je nog even kijken of er dan in de sorteercode onder het adres de afkorting SND staat, dan weet je het zeker. Sandd bezorgt veel post van ING, zodoende.
Foutlopers van Sandd gaan wij natuurlijk niet zelf herstellen, die gaan lekker retour afzender, bij voorkeur voorzien van een port (T) sticker.
Wat betreft die tweede taalfout:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het sarcastisch is? Ik dacht dat je bij sarcasme juist altijd het tegenovergestelde zegt van hetgeen je bedoelt (bijv. als ik zeg dat mijn TC een zeer bekwaam man is die zeer goed communiceert). Dus tenzij jij bedoelde dat het denkniveau van de gemiddelde postbezorger juist zeer hoog ligt, was het volgens mij geen sarcasme.
De tweede taalfout was overigens "dat soort grappen zijn". "Dat soort grappen" is namelijk enkelvoud, dus moet het zijn "dat soort grappen is".
KIjk eens aan, weer wat geleerd. Ik weet niet of dit een nieuwe regel is? (Ik deed eindexamen Nederlands in 1998)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wat betreft die tweede taalfout:
http://onzetaal.nl/taalad(...)is-zijn-te-voorkomen
Het is maar wat je hebt geleerd denk ik.
Er is toch ook geen apart topic voor vrouwen? Of linkshandigen? Of roodharigen? Of negers?quote:Is er nog geen topic voor taalnazi's?
Een heel forum zelfs: Theater, Taal & Kunstquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef Rafierafie het volgende:
Is er nog geen topic voor taalnazi's?
Nu al?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:39 schreef gridjuh het volgende:
Nou ik duik ook zo mijn nest in :-)
Oh, in dat geval: nu pas?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:14 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja om half 4 ben ik weer wakker
Met 2,5 uur slaap haal ik t wel. Ben natuurlijk vrij van de post deze week, met de auto de krant bezorgen is niet pijnlijk, daar rek ik mijn pees mee op gelukkig.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oh, in dat geval: nu pas?
Ik zou het echt niet trekken, zulke korte nachten, ik moet echt elke nacht 8-9 uur slapen.
Nou, slaap lekker dan. Ik ga zo ook maar eens onder de klamme lappen. Om 9 uur gaat het wekkertje weer.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:47 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Met 2,5 uur slaap haal ik t wel. Ben natuurlijk vrij van de post deze week, met de auto de krant bezorgen is niet pijnlijk, daar rek ik mijn pees mee op gelukkig.
Dus als ik rond half 7 thuis ben ga ik bijslapen deze x
Ga je wel een beetje uitrusten en genieten van je weekje vrij?quote:
Zit er al weer bijna op...moet dinsdag weer aan de slag, als dat van fysio mag...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 06:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ga je wel een beetje uitrusten en genieten van je weekje vrij?
Oh ja, het is alweer bijna weekend.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:02 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Zit er al weer bijna op...moet dinsdag weer aan de slag, als dat van fysio mag...
Wel de krant heel de week bezorgd, kon geen vervanging vinden, maar nu de taart van mijn broer klaar is, kan ik t kado voor mijn vriend zijn oma vanmiddag afmaken.
Maar nu eerst slapen :-)
Had jij niet je eigen boco sleutel dan?(dan kon je 'm aan je sleutels hangen)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die zitten er ook niet meer in. De boco is ruim twee jaar geleden al afgeschaft.
Ik heb het al eens gepresteerd om zo'n sleutel voor de boco kwijt te raken tijdens een dienst. Daar sta je dan onderweg met een auto die niet wil starten
Iemand die elke post op Internet na gaat kijken op spel- en grammaticafouten, om ze vervolgens te verbeteren.quote:
welke maat?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:39 schreef Atmosphere82 het volgende:
Wat is een boco sleutel als ik vragen mag?
Je hebt ze namelijk in verschillende uitvoeringen.quote:
BOCO sleutel is van een kluisquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:43 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oh op die manier.
Ik heb even gekeken op google, en ze komen me wel bekend voor. Ik snap alleen de relatie tussen de auto van een TC en een boco sleutel niet echt?
Nee, bij defensie IWABquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:53 schreef Hoplahopla het volgende:
De post: Daar leer je omgaan met afkortingen...
Zit je wel weer voor langere tijd aan vast...quote:
Ik een 5,4quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:04 schreef asabeta1 het volgende:
Oh, dat doe ik helemaal niet. Ik had wel een 10 voor het examen Nederlands in 2003
De handrem was er niet aangekoppeld. Dus je kon heel hard afremmen zonder je score te verneukenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Boco = boordcomputer. Met een boco kon de post bijhouden hoe snel je reed, hoe hard je optrok en afremde etc. Zaten bij ons in alle postauto's.
nee. Heb nooit een eigen gehad.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:12 schreef dud0r het volgende:
Had jij niet je eigen boco sleutel dan?(dan kon je 'm aan je sleutels hangen)
quote:Ik ben wel eens tijdens een rit m'n sleutel kwijt geraakt. Was die uit m'n borstzak in een klapper gevallen.
Natuurlijk gebeurde dit bij een service punt, dus die hele winkel door geweest, auto weer helemaal leeg getrokken al die klappers omgekeerd in de auto.
Heb 20 minuten daar gestaan.
de handremtruc komt bekend voor. Als je iets te hard op een bocht afkwam even de handrem aantrekken om af te remmenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:19 schreef dud0r het volgende:
De handrem was er niet aangekoppeld. Dus je kon heel hard afremmen zonder je score te verneuken
Zo waren er nog wel meer truukjes die je ermee kon doen. Bij elke stop je boco uitdrukken en weer aandrukken. Dan heb je hele korte stukjes en als je dan een stuk te hard geremd had kon ik makkelijker gecorrigeerd worden in het gemiddelde.
Wij hadden een collega en die kwam altijd snoeihard het terrein op en dan voluit de handrem omhoog. Daar ging de handrem wel van stuk. Fijn in een afgeladen klep op een helling staan om te laden/lossen en dan als je uitstapt je klep achter je weg zien rollen uit je ooghoek.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de handremtruc komt bekend voor. Als je iets te hard op een bocht afkwam even de handrem aantrekken om af te remmen
die handremmen waren inderdaad er wel slecht aan toe. Je moest ze altijd ver aantrekken om ergens ook echt stil te staan als je voor een brievenbus uit moest stappenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wij hadden een collega en die kwam altijd snoeihard het terrein op en dan voluit de handrem omhoog. Daar ging de handrem wel van stuk. Fijn in een afgeladen klep op een helling staan om te laden/lossen en dan als je uitstapt je klep achter je weg zien rollen uit je ooghoek.
Die startte dan zeker ook zonder dat je de boco hoefde te gebruiken?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die handremmen waren inderdaad er wel slecht aan toe. Je moest ze altijd ver aantrekken om ergens ook echt stil te staan als je voor een brievenbus uit moest stappen
Ook een keer in een Caddy gereden waarbij je stevig door kon rijden zonder dat dit in de scores te zien was
was met bocoquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
Die startte dan zeker ook zonder dat je de boco hoefde te gebruiken?
netjesquote:In het begin reed ik altijd heel netjes om zo goed mogelijk te scoren, ik wilde ook een prijs winnen als chauffeur zijnde.
Nou reed de "beste chauffeur van Nederland" bij ons(2 jaar op rij had hij gewonnen) en die heb ik er 4 maanden achter elkaar uitgereden met score en ik won maar niks.
Toen ben ik gestopt met me op die score te focussen. Zo lang ik boven de 8,5 scoorde kreeg ik geen gezeik van de TC dus meer dan dat hoefde ik niet te doen.
Ik had geloof ik een 8. Maar dat kwam mede omdat net die vermaledijde Nieuwe Spelling was ingegaan, met pannenkoek en re-integratie. En daar weiger ik, nog steeds, aan mee te doen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:04 schreef asabeta1 het volgende:
Oh, dat doe ik helemaal niet. Ik had wel een 10 voor het examen Nederlands in 2003
Zetten ze nog steeds terreinen af met rowili ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Met je Gama in de Gamacoka![]()
Je Mipapo in Liboza
etc etc
Veel plezier!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:54 schreef superkimmi het volgende:
Lieve collega's, tot over twee wekenwij gaan op vakantie 8)
Komt heel vaak zo uit dat het op een ander tijdstip bezorgd wordt, dus wie weet, krijg je hem toch terwijl je thuis bent!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:10 schreef V__L_N het volgende:
Morgen komt me nieuwe laptop. En natuurlijk weer precies als ik op straat loop. Getver twee derde van de dag vrij en dan valt dat geschatte tijdvak daar natuurlijk precies in.
Maar even opletten of ik me pakketrijder op straat zie en of ie met z'n hand over z'n hart wil strijken en me hem toch wil geven.
Prettige vakantie!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:54 schreef superkimmi het volgende:
Zat er wel 6,75 op dan qua frankering? Lijkt me niet als erop staat buspakje, dus dan moet ie inderdaad gewoon mee, ondanks dat er een 3s code op zit.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:48 schreef Deezertje het volgende:
Ook leuk: vandaag 5 pakketjes met een 3S-code (duidelijk voor Pakketservice), maar staat op 'Buspakje'. Wat denk je, past natuurlijk niet door de bus en mensen zijn niet thuis. Sta je dan... Valt ook niet op tijdens voorbereiding dat er een 3S-code opgeplakt zit hé (geen te kleine brievenbus stickers)...
Iedereen kan "buspakje" op zo'n ding zetten, dat zegt niets. Ik heb ook al meermalen post voorbij zien komen gefrankeerd met een postzegel van "1", en met het bijschrift (met pen) "aantekenen". Nou, dikke lul voor ze, streep erdoor, en gewoon de brievenbus in.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Zat er wel 6,75 op dan qua frankering? Lijkt me niet als erop staat buspakje, dus dan moet ie inderdaad gewoon mee, ondanks dat er een 3s code op zit.
Veel plezierquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:54 schreef superkimmi het volgende:
Volgens mij niet. Maar waarom zit er dan een 3s code op? Was wel een 'officiële' sticker...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Zat er wel 6,75 op dan qua frankering? Lijkt me niet als erop staat buspakje, dus dan moet ie inderdaad gewoon mee, ondanks dat er een 3s code op zit.
Had er vandaag ook een paar, maar ik heb ze allemaal kunnen bezorgenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:48 schreef Deezertje het volgende:
Ook leuk: vandaag 5 pakketjes met een 3S-code (duidelijk voor Pakketservice), maar staat op 'Buspakje'. Wat denk je, past natuurlijk niet door de bus en mensen zijn niet thuis. Sta je dan... Valt ook niet op tijdens voorbereiding dat er een 3S-code opgeplakt zit hé (geen te kleine brievenbus stickers)...
Geen idee waarom die 3s code erop zit, maar zolang ze er geen 6,75 voor betaald hebben hoort het in eerste instantie wel gewoon bij ons en niet bij de pakketbezorger. Ik heb die pakjes er ook wel geregeld tussen zitten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar waarom zit er dan een 3s code op? Was wel een 'officiële' sticker...
Wij hebben trouwens voor de 4e keer dit jaar een nieuwe pakketbezorger doordeweeks... houden het allemaal net 2,5 maand uit lijkt het, of is dat tegenwoordig het beleid?Kwaliteit zou zoveel beter zijn als ze gewoon mensen in vaste dienst nemen en per uur betalen. Pakketjes worden toch alleen maar meer de komende jaren en juist als de kwaliteit goed is bestellen mensen vaker. Slechte ervaring = volgende keer liever niet... Nu doen ze werkelijk waar alles om de pakjes maar kwijt te zijn, anders krijgen ze niks... hard scheuren, rare plekken dumpen etc.
Afbeeldingen van een boco sleutel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:47 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Wat heb je gevonden op internet
Oh, nou is het me duidelijk!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Boco = boordcomputer. Met een boco kon de post bijhouden hoe snel je reed, hoe hard je optrok en afremde etc. Zaten bij ons in alle postauto's.
Fijne vakantie!! Hopelijk kan je ondanks alles toch een beetje genieten en ontspannen!quote:Op
zaterdag 24 augustus 2013 08:54 schreef superkimmi het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |