quote ;quote:
Wat denk je wat er gebeurt als die masterkey gejat wordt ?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 05:54 schreef breaky het volgende:
Heeft een fabrikant niet een masterkey waarmee elke door hun geproduceerde kluis geopend kan worden?
Ik mag hopen van nietquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 05:54 schreef breaky het volgende:
Heeft een fabrikant niet een masterkey waarmee elke door hun geproduceerde kluis geopend kan worden?
oké dus ze hebben zomaar gevaarlijke chemische wapens in een kluis gestopt zonder na te denken of dat zou kunnen lekken, gestolen worden, of kwijtgeraakt. Dát lijkt me het groter probleem.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 06:08 schreef TLC het volgende:
[..]
quote ;
De kluis is afkomstig van het chemisch lab van het onderzoeksinstituut TNO dat toen nog onderdeel was van het ministerie van Defensie. Daar werkten ze aan het ontwikkelen van chemische wapens.
----
Je weet maar nooit wat erin zit he
Als er een soort van ingebouwde timer is zoals met moderne apparaten, waardoor je na iedere 3 foute pogingen, even buitengesloten wordt, dan is die robot vrij eindeloos lang bezigquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 06:09 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat denk je wat er gebeurt als die masterkey gejat wordt ?
En wat denk je waartoe criminelen in staat zijn om die masterkey in bezit te krijgen ?
Sterker nog de fabrikant zelf kan crimineel zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 06:09 schreef 2cv het volgende:
[..]
En wat denk je waartoe criminelen in staat zijn om die masterkey in bezit te krijgen ?
Dat snap ik ook wel. Maar wat als een kluis echt niet meer open wil en er zitten bijvoorbeeld waardevolle documenten in?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 06:09 schreef 2cv het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 06:40 schreef breaky het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar wat als een kluis echt niet meer open wil en er zitten bijvoorbeeld waardevolle documenten in?
Opblazen lijkt me niet zo'n goed idee.
Leuk...maar met de genoemde kluis gaat dat verhaal dus niet op. Als die robot die kluis niet weet te kraken dan blijft dat ding dus potdicht.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 06:44 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Daarom blaas je alleen de deur weg. Niet de hele inhoud aan gruizelementen.
Heet gecontroleerde demolitie.
Zie mijn edit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 06:47 schreef breaky het volgende:
[..]
Leuk...maar met de genoemde kluis gaat dat verhaal dus niet op. Als die robot die kluis niet weet te kraken dan blijft dat ding dus potdicht.
Zo'n oud dingquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 07:20 schreef DroogDok het volgende:
Is het zo'n digitaal slot of een ouderwets draaislot?
Zo een ding werkt mechanisch, technisch gezien kun je dus helemaal geen "masterkey" aanbrengen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 05:54 schreef breaky het volgende:
Hoelang gaat ie erover doen? Zo super veel combinaties zijn er toch niet mogelijk lijkt me?quote:
Max 3 dagen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoelang gaat ie erover doen? Zo super veel combinaties zijn er toch niet mogelijk lijkt me?
Max 3 dagen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoelang gaat ie erover doen? Zo super veel combinaties zijn er toch niet mogelijk lijkt me?
000000, en er zit nog niets in, behalve een bonnetje van blokkerquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:01 schreef raptorix het volgende:
Ik voorspel trouwens nu al dat het zeer waarschijnlijk een nogal logische code is
Ik voorspel dat er wat suffe documenten inzitten, zou me trouwens niet verbazen als dit gewoon een publiciteitsstunt is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
000000, en er zit nog niets in, behalve een bonnetje van blokker)
Ah ok....ding ziet er inderdaad oud uit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo een ding werkt mechanisch, technisch gezien kun je dus helemaal geen "masterkey" aanbrengen.
Of een gaatje boren, camera naar binnen en kijken wat erin zit. Maar denk dat ze de kluis graag onbeschadigd houden vanwege historische waarde.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:20 schreef Nobody2.0 het volgende:
zo'n slot kan je zowel links als rechtsom draaien. toch nog vrij veel combinaties. maar waarom geen snijder zoals de brandweer heeft of in het ziekenhuis? Kunnen toch slijpen zonder vonken/heet word. Daarbij denk ik eerder dat er documenten inzitten als dat er chemische zooi inzit.
Hoeveel publiciteit hebben ze nu denk jequote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:20 schreef Nobody2.0 het volgende:
zo'n slot kan je zowel links als rechtsom draaien. toch nog vrij veel combinaties. maar waarom geen snijder zoals de brandweer heeft of in het ziekenhuis? Kunnen toch slijpen zonder vonken/heet word. Daarbij denk ik eerder dat er documenten inzitten als dat er chemische zooi inzit.
Wat zat daar ook alweer in?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
LOL dit begint een beetje te lijken op dat 100(?) jaar oude pakketje wat pas vorig jaar geopend mocht worden. Daar liepen de speculaties ook wel heel erg hoog op
Waarom willen ze die kluis precies open hebben?quote:De kluis is afkomstig van het chemisch lab van het onderzoeksinstituut TNO dat toen nog onderdeel was van het ministerie van Defensie. Daar werkten ze aan het ontwikkelen van chemische wapens.
Omdat we van nature nieuwsgierig zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom willen ze die kluis precies open hebben?
Gaat branden in de bovenkant, afvullen met water, klein stuk explosief er in (mag zo groot zijn als een kleine aansteker).quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 06:40 schreef breaky het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar wat als een kluis echt niet meer open wil en er zitten bijvoorbeeld waardevolle documenten in?
Opblazen lijkt me niet zo'n goed idee.
Misschien is die kluis wel de bescherming?!?!?!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:15 schreef TLC het volgende:
De kluis staat in een militair museum en is daar tussen 1990 en 1995 beland. Het chemisch lab van TNO, toen nog onderdeel van het ministerie van Defensie, had hem voor die tijd in gebruik. Ze werkten daar aan de bescherming tegen effecten van chemische wapens.
Dit inderdaad. En misschien dat de ouderwetse koevoet nog wel het meest effectief is in het openbreken van dat ding.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 06:08 schreef TLC het volgende:
[..]
quote ;
De kluis is afkomstig van het chemisch lab van het onderzoeksinstituut TNO dat toen nog onderdeel was van het ministerie van Defensie. Daar werkten ze aan het ontwikkelen van chemische wapens.
----
Je weet maar nooit wat erin zit he
Zo zie je maar dat je kluis thuis ook niet veilig meer is. Een weekendje niet thuis zijn en de inbreker heeft middels zo'n robotje je kluis al open. En geen braaksporen of niks.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:23 schreef Resistor het volgende:
Ik dacht altijd dat het zwakke punt van kluizen de achterkant was.
Hoeken er af slijpen, openvouwen, beton kapotslaan, en nog een keer langs de hoeken.
Een briefje met: gefopt!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:42 schreef Bluurgh het volgende:
Als op Hart van Nederland bekend gemaakt wordt wat er in de kluis zit zal het niet zoveel boeiends zijn
Dan krijg je ook niks van je verzekeraar, je had de code zeker onzorgvuldig opgeborgenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat je kluis thuis ook niet veilig meer is. Een weekendje niet thuis zijn en de inbreker heeft middels zo'n robotje je kluis al open. En geen braaksporen of niks.
het was zo´n lastige code, die heb ik op een geel post-it papiertje opgeschreven en onder de kluis verstopt.quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dan krijg je ook niks van je verzekeraar, je had de code zeker onzorgvuldig opgeborgen
Meeste kluizen hebben een mantel van lood en koper (dit vertraagt een thermische lans ontzettend).quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:40 schreef telegraag het volgende:
Kunnen ze door middel van een röntgenscan niet zien wat erin zit ?
Of meer dan 1. En wat USB sticks.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:25 schreef Radegast het volgende:
Misschien ligt er wel een fotorolletje in die kluis.
http://www.telegraaf.nl/b(...)luis_Uitgeest__.htmlquote:Papieren in kluis Uitgeest
UITGEEST -
Na dagen van spanning werd de mysterieuze kluis in Fort aan den Ham maandagmorgen eindelijk geopend.
Een robot moest eraan te pas komen om het cijferslot van de kluis te kraken.
Helaas was de inhoud van de kluis, die afkomstig was uit een Chemisch Lab van RVO-TNO, niet erg spannend: een stapel blanco krijgsraaddocumenten en wat garderobebonnetjes.
Niettemin is de directeur van het fort niet teleurgesteld met de uitkomst. "We zijn hier ook heel blij mee. Dit is een prachtige aanwinst voor het museum en natuurlijk was het fantastische reclame voor het fort!", aldus de directeur tegenover RTV-NH.
had je die al in 1990?quote:Op maandag 19 augustus 2013 07:00 schreef Grouch het volgende:
[..]
Of meer dan 1. En wat USB sticks.
En wat was defensie nog meer "kwijt" ?
Ondertussen hangt die jas al 20 jaar in dat restaurant of feestzaalquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:24 schreef Karina het volgende:
garderobebonnetjes
Waarom stop je die in godsnaam in een kluis
Het was zeker een hele dure jas die in die garderobe hing.
In ieder geval 1 persoon die blij is dat de kluis open is danquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:35 schreef 1239758715981 het volgende:
[..]
Ondertussen hangt die jas al 20 jaar in dat restaurant of feestzaal
nee de eerste memorystick zo als ze toen genoemd werden kwamen pas in 2000quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:22 schreef Re het volgende:
[..]
had je die al in 1990?dan lijkt het me idd best vet
ja vandaar dat geheime defensie idee... stel je voor dat ze toen al USB sticks haddenquote:Op maandag 19 augustus 2013 15:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee de eerste memorystick zo als ze toen genoemd werden kwamen pas in 2000
dus kunnen nooit in de kluis hebben gezeten
dan hadden wij misschien de X box one ook la gehad als ze toen al zo ver waren geweest ..quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:04 schreef Re het volgende:
[..]
ja vandaar dat geheime defensie idee... stel je voor dat ze toen al USB sticks hadden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |