Maar even mijn verslag dan:
Donderdagochtend als één van de eerste bij de bushalte op Lelystad. Om 11.30 kwam de eerste bus al. Die overigens netjes een stuk aan mocht sluiten bij de file. De rij was kut en lang, en m'n rugzak veel te zwaar. Was helemaal kapot toen m'n tent stond. Donderdag verder weinig gedaan. Beetje 24-uurs, gemeet met FOK!kers en verder om een uurtje of 3 gaan slapen.
Vrijdag begonnen bij
AlunaGeorge, wát een stem! Verder vond ik het muzikaal maar matig. Dus eerder weggegaan om loempia's te gaan happen en daarna nog even naar binnen gelopen voor White Noise. Toen was
Seasick Steve - geweldige muziek, relaxt naar gekeken om vervolgens door te gaan naar
James McCartney. Die was echt dramatisch saai. Wat een kutliedjes. Vervolgens
Tame Impala. Die waren briljant, maar wat was die Alpha leeg zeg... De rock-acts trekken echt geen ene flikker aan publiek meer tegenwoordig. Vervolgens een stukje
Crystal Fighters gezien - dra-ma-tisch! Wat een takkemuziek maken die gasten zeg

Toen
De Jeugd van Tegenwoordig, leuk trucje, leuk feestje, maar had het halverwege wel weer gezien. De avond afgesloten bij
Disclosure. Geweldig begin, maar het was er zó druk! Daarnaast is het naast de hitjes ook niet heel bijster interessant, dus toen weer weggegaan.
Bij onze tent nog gezeik gehad, stond ineens een tent onder onze partytent, deze maar mooi verplaatst. Toen stond ineens de eigenaar om 6 uur 's nachts mensen uit hun tent te trekken (vertelden vrienden me in ieder geval). Hele punt bleek ineens dat zijn tent maar liefst twee keer was verplaatst: iemand anders had hem dus bij ons onder de partytent gezet. Overigens waren degene die hij wakker maakte ook net niet degene die hem verplaatst hadden. De vrijdagnacht niet erg laat geworden, uurtje of 3, na een stuk
TokiMonsta gaan slapen.
Zaterdag begonnen bij
Balthazar, geweldige band maar wel een beetje saai soms. Vervolgens doorgegaan naar
The Veils wat erg mooi was, maar ook saai. Toen kwam één van de hoogtepunten:
Miles Kane - ik had hem al drie keer eerder gezien en begon me een beetje te ergeren aan zijn shows, maar dit was echt geweldig! In het begin een tam publiek, en we zijn bij het tweede nummer maar lekker asociaal naar voren gebeukt om tussen de 16-jarige meisjes te gaan springen. Op een gegeven moment werd het steeds drukker en ontstond er een spontane circle pit. Op het moment dat iedereen er in rende struikelde ik over iemand voor me die viel en lag ik er dus ook op de grond. Gelukkig niks aan over gehouden maar was wel even schrikken. Verder nog een tweede circle pit en een sit down (ook spontaan). Miles reageerde er goed op en volgens mij ging de hele Bravo plat
Daarna naar Maxim Hartman gelopen, maar dat zat vol. Dus toen door naar
Chvrches die een puike show gaven. Benieuwd of het album wat is, maar het klonk iig prima

. Toen langs
Major Lazer gelopen. Wat een drama. Waarom willen mensen dit? Dit kun je toch niet serieus nemen?
Toen als afsluiter
Moderat gezien - dat was echt heel gaaf! Die nacht doorgebracht in de Bravo voor een uurtje en een stukje Kill All Hipsters, maar toen was ik inmiddels zo moe en dronken dat ik gewoon naar bed ben gegaan (een maat waar ik mee was gewoon achtergelaten op het terrein kennelijk

).
Op zondag begonnen bij
LowSofie met Ad Verbrugge - heerlijk, kan iedereen aanraden om daar eens te gaan kijken! Even weg van de muziekimpulsen en je hoofd laten ontploffen. Vervolgens
Deap Vally "gezien" - klonk best oké maar dat podium van de X-ray is te laag! Zeker als de mensen die erop staan anderhalve meter groot zijn. Vervolgens doorgegaan naar
Alabama Shakes - superstem, maar erg eentonig na een paar nummers. Wederom erg leeg bij de Alpha. Toen was het tijd voor het voorvak van
Franz Ferdinand - hóe vet was dat?! Wat een geweldig feest, volgens mij heeft de hele Alpha van begin tot eind staan springen, ik in ieder geval wel! Vierde optreden op mijn lijstje.
Daarna de twee beste acts van het hele festival - de acts waar ik al maanden naar uit keek, en waar ik lang bang was voor overlap.
The Knife was bizar, geniaal en shockerend. Met live zang en zang vanaf tape. De live zang geplaybacked door een man verkleed als vrouw, en een groot scherm met een hoofd erop die ook leek te zingen. De meest dansbare nummers met dansers die stil staan op het podium. The Knife is alles wat Lowlands voor mij is: gek, kunstzinnig, vrijzinnig, experimenteel en últiem fucking dansbaar

Met stip op één dus. Toen naar
Nick Cave - ik dacht dat hij verkeerd stond geprogrammeerd, dat hij zou wegvallen in de Alpha en dat Lowlands een feestafsluiter verdiende. Maar wat had ik het verkeerd - mensen die zeggen dat Nick Cave geen headliner was zijn de mensen die er niet bijgeweest zijn (en jammer genoeg waren dat er veel). De Alpha was halfleeg, maar man wat een optreden! Intens en bizar, mooi, klassiek, maar toch ook vies.
De nacht afgesloten meet een stukje SuperStijl en 90's Alternative. Heb weer leuke feestjes meegemaakt, maar toch was dit niet mijn favoriete editie. Weinig hele gekke dingen meegemaakt en de feestjes waren het niet helemaal dit jaar. Was donderdag en vrijdag ook echt supermoe omdat ik een hele drukke week achter de rug had, pas zaterdag en zondag voelde ik me weer beter, maar toen nooit helemaal 100% in de echte feeststemming gekomen voor m'n gevoel.
Zin in volgend jaar

Zit nu gedesorïenteerd achter m'n pc door vermoeidheid. Moet alles nog even op me in laten werken denk ik