Lenzen wisselen zal toch wel een must zijn wanneer je een bepaalde kwaliteit/soort foto's wilt maken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:33 schreef kyoghu het volgende:
Even een heel simpele vraag...
Heb je diverse camera's al in je handen gehad? Ik zelf ben heel erg gesteld hoe iets in je handen ligt en logisch is ingedeeld.
Vragen die je jezelf moet stellen: Is het niet te groot/klein, licht/zwaar? Zitten de knoppen voor jou op een goeie plek? Wil ik wel lenzen wisselen?
I know, maar ik was bang dat je dan met meerdere users/wensen door elkaar gaat lopen qua reacties enzo, en 1 bos waar ik de weg in kwijt bent is al irritant genoegquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
FOT / [centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera #30 Hier zitten ook wat experts wat betreft camera keuze.
Ik zit alleen niet in Nederland, maar Hong Kongquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:23 schreef Cockwhale het volgende:
Canon 600d was in Duitsland bij de Saturn 600 euro met 2 kitlenzen, 18-55 III en 85-300 III geloof ik. Of de aanbieding ook bij de Saturn in Nederland is, kan ik niet met zekerheid zeggen.
[edit]
Soortgelijke aanbieding in NL, CANON EOS 600D + EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS II + EF-S 55-250mm f4-5.6 IS voor 718 euro bij de Saturn.
[edit] *2
http://www.kamera-express(...)iii-75-300mm-dc-iii/
Thanks 60D even snel bekeken vandaag in de winkel, en qua prijs zit die idd ok in de buurt van de D5200. Zal nog even wat verder onderzoek er naar doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:55 schreef mentalpower het volgende:
als canon gebruiker en eigenaar van een 40d zou ik voorstellen een canon 60d.
even snel gezien 700 euro met kitlens 18-55 image stabeliser
filmen sjeck hd... moet je even kijken ik twijfel
fotos sjeck
all round sjeck
kwaliteit sjeck
dslr sjeck
openklap schermpje ding sjeck
semi waterdicht (niet waterdicht)
ik denk dat voor canon dit wel het maximale is wat jij voor je budget kan doen.
als je specifieke beelden van een mindere camera de 40d zou je kunnen kijken
op mijn portfolio. ik heb alleen maar goedkope lensjes dus geen fancy stuff.
www.mentaldesign.nl
ik ben geen nikon gebruiker dus als ik jouw wensenpakket zou hebben zou ik voor de 60d
gaan wellicht dat een nikongebruiker jouw uit die reeks iets aan kan bieden
ik zou niet buiten canon of nikon gaan omdat die twee merken altijd dezelfde lensmaat houden.
mijn 300d lens past op de 450d 550d 650d 10d 20d 30d 40d 50d 60d
best veel keus dus als je van body wil upgraden. lensen zijn duur namelijk.
nikon doet precies hetzelfde namelijk dus je hoeft geen afscheid van je dure lensen te nemen.
nou dan lijkt het mij dat je dan maar over 2 camera's hoeft te denken dat maakt het leven
een stuk makkelijker vind je niet
ik durf zelfs te beweren dat de meeste canon of nikon hebben en slechts enkele een sony of een sony naast hun canon of nikon.
wacht even af wat de rest roept maar ik ga er vanuit dat het 60d of nikon keuze gaat worden.
suc6
Ik zou juist wel naar die twee kijken. Zoals eerder genoemd houden dezelfde lens maat aan enzo.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ook al naar andere merken gekeken? The big 2 zijn niet zaligmakend.
Lensmaat? Maat van het glas of bedoelen we de mount? Indien mount, dat is juist het hele kenmerk van een spiegelreflexcamera, dat de lens die op jouw dure spiegelreflex past, meestal ook op mijn camera past, mits zelfde merk (ik ken nog geen merken die bij iedere camera een andere mount bedenken). Om het verhaal even sterker te maken, de A-mount die Sony gebruikt stamt uit 1985 (!) en werd toen gebruikt op de Maxxum 7000 (een 35mm analoge spiegelreflex).quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zou juist wel naar die twee kijken. Zoals eerder genoemd houden dezelfde lens maat aan enzo.
Een beetje. Ik hoorde goede dingen over de Sony NEX camera's, m.u.v. de langzame opstart en slechte menu's. Ben ook een beetje de Panasonic's aan het bekijken, en zoals ik al aangaf raadde een vriend me de Fujifilm x-m1 (ofzo) aan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ook al naar andere merken gekeken? The big 2 zijn niet zaligmakend.
Sony maakt ook normale spiegelreflexen hèquote:Op zondag 18 augustus 2013 18:43 schreef Yi-Long het volgende:
Een beetje. Ik hoorde goede dingen over de Sony NEX camera's, m.u.v. de langzame opstart en slechte menu's. Ben ook een beetje de Panasonic's aan het bekijken, en zoals ik al aangaf raadde een vriend me de Fujifilm x-m1 (ofzo) aan.
Ja, moet ik ook nog even bekijken. Daarnaast zie ik ook dat de Canon EOS 70 net uit is. En de Panasonic G7, al vind ik die nogal duur voor een non-DSLR, met wisselende kwaliteit qua foto's.quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sony maakt ook normale spiegelreflexen hè
De D5100 is mer waterdicht dan je denk, ik heb een hele avond in de stromende regen met hem gefotografeerd en geen centje pijn er meequote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb de D5100 voorloper van de 5200 en die werkt erg fijn. Is alleen niet waterdicht![]()
Maar dat komt niet snel voor in deze prijsklasse.
Dat zou ik persoonlijk dan toch liever proberen te vermijden, puur voor de zekerheidquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:48 schreef don_calzone het volgende:
[..]
De D5100 is mer waterdicht dan je denk, ik heb een hele avond in de stromende regen met hem gefotografeerd en geen centje pijn er mee
Yeah, heb nog wat filmpjes bekenen van Digitalrev, en op dpreview.com gelezen, en DigitalRev was niet zo enthousiast over de D5200 (gematigd), en DPreview ook maar 'goed, maar...'quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:41 schreef J03llV het volgende:
De D5200 is een erg mooie camera, en dan heb je nog genoeg geld over voor een mooie lens. Immers, een goedkopere camera met een dure lens is beter dan een 2000 euro camera met een cheapo lens. En de d5200 is helemaal handig met z'n uitklapbare scherm. Als ik jou budget had, wist ik het wel
Waarom dan de 600D en niet de 650D of 700D!?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
600D sowieso.
Hij wil filmen.
Magic lantern ftw!
Thanks. Voor de D5200 is er nu een actie bij een lokale keten hier in HK dat je 32GB memory card, tasje, statief, en volgens mij nog wat meuk erbij krijgt. EN kan misschien nog een iets grotere/mooiere tas in de wacht slepen als ik even goed praat (is volgens mij alleen voor de D7100 bedoeld.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:57 schreef J03llV het volgende:
Bij DxOmark scoort de D5200 iets beter dan de d7100 en stukkie beter dan de Canon 600D
http://www.dxomark.com/in(...)2%7C0/(brand3)/Canon
Uiteindelijk blijven reviews subjectief, en zou ik niet altijd vertrouwen op de mening van DigitalRevTvAlhoewel ze leuke filmpjes maken, is het vaak al "te" ( veel ) aan onnodige grapjes, wat een beetje jammer is.
Mijn mening: De d5200 + een mooie lens. Vergeet niet dat je nog een tas, wellicht extra accu en een geheugenkaartje erbij moet kopen..
Haha, altijd proberen! Ik probeer ook altijd af te dingen en meestal geven ze wel toe. Want ze willen toch je portemonnee leeghalenquote:Op zondag 18 augustus 2013 21:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Thanks. Voor de D5200 is er nu een actie bij een lokale keten hier in HK dat je 32GB memory card, tasje, statief, en volgens mij nog wat meuk erbij krijgt. EN kan misschien nog een iets grotere/mooiere tas in de wacht slepen als ik even goed praat (is volgens mij alleen voor de D7100 bedoeld.
Deze?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:18 schreef Daantke het volgende:
Volgens mij zoek jij de Olympus OM-D...
Heb 'm nu een paar weken en ben erg tevreden. Kom van een DSLR en dit maakt echt een enorm verschil in gebruiksgemak door formaat en gewicht
Doet qua prestaties niet onder voor bijvoorbeeld een D7000 en is redelijk waterdicht. Ook de standaardlens (al heb ik 'm zelf niet) is waterbestendig.
Die 3200 is hier volgens mij nog wat duurder. Zat ik eerst ook naar te kijken, maar toen bleek die D5200 maar ietsjes duurder maar wel beter te zijn.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:14 schreef J03llV het volgende:
[..]
Haha, altijd proberen! Ik probeer ook altijd af te dingen en meestal geven ze wel toe. Want ze willen toch je portemonnee leeghalen! Succes bij je aankoop!
Ik zelf ben nog steeds aan het sparen voor een dSLR. Ik ga van hot naar her met mijn keuzes. Dacht eerst aan een D3100, maar die is al weer een beetje outdated qua specs. ( Nog steeds een hele goeie camera daar niet van. ) Maar ik zat ook te denken aan een D3200 of een Sony SLT A-37. Beide voor ong. 400 euro. met 18-55mm kitlens
Maarja! Succes
JV
Yes, 900 body, 1100 met lens geloof ik.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Deze?
http://www.price.com.hk/product.php?p=138986
Zal wat recensies opzoeken, maar is net zo duur ongeveer als de D7100, en voor dat geld wil ik dan wellicht toch liever voor een DSLR gaan, en dan misschien een goedkopere 'compact' ernaast.
[..]
Waarom deed de verkoper hem weg!? En waarom ben je zelf overgestapt van DSLR naar deze!?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:26 schreef Daantke het volgende:
[..]
Yes, 900 body, 1100 met lens geloof ik.
Heb 'm zelf tweedehands, 1000 euro inclusief 2 lichtsterke primes en een telezoomlens, en nog een jaar garantie
Hij had een fullframe voor het serieuze werk en gebruikte daarnaast (voor vakanties etc.) alleen nog een kleinere compact.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waarom deed de verkoper hem weg!? En waarom ben je zelf overgestapt van DSLR naar deze!?
Thanksquote:Op zondag 18 augustus 2013 21:29 schreef Daantke het volgende:
[..]
Hij had een fullframe voor het serieuze werk en gebruikte daarnaast (voor vakanties etc.) alleen nog een kleinere compact.
Mn body (D70s) was sterk verouderd en ook nog eens kapot, dus er moest sowieso een nieuwe komen. Ik wilde eigenlijk een D7000, maar de OM-D levert vergelijkbare resultaten voor een vergelijkbare prijs. Dan is de keuze snel gemaakt omdat het echt heel veel scheelt als je er de hele dag mee rond moet lopenNooit meer een cameratas mee, extra lenzen kunnen gewoon in de jaszak.
't Scheelt ook dat een vriend van me ook de OM-D heeft en die had ik al een paar keer kunnen lenen, dus ik had er al ervaring mee. Anders was ik misschien toch voor de Nikon gegaan, omdat dat bekend gebied is.
Yeah, dat lijkt me idd een groot pluspunt, alleen ben ik altijd zo bang dat zo'n camera gewoon heel lastig vast te houden is en uit balans raakt, wanneer je er een grotere zwaardere lens op zet. Het ziet er dan zo 'fragiel' uit. En zodra je grotere lenzen gaat menemen voor zo'n ding, dan zit je sowieso toch al snel weer aan een flink gewicht en dus een apart tasje.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:30 schreef J03llV het volgende:
Overstappen van dSLR naar Systeem is meestal ivm met grootte. Met een systeemcamera heb je het formaat tussen een compact en een dSLR in. Daarom wellicht handiger mee te nemen. En je hebt nog steeds de beschikking over verwisselbare lenzen.
Klopt, daar zat ik dus ook mee. Maar uiteindelijk gaat het om fotokwaliteit en heb verschillende tests op internet gelezen, dslr en OM-D deed niet voor elkaar onder. Ik krijg hier trouwens geen geld voor hoorquote:Op zondag 18 augustus 2013 21:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
ThanksKlinkt goed, alhoewel ik het dus wel wat prijzig vind, uiteraard omdat je bij den DSLR meer LIJKT te krijgen, qua grootte, 'reputatie', etc etc. Je hoort toch nog steeds vaak genoeg dat DSLR ongeévenaard is qua foto-kwaliteit.
Dan zit je ook wel goed. Ik heb er nu eigenlijk standaard de 20 mm 1.7 op, vergelijkbaar met 25/30 mm op DSLR. En liefst op aperturemodus op 1.7quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik wil ook graag foto's maken dat je duidelijk 'diepte' hebt in de foto, dus een scherpe voorgrond en 'blurry' achtergrond (of andersom in sommige gevallen), en ik weet niet of een systeemcamera dan diezelfde 'flexibiliteit' heeft als een systeemcamera.
Werd jij ook helemaal gestoord van al die info die je vergelijkt en elkaar tegenspreekt, gecombineerd met je eigen voorkeuren en vooroordelen enzo...!?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:47 schreef Daantke het volgende:
[..]
Klopt, daar zat ik dus ook mee. Maar uiteindelijk gaat het om fotokwaliteit en heb verschillende tests op internet gelezen, dslr en OM-D deed niet voor elkaar onder. Ik krijg hier trouwens geen geld voor hoor
Ik neem hem mee in de overweging. Zat net al wat prijzen te bekijken, maar aangezien sommige advertenties/prijsvermeldingen alleen in het chinees zijn, is het soms ook wat onduidelijk welke lenskit je erbij krijgt enzo...quote:Dan zit je ook wel goed. Ik heb er nu eigenlijk standaard de 20 mm 1.7 op, vergelijkbaar met 25/30 mm op DSLR. En liefst op aperturemodus op 1.7
Als je je emailadres PM't kan ik wel wat foto's sturen, maar op internet is ook vast genoeg te vinden.
Als het goed is hou je je camera stabiel door je linkerhand onder de lens te plaatsen. Je gaat hier immers ook mee zoomen en evt. focussen! Zeker de nieuwere modellen in de systeemcamera categorie hebben een mooie grip voor je hand net zoals als bij de dSLR modellen. Ik zou als ik jou was kijken naar een Sony NEX series. Hele mooie toestellen. Of de Samsung NX300. Alhoewel deze wat hoog in de prijs ligt. Ook is een Viewfinder wel fijn, vind ik zelf. De NEX-5R van Sony is een prachtig toestel. Kantelbaar LCD-Scherm en een touchscreen. Voor sommigen wel een leuke feature.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Yeah, dat lijkt me idd een groot pluspunt, alleen ben ik altijd zo bang dat zo'n camera gewoon heel lastig vast te houden is en uit balans raakt, wanneer je er een grotere zwaardere lens op zet. Het ziet er dan zo 'fragiel' uit. En zodra je grotere lenzen gaat menemen voor zo'n ding, dan zit je sowieso toch al snel weer aan een flink gewicht en dus een apart tasje.
Thanks. Sony NEX dacht ik ook al aan in een eerder stadium, maar o.a. in de 'preview' van de nieuwste Panasonic op dpreview.com http://www.dpreview.com/a(...)t-impressions-review las ik weer dat DIE camera bestempeld werd door sommige users als de camera die de NEX had MOETEN zijn. Volgens mij ging het om de menu's of zo. Kan het zo snel even niet meer vinden, dus kan ook in 1 van de gerelateerde artikelen/links zijn geweest.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:56 schreef J03llV het volgende:
[..]
Als het goed is hou je je camera stabiel door je linkerhand onder de lens te plaatsen. Je gaat hier immers ook mee zoomen en evt. focussen! Zeker de nieuwere modellen in de systeemcamera categorie hebben een mooie grip voor je hand net zoals als bij de dSLR modellen. Ik zou als ik jou was kijken naar een Sony NEX series. Hele mooie toestellen. Of de Samsung NX300. Alhoewel deze wat hoog in de prijs ligt. Ook is een Viewfinder wel fijn, vind ik zelf. De NEX-5R van Sony is een prachtig toestel. Kantelbaar LCD-Scherm en een touchscreen. Voor sommigen wel een leuke feature.
Maar nu ik dit allemaal vertel raak je misschien nog wel verder in de kluts met het vinden van het juiste toestel! Probeer eens camera's te vergelijken via http://www.snapsort.com De cijfertjes moet je maar met een korreltje zout nemen, maar de specs en voordelen zijn overzichtelijker!
quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:52 schreef Re het volgende:
persoonlijk zou ik een camera kopen zonder enige kitlens erbij en dat geld spenderen aan een goede tweedehands lens.
nou die kitlenzen staan ook voor 10 euro op marktplaats...quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat verschil is niet zo heel spannend.. Kan je nog is met je kitlens wat gevaarlijke dingen doen die je niet met je 400 euro lens doet
Kan het zelf niet beter verwoorden!quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:40 schreef Re het volgende:
[..]
nou die kitlenzen staan ook voor 10 euro op marktplaats...
ik vind het gewoon iets aparts dat je tig reviews leest en wikt en weegt wat nou de beste camera is om er vervolgens een stel prutlenzen bij te nemen die al je speurwerk vervolgens te niet doen.
Zoals? Je body is ook duur, moet je dan maar een goedkope body en kitlens nemen omdat het nog wel eens stuk kan gaan?quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat verschil is niet zo heel spannend.. Kan je nog is met je kitlens wat gevaarlijke dingen doen die je niet met je 400 euro lens doet
Ik heb zelf de Olympus epm2. De beeldkwaliteit is zeer goed en ik waardeer het gewicht en het formaat zeer. Als je voor m43 gaat en je wilt de modernste sensoren, dan zijn je optiesquote:Op woensdag 21 augustus 2013 07:52 schreef Yi-Long het volgende:
De GX1 bijvoorbeeld is toch wel redelijk voordelig geprijsd, en als die echt soortgelijke dingen kan als een (duurdere) DSLR, dan is dat wellicht een mooie optie...
Ik ben geen fan van lensverwisselen (of het aanschaffen en rondzeulen ermee), maar zal in dit geval toch wel noodzaak zijn waarschijnlijk, dus dan valt die Sony idd afquote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:44 schreef andreas612 het volgende:
En de sony rx100II? kleinere broertje van de rx1
heeft volgens mij wel een vaste lens dus is misschien een afvaller dan.
Thanks, zal ook daar even info en prijzen over zoeken. Pfff, teveel keuzes. Misschien gewoon een Nikon d5200 EN een Panasonic GX1 (goedkoop) kopen, en dan gewoon op die manier afwisselen ...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:31 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Ik heb zelf de Olympus epm2. De beeldkwaliteit is zeer goed en ik waardeer het gewicht en het formaat zeer. Als je voor m43 gaat en je wilt de modernste sensoren, dan zijn je opties
Olympus: OM-D, ep5, epm2, epl5 of epl6
Panasonic: GH3, GX7
Deze presteren allemaal ongeveer evenwaardig en zijn instaat DSLR's te evenaren in beeldkwaliteit. Panasonic is beter in video, vooral de GH3. Olympus is beter in foto's. De in camera jpeg engine van Olympus is echt fantastisch. Punchy kleuren en natuurlijke huidtinten.
De OM-D is trouwens echt ubergeil.
Kan ze haar camera dan niet aan mij doneren?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:48 schreef Daantke het volgende:
Vriendin van me heeft een D5000 of 5100, weet ik veel. Maar ze wil altijd mijn OM-D mee
Ligt eraan. Als je Sony koopt en over gaat op NEX, kan je met een converter (OEM) gewoon je A mount objectieven blijven gebruiken op de E mount van de NEX.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:20 schreef Yi-Long het volgende:
Als ik zo de prijzen bekijk van lenzen voor DSLR liggen die toch vrij hoog, en als ik nu voor DSLR ga, en over 2-3 jaar toch compleet over stap op systeem, dan is die hele investering voor niets geweest, behalve uiteraard het leerproces.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |